Skoda Yeti 1.2 TSI kokemuksia?

Aloittaja Untamo, 07.02.10 - klo:12:11

« edellinen - seuraava »

Felix

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 08.05.11 - klo:21:12
Muistaakseni sitä kaken lukitusnappia täytyy painaa pitkään, että peilit kääntyvät.

Niin piti Seatissakin, mutta eipä toimi ei. Mietin vain että kun ei ole siinä sisällä olevassa napissakaan enää sitä merkkiä niin olisiko riisuttu varustelusta? Pitää vielä koettaa nupin muita asentoja.

Lainaa
Ikkunoiden sopeutus on tekemättä, ei ole eka kerta kun luovutushuollossa tämä jää tekemättä. Ja ohjehan löytyy käyttöohjeesta ;)

Ja tämä toimi. Riitti että tein kuljettajan etuikkunalle, sen jälkeen toimi kaikissa. Ja bonuksena menevät nyt auki / kiinni myös kaukosäätimestä pitkään painamalla. Kiitos ja kumarrus.
ID.4 Pro Performance Business

tibis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 08.05.11 - klo:21:12
Muistaakseni sitä kaken lukitusnappia täytyy painaa pitkään, että peilit kääntyvät.

Ikkunoiden sopeutus on tekemättä, ei ole eka kerta kun luovutushuollossa tämä jää tekemättä. Ja ohjehan löytyy käyttöohjeesta ;)

• Kytke virta.
• Paina vastaavaa lasinnostimen kytkintä ylös ja pidä sitä painettuna, kunnes ikkuna
on sulkeutunut.
• Vapauta kytkin.
• Paina vastaavaa lasinnostimen kytkintä uudelleen ylös ja pidä se painettuna noin
3 s.

Ja alkutilannehan on siis ikkunat auki.

Niin ja omassa Yetissä tuli huomattua että moottoriohjaimen päivityksessä katosi vakkarin näyttö maxi-DOTista, eikä sitä saatu enään koodattua takaisin :'(
mitäs toi toimi kuin on DSG??

Viski

Lasinnostimen kytkin, ei vaihteiston kytkin...  ::)

tibis

tibis

En minä saa toimimaan toi ikkuna juttu..

Teenkö jotain väärin?
1.Ikkuna on alhalla,
2.virta päälle,
3.lasinnostimen kytkintä ylös ja pidä sitä painettuna,kunnes ikkuna on sulkeutunut.
4.Vapautan kytkin.
5.Painan lasinnostimen kytkintä uudelleen ylös ja pidä se painettuna noin
3 s.

toi kohta 5.. onko ikkuna ylhällä koko ajan?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 10.05.11 - klo:11:07
En minä saa toimimaan toi ikkuna juttu..

Teenkö jotain väärin?
Ikkuna on alhalla, virta päälle, lasinnostimen kytkintä ylös ja pidä sitä painettuna,kunnes ikkuna on sulkeutunut.Vapautan kytkin.
Painan lasinnostimen kytkintä uudelleen ylös ja pidä se painettuna noin
3 s.

Oliko siinä sopeutuksessa jotain vikaa, vai miksi se pitäisi tehdä?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tibis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 10.05.11 - klo:11:14
Oliko siinä sopeutuksessa jotain vikaa, vai miksi se pitäisi tehdä?

ööö ei ole  ::) mä luulin että kuin ikkunat ovat auki ja ottaa virta pois/auto luukkon niin ikkunat menne automatisesti kiinni..  ;D

Felix

Peilit eivät käänny sähköisesti vaikka mitä tekisi. Ja jos prosyyreja lukee kuin piru raamattua niin eihän siellä suoraan missään taideta sanoa että pitäisi kääntyä kylkiä vasten, ei edes Experiencessä; puhutaan vain sähkösäätöisistä.

Ehkä espanjanserkuissa toimii koska tiet ovat kapeampia siellä  ;)

Briskodalta luin että siellä kääntyvät sähköisesti kylkeä vasten vain jos on ottanut sähköistuimen. Mutta Briteissä tuntuu varusteet muutenkin olevan erilaiset kuin meillä.

Eli onko kellään täällä sähköisesti kylkiä vasten kääntyvät peilit Yetissään?

Edit: Elegance onkin Experience...

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Felix - 12.05.11 - klo:22:17
Peilit eivät käänny sähköisesti vaikka mitä tekisi. Ja jos prosyyreja lukee kuin piru raamattua niin eihän siellä suoraan missään taideta sanoa että pitäisi kääntyä kylkiä vasten, ei edes Eleganssissa; puhutaan vain sähkösäätöisistä.

Lisävarustehinnastossa seisoo seuraavaa: Sisäänpäin taitettavat sivupeilit, automaattisesti tummentuva vasen
ulkopeili ja Boarding Spots -maavalot. Adventure: 230â,¬, Experience: vakio
.

Felix

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 12.05.11 - klo:22:21
Lisävarustehinnastossa seisoo seuraavaa: Sisäänpäin taitettavat sivupeilit, automaattisesti tummentuva vasen
ulkopeili ja Boarding Spots -maavalot. Adventure: 230â,¬, Experience: vakio
.

Aivan, ja siinähän ei sanota että sisäänpäin sähköisesti taittuvat  :D

Saa taittaa ihan itse  ;D

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Felix - 12.05.11 - klo:22:26
Aivan, ja siinähän ei sanota että sisäänpäin sähköisesti taittuvat  :D

Saa taittaa ihan itse  ;D

No taittuu ne Adventuressakin lihasvoimin vaikka tuon mukaan kyseessä on lisävaruste, ja Activeen niitä ei pitäisi saada lainkaan mutta siinäkin ne kääntyy käsipelissä. Eiköhän tuossa tarkoiteta sähkötoimisia ::)

pmr

Ihanaa Leijonat Ihanaa!!!

Pieni kauneusvirhe kisajärjestäjiltä:
Hopeisten Yetien sijasta kaukaloon olisi pitänyt ajaa SININEN ja VALKOINEN Yeti!

Viski

Keltasta ei valikoimissa olisi ruotsalaisille ollutkaan.  ;D

tibis

hmm omituista, lasit eivät menne ylös automatisesti kuin paina toi nappula.

tibis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 12.04.11 - klo:20:12
mulla on jotain ihme liika joka ei vaan menne pois.. Tässä huono kuva

Jo ei helkama, eikä kuka maksaa toi vika  :-\

Metro-auto tänään aamulla yritti saada pois tinerillä ja joku tahnalla mutta ei tulos

vasara

Lainaus käyttäjältä: tibis - 23.05.11 - klo:11:38
Jo ei helkama, eikä kuka maksaa toi vika  :-\

Metro-auto tänään aamulla yritti saada pois tinerillä ja joku tahnalla mutta ei tulos

Miten tuo kuvan kattokisko näyttää siltä, että pinta olisi puhdas alumiini? Omassa Yetissä alumiini näyttäisi olevan maalattu ja sinä ei kyllä ole mitään tuollaista maitoraitaa. Jos kattokiskosi ovat puhtaalla alumiinipinnalla, niin joko ne ovat muutamassa kuukaudessa (joka on autojemme valmistuspäivän ero.. itsellä vm. -11 valmistunut loppukesällä -10) vaihtuneet tuollaisiksi TAI sitten kyseessä on valmistusvirhe.

tibis

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 23.05.11 - klo:13:22
Miten tuo kuvan kattokisko näyttää siltä, että pinta olisi puhdas alumiini? Omassa Yetissä alumiini näyttäisi olevan maalattu ja sinä ei kyllä ole mitään tuollaista maitoraitaa. Jos kattokiskosi ovat puhtaalla alumiinipinnalla, niin joko ne ovat muutamassa kuukaudessa (joka on autojemme valmistuspäivän ero.. itsellä vm. -11 valmistunut loppukesällä -10) vaihtuneet tuollaisiksi TAI sitten kyseessä on valmistusvirhe.

Ja en tiedä, nyt metroauto sanoi että ne maksa 1/3, toinen helkama , sit tietysti halusivat että minä 1 osa. Taitaa tämä juttu mennä nyt kuluttajavirasto-asiamiehelle. Vai mitä te olette mieltä?

vasara

Lainaus käyttäjältä: tibis - 23.05.11 - klo:13:34
Ja en tiedä, nyt metroauto sanoi että ne maksa 1/3, toinen helkama , sit tietysti halusivat että minä 1 osa. Taitaa tämä juttu mennä nyt kuluttajavirasto-asiamiehelle. Vai mitä te olette mieltä?
Onko nuo sinun autosi kattokiskot käsittelemätöntä alumiinia? Ts. ei maalattu ja ei lakattu?
Jos noissa on valmistusvirhe, niin miksi sinun pitäisi maksaa jotain? Autossahan on takuu tuollaisten tapausten varalle.

tibis

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 23.05.11 - klo:14:00
Onko nuo sinun autosi kattokiskot käsittelemätöntä alumiinia? Ts. ei maalattu ja ei lakattu?
Jos noissa on valmistusvirhe, niin miksi sinun pitäisi maksaa jotain? Autossahan on takuu tuollaisten tapausten varalle.

niin en tiedä. Tai minä en ole tehny mitä sille...Mutta takuu pitää kyllä tämä korja.Piste. Ne väitää että on jotain on tippunut kaiten päälle, mutta ei ole

pmr

Lainaus käyttäjältä: tibis - 23.05.11 - klo:11:38

Satuitko käymään Espoon Metro-Autossa Koskelontie 19:ssa?
Melkein naapurissa, Koskelontie 17 a:ssa, on alumiinin pintakäsittelyyn erikoistunut anodisointilaitos Anodisointi Janster Oy.

Ei muuta kuin käymään siellä Metro-Auton edustajan kanssa!

tibis

Lainaus käyttäjältä: pmr - 23.05.11 - klo:14:24
Satuitko käymään Espoon Metro-Autossa Koskelontie 19:ssa?
Melkein naapurissa, Koskelontie 17 a:ssa, on alumiinin pintakäsittelyyn erikoistunut anodisointilaitos Anodisointi Janster Oy.

Ei muuta kuin käymään siellä Metro-Auton edustajan kanssa!

Hei kiitos, voisin sano että käyvät siellä

pmr

Lainaus käyttäjältä: tibis - 23.05.11 - klo:14:34
Hei kiitos, voisin sano että käyvät siellä

Menkää yhdessä.
Anodisointi Janster osaa varmasti sanoa miten kaiteet on käsitelty ja ehkä mikä on vikana.

tibis

Lainaus käyttäjältä: pmr - 23.05.11 - klo:14:38
Menkää yhdessä.
Anodisointi Janster osaa varmasti sanoa miten kaiteet on käsitelty ja ehkä mikä on vikana.

Vastaus tuli : Pintakäsittely on virheellinen.

Asterion

Hyvä, silloinhan tapaus on selvä ja anna poikien kuulla kunniansa  :) 

Ihmetytti tuo alkuperäinen tarjous Metro-Autolta ja Helkamalta, olisit siinä joutunut maksamaan kolmasosan. Mikä ihmeen tarjous tuo oikein on?

Joko tuote on viallinen, jolloin he joutuvat  maksamaan kaiken omasta pussistaan takuun piikkiin, tai sitten tuote ei ole viallinen ja olet itse syyllinen tuohon, silloinhan heidän ei ole syytäkään tulla vastaan. Luulisi Helkama-Auton katteillaan ja kovalla myynnillään hoitavan tällaiset tilanteet tyylikkäästi ilman ihmeellisiä "maksa kolmasosa yrityksiä" sillä kuluttajan ja varsinkin GOOGLEN muisti on pitkä.. :P

Viski

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 23.05.11 - klo:15:58
Ihmetytti tuo alkuperäinen tarjous Metro-Autolta ja Helkamalta, olisit siinä joutunut maksamaan kolmasosan. Mikä ihmeen tarjous tuo oikein on?

Todella.. Käytännössä myöntävät syyllisyytensä, mutta yrittävät sitten karhuta (yrityksen näkökulmasta) mitätöntä summaa asiakkaalta.

All pr is good pr, vai miten se menikään...  ::)

vasara

Lainaus käyttäjältä: Viski - 23.05.11 - klo:16:10
Todella.. Käytännössä myöntävät syyllisyytensä, mutta yrittävät sitten karhuta (yrityksen näkökulmasta) mitätöntä summaa asiakkaalta.

All pr is good pr, vai miten se menikään...  ::)
Homma mennee kutakuinkin näin.. Stetsonista vedetyin hinnoin. Kattokaiteet + kattokaiteiden vaihtotyön katteellinen hinta vaikkapa 900â,¬.. tästä hinnasta tibikseltä pyydettiin kolmasosaa, eli 300â,¬. Todellisuudessa tehdas maksaa takuuosat ja vaihtotyön (sisäisin hinnoin, jotka jotain muuta kuin tuo 900â,¬). Takuutyöksi luokiteltavasta hommasta olisi jäänyt extra katetta 300â,¬.

tibis

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 23.05.11 - klo:16:30
Homma mennee kutakuinkin näin.. Stetsonista vedetyin hinnoin. Kattokaiteet + kattokaiteiden vaihtotyön katteellinen hinta vaikkapa 900â,¬.. tästä hinnasta tibikseltä pyydettiin kolmasosaa, eli 300â,¬. Todellisuudessa tehdas maksaa takuuosat ja vaihtotyön (sisäisin hinnoin, jotka jotain muuta kuin tuo 900â,¬). Takuutyöksi luokiteltavasta hommasta olisi jäänyt extra katetta 300â,¬.
jo kyllä, mutta hinta ne mulle kyllä sanoi että 200â,¬.

vasara

Lainaus käyttäjältä: tibis - 23.05.11 - klo:17:36

jo kyllä, mutta hinta ne mulle kyllä sanoi että 200â,¬.
Minun esimerkissä hinnat olikin keksittyjä. Samoin oli autoliikkeen väite, että he maksavat 1/3 jne.. ei Helkamalle ja Metroautolle takuutöistä mitään kuluja tule. Tehdas korvaa.. yrittivät siis vedättää vain 200â,¬.

tibis

Just, vaik janster sanoivat että on virheilinen niin silti huolimatta mun pitää maksa 200e jos haluan ne kunton.
Näin tuli viesti Metroautosta.

Gooo Helkama-auto gooo  >:(

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 23.05.11 - klo:19:04
Just, vaik janster sanoivat että on virheilinen niin silti huolimatta mun pitää maksa 200e jos haluan ne kunton.
Näin tuli viesti Metroautosta.

Gooo Helkama-auto gooo  >:(

Pyydä sieltä jansterilta kirjallinen lausunto valmistusvirheestä ja vie asia kuluttajariitalautakuntaan, pitäisi olla kyllä varsin selvä tapaus.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy