A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

a4b8

Mitä sanoivat uikutuksen lähteeksi?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Flat - 22.05.17 - klo:17:13
Kyllä noiden tiukkojen trikoiden on oltava aika pelottava ilmestys, kun autokin meni paniikkiin. Ja äijäporukasta oli kyse.

Audi on varmasti maskuliini. Sen vuoksi se menee paniikkiin nimenomaan äijäporukan vuoksi.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: rami - 22.05.17 - klo:17:53
Ei löytäneet pajalla mitään syytä, tai edes ääntä. Ihmeellinen tuo Audipaja kun asiakkaan pitää löytää viat autosta eikä heidän.

Tästä ei käy ilmi, millainen käynti "pajalla" on ollut. Jos auton jättää sinne korjattavaksi ilmoituksella, että siitä kuuluu x ja y äänet, on varsin todennäköistä, ettei asentaja kuule ko. ääniä. Parempaan lopputulokseen pääsee toimimalla seuraavasti. Ennen "pajalle" vientiä varmistetaan, että korjausta kaipaava ääni todella kuuluu. Vika on siis "päällä". Tämän jälkeen lähdetään yhdessä asentajan kanssa ajelulle. Todennäköisyys, että myös asentaja kuulee äänen, nousee.

rami

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 22.05.17 - klo:19:45
Tästä ei käy ilmi, millainen käynti "pajalla" on ollut. Jos auton jättää sinne korjattavaksi ilmoituksella, että siitä kuuluu x ja y äänet, on varsin todennäköistä, ettei asentaja kuule ko. ääniä. Parempaan lopputulokseen pääsee toimimalla seuraavasti. Ennen "pajalle" vientiä varmistetaan, että korjausta kaipaava ääni todella kuuluu. Vika on siis "päällä". Tämän jälkeen lähdetään yhdessä asentajan kanssa ajelulle. Todennäköisyys, että myös asentaja kuulee äänen, nousee.

Ã,,läpä "uikuta" Mattinen niitä on sellaisia vikoja paljon jotka ei ole aina päällä. Tästä käy ilmi Mattisen autotietämys.  ;D ;D ;D

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: rami - 22.05.17 - klo:20:26
Ã,,läpä "uikuta" Mattinen niitä on sellaisia vikoja paljon jotka ei ole aina päällä.
No olisikohan juuri tuosta syystä Mattinen suositellutkin menemään pajalle silloin kun vika on päällä ja vielä esittelemään sen aktiivisen vian  asentajalle?

mattinen

Lainaus käyttäjältä: rami - 22.05.17 - klo:20:26
Ã,,läpä "uikuta" Mattinen niitä on sellaisia vikoja paljon jotka ei ole aina päällä. Tästä käy ilmi Mattisen autotietämys.  ;D ;D ;D

Rami, oletkohan sinä oikeasti hieman typerä?  :( :( :(  Vai onko tuo vastauksesi olevinaan jonkinlainen provo?

skrikoo

Itse korjautin erästä autoa useastikin erään vian vuoksi Veholla takuukorjauksessa. Aina kun hain auton, sanoivat että ääntä ei kuulu enää, ja aina kuitenkin kuului.
Sitten kun oli kaikki mahdollinen vaihdettu autoon mikä poistaisi äänen, sanoivat taas, että ääni on poistunut. Lähdin kotiin ja sadan metrin päässä Veholta ensimmäinen töyssy ja sama ääni. Sitten meni hermo ja uut. Työnjohtaja kyytiin, ja äänen lähteille. Totesi heti että ääni kuuluu yhä ja sanoi että eivät saa ääntä pois.
Sama oli uuden moton kanssa. Valehtelivat että ääntä ei kuulu ja ensimmäinen pieni epätasaisuus ja heti kuului. Mikseivät voi kerralla laittaa asioita kuntoon.
Auto jäi minulle vian kanssa ja sain rahakorvauksen. Motolla taas en aja vian kanssa. saas nähdä mitä tekevät.

rami

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 22.05.17 - klo:21:41
Rami, oletkohan sinä oikeasti hieman typerä?  :( :( :(  Vai onko tuo vastauksesi olevinaan jonkinlainen provo?

Mattinen! En ole mitenkään typerä. Etkö ymmärrä selvää tekstiä? Moni vika ei ole aina päällä. Vai pitäisikö sun mielestä minun ajeluttaa sitä Vagginerassaaja päivätolkulla? ;D

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: rami - 22.05.17 - klo:23:12
Mattinen! En ole mitenkään typerä. Etkö ymmärrä selvää tekstiä? Moni vika ei ole aina päällä. Vai pitäisikö sun mielestä minun ajeluttaa sitä Vagginerassaaja päivätolkulla? ;D
Etpä tietenkään ole typerä. Sehän on varmasti kaikille selvää, mutta kerrohan kuitenkin, että miten oikein ymmärrät tämän pätkän: "Ennen "pajalle" vientiä varmistetaan, että korjausta kaipaava ääni todella kuuluu. Vika on siis "päällä". Tämän jälkeen lähdetään yhdessä asentajan kanssa ajelulle."

Tarkoittaako tuo mielestäsi päiväkausien ajelua asentajan kanssa?

rami

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 23.05.17 - klo:00:18
Etpä tietenkään ole typerä. Sehän on varmasti kaikille selvää, mutta kerrohan kuitenkin, että miten oikein ymmärrät tämän pätkän: "Ennen "pajalle" vientiä varmistetaan, että korjausta kaipaava ääni todella kuuluu. Vika on siis "päällä". Tämän jälkeen lähdetään yhdessä asentajan kanssa ajelulle."

Tarkoittaako tuo mielestäsi päiväkausien ajelua asentajan kanssa?

Siis todellakin vielä kerran näköjään pitää tuoda asia esille viasta. Kaikki viat eivät todellakaan ole säännöllisesti päällä. Ongelmalliset viat voivat hävitä yhtä äkkiä ja palata jälleen yhtä äkkiä. Esimerkiksi tuo uikutus on joskus päällä joka kuuluu vaihteiston arpoessa vaihteita ja jälleen se se häviää äkkiarvaamatta. Mistä pirusta sen tietää koska se pajan pihalta lähtiessä uikuttaa?  Viisaita neuvoja teiltä molemmilta joskin typeriä ja vanhahtavia ajatuksia.  Ei taatusti ole ainoa A4 tuo joka uikuttaa vaihteita vaihtaessa 2-3-4 vaihteella. Joillakin pajoilla on sellainen käytäntö, että annetaan asiakkaalle sijaisauto ja asentaja voi ajaa asiakkaan autolla vikaa etsiessä. ;)

rami

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 22.05.17 - klo:21:41
Rami, oletkohan sinä oikeasti hieman typerä?  :( :( :(  Vai onko tuo vastauksesi olevinaan jonkinlainen provo?

Ai vai niin. Mattinen on vaihtanut kottikärryn rattaat piikkipyöriin.
Aina paranee kun pyllistää. ;D ;D ;D

Flat

Onko liikaa pyydetty että tuo ikuinen toisten tölviminen jäisi tässä ketjussa vähemmälle. On suorastaan rasittavaa että eri ketjuissa samat henkilöt päätyvät aina nokittelemaan toisiansa. Pikku tölväisyt on silloin tällöin paikallaan, mutta joskus on vain hyvä lopettaa ajoissa....kun ei tuosta valmista tule koskaan.

ultimateVW:llä oli aikoinaan nyrkeilykehä niminen ketju, ja se oli toimiva ratkaisu . Siellä sai päästellä kunnolla ja anteeksi ei tarvinnut pyydellä. Kuka sinne eksyi, niin leikki oli kestettävä.

BMF

#3582
Lainaus käyttäjältä: Flat - 23.05.17 - klo:10:33
Onko liikaa pyydetty että tuo ikuinen toisten tölviminen jäisi tässä ketjussa vähemmälle. On suorastaan rasittavaa että eri ketjuissa samat henkilöt päätyvät aina nokittelemaan toisiansa. Pikku tölväisyt on silloin tällöin paikallaan, mutta joskus on vain hyvä lopettaa ajoissa....kun ei tuosta valmista tule koskaan.

ultimateVW:llä oli aikoinaan nyrkeilykehä niminen ketju, ja se oli toimiva ratkaisu . Siellä sai päästellä kunnolla ja anteeksi ei tarvinnut pyydellä. Kuka sinne eksyi, niin leikki oli kestettävä.

Toinen hyvä paikka on nakkigrillijonossa naamatusten. On kyllä kieltämättä taas sivullinen shaibaaa tässäkin ketjussa.

Toivottavasti kitinän lähde paljastuu. Itsellä on samaa kitinävikaa varsinkin kiihdyttäessä ja vaimon ollessa kyydissä   :D

Itselle nuo auton ylimääräiset äänet tuottaa kyllä tuskaa ja edellisessä ocussa niitä kyllä tuntui olevan siellä täällä. Ikkunatiiviste suhisi oikealla puolella etuovessa, sivuovien koristemuovit natisi, turvavyön mekanismi (pilarissa) natisi, takakontti jumahteli töyssyissä aivan järkyttävän kovaa (luojan kiitos tämä poistui täysin vaihtaessa tähän rs:ään). Kovat helteet ja taas sitten pakkaset aiheutti omina narinoita ja ritinöitä lämpölaajenemisen takia.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

ram1

Lainaus käyttäjältä: Flat - 23.05.17 - klo:10:33
Onko liikaa pyydetty että tuo ikuinen toisten tölviminen jäisi tässä ketjussa vähemmälle. On suorastaan rasittavaa että eri ketjuissa samat henkilöt päätyvät aina nokittelemaan toisiansa. Pikku tölväisyt on silloin tällöin paikallaan, mutta joskus on vain hyvä lopettaa ajoissa....kun ei tuosta valmista tule koskaan.

ultimateVW:llä oli aikoinaan nyrkeilykehä niminen ketju, ja se oli toimiva ratkaisu . Siellä sai päästellä kunnolla ja anteeksi ei tarvinnut pyydellä. Kuka sinne eksyi, niin leikki oli kestettävä.
Eikös täälläkin ollut nyrkkis, vai muistanko ihan väärin.Tämä scheisse on todella lisääntynyt. Ja etenkin siinä muodossa, että tullaan jokaiseen topicciin sanomaan omat kommentit, vaikka asiasta ei olisi mitään hajuakaan. Aivan kuin chattipalstoille kasvattamaan viestimääriä.
Jos joku kysyy jotain mihin etsii faktavastauksia, niin ei kivaa , että nää samat provoojat/ kommentoijat iskee sinne ekana. Kysyjä kun voi olla aivan uusi naamakin.
Vi....aa myös jos itsellä ollut nyt sen reilu 10v. sama nikki eri palstoilla, niin eiköhän joku ihanuus... ;)

En tiedä nyt oliko tällaiselle omaa topikkia, mutta voinee sinne siirtää.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

JJKR

Täällä on myös yksi uikuttava yksilö. Alkoi talvella (tammikuu) kun mittarissa oli noin 15tkm. Ulkolämpötilalla en ole huomannut olevan vaikutusta asiaan, ehkä enemmän on vaikutusta onko voimalinja lämmin vai kylmä. Lämpimänä se ei mielestäni kuulu enää niin voimakkaasti.

A4/B9 (2017) LOQ Sedan, 2.0 TDI 140kW quattro S-tronic, Ibisweiss

mabe

Onkos joku keksinyt tapaa muuttaa matrix-ledien päällemenon nopeusrajaa jos autossa ei ole navia?

Tuohan pelannee vakiona siis niin, että:
a. navillisessa sytyttää kaupungissa pitkät nopeudessa 60, ulkopuolella nopeudessa 30.
b. naviton malli sytyttää kaupunkiasennon mukaan nopeudessa 60 aina.

Saakohan tuohon mitään rotia ja asetettua jonkun "urban detection" tms tilan pois/päälle jotta matrix-ledit syttyisi pitkille hitaammassakin vauhdissa?

Aiemmin kyselin, mutta kokeillaan jos on tullut uutta tietoa jollekin.

rami

Lainaus käyttäjältä: JJKR - 23.05.17 - klo:13:38
Täällä on myös yksi uikuttava yksilö. Alkoi talvella (tammikuu) kun mittarissa oli noin 15tkm. Ulkolämpötilalla en ole huomannut olevan vaikutusta asiaan, ehkä enemmän on vaikutusta onko voimalinja lämmin vai kylmä. Lämpimänä se ei mielestäni kuulu enää niin voimakkaasti.

Olen huomannut tuon uikutuksen esiintyvän eniten puolilämpimällä koneella ja vaihteistolla. Kylmälläkin kyllä joskus uikuttaa, mutta eipä juuri pakkasilla. Paskamaista uikutusta tuo pitää täytyy kyllä saada asia kuntoon. Vika on hankala kun on vaan ajoittain, mutta joku siellä grenaa. Minulla alkoi jossain 6000 km paikkeilla. Nyt mittarissa 14 500 km.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: mabe - 23.05.17 - klo:14:12
Onkos joku keksinyt tapaa muuttaa matrix-ledien päällemenon nopeusrajaa jos autossa ei ole navia?

Tuohan pelannee vakiona siis niin, että:
a. navillisessa sytyttää kaupungissa pitkät nopeudessa 60, ulkopuolella nopeudessa 30.
b. naviton malli sytyttää kaupunkiasennon mukaan nopeudessa 60 aina.

Saakohan tuohon mitään rotia ja asetettua jonkun "urban detection" tms tilan pois/päälle jotta matrix-ledit syttyisi pitkille hitaammassakin vauhdissa?
Jos on katuvalot motarilla, niin navillisessa kyllä laittaa lyhyet vaikka 120 nopeutta.
Ja saahan ne pitkät siitä vivustakin päälle manuaalisesti...jos hitaasti ajelee....
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

rami

Uikutu uikuti . Alkaa hieman tuntumaan tuo vaihteiston uikutus siltä ,että Megatronic voi olla pas..na.  Aivan selvää on, että se liittyy vaihteiden vaihtamiseen. yhtenä päivänä tasaisessa taajama-ajossa uikutti tosi pitkään tasaista ujellusta. Neloselta kun arpoo ja lykkää kolmoselle niin ongelma tulee esille selvimmin. :o

ITbites

Lainaus käyttäjältä: rami - 27.05.17 - klo:14:04
Uikutu uikuti . Alkaa hieman tuntumaan tuo vaihteiston uikutus siltä ,että Megatronic voi olla pas..na.  Aivan selvää on, että se liittyy vaihteiden vaihtamiseen. yhtenä päivänä tasaisessa taajama-ajossa uikutti tosi pitkään tasaista ujellusta. Neloselta kun arpoo ja lykkää kolmoselle niin ongelma tulee esille selvimmin. :o

Samoin täälläkin vaikuttaa että tuo ääni vaan voimistuu tai sitten se on korvienvälissä :D Enkä todellakaan usko että tulee ajonvakautuksesta - liittyy selkeästi automaattiin. Ensi viikolla auto pajalle.
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

rami

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 28.05.17 - klo:11:08
Samoin täälläkin vaikuttaa että tuo ääni vaan voimistuu tai sitten se on korvienvälissä :D Enkä todellakaan usko että tulee ajonvakautuksesta - liittyy selkeästi automaattiin. Ensi viikolla auto pajalle.

Ei se missään "korvienvälissä" ole koska kolme autossa olevaa ihmistä kuulee sen selvästi.
Vaihteisto??? >:(
Terveen vaihteiston lisälaitteineen ei kuulu kuulostaa miltään, eikä sitä ole uutena ollut. ;D

a4b8

Toivottavaa olisi, kun niitä ääniä on kuulunut jo puolitoista vuotta, että porukka käyttäisi autoa huollossa jossa huoltohenkilökunta kuulostelisi ja sanoisi tuomionsa. Kuuluu se ääni sitten mistä tahansa tulisi selvyys?? Ja jos tulee kovin monta eri vastausta niin äänestetään tällä palstalla paras voittoon!
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

rami

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 28.05.17 - klo:12:51
Toivottavaa olisi, kun niitä ääniä on kuulunut jo puolitoista vuotta, että porukka käyttäisi autoa huollossa jossa huoltohenkilökunta kuulostelisi ja sanoisi tuomionsa. Kuuluu se ääni sitten mistä tahansa tulisi selvyys?? Ja jos tulee kovin monta eri vastausta niin äänestetään tällä palstalla paras voittoon!
Joops'  Eipä vika taida juuri äänestämällä korjaantua. Täytyyhän siihen selitys olla. :D :D :D

DongFeng

Katsoin tuosta omasta autosta niin vaihtoväli 2-3-4 kestää rauhallisessa kaupunkiajossa kiihdyttää ehkä noin kaksi tai kolme sekuntia ja loppunopeus on noin 35 km/t jonka jälkeen nelosella mennään ehkä noin 45 km/t asti. Alaspäin kolmoselle vaihtuu 30 - 33 km/t nopeudessa. Ulinoita tai vinkaisuja ei onneksi kuulunut, vielä ?

Aikaisemmista autoista muistuu mieleen pari Peugeotia joissa vaihteisto tai veto/tasauspyörästö piti ulinaa pienillä vaihteilla uudesta alkaen, mutta se oli niiden ominaisuus tai ehkä tyyppivika. Mitään vaihteistoremppoja noihin ei kuitenkaan tarvinnut omistusaikana tehdä.

Katselin motor talk de A4b9 pari kuukautta taaksepäin, mutta sieltä ei tullut vastaan viestejä vaihteistoon liittyvistä äänistä, ehkä kauempaa historiasta voisi jotain löytyä.

ITbites

Tänne sama tuomio "uikutukseen" - ääni tulee ajonvakautuksen pumpusta, ei vika. 
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

a4b8

Ajonvakautus "johtaa" 2 - 0
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Flat

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 02.06.17 - klo:07:31
Tänne sama tuomio "uikutukseen" - ääni tulee ajonvakautuksen pumpusta, ei vika. 

jos tuo ei ole vika, niin mulla on sitten varmaaan se vika kun ei uikuta ?

rami

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 02.06.17 - klo:07:47
Ajonvakautus "johtaa" 2 - 0


Olette pojat pahoin hakoteillä. Mitä ihmettä ajonvakautuspumppu uikuttaa 20-50 nopeudessa risteyksessä sekä hiljaisessa taajamanopudessa. (20-60)
Vielä se asia,että miksi sama pumppu  uikahtaa jokus kun lähtee paikoiltaan ja laittaa P-eeltä D-asentoon?
En kyllä osallistu tuohon äänestykseen.
Vielä yksi selvä pointti..... Miksi uikutusta ei kuulu uutena? Vai alkaako ajonvakautus toimimaan vasta muutaman tuhannen kilometrin käytön jälkeen, Heh?
Mielestäni siellä jokin viallinen komponentti yrittää korjata jotain ongelma tilannetta. Pumpultahan se kuullostaa, mutta mikä pumppu?
Aika hurjaa, vikaa aletaan korjaamaan äänestyksellä.
Tämä kuuluu näköjään sarjaan aikansa kun kuuntelee jotain se muuttuu ominaisuudeksi. Paraneehan se auton laatu nuinkin. ;D ;D ;D

a4b8

No se äänestys oli tarkoitettu kevennykseksi. Jos edes hieman sallitaan. Kyllä ihmetyttää kun osalla jyrkkiä arvailuja mikä se voisi olla? Kannattaa käydä edes kysymässä marmorilta mikä vikana jos sieltä saisi itseä miellyttävän vastauksen?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

rami

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 02.06.17 - klo:08:55
No se äänestys oli tarkoitettu kevennykseksi. Jos edes hieman sallitaan. Kyllä ihmetyttää kun osalla jyrkkiä arvailuja mikä se voisi olla? Kannattaa käydä edes kysymässä marmorilta mikä vikana jos sieltä saisi itseä miellyttävän vastauksen?

Takuuajan jälkeen kun joutuu laittamaan jonkin 3000e-4000e boksin niin kyllä kevennystä on muuallakin kuin tunteissa ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy