Olette pojat pahoin hakoteillä.
Ööö? Jos alan ammattilaiset asian näin toteavat niin vaikea siinä on maallikon lähteä vastaan jankuttamaan - omastakin mielestä äänen laatu sekä logiikka viittaa vaihteistoon mutta minkäs teet - onpahan nyt ainakin merkintä, että asia on takuun piikkiin tutkittu. Käy itsekin asia tutkituttamassa niin saadaan lisää dataa maahantuojalle.
Kannattaa nyt tämän "uikutuksen" kanssa olla hereillään. Ajatellaanpas näin: et voi esim. rikkinäistä autoa myydä kenellekkään ei varsinkaan yksityiselle. Taatusti kun myyt jollekkin niin ostaja soittaa seuraavana päivänä ja pyytää purkamaan kaupat.
Mun auto on ehjä Mottori murisee ja vaihteisto vaihtaa sekä kuski edelleen erittäin tyytyväinen ostokseen.
isoimmalla vaihteella kuuluu korkea ääni (piiiiippp!), loppuu kun vaihtaa kutoselle ja jatkuu taas seiskalla. Jos on radio päällä, ei kuulu mutta muuten kyllä.
Tuliskohan se piiip kuitenkin sieltä radiosta..... on nämä tämän palstan jutut kyllä aivan uskomattomia.
Ymmärtämätöntä!? Pari henkilöä käyttänyt huollossa, diagnoosi: ajonvakajtuksen pumppu. Mitä ymmärtämätöntä siinä on?
Maallikkona ajattelen että ajonvakautus ym puuttuu aktiivisemmin peliin mutkatiellä ja risteyksissä kun pyörien pyörimisnopeus keskenään muuttuu kuin pitkillä suorilla?Mutta kuulostellaan ja volumea tarvittaessa lisää.
Mutkien yhteydessä samalla käytettäneen enemmän ajonvakautuksen pumppua
Selvästi liittyy vaihteiden vaihtumiseen. MEGA???
Mä en kyllä ymmärrä näitä teidän tarinoita. Vedättekö oikeasti kaupungissa risteykset niin, että ajonvakautus joutuu puuttumaan peliin? Ei ajonvakautus ainakaan mun (toki vanhemmissa) autoissa tee mitään, ennenkuin mennään ihan pidon rajalle tai aavistuksen yli...
Kyllä ne marmorilla kertoo...
Niin, on jarrutusenergian talteenottoa, sutimisenestoa, ajonhallintaa, abs, ties mitä, nehän voivat olla "valmiustilassa" jo kävelyvauhdista lähtien.
Minä olen myynyt/ostanut seitsemän VAG-autoa samasta liikkeestä ja ostan seuraavankin, eli ei ongelma. Koska uikutus ei vaarallinen; ei vaaranna ihmishenkiä, eikä vaikuta ajo-ominaisuuksiin niin minulle aivan sama alkoiko kuukauden vai kahden vanhana, kuulunut jo toista vuotta.
Onhan toki jokainen noista järjestelmistä valmiudessa toimimaan heti jos tarvetta tulee. Mutta ennen sen tarpeen ilmenemistä (pidon menetystä) ei pitäisi olla mitään syytä pyörittää ABS-järjestelmän pumppua josta tämän uikutuksen nyt väitetään tulevan.