RCD 510 - mistä pin koodi?

Aloittaja gorre79, 19.06.12 - klo:13:53

« edellinen - seuraava »

gorre79

Hei vagilaiset,

Vaihdoin Passatiin RNS 510:n ja nyt minulla on pöydällä tarpeettomana yksi kappale RCD 510 laitteita.

Ajattelin laittaa sen myyntiin, mutta mistä voisin saada laitteelle tarvittavan pin koodin?

Volkswagen Tukholma yrittää vakavissaan väittää, että minun pitää kytkeä RCD 510 takaisin autoon ja tuoda se liikkeeseen luettavaksi (lisäkustannuksilla) ja sitten voin saada koodin.

Onko tuo todellakin ainoa konsti? Ei paljoa huvittaisi enää uudestaan nähdä vaivaa saada koodit yms sellaiset sisälle, koska en itse omista diagnostiikkalaitetta.

Luulisi nyt Volkkarilla olevan tietokanta myydyistä autoista varusteineen, ja siten tarvittavat pin koodit VIN numeron perusteella?

Harmillista sinällään säilyttää varastossa verkonpainona toimivaa laitetta...

jusba31

Lainaus käyttäjältä: gorre79 - 19.06.12 - klo:13:53
Hei vagilaiset,

Vaihdoin Passatiin RNS 510:n ja nyt minulla on pöydällä tarpeettomana yksi kappale RCD 510 laitteita.

Ajattelin laittaa sen myyntiin, mutta mistä voisin saada laitteelle tarvittavan pin koodin?

Volkswagen Tukholma yrittää vakavissaan väittää, että minun pitää kytkeä RCD 510 takaisin autoon ja tuoda se liikkeeseen luettavaksi (lisäkustannuksilla) ja sitten voin saada koodin.

Onko tuo todellakin ainoa konsti? Ei paljoa huvittaisi enää uudestaan nähdä vaivaa saada koodit yms sellaiset sisälle, koska en itse omista diagnostiikkalaitetta.

Luulisi nyt Volkkarilla olevan tietokanta myydyistä autoista varusteineen, ja siten tarvittavat pin koodit VIN numeron perusteella?

Harmillista sinällään säilyttää varastossa verkonpainona toimivaa laitetta...

Tarvitaan radion sarjanumero ja auton sarjanumero nin huollossa osaava kaveri sen kyllä selvittää.
Oletko muuten katsonut ettei huoltokansiossa ole radion koodikortia?

mla

Taitaa nykyisin vaatia online yhteyden huollosta tehtaalle.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

HneryK

Viime kesänä sain VW-huollon tiskiltä PIN-koodin, soitin oli kädessä ja rekisterinumero tarvitaan myös. Sanoi että puhelimen kautta heille tulee paljon kyselyjä, mutta koodia ei soittamalla saa.

Kameleontti

Lainaus käyttäjältä: mla - 19.06.12 - klo:13:58
Taitaa nykyisin vaatia online yhteyden huollosta tehtaalle.

Näin minullekin kerrottiin kun huoltotiskillä keväällä kyselin. Lisäksi kerrottiin, että maksaa ~200 euroa (!?!).
VCDS@Helsinki, PM

mla

Kiinnostaisi tietää mistä sen sai tiskiltä kun minulle on tosiaan väitetty huollossa tuota mitä kirjoitin.

vagsam

itse sain myös suoraan tiskiltä kun soitin oli kädessä ja rekisterinumero tiedossa..

gorre79

Täytyy itsekin kysellä sitten tiskiltä.

Jos ei sieltä saa, ja muka pitäisi 200â,¬ maksaa soittimen pin koodista, jonka olen kyllä maksanut osana auton hintaa, niin siinä tapauksessa myyn sitten jonnekin laitteen varastettuna. Enempi taitaa jäädä noin käteen kuin myydä laillisena :)

Siis jos nyt ei ilmaiseksi sitä saa kerta.

Kiitoksia vinkeistä.

Wekotin

35â,¬ maksoi ainakin itsellä. Soitin oli autossa kiinni ja testeri sen koodin haki tehtaan järjestelmästä. Tosin radio oli RCD310 ja auto Golf.

HneryK

Omassa autossa on ohjekirjan välissä käyntikortin kokoinen lappu, jossa PIN-koodi on.
Tiskiltä hain koodin kaverin soittimeen, joka sille oli jäänyt ylimääräisenä ja sen myin eteenpäin koodin kera. Kun koodia kysytään Volkkarilta, rekisterinumero on sitä varten että voidaan myöhemmin nähdä kenelle koodi on annettu, jos soitin ilmoitetaan varastetuksi. Itseltäni tarkistivat vielä henkilöllisyyden. Hintaa ei peritty.

jusba31

Lainaus käyttäjältä: HneryK - 19.06.12 - klo:15:32
Omassa autossa on ohjekirjan välissä käyntikortin kokoinen lappu, jossa PIN-koodi on.
Tiskiltä hain koodin kaverin soittimeen, joka sille oli jäänyt ylimääräisenä ja sen myin eteenpäin koodin kera. Kun koodia kysytään Volkkarilta, rekisterinumero on sitä varten että voidaan myöhemmin nähdä kenelle koodi on annettu, jos soitin ilmoitetaan varastetuksi. Itseltäni tarkistivat vielä henkilöllisyyden. Hintaa ei peritty.

Rekisterinumero kysytään siksi että sen perusteella saadaan auton valmistenumero joka tarvitaan koodin hakemiseen.

Eihän rekkarin perusteella voida mitenkään päätellä kenelle koodi on annettu. Voinhan mä vaikka pölliä sun autosta radion ja sanoa koodia hakiessa sun auton rekkarin.

HneryK

Rekkari on helpompi muistaa kuin valmistenumero  ;)
Ja tosiaan valmistenumero jää volkkarin tietokantaan.
Sitä en tiedä antavatko koodin sellaiselle, joka ei ole auton omistaja/haltija.

ps.
Lainaus käyttäjältä: jusba31 - 19.06.12 - klo:15:36
Voinhan mä vaikka pölliä sun autosta radion ja sanoa koodia hakiessa sun auton rekkarin.
Se ei ehkä onnistu, kun mun autossa ei ole enää Volkkarin soitinta...

gorre79

Jep. Eli VIN numero.

Taitaa olla koko auto minulla varastettu, koska yritin ensin netin kautta jättää kysymystä volkkarille, ja nettisivu ei huolinut auton VIN numeroa :o

RNS:n mukana tuli sellainen luottokortin kokoinen pin koodin sisältävä lappunen.
Ehkä selaan vielä kerran ne huoltokirjan sivuset läpi, mutta ei siellä kyllä mitään ollut.

Toivottavasti menee yhtä helposti kuin HenryK:lla. Täytyy päivittää tänne kunhan pääsen vierailemaan liikkeessä.

Kameleontti

Kerro mahdolliset kustannukset kanssa, kun itseäkin epäilyttää tuo minulle kerrottu hinta.
VCDS@Helsinki, PM

Wekotin

Eihän noita koodikortteja edes kuulu tulla konsernivehkeissä mukana, jos siis uutena ostaa auton.

mla

Vielä 10v sitten noita koodilappuja tuli auton mukana, mutta ei niitä ole ainakaan itselleni tullut pitkään aikaan. Siis uusien autojen mukana.

wille84

Ainakin -08 jetan mukana tuli huoltokirjaan liimattuna tarra jossa radion koodi, soitin oli RCD 310.

gorre79

Soittelin Espoon huoltoon, ja pienen neuvottelun ja vakuuttelun jälkeen sieltä kerrottiin, että koodin saa VIN ja soittimen serialin perusteella. Kuten aiemmin mainittu niin henkilökohtaisesti täytyy itse käydä paikan päällä se hakemassa.

Asiallista palvelua, eikä maksanut mitään.

Sanoivat Volkkarilla, että tuo systeemi on heillä ollut vasta kuukauden käytössä. Aiemmin olisi pitäny laittaa soitin takaisin autoon kiinni, ja kaapeleilla katsoa se koodi.
Mene ja tiedä.. Onneksi sain sen koodin niin saa vanhan laitteen kiertoon.

Kiitokset jälleen kerran vinkeistä..

Kameleontti

Kyselin eilen VW Herttoniemestä miten tuon koodin saa selvitettyä (autona golf v 2008 ja radiona rcd-310). Sain tänään vihdoin vastauksen, että radion tulee olla kiinni autossa ja veloittavat siitä ilosta 95â,¬!!!

Jos Wekotin luet tätä, niin mistä sai hoidettua tuohon 35â,¬ hintaan tuon koodin selvityksen?
VCDS@Helsinki, PM

jugih

itse olen saanut noita koodeja radion sarjanumeron ja alustanumeron yhdistelmällä. ja ilmaiseksi. pk-seudun VW-liikkeistä.

totta helvetissä se koodi kuuluu Sinulle ja ilmaiseksi. sehän on Sinun omaisuuttasi.
Uusi VAG-foorumi avattu, liity mukaan:
keskustelu.vagtech.fi

Taky

Lainaus käyttäjältä: Kameleontti - 31.07.12 - klo:15:22
Jos Wekotin luet tätä, niin mistä sai hoidettua tuohon 35â,¬ hintaan tuon koodin selvityksen?

Onnistuisiko http://www.radio-code.co.uk/

Siltä ainakin avaus koodi BMW radiolle irtosi.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

jaaskmi

Omaan Columbukseen sain koodin koukun koodauksen yhteydessä ilmaiseksi Kotkan Auto-Sunilta.
Skoda Superb Combi L&K 2.0TSi 272 DSG 4x4 FL2020.
Skoda Fabia Combi Monte Carlo 1.0TSi 110 DSG, 2018.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Taky - 11.09.12 - klo:18:09

Onnistuisiko http://www.radio-code.co.uk/

Siltä ainakin avaus koodi BMW radiolle irtosi.

VW-Center Turku.

Edit. Pienessä pöhnässä lainasin väärää. Kameleontin viestiin piti vastata kun nyt vasta tuon näin.

Blueroan

Edelleen aiheesta. Tänään VV Center Airport väitti myös että pikahuollossa onnistuu pin-koodin saaminen. Vaatii auton siis paikanpäälle, piuha kiinni ja yhteys tehtaalle. Ja 95 euroa rahaa...
Seat Leon ST Style 1.2 TSI DSG nevada white
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4X4 Sportline

Levis

Mikähän kuluttaja-asiamies mahtaisi sanoa tuosta, että joutuu maksamaan koodista jonka tavallaan omistaa.

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: Levis - 11.04.13 - klo:22:13
Mikähän kuluttaja-asiamies mahtaisi sanoa tuosta, että joutuu maksamaan koodista jonka tavallaan omistaa.

Kuluttaja-asiamiehestä en tiedä mutta liike velottaa työstä jonka joutuu koodien kaivamiseksi tekemään. Osa asiakaspalveluhenkisistä tajuaa tehdä tuon veloituksetta.
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

Edi

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 11.04.13 - klo:23:01
Osa asiakaspalveluhenkisistä tajuaa tehdä tuon veloituksetta.
Jep, näin kävi itselleni, menin hakemaan koodia eräästä VW-liikkeestä, tiskillä samaan hengenvetoon kaveri vaan tokaisi: " Tottakai koodi Sulle saadaan, 95e maksaa, aja sisään"
Toppuuttelin henkeä haukkoen suunnilleen kun kuulin hinnan, marssin pihalle tupakki-/tuumaustauolle.

Siinä sitten autoliikkeen pihalla polttelin ja ohi paineli selkeästi työnjohtoon tms. kuuluva nuori kaveri.
Kysäisin häneltä, mihin perustuu, että oman auton radion koodin saaminen maksaa 95 euroa.
Vastauksena oli: "Onko Sulla kiire?" vastasin ettei ole kiire, "Ootapas siinä 5 min, tulen kohta".
Hain sisältä kupillisen kahvia, en ollut kerennyt kahvia puoleen väliin edes juomaan kun sama kaveri tuli sanoen: "Anna avaimet ja tule perässä, ajan autosi tuohon kulmalle".
Kulmalla oli isot pariovet joista autoni ajettiin sisään, piuha kojelaudan alle, muutama tarkentava kysymys ja koodi oli mulla lapulla.
Korjaamon kaveri toivotteli hyvää päivän jatkoa, eikä suostunut ottamaan mitään maksua tästä vaikka tarjosin.

En kerro mistä liikkeestä oli kyse, koska en halua tehdä karhunpalvelusta ko. liikkeelle - jonottajia ilmaisen palvelun perään.
Eli, kyllä asiakaspalveluhenkisyyttä vielä löytyy, kysymys on vaan siitä, haluaako käyttää 5-10 min siihen kun kertoo jankuttaen mitä varten tulisi maksaa jostain vai toimia molempien edun nimissä. Tulen jatkossakin käyttämään ko. liikkeen palveluita, ihan vaan palvelualttiuden nimissä.
Tämä oli siis todellinen Win Win-tilanne.

Levis

Vaimo kävi tänään Lahden Laakkoselta koodia kysäisemässä ja kappas, ei siitä mitään tarvinut maksaa. Kiitos siis tuonne.

Toi koodista maksaminen on karrikoidusti vähän sama, kun ostas puhelimen ja pin-koodi maksas sitten lisää...

Oli se sen koodin kaivaminen työaikaa tai ei, minun oikeustajuun siitä maksaminen ei täsmää.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy