Paljonko kilometrejä mittarissa uudessa autossa?

Aloittaja JTjones, 11.01.10 - klo:18:01

« edellinen - seuraava »

JTjones

Aihealueeseen liittyen seuraava kymysys tai ainakin läheltä liipaten:

Kiinnostaisi tietää, että mikä on ollut kullakin uuden auton tilanneella kilometrimäärä mittarissa auton luovutushetkellä?

Kysyn tätä siksi, koska itselläni oli n. 60km mittarissa ja muistan sitä hieman ihmetelleeni. Sehän on yhtä kuin matka esimerkiksi Helsingistä Mäntsälään!

Enpä koskaan asiasta myyjältäni kysynyt, mutta muistan hänen tilauksen yhteydessä maininneen, että Webaston asennukseen auto menee "maakuljetuksena". Eli oliko tuo maakuljetus kaunis tapa sanoa, että auto ajetaan sinne? Mitenköhän tuo on noiden Webastojen ja Ebereiden asennusten suhteen. Ajetaanko auto sinne, vai meneekö autonkuljetusrekalla? Tietääkö joku?

Olen joskus kuullut legendaa siitä, että autot lähtevät tehtailta miinuskilometreillä, jotta kilometrimäärä olisi mahdollisimman lähellä nollaa auton luovutushetkellä. Pitäneeköhän paikkansa?

Edit. Jaoin tämän omaksi aiheekseen. -Jyri

VW-man

No mulla oli kerran yksi auto jossa oli satoja km:a mittarissa luovutuksessa vaikka auto myytiin uutena/oli tehtaalta tilattu.

Vmatti

Lainaus käyttäjältä: JTjones - 11.01.10 - klo:18:01
Kiinnostaisi tietää, että mikä on ollut kullakin uuden auton tilanneella kilometrimäärä mittarissa auton luovutushetkellä?

Kysyn tätä siksi, koska itselläni oli n. 60km mittarissa ja muistan sitä hieman ihmetelleeni. Sehän on yhtä kuin matka esimerkiksi Helsingistä Mäntsälään!

Tässä viimeisessä oli mittarissa kokonaiset 12km. Joskus ollu enempikin.
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Wekotin

Golf V Variantilla oli mittarissa 32 km luovutuksessa. Pidin tuota aika paljona. Veljen Fiat Bravossa oli 7km. Toki tehtailta Suomeenkin on pikkasen eri matka.

Golf

21 km oli tällä kerralla. Yleensä ollut 10-20 km.

kt

Kyllähän niissä kilometrejä helposti tulee muutama kymmenkin. Tehtaalta ajetaan ilmeisesti junaan ja junasta laivaan ja laivasta kentälle ja sieltä rekkaan ja edelleen myyjäliikkeeseen, josta se voi lähteä vaikka alustasuojaukseen tai vetokoukun laittoon tai supervahaukseen jne.... Ja jos on huollossa tehty jotain, niin eiköhän ne koeajakin varmuuden vuoksi, parempihan se niin on. Kyllä minusta joku 50 km on ihan siedettävä määrä. Voihan se olla, että yksi auto on purettu vaikka naapurikaupunkiin, ja ajettu sieltä.
Tuossa parina viime vuonnahan itänaapurin pojat vei autoja Suomen satamista ajamalla, ja niihin tuli mittarilukema uutena varmaan luokkaa 1000km.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Erkka

Polossa 17 km luovutushetkellä Keravan Laakkosella. Eipä ollut paljon kilometrejä kertynyt mittariin. Itse olen ajanut 10600 km viime heinäkuusta lähtien.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

jaripetteri

LainaaOlen joskus kuullut legendaa siitä, että autot lähtevät tehtailta miinuskilometreillä, jotta kilometrimäärä olisi mahdollisimman lähellä nollaa auton luovutushetkellä. Pitäneeköhän paikkansa?

Uusista autoista voi kuulemma nollata kilometrit ennen kun luovutetaan ostajalle. Oliskohan ollut siihen saakka kun 1000km menee rikki ja tehtävissä kerran tai kaksi. Tiedä sitten missä vaiheessa tuo tehdään. Yhtään en kyllä muista mitä omassa autossa oli mittarissa mutta ei se kyllä nollaa ollut...
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

V-Dub

Olis kiva saada nollaus... mutta olen häiriköinyt jo tarpeeksi autossa tais olla muuten 12-14km kun se seisoi liikkeen pihalla, täytyypä piruuttaan ilmottaa loppuviikosta luovutus lukema ;)

Jetassa oli Kervan Laakkosella 48km, liekö ajettu satamasta..

[ylläpito on poistanut liitteen]

VAG!

aa

Docw

Aiheeseen liittyen jutustelin paikallisen autokauppiaan kanssa. Kyselin juurikin isohkoja mittarilukemia uusissa autoissa (omassani 120km).
Täällä säädösten mukaan auto on uusi aina mittarilukemaan 5000mailia asti. Tässä tapauksessa kuitenkin kuluttajaystävälliseen suuntaan, eli autokauppiaan täytyy antaa autolle uuden takuu.

Kiviharju

Passatissa taisi olla mittarissa 12km, mutta Golffissa vähän vajaa 20km, kun kävi ennen luovutusta ajamalla maalipinnan käsittelyssä.
Audi A4 Allroad quattro -17

Golffari

8km oli edellisessä hankinnassa mittarissa.
VW....?

MVA

Muistelen että A3:ssa oli 17 km.

Edit: Tarkistin niin 11 km, oli kun sain pirssin alle.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Guido

Nykyisessä oli luovutushetkellä mittarissa 11 km ja edellisessä (Octavia I 1.6i HB Dynamic '04) 8 km.

Mikey

Ekan 100 km aikana pystyy testerillä kilometrit nollaamaan yhden kerran.

skula

vm 2008 Golf V Variant - 24km
vm 2009 CC - 18km

Antinontoxic

Juha

JMTK

tlindstr

Mazda6 2.3 1/2007 - 22km
Superb 1.8 3/2009 - 12km
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

woke

1.8 "APR" Q

25 kilometriä oli A4 Avantin mittarissa luovutushetkellä...
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

kt

12 km oli Gplussassa, mutta jos oikein havaitsin, niin 2-trippimittarin mukaan olisi kone ollut käynnissä useamman tunnin? Katsokaapa muutkin paljonko löytyy käyntiaikaa pohjalta? Pitää itsekin tarkastaa uudelleen vielä tuo tuntimäärä.
Lisäys: Käyntituntimäärä oli noin 8 tuntia????
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

LateJ

Octavian mittarissa oli 2009 elokuussa 16km.

Napero

Mulla oli tammikuussa luovutetussa Ocussa 14 kilsaa pohjalla.
-Napero-

Skoda Superb Combi 1,6 TDI Ambition GreenLine

VKi

Mulla perjantaina luovutetussa Ocussa pohjalla 16 kilometriä ja noin 7 tuntia käyntiaikaa. Myyjän kanssa tuosta olikin puhe ja todettiin, että autot lyödään aina rivissä kaikki käymään odottamaan lastaamista junaan, laivaan, jne. Käyvät tuossa helpostikin puolesta tunnista tuntiin kerralla.

Lisäksi olen huomannut autoliikkeiden talvikeleillä sulattavan vaihtoautorivistönsä aamulla lyömällä kaikki pihan autot (!) käymään pihalle, kunnes ovat sulia! Puoli vuotta autoliikkeessä talvella = ei yhtään kilometriä mittariin, mutta kymmeniä käyntitunteja!

Edviina

Tämä menee taas OT:ksi muttä näkeekö Skodassa jostain tuon käyntiajan tunteina??? Mistä sen näkee? Aikamoinen yllätys, ainakin minulle (ei aikaisempaa VAG kokemusta) eikös ainakin noissa maatalous vehkeissa on se käyttötunti mittari  ;D Noh, innolla odotellaan mitä näkyy oman Superbin mittarissa jahka tulee luovutukseen, vai onko superbissa tuollaista?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Edviina - 08.02.10 - klo:20:48
Tämä menee taas OT:ksi muttä näkeekö Skodassa jostain tuon käyntiajan tunteina??? Mistä sen näkee? Aikamoinen yllätys, ainakin minulle (ei aikaisempaa VAG kokemusta) eikös ainakin noissa maatalous vehkeissa on se käyttötunti mittari  ;D Noh, innolla odotellaan mitä näkyy oman Superbin mittarissa jahka tulee luovutukseen, vai onko superbissa tuollaista?

Ajotietokoneessahan se näkyy, "trippi 1" ja "trippi 2" joista eka nollautuu automaattisesti parin tunnin seisonnalla ja 2:n pitää itse nollata...en tiedä onko siinä mitään rajaa kuinka pitkälle se muistaa. Ajotietokoneessa on siis matka, aika, keskikulutus, keskinopeus ja näille kaikille tuo 1:s ja 2:s näyttö, lisäksi tietysti jäljellä oleva matka tankillisella ja hetkellinen kulutus mutta niille ei luonnollisestikkaan ole useampaa näyttöä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy