VAG-COM/VCDS kysymyksiä

Aloittaja RiMa, 05.03.10 - klo:20:24

« edellinen - seuraava »

RiMa

Osaisiko joku kertoa että mikä ao. koodauksessa on pielessä ???
Eli potilaana on seat altea-08 ja tarkoitus olisi sumarien tilalle laittaa DLRledit, herjaa vielä palaneesta polttimosta  :-\
Address 09: Cent. Elect.        Labels: 3C0-937-049-30-H.lbl
   Part No SW: 3C0 937 049 AJ    HW: 3C0 937 049 AJ
      Coding: E98A8F2F00041000431800000000000000117B0764400000000000000000

Kiitoksia jo etukäteen :)
Octavia II 2.0 TDI (BKD) *tankkaukset*

VCDS (Oulu)

Dirti

Lainaus käyttäjältä: RiMa - 03.10.12 - klo:21:00
Osaisiko joku kertoa että mikä ao. koodauksessa on pielessä ???
Eli potilaana on seat altea-08 ja tarkoitus olisi sumarien tilalle laittaa DLRledit, herjaa vielä palaneesta polttimosta  :-\
Address 09: Cent. Elect.        Labels: 3C0-937-049-30-H.lbl
   Part No SW: 3C0 937 049 AJ    HW: 3C0 937 049 AJ
      Coding: E98A8F2F00041000431800000000000000117B0764400000000000000000

Kiitoksia jo etukäteen :)

Ootko kokeillu että otat ensimmäisessä kuvassa esiintyvän täpän pois? Se voi kumota suoraan lamppu kohtaisen diagnostiikan.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

RiMa

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 03.10.12 - klo:21:06
Ootko kokeillu että otat ensimmäisessä kuvassa esiintyvän täpän pois? Se voi kumota suoraan lamppu kohtaisen diagnostiikan.
Tuo on vielä kokeilematta, poistaneeko tuo sitten diagnostikan kaikilta lampuilta?
Octavia II 2.0 TDI (BKD) *tankkaukset*

VCDS (Oulu)

Dirti

Lainaus käyttäjältä: RiMa - 03.10.12 - klo:21:38
Tuo on vielä kokeilematta, poistaneeko tuo sitten diagnostikan kaikilta lampuilta?

En tiedä, näyttäis että alemmassa kuvassa esiintyy mahdollisuus hallita lamppuja erikseen...
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

HuG0

En tuosta sumuvalo hommasta tiedä, mutta itsellä on käytössä jälkiasennusxenonit (35W, ei canbus). Kun tuon ensimmäisen kuvan täppä on "päällä", tulee polttimon palamisesta ilmoittava merkkivalo päälle heti kun laittaa virrat päälle, olivat valot päällä tai ei. Mikäli täppä on pois ja valot pois, merkkivalo ei syty kun laittaa virrat päälle, vaan se syttyy vasta kun laittaa valot päälle.
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...

RiMa

Lainaus käyttäjältä: HuG0 - 03.10.12 - klo:23:17
merkkivalo ei syty kun laittaa virrat päälle, vaan se syttyy vasta kun laittaa valot päälle.
Näin se toimii tuossakin autossa nyt kun täppä on päällä, täytyy huomenna kokeilla poisaa se.
Octavia II 2.0 TDI (BKD) *tankkaukset*

VCDS (Oulu)

RiMa

Ei auttanut täpän poisto "Cold Lamp Diagnosis active" kohdastakaan :-[
Palaneen polttimon valo syttyi edelleen heti kun valot laittoi päälle. Sama homma pitkillä kun kokeiltiin johto irroitettuna.
Octavia II 2.0 TDI (BKD) *tankkaukset*

VCDS (Oulu)

tet

Lainaus käyttäjältä: RiMa - 04.10.12 - klo:18:53
Ei auttanut täpän poisto "Cold Lamp Diagnosis active" kohdastakaan :-[
Palaneen polttimon valo syttyi edelleen heti kun valot laittoi päälle. Sama homma pitkillä kun kokeiltiin johto irroitettuna.

Tulee mieleen omat mukavuusvilkun koodaukseni. Skoda ei meinannut millään ottaa kaistanvaihtovilkkuun neljää vilkausta kolmen sijaan. Golfissa (vm -10) onnistui, mutta tässä vuotta uudemmassa Skodassa ei sitten millään. Jostakin löysin sitten ohjeen että vm.-11 alkaen pitää koodauksen jälkeen tehdä ajotietokoneen valikosta tehdasnollaus (olikohan se Lights&Vision -valikko, kuitenkin sama jossa mukavuusvilkun on/off-kytkentä sijaitsee). Nollauksen jälkeen muuttui neljälle vilkaukselle. Tuostapa tulee mieleen, mahtaisiko tuohon sinun koodaukseenkin tarvita joku vastaava "tehdasresetti", esim. juuri Lights&Visionä-valikosta? :-\
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Dirti

Lainaus käyttäjältä: tet - 05.10.12 - klo:07:55
Tulee mieleen omat mukavuusvilkun koodaukseni. Skoda ei meinannut millään ottaa kaistanvaihtovilkkuun neljää vilkausta kolmen sijaan. Golfissa (vm -10) onnistui, mutta tässä vuotta uudemmassa Skodassa ei sitten millään. Jostakin löysin sitten ohjeen että vm.-11 alkaen pitää koodauksen jälkeen tehdä ajotietokoneen valikosta tehdasnollaus (olikohan se Lights&Vision -valikko, kuitenkin sama jossa mukavuusvilkun on/off-kytkentä sijaitsee). Nollauksen jälkeen muuttui neljälle vilkaukselle. Tuostapa tulee mieleen, mahtaisiko tuohon sinun koodaukseenkin tarvita joku vastaava "tehdasresetti", esim. juuri Lights&Visionä-valikosta? :-\

Toi muuten saattaapi toimia....
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

RiMa

Tuo ei taida tässätapauksessa onnistua kun on karvalakkimallin ajotietokone ::) ??? Mutta kiitoksia noista vinkeistä vastaisuuden varalle.
Octavia II 2.0 TDI (BKD) *tankkaukset*

VCDS (Oulu)

SammyQ

Auttakaa aloittelijaa.. Perheen kakkosautoon (Corboba 1.6 55kw -00) tuli vikaa ja koodiksi luettiin 00516 Throttle position sensor. Vaihdoin kaasuläppäkotelon uuteen  ja vikakoodi poistui. Nyt riesaksi jäi kojetaulussa vilkkuva punainen valo ja piippaus. En ole saanut valoa ja piippausta poistumaan, vaikka nollasin kaikki vikakodit Ross Tech:n ohjelmalla. Olen jossain kuullut mainittavan sanan "mukautus"... Mitähän tuo tarkoittaa?

DNF

Lainaus käyttäjältä: Sammy80 - 06.10.12 - klo:21:57
Auttakaa aloittelijaa.. Perheen kakkosautoon (Corboba 1.6 55kw -00) tuli vikaa ja koodiksi luettiin 00516 Throttle position sensor. Vaihdoin kaasuläppäkotelon uuteen  ja vikakoodi poistui. Nyt riesaksi jäi kojetaulussa vilkkuva punainen valo ja piippaus. En ole saanut valoa ja piippausta poistumaan, vaikka nollasin kaikki vikakodit Ross Tech:n ohjelmalla. Olen jossain kuullut mainittavan sanan "mukautus"... Mitähän tuo tarkoittaa?

Kaasuläppä täytyisi mukauttaa puhdistamisen tai vaihtamisen jälkeen. Kaivele Ross-Techin wiki-osiota, josko löytyisi apu. Termillä "throttle body alignment" löytynee apu.

geeni

Saako VCDS:llä säädettyä, missä vaiheessa mittaristo- ja muut nappulavalot menevät päälle? Esim. jo DRL-asennossa, tai heti kun laittaa virrat päälle.

jugih

Lainaus käyttäjältä: geeni - 13.10.12 - klo:22:15
Saako VCDS:llä säädettyä, missä vaiheessa mittaristo- ja muut nappulavalot menevät päälle? Esim. jo DRL-asennossa, tai heti kun laittaa virrat päälle.

ei saa
B8 GTE.
ODIS-S (Online), ODIS-E, OBD11, VCDS, ETKA

Dirti

Lainaus käyttäjältä: geeni - 13.10.12 - klo:22:15
Saako VCDS:llä säädettyä, missä vaiheessa mittaristo- ja muut nappulavalot menevät päälle? Esim. jo DRL-asennossa, tai heti kun laittaa virrat päälle.

Exeossa pystyy ainakin määrittelemään mittariston ja neulan valot, tyyliin mittariston valot päällä aina, tai neulan valo päällä kun virrat pistää päälle ja ajovaloja käytettäessä syttyy mittaristoon valotkin.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Late

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 14.10.12 - klo:11:21
Exeossa pystyy ainakin määrittelemään mittariston ja neulan valot, tyyliin mittariston valot päällä aina, tai neulan valo päällä kun virrat pistää päälle ja ajovaloja käytettäessä syttyy mittaristoon valotkin.

Sama juttu myös Audi A3 8P mallissa.

DNF

Mahtaako VCDS:n kautta jostain nähdä imupuolen nokka-akselin ajoitusta?

Epäilen, että omassa kikkareessa on nokka-akseleiden ketju hypännyt. (Vääntö hukassa, ei starttaa lämpimänä ja antaa nokka-akselin asentotunnistimelta kahta vikakoodia.)

Tontzaaa

Saako allekirjoituksen autoon VCDS:ällä koodattua vakionopeudensäätimen merkkivalon päälle? Näyttäisi ainakin mittaristosta semmonen löytyvän mutta ei pala kun vakkari päällä, joten sen voi saada päälle koodauksella?
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 2005

qsla

Tyhmä kysymys mutta onko mahdollista saada Polossa jossa on Xenon Led tuikut , niin että xenonit syttyisivät vaikka valokatkaisin on 0-asennossa? Valoautomatiikkaahan tässä ei ole, mutta jotenkin muistaisin jonkun tätä myös joskus pohdiskelleen? Ei vain tuo naisväki osaa pimeälläkään oikein sytytellä niitä ajovaloja kun väittävät ledien valaisevan tarpeeksi  ;D
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Tontzaaa

Onko kenelläkään mitään kokemuksia noista kiinakaapeleista? Joo tiedän, että Ross Techin aito toimisi varmasti mutta en ole valmis maksaamaan siitä 350â,¬ vain sen takia, että saan vikakoodit luettu silloin tällöin ja että saan tehtyä pieniä koodauksia.
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 2005

mla

Lainaus käyttäjältä: Tontzaaa - 14.11.12 - klo:14:30
Onko kenelläkään mitään kokemuksia noista kiinakaapeleista? Joo tiedän, että Ross Techin aito toimisi varmasti mutta en ole valmis maksaamaan siitä 350â,¬ vain sen takia, että saan vikakoodit luettu silloin tällöin ja että saan tehtyä pieniä koodauksia.

On kokemusta ja kertakäyttöisiä ovat. Edullisemmin varmaan joku auttaa sinua kun pyydät tuolta joltain vapaaehtoiselta apua kooodauksissa.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: Tontzaaa - 14.11.12 - klo:14:30
Onko kenelläkään mitään kokemuksia noista kiinakaapeleista? Joo tiedän, että Ross Techin aito toimisi varmasti mutta en ole valmis maksaamaan siitä 350â,¬ vain sen takia, että saan vikakoodit luettu silloin tällöin ja että saan tehtyä pieniä koodauksia.

Ostat aidon ja myyt sen kun vaihdat autoa tai et koe tarvitsevasi enää. Takkiin tulee vähemmän mitä tollanen kiinankaapeli maksaa... ;)
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

VAG!

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 14.11.12 - klo:15:13
Ostat aidon ja myyt sen kun vaihdat autoa tai et koe tarvitsevasi enää.

Näitä kun näkee puolisäännölliseen myynnissä ja sinä olet alan ammattilainen, niin joutuuko käytetyn kaapelin ostaja ostamaan myös tämän, jotta saa jatkossa päivitykset ja tuen?

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 14.11.12 - klo:15:20
Näitä kun näkee puolisäännölliseen myynnissä ja sinä olet alan ammattilainen, niin joutuuko käytetyn kaapelin ostaja ostamaan myös tämän, jotta saa jatkossa päivitykset ja tuen?

Päivityksen saa kun lataa Ross-Techin sivuilta, uusin softa kun toimii suoraan. Tukea varten perjaatteessa tarvii tuon "second hand lisenssin". Käsittääkseni antavat kyllä supporttia ilmankin ja loppupelissä Ross-Techiin tulee aika harvoin otettua yhteyttä, foorumit ja google ovat parhaita tiedonlähteitä näissä.

Kannattaa kuitenkin käytetyä ostaessa olla tarkkana että on halutunlainen adapteri. Esim. HEX-USB:tä on aina välillä edukkaasti myynissä mutta sepä ei olekkaan CAN-yhteensopiva niinkuin HEX-USB+CAN.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

TPi

Lainaus käyttäjältä: Tontzaaa - 13.11.12 - klo:17:57
Saako allekirjoituksen autoon VCDS:ällä koodattua vakionopeudensäätimen merkkivalon päälle? Näyttäisi ainakin mittaristosta semmonen löytyvän mutta ei pala kun vakkari päällä, joten sen voi saada päälle koodauksella?

Ei valitettavasti taida saada, tuolla hieman lisätietoa aiheesta -> http://www.vagarena.fi/index.php?topic=3918.msg94683#msg94683

Tontzaaa

^ harmi. Mutta lisää koodaus kysymyksiä, saako samasta autosta koodattua pois ominaisuuden, että tulee merkkiääni aina kun lämpötila laskee alle 4 astetta? On nimittäin melko ärsyttävä ominaisuus kun lähtee usen lämpimästä parkkihallista ja sitten jonkin matkan jälkeen tulee tuo merkkiääni. Miten saako needle swapin päälle? Eli että mittarin viisarit käy tapissa käynnistäessä..
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 2005

patch

Lainaus käyttäjältä: mla - 14.11.12 - klo:15:00
On kokemusta ja kertakäyttöisiä ovat. Edullisemmin varmaan joku auttaa sinua kun pyydät tuolta joltain vapaaehtoiselta apua kooodauksissa.

Tämäkin varmaan aika yksilöllistä. Oma 22â,¬ kaapeli DX.comista toiminut moitteetta jo vuoden päivät. On tosin käytettävä vain sitä versiota VCDS:stä joka kaapelin mukana tulee eli päivityksistä jää paitsi.  Pienenä lisämausteena softassa on mukana myös troijalainen ja siitä syystä tuo VCDS pyöriikin omassa Win7 sisälle pystytetyssä virtuaaliXP:ssä ettei pääse tekemään tuhojaan. Nämä rajoitteet kun sisäistää niin hyvin tuolla Ocua koodailee.

Arska F

Lainaus käyttäjältä: Tontzaaa - 16.11.12 - klo:10:16
saako needle swapin päälle? Eli että mittarin viisarit käy tapissa käynnistäessä..

http://vcds.nettisivu.org/viisareiden-pyyhkaisy/

Needle Sweep-ohje... Tällä foorumilla jossain aiemminkin nähty sivusto...
Boeing 737
      &
M/S Cinderella

tet

Lainaus käyttäjältä: Arska F - 16.11.12 - klo:12:27
http://vcds.nettisivu.org/viisareiden-pyyhkaisy/

Needle Sweep-ohje... Tällä foorumilla jossain aiemminkin nähty sivusto...

Ei vain toimi kaikissa tuo needle sweep. Esimerkiksi MY2010 Golfissa ei toiminut, tässä MY2011 Ocussa toimii.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

RSOCUstin

Mites toi turvavyövalon pimputus ja valon palaminen. Tuli ajettua Turusta Nummelaan käsi turvavyönlukolla kun pimputti kokoajan. Pois se on koodattava. Mistä se löytyy tuolta valikoista. Pitää alkaa tutkimaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy