Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - SKU

#1
A6 C7 (11-) / Audi A6 C7 kokemukset
15.05.14 - klo:22:15

Lainaus käyttäjältä: Pumafi - 12.05.14 - klo:12:51
Audilla on jo 2.0T malli markkinoilla varustettuna 211 hv:n koneella, 8-vaihteisella Tiptronicilla ja quattrolla. Löytyy myynnissä mm. Kanadassa. Tätä mallia automyyjä lupaili FL:n yhteydessä myös Suomeen.

Vaikee kuvitella tänän olevan merkittävästi kutosdisukkaa halvempi co2-pohjaisesta verotuksesta johtuen. Saapa nähdä.
#2
Audi / Audin ohjausongelma
17.01.14 - klo:23:01
Oman kutosen ohjaus ei ole läheskään täydellinen, mutta ei uskalla edes harkita enää päivitystä. Tämä on siedettävä, muttei oikeesti semmonen kun sen A6:ssa pitäis olla. Softan vaihdossa on liian suuri todennäköisyys sille, että otsaan kasvaa isompi kyrpä. Paska mikä paska.
#3
A6 C7 (11-) / Vs: A6 ohjaus
20.12.13 - klo:19:20
Vai on nemoskin jounut tohon kierteeseen. Mulla on kesäisen päivityksen jälkeen pysyny ohjaus hyvänä *kop kop*. Ilmeisesti sattu tuuri, ja tuli oikea kombo legopalikoista. Nyt ei taideta koskea enää softaan...
#4
Audi / Vs: Audin ohjausongelma
05.12.13 - klo:23:04
Lainaus käyttäjältä: ARIMO - 05.12.13 - klo:22:17
Viime kerralla rauhallisen miehenkin mitta tuli täyteen. Kävin keskusteluja kuluttajasuojaviranomaisten kanssa. Suosittelivat, että tekisin virallisen reklamaation Audille. Mainitsin näistä myös paikallisen Audi-liikkeen huoltoneuvojalle. Itsellä on ollut myös merkin vaihto mielessä, mutta en halua antaa tässä asiassa periksi kun takuutakin on vielä jäljellä. Auto pitää saada kuntoon. Jos tällä ohjausvaihteen vaihdolla ohjaus ei tule kuntoon, niin sitten pitää miettiä reklamaatiota. Helpommalla tietysti pääsisi kun vaihtaisi neljä mutteria vaikkapa vihreään rukkaseen vai onko se nykyisin kiiltävä rukkanen...

Toi reklamaatio kannattaa tehdä joka tapauksessa, mikset tekisi? Ja aina kirjallisesti.
#5
Audi / Vs: Audin ohjausongelma
18.10.13 - klo:23:26
Lainaus käyttäjältä: AutistiA5 - 18.10.13 - klo:23:05
Tänään vielä kerran pajalla ja päivitettiin tämä korjauksen korjaus softa. Samalla tehtiin taas suuntauksen tarkistus kun yliohjaa niin helvetisti ettei kaistaa uskalla vaihtaa. No talvipyörissä tarvikevanteet missä eri et-luku joten maahantuojan mielestä tässä syy vetelyyn.
Paljastui myös, että kulmat säädetty maksimiauraukselle ja nyt johtuen et luvusta jos haluan auton ajettavaan kuntoon pyörät piti säätää uudestaan ja sama homma sitten taas keväällä kun kesärenkaiden vaihdon aika. No itse en tähän onneksi joudu kun leasing sopimus päätettiin purkaa autosta.
Sanon vaan että monta autoa on tullut ajettua ja ensimmäinen auto missä näin on asia.
Maahantuoja ja tehdas tässä näin pesee kädet ja purkaa takuun. Eli enää ei mitään tehtävissä.
Oli muuten se viimeinen audi.

Ihan mielenkiinnosta, mikä oli ET:n erot? Vakio vs. se mikä sinulla oli?

Kyllä tämä on surullinen tarina kokonaisuudessaan. Onkohan yhtään kauppaa peruttu? Ei taida huutelijoita olla kovin paljoa täällä, jos niitä olisi.
#6

Lainaus käyttäjältä: makkis - 16.10.13 - klo:20:09
Niin totta monen auton kohdalla:

The main problem this car faces is that while the less efficient petrol engine is fantastic to drive, the diesel engine gets lower running costs yet loses some of the vRS’ fun factor. That’s not to say it’s slow, but driving both cars back-to-back it’s clear which one is the better driver’s car.

Ja tehoeroa ei ole kuin vajaat 40hv. Ei vaikuta...ai niin, ei näin saa verrata. Ei muuta.
#7
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
30.09.13 - klo:15:52
Tuohon arkiseen vaikutelmaan on minusta usein suurin syy karvahattukangaspenkit, auto kuin auto.   
#8
Audi / Vs: Audin ohjausongelma
26.09.13 - klo:14:52
Lainaus käyttäjältä: monster - 26.09.13 - klo:13:43
Taitaa uudemmat Audit soveltua lähinnä kesäautoiksi  ;D ;D ;D

Peltoautoksi paremminkin. Sori.  ;)
#9
Audi / Audin ohjausongelma
04.09.13 - klo:23:03

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 04.09.13 - klo:12:04
Ratti vähän vinossa, mutta auto menee suoraan... Kun käänsi ratin suoraksi niin auto kääntyi. Hengenvaarallista..

Kuulostaa minusta vaan mukavuusongelmalta.
#10
Audi / Audin ohjausongelma
31.08.13 - klo:17:17
Eli lisää leffalippuja tulossa. Tulisko nyt popparit kanssa. ;)
#11
Lainaus käyttäjältä: VAG! - 20.08.13 - klo:19:58
Jos asiaa pähkäillään puhtaasti tekniseltä puolelta, niin vertailu on hyvin helppoa. 2.0 TSI vs. 2.0 TDI.

Entäs sitten se hybridi? Tai sähköauto? Mikäs siihen valitaan? Ei näitä voi verrata litran mitalla. Eri tekniikka ja sillä siisti.
#12
Lainaus käyttäjältä: VAG! - 20.08.13 - klo:19:36
Miksi pitää valita tehojen puolesta vastaavat?

No just siksi, kun se auto kiihtyy teholla. Mitä sillä tekniikalla ja iskutilavuudella on siihen merkitystä, muuta kuin että toisella sen tehon saa helpommin kuin toisella. Toinen ehkä kuluttaa vähempi kuin toinen, mutta tuottaa paremman väännön. Väännöllä on suurin merkitys ajomukavuuteen (toki muuhunki), mutta ihan samalla tavalla (ainakin teoriassa) saman tehoisen kulkineen saa liikkumaan. Kepillisessä tiuhemmin kepittämällä jne. Minusta tämä jarna on ihan turha alun perin.
#13
Lainaus käyttäjältä: pokkus - 20.08.13 - klo:19:20
Taidettiin tarkoittaa tuota ensimmäisen vertailuparin 3.2FSI konetta tuolla.

Joo, totta. Silti sama sääntö pätee...teholla se kulkee.
#14
Lainaus käyttäjältä: Chicane - 20.08.13 - klo:19:02
Tässä vielä muutama mielenkiintoinen tulos
Audi A4 3.2 FSI quattro   A   265hp  0-160km/h 14,4s '08
Audi A4 3.0 TDI quattro   H   240             15,3s     '08

Audi A6 3.0 TDI quattro   D   245              15,2s '11
Audi A6 3.0 TFSI Avant q.   D   300               13,0s '11

Ei tuo vapari edes näytä toivottoman hitaalta.

ja jos katsoo kansanmalleja (ohituskiihtyvyys 100-140km/h)
Skoda    Skoda Superb 2.0 TDI 6,8s -11
Skoda    Skoda Superb 2.0 TSI 5,9s -12

Audi    Audi A3 2.0 TDI 150hp 7,3s -12
Audi    Audi A3 1.8 TFSI 180hp 5,9s -12
ja näihin muutaman vuoden takainen vääntöhirmu
Audi    Audi A6 3.0 TDI 240hp quattro 6,2s
Eli uudella A3:lla 1.8 pysyy A6 3.0TDI:n perässä!

bemarilta esim. 100-140km/h
BMW M550d x-Drive   A   381hp/740nm  3,9s
BMW    BMW M5                 560hp/680nm  2,6s
550d perässä pysyy jo puolella väännöllä M3 (400nm)
BMW    BMW M3                                      3,3s




0-100km/h tai ohituskiihtyvyydessä bensa on yhä nopeampi (useimmiten), mutta sitkeydessä dieseli vie edelleen. Ajat lehdistöstä.

Ja se"vapari" TFSI on "compressor supercharged", joten ei se tainnukaan ihan vapari olla...

Pitää valita samantehoiset parit... teholla se auto liikkuu, olkoon tankissa vaikka kusta jos se sillä saadaan aikaan. Ja kun laatikkona on automaatti, antaa sen tehdä vaihtamistyöt ja huolehtia optimaalisesti tehon/väännön välittymisestä muun voimansiirrön välityksellä tienpintaan. Minulle tupaöljykone oli tässä vehkeessä käytännön pakko. Kilometreja ei kysesellä kärryllä nyt paljoa vuodessa tule, vastaava bensa olis kustantanu paljon enempi ja eipähän tartte koko ajan tankilla käydä. Pari litraa kaupunkiajossa per 100km on paljo se. Ja uskon että tässä autossa tuo disukka on helpompi myydä eteenpäin.
#15
Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 30.05.13 - klo:20:25
Näin varmaan onkin, mutta vertaisin enemminkin 3.0 TDI:tä 3.0 TFSI:hin, niin olla samankokoisissa moottoreissa ja noista tuo bensa vie voiton 6-1 ja se 1 tulee pienmmästä kulutuksesta.  ;D

Jaa no riippuu taas mihin kolmelitraseen verrataan...

Kiinnitysalustana kutonen ja moottoreina 3.0 TFSI 228 kW S tronic vs. 3.0 TDI 230 kW quattro tiptronic Start-Stop

Kyllä nää aika tasan menee. Tosin bensa tais hävitä lähes kaikissa..ehkä 6-1...äänille se 1  ;)
#16
^ oho. Aikamoinen.
#17
Audi / Vs: Audin ohjausongelma
05.08.13 - klo:11:10
Nyt on uusi koodi pudotettu koneeseen. Ensituntumalla ohjaus kyllä parani, hieman keveni kautta linjan ja tuli jotenkin "pehmeämmäksi". Pitää vähän ajella, että osaa sanoa sen enempää.
#18
Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 29.07.13 - klo:23:14
^ Minkä takia KingMo:n S4:n kattoluukusta pilkistää Ikea- tolppa esiin?   :D

Se oli niin sähäkän oloinen peli ettei olis muuten pysyny paikoillaan. Tunkattiin se sillä kiinni  :P

Jaa niin...ihan oli meno kuin Ladojen kokoontumisajoissa...ei vaan  ;) Ihan jätte kiva möötte. Eka oli kerta minullekin.
#19
Pitäisköhän repästä... en ole  koskaan ollu, joten josko sitä ainakin kerran elämässä tämmöstäkin kokeilisi. Näillä näkymin kurvaan profiilin kutosella messiin. Kunhan ei ole kuten se kuuluisa Ladojen kokoontumisajo  :P
#20
Audi / Audin ohjausongelma
15.07.13 - klo:22:16
Selventäkääpäs molemmat...eli siis mutteri palasi päivityksen jälkeenkin? Kahdessa autossa?
#21
Audi / Audin ohjausongelma
11.07.13 - klo:19:20
Onko kukaan hakenu päivitystä kutoseen?
#22
Audi / Audin ohjausongelma
05.07.13 - klo:18:41
Mulle ei ole tullu edes soittoa... kirje kyllä silloin keväämmällä. No, odotellaan. Ei tuolla kiire ole.
#23
Lainaus käyttäjältä: DyyD - 01.07.13 - klo:22:45
Niinpä taitaa, siten nopeus lienee ollut 43 kun navissa on nopeusvaroitus. Kelaan tuota videota uudelleen ja uudelleen, niin selkeästä hidastamisesta ei ole vastapuolella tietoakaan. No, puhukoon video puolestaan.

Näitähän nyt sattuu. Ollaan ihmisiä kaikki ja tekevälle tulee virheitä väkisin. Tuskin tuli tahallaan eteen kuitenkaan. Jos jokaisesta tilanteesta tekis samanlaisen haloon, ei juutuubiin muuta mahtuiskaan.

Liikenteeseen, kuten muuhunkin elämään, kuuluu toisten ja omienkin virheiden hyväksyminen ja ymmärrtäminen. Joskus on huono päivä itse kullakin. Itse voi omalla käytöksellään antaa mallia muille. Pääasia että kaikki päästään ehjänä perille. Ja jos on liikenteessä mulkkuja, niin antaa olla. Itsestäänhän mulkun tekevät, niille ei voi muuta kuin tarpeen tullen antaa virkavallan hoitaa osuutensa. Just my 2c.
#24
Audi / Audin ohjausongelma
28.06.13 - klo:14:31
Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 28.06.13 - klo:11:14
Niin mistäs niistä kolmesta nyt puhutaan?

Ja voi olla korrekti ja mainita vaan kaupungin ;-)
#25
Audi / Vs: Audin ohjausongelma
26.06.13 - klo:09:20
Ei kuulosta hyvältä. Odotellaan nyt vielä hetki. Olisi hyvä kuulla kokemuksia myös uusista, uudella ohjausvaihteella varustettua autoa, kunhan niitä alkaa liikenteeseen ja maahan tulla.

Jos tämä ei tällä korjaannu, ei kai auta muu kuin ottaa joukolla yhteys kuluttajaviranomaiseen ja haetaan kerralla päätös tälle jutulle. Eli kaupanpurku tai vaihtoehtoisesti sitten kertakorvaus. Hyväähän tässä on nyt se, että tämä on julkisesti tunnustettu sekä maahantuojan että Audin taholta. Julkisuudessa on esiintynyt lukuisia netti/lehtiartikkeleita aiheesta ja nyt tämän osalle (siis ilmeisesti reklamoineille) lähetetyn kirjelmän mukaan "mukavuusongelma" korjataan plaplapla. Ja nyt jos korjausta ei tule, tai se muuttaa ohjauksen luonnetta sellaiseksi, että auto olisi tuolla koeajolla jäänyt kauppaan. Tälle "mukavuusongelmalle", kuten kaikelle, löytyy hinta.

Odotetaan nyt... en taida minäkään ensimmäisenä tuota nyt ottaa. Auto on kesällä suht ok, niin en halua tuota pilata.
#26
Jokohan tuo päiväselvä asia olis jo ratkottu...

Tässä vaihteeksi oikeesti Kunnioitettava suoritus liikenteessä:

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2013/06/1772350/sankarillinen-sivullinen-pelasti-matkustajan-palavasta-autosta

LainaaAuton kuljettajan ja matkustajan onneksi paikalle tuli nopeasti sivullinen henkilö, joka repi palosta huolimatta käsin tuulilasin irti autosta ja sai vedettyä matkustajan ulos. Samalla myrkylliset ja kuumat palokaasut pääsivät pois ohjaamosta.
...
Lisäksi auttamaan tullut noin 30-vuotias mies sai vammoja käsiinsä repiessään tuulilasia irti palavasta autosta.

â€" Ei tavallinen tallaaja kykene tuollaiseen tekoon. Se oli hieno suoritus, sankariteko. Hän pelasti käytännössä molempien hengen, koska he olisivat menehtyneet ohjaamon tulipaloon, kiittelee Ryhänen.

Iso peukku!!
#27
Audi / Vs: Audin ohjausongelma
19.06.13 - klo:20:43
Lainaus käyttäjältä: McHendry - 19.06.13 - klo:20:17
Nöyrä suhtautuminen, asiakkaan huomiointi ja aikataulu (vaikka pitkäkin) olisi hyvä alku. ...
Muuten auto on mukava, mutta ärsyttää tämä maan tapa epäonnistua ongelmatilanteissa. Siinä kun olisi mahdollisuus hoitaa homma kotiin ja koukuttaa asiakkaat tekemällä asiat oikein.

Tämä on kuin omasta suusta. Minua eniten tässä ärsyttää sekä maahantuojan, että aika-ajoin myös huolto-organisaation ylimielinen ja vähättelevä asenne. Viimeinen niitti oli ne leffaliput. Tämä kirjeitse lähestyminen olisi ollut muuten asiallista, mutta aivan liian myöhään ja sitten ne leffaliput...ei saatana  :o Meni siten metsään ja vauhdilla kuten se entinen rallikuski.
#28
Taas täytyy ihmetellä tuota rampilta motarille/kehätielle ajoa. Siinä ei ole mitään ihmeellistä kun opettelee polkemaan sitä kaasupoljinta. Tumpelot huomaa kyllä nopeesti, myös itse ajaessa päätiellä. Tuosta voi sitten kukin tehdä omat päätöksensä miten itse toimii. PK-seudulla homma toimii ihan ok, ja tilaa on aina.

Kannattaa käydä opissa jossain oikeassa miljuunakaupungissa, kun tilaa on puolet vähemmän ja autoja vähintään puolet enemmän. Välillä kaistoja on kaksi, mutta rinnakkain autoja mahtuu välillä kolme, joskus neljä ja oikein tiukkaan paikkaan viisi. Risteyksissä taas voi olla vasemmallä kääntyvillä semmoinen ranskalaismallinen vapaa muodostelma, jossa risteys tungetaan täyteen autoja poikittain ja sitten nopein syö hitaan valojen vaihtuessa ja kaikki tungetaan yhdelle sivutien kaistalle. Tuon paremmin en tuota osaa kuvata, mutta moni varmaan tunnistaa tuon mallin. Siinä on ykkösten lähtötohinakin ihan lastenleikkiä...ykkösissä sentään jokainen on ns. ammattikuski :)
#29
Huoltaminen / Vs: TM viimeisin huoltotesti
08.06.13 - klo:19:09
En ole lakimies, mutta tyhmä kysyy...eikös tämmöinen asiakkaan erehdyttäminen/laskuttaminen tekemättömillä töillä, asiakasta härskisti hyväksikäyttämällä hankkiii itselleen taloudellista hyötyä ja kun vielä samalla aiheuttaa asiakkaalle taloudellista vahinkoa esim. auton takuun raukeamisen takia alkaisi jo täyttää petoksen tunnusmerkit...
#30
Audi / Vs: Audin ohjausongelma
04.06.13 - klo:22:41
Samoilla linjoilla. Tarkoitus oli varmaan hyvä, mutta nyt tästä tulee mieleen tämä vanha sketsi.

Vituttaako ??

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy