Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - svalkein

#1
Tämä pirssi jälleen kaupan huutokaupat.comissa :)
#2
Myydään / MYYTY, SAA POISTAA
15.10.23 - klo:14:54
Myydään todella vähän käytetty 11 kw type 2-latauskaapeli tarpeettomana. Pituus 5 metriä. Latausteho 3x16A (säädettävissä 6-16A), myös ajastusmahdollisuus. Latauspistoke IP55. Tällä lataa isonkin akun täyteen yön aikana. Nouto Vaasasta tai postitus. Mahdolliset postikulut lisätään hintaan.

svalkein[at]gmail.com
#3
Myydään / CarVertical raportti
10.10.23 - klo:22:16
Mikäli olet hankkimassa käytettyä autoa (Suomi- tai tuontiauto) suosittelen kyseistä raporttia tarkistaaksesi esim. auton mittarilukeman tai onko autolla kolarihistoriaa. Haku onnistuu joko suomalaisella rek.tunnuksella tai auton runkonumerolla.

Itseltä jäi ostamatta Saksasta tuotu auto jossa oli usean kymmenen tuhannen euron kolarivaurio joka selvisi raportin avulla.

Hakutulos näyttää tältä: https://www.carvertical.com/fi/esimerkkiraportti

Ovh haulle on 36â,¬ nyt saat raportin sähköpostiisi 20 eurolla (ostin kaksi raporttia eikä ollutkaan toiselle tarvetta)

Ota yhteyttä jos kiinnostaa: svalkein[at]gmail.com
#4
Emännän edellisessä pirssissä (VW Golf 1.2 TSI -12, aj. 110 tkm) oli samaa vikaa, haisi bensa liikennevaloissa.
Syylliseksi paljastui rikkinäinen huohottimen ventiili eli tällainen:

https://www.porhokauppa.fi/moottorivoimansiirto/huohotinjarjestelma/030103175b-venttiili-p-7990.html

Ei ollut kallis korjaus :)
#5
Myydään / MYYTY, SAA POISTAA
16.11.22 - klo:23:37
Todella vähän ajettu, siisti ja hyvin pidetty tila-ihme tehokkaammalla 156 hv-bensakoneella (8.2s 0-100 km/h, 220 km/h), silti taloudellinen.

Pitkä liuta lisävarusteita, poimintoja:

-ajettu vain 46.800 km
-malliversio: Urban Progressive
-katsastettu huomautuksitta 11/2022
-tehdasasennettu vetokoukku (piiloon taitettava)
-7G tronic-kaksoiskytkinautomaatti rattiläpysköillä
-täys LED-ajovalot
-aktiivinen pysäköintiavustin
-peruutuskamera
-pysäköintitutkat edessä&takana
-metalliväri, vuorenharmaa
-navigointijärjestelmä
-isompi 8"-keskinäyttö
-puolinahkaverhoilu
-semiautomaattinen ilmastointilaite
-vakionopeudensäädin
-Business-paketti
-istuinmukavuuspaketti
-valopaketti
-näkyvyyspaketti
-peilipaketti
-MB connect

Täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja (digitaalinen), iso B-huolto tehty 5/22, seuraava huolto on pieni A1 huolto. 2x17"-renkaat MB-aluvanteilla, uudet kesärenkaat, talveksi hyvät Continentalin kitkat.

Ei kolaroitu/tupakoitu, ei lommoja tms, siisti myös sisätiloiltaan. Jokapäiväisessä ajossa Vaasassa.
Yhteydenotot: svalkein[at]gmail.com
#6
Golf VII (12-) / Vs: e-Golf -keskustelua
21.05.22 - klo:18:18
Lainaus käyttäjältä: JJT - 21.05.22 - klo:18:00
Terve. Nyt on viimein pihaan tullut e-golf, vaikeeta se oli, vaimon mielestä tietty värinen ja itse katselin tiettyjä varusteita, mutta 4 tonnin hyvitys ero vanhasta autosta liikkeiden välillä toi päätöksen :P
Mitäs teidän auto näyttää matkaksi kun akku ladattu täyteen, kyseessä siis 100kwh akku, oma näytti 220km. Eikö sen 300km pitäis kesällä päästä, varsinkin kaupunki ajossa?

Autossasi on 35.8 kWh akku josta on oikeasti käytettävissä n. 32 kWh, tuo 100 kW on sähkömoottorin teho.
Yleensä range-arviot perustuvat aiempiin ajosuorituksiin, siitä saattaa johtua tuo 220 km arvioitu range jos olet esimerkiksi ajanut reippaampaa vauhtia. Range nousee tuosta jos köröttelet hiljempää. Oletan ettei e-Golfilla kovin helposti pääse luvattua 300 kilometriä, käytännön range lienee maantiellä noin 200 km ja kaupungissa vajaa 250 km (talvella vähemmän), viisaammat korjatkoot jos olen väärässä.
#7
Audi / Vs: Uusi Audi TT
02.12.21 - klo:20:54
Lainaus käyttäjältä: PetriM - 02.12.21 - klo:19:56
Onko tätä Sakan Turun yksilöä käynyt kukaan katsomassa foorumilta sattumoisin? https://m.nettiauto.com/audi/tt/12432376

Olen saanut tästä esittelyvideon ja kattavasti lisäkuvia. Huoltokirjassa 10 leimaa Hannoverin Audi liikkeestä. 1-2 omistajaa ollut varmaan Saksassa. Todella kattavat varusteet. Maalipinnassa ei naarmuja, kolhuja. Kumpikin vannesarja ilman osumia. Alustakuvissa näkyy normaalia pientä pintaruostetta takatuennan osissa.

Auto olisi varmaan maksanut Suomessa aikoinaan lähemmäksi 80 kâ,¬ noilla varusteilla.

Soivan näköinen peli. TT:t pitävät näemmä hyvin hintansa kun valmistus on lopetettu; toin samanlaisen Ruotsista kolme vuotta sitten, hinta veroineen silloin n. 34tâ,¬.

Ei ollut näin hyvillä varusteilla mutta siinä oli S-line ulkonäköpaketti (joka tästä uupuu) joka tuo aika paljon lisänäyttävyyttä autolle. Nautinnollisia kilometrejä oli mitä autolla ehdin ajella, n. 6kk/5000km.
#8
Lainaus käyttäjältä: Jgolf - 02.09.21 - klo:18:25
Mistä tiedät, että on 2-kilpinen kolaripeli?

Trafissa maininta "vaurioituneena poisto" rekisteritiedoissa.
#9
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 02.09.21 - klo:06:34
Jostain joutuu aina tinkimään:

https://www.nettiauto.com/seat/leon/12308682

Tälle ehdotukselle vahva suositus! Ajoin tismalleen samanlaisella viime vuonna (väri/km/tekniikka) ja parempaa/järkevämpää tässä hintaluokassa tuskin löytää. Hyvä ajoltaan, liikkuu tarpeeksi ripeästi ja polttoainetaloudellinen.

Tämä yksilö kannattaa kuitenkin jättää väliin; 2-kilpinen kolaripeli.
#10
Täältä saa ilmaiseksi tiedot Ruotsalaisista autoista mm. aiemmat omistajat (sekä yksityiset ett yritykset), katsastustiedot, jopa merkkiliikkeiden huollot. https://www.biluppgifter.se/
#11
Myydään / MYYTY, SAA POISTAA
01.01.21 - klo:21:45
Auto jäämässä ylimääräiseksi, vielä toistaiseksi jokapäiväisessä käytössä.
Ajettu alle 45 tkm, akkutakuu voimassa 8/2023 tai 100 tkm asti,

Tuotu Tanskasta 2019, ei vikoja, seuraava huolto 1/2022.
Hyvät varusteet (CCS-pikalataus/Comfort Access/Comfort Advanced-paketit/ilmalämpöpumppu/2x19"-kumit ym).

Katso lisätiedot ja kuvat: https://www.nettiauto.com/11846828

Hintapyynti 15.890â,¬, taatusti Suomen halvin i3 näillä kilsoilla.
Auto Vaasassa.

Lisätietoja: svalkein[at]gmail.com
#12
Aiemmin ollut itsellä 2015 TTq (facelift), 2.0T 169kW-koneella. Ei minkäänlaisia ongelmia ainakaan ensimmäisten 60 tkm aikana. Öljykulutusmittaus tehtiin kun myin sen, ei syönyt öljyä.
#13
Minustakin ihan normaali käyntiääni kuten kuppikuntamme aiemmissa autoissa, Golf VI -12 ja Beetle -12, molemmat 77 kW 1.2-koneella.
#14
ID.3 / VW ID.3
21.09.20 - klo:08:23
Akun kestosta tuossa on kyse eli kannattaa kyllä noudattaa tuota "80% sääntöä".
Jos tietää lähtevänsä reissuun niin sitten toki kannattaa ladata se täyteen.
Pahinta (akun keston kannalta) on seisottaa sähköautoa joko täysin tyhjällä tai täydellä akulla.
#15
Lainaus käyttäjältä: sepotin - 13.09.20 - klo:12:54
Lieneekö tämä vika vai ominaisuus: vakionopeussäädin päällä alamäessä laatikko pitääkseen nopeuden kurissa vaihtaa joskus jopa nelosellekin. Ei siinä mitään, mutta joskus jättää sitten tuon tiheämmän välityksen päälle, vaikka seiskalla normaalisti menee kepoisesti. Kun heittää sitten välillä vapaalle ja sitten taas ajovaihteelle niin homma normalisoituu.

Sanoisin että ominaisuus, oma tekee samoin. Kunhan malttaa odottaa laatikko tajuaa kyllä vaihtaa suuremmalle vaihteelle jonkin ajan kuluttua tai sitten käyttää vakkaria pois päältä ja laittaa heti uudelleen päälle niin homma normalisoituu tai sitten vapaan kautta kuten kirjoitit. 
#16
ID.3 / Vs: VW ID.3
11.09.20 - klo:20:48
Puolitoista tuntia koeajettu iltapäivällä 1st Maxilla eli parhaalla varustetasolla.
Helppo Teslamainen approach, ei erillistä käynnistysnapin painamista (vaikka sellainen autossa kuitenkin oli)
vaan jalka jarrulle, vaihde päälle ja menoksi. Vahva BMW i3-fiilis läsnä; samanlainen vaihdepylpyrä ratin oikealla puolella, kaksi saman oloista näyttöä sijoitettu suunnilleen samoille paikoille, takaveto eli pieni kääntösäde- hienoa!

Hyvät jalka- ja päätilat edessä ja takana, tavaratila tyydyttävän kokoinen, korkeahko tavaratilan lattia (sen allakin oli tosin matala säilytystila). Näkyvyys hyvä suht korkeahkosta istuma-asennosta johtuen, A-pilari ei häiritsevän paksu.

Suorityskyky ehkä lievä pettymys, toki massaakin on se 1.8 tonnia, kiihtyyhän se nopeudesta kuin nopeudesta kohtuu rivakasti mutta kun on Teslaan tottunut niin... :) maantiellä selvä ero i3:een, positiivisessa mielessä. Kulkee vakaasti kuin juna. Maxissa on alla 20"-vanteet joten kieltämättä rengasmelua on jonkin verran, tyytyisin itse 18-19"-tuumaisiin jos sillä saisi hieman hillittyä rengasääniä. Ohjaus ihan ok, ehkä aavistuksen tunnoton keskialueella, saattaa olla takavetoisten autojen kirous, tiedä häntä. Kokonaisuudessaan jätti kuitenkin positiivisen kuvan, muovia on paljon kabiinissa kuten aiemmatkin koeajajat ovat todenneet, jopa omassa Leonissa on enemmän pehmeää materiaalia ovissa kuin id.3:ssä.

#17
ID.3 / Vs: VW ID.3
06.09.20 - klo:20:04
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 06.09.20 - klo:18:48
jaa niin esittely auto ei ole kilvissä no sehän selventää asiaa

Juuri näin, kilvetön halliauto. En ole ennakkotilannut eikä ostohousuja ole vielä puettu päälle, koeajetaan nyt ensin  8)
Myyjän mukaan maassa on kuitenkin vapaita 1st-edition autoja. Sääli että värikartta on niin suppea, ainoastaan tuo
turkoosin värinen miellyttää silmää. 
#18
ID.3 / Vs: VW ID.3
06.09.20 - klo:15:19
Kävin koeistumassa tämän tänään Vaasan Käyttöautossa. Herätti omistamisen halua kovasti, turkoosinvärinen 1st Max-malli.
Hyvät tilat takana(kin) kahdelle aikuiselle, ehkä kolmellekin. Ensi perjantaina saavat lyötyä kilpiin (ei aikaisemmin, myyjän mukaan koskee kuulemma kaikkia maassa olevia esittelyautoja), sitten koeajolle :)
#19
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 27.07.20 - klo:19:25
Sen sai navikan asetuksista, omassa siellä lukee jotain tyyliin
Navigointi tiedotukset ja siellä omat erikoiskohteet täppä päälle

Tällä lähti pelittämään, muchas gracias!
Täppä oli itse asiassa päällä mutta volume äänettömällä joten siitä kiikasti.
#20
Hienosti onnistui täälläkin karttapäivitys threadin ohjeilla juuri hankkimaani Leoniin, karttaversio muuttui 0820 ->1420 versioon.

Latasin kameratolpat sakal83:n mainitsemalta sivulta, sain ne näkymään navissa mutta en noteerannut että navi varoittaisi tolpista varoitusäänellä. Koitin räplätä asetuksia mutta en tullut juuri viisaammaksi. Osaako joku sanoa onko varoitus vain visuaalinen (eli periaatteessa käyttökelvoton) vai saako varoitusäänet päälle jostakin?
#21
Myydään / Myyty, saa poistaa
09.02.20 - klo:11:22
Rouvan silmäterästä on aika luopua.
Noin kolme vuotta taloudessa ollut, täysin vailla murheita palvellut ilopilleri.

-ajettu vain 64 tkm
-todella hyvällä huoltohistorialla
-kahdet hyvät renkaat 15" VW-aluvanteilla
-lohkolämmitin ja sisäpistoke

Kori ja sisusta siisti auton ikä ja ajokilometrit huomioon ottaen, ei kolaroitu tms.

Hintapyyntö 9.900â,¬/ei vaihtoa.
Auto päivittäisessä käytössä Vaasassa.

Lisätiedot ja kuvat: https://www.nettiauto.com/11134899
svalkein(at)gmail.com
#22
Vaimolla on Beetle -12 1.2 TSI 105 hv, 59 tkm ajettu. Täsmälleen samanlainen käyntiääni, mielestäni normaali.
#23
VW / Vs: Volkkarin tsi- ja dsg-ongelmat
03.04.18 - klo:18:06
Lainaus käyttäjältä: Guy69 - 03.04.18 - klo:14:20
Ruotsin tuonteja tämäkin eli omistajalta ei tietoja saa. Autossa mittarissa n. 50 tkm eli montaa huoltoahan tuo ei kyllä mahdukaan.

Ajoin viime vuonna 10.000 huoletonta kilometriä saman tekniikan omaavalla Audi A3 g-tronilla; todella mukava ja jämäkkä peli, ei mitään murheita tuona aikana.

Kuten joku ylempänä jo kirjoitti on kone jakohihnalla ja pitäisi noilla kilometreillä olla tehtynä kolme huoltoa (huoltoväli 15 tkm), joka toisena vuorena tarkistetaan kaasulaitteisto (silmämääräisesti?).
#24
Lainaus käyttäjältä: Raumaster - 09.11.17 - klo:09:35
Ootko nähnyt myös vaasassa valkoista uudehkoa mersua jossa rekkari on GYN-1
Ei ole vaikea arvata minkä alan klinikkaa tämä nainen pyörittää :D

Tämä on hauska! Ehkä paras kilpi jonka olen bongannut Vaasassa on VEM-17 "vem sjutton"eli vapaasti käännettynä kuka pentele :)
#25
Pakko hieman hehkuttaa dieselin puolesta, hain sigun Huihain Ruotsista toissapäivänä (taitaa olla reilu 15 vuotta mennyt kun omistin viimeksi nokivasaran) ja on se vaan jouheva kone maantiellä, ei tarvitse hampaat irvessä ohitella rekkoja kun tuollaisessa pikkukoneessakin on 280 Nm vääntöä, persedyno on tosin tottunut sigun toiseen autoon eli 3-pyttyiseen bensa-Sitikkaan jossa vääntöä huimat 105 Nm joten hiema epäreilu asetelma toisaalta 8)
#26
Erikoista.... Audi A3 g-tronissa ei ollut moista vikaa vaikka täysin sama(?) tekniikka, 12 tkm tuli kelattua ennenkuin myin pois.
#27
Sigun mukaisen Audini tankeista sanotaan seuraavaa: "kolmikerroksisten säiliöiden valmistusmateriaalina on käytetty sisältä ulospäin luetellen kaasua läpäisemätöntä polyamiidipolymeeriä, lujuuden antavaa hiilikuituvahvistettua polymeeriä ja ulkoisia vaurioita vastaan suojaavaa lasikuituvahvistettua polymeeriä". Aika näyttää miten kestää 8).

Paikallisen kaasutankkausaseman seinällä on lappu koskien (muistaakseni) 2005-2010 valmistettuja VAG-autoja jossa pyydetään tuomaan auto tarkastukseen ja mikäli ilmenee tarvetta kaasutankit vaihdetaan korroosiovaaran vuoksi.
#28
Lainaus käyttäjältä: mremonen - 12.10.16 - klo:12:33
Tällä hetkellä sähköautoissa puuttuu se "Ocu" tai "Avensis", joka olisi todellinen massojen auto.

Totta, ensi kesänä kaupoista saatavasta Ampera-e:stä tullee kova luu keskiluokkaan, todellinen toimintasäde noin 400 km ja hinta alle 40kâ,¬.
#29
Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 11.10.16 - klo:20:53
Tuo tekniikka kun tuppaa kehittymään aika huimaa vauhtia, joku tietokonekin 3v ikäisenä on jo ikäloppu, lähes arvoton "romu" vaikka ihan hyvin voi vielä toimiakin. Akkutekniikassa tulee koko ajan vain tehokkaampia, kevyempiä ja pienempiä akkuja tuossa ajassa vaikka kuinka monta sukupolvea. No mitenkäs sitten luulet sille nyt hankkimallesi sähköautolle käyvän, sinisilmäisenäkö kuvittelet edes 50% siitä vielä 3v kuluttua vaihdossa saavasi, hah! Toki jos on mahis pelata toisten rahoilla, niin näitä ei tarvitse juuri pohtia, vaan jos yksityisenä pitäisi tuollainen ostaa, niin aika harva sitä enää mitään Teslaa katselee, haaveilee niistä korkeintaan Leaf perseensä alla ;D

Teslat säilyttävät arvonsa näemmä paremmin kuin hyvin, kannattaisi varmaan ostaa jos pätäkkää riittää. Parivuotiaista S85:sista pyydetään nettiautossa lähes 90.000â,¬ kun uuden vastaavanlaisen (S75) faceliftin saa 89.700 eurolla 8)
#30
Rohkea päätös mutta tämä oli kai vasta ehdotus, totetuuko ja millä aikataululla jää nähtäväksi. Itsellä on nyt kolmas sähköauto alla ja nyt viimeistään on tullut selväksi ettei paluuta polttomoottoreihin ole, ovat nämä olleet niin luotettavia pelejä puhumattakaan ajamisen vaivattomuuudesta. Ota skriko ja käy heittämässä lenkki Teslalla, voipi mieli muuttua ;)
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy