A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Flat

Ei kai se flektin vika ole jos se pyörii koko ajan? Jokuhan sitä ohjaa, ja se joku antaa sille väärää tietoa.
Aikoinaan B8:ssa flekti pyöri koko ajan, vika löytyi moottorinohjausyksiköstä, joka meni sitten vaihtoon.


Enskatus

Lainaus käyttäjältä: Flat - 15.03.19 - klo:08:08
Ei kai se flektin vika ole jos se pyörii koko ajan? Jokuhan sitä ohjaa, ja se joku antaa sille väärää tietoa.
Aikoinaan B8:ssa flekti pyöri koko ajan, vika löytyi moottorinohjausyksiköstä, joka meni sitten vaihtoon.
No sanoivat vaihtavansa flektin, oli antanu vikakoodia. On noita ilmeisesti tässä vuosien varrella muillekin vaihdettu...

th

Lainaus käyttäjältä: Esmi - 13.03.19 - klo:20:55
Vuosien jälkeen kyllästyin kännykän latausjohtoon, ja tilasin mukipidikkeeseen Shapewaysin iphone telakan. Johdon pujottaminen oli yhtä tuskaa, mutta muuten ensikokemuksella näyttää toimivan hyvin.

Viitsitkö laittaa kuvan jossain kohtaa, millainen asennus tuosta lopulta tuli ja miten se istuu a4:seen?
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Flat

Mulla on teline tuossa penkin vieressä

Ohikulkija

Minä laitoin tuohon. Kannen voi laittaa niin kiinni kuin menee.
https://www.dropbox.com/s/outw8twx4ka6mmd/IMG_1698.JPG?dl=0

Esmi

Lainaus käyttäjältä: th - 15.03.19 - klo:14:48
Viitsitkö laittaa kuvan jossain kohtaa, millainen asennus tuosta lopulta tuli ja miten se istuu a4:seen?


Esmi

#4206
Lainaus käyttäjältä: Esmi - 16.03.19 - klo:13:37



no crystal stair summary

Pujotin johdon mukipidikkeen rei’istä piilossa pelkääjän puolelta käsinojaan.

Enskatus

#4207
Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 14.03.19 - klo:14:53
Hahaa, uutta vikaa pukkaa. Flekti menee vaihtoon. Lauantaina alkoi oireilemaan siten, että pyörii kokoajan, kun virrat on päällä. Sitten rupesi pyörimään myös, kun laittoi lisälämmittimen päälle. No, kuuklettelu paljasti, että ihan perinteistä VAG-ominaisuutta taitaa tämäkin olla...
Lopputulema: vaihtoivat flektin (jossa ohjausyksikkö integroituna), mutta ei auttanut. Viikon pajalla olon jälkeen saivat vian korjattua -> "hapettunut flektin johto". Semmosta sitten... No, onneksi ei mitään isompaa.

TLU13

Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 21.03.19 - klo:13:06
Lopputulema: vaihtoivat flektin (jossa ohjausyksikkö integroituna), mutta ei auttanut. Viikon pajalla olon jälkeen saivat vian korjattua -> "hapettunut flektin johto". Semmosta sitten... No, onneksi ei mitään isompaa.

Skeptikkona sanoisin, että hiljattain autoosi tehdyn jakohihnan vaihton yhteydessä huolto rikkonut tuon flektin liittimen.  ::) Paljonko tuli maksettavaa lystistä?
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: TLU13 - 23.03.19 - klo:06:45
Skeptikkona sanoisin, että hiljattain autoosi tehdyn jakohihnan vaihton yhteydessä huolto rikkonut tuon flektin liittimen.  ::) Paljonko tuli maksettavaa lystistä?
Oli kuulemma päässyt kosteutta ohjauslaitteen koteloon, joka sitten aiheutti hapettumisen.

Flektillä hintaa reilu tonni, työllä reilu kaks sataa. En tiiä oisko tullu jotain muuta vielä, mutta hinta siis 0 euroa, koska autossa on oston yhteydessä otettu lisätakuu. Sain myös laina-auton koko ajaksi käyttöön, kun tuo korjaus osoittautui sen verran haastavaksi  ;D

th

mitäs a4:sessa tapahtuu, kun configuraattori kadonnut ja hinnastot menneet moodiin ei uusia tehdastilauksia?
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

TLU13

Alkaa 60tkm huolto olla kohta ajankohtainen. Premium huollolle näyttää S-tronicin öljyvaihdon kera tulevan hintaa liki toimintatonni.

Mitenhän vaikeapääsyinen raitisilmasuodatin on tässä B9 mallissa? Ei oikein kiinnostaisi maksaa laakkoselle 102,37euroa  :o noin simppelistä toimenpiteestä. Tuosta varmaan selviäisi itsekkin helposti.
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

MMV

FL alkaen viikko 22?

hojaleht

Lainaus käyttäjältä: TLU13 - 24.03.19 - klo:08:32
Mitenhän vaikeapääsyinen raitisilmasuodatin on tässä B9 mallissa? Ei oikein kiinnostaisi maksaa laakkoselle 102,37euroa  :o noin simppelistä toimenpiteestä. Tuosta varmaan selviäisi itsekkin helposti.

Etumatkustajan jalkatilasta löytyy raitisilmasuodatin. Helppo vaihtaa itsekin ja muistaakseni onnistui ilman työkaluja, vetämällä sivulle jotain muovia tms. tulee suodatin alas. Jonkinlainen polyuretaaniäänenvaimennin tms. suoja saattoi olla edessä ensin.

A4 2.0TDI, Leon 1.5TGI, KTM250GS

TLU13

Onko kukaan uskaltanut piristää näitä laitteita?
Ohjelmoinnilla luvattaisiin 2.0 tdi koneeseen mukavaa 45hp/126Nm vääntölisäystä. Kun vaihdelaatikon jurnutustaipumukseen ei päivitystä Audilta löydy, niin kuvittelisin että tuolla lisäväännöllä siitä saattaisi päästä.  8)
Mitenhän voimalinja kestää viritystä pidemmän päälle?
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

zonni

Lainaus käyttäjältä: TLU13 - 30.03.19 - klo:11:04
Onko kukaan uskaltanut piristää näitä laitteita?
Ohjelmoinnilla luvattaisiin 2.0 tdi koneeseen mukavaa 45hp/126Nm vääntölisäystä.
[/quote



Omaan teetin Motest kustom ohjelman, minulla on tuo 150hp versio ja siihen saatiin 191hp/410Nm arvoiksi ( vakiona mitattiin 157hp/326Nm) Muuttui mukavammaksi mutta tuntuu vieläkin aika mopolta kun vertaa uuteen  bmw 320D 190hp.
Omassa oli vakiona kylmänä ongelma että välillä sammoi/tukeihtui liikkeelle lähdössä, nyt ilmiötä ei ole. Tiedä sitten miksi vakio ohjelmalla sitä teki.
Ohitus tilanteisiin hain vähän lisää voimaa ja tulihan sitä sinne lisää, tosin sais sitä vielä olla 30hp lisääkin niin olis sopivasti. Saa nähdä tuleeko tulevaisuudessa ongelmia. Mutta kaikki turbo vehkeet on tähän mennessä olleet ohjelmoituja ja ei ole ollut mitään ongelmia itsellä eikä seuraavillakaan omistajilla.

Juke

DL382 on ymmärtääkseni speksattu max 400nm väännölle, mutta ohjelman meinasin itsekin laittaa. Tuo +45hp/126Nm on jo ihan äärimmilleen piiskattu ja vähän vielä ylöspäin pyöristetty.

Spelman

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 24.03.19 - klo:08:34
Samaa itsekkin ihmetellyt.
Voisko lykytä jotain uutta keulamaskikia tms...

Ainakin helmikuun jälkeen Business Comfortista poistui nahkapenkit ja hinnatkin taisivat nousta. Tuosta muotoutui Business Comfrot II. Nyt tosiaan varmaan odotellaan FL / 2020 hintoja. Ei kyllä ole Audin hankintaa helpoksi tehty.

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: Juke - 31.03.19 - klo:20:40
DL382 on ymmärtääkseni speksattu max 400nm väännölle, mutta ohjelman meinasin itsekin laittaa. Tuo +45hp/126Nm on jo ihan äärimmilleen piiskattu ja vähän vielä ylöspäin pyöristetty.
Juu tuo itseänikin mietityttää... Ohjelma kyllä takuun loputtua kiinnostaisi erityisesti juuri tuon isolla vaihteella jurnuttamisen takia. 190 hv versiossa haaste on lähinnä seiskavaihteella, mutta kun tuota 150 hv:ta pääsin laina-autona kokeilemaan, se tuntui jurnuttavan välillä jopa vielä enemmän. Välillä taas vaihtoi pienemmälle juuri sopivasti ennen jurnutusta.

Celticin ohjelma lupaa kyllä hurjia, ei muilla yli viiden sadan nyyttoneita taideta tarjota. Mutta kyllä ne ilmeisesti on ainakin yhden yksilön saanu noin ohjelmoitua:


Spelman

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 01.04.19 - klo:22:36
Itse käytin tuon helmikuun tarjouksen hyväksi oli kyllä edullinen paketti Trend verhoilulla. Lisäksi otin jalopuusomisteet nuiden peltisten tilalle.
Ensi viikolla tulee uusi A4 ajoon.
Jotain hämminkiä on tuossa kun ei ole netissä tietoja jotta voisi rakentaa pirssin.
Jälleenmyyjän tykönä onnistuu kyllä nytkin niillä on käytettävissä omat sivut ja tiedot.

Sama homma täällä. Milloin laitoit omasi tilaukseen? En ole vielä kuullut omalta liisarifirmalta aikataulua ja auto lähti tilaukseen helmikuun viimeisenä päivänä.

VR6

^^ kannattaa vähän taas miettiä kuinka uskoo tota celtic paskaa. Viimeinen firma, johon autoni veisin. Lupaukset aina enemmän kuin muilla ja porukka uskoo. APR, joka tekee aika kiriää ohjelmaa o ihan vaahtokarkkia heihin verrattuna ;D

Spelman

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 03.04.19 - klo:11:39
Tilaus tehtiin tammikuun puolivälissä.
Ensi viikon tiistaina luovutus.
Tuollaisia nuo aikataulut suunnilleen ovat.

Oma voisi olla siis odotettavissa n. 1,5kk päästä 8)

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: VR6 - 03.04.19 - klo:11:01
^^ kannattaa vähän taas miettiä kuinka uskoo tota celtic paskaa. Viimeinen firma, johon autoni veisin. Lupaukset aina enemmän kuin muilla ja porukka uskoo. APR, joka tekee aika kiriää ohjelmaa o ihan vaahtokarkkia heihin verrattuna ;D
Kauheesti CT:tä haukutaa, mut en oo ainakaa ite nähny viel yhtäkää dynolappuu et ois lupaukset pielessä? Voihan se olla et "kusettaa", mut kyl pitäs olla mustaa valkosella. Oma entine A3 8V 1.8 TFSI (180 hv 280 nm) vakiona satasee 7,4 s, CT:n ohjelmal (joku 220 hv 313 nm) 6,1 s. Et ei ne ihan ilmaa oo.

VR6

Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 03.04.19 - klo:16:44
Kauheesti CT:tä haukutaa, mut en oo ainakaa ite nähny viel yhtäkää dynolappuu et ois lupaukset pielessä? Voihan se olla et "kusettaa", mut kyl pitäs olla mustaa valkosella. Oma entine A3 8V 1.8 TFSI (180 hv 280 nm) vakiona satasee 7,4 s, CT:n ohjelmal (joku 220 hv 313 nm) 6,1 s. Et ei ne ihan ilmaa oo.

No mistähän tuo johtuisi, että haukutaan? Hetken kun lukee foorumeita ni hellurei. Minulle riittää pysymään kaukana pelkästään jo Mr.Celticin asiakaspalvelu ja esiintyminen. Tuo nyt ihan yleisesti tunnettu, että Celtic lupaa kuun ja taivaan. Itse en yhtään dynolappua ennen ja jälkeen ole nähnyt kotimaassa mitattuna. Ja vaikka näkisin tuon firman kyseessä ollessa kelpaa ainoastaan riippumaton mittaaja. Sen verran värikäs settiä. En keksi yhtään syytä miksi valitsisin celticin, kun kehuttujakin pajoja on. Se ketä asia kiinnosta niin varmasti löytää googlella juttua. Vai millä he ottavat selkeästi kovempia tehoja kuin esim maailman laajusesti kovassa maineessa oleva APR?

Juttua voi jatkaa muualla tähän B9 topicciin tämä ei kuulu.

ttiikeri

Minulla on renkaiden vaihto nyt ekaa kertaa edessä b9 kanssa  ja hallitunkilla pitäisi nostaa auto ylös nostopisteestä. Mitä sovitepalaa käytätte tunkin ja korin välissä? En haluaisi nostaa siitä ilmanmitään suojaa koska nostopisteen kuminen suoja on niin ohuen näköinen että äkkiä entinen. Jotkut ovat jääkiekosta tehneet sellaisen sovittimen, rälläköimällä siihen uran keskelle.
Audi A4 1.8 TFSI

Vice

Käytän filmivaneri "kuutiota" noin 5cm per sivu ja keskelle sahannut sopivan syvyisen uran. Hyvin on palvellut viimeiset 3v, kaksi kertaa vuodessa vaihdan kahteen autoon renkaat.

Bemmiin tein aikanaan kiekosta ja se toimi kanssa hyvin.

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: VR6 - 03.04.19 - klo:19:23
No mistähän tuo johtuisi, että haukutaan? Hetken kun lukee foorumeita ni hellurei. Minulle riittää pysymään kaukana pelkästään jo Mr.Celticin asiakaspalvelu ja esiintyminen. Tuo nyt ihan yleisesti tunnettu, että Celtic lupaa kuun ja taivaan. Itse en yhtään dynolappua ennen ja jälkeen ole nähnyt kotimaassa mitattuna. Ja vaikka näkisin tuon firman kyseessä ollessa kelpaa ainoastaan riippumaton mittaaja. Sen verran värikäs settiä. En keksi yhtään syytä miksi valitsisin celticin, kun kehuttujakin pajoja on. Se ketä asia kiinnosta niin varmasti löytää googlella juttua. Vai millä he ottavat selkeästi kovempia tehoja kuin esim maailman laajusesti kovassa maineessa oleva APR?

Juttua voi jatkaa muualla tähän B9 topicciin tämä ei kuulu.
Joo-o, onneks sä saat (luultavasti) valita ihan minkä vaa haluut  ;D

Arcca

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 07.04.19 - klo:12:35
En haluaisi nostaa siitä ilmanmitään suojaa koska nostopisteen kuminen suoja on niin ohuen näköinen että äkkiä entinen. Jotkut ovat jääkiekosta tehneet sellaisen sovittimen, rälläköimällä siihen uran keskelle.

Minä olen käyttänyt ihan vaan jääkiekkoa ilman uraa. Helmassa on sellainen tasannevahvike, siitä nostaen. Hyvin on pysynyt ilman uraakin koska kumi painuu hieman. Pitää toki sitä hieman tarkkana olla että on suht keskellä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

TLU13

Jaahas, flektivikaa taitaa omakin oireilla.  :o Hain tavaraa parkissa olevasta autosta, ovet kun laitoin takaisin lukkoon lähti flekti pyörimään. Loppui kuitenkin samantein.
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

Flat

Onkos jollain tietoa miksei uutta  nelosta ole voinnut tilata puoleentoista kuukauteen? (Hinnastossa ei uusia tehdastilauksia ) Ensin oli toi wltp sotku ja nyt tämä, mahtaa tehdä hyvää myynnille.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy