Kirjoittaja Aihe: A4 B9  (Luettu 1252081 kertaa)

Poissa Enskatus

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4200 : 11.03.19 - klo:14:17 »
Kattelen tällä hetkellä autoa tuossa n. 30 k € hintaluokassa ja nämä 2016 / 2017 A4:t osuvat aika hyvin hintaluokkaan. Kävin koeajamassa tuota 150 heppaista versiota ja tykkäsin kyllä. Myös ulkonäöstä tykkään. Onko tämä hyvä valinta vai kannattaa katseet siirtää muualle? Mitä lisävarusteita pitäisi "ehdottomasti" olla?
Itse ostin 2.0 TDI quattron ~33 000 €:llä, eli panostaisin ehdottomasti quattroon, tärkein lisävaruste. Comfort-paketti on myös mielestäni oltava, hintansa väärtti ehdottomasti.

Poissa TLU13

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 62
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4201 : 11.03.19 - klo:15:40 »
Itse ostin 2.0 TDI quattron ~33 000 €:llä, eli panostaisin ehdottomasti quattroon, tärkein lisävaruste. Comfort-paketti on myös mielestäni oltava, hintansa väärtti ehdottomasti.

Juurikin näin. Nelikon kulutuslisä vajakkiin verrattuna on aika mitätön, hyödyt moninkertaiset. Entisenä etuvetokuskina olin ällistynyt, kuinka suoraan, vakaasti ja nätisti voi auto järkyttävissä sohjourissa moottoritievauhdissa edetä.  8)

Muut varusteet sitten oman tarpeen mukaan.
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

Poissa Esmi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4202 : 13.03.19 - klo:20:55 »
Vuosien jälkeen kyllästyin kännykän latausjohtoon, ja tilasin mukipidikkeeseen Shapewaysin iphone telakan. Johdon pujottaminen oli yhtä tuskaa, mutta muuten ensikokemuksella näyttää toimivan hyvin.

Poissa Enskatus

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4203 : 14.03.19 - klo:14:53 »
Kuukauden verran ollu auto itellä ja viime viikolla jo oli pajalla seuraavien vikojen takia:
- jakohihna + kiristin uusittiin
- vaihteenvalitsin uusittiin

Jakohihnoja vissiin menny muillakin mutta tuo vaihteenvalitsimen vika oli kyllä jännä. Takerteli varsinkin manuaalipuolella isommalle vaihtaessa ja kerran meni jotenkin tilttiin, kun ei meinannu saada D:ltä muuhun asentoon. Tiltin jälkeen D:llä matka jatkui mutta sitten seuraavan pysäköinnin yhteydessä nykäisi vanhan liiton malliin vaihteen kytkeytyessä, kun vaihteli P:n ja D:n välillä. ~900 € remppa.

Toivottavasti jatkossa pelaa paremmin  ???
Hahaa, uutta vikaa pukkaa. Flekti menee vaihtoon. Lauantaina alkoi oireilemaan siten, että pyörii kokoajan, kun virrat on päällä. Sitten rupesi pyörimään myös, kun laittoi lisälämmittimen päälle. No, kuuklettelu paljasti, että ihan perinteistä VAG-ominaisuutta taitaa tämäkin olla...

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.195
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4204 : 15.03.19 - klo:08:08 »
Ei kai se flektin vika ole jos se pyörii koko ajan? Jokuhan sitä ohjaa, ja se joku antaa sille väärää tietoa.
Aikoinaan B8:ssa flekti pyöri koko ajan, vika löytyi moottorinohjausyksiköstä, joka meni sitten vaihtoon.

A4 (B9) Avant, 2.0TFSI, S-line sport, B&O, Daytona gray

Poissa Enskatus

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4205 : 15.03.19 - klo:09:09 »
Ei kai se flektin vika ole jos se pyörii koko ajan? Jokuhan sitä ohjaa, ja se joku antaa sille väärää tietoa.
Aikoinaan B8:ssa flekti pyöri koko ajan, vika löytyi moottorinohjausyksiköstä, joka meni sitten vaihtoon.
No sanoivat vaihtavansa flektin, oli antanu vikakoodia. On noita ilmeisesti tässä vuosien varrella muillekin vaihdettu...

Poissa th

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4206 : 15.03.19 - klo:14:48 »
Vuosien jälkeen kyllästyin kännykän latausjohtoon, ja tilasin mukipidikkeeseen Shapewaysin iphone telakan. Johdon pujottaminen oli yhtä tuskaa, mutta muuten ensikokemuksella näyttää toimivan hyvin.

Viitsitkö laittaa kuvan jossain kohtaa, millainen asennus tuosta lopulta tuli ja miten se istuu a4:seen?
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.195
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4207 : 15.03.19 - klo:15:18 »
Mulla on teline tuossa penkin vieressä
A4 (B9) Avant, 2.0TFSI, S-line sport, B&O, Daytona gray

Poissa Ohikulkija

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 585
  • Audi A4 allroad -17
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4208 : 15.03.19 - klo:19:22 »
Minä laitoin tuohon. Kannen voi laittaa niin kiinni kuin menee.
https://www.dropbox.com/s/outw8twx4ka6mmd/IMG_1698.JPG?dl=0
Lisäksi: BMW Z4 2.2 -04.

Poissa Esmi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4209 : 16.03.19 - klo:13:37 »
Viitsitkö laittaa kuvan jossain kohtaa, millainen asennus tuosta lopulta tuli ja miten se istuu a4:seen?


Poissa Esmi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4210 : 16.03.19 - klo:13:39 »



no crystal stair summary

Pujotin johdon mukipidikkeen rei’istä piilossa pelkääjän puolelta käsinojaan.
« Viimeksi muokattu: 16.03.19 - klo:13:44 kirjoittanut Esmi »

Poissa Enskatus

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4211 : 21.03.19 - klo:13:06 »
Hahaa, uutta vikaa pukkaa. Flekti menee vaihtoon. Lauantaina alkoi oireilemaan siten, että pyörii kokoajan, kun virrat on päällä. Sitten rupesi pyörimään myös, kun laittoi lisälämmittimen päälle. No, kuuklettelu paljasti, että ihan perinteistä VAG-ominaisuutta taitaa tämäkin olla...
Lopputulema: vaihtoivat flektin (jossa ohjausyksikkö integroituna), mutta ei auttanut. Viikon pajalla olon jälkeen saivat vian korjattua -> "hapettunut flektin johto". Semmosta sitten... No, onneksi ei mitään isompaa.
« Viimeksi muokattu: 21.03.19 - klo:13:09 kirjoittanut Enskatus »

Poissa TLU13

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 62
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4212 : 23.03.19 - klo:06:45 »
Lopputulema: vaihtoivat flektin (jossa ohjausyksikkö integroituna), mutta ei auttanut. Viikon pajalla olon jälkeen saivat vian korjattua -> "hapettunut flektin johto". Semmosta sitten... No, onneksi ei mitään isompaa.

Skeptikkona sanoisin, että hiljattain autoosi tehdyn jakohihnan vaihton yhteydessä huolto rikkonut tuon flektin liittimen.  ::) Paljonko tuli maksettavaa lystistä?
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

Poissa Enskatus

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4213 : 23.03.19 - klo:14:23 »
Skeptikkona sanoisin, että hiljattain autoosi tehdyn jakohihnan vaihton yhteydessä huolto rikkonut tuon flektin liittimen.  ::) Paljonko tuli maksettavaa lystistä?
Oli kuulemma päässyt kosteutta ohjauslaitteen koteloon, joka sitten aiheutti hapettumisen.

Flektillä hintaa reilu tonni, työllä reilu kaks sataa. En tiiä oisko tullu jotain muuta vielä, mutta hinta siis 0 euroa, koska autossa on oston yhteydessä otettu lisätakuu. Sain myös laina-auton koko ajaksi käyttöön, kun tuo korjaus osoittautui sen verran haastavaksi  ;D

Poissa th

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4214 : 24.03.19 - klo:01:13 »
mitäs a4:sessa tapahtuu, kun configuraattori kadonnut ja hinnastot menneet moodiin ei uusia tehdastilauksia?
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Poissa TLU13

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 62
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4215 : 24.03.19 - klo:08:32 »
Alkaa 60tkm huolto olla kohta ajankohtainen. Premium huollolle näyttää S-tronicin öljyvaihdon kera tulevan hintaa liki toimintatonni.

Mitenhän vaikeapääsyinen raitisilmasuodatin on tässä B9 mallissa? Ei oikein kiinnostaisi maksaa laakkoselle 102,37euroa  :o noin simppelistä toimenpiteestä. Tuosta varmaan selviäisi itsekkin helposti.
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

Poissa Jönglööraaja

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 298
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4216 : 24.03.19 - klo:08:34 »
mitäs a4:sessa tapahtuu, kun configuraattori kadonnut ja hinnastot menneet moodiin ei uusia tehdastilauksia?

Samaa itsekkin ihmetellyt.
Voisko lykytä jotain uutta keulamaskikia tms...

Poissa MMV

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 967
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4217 : 25.03.19 - klo:07:35 »
FL alkaen viikko 22?
MB W177 A klasse 180 Style 7DCT -19 ja Audi Q5 Business sport 2.0TDI 140kW sTronic quattro MY18

Poissa hojaleht

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4218 : 25.03.19 - klo:10:24 »
Mitenhän vaikeapääsyinen raitisilmasuodatin on tässä B9 mallissa? Ei oikein kiinnostaisi maksaa laakkoselle 102,37euroa  :o noin simppelistä toimenpiteestä. Tuosta varmaan selviäisi itsekkin helposti.

Etumatkustajan jalkatilasta löytyy raitisilmasuodatin. Helppo vaihtaa itsekin ja muistaakseni onnistui ilman työkaluja, vetämällä sivulle jotain muovia tms. tulee suodatin alas. Jonkinlainen polyuretaaniäänenvaimennin tms. suoja saattoi olla edessä ensin.


Poissa TLU13

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 62
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4219 : 30.03.19 - klo:11:04 »
Onko kukaan uskaltanut piristää näitä laitteita?
Ohjelmoinnilla luvattaisiin 2.0 tdi koneeseen mukavaa 45hp/126Nm vääntölisäystä. Kun vaihdelaatikon jurnutustaipumukseen ei päivitystä Audilta löydy, niin kuvittelisin että tuolla lisäväännöllä siitä saattaisi päästä.  8)
Mitenhän voimalinja kestää viritystä pidemmän päälle?
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

Poissa zonni

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 167
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4220 : 31.03.19 - klo:07:36 »
Onko kukaan uskaltanut piristää näitä laitteita?
Ohjelmoinnilla luvattaisiin 2.0 tdi koneeseen mukavaa 45hp/126Nm vääntölisäystä.
[/quote



Omaan teetin Motest kustom ohjelman, minulla on tuo 150hp versio ja siihen saatiin 191hp/410Nm arvoiksi ( vakiona mitattiin 157hp/326Nm) Muuttui mukavammaksi mutta tuntuu vieläkin aika mopolta kun vertaa uuteen  bmw 320D 190hp.
Omassa oli vakiona kylmänä ongelma että välillä sammoi/tukeihtui liikkeelle lähdössä, nyt ilmiötä ei ole. Tiedä sitten miksi vakio ohjelmalla sitä teki.
Ohitus tilanteisiin hain vähän lisää voimaa ja tulihan sitä sinne lisää, tosin sais sitä vielä olla 30hp lisääkin niin olis sopivasti. Saa nähdä tuleeko tulevaisuudessa ongelmia. Mutta kaikki turbo vehkeet on tähän mennessä olleet ohjelmoituja ja ei ole ollut mitään ongelmia itsellä eikä seuraavillakaan omistajilla.

Poissa Juke

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4221 : 31.03.19 - klo:20:40 »
DL382 on ymmärtääkseni speksattu max 400nm väännölle, mutta ohjelman meinasin itsekin laittaa. Tuo +45hp/126Nm on jo ihan äärimmilleen piiskattu ja vähän vielä ylöspäin pyöristetty.

Poissa Spelman

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4222 : 01.04.19 - klo:21:44 »
Samaa itsekkin ihmetellyt.
Voisko lykytä jotain uutta keulamaskikia tms...

Ainakin helmikuun jälkeen Business Comfortista poistui nahkapenkit ja hinnatkin taisivat nousta. Tuosta muotoutui Business Comfrot II. Nyt tosiaan varmaan odotellaan FL / 2020 hintoja. Ei kyllä ole Audin hankintaa helpoksi tehty.

Poissa Jönglööraaja

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 298
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4223 : 01.04.19 - klo:22:36 »
Ainakin helmikuun jälkeen Business Comfortista poistui nahkapenkit ja hinnatkin taisivat nousta. Tuosta muotoutui Business Comfrot II. Nyt tosiaan varmaan odotellaan FL / 2020 hintoja. Ei kyllä ole Audin hankintaa helpoksi tehty.

Itse käytin tuon helmikuun tarjouksen hyväksi oli kyllä edullinen paketti Trend verhoilulla. Lisäksi otin jalopuusomisteet nuiden peltisten tilalle.
Ensi viikolla tulee uusi A4 ajoon.
Jotain hämminkiä on tuossa kun ei ole netissä tietoja jotta voisi rakentaa pirssin.
Jälleenmyyjän tykönä onnistuu kyllä nytkin niillä on käytettävissä omat sivut ja tiedot.

Poissa Enskatus

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4224 : 02.04.19 - klo:09:54 »
DL382 on ymmärtääkseni speksattu max 400nm väännölle, mutta ohjelman meinasin itsekin laittaa. Tuo +45hp/126Nm on jo ihan äärimmilleen piiskattu ja vähän vielä ylöspäin pyöristetty.
Juu tuo itseänikin mietityttää... Ohjelma kyllä takuun loputtua kiinnostaisi erityisesti juuri tuon isolla vaihteella jurnuttamisen takia. 190 hv versiossa haaste on lähinnä seiskavaihteella, mutta kun tuota 150 hv:ta pääsin laina-autona kokeilemaan, se tuntui jurnuttavan välillä jopa vielä enemmän. Välillä taas vaihtoi pienemmälle juuri sopivasti ennen jurnutusta.

Celticin ohjelma lupaa kyllä hurjia, ei muilla yli viiden sadan nyyttoneita taideta tarjota. Mutta kyllä ne ilmeisesti on ainakin yhden yksilön saanu noin ohjelmoitua:


Poissa Spelman

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4225 : 03.04.19 - klo:10:04 »
Itse käytin tuon helmikuun tarjouksen hyväksi oli kyllä edullinen paketti Trend verhoilulla. Lisäksi otin jalopuusomisteet nuiden peltisten tilalle.
Ensi viikolla tulee uusi A4 ajoon.
Jotain hämminkiä on tuossa kun ei ole netissä tietoja jotta voisi rakentaa pirssin.
Jälleenmyyjän tykönä onnistuu kyllä nytkin niillä on käytettävissä omat sivut ja tiedot.

Sama homma täällä. Milloin laitoit omasi tilaukseen? En ole vielä kuullut omalta liisarifirmalta aikataulua ja auto lähti tilaukseen helmikuun viimeisenä päivänä.

Poissa VR6

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 314
  • Leon ST FR 4Drive
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4226 : 03.04.19 - klo:11:01 »
^^ kannattaa vähän taas miettiä kuinka uskoo tota celtic paskaa. Viimeinen firma, johon autoni veisin. Lupaukset aina enemmän kuin muilla ja porukka uskoo. APR, joka tekee aika kiriää ohjelmaa o ihan vaahtokarkkia heihin verrattuna ;D

Poissa Jönglööraaja

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 298
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4227 : 03.04.19 - klo:11:39 »
Sama homma täällä. Milloin laitoit omasi tilaukseen? En ole vielä kuullut omalta liisarifirmalta aikataulua ja auto lähti tilaukseen helmikuun viimeisenä päivänä.

Tilaus tehtiin tammikuun puolivälissä.
Ensi viikon tiistaina luovutus.
Tuollaisia nuo aikataulut suunnilleen ovat.

Poissa Spelman

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4228 : 03.04.19 - klo:14:33 »
Tilaus tehtiin tammikuun puolivälissä.
Ensi viikon tiistaina luovutus.
Tuollaisia nuo aikataulut suunnilleen ovat.

Oma voisi olla siis odotettavissa n. 1,5kk päästä 8)

Poissa Enskatus

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Vs: A4 B9
« Vastaus #4229 : 03.04.19 - klo:16:44 »
^^ kannattaa vähän taas miettiä kuinka uskoo tota celtic paskaa. Viimeinen firma, johon autoni veisin. Lupaukset aina enemmän kuin muilla ja porukka uskoo. APR, joka tekee aika kiriää ohjelmaa o ihan vaahtokarkkia heihin verrattuna ;D
Kauheesti CT:tä haukutaa, mut en oo ainakaa ite nähny viel yhtäkää dynolappuu et ois lupaukset pielessä? Voihan se olla et "kusettaa", mut kyl pitäs olla mustaa valkosella. Oma entine A3 8V 1.8 TFSI (180 hv 280 nm) vakiona satasee 7,4 s, CT:n ohjelmal (joku 220 hv 313 nm) 6,1 s. Et ei ne ihan ilmaa oo.

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy