III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 24.07.13 - klo:14:29
Niin minäkin kuvittelin kun kahdessa Superbissa iPhonea testasin. Toisessa toimi ja toisessa ei. Googlettelin aikani ja ilmeisesti toisessa puuttui juurikin joku lisäpalikka, penkin alta tai jostain, jonka vuoksi se ei sitten kait toiminut.

2009 se taisi juurikin olla. Toi 4x4 Superb Elegance olisi muutoin saattanut olla nytkin pihassa, itselleni kun tuo Bluetooth-musiikintoisto oli yksi tärkeimmistä kriteereistä uudessa/seuraavassa autossa. No parempi näin, säästyy monta tonnia ja saa 4v uudemman auton.


Vanhemmassa on pelkkä rsap yhteys jota iphone ei hanskaa, siksi se ei toiminut. Uudemmat toimii myös normi HF:nä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: Rujo77 - 23.07.13 - klo:10:16
Kyllä ainakin itse pyysin liikkeen tekemään mallimerkintöjen poiston ja sanoivat että no problem. No kohta näen senkin ovatko ne poistaneet kun lähden hakeen autoa. Jos vaan ehdin niin yritän jo illalla laittaa muutaman kuvan pirssistä.

Itse en tullut tätä ajatelleeksi, olisi ehkä voinut itsekin tehdä tuon pyynnön. Tai ehtiihän sen vielä, jos poisto tehdään liikkeessä? Toisaalta sitten taas ihan sama meikäläiselle, että näkyykö se malli vai ei. Mikäs oli muuten sun malli?

Mulle siis tulossa 1.8 TSI Combina. Onko se niin, että siinä on SI punaisella, vai miten ne mallimerkinnät menikään...? Perjantaina tai maanantaina pitäs auto saada, vielä muutama päivä kärvistelyä...  :)
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 24.07.13 - klo:16:39
Tai ehtiihän sen vielä, jos poisto tehdään liikkeessä?

Täällä ei suostuneet poistamaan Superbin merkintöjä, tai olisivat poistaneet mutta vastuu mahdollisesta maalipinnan vaurioitumisesta olisi ollut minulla joten merkit jäi paikoilleen. Poistin sitten merkit itse vahauksen yhteydessä ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

2cka

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 24.07.13 - klo:16:49
Täällä ei suostuneet poistamaan Superbin merkintöjä, tai olisivat poistaneet mutta vastuu mahdollisesta maalipinnan vaurioitumisesta olisi ollut minulla joten merkit jäi paikoilleen. Poistin sitten merkit itse vahauksen yhteydessä ::)

Mulla oli vähän sama juttu nykyisen Leonin kanssa, eivät suostuneet ottamaan Cupra- tai R-merkkejä pois. Syyksi sanoivat sen, etteivät muka voi tietää onko alla reikiä  :o Noh, auto omaan pihaan, hiustenkuivain lämppäritöpseliin kiinni ja kaapimaan  8)
Nykyinen: VW Passat variant 2.0 TSi 280 4Motion 2016

Exät kronologisesti: Lancer Evolution X, Octavia III Combi 1.8TSi 4x4 DSG, Leon Cupra R, A6 Avant, New Beetle, Polo9N1, 325XiA e30

mpry

Koeajo ocussa näky iphonesta bt:n kautta spotifyn biisin nimi ja esittäjä boleron ruudussa

Huppe

Opel Asconassa oli reijät merkkien alla. Eikai 2000-luvun autoissa enää?
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

2cka

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 24.07.13 - klo:18:51
Opel Asconassa oli reijät merkkien alla. Eikai 2000-luvun autoissa enää?

Eipä siellä ollut muuta kuin sitä perus mustaa tervaa. Ihmettelin itsekkin tuota syytä silloin, tulin siihen lopputulokseen ettei homma vaan kiinnostanut kyseistä liikettä  :P
Nykyinen: VW Passat variant 2.0 TSi 280 4Motion 2016

Exät kronologisesti: Lancer Evolution X, Octavia III Combi 1.8TSi 4x4 DSG, Leon Cupra R, A6 Avant, New Beetle, Polo9N1, 325XiA e30

Antt1N

Mä kun kysyin myyjältä mahdollisuutta saada combi ilman merkkejä sanoi että onnistuu. On kuulemma 'tehdas tilaus varuste' eikä maksa mitään

Karvis

Kävin aikani kuluksi pyörähtämässä paikallisen Skoda-liikkeen pihassa ja kiinnitin huomiota takaluukun spoileriin kun siitä on täällä ollut puhetta, rivissä oli 3 tai 4kpl 1.4TSI:tä ja vain yhdessä oli roipeli kontissa ja sekin oli Ambition varusteilla. Taitaa siis ola aikamoista arpapeliä mihin autoon se spoileri tehtaalla liimataan :P
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

SuppoT

Terve!

Oli se sitten itsekkin kirjauduttava foorumille ja nyt purettava vähän sydäntä. Kiitokset palstalle ahkerasti kirjoitelleille ja hyvistä kuvista!

Eli itselle tulossa 1,4tsi combi, tilattu kesäkuun ensimmäisellä viikolla. Myyjä lupaili 3kk:n toimitusaikaa mutta tällä viikolla tuli leasing-firmalta meiliä että luovutus olisi vasta joulukuussa (argh!). Täytyypä soitella myyjälle kunhan tulee lomilta että mistä moinen viivästys. Nykyisen auton myyntiä pitää siis lykätä pitkälle syksyyn...

Tälläinen on joka tapauksessa tuloillaan:
1,4tsi combi, valkoinen (ilman merkkejä)
Panoraamakatto
Dynamic-pack
Tummennetut lasit
Sport-alusta
17-tuuman denom vanteet
Driving mode selection
Vetokoukku
Tavarasuojan väliverkko
Irtokangasmatot ja polttoainetoiminen lisälämmitin

Ensimmäinen VAG muuten. Ei malta odottaa! Jatkakaa :)

TTO

Täysin arvauksena veikkaan, että SuppoT:n combia viivyttää panoraamakatto. Ei olisi ensimmäinen malli, jossa niistä aiheutuu viivästystä.

Yleisesti toimitusajoista: Myyjän tehtävä on myydä ja oletettavasti myyjillä ei ole sen parempaa arvioita kuin tehtaan ja maahantuojan arvioima 3 kk:n toimitusaika. Malli on uusi, tilauksia tulee luultavasti ovista ja ikkunoista, tuotanto tuskin toimii vielä kaikilta osin aivan täysitehoisesti ja osasta komponentteja on pulaa. Myyjillä tuskin on mitään ensikäden tietoa mahdollisista komponenteista, joista tulee ongelmia ja tehdas tuskin lähtee etukenossa huutelemaan maailmalle, että komponentti X ehkä viivästyttää toimituksia.

Tämä ei siis ollut SuppoT:lle moite. Välillä vaan ihmetyttää, kun Helkamaa moititaan, kun hinnastoa pantataan ja tilauksia ei saa sisään. Sitten kun tilaus on sisässä ja auto ei tulekaan juuri arvioidulla viikolla, niin ollaan perumassa tilausta. Jos sen auton haluaa heti, voi tilata sen Nissanin satamasta. :)

Saa nähdä koska oma neliveto tulee. Siihenkin arvioitiin 4 kuukautta, mutta myyjän kanssa oli yhteisymmärrys, että sen näkee sitten. Ja suvussa on odotettu mm. Yetiä 10 kuukautta...


Ocu

Tärkeintähän olisi että toimitusajasta olisi selkeä tieto, oli se sitten kuinka pitkä tahansa. Ja että mahdollisista muutoksista info kulkee. Ainakin mulle tuli välillä vähän ristiriitaista tietoa. Saa nähdä pitääkö viimeinen info kutinsa.
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Ocu

Lainaus käyttäjältä: Antt1N - 24.07.13 - klo:19:38
Mä kun kysyin myyjältä mahdollisuutta saada combi ilman merkkejä sanoi että onnistuu. On kuulemma 'tehdas tilaus varuste' eikä maksa mitään

Lähteekö silloin kaikki merkit vai jääkö esim Skodan logo takaluukkuun?
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

SuppoT

Juu ja eihän tässä ollut itselläkään tarkoitus myyjää / maahantuojaa / tehdasta moittia... Malli on uusi niin odotettavissa olikin että toimitus saattaa myöhästyä. Ensimmäinen uusi auto itselle, joten odottavan aika on pitkä :) onneksi on tämä palsta ja lohduttavaa, että myös muita autoaan odottavia on useita!

TTO

LainaaKirjoittanut: Antt1N
« : tänään kello 19:38 » Lisää lainaus

Mä kun kysyin myyjältä mahdollisuutta saada combi ilman merkkejä sanoi että onnistuu. On kuulemma 'tehdas tilaus varuste' eikä maksa mitään

Jotenkin epäilen, että kyseessä on ko. liikkeen avuliaisuus ja palveluhalukkuus ja asia esitetään tuolla tavalla asiakkaalle vaikka merkit irroitetaankin liikkeessä. Jos tuo olisi tehdastilausvaruste, olisi se mielestäni optiona lisävarustehinnastossa omalla koodilla ja 0 euron hinnalla. Tällä tavalla se on Volkkarilla ja toisaalta esim. mustat kattokaiteet ovat tälla tavalla optiona veloituksetta Eleganceen, mutta merkittömyyttä ei löydy optiona Octaviaan eikä esim. Superbiin ja "muualla" noita merkkejä irroitetaan liikkeessä (jos siihen liike suostuu).

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 24.07.13 - klo:21:17
Lähteekö silloin kaikki merkit vai jääkö esim Skodan logo takaluukkuun?

Tietenkin logot jää. Mallimerkinnät voi nyppiä irti.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Karvis

Lainaus käyttäjältä: TTO - 24.07.13 - klo:21:33
Jotenkin epäilen, että kyseessä on ko. liikkeen avuliaisuus ja palveluhalukkuus ja asia esitetään tuolla tavalla asiakkaalle vaikka merkit irroitetaankin liikkeessä. Jos tuo olisi tehdastilausvaruste, olisi se mielestäni optiona lisävarustehinnastossa omalla koodilla ja 0 euron hinnalla.

Samaa epäilen minäkin, Skodaa ei ole voinut ennenkään tilata ilman merkkejä eikä Ocuunkaan sitä missään tarjota optiona.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

TTO

Menee hieman OT:ksi, mutta mallimerkintöjen poistamisesta: Mallimerkintöjen poisto tehdastilauksena on selkeästi "premiumjuttu". Audilla (ainakin A4:ssa, sen tarkastin) on kaksi optiota eli poistetaan vain moottorimerkintä tai poistetaan malli- ja moottorimerkintä. Volkkarilla (ainakin Golf) saa merkit pois, mutta tällöin aina lähtee molemmat merkinnät. Skodalla ja Seatilla ei poistoa tehdasoptiona ole.

Ehkä tämä "systeemi" on myös loogista. Eikö tuo merkkien poistaminen alkanut jo kymmeniä vuosia sitten (70- tai 80-luvulla) Mersullla, kun asiakas ei halunnut paljastaa "mopomoottoria" premiumissa tai ei halunnut "ökyillä" kalliilla versiolla. Jos ajatellaan Skodaa (ja myös Seat konsernin brandien alemmalla puoliskolla), niin Skoda on joka tapauksessa budjettimerkki, jolloin tuo "mopoilu" ei ole ongelma. Toisaalta Skodalla ei voi ökyilläkään samalla perusteella mitenkään, joten merkkien poistokin on tarpeetonta. Jäljelle jäävät innokkaat vahaajat, joiden trasseli tarttuu ikävästi merkkeihin... :) Olen ratkaisut tämän ongelman vähentämällä vahaamista.

Ocu

Makuasia ja riippuu pikkasen myös auton väristä, näyttääkiö perä paremmalta merkkien kanssa vai ilman.
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Rujo77

Juu se BT hommahan ratkes sillä kun en ollut muistanut laittaa luuria näkyyn. Ja android tosiaan näkyy sen 2 min ennen kuin piilottaa taas itsensä. Mutta spotifyn kautta ei tullut biisit näkyviin Boleron näytölle. Siihenkin taisi olla täällä jollain muutama sivu sitten joku niksi. Tässä olis nyt kuvia niistä penkeistä kun niitä lupasin. Penkkien materiaali on kyllä sellainen että oikein keräämällä kerää kaikki karvat, nukat yms. itseensä. Muksuja kun on niin se kyllä harmittaa jo nyt että niitä keinonahkaisia taustoja ei saanut sporttipenkkeihin. Ai niin ja mulla siis 1.4 TSI Elegance ja 1.4:ssa moottorimerkinnässä vain i punaisella.
Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance Dynamic 2013 (Candy White)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 24.07.13 - klo:22:02
Makuasia ja riippuu pikkasen myös auton väristä, näyttääkiö perä paremmalta merkkien kanssa vai ilman.

Merkittömästä perästä tulee mulle kyllä yleensä mieleen se, että omistaja vain haluaa piilotella motinsa puutteita. Toki tähän on poikkeuksensa ja homma on joskus juuri päinvastoin, mutta kyllä automies yleensä nämä tehokkaammat kotterot tunnistaa muista piirteistä. Yleensä merkittömät perät kuuluvat kulipremiumien perusvarusteluun.

Varsinkin, jos siinä nuhapumppu premiumisssa on AMG, M, RS -helmasarjaa mukana, niin jostain syystä ne pyrstömerkinnät puuttuvat ;)

Huppe

Hittoako sitä mallia mainostamaan? Ehkä jos ois 63amg niin se olisi kiva näyttää muillekin ;) tosin automies tunnistaisi moisen auton ilman merkkejäkin. Skodassa nimi ja malli on aika isolla fontilla ja pitkiä tekstejä niin ihan ulkonäön vuoksi lähtee omasta merkit pois. Myyjäkauppa lupasi merkit rapsutella itse irti.

Kiva että Skoda on luopunut vihreästä räpylästä oma-aloitteisesti.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 24.07.13 - klo:22:14
Hittoako sitä mallia mainostamaan? Ehkä jos ois 63amg niin se olisi kiva näyttää muillekin ;)

Tässähän se tuli aika ytimekkäästi.

Rujo77

Ainoa syy miksi haluan ne mallimerkinnät pois on se joka täälläkin jo mainittiin eli vahaaminen helpottuu ihan helvetisti. Muuten ne saiskin siellä mun puolesta olla. Mutta kun kohtalaisen usein vahailen niin kyllähän ne kirjaimet siellä tuskaa tuottaa.
Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance Dynamic 2013 (Candy White)

Ocu

Kiitos Rujolle penkkien kuvista ja onnea uutukaiselle!
Näyttää noissa olevan ristiseläntuen säätö. Jos nuo keräävät nukkaa, meinaako se vastaavasti että kangas on semmosta ei-niin-kovin liukasta.
Umpinaiset on penkit, sen kanssa on vaan sitten pärjättävä.

Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Rujo77

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 24.07.13 - klo:22:31
Kiitos Rujolle penkkien kuvista ja onnea uutukaiselle!
Näyttää noissa olevan ristiseläntuen säätö. Jos nuo keräävät nukkaa, meinaako se vastaavasti että kangas on semmosta ei-niin-kovin liukasta.
Umpinaiset on penkit, sen kanssa on vaan sitten pärjättävä.


Juu kangas on sellaista ei niin kovin liukasta. Ainakin mun mielestä. No mulle sillä ei hirveästi väliä koska pyrin pitään auton aina hyvin siistinä. Eli imuroin lähes aina auton sisältä kun pesen päältäkin.
Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance Dynamic 2013 (Candy White)

Huppe

Kangas näyttää tosi hiostavalta ja keinokuituiselta.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Ukkonen

Nyt olisi ekat 150km takana omalla 1,6TDI DSG Elegance Combilla. Keskikulutus yllättäen maantieajossa 5,2l, toivottavasti tuo menee vaan uudenkarheuden piikkiin ja tulee tuosta putoamaan (oli myös neljä henkeä matkassa ja talvirenkaat kontissa).

Kaista-avustin oli ihan mielenkiintoinen tuttavuus, sehän ihan oikeasti pitää auton kaistojen välissä. Turhan herkästi vaan valittelee että ei ole kädet kunnolla kiinni ohjauspyörässä.

jaripetteri

Viittiskö joku mitata mulle paljonko on Ocussa takapenkillä sisempien isofix kiinnikkeiden väli keskikohdasta mitattuna? Kiinnostaisi tietää miten paljon tuo takapenkki on levinnyt mahdollisten turvaistuimien välistä Ocu II verrattuna. Meen itse sitten vasta liikkeeseen ihmettelemään kun saavat RäSät näytille... ;)
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Antt1N

Lainaus käyttäjältä: TTO - 24.07.13 - klo:21:33
Jotenkin epäilen, että kyseessä on ko. liikkeen avuliaisuus ja palveluhalukkuus ja asia esitetään tuolla tavalla asiakkaalle vaikka merkit irroitetaankin liikkeessä. Jos tuo olisi tehdastilausvaruste, olisi se mielestäni optiona lisävarustehinnastossa omalla koodilla ja 0 euron hinnalla. Tällä tavalla se on Volkkarilla ja toisaalta esim. mustat kattokaiteet ovat tälla tavalla optiona veloituksetta Eleganceen, mutta merkittömyyttä ei löydy optiona Octaviaan eikä esim. Superbiin ja "muualla" noita merkkejä irroitetaan liikkeessä (jos siihen liike suostuu).

Joo en tosiaan tiedä mikä on totuus, mulle kerrottiin että heillä on koneella täppä mistä voi valita merkit pois tehtaalla. On kyllä liisari eli voivat toki olla yllättävän avuliaita. 1.4 tsi dsg combi (adaptiivinen vakkari), tilaus kesäkuun alku kun hinnat tuli vakkarille. Toivottu toimitus syyskuun loppu ja se luovutus ilmoitettu samaksi. En usko vielä...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy