Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160

user

Lainaus käyttäjältä: JussiE - 04.11.12 - klo:17:52
Terve vaan kaikille. Täytyi itsekin rekisteröityä tänne, koska täällä on harvinaisen järkevää keskustelua Volvosta.

Itselle tilattu työsuhdeautoksi Volvo V40 syyskuun puolessa välissä. Auton arvioitu saapumisaika on noin kolmen viikon päästä.

Hieno ja hyvin varusteltu Volle on sinulle tulossa. Onnittelut ja tervetuloa palstalle ja uudellekin, mikä se nyt sitten tuleekaan olemaan..
MB 200 A (w205) 2015
VW Golf 1.2 TSI DSG Comfortline 2013

Seppo

Volkkari (erilaisine / -merkkisine johdannaisineen) on nimensä mukaisesti kehkeytynyt kansanautoksi, minkä laaja suosio ja markkinaosuudet osoittavat. Niinpä VAG-aiheisella foorumilla on iso kirjoittelijapotentiaali takana ja siitä syystä otolliset eväät myös yleiselle, ei-merkkiriippuvaiselle, autokeskustelulle. Iso osa autofoorumia on mielestäni kuitenkin myös yleinen keskustelu autoilusta, liikenteestä sekä näihin liittyvistä ilmiöistä. Ei kukaan jaksa pelkästään automalleista ja niiden tekniikasta lopputtomiin jaaritella. Pelkästään Volvoon erikoistuneella foorumilla on huonommat eväät menestyä, koska sen lajin autoilijoita on vähemmän. Lisäksi Volvoista ehkä keskimääräistä isompi prosentti on liikenteessä vielä 20 - 30 vuotta vanhoinakin, ja niillä on vieläpä oma fanikuntansa, mikä suuntaa keskustelua tavallista enemmän vanhoihin Volvoihin. Sitten kun vielä yllättävän moni volvoilija ei ole kai vieläkään päässyt irti siitä, että Volvo jo ties kuinka kauan sitten luopui takavetoisista autoista, ovat vanhat 700- ja 900-sarjalaiset kovassa huudossa harrastajien keskuudessa.

Ja lisäksi uusi Volvo on monelle, kuten itselleni, hinnan puolesta pääsemättömissä. Ja moni sellaisen ostava ostaa ennen kaikkea matka- tai perheautoa pohjoismaisiin oloihin enemmän kuin varsinaisesti autoiluharrastelun kohdetta tai imagon jatketta, niin ei uusistakaan Volvoista loputtomiin taitaisi keskustelua syntyä, kun vieläpä ovat onneksi olleet suhteellisen vähillä tyyppivioilla höystettyjä ettei edes tekniikasta tarvii purnata. Niin epäilen että uusi foorumi olisi heti alkuun vaarassa jämähtää hiljaiseksi ja uneliaaksi keskustelukerhoksi.

Mutta ajatus esim. volvofinnsin aktivoimisesta vagarenalaisin volvovoimin ei ole lainkaan huono. Tämä vagarenassa oleva Volvo-keskustelu on kyllä sikäli laadukas ketju uudemmista Volvoista, että toivottavasti ei pääse uuvahtamaan. Yllättävän hyvin havaintojeni mukaan pystyy "vieraalla maallakin" oleva keskustelu pysymään hengissä. Esimerkiksi alkujaan tietokonefoorumiksi perustetun murobbs:n rannekellokeskustelu on valtakunnan paras ja laadukkain siitä aiheesta oleva keskustelu yli tuhannen sivun voimin, eikä mikään erikoisfoorumiyritelmä ole sen asemaa hetkauttanut sitten yhtään.

Apaju

Olen tutkinut tarkemmin tuota V40 ja sen varusteiden hinnoittelua ja todennut että on varusteet ainakin minun mielestä kohtuullisesti hinnoiteltu, toki on joitakin poikkeuksia mm pysäköintiavustin, jonka verotonkin hinta on jo 1330 euroa eli D4:een hinnaksi tulisi lähes 2000 euroa. Huomasin, että Bilian asiakasetuna saman? laitteen saisi asennettuna 1182 eurolla, lieneekö sama laite kyseessä?
Jos on, niin ei enää niin paha hinta, eikä lämmittimen kaukokäynnistinkään näytä hirveitä maksavan.

Volvo kuumettako tässä pukkaa?
VW ID.3 Life

-TimoS-

Eli Suomi-jälkiasennuksena saa näköjään tuon pysäköintiavun- jos auto on valmistettu viimeistään tällä viikolla... Tosiaan mullakin oli n.2 teur tehdasasennuksena, en ottanut.

lainaus Bilian sivulta;

Huom!
Seuraava koskee ennen 12vk46 valmistettuja autoja. Jotta Park Assist Pilot voidaan asentaa, autossa on oltava tehdasasennettuna jokin seuraavista vaihtoehdoista:
Neliveto (4WD)
Sähkölämmitteiset etuistuimet (optiokoodi 752)
Sähkölämmitteiset takaistuimet (optiokoodi 11)
Pysäköintitutka, takana (optiokoodi 529)
Pysäköintitutka, kamera, takana (optiokoodi 790)
Pysäköintitutka, kamera, takana, valmius (optiokoodi 820)
BLIS ja Cross Traffic Alert (CTA).
Huom!
Autossa on oltava tehdasasennettu 8" digitaalinen TFT-yhdistelmämittari, jotta Park Assist Pilot voidaan asentaa.
Huom!
Park Assist Pilot -järjestelmää voidaan käyttää vain yhdessä takana olevan 
pysäköintitutkan kanssa.

http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/fi-FI/FI/V40(13-)/2013/T4/Manual/L.H.D/ShowDocument/VCC-446289

Peeveli

Alkaa jo alkumetreillä suivaantumaan Bilian tapaan hoitaa takuukorjausasiat. Selkeä vika eli lasinpesurin pumpun vaihto edellyttää maahantuojan luvan, ja tuntuupa luvan saaminen kestävän. Auton vika todettiin tiistaina, ja minulle luvattiin soittaa seuraavana päivänä ja sopia asialle uusi asennusaika. Mitään soittoa ei kuulunut. Soitin Biliaan ja luvattiin soittaa seuraavana päivänä eli manjaana-systeemiä espanjalaisittain. Soittoa ei toki kuulunut eilenkään ja otin taas yhteyttä ja hivenen tiukemmalla otteella. Joku ennestään tuntematon tyyppi mutisi palveluhaluttomasti ja ei osannut sanoa tietenkään asiaan yhtikäs mitään ja -kas kas- taas tokaistiin että soitetaan sinullepäin huomenissa. Manjaana manjaana..

Vaikka Volkkarilla oli tapeltava aikoinaan monissa takuujutuissa, niin asiat myönnettyään VW-Center toimi nopeasti eli osat tilattiin tai ne olivat varastossa ja seuraava aika saatiin yleensä heti varattua. Miksi tässä edes avaudun kiukustuneena? Siksi, että kyse pitäisi olla ns. hitusen kalliimman hintaluokan automerkistä ja siksi että TM:n huoltovertailussa Bilia vei premium-merkeistä voiton. Ehkä ne ovat Biliassa laittaneet tiedostoon kohdalleni merkinnän "asiakas on mulkku" kuten aikoinaan Fordin liikkeessä jollekin tekivät, vaan ei haittaa.

Mitä opin tästä? No ainakin sen, että taitaa joka ikisen merkin kohdalla huolto/takuukorjausjutut yskiä. Paitsi Toyotalla. En tiedä miten kauaksi aikaa tässä Volvo-omistajuus kantaa. Pienet asiat näet voivat tehdä aika paljon.

Volvoheepo

Hienoa kuulla että Peeveli on pääsääntöisesti tyytyväinen volleensa. Tähän edelliseen ongelmaasi liittyen: otitko huoltosopimuksen? Voipi olla että sen ottaneilla palvelutaso olla hieman parempaa omamekaanikkoineen jne. Itse en ainakaan voi valittaa.

Toinen asia kyllä on se että kuinka kriittinen tuo sinun pumppuvikasi nyt on auton jokapäiväisen käytön kannalta eli tuskin sen korjaus on päivästä kiinni? Aina ei kannata huutaa sutta ;-)
Volle ja volsu

Mikko

Faija on ainakin kovasti kehunut huoltosopparin toimimista oman S60:nsä kohdalla. On kuulemma ihan eri touhua kuin Volkkarilla ja 10 vuotta sitten Bilialla, jolloin viimeksi oli Volvo. Mutta hänellä siis tuo huoltosoppari myös ja sitä kautta erittäin aktiivinen ja palveluintoinen kontaktihenkilö, joka on kaikki pienet jutut hoitanut erittäin hienosti.

Antza

Lainaus käyttäjältä: Volvoheepo - 09.11.12 - klo:09:40
palvelutaso olla hieman parempaa omamekaanikkoineen jne. Itse en ainakaan voi valittaa.
Nimenomaan. Bilian tarjoama erinomainen palvelu rakentuu mielestäni juurikin omamekaanikkojen varaan. Minulle annettiin kahden mekaanikon suorat puhelinnumerot, homma toimii siten että sama kaveri ottaa työtilauksen vastaan, katsoo vapaan ajan ja hoitaa homman kuntoon järjestäen tarvittaessa myös sijaisauton. Valtava ero verrattuna siihen että joutuu aina asioimaan eri huoltoneuvojan kanssa - etenkin kun auton yleensä ottaa vastaan eri henkilö kuin luovuttaa jolloin kukaan ei tunnu tietävän mitään.

Bilian sivuilta:
LainaaBilian asiakkaana voit valita tarpeesi mukaan useita autoilua helpottavia palveluita, osa näistä on käytössäsi täysin veloituksetta, esim. henkilökohtainen Omamekaanikko.

Eli ilmeisesti ei edes vaadi huoltosopimusta. Varmuudella en tiedä koska mulla soppari molemmissa Volvoissa on..
Skoda

Timpe85

LainaaBilian sivuilta:
Eli ilmeisesti ei edes vaadi huoltosopimusta. Varmuudella en tiedä koska mulla soppari molemmissa Volvoissa on..


Ei vaadi huoltosopparia, emännän autoa huoltaa aina omamekaanikko ja homma toimii hienosti! Sen verran hienosti, että vakavasti harkitsen Volvoon siirtymistä juurikin tästä syystä.
Audi A3 8Y 40TFSIe

jf

Peeveli, jos Lohja ei ole liian kaukana koita hoitaa asia heidän kanssaan, ennen ainakin siellä oli pomona varsin pystyvä kaveri. Omat kokemukset Biliasta aina saavat unohtamaan Volvo vaihtoehdon. Viimeksi riitti soitto, kun olisin tilannut kasaan firman liisareita toisia avaimia ja koodauksia, niin homma tökkäsi heti kättelyssä (kaikki autot olisi pitänyt ajaa sinne erikseen avaintilausta varten). Joku muu paikka sitten hoiti tilauksen puhelimitse ja autot vain käytettiin koodauksessa 15min/auto...  ::)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Volvoheepo - 09.11.12 - klo:09:40
Hienoa kuulla että Peeveli on pääsääntöisesti tyytyväinen volleensa. Tähän edelliseen ongelmaasi liittyen: otitko huoltosopimuksen? Voipi olla että sen ottaneilla palvelutaso olla hieman parempaa omamekaanikkoineen jne.

Till tidernapa har man levat! Nytkö pitää olla jo maksullinen huoltosopimus (huolenpitosopimus?), että saa uudelle autolleen normaalin takuukorjauksen?  ???
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

jf

Se on se Service 2.0!

Kuka haluaa nähdä heidän Service 3.0:n ?
Siinä on takuukorjauksetkin poistettu.  ;D Tosin ei ne toimineet edes siinä Service 1.0:kaan.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Peeveli

Juu ei ole huoltosopimusta erikseen, koska en halua maksaa ylimääräistä. Autofirma ei tee sitä hyväntekeväisyytenä.

Perin kummallista, jos takuukorjausten sujuvuus olisi kiinni siitä onko sopimus vai ei. Jako a- ja b-asiakkaisiin. No tietysti sellainen lieneekin Biltsussa...

Ei ole luvattua soittoa kuulunut joten marssinen ensi viikolla suoraan tiskille ja annan palautetta.

Moni ei tällaisiin kiinnittäisi huomiota, mutta edustankin asiakaskunnassa ns. kärsimätöntä päätä ja pienet yksityiskohdat tulee otettua huomioon. Harmittaa, kun V40 muutoin on ollut itselleni erinomainen auto.

vincent

Kommentoidaan nyt tähän, vaikkakin kohta entisenä Volvo kuskina.

Minulla Volvon huolto on toiminut aina hyvin eikä mitään tuollaista Peevelin kokemaa ole tullut eteen, tosin minulla ei ole kokemusta Biliasta. Huoltojen toimimattomuus oli yksi syy aikanaan siirtyä VAG-leiristä pois, enkä tuon osalta kyllä pettymystä kokenut. ( kolmas Volvo nyt menossa )

En usko, että tuollainen huoltosopimus varsinaisesti asiaan vaikuttaa, mutta Bilialla on varmasti paljon työsuhdeautoja ulkona joiden osalta homma ehkä hoituu tyylikkäämmin koska tätä asiakaskuntaa ei haluta menettää.  ( jolloin yksinäinen omalla autolla ajava saattaa jäädä työjonossa peremmälle )
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

jf

Lainaus käyttäjältä: vincent - 09.11.12 - klo:12:57
En usko, että tuollainen huoltosopimus varsinaisesti asiaan vaikuttaa, mutta Bilialla on varmasti paljon työsuhdeautoja ulkona joiden osalta homma ehkä hoituu tyylikkäämmin koska tätä asiakaskuntaa ei haluta menettää.  ( jolloin yksinäinen omalla autolla ajava saattaa jäädä työjonossa peremmälle )
Sitten on paljon muuttunut omien kokemusten jälkeen, kun silloin ei leasing autojenkaan huolto pelannut. Eräskin Volvo seisoi jonkusen viikon odottelemassa takajarruja...  ::)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Ocu_P

#1995
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 09.11.12 - klo:12:44
Harmittaa, kun V40 muutoin on ollut itselleni erinomainen auto.

Volvosi on upea kokonaisuus. Pidä se ja nauti!  ;D Täydellistä autoa ei olekaan, etteikö joku ominaisuus hiukan häiritsisi. Ja vielä mahdottomampaa on löytää täydellisen auton ja täysin moitteettoman myynti-huolto-organisaation yhdistelmää. Jos oikein kriittinen on, ei sellaista löydy varmaan mistään hintaluokasta.

Seppo

Volvon merkkihuolloista (Hämeen Autovaruste) / Avain Vaunun huolloista pelkkiä hyviä kokemuksia kahdeltakin paikkakunnalta. Harvinaisen fiksua ja toimivaa asiakaspalvelua. Biliasta ei kokemuksia.

Autolla ajaminen on pohjimmiltaan melko samanlaista, oli auto mikä hyvänsä. Jotain pieniä häiritseviä juttuja on jokaisessa autossa. Kohtalaisen toimivaksi ratkaisuksi itseni kaltaiselle köyhälle ja laiskalle ihmiselle on osoittautunut se, että kun löytyy kohtalaisen sopiva auto, ajelee sillä vaikka pari - kolme vuotta samalla autolla ja sietää niitä muutamia häiritseviä ominaisuuksia. Tämä sen sijaan, että suuna päänä vaihtaa autoja kuin kalsareita ja kärsii joka vaihdon jälkeen uusista häiritsevistä ominaisuuksisat. Omalla kohdallani kokemus on myös osoittanut, että Volvossa - vähän vanhemmassakin - on moneen muuhun autoon verrattuna ehkäpä keskimääräistä vähemmän häiritseviä ominaisuuksia. Talvellakaan ei ovet jäädy kiinni eikä öljypullon kanssa tarvitse vaihtovälin aikana lutrata. Huonojakin puolia on, mutta missäpä ei.


vincent

Lainaus käyttäjältä: jf - 09.11.12 - klo:13:00
Sitten on paljon muuttunut omien kokemusten jälkeen, kun silloin ei leasing autojenkaan huolto pelannut. Eräskin Volvo seisoi jonkusen viikon odottelemassa takajarruja...  ::)
Siis tarkennetaan vielä, itse en aja työsuhdeautolla eikä minulla ole kokemusta Bilian palveluista - tuo oli pelkkä olettamus joka voi olla vääräkin.
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

Volvoheepo

Lainaus käyttäjältä: Seppo - 09.11.12 - klo:13:20
Talvellakaan ei ovet jäädy kiinni eikä öljypullon kanssa tarvitse vaihtovälin aikana lutrata. Huonojakin puolia on, mutta missäpä ei.

Jos nyt on pakko jostakin valittaa, niin tästä: Ainakin omassa XC60:ssa takaovien ylätiiviste tuntuu päästävän sen verran vettä väliinsä näillä märillä vaihtelevilla keleillä että pakkasyön jälkeen ovia saa kiskoa voimalla auki. En tiedä onko kyseessä ominaisuus vai huonostisäädetyt ovet/tiivisteet omassa yksilössäni (ei kylläkään mitään suhinoita havaittu). Onko muilla tapahtunut vastaavaa?

Peevelille ja miksei muillekin tuosta huoltosopimusasiakkaiden paremmasta kohtelusta: kyseessä oli ns. heitto eikä väite. Otaksun että uuden Volvon omistajat ovat todennäköisesti aikalailla samalla viivalla. Tietty oma asenne henkilökuntaa kohden myös ratkaisee millaista palvelua saa  ;D
Volle ja volsu

jtp_fi

Lainaus käyttäjältä: Volvoheepo - 09.11.12 - klo:13:52
Jos nyt on pakko jostakin valittaa, niin tästä: Ainakin omassa XC60:ssa takaovien ylätiiviste tuntuu päästävän sen verran vettä väliinsä näillä märillä vaihtelevilla keleillä että pakkasyön jälkeen ovia saa kiskoa voimalla auki. En tiedä onko kyseessä ominaisuus vai huonostisäädetyt ovet/tiivisteet omassa yksilössäni (ei kylläkään mitään suhinoita havaittu). Onko muilla tapahtunut vastaavaa?

Peevelille ja miksei muillekin tuosta huoltosopimusasiakkaiden paremmasta kohtelusta: kyseessä oli ns. heitto eikä väite. Otaksun että uuden Volvon omistajat ovat todennäköisesti aikalailla samalla viivalla. Tietty oma asenne henkilökuntaa kohden myös ratkaisee millaista palvelua saa  ;D

Ainakaan omassa XC60:ssa en ole havainnut moista.

Itse olen ollut tyytyväinen Bilian (Herttoniemi) huoltoon/toimintaan. Kaikki on mennyt niin kuin on sovittu. Huoltosoppari on minullakin, mutta ei sitä omamekaanikko ole kysellyt kun hänelle olen soittanut ja varannut aikaa. Käsittääkseni tuo omamekaanikkokonsepti ei mitenkään liity huoltosopimukseen.
Volvo XC90 T8 Inscription 2017, VW Golf 2016
Ex-autoja: BMW 530d xdrive 2012, Outlander PHEV 2014
Ex-VAG: Skoda Octavia 1.2 TSI DSG 2010

Tonto

Lainaus käyttäjältä: vincent - 09.11.12 - klo:12:57


Huoltojen toimimattomuus oli yksi syy aikanaan siirtyä VAG-leiristä pois, enkä tuon osalta kyllä pettymystä kokenut. ( kolmas Volvo nyt menossa )



Audi, Seat, Volkkari... Missään ei ole huolto toiminut, jatkossa katseet muissa merkeissä.

Seppo

Lainaus käyttäjältä: jtp_fi - 09.11.12 - klo:14:29
Ainakaan omassa XC60:ssa en ole havainnut moista.

Itse olen ollut tyytyväinen Bilian (Herttoniemi) huoltoon/toimintaan. Kaikki on mennyt niin kuin on sovittu. Huoltosoppari on minullakin, mutta ei sitä omamekaanikko ole kysellyt kun hänelle olen soittanut ja varannut aikaa. Käsittääkseni tuo omamekaanikkokonsepti ei mitenkään liity huoltosopimukseen.

Juu omamekaanikko ei liity huoltosoppariin, vaan on Volvo Service 2.0 -huoltosysteemiin kuuluva juttu. Eli Volvon standardiin merkkihuollon ideologiaan kuuluu, ja koskee myös vanhempia Volvoja.

Antza

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 09.11.12 - klo:12:44
Perin kummallista, jos takuukorjausten sujuvuus olisi kiinni siitä onko sopimus vai ei. Jako a- ja b-asiakkaisiin. No tietysti sellainen lieneekin Biltsussa...
En sanoisi niinkään vaan tuossa aiemmin oma pointtini oli että kaikki asiointi Biliassa kannattaisi keskittää omamekaanikolle. Omat kokemukseni ovat pelkästään positiiviset enkä ole muiltakaan kuullut huonoista kokemuksista. Tuossa on jo sellainen inhimillinen puoli että kun palvelu henkilöityy yksittäiseen henkilöön niin hänellä on ihan erilainen motivaatio hoitaa asiat kerralla kuntoon kun ns. tavallisella puolella missä palvelu kuitenkin on käytännössä kasvotonta.
Skoda

-TimoS-

Lainaus käyttäjältä: Antza - 09.11.12 - klo:17:07
asiointi Biliassa kannattaisi keskittää omamekaanikolle. Omat kokemukseni ovat pelkästään positiiviset enkä ole muiltakaan kuullut huonoista kokemuksista. Tuossa on jo sellainen inhimillinen puoli että kun palvelu henkilöityy yksittäiseen henkilöön niin hänellä on ihan erilainen motivaatio hoitaa asiat kerralla kuntoon kun ns. tavallisella puolella missä palvelu kuitenkin on käytännössä kasvotonta.

Komppaan tätä, mulla on oma myös. Kiva ihan livenä selittää asiat suoraan työnsuorittajalle. Jää turhat välikädet pois, ja informaatiokatkoista ei ole pelkoa.

Quality

Sen ainoan kerran, kun olen Biliassa Volvoa huollattanut, ilmoittivat, että on omamekaanikko. Well, ajattelin, varmaan se on allright. Kun menin autoa hakemaan, ei omamekaanikkoa löytynyt mistään. Ei ihan putkeen mennyt, mutta muutoin olin tyytyväinen palveluun.  
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Peeveli

Onko uudemmissa Volvoissa "pakollinen" asetus, eli kun kuski nousee autosta -tai oikeammin vasta alkaa nousta- niin stereot hiljenevät eli menevät kiinni? Vaikka jättäisin älyavaimen autoon sisälle ja etumatkustajan paikalle jää henkilö istumaan, niin radio sammuu niin kauaksi aikaa kunnes istahdan taas kuskin paikalle. Esimerkkinä tankkaamaan nouseminen hetkeksi ja taas autoon saapuminen. Voiko tuota muuttaa asetuksista? En ainakaan ole löytänyt moista valikoista.

Toinen juttu liittyen avaimettomaan systeemiin: käyttöohjekirjassa kehotetaan pitämään ajon aikana älyavain sille tarkoitetussa syvennyksessä kojelaudassa, mutta itse olen yleensä pitänyt sen housujen taskussa. Onko älyavaimen kontaktia varten tuottama säteily terveydelle vaarallista? Tämä vaan nyt tuli yht äkkiä mieleen, kun kännyköidenkin säteilystä liikkuu useanlaista tietoa...

Jeppe

^ Kyllä mullakin sammuu radio silloin, kun kuskin oven aukaisee, mutta senhän saa napista taas päälle.

Mulla on avain takintaskussa ja vaimo pitää laukussa eikä meillä ainakaan luovutuksessa ollut puhetta avaimen pitämisestä siinä kolossa.

Ohjekirjassa puhutaan etäavaimesta joka painetaan sinne koloseen ja kolme kohtaa mitä tehdään, eli 1 avain koloon, 2 jarru/kytkin pohjaan ja 3 paina start/stop-nappulaa.  Mutta avaimettoman käytön kohdalla on, että noudattakaa kohtia 2-3, eli kytkin ja automaatissa jarru painettuna ja sitten painetaan käynnistysnapista.

Seppo

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 11.11.12 - klo:19:42
Onko älyavaimen kontaktia varten tuottama säteily terveydelle vaarallista? Tämä vaan nyt tuli yht äkkiä mieleen, kun kännyköidenkin säteilystä liikkuu useanlaista tietoa...

Noin heikolla virralla toimiva kampe tuskin mitään vaaraa terveydelle aiheuttaa.

hemu80

Laitetaan nyt tännekkin postia, kun tuli liityttyä volvo omistajien clubiin, eli BMW E61 520da -09 vaihtui Volvo V60 D3 R-Design malliin, auto 2013 mallia, väri valkoinen ja lisävarusteita nahkapenkit, vetokoukku, tummat lasit, webasto kaukosäädöllä (toimii auton omalla avaimella) ym pieniä juttuja.
En ollut ollenkaan harkinnut Volvoon siirtymistä, mutta tuttu automyyjä suositteli käydä ajamassa ja sit teki viel hyvän tarjouksen, niin kaupat oli tehtävä.
Nyt on viikko takana ajelua Volvolla ja ainakin vielä olen erittäin tyytyväinen.

Peeveli

Piti taas soitella aamusella Biliaan. Nyt sitten puhelu meni aivan väärään paikkaan, mutta langan päässä lienee ollut joku isompi dirika. Hän pahoitteli ettei soittopyyntöön ole vastattu eikä soittolupausta pidetty. Sanoi vievänsä asiasta reklamaation korjaamon johtajalle. Nyt sitten tuli soitto, eli pesurin pumppu on laitettu pikatilaukseen ja se asennetaan torstaina, kävi parhaiten itselleni. Polttoaineluukkua eivät vaihda takuuseen, koska kuulemma 100% istuvuus on harvinaista eli pieni mittaheitto korin linjaan nähden on kuulemma toleranssien rajoissa.

No, homma saatiin toki lopulta edes jotensakin pelaamaan, mutta olisin toivonut että itseni sijasta Tekniikan Maailman korjaamotestiporukalle olisi sattunut tällainen keissi. Nyt hommassa oli aikamoinen säheltämisen tuntu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy