Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160

-TimoS-

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 18.10.12 - klo:07:27
Vaikka tämä ei ole iso limusiini, tulee ajaessa fiilis että tässäkin on aivan oiva paikka "paeta pahaa maailmaa"

Tuon allekirjoitan kyllä täysin, vaikka paljon olen automaailmasta kokenut, niin silti jäin koeajon jälkeen itsekin ihmettelemään omaa fiilistäni. Loistava tunne.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 18.10.12 - klo:07:27
Voin edellen reilun kuukauden omistusajalta allekirjoittaa edelleen kokemuksesi. Jos nyt pitäisi ruksia tilauskaavakkeeseen vaihtoehto näistä c-segmentin premiumeista (kyllä, Volvo voidaan laskea tunnelman ja laadukkuuden perusteellakin premiumiksi) niin ruksi osuisi edelleen V40:een. Vaikka tämä ei ole iso limusiini, tulee ajaessa fiilis että tässäkin on aivan oiva paikka "paeta pahaa maailmaa", sanonta lainattu 90-luvun alun ässämersun koeajosta TL:sta. Tuntuu siis positiivisessa mielessä isommalta, toki yhdessä asiassa vähän negatiivisessakin mielessä (suurehko kääntöympyrä). Nyt olen oppinut auton valikot ja niiden käytön ja nyt käyttö on helppoa ja 7" värinäyttö ihastuttaa korkealuokkaisella visuaalisella lookillaan, samoin sisustan muu tyyli ja materiaalit. Ne alaosan kovemmatkin muovit ovat semmoisia johin ei naarmut jää, kuten esim. Avensiksen kammottaviin muoveihin jäi. Näin viime lauantaina ekan kerran livenä uuden A-Mesen ja ei iskenyt ulkonäkö.

Onnea vaan vielä toisenkin kerran Peevelille.

On hienoa, että pitkän spekuloinnin ja vatuloinnin jälkeen löytyy sellainen auto, johon voi olla todella tyytyväinen. Voisi siis sanoa, että niin Volvo kuin Peeveli itsekin ovat tehneet hyvää työtä. Tyytyväisyyden syvyys käy sitten ilmi tulevina aikoina kuinka pian pohdinnat seuraajasta käynnistyvät.

...niin, ja äläkä vaan sano, että ne ovat jo käynnistyneet :)

Seppo

Piti ihan rekisteröityä tälle foorumille, vaikken ole yhtään VAG-autoa autoa koskaan omistanutkaan. Täällä on tarjolla niin laadukasta Volvo-keskustelua, että siinä jo syytä kerrakseen vierailla täällä.

Onnittelut Peevelille vielä ilmeisen onnistuneista auto-ostoksista!

Pari kommenttia tulee mieleen muutamien viime sivujen keskusteluista:
- Volvon yllättävän neutraalin käytöksen sivutuulessa olen itsekin n. 100.000 kilometrin ja kahden mallin kokemuksella huomannut. Navakassakaan tuulessa on sekä vanhemman mallin V70:n ja uudemman mallin S80:n käytös erittäin rauhallista moottoritielläkin. Kovaa tuulta ei auton ratin takana oikeastaan kunnolla edes huomaa. Yleensä ohjailen autoa kädet sylissä sormilla kevyesti ratin alareunasta pitäen, eikä auton hallinnan takia tanakampaa otetta tarvitse ottaa tuulisina päivinäkään. Hienoa, jos pienemmissäkin Volvoissa on sama käytöksen rauhallisuus.
- Isojen uudempien Volvojen kääntösädettä en osaa itse moittia. Yllättävän ketterältä tuntuu ainakin S80, mutta voi olla että käsitykseeni vaikuttaa edellinen autoni (-02 V70) joka oli oikeasti kömpelö. Uusien isojen Volvojen myötä autoista tuli jonkin verran ketterämpiä ja asiaa auttaa myös se, että keulan ulottuvuuksien havainnointi on myös helpoimpaa näissä. Edelliseen verrattuna tuntuu siis oikein ketterältä. ;D

Luotettavuus, huolettomuus ja talven pakkasilla toimiminen oli ainakin edellisessä enemmän kuin hyvin kohdallaan. Toivottavasti nykyisessäkin autossa.

Vagarenan Volvoilijoille leppoisia kilometrejä toivotellen uusi jäsen Seppo.

Peeveli

Jep, ei ole hitustakaan katumusta tai edes jotakin uutta automallia (edes tulevaisuudessa tulevaa) kiikarissa joka aiheuttaisi pienintäkään autokuumetta. Olen nyt tehtynyt itsetutkistelua ja todennut, että meikäläisen kannatti nyt latoa taalereita yli entisen hintarajan ja ottaa mielekäs malli ja varustetaso sekä uutuusmalli joka ei vaihda korimallia joka toinen vuosi. Kun vielä auto on pelannut viattomasti ja ajomukavuus tosiaankin korkeaa luokkaa, en näe pitkäaikaiselle suhteelle esteitä. Koskaan ei pidä tietenkään sanoa "ei koskaan", mutta näillä eväin mennään.

vkjoki

Tässä omia havaintoja uusimman sukupolven Volvon kulutuksesta. Ajelin viime vuonna runsaat 30 000 km vm. 2011 Volvo S60 120 kW D3 Geartronicilla. Kulutusarvot olen laskenut tankkausten perusteella - nimittäin ajotietokonen näytti n. 8 % liian pieniä kulutuslukemia.

Keskikulutuksia vuodenajoittain (PA-lämmittimen ja ilmastoinnin merkitys arvioitu):

- EU-normikulutus: 5,9 l / 100 km

- syksy: 5,5 l / 100 km

- talvi: 5,5 + PA-lämmitin 0,2 = 5,7 l / 100 km

- kevät: 5,6 l / 100 km

- kesä: 5,4 + ilmastointi 0,2 = 5,6 l / 100 km

Ajosta n. 80 % oli maantie- ja moottoritieajoa ja n. 20 % kaupunkiajoa. Ajotapaan kuuluivat ripeät kiihdytykset, nopeusrajoitusten suurpiirteinen noudattaminen ja turhien jarrutusten välttäminen. Tuolla ajosyklillä ja noilla ajotavoilla kulutus jäi selkeästi normikulutuksen alapuolelle yhdistelmällä 120 kW:n diesel ja Geartronic-automaatti. Ajotapoja muuttamalla uskoisin saavani kulutuksen nousemaan vajaat 2 l / 100 km.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

tuRboman

Wau! Nostan hattua (tai maskia..) noin järkevästä ajosta. Ei se paljoa vie "mehumaija" volvokaan jos osaa ajaa järkevästi.
"All 4 The Driver"

vkjoki

^ Juuri noin! Eivät Volvot ole mitään polttoainesyöppöjä. Eivät Volvon dieselit ole mitään polttoainesyöppöjä. Eikä Geartronicin moderni momentinmuunninautomaattikaan ole mikään polttoainesyöppö. Toki suorakytkentäautomaatit kuluttavat vähemmän kuin Geartronic, mutta ero ei ole enää nykyisin suuren suuri.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 25.10.12 - klo:22:29
^ Juuri noin! Eivät Volvot ole mitään polttoainesyöppöjä. Eivät Volvon dieselit ole mitään polttoainesyöppöjä. Eikä Geartronicin moderni momentinmuunninautomaattikaan ole mikään polttoainesyöppö. Toki suorakytkentäautomaatit kuluttavat vähemmän kuin Geartronic, mutta ero ei ole enää nykyisin suuren suuri.

Nesteen Pro-dieselillä tuntuu kylmästartin jälkeinen taajamakulutus tippuneen alkukilsoilla selvästi ainakin ajotietokoneen mukaan. Aika vähällä tämä meni aiemminkin, varmaan uusimmat Geartronicin versiot "luistavat" vähemmän.

Sitten taas tyhmä kymysys diesel-Volvisteille tehdasasenteisesta polttoainelämmittimestä: laitoin eilen sen ns. automatiikalle eli sen pitäisi käynnistyä tietyn lämpötilarajan alle mentäessä automaattisesti päälle. Aamusella parkkihallissa oli +7 astetta ja startin jälkeen mittariston näyttöön ilmestyi mutkittelevien nuolien kuvion mallinen merkkivalo eli vissiin se lämmittimen merkkivalo. Mutta, dieselin katkua ei tullut ohjaamoon lainkaan ulkona valoristeyksessä seisoessakaan; eikös tuommoinen lämmitin aina haise varsinkin ekan kerran käytettäessä ja eikös siitä pitäisi kuulua myös ääntä? Koska autossa ei -valitettavasti- ole moottorin lämpömittaria, en tiedä lämpenemisnopeutta eli en osaa siitä päätellä toimiko lämppäri vai ei. Ajotietokoneen mukaan kulutuskaan ei noussut mitenkään havaittavasti. Samoin eilen illalla auto seisoi ulkona parkissa, pakkasta -1 ja ei myöskään kuulunut ääntä tai tullut hajua ohjaamoon tai auton ulkopuolelle. Eli: liekö rikki vai onko nämä nykyisin jo noin huomaamattomasti toimivia?

Yksi kiroilun aihe myös on ns. korkiton polttoainetankki. Idiotismi, peräisin Fordilta. Vaikka kuinka tunkee dieselpistoolin molempien metallisulkuläppien ohi eli niin pitkälle kuin yltää, ainakin Nesteen asemien tankkauksissa naftaa purskahtaa aina auton kyljille alussa ja alkutankkaus on todella hankalaa kun pistooli stoppaa katkoen koko ajan. Samalla kädet haisevat kivasti löpölle...

jkk-kkj

vkjoki, todella kovat lukemat olet pöytään lyönyt, hattua nostetaan täälläkin  ;) Osaatko yhtään arvioida, paljonko olet maanteillä tehnyt ohituksia, tai siis, oletko "uhrannut" ohitustilanteita polttoainekulutuksen puolesta?


Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 26.10.12 - klo:07:30
Yksi kiroilun aihe myös on ns. korkiton polttoainetankki. Idiotismi, peräisin Fordilta. Vaikka kuinka tunkee dieselpistoolin molempien metallisulkuläppien ohi eli niin pitkälle kuin yltää, ainakin Nesteen asemien tankkauksissa naftaa purskahtaa aina auton kyljille alussa ja alkutankkaus on todella hankalaa kun pistooli stoppaa katkoen koko ajan. Samalla kädet haisevat kivasti löpölle...

Onpas kyllä todella ääliömäinen systeemi, onko kellään tietoa siitä onko tämä systeemi käytössä myös muissa uusissa diesel-Volvoissa vain pelkästään V40:ssä?

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: jkk-kkj - 26.10.12 - klo:08:57

Onpas kyllä todella ääliömäinen systeemi, onko kellään tietoa siitä onko tämä systeemi käytössä myös muissa uusissa diesel-Volvoissa vain pelkästään V40:ssä?


Myyjän mukaan vain V40:ssä, luultavasti myös muissa jatkossa tulevissa uusissa malleissa. S60/V60-malleissa siis Bilian myyjän mukaan korkki, mutta kuulemma putkisto siinäkin suht kapea ja joillain mittareilla liian kovalla alkusyötöllä puklauttaa kuulemma naftat kylkeen.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 26.10.12 - klo:07:30
Yksi kiroilun aihe myös on ns. korkiton polttoainetankki. Idiotismi, peräisin Fordilta.

Tuo alkutankkauksen ongelma on myös Octaviassa ja juuri Nesteen asemilla vaikka on perinteinen korkki.
Todella ärsyttävä, pari kertaa on jäänyt täyteentankkaus haveeksi mittarin aikakatkaisun vuoksi.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

MMV

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 26.10.12 - klo:07:30

Yksi kiroilun aihe myös on ns. korkiton polttoainetankki. Idiotismi, peräisin Fordilta.

Silloin kun minulla oli (pari autoa sitten) vielä Mondeo, niin en koskaan havainnut mitään ongelmaa tuon korkittoman järjestelmän kanssa. Oikeastaan voisi sanoa, että päinvastoin.

Taky

Lainaus käyttäjältä: MMV - 26.10.12 - klo:09:53
Silloin kun minulla oli (pari autoa sitten) vielä Mondeo, niin en koskaan havainnut mitään ongelmaa tuon korkittoman järjestelmän kanssa. Oikeastaan voisi sanoa, että päinvastoin.

Kuten yllä mainitsin myös Octavia kärsii ongelmasta normikorkilla, mutta vain Nesteen pisteissä.

Nesteen mittareissa herkällä säädöt tms.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Antza

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 26.10.12 - klo:07:30
Sitten taas tyhmä kymysys diesel-Volvisteille tehdasasenteisesta polttoainelämmittimestä: laitoin eilen sen ns. automatiikalle eli sen pitäisi käynnistyä tietyn lämpötilarajan alle mentäessä automaattisesti päälle. Aamusella parkkihallissa oli +7 astetta ja startin jälkeen mittariston näyttöön ilmestyi mutkittelevien nuolien kuvion mallinen merkkivalo eli vissiin se lämmittimen merkkivalo. Mutta, dieselin katkua ei tullut ohjaamoon lainkaan ulkona valoristeyksessä seisoessakaan; eikös tuommoinen lämmitin aina haise varsinkin ekan kerran käytettäessä ja eikös siitä pitäisi kuulua myös ääntä? Koska autossa ei -valitettavasti- ole moottorin lämpömittaria, en tiedä lämpenemisnopeutta eli en osaa siitä päätellä toimiko lämppäri vai ei. Ajotietokoneen mukaan kulutuskaan ei noussut mitenkään havaittavasti. Samoin eilen illalla auto seisoi ulkona parkissa, pakkasta -1 ja ei myöskään kuulunut ääntä tai tullut hajua ohjaamoon tai auton ulkopuolelle. Eli: liekö rikki vai onko nämä nykyisin jo noin huomaamattomasti toimivia?
Mulla on (toistaiseksi ;) ) niin vanhanmalliset Volvot ettei niissä ole erikseenkytkettävää automatiikkaa lämmittimessä. Mutta siitä toiminnasta käytännössä: haju tulee harvemmin sisään asti - siis valoihin pysähtyessäkään. Esilämmittäessäkään en yleensä haista lämmitintä kun tällä hetkellä lähestyn autoa kuljettajan puolella. Lämmitinhän on ainakin näissä vanhemmissa matkustajan puolella. Ã,,äni kuuluu kyllä kauas - myös autoon sisälle - jos auto ei ole käynnissä. Tyhjäkäynnin yli autossa sisällä en ainakaan kiinnitä lämmittimen ääneen huomiota - varmuudella en osaa sanoa kuuluuko se kun tuo lämmittimen käyttö on jotenkin selkärangassa ja laite on toiminut kolme vuotta täysin ongelmitta.

Aloita testaaminen sillä että laitat lämmittimen esilämmittämään autoa. Kuulet kyllä että meneekö se päälle. Ja jos maltat hetken odottaa niin näillä keleillä sen huomaa auton sisälläkin.. ;)

Lainaa
kädet haisevat kivasti löpölle...
Usein se pistooli on niin saastainen että kädet haisevat tankkauksen jälkeen vaikka ei itse hölmöilisikään. Tai haisisivat - itse käytän tankkaushanskaa. Oma ratkaisu on jostain siivoustarvikehyllystä ostettu nippu seitinohuita läpinäkyviä muovihanskoja. 50kpl maksaa pari euroa. Tiedän joidenkin käyttävän jotain näppylähanskaa tms. ei-kertakäyttöistä mutta se pitäisi kai sitten mahtua tankin luukun taakse ettei haju tulisi autoon sisälle. Mutta itse kuvittelisin että diesel menee hanskasta ennemmin tai myöhemmin läpi ja lopputuloksena haiseva käsi. Ellei sitten ole joku öljynkestävä hanska.


Skoda

topias

minulla on nyt ensimmäinen dieselauto s60. ei ole tankatessa nafta tullut yli 4:llä ensimmäisellä tankkauskerralla, joista pari nesteellä.
tankkaushanska on takaluukussa muovipussissa.

vkjoki

#1935
Olen tankannut tuolla korkittomalla systeemillä ... laskenpa ajopäiväkirjasta ... 72 kertaa eikä kertaakaan ole ollut minkäänlaisia roiskumisongelmia. Ei kertaakaan. Eikä ole katkonut yhtään enempää kuin muillakaan korkeilla. Pidän tuota korkittomuutta aivan erinomaisena ratkaisuna itselleni!

Kokemuksiani selittänee se, että minulla on ollut tapana aina aloittaa tankkaus "hiipimällä" eikä ampua suoraan täyttä painetta ahtaaseen täyttöputkeen. Lopetan tankkauksen ensimmäiseen naksaukseen, vedän pistoolia pari senttiä pois, odotan pari sekuntia ja sitten pyöräytän pistoolin pois niin, että se sojottaa ylöspäin. Ai että menipä vaikeaksi. Hmm, minusta se on helppoa eikä kukaan huomaa toiminnassani mitään erityistä varovaisuutta. Menee ihan selkäytimellä.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Ishvan

Hojohojo.

Sen verran on tullut V60 Volvoon tykästyttyä, että nyt piti hoitaa pois alta ne muutamat harmitukset viime vaihtokierrokselta mitä mieleen jäi eli tinkaamiset hoidettu ja maanantaina pitäisi laittaa uutta Volvoa tilaukseen ellei maailmanloppu tule sitä ennen. Pitkä aika odotella, että vuosi vaihtuu  ;D.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

vkjoki

LainaaNesteen Pro-dieselillä tuntuu kylmästartin jälkeinen taajamakulutus tippuneen alkukilsoilla selvästi ainakin ajotietokoneen mukaan.

Ei Nesteen Pro vaikuta kulutukseen niin paljoa enimmilläänkään, että sitä olisi mitään mahdollisuutta luotettavasti havainnoida seuraamalla ajotietokoneesta kulutusta ensimmäisten ajokilometrien aikana.

***

Sitten tuosta Volvon webastosta:
- hajusta webaston päälläolon huomaa todella harvoin
- esilämmityksessä webaston hurinan kuulee selvästi, kun auton moottori ei käy
- webaston pakoputki on auton alla oikeasta etupyörästä hieman taaksepäin - pakkasella näkee, kuinka ko. kohdasta nousee auton kylkeä pitkin harmaata pakokaasua (=vesihöyryä) ylöspäin
- webasto kuluttaa heti käynnistyttyään polttoainetta n. 0,6 l/h, mutta ainakaan vuoden 2011 Volvo S60:ssa tämä kulutus ei näkynyt ajotietokoneen kulutuslukemissa, vaan webaston kulutus meni ohi ja piti arvioida webaston päälläoloajasta (vm. 2012 Ford Focuksessa webaston kulutus on jo mukana ajotietokoneen kulutusnäytössä)
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Antza

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 26.10.12 - klo:17:06
nyt piti hoitaa pois alta ne muutamat harmitukset viime vaihtokierrokselta mitä mieleen jäi eli tinkaamiset hoidettu ja maanantaina pitäisi laittaa uutta Volvoa tilaukseen
Ei tässä vielä mitään onniteltavaa ole kun iloinen perhetapahtuma on vasta pilkkeenä silmäkulmassa  ;D mutta uteliaisuuttani kysyn että työntävät takapyörätkö jäivät harmittamaan..? Tai pikemminkin niiden puute..
Skoda

vkjoki

#1939
Lainaavkjoki, todella kovat lukemat olet pöytään lyönyt, hattua nostetaan täälläkin. Iskee silmää. Osaatko yhtään arvioida, paljonko olet maanteillä tehnyt ohituksia, tai siis, oletko "uhrannut" ohitustilanteita polttoainekulutuksen puolesta?

Tässä lisätietoa ajosykleistä, ajotavoista ja auton kuormasta, joilla 30 000 km:n keskikulutukseksi vm. 2011 Volvo S60 120 kW D3 Geartronicilla tuli n. 5,5 l / 100 km:
- "kulutus ei nouse kaasuttamalla vaan jarruttamalla" eli olen pyrkinyt kaasuttamaan niin, että autoon ladattua liike-energiaa ei ole tarvinnut muuttaa lämpöenergiaksi sen paremmin jalkajarruilla kuin moottorijarrutuksellakaan - tämä merkitsee ennakointia lähestyttäessä risteyksiä, liikennevaloja ja jonojen päitä
- ripeällä kaasutuksella auto kiihtuu pienemmällä polttoainemäärällä kuin hissutellen kaasuttamalla
- ylinopeuksia ajamalla ilmanvastuksen voittaminen kuluttaa hurjasti polttoainetta - siis olen välttänyt huomattavia ylinopeuksia
- olen tehnyt ohituksia vain silloin tällöin - pääkriteeri on kuitenkin ollut turvallisuus, ei polttoaineen säästö
- autoilun ajoitus - olen välttänyt ruuhka-aikoja ja ruuhkaisia reittejä
- ajosyklissä maantieajoa on ollut enemmän kuin EU-normikulutussyklissä
- en ole vetänyt asuntovaunua enkä peräkärryä
- matkustajia on ollut yleensä 1-2 henkeä
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Ishvan

#1940
Lainaus käyttäjältä: Antza - 26.10.12 - klo:20:12
Ei tässä vielä mitään onniteltavaa ole kun iloinen perhetapahtuma on vasta pilkkeenä silmäkulmassa  ;D mutta uteliaisuuttani kysyn että työntävät takapyörätkö jäivät harmittamaan..? Tai pikemminkin niiden puute..

En ole nelivetoa tuntenut koskaan tarpeelliseksi, joten sellaista ei ole tulossa. Pienia varustepuolen lisäyksiä. Seuraavanlainen paketti olisi tulossa.


Volvo V60 D5 R-Design manuaali-askilla. Väri Passion Red  ;). Joku kuitenkin kysyy miksi manuaalilla, niin syynä on Volvon Geartronicci joka hukkaa menohaluja mielestäni liikaa verrattuna manuaaliin. Manuaali tuntuu minusta huomattavasti pirteämmältä. Lisäksi automaatista joutuu maksamaan tällä hetkellä mukavat 5000e lisää hienon verotuskäytäntömme vuoksi + tietty lisävarusteiden hinnat kallistuvat vastaavasti korkeamman veron vuoksi.

Lisävarusteita suhteellisen kattavan vakiovarustuksen lisäksi mm:

- Polestar-ohjelmointi 230hp / 470nm

- Nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin

- Sähköiset takaniskatuet

- Sähkötoimiset lapsilukot

- Tummennetut lasit

- Kattoskiskot kirkkaat

- Lämmitettävät lasinpesusuuttimet

- Pysäköintiapu edessä ja takana

- Drivesupport
        Mukautuva vakionopeudensäädin
        Törmäysvaroitin automaattisella täysjarrutuksella ja jalankulkijoiden havaitsemistoiminnolla
        Kuljettajan tarkkailutoiminto
        Kaistavaroitin
        Aktiiviset kaukovalot
        Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä
        Kuollutta kulmaa tarkkaileva järjestelmä
        Aktiiviset kaukovalot

- Varustepaketti tekniikka 2
        PCC-henkilökohtainen autokommunikaattori
        Audio Premium Sound Multimedia 7" värinäytöllä

- RTI-navigointi
        Kaukosäädin

- Volvo On Call

- Irroitettava vetokoukku

- Automaattisesti himmenevä taustapeili

- Silmälasinpidin

- Mukavuusniskatyynyt kaikille paikoille

- Sähköpistoke tavaratilaan

Vastaavanlainen biili siis kuin kuvassa.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Taky

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 27.10.12 - klo:13:23
Lisävarusteita suhteellisen kattavan vakiovarustuksen lisäksi mm:
- Silmälasinpidin

Hauska (oli pakko tarttua;-)), vaikea sano kuinka tarpeellinen moinen varuste on nykyään sankalasien kanssa, piilareita kun tullut käytettyä jo vuosia, mutta aikoinaan ennen piilareita silmälasit kyllä pysyi päässä ilman pidikkeitä suoraan nenävarrella....

:o
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Matero

Lainaus käyttäjältä: Taky - 27.10.12 - klo:15:14
Hauska (oli pakko tarttua;-)), vaikea sano kuinka tarpeellinen moinen varuste on nykyään sankalasien kanssa, piilareita kun tullut käytettyä jo vuosia, mutta aikoinaan ennen piilareita silmälasit kyllä pysyi päässä ilman pidikkeitä suoraan nenävarrella....

:o

Heh, heh

On kyllä oikeasti aika hyvä. Aurinkolasit vahvuuksilla pysyy tallessa eikä pyöri jossain hanskalokeron pohjalla jonne ei edes ylety irroittamatta turvavyötä.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Matero - 27.10.12 - klo:15:38
Aurinkolasit vahvuuksilla pysyy tallessa eikä pyöri jossain hanskalokeron pohjalla jonne ei edes ylety irroittamatta turvavyötä.

Juu siihen hommaan "pidike" on kyllä tarpeen.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Taky - 27.10.12 - klo:15:14
Hauska (oli pakko tarttua;-)), vaikea sano kuinka tarpeellinen moinen varuste on nykyään sankalasien kanssa, piilareita kun tullut käytettyä jo vuosia, mutta aikoinaan ennen piilareita silmälasit kyllä pysyi päässä ilman pidikkeitä suoraan nenävarrella....

:o

Eihän minullakaan ole edes silmälaseja, mutta noiden ruksien lisääminen paperiin ei juuri auton hintaa nosta  :D.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Markku J

Upea Volvo tulossa Ishvan'ille. Hyvä väri ja upea moottori + varusteet. Kyllä kelpaisi minullekin.

Peeveli

Muutama viikko sitten vielä tuli innostuttua suunnittelemaan konfiguraattorilla V40 Cross Countrya, mallia jonka valitsisin nyt ehdottomasti näistä maavaran ja peruskorista hieman machomman ulkonäön takia. Mutta, hintaa kertyy mahdottomasti kun se kuliversio vaikkapa Momentumista tai Summumistakaaan ei sisällä ulkonäölle ehdottoman pakollisia hopeanvärisiä sivulevikkeitä tai takapuskurin koristelistoja. Toisaalta tökkii ettei paremmissakaan varustetasoissa ole ikkunoiden kromilistoja ja sivupeilit mustat (täytyisi antaa valinnanvaraa ottaa mustat tai korinväriset peilit). Lisäksi teknisissä tiedoissa on outoa (Volvon omat sivut) se että maavara olisi vain vajaat 1,5 senttiä normaalimallia suurempi. Lehdissä taas on puhuttu 3 tai 4 sentin erosta. Näyttävämmät vanteetkin maksavat myös lisää. Ja outoa se ettei 4-vetoa saa kuin kalliissa T5-mallissa. Raw Copper-värillä ja 19" tumma-hopea-vanteilla olisi koristeosineen näyttävä, mutta kallis.

No, eipä ole nyt tarvetta edes pohdiskella sen enempää moista...

kaara57

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 27.10.12 - klo:13:23
En ole nelivetoa tuntenut koskaan tarpeelliseksi, joten sellaista ei ole tulossa. Pienia varustepuolen lisäyksiä. Seuraavanlainen paketti olisi tulossa.


Volvo V60 D5 R-Design manuaali-askilla. Väri Passion Red  ;). Joku kuitenkin kysyy miksi manuaalilla, niin syynä on Volvon Geartronicci joka hukkaa menohaluja mielestäni liikaa verrattuna manuaaliin. Manuaali tuntuu minusta huomattavasti pirteämmältä. Lisäksi automaatista joutuu maksamaan tällä hetkellä mukavat 5000e lisää hienon verotuskäytäntömme vuoksi + tietty lisävarusteiden hinnat kallistuvat vastaavasti korkeamman veron vuoksi.

Lisävarusteita suhteellisen kattavan vakiovarustuksen lisäksi mm:

- Polestar-ohjelmointi 230hp / 470nm

- Nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin

- Sähköiset takaniskatuet

- Sähkötoimiset lapsilukot

- Tummennetut lasit

- Kattoskiskot kirkkaat

- Lämmitettävät lasinpesusuuttimet

- Pysäköintiapu edessä ja takana

- Drivesupport
        Mukautuva vakionopeudensäädin
        Törmäysvaroitin automaattisella täysjarrutuksella ja jalankulkijoiden havaitsemistoiminnolla
        Kuljettajan tarkkailutoiminto
        Kaistavaroitin
        Aktiiviset kaukovalot
        Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä
        Kuollutta kulmaa tarkkaileva järjestelmä
         Aktiiviset kaukovalot

- Varustepaketti tekniikka 2
        PCC-henkilökohtainen autokommunikaattori
        Audio Premium Sound Multimedia 7" värinäytöllä

- RTI-navigointi
        Kaukosäädin

- Volvo On Call

- Vetokoukku

- Silmälasinpidin

- Mukavuusniskatyynyt kaikille paikoille

- Sähköpistoke tavaratilaan

Vastaavanlainen biili siis kuin kuvassa.


Moro !

R-Design malliin ei saa säätyvää ohjausta  :'(

Ishvan

#1948
Lainaus käyttäjältä: kaara57 - 28.10.12 - klo:11:53
Moro !

R-Design malliin ei saa säätyvää ohjausta  :'(

Tämä asia saa tosiaan varmuuden huomenna. Tiedossa oli, että sitä ei saanut ainakaan 2012-mallivuoden autoihin, mutta kaikki mistä tarjouksen kysyin olivat kyllä valmiita sitä myymään. Eli huomenna selviää onko kyseessä myyjien ammattitaidottomuus vaiko "uudistus" mallivuoden 2013 autoihin.

Edit: Volvo sivuilla sen voi lisäksi nykyään valita "laskurissa" mukaan R-Designiinkin. Eihän tuokaan tietysti totuutta kerro.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

-TimoS-

Hei, onnittelut Ishvan !
Komeata pukkaa, mullakin oli PRed ihan liipasimella, mutta sinisellä sitten mennään.

Tuo Volvo-hinnasto ei ole ihan selkein mahdollinen, ja juuri sen takia mullakin tuli tilausprobleemia varusteiden kanssa.
Sähläsivät ihan itse, ja lopputuloksena maahantuoja maksaa haluamani varustesetin ja verot. Ei ole iso juttu, n. 1 keur, mutta asiakkaana haluan mitä tilaan. Olarin Bilia hoiti asian hienosti, ei tarvinnut ääntään korottaa, vaan ratkaisu esitettiin suoraan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy