Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Flat

on se normaalia näille konsernikoneille.....

Nudde

LainaaJahas...rapiat 8000km mittarissa ja öljymäärä näyttää alle puolta... Onko tuo öljyn syönti ihan normaalia 2.0TFSI koneelle?

Eihän toi ole mitään, mun oma syö öljyä kohta 1 litra / 1000km. Nyt mulla on tarkka seuranta mitä menee ja sitten pitää mennä Audille keskustelemaan. On syönyt koko ajan, mutta nyt viimeisen huollon jälkeen vielä enemmän........

Wilburi

Mullakin menee 1 l/7000-8000 km eli reippaasti verrattuna aiempiin kulkineisiin.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Nudde

LainaaMullakin menee 1 l/7000-8000 km eli reippaasti verrattuna aiempiin kulkineisiin.

Verrattuna aikaisempiin mulla menee ihan älyttömästi sitä öljyä....

qmckone

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 08.10.11 - klo:15:22
Eihän toi ole mitään, mun oma syö öljyä kohta 1 litra / 1000km. Nyt mulla on tarkka seuranta mitä menee ja sitten pitää mennä Audille keskustelemaan. On syönyt koko ajan, mutta nyt viimeisen huollon jälkeen vielä enemmän........

Kyl tuo melekone kulutus on!!
A4 2.0Tq

Flat

LainaaEihän toi ole mitään, mun oma syö öljyä kohta 1 litra / 1000km. Nyt mulla on tarkka seuranta mitä menee ja sitten pitää mennä Audille keskustelemaan. On syönyt koko ajan, mutta nyt viimeisen huollon jälkeen vielä enemmän........

OHO, kunnioitettava lukema !. Täytyy kyllä myös todeta että mulla on myös öljynkulutus kasvussa, mutta kaukana ollaan vielä noista lukemista. Olen päättänyt että LL-öljyt saavat nyt jäädä ja ensi kerran vaihdetaan perinteiset öljyt sisään. Oma auto kun haluaa öljynvaihdon 15tkm välein (huolimatta LL huolto-ohjelmasta), niin eipä taida olla hyötyä käyttää LL öljyjä.

Nudde

LainaaOHO, kunnioitettava lukema !. Täytyy kyllä myös todeta että mulla on myös öljynkulutus kasvussa, mutta kaukana ollaan vielä noista lukemista. Olen päättänyt että LL-öljyt saavat nyt jäädä ja ensi kerran vaihdetaan perinteiset öljyt sisään. Oma auto kun haluaa öljynvaihdon 15tkm välein (huolimatta LL huolto-ohjelmasta), niin eipä taida olla hyötyä käyttää LL öljyjä.

Minä voisin lopettaa öljynvaihdot kokonaan, filtterin voisi vaihtaa kerran vuodessa......kyllä ne öljyt vaihtuu, ei ne ehdi kulua loppuun eikä vanheta, kun vuodessa menee kohta 15-20 litraa poltettuna.

qmckone

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 08.10.11 - klo:17:59
... kun vuodessa menee kohta 15-20 litraa poltettuna.

Tykkääköhän katti tuosta pahhaa?
A4 2.0Tq

Flat

pitäähän kattia voidella, jotta nääs toimii.....

Nudde, oletko huomannut mitään tuprutusta pakoputkista, tai onko putkenpäät olleen erikoisen mustat.....

Nudde

Lainaapitäähän kattia voidella, jotta nääs toimii.....

joo, mutta rajansa kaikella.......

LainaaNudde, oletko huomannut mitään tuprutusta pakoputkista, tai onko putkenpäät olleen erikoisen mustat.....

en sen enemmän kun koko ajan, aina on joskus hieman tuprutellut..............pitääköhän kohta katsoa jotain muuta merkkiä? Kertokaa minulle mikä se olisi, kun ei oikein ole mitään kivaa tiedossa, ja bemaria ei tarvitse ehdottaa koska ne on koettu ja ei ole mun juttu :)

Markku J

Nuddella on kyllä hurja kulutus. Eikös tuohon saa jo remontin tuotevastuun puitteissa ? Minulla on nyt eka Bemari, joka myös kuluttaa öljyä, litra näyttäisi menevän 15 tkm välein.

A7 sen sijaan ei vielä hälyyttävältä vaikuta. Välillä öljytason näyttö oli hieman vajentunut, mutta nyt se näyttää taas maksimia.

Nudde

LainaaNuddella on kyllä hurja kulutus. Eikös tuohon saajo  remontin tuotevastuun puitteissa ? Minulla on nyt eka Bemari, joka myös kuluttaa öljyä, litra näyttäisi menevän 15 tkm välein.

Teen nyt tässä vielä hieman muistiinpanoja, sitten menään keskustelemaan mitä tehdään. Nyt laitan aina 0.5 litraa ja ajan kunnes taas piippaa........

qmckone

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 08.10.11 - klo:19:14
Teen nyt tässä vielä hieman muistiinpanoja, sitten menään keskustelemaan mitä tehdään. Nyt laitan aina 0.5 litraa ja ajan kunnes taas piippaa........

Eli puolella litralla ei pääse tankillistakaan :-\
A4 2.0Tq

Pekka T

Lisää öljy ja tarkista polttoaine.  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

clima

^
:D

Rauskaltahan (samanlainen kinneri kuin itsellä) vaihdettiin öljynkulutuksen takia männät, kaverilla 1.8 TFSI multi menossa samaan operaatioon.

Itsellä 12500km kohdalla kolmesti lisätty litra öljyä. Aika paljon enemmän kuin edelliseen A6 TFSI:hin, kuitenkin vielä reilusti tehtaan toleranssin sisällä.

qmckone

Lainaus käyttäjältä: clima - 08.10.11 - klo:20:42
..., kuitenkin vielä reilusti tehtaan toleranssin sisällä.

Aika mielivaltanen valmistaja saa toleransseineen olla. Kyl pitäs joku universaali tolkullinen raja uuden auton kulutukselle olla, mikä pitäs sarjatuotanto moottoreiden alittaa.

Mekaaninen vika lienee, kerta mäntien vaihdolla korjataan.
A4 2.0Tq

Ifa

Nudde, eikö ne sulle marmorilla tarjonnut "jonkinlaista" kampiakselin/kammion paineventtiilin vaihtoa ja softapäivitystä koneelle, mulle tehtiin se ekassa
huollossa ja öljynkulutus on tippunut aikas paljon, olen ajanut jo 2500km ja palkki MMI:ssä pudonnut vain pari milliä....
A5 Cab

qmckone

Lainaus käyttäjältä: Ifa - 08.10.11 - klo:21:05
Nudde, eikö ne sulle marmorilla tarjonnut "jonkinlaista" kampiakselin/kammion paineventtiilin vaihtoa ja softapäivitystä koneelle, mulle tehtiin se ekassa huollossa ja

Jostain täältä luin, et venttiili/softa operaatio ei onnistu ss malliin vaan vaatii mäntien vaihdon.

Lainaus käyttäjältä: Ifa - 08.10.11 - klo:21:05
öljynkulutus on tippunut aikas paljon, olen ajanut jo 2500km ja palkki MMI:ssä pudonnut vain pari milliä....

Palkissa on 8 pykälää. Eli yksi pykälä vastaa n. 0,125 litraa, jos koko palkki on litran.
A4 2.0Tq

Nudde

LainaaEli puolella litralla ei pääse tankillistakaan

No tankki ja puoli litraa on nyt mennyt. Katsos ei sillä tankillakaan pääse niin pitkälle kun vie sen 10 litraa sadalla........

Nudde

LainaaNudde, eikö ne sulle marmorilla tarjonnut "jonkinlaista" kampiakselin/kammion paineventtiilin vaihtoa ja softapäivitystä koneelle, mulle tehtiin se ekassa
huollossa ja öljynkulutus on tippunut aikas paljon, olen ajanut jo 2500km ja palkki MMI:ssä pudonnut vain pari milliä....

Eivät ole sellaista tarjonneet, vielä.............mutta olen kyllä tästä öljyhommasta sanonut jo kauan sitten, nyt vaan menee enemmän ja enämmän ja enämmän........

Nudde

LainaaJostain täältä luin, et venttiili/softa operaatio ei onnistu ss malliin vaan vaatii mäntien vaihdon.
¨
Mikä on ss malli?

qmckone

A4 2.0Tq

Nudde

LainaaAi sori. S-S. Start-Stop.

Ok, kas kun en ymmärtänyt, nyt selvisi, mulla ei ole sellaista, mullahän on vanha lahna.......

qmckone

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 08.10.11 - klo:19:14

Eivät maha muistiinpanojes perustella muuta tehä kuin omat "eksaktit" mittauksensa :P.
A4 2.0Tq

Nudde

LainaaEivät maha muistiinpanojes perustella muuta tehä kuin omat "eksaktit" mittauksensa

ei varmaan, mutta on jotain näyttää niille kumminkin, koska nyt eivät oikein ole ottaneet tosissaan.

qmckone

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 08.10.11 - klo:23:40
ei varmaan, mutta on jotain näyttää niille kumminkin, koska nyt eivät oikein ole ottaneet tosissaan.

Totta. Joskus tosiaan tarvii rautalankaa.
A4 2.0Tq

Neppis

Mulla toi edellinen 2.0 TFSI tissutteli öljyä jo heti alusta lähtien, mutta varsinaiseksi juopoksi se päätti ryhtyä suunnilleen 3v / 50000 km:n kohdalla, jolloin kulutus pompsahti noin 4 desiin tonnilla.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Nudde

LainaaMulla toi edellinen 2.0 TFSI tissutteli öljyä jo heti alusta lähtien, mutta varsinaiseksi juopoksi se päätti ryhtyä suunnilleen 3v / 50000 km:n kohdalla, jolloin kulutus pompsahti noin 4 desiin tonnilla.

No mulla se nousi siinä jossain 55000 kohdalla aika rajusta. Miten sun sitten eteenpäin, vai möitkö sen pois?

qmckone

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 09.10.11 - klo:00:27
No mulla se nousi siinä jossain 55000 kohdalla aika rajusta. Miten sun sitten eteenpäin, vai möitkö sen pois?

Eikös manuskassa lue, et ekat 5 tkm kulutus voi olla suurempaakin kuin puol litraa. Selkee implikaatio, et sit laskee. Mut, kokemukset näyttäis jotain muuta! Kyl noil 0,4 kulutukisilla kannattas vaatii maahantuojan/tehtaan edellyttämää virallista merkkiliikkeen mittausta. Ei tietenkään omaan piikkiin.
A4 2.0Tq

wtf

paljonkos tuon palkkinäytön väli on? eikös auto pyydä lisäämään puoli litraa? mitä palkki silloin näyttää?
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy