Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Trooper_75

2.0 TDI omistajille:
Onko teilläkin niin, että koneen lämmöt rupeaa laskemaan tyhjäkäynnillä ja pikkuajossa, vaikka ulkolämpötila olisi niukasti plussan puolella (auto lämpenemisvaiheessa noin 15 min ajettuna)? Eikö näissä "suomi-autoissa" ole mitään vastuksia jäähdytysvettä lämmittämässä vai miten kylmiä kippoja nämä ovat ilman webastoa/eberiä?

Jeenyus

Lainaus käyttäjältä: Trooper_75 - 11.10.11 - klo:16:39
2.0 TDI omistajille:
Onko teilläkin niin, että koneen lämmöt rupeaa laskemaan tyhjäkäynnillä ja pikkuajossa, vaikka ulkolämpötila olisi niukasti plussan puolella (auto lämpenemisvaiheessa noin 15 min ajettuna)? Eikö näissä "suomi-autoissa" ole mitään vastuksia jäähdytysvettä lämmittämässä vai miten kylmiä kippoja nämä ovat ilman webastoa/eberiä?

En usko, että on kippoja mutta kokeileppa, että otat ilmastoinnin (AC) pois päältä ja katso mitä tapahtuu?
Audi A4 1.8TFSI

Flat

Palataan akun varaustilan näyttöön. Vaikka kuinka ajan, pitkiäkin pätkiä, varaustila ei enään nouse 50% ylemmäs. Pitäisikö olla huolissaan näin kun talvikin tulee ? Voiko olla niin että akku olisi "sökönä" ? Mikäli aikaisempia akkukeskusteluja oiken tulkitsin, akun vaihtoakaan ei voi tehdä enään omatoimisesti kun vaatii sitää "sopeuttamista"/koodaamista ?

Markku J

Näkeekö varaustilan VAG -Comilla, vai mistä katsot sen ? Voihan akku hyvinkin olla kypsynyt muutamassa vuodessa. Minulla meni aikanaan Mersusta akku vuodessa, kun oli Webasto käytössä.

Flat

LainaaNäkeekö varaustilan VAG -Comilla, vai mistä katsot sen ?

Siis siitä MMI ruudulta...tuo varaustilanäytön saa näkyviin sinne valikoihin koodaamalla. Toimii samaan tyyliin kuin öljymäärän näyttö.

massa

Lainaus käyttäjältä: Flat - 11.10.11 - klo:19:48
Palataan akun varaustilan näyttöön. Vaikka kuinka ajan, pitkiäkin pätkiä, varaustila ei enään nouse 50% ylemmäs. Pitäisikö olla huolissaan näin kun talvikin tulee ? Voiko olla niin että akku olisi "sökönä" ? Mikäli aikaisempia akkukeskusteluja oiken tulkitsin, akun vaihtoakaan ei voi tehdä enään omatoimisesti kun vaatii sitää "sopeuttamista"/koodaamista ?
Kokeile ensin jos omistat tai jollain tutulla on CTEK akkulaturin "elvytys" eli Recond-toimintoa.
- Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa - ex. B8 Avant 2.0TFSI quattro

Ton-1

Yleisesti akun varaustilasta, itse vaihdoin akun tämän vuoden helmikuun lopulla, loppukesästä pistin 'pahuuttani' Ctek-tyylisen akkulaturin kiinni akkuuni ja ihmetyksekseni sillä normilatauksella teki töitä n. 8 tuntia saattaakseen akkuni normitilaan.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Trooper_75

Lainaus käyttäjältä: Jeenyus - 11.10.11 - klo:18:26
En usko, että on kippoja mutta kokeileppa, että otat ilmastoinnin (AC) pois päältä ja katso mitä tapahtuu?

Luulisi automaattisesti toimivan tämän hintaluokan auton? Auto itsessään ei tunnu kylmältä, PTC-vastukset varmaan tässäkin onneksi ovat ilmakanavissa. Katselin vanhaa TM-talvitestiä ja siinäkin lämpiäminen näytti olevan hyvää dieseliksi. Mutta Webasto olis tietty poikaa koneen kannalta.

HJP

Onkos palstalaisilla minkälaisia kokemuksia A4 2.7TDI Multitronic -malleista? Onko tuo 2.7TDI luotettava moottori, onko jotakin tyyppivikoja? Multitronic lienee ihan luotettava vaihteisto tuon yhteydessä?

Jeenyus

Lainaus käyttäjältä: Trooper_75 - 12.10.11 - klo:15:36
Luulisi automaattisesti toimivan tämän hintaluokan auton? Auto itsessään ei tunnu kylmältä, PTC-vastukset varmaan tässäkin onneksi ovat ilmakanavissa. Katselin vanhaa TM-talvitestiä ja siinäkin lämpiäminen näytti olevan hyvää dieseliksi. Mutta Webasto olis tietty poikaa koneen kannalta.

Niin sitä luulisi. Mutta mielestäni ei ole edes silmän lumetta mutta oma bensa-version moottorinlämmöt nousevat nopeammin, kun AC on pois päältä. Tämä on nyt todettu viikon ajalta näiltä viileiltä aamuilta.
Audi A4 1.8TFSI

Flat

Tulipa aamusella kiinnitettyä erääseen avanttiin huomiota. Olipa mukavat murinat ! Putkisto ilmeisesti vaihdettu ja perään laitettu vielä RS5:sen putkenpäät ja difuusori. Auto on alkujaan S4 avantti, mutta noi murinat......ei kyllä taida tulla vakioputkistolla..... OLB-3 kyseessä.

1.8 "APR" Q

Mitens,sopiko 235/35 19-kokoinen kumi B8:sin alle,vai oliko se jo vierintäkehältään liian pieni? Olis vaan tuon kokoiset "halvat" kumit tiedossa.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Jeenyus

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 13.10.11 - klo:10:25
Mitens,sopiko 235/35 19-kokoinen kumi B8:sin alle,vai oliko se jo vierintäkehältään liian pieni? Olis vaan tuon kokoiset "halvat" kumit tiedossa.

Se on kaiken kaikkiaan alkuperäiseen (225/55R16) renkaaseen kehältään 6.9mm pienempi eli eipä juurikaan eroa. 1% mittariheittoa suuremmaksi. En tiedä sit pitääkö katsastaa, kun en muista niitä prosentteja.

Voit itse myös tutkia noita - http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Audi A4 1.8TFSI

lortti

Katsastuksesta puheen olleen pitääkö 19 tuumainen vanne katsastaa jos sitä ei löydy rekisteriotteesta? Vaikka vierintäkehä olisi sama kuin vakiovanteessa?

Ton-1

Ei tartte, muutos on niin pieni (sillä eiköhän siellä audin papereissa se 18" tai ainakin 17" koko ole mainittu).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Björn

Tuuman isomman vanteen (kuin rekisteriotteessa) saa laittaa muutoskatsastamatta. Tuolta tietoutta asiasta.

Ton-1

^ Olet oikeassa, sen tuuman verran saa muuttaa ilman muutoskatsastusta, mutta noita aanelkkuja toimitellaan 16" - 19" vanteilla, onkohan rekisteriotteet toisistaan poikkeavia (rengastuksen suhteen meinaa).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 13.10.11 - klo:15:16
^ Olet oikeassa, sen tuuman verran saa muuttaa ilman muutoskatsastusta, mutta noita aanelkkuja toimitellaan 16" - 19" vanteilla, onkohan rekisteriotteet toisistaan poikkeavia (rengastuksen suhteen meinaa).

Tuskin. Ei moisessa taitaisi olla mitään järkeä valmistajan kannalta, vaan kaikki autot on hyväksytetty samoille spekseille (ml. siis 19" vanteilla varustetut).
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

-Velmu-

#4968
Lainaus käyttäjältä: Trooper_75 - 11.10.11 - klo:16:39
2.0 TDI omistajille:
Onko teilläkin niin, että koneen lämmöt rupeaa laskemaan tyhjäkäynnillä ja pikkuajossa, vaikka ulkolämpötila olisi niukasti plussan puolella (auto lämpenemisvaiheessa noin 15 min ajettuna)? Eikö näissä "suomi-autoissa" ole mitään vastuksia jäähdytysvettä lämmittämässä vai miten kylmiä kippoja nämä ovat ilman webastoa/eberiä?

Kyllä se niin vaan on ettei sitä hukkalämpöä tahdo tulla körötellessä ja reilulla pakkasilla edes 80km/h:n vauhdilla. Lämmityslaitteessa on vastukset jotka lämmittävät suoraan hyttiin tulevaa ilmaa, eli ei hytissä kylmä ole. Kunhan kelit kylmenee normi motin lämmöt huitelee siinä ~70 asteen paikkeilla. Toista sataa päästellessä voi pidemmällä matkalla saada jopa 90 asteeseen. Viimme talvenahan maahantuoja tarjosi takuunalaisiin autoihin nahkaisen viimasuojan ja kylläpä se tarpeeseen oli ettei moottori ihan "jäämurikkana" ajellessa ole  ::)

edit. Tuolta saa lämppärin vastukset tarvittaessa hekumaan> MMI ruudulta car valikkoon> sieltä AC valikko> Suppl. heater Auto asentoon...

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 13.10.11 - klo:15:24
Tuskin. Ei moisessa taitaisi olla mitään järkeä valmistajan kannalta, vaan kaikki autot on hyväksytetty samoille spekseille (ml. siis 19" vanteilla varustetut).

A4 b8:n rekisteriotteessa on merkitty suurimmaksi rengaskooksi 245/40 R18, eli 19":sta voi käyttää ilman muutoskatsatusta.
Vastaavasti A5:lle on merkitty suurimmaksi kooksi 255/35 R19.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

HJP

Lainaus käyttäjältä: Flat - 13.10.11 - klo:06:38
Tulipa aamusella kiinnitettyä erääseen avanttiin huomiota. Olipa mukavat murinat ! Putkisto ilmeisesti vaihdettu ja perään laitettu vielä RS5:sen putkenpäät ja difuusori. Auto on alkujaan S4 avantti, mutta noi murinat......ei kyllä taida tulla vakioputkistolla..... OLB-3 kyseessä.
Hieno auto, asui ainakin ennen tässä minun kotinurkilla. Ã,,sken näin myös hienon S4 sedanin, jossa oli myös RS5-tyyppiset ulostulot. Hienosti sopi mielestäni ko. autoon, jota ajoi kauniimman sukupuolen edustaja.

Trooper_75

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 13.10.11 - klo:15:31
Viimme talvenahan maahantuoja tarjosi takuunalaisiin autoihin nahkaisen viimasuojan ja kylläpä se tarpeeseen oli ettei moottori ihan "jäämurikkana" ajellessa ole  ::)


Kiitos infosta. Onko tietoa, saako takuunalaisiin autoihin edelleen tuota viimasuojaa ilman laskua?

Flat

Maahantuojan pitäisi maksaa minulle,  että pingottaisin Gutherin vanhat nahkahousut autoni keulalle !
Se on varmaa jos joku on varmaa.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Flat - 13.10.11 - klo:18:13
Maahantuojan pitäisi maksaa minulle,  että pingottaisin Gutherin vanhat nahkahousut autoni keulalle !
Se on varmaa jos joku on varmaa.

Helppohan se on uhota kun on bensakiuas konepellin alla. :)
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Jeenyus - 13.10.11 - klo:00:17
Niin sitä luulisi. Mutta mielestäni ei ole edes silmän lumetta mutta oma bensa-version moottorinlämmöt nousevat nopeammin, kun AC on pois päältä. Tämä on nyt todettu viikon ajalta näiltä viileiltä aamuilta.

Vai tarkoitatko oikeastaan ottamaan AUTO asennon pois, oma CC 2.0TDI kone lämpeni siten merkittävästi nopeammin viime talvena. Säädin puhalluksen käsin kahteen pykälään.

Voi kyllä kysyjällä olla vikaakin jos jo näillä keleillä ei lämmöt pysy, itse en ole tuommoista huomannut. Mutta ajan aika vähän taajama ajoa eikä ole paljon kokemusta.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Nudde

No niin, kävin tänään ACissa ja juteltiin mun auton öljynkulutuksesta. On kuulemma tullut nyt syyskuussa joku "korjauspaketti" tähän öljynsyöntiin. En nyt tarkasti tiedä mitä siihen sisältyy, kertokaa joku jos on tietoa, joku alemman kammion painejuttu ja jotain tiivisteitä jos ymmärsin oikein ??? Omalle on nyt sitten tilattu aika tähän, meni noin kuukauden päähän. Katsotaan sitten jos saataisiin warre kulkemaan hieman vähemmällä öljyllä, nyt on mennyt parhaimmillaan 0,5 litraa ja 379km! Niin otin 3 litraa öljyä samalla että pärjää siihen huoltoon asti :) Täytyy sanoa että olen hieman pettynyt tähän öljyjuttuun, ei saisi uudessa (no, onhän se jo vanha, mutta kumminkin......) autossa olla näin.

Tzeipii

Juu ei!!! Ei ole todellakaan normaalia, että auto syö n. 300 kilometrin matkalla jo puoli litraa moottoriöljyä.
Audi A4 1.8T Avant Multitronic

Ifa

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 13.10.11 - klo:20:22
No niin, kävin tänään ACissa ja juteltiin mun auton öljynkulutuksesta. On kuulemma tullut nyt syyskuussa joku "korjauspaketti" tähän öljynsyöntiin. En nyt tarkasti tiedä mitä siihen sisältyy, kertokaa joku jos on tietoa, joku alemman kammion painejuttu ja jotain tiivisteitä jos ymmärsin oikein ??? Omalle on nyt sitten tilattu aika tähän, meni noin kuukauden päähän. Katsotaan sitten jos saataisiin warre kulkemaan hieman vähemmällä öljyllä, nyt on mennyt parhaimmillaan 0,5 litraa ja 379km! Niin otin 3 litraa öljyä samalla että pärjää siihen huoltoon asti :) Täytyy sanoa että olen hieman pettynyt tähän öljyjuttuun, ei saisi uudessa (no, onhän se jo vanha, mutta kumminkin......) autossa olla näin.
Mun A5:een tehtiin juuri tuo "paineventtiilin+ tiivisteet" vaihto ja softapäivitys koneelle, nyt ajettu sen jälkeen  3tkm ja öljytolppa MMI:ssä pudonnut vain 1/8 osan
täydestä. Ainakin tähän asti korjaus on auttanut, aiemmin öljynkulutus oli ehkä luokkaa 0,4L/1000km
Auto oli pajalla kokopäivän tosin lisänä oli 30tkm huolto ja muuta päivitystä...
A5 Cab

Nudde

LainaaMun A5:een tehtiin juuri tuo "paineventtiilin+ tiivisteet" vaihto ja softapäivitys koneelle, nyt ajettu sen jälkeen  3tkm ja öljytolppa MMI:ssä pudonnut vain 1/8 osan
täydestä. Ainakin tähän asti korjaus on auttanut, aiemmin öljynkulutus oli ehkä luokkaa 0,4L/1000km
Auto oli pajalla kokopäivän tosin lisänä oli 30tkm huolto ja muuta päivitystä...

Juuri jotain tällaista oli puhetta. Mutta siis toivossa on hyvä elää sano lapamato :) Toivotaan että se auttaa minun autoon kanssa. Mutta onhän se sun auto vienyt jonkin verran öljyä senkin jälkeen, 3000 km ja pudonnut noinkin paljon, jos on mennyt 1/8 osaan. Kokopäivän remppa on luvassa mullakin, piti aamulla viedä.

Flat

Pitää varmaan ottaa tuo öljyjuttu AC:ssä puheeksi ihan vaan periaatteesta, jossain vaiheessa. Vielä oma kulutus ei ihan hirvittävä ole, mutta pelko on, että kulutus kiihtyy ajan myötä ( 49tkm mittarissa nyt ) Katsotaan mitä AC:n pojat vastaavat/kiemurtelevat.....

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy