Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Jeenyus

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 01.10.11 - klo:20:16
Wilburin omassa Audissa on 19 tuumaiset, eli vielä isommat vanteet/renkaat, mutta oli tällä kertaa liikenteessä Aygolla missä on kottikärryrenkaat, ja 18 nyt ei ole iso A4:sessa.


Aaa, ok. Nyt tajusin. Toki omaan kommenttiin vielä perusteluna, että olen nähnyt talviaikaan muutaman B8 liikenteessä jossa oli peltivanteet ja kapselit, onhan se hurjan näköinen ja sen jälkeen 18'' vanteet näyttää todella komeilta. Mutta kuten mainitsin, että ei niitä 18'' suurempia hirveästi näy varisinkin, kun noita A4 B8 on jo aika paljon liikenteessä ja jos ne autot ei ole "harrastus" niin ei tuommoisiin ole valmis investoimaan. Ja täällähän haukutaan ihan paskaksi 18'' vanteet ja vakioalustan yhdistelmät, joten mielestäni täällä harrastuneisuus on edennyt yli sen pisteen mihin moni tallaaja ei ole valmis rahaa laittamaan.

PS. Toki sitä kommenttia en ymmärää, kun joku väittää, että ajettavuus kärsii 18'' vanteilla...
Audi A4 1.8TFSI

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Jeenyus - 02.10.11 - klo:12:16

PS. Toki sitä kommenttia en ymmärää, kun joku väittää, että ajettavuus kärsii 18'' vanteilla...

Jotkut normikäyttäjät sisällyttää myös ajomukavuuden "ajettavuus"-kastiin, eiköhän siitä ole tuossa kysymys.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Ton-1

Tässä tuumailen noita vanneasioita tuohon edelliseen koppaan ja kestävän kehityksen kannattajana  8)  aprikoin sopiiko A4/A5-kopaan (2 TFSI 155KW ja 3.0 TDI mallit) se alkuperäoskoko 16 " (jarrut samoja vai ei)? Meinaan ostaa Ultraleggerat 7 x 16" ET 48 ja ne jäisivät sitten joskus mulle kun siirryn tästä kopasta johonkin otaksuttavasti B8 tuotteeseen.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Flat

LainaaMutta kuten mainitsin, että ei niitä 18'' suurempia hirveästi näy varisinkin, kun noita A4 B8 on jo aika paljon liikenteessä

Olisi milenkiintoista tietää millaine osuua nelosista on liisareita....veikkaiisn aika paljon?


LainaaJa täällähän haukutaan ihan paskaksi 18'' vanteet ja vakioalustan yhdistelmät,
Päinvastoin, itsekiin tuollaisella ajaneena, voin sanoa, että tuo kombo ei todellakan ole onneton yhdistelmä. Aavistuksen matalampi rengasprofiili tuo ajamiseen hieman enemmän tuntoa ja tanakuutta, olematta kuitenkaan mitenkään epämukava.

Lainaajoten mielestäni täällä harrastuneisuus on edennyt yli sen pisteen mihin moni tallaaja ei ole valmis rahaa laittamaan.
Niin, "harraste" foorumihan tämä on. jokainen joka tänne on eksynyt, on jo keskimäärästä kiinostuneempi ajokistaan.

LainaaMeinaan ostaa Ultraleggerat 7 x 16" ET 48
Hmm, autosi on kuiten aika maukkaan näköinen, joten etkä voi antaa hieman silmänruokaa ohikulkijoillekin ? Pysy siinä 17":ssa.
Tuo 16" näyttä B8:ssa "hassumalta" kuin B7:ssa. Pyöränkotelo on kasvanut mittaa ilmeisesti.....

Ton-1

#4864
Lainaus käyttäjältä: Flat - 02.10.11 - klo:17:29
Hmm, autosi on kuiten aika maukkaan näköinen, joten etkä voi antaa hieman silmänruokaa ohikulkijoillekin ? Pysy siinä 17":ssa.
Tuo 16" näyttä B8:ssa "hassumalta" kuin B7:ssa. Pyöränkotelo on kasvanut mittaa ilmeisesti.....

Mun talvirenkaat ovat 205/60/16 ja ovat juurikin tuonpainoiselle/kokoiselle autolle oivat, luulenpa että jos joskus B8:iin lankeen sais siinäkin nuo kelvata, kesäset sitten joko 225/50/17 tai 225/45/18 ( enempi kallistuisin taas 17" settiin).

Jossain ne tais olla ne vakiovanteitten et:t (Laten ?) laittamana.

edit:löyty, eli pelittäisivät.


Lainaus käyttäjältä: Late - 10.02.11 - klo:20:24
A4 (B8) alkuperäisten vanteiden ET luvut: 5/112



7J x 16 ET46

Member of a A(udi) & A(prilia) club

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: Flat - 02.10.11 - klo:17:29
Tuo 16" näyttä B8:ssa "hassumalta" kuin B7:ssa. Pyöränkotelo on kasvanut mittaa ilmeisesti.....

Todellakin, B7:lla ajelin tyytyväisenä 16" talvipyörillä, mutta koeajo-B8:n 16" pyörät näyttivät jokseenkin hassuilta ja oli pakko hankkia 17" talvipyörät.

Itse kuulun siihen ryhmään, joka ei automaattisesti diggaa isoja vanteita. Jos tuumakoko on 19 tai enemmän, niin hyvin hyvin usein seurauksena on melkoinen kärrynpyörä-look. Isompaan autoon tosin sopii usein isommat vanteetkin hyvin.


Passat GTE Variant

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 03.10.11 - klo:10:11
koeajo-B8:n 16" pyörät näyttivät jokseenkin hassuilta ja oli pakko hankkia 17" talvipyörät.


Taitavat mainitut koot kummatkin herättää hilpeyttä jos auto on normikorkea, ja on kenties vieläkin hilpeämmän näköinen isommilla vanteilla sillä mitä pienempi on sen itse renkaan sivun korkeus sitä herkempi on se näyttämään uunolta auton ollessa sinänsä korkeassa moodissa.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

ile

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 03.10.11 - klo:10:51
Taitavat mainitut koot kummatkin herättää hilpeyttä jos auto on normikorkea, ja on kenties vieläkin hilpeämmän näköinen isommilla vanteilla sillä mitä pienempi on sen itse renkaan sivun korkeus sitä herkempi on se näyttämään uunolta auton ollessa sinänsä korkeassa moodissa.

En kyllä muista nähneeni juuri B8-koria 16"lla ja matalalla alustalla, mutta omaan silmään matalampi alusta korkeaprofiilisilla renkailla näyttää paljon pahemmalle kuin normikorkealla alustalla. Näyttää lähinnä olevan vain painon tai iän takia lintassa. Nimim. joskus itselläkin tullut talveksi siirryttyä pari-kolme tuumaa pienempiin vanteisiin Eibachin kera ja kyllä siinä meinas ranteet aueta ;)

Wilburi

Minulla oli aluksi vakiotehtaan 16" rengassetti ja S Line -alusta (esimmäiset 5 km). Näytti aika koomiselta, mutta oli se siltikin paremman näköinen kuin vakioalustalla. Kyllä B8 vaatii vähintään sen sport-alustan, jos asiaa tarkastellaan ulkonällisestä näkökulmasta, oli alla sitten minkä kokoinen rengastus tahansa.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Jeenyus

Nyt viikko ilman autoa ja tänä aamuna tajusin, että eihän se normaalia ole, että huoltoaika on 2,5viikon päähän siitä, kun todetaan, että autossa on selvä vika ja jotain on rikki. Joten soitto AudiCenter Airportiin, että eikö todellakaan ole aikoja aikaisemmin ja kappas sellainen löytyi keskiviikoksi ja viimeistään torstaina saan auton pois mikäli muita vikoja ei löydy. Eli auto huomenna iltapäivällä sinne jemmaan ja saavat touhuta sen kanssa sitten sen vesipumpun ja nokka-kampanjan.

PS. Kaippa ne sitten oikeasti syynäävät sen auton ja katsovat, että kaikki muutkin on kunnossa, kun vielä takuuta jäljellä eikä mene heidän maksettavaksi, onhan noin, onhan?
Audi A4 1.8TFSI

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Jeenyus - 03.10.11 - klo:19:57
.....PS. Kaippa ne sitten oikeasti syynäävät sen auton ja katsovat, että kaikki muutkin on kunnossa, kun vielä takuuta jäljellä eikä mene heidän maksettavaksi, onhan noin, onhan?
Tuskinpa vaan. Kyllä sun on itse hoksattava jos siellä on jotain joka mielestäsi kuuluu takuun korvattavaksi. Toiseksi, ei ne siellä käytä yhtään enempää aikaa asiakkaan auton syynäämiseen kuin mitä on tarve...

Jeenyus

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 03.10.11 - klo:20:04
Tuskinpa vaan. Kyllä sun on itse hoksattava jos siellä on jotain joka mielestäsi kuuluu takuun korvattavaksi. Toiseksi, ei ne siellä käytä yhtään enempää aikaa asiakkaan auton syynäämiseen kuin mitä on tarve...

Sori, siis lähinnä tuohon jäähdytysnestevuotoon liittyen. Nooh viedään takaisin jos ei korjaannu...
Audi A4 1.8TFSI

Pertsa

^Aha, ok, joo, no luulis että ne sen tsekkaa kunnolla kun paikat on auki muutenkin.

HenTo

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 03.10.11 - klo:13:31
Minulla oli aluksi vakiotehtaan 16" rengassetti ja S Line -alusta (esimmäiset 5 km). Näytti aika koomiselta, mutta oli se siltikin paremman näköinen kuin vakioalustalla. Kyllä B8 vaatii vähintään sen sport-alustan, jos asiaa tarkastellaan ulkonällisestä näkökulmasta, oli alla sitten minkä kokoinen rengastus tahansa.

Innolla odottelen talvirengastuksen alle laittoa, sporttialusta ja alkuperäis 16" vanteet 235/?/16 Michelin Primacy Alpin euroopan kitkoilla :-[. Kaikin puolin juuri "koomisen" kokoset vanteet ja vielä huonot renkaat. Renkaat on kyllä uudet, mutta ovat tosiaan tarkoitettu keskieurooppaan. Tuontiautohan onkin kyseessä. Ajattelin kokeilla nyt ainakin aluksi miten renkaat toimivat, toivottavasti ei tule kallis kokeilu.
H&R:n vieterit saa kyllä pysyä laatikossa ja odottaa alle laittoa vasta ensi keväänä. Muuten tulee vielä hassumman näköseksi kun pienet vanteet isolla ET:llä uppoavat lokareiden sisään.
Ensimmäinen iso puute löytyi autostani >:(, eli sivupeilien lämmitys, joka on käsittääkseni vakio suomiautoissa. Onkohan iso/kallis toteuttaa jälkikäteen.

mjpk

Lainaus käyttäjältä: mjpk - 20.08.11 - klo:18:37
Jahas, johan tässä kolme kuukautta ehtikin ajella ennen joulua mittaristossa: ESP, ASB ja käsijarru vikatilaan kesken ajon (muuten auto toimii normaalisti), ja pysähdyttäessä moottori ei sammu avaimesta painamalla vasta kuin monen yrityksen jälkeen (SS kyllä toimii). Uudelleenkäynnistyksen yhteydessä vikavalot katoavat palatakseen jossain vaiheessa matkaa jatkettaessa. Pari kertaa tämä sykli tänään. Kiva.

Satunnainen avautuminen jatkukoon... yo. mystiikka paikallistui vialliseen ASB-anturiin.

Pari päivää sitten päästiin jo lavalle: Meno hyytyy kesken risteyksestä kiihdytyksen >> hidastuu.. moottori sammuu.. ohjaus jäykäksi >> puolipoikittain parkissa keskellä Vihdintietä >> WTF?! >> painelen avainta >> startti pyörii... >> useamman yrityksen jälkeen käyntiin, siististi >> ajan sivuun pikkukadulle >> taas hyytyy >> .... >> parkkiin >> kokeillessa käy noin 5-60 sek per kerta >> ... >> sijaisauto alla >> diagnoosina tällä tietoa viallinen polttoainepumpun ohjausyksikkö.

Alkaa mennä usko Kiesiin. Vai saako syyttää itseä kun ajaa 16-tuumaisilla. Tiepalveluprosessi kyllä toimii hyvin, harjoitus tekee mestarin?

Flat

LainaaVai saako syyttää itseä kun ajaa 16-tuumaisilla.

16" tuumaisten vanteiden mukana tulee poltto-ainepumpusta se köykäisempi versio. Isompien vateiden yhteydessä polttoainepumppu on se isompi ja kestävämpi versio. Moni ei ehkä tiedä, että rengasliikeet tekevät vaihtelevat noita pumppuja vannetöiden ohessa, koska manuaalissa lukee että pumppu vaihdettava jos vannekoko isompi kuin 16".

LainaaEnsimmäinen iso puute löytyi autostani , eli sivupeilien lämmitys, joka on käsittääkseni vakio suomiautoissa. Onkohan iso/kallis toteuttaa jälkikäteen.
Sähköpiuhat taitaa olla se hankalin osuus...

Pertsa

#4876
Lainaus käyttäjältä: Flat - 04.10.11 - klo:20:10
16" tuumaisten vanteiden mukana tulee poltto-ainepumpusta se köykäisempi versio. Isompien vateiden yhteydessä polttoainepumppu on se isompi ja kestävämpi versio. Moni ei ehkä tiedä, että rengasliikeet tekevät vaihtelevat noita pumppuja vannetöiden ohessa, koska manuaalissa lukee että pumppu vaihdettava jos vannekoko isompi kuin 16".
Jep, näin minullekin on kerrottu  ::)

Lainaa
Sähköpiuhat taitaa olla se hankalin osuus...
Peilien lasit ainakin lisäksi varmaankin. Mitähän vielä muuta?

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Flat - 04.10.11 - klo:20:10
16" tuumaisten vanteiden mukana tulee poltto-ainepumpusta se köykäisempi versio.

Heh, varsin uskomaton fiitsöri.  ::)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Jeenyus

Lainaus käyttäjältä: Flat - 04.10.11 - klo:20:10
16" tuumaisten vanteiden mukana tulee poltto-ainepumpusta se köykäisempi versio. Isompien vateiden yhteydessä polttoainepumppu on se isompi ja kestävämpi versio. Moni ei ehkä tiedä, että rengasliikeet tekevät vaihtelevat noita pumppuja vannetöiden ohessa, koska manuaalissa lukee että pumppu vaihdettava jos vannekoko isompi kuin 16".

Siis kuka, mitä, täh? Onko toi joku vitsi ja missä hiton manuaalissa niin lukee, ei ainakaan minun rekisteriotteessa?
Audi A4 1.8TFSI

jotpee

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 03.10.11 - klo:10:11
Todellakin, B7:lla ajelin tyytyväisenä 16" talvipyörillä, mutta koeajo-B8:n 16" pyörät näyttivät jokseenkin hassuilta ja oli pakko hankkia 17" talvipyörät.

Itse kuulun siihen ryhmään, joka ei automaattisesti diggaa isoja vanteita. Jos tuumakoko on 19 tai enemmän, niin hyvin hyvin usein seurauksena on melkoinen kärrynpyörä-look. Isompaan autoon tosin sopii usein isommat vanteetkin hyvin.
Jep, samoilla linjoilla. 16" liian pieni, 17" minimi ja järkevä, 18" optimi ulkonäön kannalta, 19" + näyttävä ilman järkeä. Vannekoon sisälläkin on iso ero, miltä näyttää. Esim. OEM vanteista omani 17" 7-puolainen näyttää paljon isommalta kuin vaihtoehtoinen 6-puolainen. Johtuu jälkimmäisen näkyvästä sisäkehästä.

Näin äskettäin työreissulla Järvenpäässä parkkihallissa B8 3.0 TDI Avantin vakioalustalla ja 17" vanteilla. Oli kieltämättä vähän hölmön näköinen, korkea. Muuten nätti auto, tummansininen metalliväri, vaaleat nahat, nam.

Itselle tulossa talvirenkaat 17" 5-puolaisilla Star-design replicoilla. Renkaat NastaContit, useamman etuveto-kitkatalven jälkeen maksimoidaan pito! Sitä tarvitaan mökkitien muutamassa mäessä kevättalvella sulamisvesien jäätyessä. Rengasmelun lisääntyminen tässä eniten askarruttaa, kokemuksista kommenttia, kiitos.
Ex: A4 Avant 2,0 TFSI 155 kW quattro s-tronic -11

mjpk

Lainaus käyttäjältä: Flat - 04.10.11 - klo:20:10
16" tuumaisten vanteiden mukana tulee poltto-ainepumpusta se köykäisempi versio. Isompien vateiden yhteydessä polttoainepumppu on se isompi ja kestävämpi versio. Moni ei ehkä tiedä, että rengasliikeet tekevät vaihtelevat noita pumppuja vannetöiden ohessa, koska manuaalissa lukee että pumppu vaihdettava jos vannekoko isompi kuin 16".

No johan alkaa selvitä. Olenkin ihmetellyt mikä niissä isoissa kiekoissa maksaa, tuo huomioiden alkavat vaikuttaa suorastaan edullisilta. Toisaalta tuossa paketissa tuntuisi useimmissa tapauksissa olevan muitakin, kustannuslisäyksiä kompensoivia muutoksia, mm. äänenvaimennuksen vähentäminen.

Anyway kohdallani taitaa olla toivoa - sanoivat nimittäin tilanneensa osia jotka laittavat mahdollisimman pikaisesti alle. Varmaan kokeilevat aluksi josko 17-tuumaiset riittäisivät korjaamaan nuo polttoaineensyöttöongelmat. Pitää raportoida miten vaikuttaa, vai pitääkö ottaa vahvempi lääkitys.

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: jotpee - 04.10.11 - klo:22:39
Itselle tulossa talvirenkaat 17" 5-puolaisilla Star-design replicoilla. Renkaat NastaContit, useamman etuveto-kitkatalven jälkeen maksimoidaan pito! Sitä tarvitaan mökkitien muutamassa mäessä kevättalvella sulamisvesien jäätyessä. Rengasmelun lisääntyminen tässä eniten askarruttaa, kokemuksista kommenttia, kiitos.

Itse ajanut noin 15 vuotta kitkoilla. Tulollaan oleva talvi tulee olemaan toinen peräkkäinen nastoilla (Conti). Ensimmäiseen nastatalveen päädyin juurikin mainitsemastasi syystä; kun kerran kaikista nurkista raapii, niin maksimoidaan hyöty. Palkitsee...

Ja jo etukäteen; "pärjäisin" vaikka auto vetäisi ainoastaan vasemmasta takakulmasta ja "pärjäisin" vaikka talvigummit olis päällystetty guttaperkalla... vastasinpahan vain, kun kaveri kysyi.
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

Nudde

LainaaRenkaat NastaContit, useamman etuveto-kitkatalven jälkeen maksimoidaan pito! Sitä tarvitaan mökkitien muutamassa mäessä kevättalvella sulamisvesien jäätyessä. Rengasmelun lisääntyminen tässä eniten askarruttaa, kokemuksista kommenttia, kiitos.

Contin nastat ovat hiljaiset ja hyvät, ainakin omasta mielestäni. Tosin mulla on omassa hieman lisä-äänieristystä, mutta luulen että et pety. On se nasta kumminkin se oikea talvella ! (ja tästä ei tarvitse kommentoida:) )

Jeenyus

#4883
Dodii,

Auto tuli huollosta ja vesipumppu sekä muutamia tiivisteitä vaihdettu. Ohessa kuva uudesta pumpusta ja eniten itseä mietityttää siinä vuotavassa pumpussa ollut valkoinen "helmi" jota taas tässä uudessa pumpussa ei ole... Ja jotain piuhoja oli tullut lisää ja letkuja vedetty vähän eri kohdista.
Audi A4 1.8TFSI

mjpk

Lainaus käyttäjältä: mjpk - 04.10.11 - klo:19:02
Satunnainen avautuminen jne...

Jatketaan positiivisella avautumisella - Airportissa asia hoidettiin hyvin, ja vieläpä erityistä asiakaslähtöistä joustavuutta osoittaen. Tästä peukku.  :)

1.8 "APR" Q

Kuulin luotettavasta lähteestä,että ensimmäiset facelift-B8:sit olisi helmikuussa Suomessa.
Ei ole vielä virallisesti esitelty,mut lähiaikoina kylläkin.
Muutokset hyvin samanlaiset kuin A5:ssa.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Flat

Toivottavasti takavalot faceliftissä olisivat yhteensopivat vanhempien kanssa. Voisi sitten päivittää.....

rob-s

LainaaToivottavasti takavalot faceliftissä olisivat yhteensopivat vanhempien kanssa. Voisi sitten päivittää.....

Tuskin ainakaan "plug and play"..luultavasti "Kufatec" adapterilla.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Flat

kufatechan on plug and play....se riittäisi.

volkkari

Jahas...rapiat 8000km mittarissa ja öljymäärä näyttää alle puolta... Onko tuo öljyn syönti ihan normaalia 2.0TFSI koneelle?
-15 A4 Allroad LoQ

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy