"Kunnioitettavia" suorituksia liikenteessä

Aloittaja makelja, 22.12.11 - klo:13:39

« edellinen - seuraava »

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: meisterstuck - 29.03.16 - klo:17:53
Poliisimiehen ohje oli, päätiellä kulkija ei saa väistää keskikaistalle rampilta tulijaa. Sensijaan nopeutta hiljentämällä
täytyy päästää tulija liittymään liikennevirtaan.
Jos autojen etäisyydet toisistaan olisivat riittäviä, niin tuskin kenenkään tarvitsisi hiljentää, vaan rampilta tuleva pääsisi jouheasti liikennevirtaan mukaan. Ei kenenkään auto niin huonosti kiihdy, etteikö tuo onnistuisi.

Mutta kun edelleenkin ajetaan ns. tappituntumassa, ettei vaan kukaan perskeles pääsisi änkeämään siihen minun eteeni.

Guest-553240

Lainaus käyttäjältä: meisterstuck - 29.03.16 - klo:17:53
Taisi olla viimevuonna kun paikallisissa tiedotusvälineissä oli aiheena rampilta liikennevirtaan liittyminen.
Poliisimiehen ohje oli, päätiellä kulkija ei saa väistää keskikaistalle rampilta tulijaa. Sensijaan nopeutta hiljentämällä
täytyy päästää tulija liittymään liikennevirtaan.
http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/rekka-runnoi-auton-kaiteen-lapi-pohjantiella-liikenne-ruuhkautui-pahoin-oulussa-noin-15-kolaria/723421/

http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/pohjantien-kolari-rekan-kuljettaja-jarrutti-antaakseen-tieta-rampilta-tulijalle/723484/

Tuossa oli etelänaapurista kotoisin oleva rekka alkanut jarruttelemaan ja päästämään rampilta tulijaa, niin tulostakin saatiin ja yksi Audi pois liikenteestä keskikaiteen läpi. Nojoo... kelillä oli osansa, mutta ois vaa jyrskytelly menemään omaa rauhallista tahtiaan niin ei ois tuotakaa käyny.

Kyllä minä vaan näkisin asian niin että hyvissä ajoin pelisilmää käyttäen  voi yksittäisen auton "päästää" rampilta liikenteen sekaan. Jos taas pukkaa pitkää letkaa rampista, eikä vasemmalla kaistalla ole turhaa liikennettä niin reilusti ajoissa vilkulla sinne, suotta sinne on rystyset valkosena mennä tunkemaan oikeaa kaistaa "Muttaku minä olin tässä ensin..."

Mutta voi siellä rampillakin pelisilmää käyttää. Se puuttuu vaan aika monelta ainakin täällä Oulusen korkeudella. Rampin päässä on usein 50 lasissa ja ruvetaan miettimään mites tohon motarille nyt liityttäisiinkään... En ole ainuttakaan henkilöautoa ajanut vielä, millä ei tehojen puitteissa marssivauhtia saisi motarille, ja muutamaa hidastakin pirssiä tullut ajettua.

kattoauki

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 08.05.15 - klo:12:11
Minusta BMW ajoi aivan normaalisti. Vasenta kaistaa käyttävät Karakalliosta tulevat monet kehä II:n etteläoäähän ajavat. Oikeaa kaistaa käyttävät Turun tieltä tulevat sekä Suurpellon ja Olarin liittymästä tulevat/poistuvat. Tilanteen ymmärtää jokainen, joka on ajanut Kehä II:n eteläpäähän?

Tuo MB Sprintter saattoi jopa olla kuorma-auto ja minusta Sprintterkuski oli tässä ainoa ongelmallinen. Hänelle oli tietysti täysi yllätys tuo "DashCam"-kuvaaminen.  BMW-kuljettajaa on mielestäni aiheetonta syyllistää.

Kuvausautona Subaru Forester ja MB kuskille syyttäjä haki muistaakseni 5kk ajokieltoa ja 45 päiväsakkoa. MB kuski oli kieltänyt asian Poliisille puhelimessa, myöhemmin myöntänyt. Firman auto, pomonsa nähnyt videon netissä ja tunnistamut duunarinsa.
Kuulemma pomo ei ollut kovin mieltynyt suorituksesta.

Lisäksi noissa tapauksissa on se, että kortti lähtee heti ja saa takaisin vasta tuomion saatua. Tuomioajasta tietysti vähennetään se käsittelyn odotusaika jolloin kortti on pois. PK-seudulla on vaan niin pitkät ruuhkat että odotus on helposti 12-18kk.
Kuvausauton kuskille ei tuomiota, hetkellinen ylinopeus katsottiin tilanteen pakottamaksi ja kameran nopeusmittari ei ole virallisesti kalibroitu mittauslaite joten sen perusteella ei tuomiota voida antaa.

vwp

Tulipa käytyä Nairobissa tuossa toissaviikolla ja siellä istuttua viikko auton takapenkillä. Sanotaanko, että on ihme, että olen edelleen hengissä. Suomessa iltalehteen päässeet kojelautavideot eivät ole mitään sen maan liikenteeseen verrattuna.

- Rekat ajavat 20-80 km/h. Ohitusta kytätään 0,5m päässä niiden puskurista ja kun väylä on edes lähes tyhjä, niin ohi. Jos ei meinaa ehtiä, niin se vastaantuleva rekka/auto vilkuttelee valoja ja vetää sivuun. Todistettavasti siellä kolme autoa mahtuu rinnan.
- Rekatki ohittelee paljon. Täysperävaunu tuli meidän kaistaa vastaan ohitustilanteessa ja katselin, että perävaunun kaikki pyörät eivät olleet vielä palanneet omalle kaistalle kun autojen nokat oli kohdakkain.
- Ohituskaistojakin on. Tuplakeltaisista huolimatta niitä käyttää silti molempiin suuntiin ajava liikenne, myös ne rekat. Aika jännä fiilis kun täysperävaunua ohittaessa tuleekin mäen takaa toinen vastaava vastaan sillä "sun" kaistalla.
- Turvavälit on sitä puolen metrin luokkaa molempiin suuntiin.
- On ihan tavallista, että lähdetään ohittamaan hitaampaa mutta puolivälissä todetaan, että ei ehdi. Jarrutellaan (myös ne neljä takana tulevaa) ja palataankin takas omalle kaistalle.
- Pientareet on suht leveitä (onneksi, että voi väistää) joten silloin tällöin kyllästyneet jonottelijat ajeli piennarta pitkin letkojen ohi. Siis "valtatiellä"

Ensimmäisen päivän jälkeen totesin, että verenpaineen kannalta parempi kun vaan sulkee silmät ja ottaa torkut..  ::) :o
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

Sahaaja

Kevättä rinnassa itse kullakin. Ã,,sken kauppareissun yhteydessä ensin shooting brakes meinasi ajaa mummon yli kun ei kiihtynyt tarpeeksi(?) ja oli pakko yrittää ohi oikealta kahden kaistan yli seuraavaan risteykseen vasemmalle (itse jatkoin suoraan). Seuraavana bimmerin oli aivan pakko päästä 50 rajoitusalueella oikealta ohi ainakin 80 kmh vauhtia ja ryhmittyä samoin seuraavassa risteyksessä kääntymään vasemmalle (taas jatkoin suoraan).

En ymmärrä... Herättääkö punaisen auton näkeminen edessä pakonomaisia ohitustarpeita muissa foorumilaisissa?

55kW

Lainaus käyttäjältä: Sahaaja - 16.04.16 - klo:18:00
Kevättä rinnassa itse kullakin. Ã,,sken kauppareissun yhteydessä ensin shooting brakes meinasi ajaa mummon yli kun ei kiihtynyt tarpeeksi(?) ja oli pakko yrittää ohi oikealta kahden kaistan yli seuraavaan risteykseen vasemmalle (itse jatkoin suoraan). Seuraavana bimmerin oli aivan pakko päästä 50 rajoitusalueella oikealta ohi ainakin 80 kmh vauhtia ja ryhmittyä samoin seuraavassa risteyksessä kääntymään vasemmalle (taas jatkoin suoraan).

En ymmärrä... Herättääkö punaisen auton näkeminen edessä pakonomaisia ohitustarpeita muissa foorumilaisissa?

Ei se välttämättä katso auton ikää ja mallia, jos kuski on päissään tai huumeissa.

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: Sahaaja - 16.04.16 - klo:18:00

Bemarissa ja kondomissa on usein *ulkku sisällä?
Toisessa se istuu ja toisessa seisoo?  8)

HAL9000

Nyt on viime päivinä pannut merkille että Turuntie Pitäjänmäen ja Kehä I:n välillä alkaa olla aika ruuhkainen sekä mennen että tullen. Pitskuun päin tullessahan tuo muuttuu 1+1 kaistaisesta 2+2 kaistaiseksi Helsingin rajalla. Tuo toinen kaistahan on tarkoitettu busseille, takseille ja premium autoille. Nyt olen kuitenkin huomanut että tuota kaistaa ajavat myös jotkut Skoda-merkkiset autot. Toivoisinkin että nämä "wannabeet" ymmärtäisivät arvonsa ja palaisivat pian ruotuun meidän tavisautoilijoiden sekaan.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

erttuli

Ã,,lyvapaata porukkaa liikenteessä useasti ollut Hämeenlinnantiellä, Klaukkalan/Nurmijärven kohdilla.. pari mestaria tunkenut bussipysäkiltä (facebookia tai jotain ollut kirjoittelemassa?) ilman vilkkua 50 metrin päästä eteen niin, että saa itse kunnolla jarrutella ettei ajaudu Yariksen persauksista sisälle, osa taas joltain pikkutieltä tulevat ilman vilkkua samalla tyylillä alle 100 metrin välillä eteen ja kiihdyttävät mahdollisimman hitaasti siihen 75 km/h mitä uskaltavat ajaa... Eikö voi antaa 90 km/h ajavan auton mennä ohi ja liittyä vasta sitten tielle, niin ei ole kiire kiihdytellä eikä tarvitse tiellä olevan jarruvalot punasena polkea jarrua?! Ei noita aina viitti alkaa ohittelemaankaan, kun keltaista viivaa monessa kohtaa tietä. Ehkä nämä mestarit eivät omaa minkäänlaista hahmotuskykyä, kuinka nopeasti tiellä ajava auto lähestyy. Pari kertaa ollut niin lähellä tielle tunkija, että jos minun tilalla olisi ollut rekka tai joku muu iso auto, jotka tuolla lähes aina ajavat rajoittimen mukaan, ei varmasti olisi saanut hidastettua tarpeeksi kun tommonen purkki tunkee jostain älyttömästä kohdasta eteen. Siinä olisi tullut riisikiposta puolta lyhyempää mallia ellei rekka sitten väistä pientareelle tai vastaantulijoiden kaistalle mikä ei liene vaihtoehto laisinkaan kun liikennettä on..
Näitä tapahtuu joka viikko  ;D Hyvää hermoa vaatii tuolla tiellä ajaminen.. Tehnyt jo pidemmän aikaa mieli hommata kojelautakamera niin saisi näitä mestareita videolle. Youtubeen uusi kanava: Mestarit Liikenteessä..

sambolo

Tänään kaksi kertaa lyhyen ajan sisällä meinasi auto tulla kylkeen risteyksessä, ei niin kuin yhtään varmaan katsonut oikealle mistä tulin.. Kai tuo auto on niin paskanen että naamioituu maastoon vaikka punanen onkin.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Laars

Tuossa kun aiemmin keskusteltiin tuosta kiihdytyskaistalta liittymisestä, niin tänään Nissan-mies teki kyllä mallisuorituksen siitä kun jurnutetaan/himmataan rinnalla tahallaan, että häiritään liikenteeseen liittymistä. Hänellä kun ei ole väistämisvelvollisuutta. Onnistui aiheuttamaan näppärästi kohtuullisen vaaratilanteen.

Kyseessä kehän liittymä, jossa kiihdytyskaista toimii myös samalla poistumiskaistana. Edessäni ajaa auto, joka liittyy Nissanin eteen, sen verran lähelle, että siihen ei enää mahdu. No, ei muuta kun jarrulle ja himmaamaan taakse, Nissan ajaa alinopeutta rinnalla ja hänen takaa tulee rekka kovempaa vauhtia, joka haluaa poistua kehältä. Lopputulemana itse joudun himmaamaan suoraan rekan alle -> tulossa kylkeen, soittaa torvea. Siinä vaiheessa polkasen reilummin ja ajan väkisin Nissanin eteen. Sitten töötti soi, käsimerkit heiluu ja valot vilkkuu. Siih huh. Toivottavasti luet tätä. Urpo.

Ps. vasemmalla oli koko ajan tyhjää.

HAL9000

Tuo liityntäramppipelleily kehä II:lla iltapäiväruuhkassa. Ei jessus miten ihmisillä onkin noin kova kiire...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Eka Golf

Tänään meinasin ajaa kolarin kun katsoin vasemmalta tulijaa liian pitkään, näytti arpovan mitä tekee, sillä aikaa oikeata tuli auto niin nopeasti että jos se ei olisi hidastanut, niin kaskolle asiaa!  :-[

enkero

Itse olin varmaankin myötävaikuttavana tekijänä erääseen peräänajon tänään:

Lahden motarilla noin kolme kilometriä ennen Renkomäen liittymää jono alkoi pysähtyä ja adaptiivinen vakkari tietenkin lyhimmällä välillä, joten vaimo huomautti, että nyt saattaisin haluta jarruttaa. Ja kappas, samaa mieltä oli myös auto sanoen "paina jarrua", joten minäpoika sitä tekemään työtä käskettyä. Vilkaisu peiliin osoitti, että perässä tuleva Avensis niiaa nätisti ja tulee  l ä h e l l e , joten katse eteen, jarrulta pois ja eipähän itsellä osu vielä edellä lähes pysähtyneeseen autoon. Vaan Avensis jäi niille sorkansijoille ja perään, tumps, joku korotettu Golffi. Ihan parkkipaikkavauhtinen pusu heillä, mutta sinne jäivät selvittelemään toistensa vakuutusyhtiöitä.

Itselle muistiin, että jatkossa noissa juhlapyhien liikennöinneissä vakkarin etäisyysasetus reilusti pitkäksi ja sitten tehdään vaikka matkaa puoli tuntia pidempään.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

repomies

Joku papparainen aiheutti tänään sydämentykytyksiä kolmostietä ylittäessäni. Otin äänet pois, kiroiluani ei jaksa kukaan kuitenkaan kuunnella. Tilanne oli aavistuksen jännittävä vielä siinä kohtaa kun aloin tehdä ABS-jarrutusta, muttei kovinkaan jännittävä enää siinä kohtaa kun huomasin että paappa sai kuin saikin autonsa pysäytettyä.

http://youtu.be/XHf_L5HHvd8

Jalmari

Heinäkuun toinen viikko moottoritiellä Turusta Helsinkiin. Ajelin n. klo 21 kohti Helsinkiä, liikenne oli vähäistä. Saavutin vakkarilla vähitellen Opelia joten siirryin vasemmalle kaistalle ohittaakseni, ja lisäsin pari pykälää nopeutta. Juuri kun olin katsomassa peileistä että joko voisin palata takaisin oikealle kaistalle, niin ohitettava ampaisi (jos sellaista termiä voi tässä tapauksessa käyttää) vauhtiin ja katosi vähitellen horisonttiin. Jatkoin sitten yksinäni alkuperäistä vauhtia.
Useita kymmeniä kilometrejä myöhemmin sama Opel tuli taas vähitellen näkyviin. Edelläni ajava lähti sitä ohittamaan, ja kas kummaa Opel sai taas kaikki tehot käyttöön ja katosi maisemasta. Mikä lie syynä - kuskin huono itsetunto tai muuten vain epäterve kiusanhenki. Opel Zafira, varmaankin ekan sukupolven korimalli, mutta oikein siisti auto.

skriko

Uudessa pyörässäni kun paloi uuden 2013  nuijitun ja Suomessa 1.1.2016 käyttöönotetun asetuksen vuoksi molemmat etuvilkut oranssinvärisinä.
Saldo: Yksi auto kolmion takaa eteen. Yksi auto kääntyi suoran eteeni. Kolme autoa näytteli hätävilkkuja. Nämä kaikki kun olin ajanut pyörälläni 1 000 km.
Jos Yhdysvalloissa on olleet tällaiset palavat vilkut motoissa jo monta vuotta, niin he ovat tottuneet niihin.
Monikohan moottoripyöräilijä loukkaantuu tai peräti pääsee hengestään tämän pakon vuoksi.
Minä en ainakaan. Enää ei ole palavia vilkkuja, eikä tule. Sykkivät vain vilkuttaessa, niin kuin ennen hyvään aikaan.

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: Jalmari - 06.08.16 - klo:13:12
Heinäkuun toinen viikko moottoritiellä Turusta Helsinkiin. Ajelin n. klo 21 kohti Helsinkiä, liikenne oli vähäistä. Saavutin vakkarilla vähitellen Opelia joten siirryin vasemmalle kaistalle ohittaakseni, ja lisäsin pari pykälää nopeutta. Juuri kun olin katsomassa peileistä että joko voisin palata takaisin oikealle kaistalle, niin ohitettava ampaisi (jos sellaista termiä voi tässä tapauksessa käyttää) vauhtiin ja katosi vähitellen horisonttiin. Jatkoin sitten yksinäni alkuperäistä vauhtia.
Useita kymmeniä kilometrejä myöhemmin sama Opel tuli taas vähitellen näkyviin. Edelläni ajava lähti sitä ohittamaan, ja kas kummaa Opel sai taas kaikki tehot käyttöön ja katosi maisemasta. Mikä lie syynä - kuskin huono itsetunto tai muuten vain epäterve kiusanhenki. Opel Zafira, varmaankin ekan sukupolven korimalli, mutta oikein siisti auto.
Oliko Opelin ratissa vanhempi herrasmies? Heillä tuntuu käyvän potenssin päälle, mikäli joku menee ohi. Tämä koskee eritoten niitä, jotka ovat sijoittaneet johtotähteen, eikä rahat riittäneet kuin siihen hinnat alkaen moottoriin.  :D
Vielä pahemman närästyksen tuollainen "varvaus" aiheuttaa, jos se suoritetaan pakettiautolla.  ;)
Konsernipelejä vuodesta 1993

JiiJii71

Ajelin tuossa rauhassa nelinumeroista tietä. Meinasi väkisin tulla vastaantulija syliin leikatessaan kaarretta. Montaa senttiä tainut jäädä ja ilman ajolinjani korjausta tai muutosta olisi ainakin peilit kolahtaneet yhteen.

https://youtu.be/3G3UBPQNYtU
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

repomies

^taitaa olla tapana tuolla pätkällä oikoa mutkia. Et ihan oikeassa reunassa itsekään edellistä mutkaa ajanut. Tosin onhan siinä vissi ero oikoa silloin kun näkee ettei ketään tule verrattuna siihen että oikoo vaikka joku tulee.

Fogfighter

Maanantaina tultiin perheen kanssa mökiltä kotia päin. Ajoin poistun kanssa edellä ka vaimo tulee perässä Superbin raitista. Ajan hiekkatietä jonkin verran edellä ja vastaan tulee muutama auto hieman reippaanlaisesti. Jokin alkoi vaivamaan hetken päästä. Vaino soittaa ja kertoo ajaneensa kolarin. Mietin et ei helvata! Yks autoista oli leikannut mutkassa hieman liikaa ja vaimo joutui väistämään hieman oikealle. Sen verran otti sivuun et oikeanpuoleinen renkaat meni renkaan verran nurmikolle ja tietenkin siellä oli viitun kivi! Kuvasta näkyy lopputulema. Eniten kyrsii etteivät edes pysähtyneet! Onneksi vaimo ja 7 viikkoinen tyttö selvisi asiasta säikähdyksellä. Auto oottaa nyt korjaus arviots ja lopullinen tuomio tulee maanantaina.

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: Fogfighter - 27.08.16 - klo:13:48
Maanantaina tultiin perheen kanssa mökiltä kotia päin. Ajoin poistun kanssa edellä ka vaimo tulee perässä Superbin raitista. Ajan hiekkatietä jonkin verran edellä ja vastaan tulee muutama auto hieman reippaanlaisesti. Jokin alkoi vaivamaan hetken päästä. Vaino soittaa ja kertoo ajaneensa kolarin. Mietin et ei helvata! Yks autoista oli leikannut mutkassa hieman liikaa ja vaimo joutui väistämään hieman oikealle. Sen verran otti sivuun et oikeanpuoleinen renkaat meni renkaan verran nurmikolle ja tietenkin siellä oli viitun kivi! Kuvasta näkyy lopputulema. Eniten kyrsii etteivät edes pysähtyneet! Onneksi vaimo ja 7 viikkoinen tyttö selvisi asiasta säikähdyksellä. Auto oottaa nyt korjaus arviots ja lopullinen tuomio tulee maanantaina.
Jotta silleen. Tää mutkien oikominen on aika vaarallista. Vaikka kaikkihan me siihen syyllistytään, mutta kuitenkin. Taitaa kaskosta mennä kun toinen ei edes pysähtynyt?
Skoda Octavia RS -11
Skoda Octavia RS -01

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 27.08.16 - klo:17:26
Jotta silleen. Tää mutkien oikominen on aika vaarallista. Vaikka kaikkihan me siihen syyllistytään, mutta kuitenkin. Taitaa kaskosta mennä kun toinen ei edes pysähtynyt?

Kaikki ei tosiaankaan syyllisty tuohon. Jos auto ei pysy omalla kaistalla niin aina voi palauttaa ajokorttinsa poliisilaitokselle.

Tässä taas hyvä esimerkki miksi kojelautakamera kannattaa olla. Olisi näkynyt sankarin auto/rekkari ja miten leikkaa kaistaa. Joku muu olisi ollut maksumiehenä, kuin itse.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 27.08.16 - klo:17:26

Leikkaan vain mutkassa jossa näen mutkan kokonaan, sokkona pidän auton kaistallani aina. Muuten komppaan ylempää kommenttia että kortti pois jos ei omalla kaistalla pysy, motarilla väsyneenä tai muuhun keskittyneenä seilaus on ok  ;)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

repomies

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.08.16 - klo:17:32
Tässä taas hyvä esimerkki miksi kojelautakamera kannattaa olla. Olisi näkynyt sankarin auto/rekkari ja miten leikkaa kaistaa. Joku muu olisi ollut maksumiehenä, kuin itse.

Jep. Ittellä kun on kamera, niin en kyllä pientareelle väistä ellei ihan nokalle ole tulossa. Peiliin saa kopsahtaa ja kyljenkin raapia, ihan sama mulle kun auton lunnaiksi saaminen olisi lähinnä skumpan poksauttamisen paikka.

Kannattaa miettiä tuotakin hetki kun lähtee oikomaan. Sieltä voi tulla vastaan autoonsa kyllästynyt jolla on kamera autossaan ja joka osaa väistää sen verran vain ettei tule henkilövahinkoja.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: repomies - 27.08.16 - klo:18:50
Jep. Ittellä kun on kamera, niin en kyllä pientareelle väistä ellei ihan nokalle ole tulossa. Peiliin saa kopsahtaa ja kyljenkin raapia, ihan sama mulle kun auton lunnaiksi saaminen olisi lähinnä skumpan poksauttamisen paikka.

Kannattaa miettiä tuotakin hetki kun lähtee oikomaan. Sieltä voi tulla vastaan autoonsa kyllästynyt jolla on kamera autossaan ja joka osaa väistää sen verran vain ettei tule henkilövahinkoja.

Tai pölliauto joka ei haittista väistä peloissaan  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Eka Golf

Pari viikkoa sitten maanantaiaamuna ajelin "puolinukuksissa" töihin. Aurinko paistoi takaa viistosti ja teki yhteen risteykseen puiden takia mustat varjot. Sieltä tuli musta Bemari ilman valoja ja olin ajaa sen kylkeen!  ??? Bemareissa vilkkuviiksi katkaistaan jo luovutushuollossa mutta pimennetäänkö nykyään myös valot?  8)

PenaPuistoK

Edelliseen viitaten:

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 04.06.16 - klo:00:21
Tänään meinasin ajaa kolarin kun katsoin vasemmalta tulijaa liian pitkään, näytti arpovan mitä tekee, sillä aikaa oikeata tuli auto niin nopeasti että jos se ei olisi hidastanut, niin kaskolle asiaa!  :-[

Fogfighter

Juu omasta kaskosta menee.
ELY-keskukselle lähtee kyl viestiä ja ehkä myös korvaushakemus. Tien vieressähän pitäisi olla riittävä piennar tai oja tai sitten kaide. Jos olen oikein ymmärtänyt.

Octavia4x4

Joo, tuosta oikomisesta näyttää tulleen oikea Maan Tapa. Jotkut sentään vetävät omalle puolelleen, kun näkevät vastaantulijan, mutta kaikilla ei ole mitään meininkiäkään väistää, vaan jatkavat alkuperäistä linjaansa.
Yleensä, mitä pienempi kirppu, sen enemmän se tarvii sivusuunnassa tilaa.
Konsernipelejä vuodesta 1993

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy