"Kunnioitettavia" suorituksia liikenteessä

Aloittaja makelja, 22.12.11 - klo:13:39

« edellinen - seuraava »

Arcca

^Näin se tuolla on, ymmärrän hyvin että on aika riesa raskaalle liikenteelle, itse henkilöautolla sentään useimmiten pääsen luikahtamaan vasenta kaistaa.
Sitten kun liikennettä on paljon ei siellä tarvii olla kuin pari jotka jarruttaa liikaa syystä että: Ei tiedetä että noissa on pelivaraa ennenkuin välähtää (ainakin 4 km/h, voi olla hieman enemmänkin), ajetaan liian lujaa ja siiten tolpan kohdalla hätäjarrutus pudottaa nopeuden liian alas, ei ole digitaalimittareita autossa jotta nopeuden näkisi tarkasti ja lisäksi ei edes tiedetä paljonko on todellinen nopeus vs näyttämä. Sitten hidastetaan varman päälle niin että riittää varmasti.. :-\
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Golfauto

^Jo on ongelmat teillä. Sitä kutsutaan hei liikenteeksi ja siellä nyt vaan on kaikkia pappoja ja kortittomia seassa. Ei se toimi kuten joku tehtaan koneisto, vaan vaatii mukautumista jokaiselta toimiakseen. Mikäli sillä rekalla joutuu hidastamaan 60km/h vauhtiin, niin se on vaan voi voi ei vois vähempää kiinnostaa. Itsekin olen joskus jopa joutunut pysäyttämään auton jonkun toisen 'väärinajamisen' seurauksena, mut semmosta se on.

Vaginisti

Niinpä, ei ole aina pakko päästä sitä maksiminopeutta tai ylinopeutta, varsinkin rekkakuskeilla on sellanen kuvitelma, että heillä on "oikeus" ajaa rajotinta vastaan koko ajan ja jos esim. 100kmh alueella ohitat rekan, muutaman km jälkeen alkaa 80kmh alue, niin rekka liimautuukin takapuskuriin mieltään osoittamaan - turvallista ammattiautoilua...

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 19.09.12 - klo:19:58
ompa itsekeskeistä ajattelua, minä minä ja minä, minulla on kiire enkä voi tehdä tilaa isommalle ajoneuvolle. Siinähän ei sinulta montaa sekunttia kule enempää aikaa, ompahan sitten seuraavissa voiloissakin vähemmän aikaa hermostua kun valot eivät heti vaihdu kun sinä tulet niihin :)
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 27.09.12 - klo:14:00
Tuo kehä 3:n rekkarallihan johtuu henkilöautoista, itse kehälläkin työkseni ajaneena olen huomannut että kameroiden takia henkilöautot ovat tiputtaneet nopeutta, hyvä sinänsä mutta ku aletaan menemään reilusti alle 80 kameroiden kohdalla niin se on väärin. Ennen pystyirajotinta vasten ajamaan oikeallakin kaistalla, nykyään ei vasemmallakaan. Pahin kohta lienee vantaalla junaradan kohdalla sillalla kun tikkurilasta liitytään kehälle, miksi kameran kohdalla ajetaan 60? Kyllähän se kinneri kiihtyy hidastamisen jälkeen, mutta 60 tonnia ei hetkessäkiihdy ja kyllä joskus ajoaika on minuutistakin kiinni.
Minä,minä,minä... Ja sitten lohkas ite sorsan suusta  :o

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 27.09.12 - klo:17:48
^Jo on ongelmat teillä. Sitä kutsutaan hei liikenteeksi ja siellä nyt vaan on kaikkia pappoja ja kortittomia seassa. Ei se toimi kuten joku tehtaan koneisto, vaan vaatii mukautumista jokaiselta toimiakseen. Mikäli sillä rekalla joutuu hidastamaan 60km/h vauhtiin, niin se on vaan voi voi ei vois vähempää kiinnostaa. Itsekin olen joskus jopa joutunut pysäyttämään auton jonkun toisen 'väärinajamisen' seurauksena, mut semmosta se on.

Voihan sitä noinkin ajatella. Avainsana kohdallasi on "joskus". Tuota kehä III:stako kun suhaa päästä päähän niin noita tolppia on noin 5 kilometrin välein, ja edessä tökkääminen muuten sujuvassa liikenteessä on siis about jatkuvaa. Itse pyrin ajamaan vakionopeussäädin päällä kokoajan niin ottaa pikkasen nupoliin jos sen joutuu nappaseen pois päältä ja jarruttamaan voimakkaasti tavallaan "turhaan". Ehkä tuo turhuus on se mikä ärsyttää, ruuhkan vuoksi hidastaminen ei ollenkaan ota samalla tavalla hermoon.

Siinä olette oikeassa että pieniä on tämmöiset ongelmat oikeisiin ongelmiin verrattuna.

Kasis

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 27.09.12 - klo:14:00
Tuo kehä 3:n rekkarallihan johtuu henkilöautoista, itse kehälläkin työkseni ajaneena olen huomannut että kameroiden takia henkilöautot ovat tiputtaneet nopeutta, hyvä sinänsä mutta ku aletaan menemään reilusti alle 80 kameroiden kohdalla niin se on väärin. Ennen pystyirajotinta vasten ajamaan oikeallakin kaistalla, nykyään ei vasemmallakaan. Pahin kohta lienee vantaalla junaradan kohdalla sillalla kun tikkurilasta liitytään kehälle, miksi kameran kohdalla ajetaan 60? Kyllähän se kinneri kiihtyy hidastamisen jälkeen, mutta 60 tonnia ei hetkessäkiihdy ja kyllä joskus ajoaika on minuutistakin kiinni.
Kehällä välillä tuusulantie-h.linnantie ei osu yhtään kameraa kohdille(vielä), mutta silti se on mitä on ja sen kanssa on elettävä. Ei auta kuin valittaa, kärsiä ja olla itse täydellinen.  ::)  ;D
Kun lähtee myöhässä, on varmasti kiire.  ;)
Scirocco & VI Golf Variant

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 27.09.12 - klo:18:24
Minä,minä,minä... Ja sitten lohkas ite sorsan suusta  :o

Mutta onneks voin valita että ajan yöllä niin saa rauhassa mennä, firman puolesta annettu ohje että yli 84 ei mittarin mukaan ajeta ja todellinen nopeus sillon 82 niillä autoilla. silti tuolla kehällä saa "turhien" (lue pelottavan peltipoliisin) hidastusten takia himmailla vauhtia.

Mitä tulee tuohon ohituskaistan jälkeiseen 80 alueeseen niin olen huomannut sen, että kun henkilöauto tulee ohi niin joudun itsekkin hidastamaan usein 80 alueella vaikka nopeuteni on 82, mutta jos edessä ei ole ketään ja pääsen ajamaan omaa vauhtiani niin silti, kas kummaa, kukaan henkilöauto takanani ei hidasta, mistä moinen? ei se aina niin voi olla että eteeni ehtii vain ne hitaasti ajavat...
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

heifetz

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 27.09.12 - klo:18:11
Niinpä, ei ole aina pakko päästä sitä maksiminopeutta tai ylinopeutta, varsinkin rekkakuskeilla on sellanen kuvitelma, että heillä on "oikeus" ajaa rajotinta vastaan koko ajan ja jos esim. 100kmh alueella ohitat rekan, muutaman km jälkeen alkaa 80kmh alue, niin rekka liimautuukin takapuskuriin mieltään osoittamaan - turvallista ammattiautoilua...

Tämän olen kokenut liiankin useasti. Usein on tehnhyt mieli hitaasti hidastaa 40km/h nopeuteen ja kun rekalta menee hermot ja alkaa ohittamaan, ponkaisenkin kaasun pohjaan. Onneksi tosin en olen niin tyhmä että niin tekisin, mutta mutta..
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

dosetti

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 20.09.12 - klo:12:31
Laitoin yleistä palautetta Taksialan laatukeskukselle. Harmi, kun ei ollut laittaa rekisteritunnuksia ja kellonaikoja mukaan. Takuuvarmasti palautteellani ei ole mitään vaikutusta mihinkään.
Tuli vastaus:"Hei,

kiitos yhteydenpidostanne Taksialan laatukeskuksen palautepostiin. Palautteenne ohjautui pyynnöstänne tänne Helsingin taksikeskukseen.

Taksinkuljettajia koskevat aivan samat liikennesäännöt kuin muitakin autolla liikkuvia. Lisäksi taksinkuljettaja menettää vakavan liikennerikkomuksen yhteydessä toimeentulonsa, joten tämän luulisi kannustavan jonkinlaiseen liikennekuriin.

Pahoittelemme kokemaanne taksien kyseenalaista liikennekäyttäytymistä."

Eli noita palautteita kun tulee sata niin pomo ottaa palaverin ja sanoo; -kattokaas vähän miten ajelette, tuolla on kahviaja pullaa käykäähän hakemassa.

Docw

Tulipa ajeltua yksisuuntaista katua väärään suuntaan. Siinä vielä kääntyessä mietin, että noinkohan tässä mennään väärään suuntaan, mutta kielletyn ajosuunnan merkkiä en onnistunut näkemään. Rohkeus onneksi petti viiden metrin jälkeen ja heitin vinoparkiin ja ympäri. ...siinähän se kielletyn ajosuunnan merkki olla möllötti risteyksessä  :-X ...todennäköisesti perässä tulleella kävi mielessä, että k*sip** audikuski ei viitsinyt kiertää parkkiin vaan oikaisi väärään suuntaan ::)

Mikko

Saamarin mopoauto veti nelikaistaisella tiellä 60 km/h rajoitusalueella mutkitellen siinä kaistaviivan päällä. En keksinyt mitään muuta syytä kuin, että ei halunnut päästää ohi. Tiellä ei ketään muuta ollut, hetken aikaa tuota ihmettelin ja sitten koukkasin kääntyvän kolmannen kaistan kautta ohi. Vilkutkaan ei tuossa romussa toimineet jos ohjauksessakin oli vikaa.

exari

Mjoo. aamulla Tuusulantie/kehä 3  ramppi länteen. kivenmurkulalastissa oleva sora-auto tunki päätty-vältä kaistalta autoletkan väliin--pakko jarruttaa ettei ois virman auto menny muusix. ja ei. se ei ajanut viereisellä kaistalla koko ajan vaan lähti ohittamaan. vauhtia n.90... henkilöautoletka meni n80.
jos virman nimi olis lukenu ovessa oisin soittanu varmasti...ajoi mulukku sitten tuupakasta pois. meni varmaan kehärata työmaalle.

clacson

Aamulla huonosti valaistulla paikallistiellä meni tien oikeata laitaa nuori tyttö pyörällä kouluun. Ihan tien laidassa ajoi, mutta tummassa pyörässä ei minkäänlaista valaistusta, tummissa vaatteissa, ilman kypärää.

Ei ole koti- eikä kouluvalistus mennyt jakeluun, jos sitä on saatu. Ei ole lapsosen henki vanhemmille tärkeä eikä taida olla tyttöselle itselleenkään.
Tuossa vaan autoilijat laitetaan aika vaikean paikan eteen, kun täysin pöpeliköstä tulee eteen täysin pimeä tielläliikkuja.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Kasis

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 02.10.12 - klo:20:28
Saamarin mopoauto veti nelikaistaisella tiellä 60 km/h rajoitusalueella mutkitellen siinä kaistaviivan päällä. En keksinyt mitään muuta syytä kuin, että ei halunnut päästää ohi. Tiellä ei ketään muuta ollut, hetken aikaa tuota ihmettelin ja sitten koukkasin kääntyvän kolmannen kaistan kautta ohi. Vilkutkaan ei tuossa romussa toimineet jos ohjauksessakin oli vikaa.
Vanhalla tuusulantiellä noita riittää ihan v..utukseen asti. Välillä +5 mopoauton letka ajaa toistensa puskureissa kiinni ja mutkittelee, kun joku auto ilmestyy jonon hännille. Tanan apinat.  >:(
Toki osa osaa ajaa ihan liikennesääntöjen mukaisesti ja siirtyvät suosiolla tien oikeaan reunaan, kun näkevät takaa lähestyvän auton. Siitä peukkua heille.  :)
Scirocco & VI Golf Variant

Karvis

Lainaus käyttäjältä: clacson - 03.10.12 - klo:10:19
Aamulla huonosti valaistulla paikallistiellä meni tien oikeata laitaa nuori tyttö pyörällä kouluun. Ihan tien laidassa ajoi, mutta tummassa pyörässä ei minkäänlaista valaistusta, tummissa vaatteissa, ilman kypärää.

Ei ole koti- eikä kouluvalistus mennyt jakeluun, jos sitä on saatu. Ei ole lapsosen henki vanhemmille tärkeä eikä taida olla tyttöselle itselleenkään.
Tuossa vaan autoilijat laitetaan aika vaikean paikan eteen, kun täysin pöpeliköstä tulee eteen täysin pimeä tielläliikkuja.

Itse meinasin teilata jalankulkijan suojatielle tänä aamuna, mustat housut, tumman harmaa takki ja musta pipo päässä, vettä tihuutti ja oli muutenkin sysipimeää, eikä tietenkään heijastinta >:( Tuossakin tapauksessa olisi varmaan itse päätynyt maksumieheksi jos olisi kolahtanut, pitäisi varmaankin osata varautua siihen että joku yht'äkkiä ilmestyy tyhjästä eteen ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Arcca

Lainaus käyttäjältä: clacson - 03.10.12 - klo:10:19

Tämä. Oma kohtaisena kokemuksena sanon, että ongelma on tuossa jakeluun menossa. Ei auta vaikka tusinan verran naputtaa, että kypärä päähän, teinille kun on tärkeintä miltä näyttää.  ::)
Pitääkin muistaa taas ottaa heijastinasiatkin esille. Huokaus.

Korvaton

Ajelin himaan duunista ja prätkä pyyhälsi kiihdytyskaistalta mun edessä ajavan ooppelin eteen ja näky jo selvästi ettei ooppeli kuski oikein näyttäny pitävän tosta ohituksesta. Hetken päästä prätkä vaihtoi vasemmalle kaistalle niin tämä ooppeli ukkeli ajoi ihan prätkän viereen ja pisti lampunpesurit ruiskuttamaan pesunestettä ja melkoset pölläykset niistä tulikin ja osansa sai kyllä hänen kohdekin.
Jotenkin pisti hymyilyttämään tämä tapahtuma kuinka helposti joku voi hermonsa menettää mutta hattua nostan tolle ooppeli kuskille siitä minkä teki koska tämä prätkä tyyppi ohittelee ja ajelee ihan miten sattuu lähes päivittäin ja on itteäkin vituttanu toi tyyppi kun motarilla kahen auton välistä ohittaa peilejä hipoen mutta ei toi tuurilla ajelu voi pitkään kestää että ehkäpä viikatemies ton korjaa talteen vielä tän syksyn aikana.

ma1ja

Hieman meinas ahistaa, kun parkkikselta ei päässyt mihinkään.

Niin se vaan menee.

niko

Kyllä huvitti tänään, kun joku nuori muija ei mahtunut Vantaan Tammiston mäkkärin autokaistalla ajelemaan X5:llaan  :D joutu veivaamaan ja veivaamaan, että taipu, vaikka tilaa olisi kyllä ollut ihan riittämiin ajaa samoilla vauheilla koko kaista läpi.. Taisi olla hieman nolona, kun huomasi peileistään että naureskelin takana  ;D ;D
VW Scirocco 1,4TSI 118kw

Docw

Joku rouvashenkilö suoritti melkoisen vilkutteluepisodin liikenneympyrässä. Ympyrään tullessa vilkku oikealle (onneksi en hypännyt kaasulle), kolmasosa ympyrää vilkutteli iloisesti ulkokurviin ja loppumatkan vilkku sisäkurviin. Siitä se sitten singahti ulos ympyrästä vilkun välkkyessä edelleen vasemmalle. Vänkärin paikalla istuskeli joku vanha patu, joka suun ja käsien liikkeestä päätellen oli tuon pikkumersun oikea kapteeni ja vilkkusinfonian kapellimestari :)

olavi77

LainaaKyllä huvitti tänään, kun joku nuori muija ei mahtunut Vantaan Tammiston mäkkärin autokaistalla ajelemaan X5:llaan  Hymyilee leveästi joutu veivaamaan ja veivaamaan, että taipu, vaikka tilaa olisi kyllä ollut ihan riittämiin ajaa samoilla vauheilla koko kaista läpi.. Taisi olla hieman nolona, kun huomasi peileistään että naureskelin takana  Virnistää Virnistää
vuos pari takaperin itänaapurin kilvin varustettu maybach ei taipunu tikkurilan mäcin drive iniin vaan hätärit päällä pakilla pois,sai ansaitut taputukset...

Levjsa

Tänään oli varsinainen liikenteen kunnioittamispäivä!
Aamulla työmatkalla ollessani Vespalla liikenteessä, meinasi naapurikaistalla ajanut Mini tulla kylkeen hyvällä vauhdilla. Jotenkin onnistuin saamaan painettua tööttiä samantien ja Minimies sai pysäytettyä hieman ennen kolausta. Hetken aikaa meni kyllä ennen kuin pulssi oli taas normaali ::)
Iltapäivällä, taas ruuhkassa, uudella B-sarjan Mersulla ajanut meinasi laittaa aamuista Miniä paremmaksi. Paikka oli siis tämä, http://goo.gl/maps/f16iP. Itse ajoin vasenta kaistaa normaalinopeutta, oikea kaista meni hitaammin. Tuon sulkuviivan kohdalla päätti tämä Mersukuski vaihtaa kaistaa vasemmalle kyllästyttyään oikeanpuoleisen kaistan hitauteen! Samantien taas töötti pohjaan, mutta tämä kaveri vaan tuli eteeni. Ilman vilkkua, puhelin korvalla ja sulkuviivan päällä. Jotain ajoetäisyyksistä voinee päätellä myös siitä, että näin selvästi, mikä puhelin kuskilla korvallaan oli, eli todella lähellä kävi.
Kaikenlaisia sitä näkee >:( >:(

Wagner

Dodih... Tännää kotia tullessa Tuusulanväylää pohjoseen tapahtui seuraavaa:
Kehä ykkösen kohdalla olin vasemman puoleisella kaistalla. Huomioni kiinnittyi kehältä saapuvaan pakettiautoon, joka meinasi jo väkisin yrittää oikealla kaistalla olevan auton kylkeen, malttoi kuitenkin ryhmittäytyä sen perään. Täs vaiheessa onneksi olin jo sen verran hereillä, et ny pitää vähän kattoa mitä tapahtuu... Ja tapahtuihan se, spagettiauto kylmänviileästi vaihtaa vasenmmanpuolimmaiselle kaistalle siinä vaiheessa, kun meikäläisen auton keula on tän sankarin takapyörän kohdalla!  :o Sit seuraavaks tuli testattua auton jarrut ja äänitorvi, onneks takana tullu mesekuski oli myös sen verran hereillä, ettei tullu konttiin. Tästä etiäpäin pakettiauto jatko kylmänviileästi noin 2 metrin turvavälillä edellämenevään... Lienee turhaa edes mainita, että vilkku ei välähtäny kertaakaan näissä operaatioissa...
Sikamaista menoa since 1975

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 15.10.12 - klo:19:35
Dodih... Tännää kotia tullessa Tuusulanväylää pohjoseen tapahtui seuraavaa:
Kehä ykkösen kohdalla olin vasemman puoleisella kaistalla. Huomioni kiinnittyi kehältä saapuvaan pakettiautoon, joka meinasi jo väkisin yrittää oikealla kaistalla olevan auton kylkeen, malttoi kuitenkin ryhmittäytyä sen perään. Täs vaiheessa onneksi olin jo sen verran hereillä, et ny pitää vähän kattoa mitä tapahtuu... Ja tapahtuihan se, spagettiauto kylmänviileästi vaihtaa vasenmmanpuolimmaiselle kaistalle siinä vaiheessa, kun meikäläisen auton keula on tän sankarin takapyörän kohdalla!  :o Sit seuraavaks tuli testattua auton jarrut ja äänitorvi, onneks takana tullu mesekuski oli myös sen verran hereillä, ettei tullu konttiin. Tästä etiäpäin pakettiauto jatko kylmänviileästi noin 2 metrin turvavälillä edellämenevään... Lienee turhaa edes mainita, että vilkku ei välähtäny kertaakaan näissä operaatioissa...

kyseisessä kohdassa ei osata liittyä oikealle kaistalle myöhemmin, jolloin nopeudet olisi kummallakin kaistalla sopivat ja jos pidettäisiin pidempi väli edelläajavaan niin liikenne sujuisi paremmin. Mutta kun kaikki yrittää heti katkoviivan alettua tai sulkivuuvan kohdalla vaihtamaan kaistaa niin eihän se onnistu  ???
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

kt

Savonlinnaan on tullut useita liikenneympyröitä käyttöön ihan viime viikkoina, kun uusi ohikulkutie on avautumassa.
Siellä paikalliset ajavat ympyröissä niin kummallisesti, että kannattaa todella varoa.
Tottahan se on kummallinen ja vaikeasti hahmotettava tuo ihmeellinen uusi liikenneympyrä!

Ovat saaaneet myös läppäsillan alas Olavinlinnan kupeessa. Se jökötti ½ vuotta pystyssä, kun TVH oli unohtanut hommata varaosaksi nostosylinteriä rikkoutumisen varalle.

Ja nyt sai liikenneviraston pääjohtajakin potkut, että kovaa on meno noissa esikunnissa.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Quality

OT: Näkyykö tuon Savonlinnan ohitustien linjaus jo jostakin kartasta? Koetin muutamasta tiirailla, mutta en mitään erottanut. Mistähän tuo mahtaa kulkea?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Quality - 15.10.12 - klo:20:23
OT: Näkyykö tuon Savonlinnan ohitustien linjaus jo jostakin kartasta? Koetin muutamasta tiirailla, mutta en mitään erottanut. Mistähän tuo mahtaa kulkea?

Tuolla Liikenneviraston hankesivuilla näyttää kyllä olevan materiaalia tarjolla tästäkin hankkeesta, mm.
vt14 savonlinna

Jos siis tästä oli kysymys..
Octavia III RS TDI

Quality

A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Mikko

Espoossa Niittykummussa on metrotyömaa. No eiköhän sieltä pukkaa yhtään hidastamatta punasia päin (ei siis edes vanhoilla vihreillä) suoraan eteen täydessä kivilastissa oleva kuorma-auto. No seuraavassa Länsiväylälle kääntyvässä risteyksessä kääntää suoraan menevältä kaistalta vasemmalle kohti ramppia vastaan suoraan tulevan auton eteen. Seuraavaksi pitäisi sitten liittyä ruuhkaiselle tielle muiden joukkoon, tämä ei kuitenkaan tälle kuskille käy vaan päättää lähteä bussikaistaa pitkin ohittamaan oikealta. No bussikaista kääntyy kohta Westendiä kohti ja pitäisi olla suoraanmenevillä ruuhkassa seisovilla kaistoilla, ei muuta kuin auto siitä poikittain kahden välissä olevan pois kääntyvän kaistan päälle. No seisovasta jonosta ei juuri tuolta kohdalta löytynyt tilaa niin tämä sankari huomaa, että Kehä I:lle kääntyvä kaista jatkuu vielä muutaman sata metriä, eikun sinne siis. No kun 200 metriä on ajettu niin voi taas yrittää änkeä sitä autoa taas sinne suoraan meneville kaistoille. No siinä oli Bemari samoissa puuhissa eli tiellä niin eikös tämä kuorma-auto päätä lähteä pientareen puolelta ohittamaan. Tiedä sitten miten tilanne jatkui kun itse jatkoin Kehä I:lle tuosta. Edessä oli kuitenkin tulossa silta, varmaan ennen sitä jotenkin runnoi itsensä sinne kaistalle.

Ammattikuski on aina ammattikuski. Sanomattakin on varmaan selvää, että tämä J.Four Oy tunnuksin varustettu auto ei kertaakaan käyttänyt vilkkua tämän ajosuorituksen aikana.

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 17.10.12 - klo:09:12
Espoossa Niittykummussa on metrotyömaa. No eiköhän sieltä pukkaa yhtään hidastamatta punasia päin (ei siis edes vanhoilla vihreillä) suoraan eteen täydessä kivilastissa oleva kuorma-auto. No seuraavassa Länsiväylälle kääntyvässä risteyksessä kääntää suoraan menevältä kaistalta vasemmalle kohti ramppia vastaan suoraan tulevan auton eteen. Seuraavaksi pitäisi sitten liittyä ruuhkaiselle tielle muiden joukkoon, tämä ei kuitenkaan tälle kuskille käy vaan päättää lähteä bussikaistaa pitkin ohittamaan oikealta. No bussikaista kääntyy kohta Westendiä kohti ja pitäisi olla suoraanmenevillä ruuhkassa seisovilla kaistoilla, ei muuta kuin auto siitä poikittain kahden välissä olevan pois kääntyvän kaistan päälle. No seisovasta jonosta ei juuri tuolta kohdalta löytynyt tilaa niin tämä sankari huomaa, että Kehä I:lle kääntyvä kaista jatkuu vielä muutaman sata metriä, eikun sinne siis. No kun 200 metriä on ajettu niin voi taas yrittää änkeä sitä autoa taas sinne suoraan meneville kaistoille. No siinä oli Bemari samoissa puuhissa eli tiellä niin eikös tämä kuorma-auto päätä lähteä pientareen puolelta ohittamaan. Tiedä sitten miten tilanne jatkui kun itse jatkoin Kehä I:lle tuosta. Edessä oli kuitenkin tulossa silta, varmaan ennen sitä jotenkin runnoi itsensä sinne kaistalle.

Ammattikuski on aina ammattikuski. Sanomattakin on varmaan selvää, että tämä J.Four Oy tunnuksin varustettu auto ei kertaakaan käyttänyt vilkkua tämän ajosuorituksen aikana.

Kun on ratissa halpa kuski niin suoritukset on myös samaa luokkaa. Halvalla ei hyvää kuskia saa, metrotyömaat olikin uutisissa kun kuskeille ei makseta kunnon palkkaa ja kuskeiksi halutaan sellaisia ketkä ei kuulu liittoon.

Tosin en väitä että kyseinen J. Four OY Kuljetusliike tekisi tälläistä.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy