Kannattaako teettää ruostesuojaus uuteen autoon?

Aloittaja salkkari, 11.12.11 - klo:16:21

« edellinen - seuraava »

Kosti K Kelju

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 06.01.13 - klo:18:43
En ole ikinä teettänyt ruostesuojauksia, mutta jotenkin minulle on jäänyt sellainen kuva, että koko käsittely maksaisi noin tonnin, ei muutamaa satkua.
Olet oikeassa, n 700-900 euroa. Heitin hinnan hieman huolimattomasti.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 06.01.13 - klo:18:43
En ole ikinä teettänyt ruostesuojauksia, mutta jotenkin minulle on jäänyt sellainen kuva, että koko käsittely maksaisi noin tonnin, ei muutamaa satkua.

v. 2011 hinnat oli n. 500e ylöspäin, riippuen käsittelystä. Kuten moneen kertaan on todettu, ei siitä hyötyä olekaan jos vaihtaa autoa parin vuoden välein. Hienoisesta vaikutuksesta melutasoon on hyötyä tiheään vaihtajallekin varsinkin pikkuautoluokassa.

Kosti K Kelju

Optimi tilanne olisi nyt omalla kohdalla se että auto suojattaisiin ennen luovutusta.
Lainaus käyttäjältä: VW:t - 06.01.13 - klo:18:46
Tärkeämpää on auton ulkopesu kuin ylimääräinen ruostesuojaus. Ei paljon lämmitä jos pohja on upea jos päältä kukkii. Eli jos ei jaksa autoaan pestä/pesettää niin tuskin kannattaa suojauttaakaan. Mutta jos muutenkin pitää autostaan huolta niin voihan siihen suojaukseenkin satsata. Ruostesuojaamoissakin kannattaa käyttää tunnettuja ja hyvämaineisia yrittäjiä, niin kuin kaikissa muissakin asioissa.
En tiedä suojauttavatko sellaiset henkilöt autoaan jotka eivät välitä sen pesemisestä/puhdistuksesta muutenkaan. Itse pesen automme usein, myös talvikeleillä.

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 21.11.12 - klo:13:48
Ei mitään järkeä, jos autoa ei meinaa itse pitää useampaa vuotta. Itselle ei tulisi mieleenkään suojata autoa, jolla ajan keskimäärin vuodesta kahteen. Olen ehkä itsekäs mutta miksi suojaisin sen tulevaa käyttäjää ajatellen ? Sama kuin maksaisi nahkapenkeistä ekstraa ja sitten heittäisi siihen penkinpääliset ettei penkit kulu. Seuraava omistaja saisi uudet penkit ja sinä et niistä olisi koskaan nauttinut.

Mitäpä sitä autoa huoltamaankaan jos aikoo pitää vain 1-2 vuotta?! Pari vuotta menee helposti samoilla öljyillä kilsoista huolimatta. Turha sitä autoa on hyvänä pitää seuraavaa omistajaa varten! ;D

Itse aion varmastikin tulevan suojata vaikka ei tulisi sitä kauaa pidettyäkään. Luulisi myytäessä olevan plussaa vaikka ei rahojaan pois saisikaan. Itseäni ainakin lämmittää ajatus, että seuraava omistaja saa hyvin pidetyn auton. Liisariakin tulee pidettyä kuin omaa. Ehkä olen vaan tyhmä... :)

arskas_s

Lainaus käyttäjältä: Kosti K Kelju - 06.01.13 - klo:18:47
Olet oikeassa, n 700-900 euroa. Heitin hinnan hieman huolimattomasti.

Autokohtainen hinnasto

FINIKOR - Rahoituksella joustoa maksuaikaan ja -tapaan!
•Rahoitus antaa asiakkaalleen mahdollisuuden jakaa maksunsa osiin, jopa 72 kuukauteen!
•Rahoituksen voi hakea helposti ja vaivattomasti liikkeissämme tai hakemaan sen valmiiksi netissä alla olevien ohjeiden mukaan
•Ostaessasi Finikor -rahoituksella ette maksa mitään liikkeessä vaan lasku tulee ostokuukautta seuraavana kuukautena kotiinne. Silloin voitte rauhassa valita maksuvaihtoehtonne
•Ostoksenne voitte maksaa ostokuukautta seuraavana kuukautena ilman mitään kuluja
•Ostoksenne voitte maksaa myös kolmessa kuukaudessa ilman korkoa. Kuukausittaisen lyhennyksen lisäksi maksatte ainoastaan käsittelymaksun 4â,¬/kk
•Valittavana on myös 12 kuukauden takaisinmaksuaika ilman korkoa. Tällöin kuukausittaisen lyhennyksen lisäksi veloitamme ainoastaan tilimaksun 35â,¬ sekä käsittelymaksun 4â,¬/kk. Tutustukaa alla oleviin esitteisiin ja tiliehtoihin.
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

Vaarivanhus

Edelliseen autooni, 2004 Boraan teetin ensimmäisen kerran ruostesuojauksen sen ollessa hieman alle nelivuotias. Suojauksen tehnyt liike antoi takuun 11-15 vuotta, riippuen siitä, miten vanhana ensimmäinen suojaus kyseisessä liikkeessä tietyillä aineilla ja menetelmillä tehdään. Lähtökohtana, että ensimmäinen suojaus tehdään "Autoikäryhmälle 0-6 vuotta" ja jatkokäsittelyt kolmen vuoden välein. Toisin sanoen, voi monta vuotta ajella ja jos auto tuntuu miellyttävän pitempääkin ajoa varten, niin saa suojaukselle kunnon takuun vielä siinäkin vaiheessa. Mielestäni hyvä vaihtoehto niille, joita arkarruttaa uuden auton alkuvaiheessa, miten pitkään autoa aikoo pitää.

Sitä, noteeraako autokauppias vaihtoauton hyvityshinnassa tehtyjä ruostesuojauksia mitenkään, en osaa sanoa. Käytettyä autoa ostaessa ja myydessä tilanne onkin sitten jo toinen.
Joutilas 76v

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 06.01.13 - klo:19:05
Itse aion varmastikin tulevan suojata vaikka ei tulisi sitä kauaa pidettyäkään. Luulisi myytäessä olevan plussaa vaikka ei rahojaan pois saisikaan. Itseäni ainakin lämmittää ajatus, että seuraava omistaja saa hyvin pidetyn auton.

Hieno juttu, että toimit näin. Itse en raaski lahjoittaa 700-1000 euroa seuraavalle omistajalle.

Muuten toki pidän autosta huolta, kun en halua likaisella autolla liikkua. En varsinkaan sisältä likaisella. Ja huollotkin toki tehdään huolto-ohjelman mukaan merkkiliikkeissä, vaikka en ruostesuojausta autoon osta.

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 06.01.13 - klo:19:16
Sitä, noteeraako autokauppias vaihtoauton hyvityshinnassa tehtyjä ruostesuojauksia mitenkään, en osaa sanoa. Käytettyä autoa ostaessa ja myydessä tilanne onkin sitten jo toinen.

Kesällä 2010 myin kaksi autoa (-06 ja -02) pois. Kukaan ostajista ei ollut kiinnostunut ylimääräisistä suojauksista. Vaihtohyvitykseen suojauksella ei varmasti ole mitään vaikutusta.

tn62634

TM testasi auton lisä-äänieristämistä tässä viime vuoden puolella johonkin Mitsubishin maasturiin. Niillä liimattavilla pikimatoilla yms. oli lähinnä psykologinen merkitys, kun muutoksia mitattiin. En muista oliko myös ruostesuojaus mukana testissä, mutta renkaat olivat käytännössä ainoa keino, jolla oli todellista vaikutusta.

En nyt ihan heti keksi mitä hyötyä siitä on, että auto on päivän pois ajosta ja siitä maksetaan tonni. :) Mutta hyvähän se on, jos joku siitä lisäarvoa saa.

Joskus kun on autoja tullut harrastettua, ei esim. 25-vuotiaaseen autoihin uudehkona tehdyllä Finikor-suojauksella ole ollut merkitystä ruostumiseen - ainakaan positiivisessa mielessä. No näissä sentään on kai kehitys kehittynyt tässä ajassa.

Kosti K Kelju

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 06.01.13 - klo:19:17
Vaihtohyvitykseen suojauksella ei varmasti ole mitään vaikutusta.
Ei ole, niinkuin muillakaan lisähärpäkkeillä mutta 5-6 vuoden kuluttua edelleenmarkkinointi on varmaan helpompaa vaikka rahallinen arvo olisikin nolla. Itse kuulun siihen ryhmään jolle on kunnia-asia laittaa auto kiertoon niin hyvänä kuin se vain on mahdollista.

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 06.01.13 - klo:19:17
Kukaan ostajista ei ollut kiinnostunut ylimääräisistä suojauksista. Vaihtohyvitykseen suojauksella ei varmasti ole mitään vaikutusta.
Ehkäpä mulle on vaan jäänyt syylä sieluun ruostuneista autonpelleistä :D. Auton alla makoilu hitsaushommia tehden, kuuman pien valuessa hihaan ja Esabin kirppujen tunkeutessa korviin ei ole sitä mukavinta askaretta. Koko ajan peläten, milloin kosla roihahtaa tuleen.
Joutilas 76v

Markku J

Kosti K:

kun saat uuden A1:n, niin tarkista, onko siinä moottoritilan alasuojamuovi. Sillä näkisin olevan Suomessa merkitystä, ja kaikissa muissa autoissani on sellainen ollut.  Kun kyselin sitä huollosta AC:ssä, niin sanoivat, että ei välttämättä ole ollut vakiona, ja autoja voi olla tuotu maahan suojalla ja ilman. Joku palstalainen kertoi sellaisen saaneensa veloituksetta asennettuna, kun sitä vaati.

Kosti K Kelju

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 06.01.13 - klo:19:41
Kosti K:
kun saat uuden A1:n, niin tarkista, onko siinä moottoritilan alasuojamuovi.
Kiitos muistutuksesta, taisit siitä kirjoittaakin A1-topicissa.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Kosti K Kelju - 06.01.13 - klo:19:34
Itse kuulun siihen ryhmään jolle on kunnia-asia laittaa auto kiertoon niin hyvänä kuin se vain on mahdollista.

Kyllä minäkin yritän pitää autot hyvässä kuosissa, kun siistillä ja ehjällä autolla on kiva liikkua ja jälleenmyyntiarvokin pysyy parempana.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 06.01.13 - klo:19:32
Joskus kun on autoja tullut harrastettua, ei esim. 25-vuotiaaseen autoihin uudehkona tehdyllä Finikor-suojauksella ole ollut merkitystä ruostumiseen - ainakaan positiivisessa mielessä. No näissä sentään on kai kehitys kehittynyt tässä ajassa.

Eikai kukaan tosissaan luule, että käsittely takaa ruosteettomuuden 25-vuodeksi  ;D

Ainakin kun itse oli suojauttamassa, siellä oli n. 6 vuotta vanha auto, joka oli jo hitsauksen ja hiekkapuhalluksen tarpeessa ennen käsittelyä, en millään jaksa uskoa, että täsmälleen sama ruostuminen tapahtuisi, jos pinnassa on ruostesuoja-aine...Isukin Maxima oli ruosteessa n. 2-vuotiaana, ruostesuojaajaa lainaten: "tämähän on ihan mätä". Ei suojattu, kun pohjatöihin olisi jo mennyt satanen jos toinenkin, auto meni välittömästi vaihtoon...

herra neljäkymmentä 7

enenpi vaikuttaa vaihtoarvoon miten hyvä olet neuvottelemaan.Mulle ei ikään ole sanottu että väliraha ois tonverran jos autosa olis joku pinnote/ruostesuojaus.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 06.01.13 - klo:20:02
Eikai kukaan tosissaan luule, että käsittely takaa ruosteettomuuden 25-vuodeksi  ;D

Tota, mun äidin Subaru Leone 1990 suojattiin uutena ja joka toinen vuosi tarkastettiin paikkailtiin. Vuonna 2009 katsastuksessa oli eka huomautus. Talokarin alosan kotelo puhki. Ja syy siihen , vesireikä tukossa. Jotta kyllä tuonaikaisen japsinkin sai pysymään kuosissa melko kauan;-)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 06.01.13 - klo:20:00
Kyllä minäkin yritän pitää autot hyvässä kuosissa, kun siistillä ja ehjällä autolla on kiva liikkua ja jälleenmyyntiarvokin pysyy parempana.

Sama homma. Vähintään kerran viikossa pesu ja kevyt imurointi  ;). Ruostesuojauksen näen taas totaalisen turhaksi, jos autoa ei meinaa itse kauan pitää. En minä muutenkaan kauheasti lahjoituksia tee niin miksi seuraavalle omsitajalle tekisin satojen-/tuhannen euron lahjoituksen pelkästään hyvän mielen vuoksi?.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Markku J

Olisko nykyään vielä myynnissä autoja, kuten aikanaan oli ainakin Nissan Maxima, Honda Accord, Nissan Micra, joissa suojaus oli kokolailla pakko tehdä, jos halusi auton kestävän ruosteettomana 3 vuotta +. Ã,,idilleni ostin uuden Micran v 2002. Siihen teetettiin täysi ruostesuojauskäsittely hiukan alle 1 -vuotiaana. Onneksi, sillä katsastusmies sanoi sen ollessa melkein 8 -vuotias tuon käsittelyn pelastaneen auton. Micra olikin upeassa kunnossa, kun se vaihdettiin uuteen Poloon v 2010.

Reneto

En ole edes harkinnut lisäsuojan ottamista Astraan. En kuitenkaan pidä autoa niin pitkään, että ehtisin siitä mitään hyötyä. Oletan, ja huom. OLETAN, ettei alle viidessä vuodessa tapahdu pelleille tai alustalle mitään dramaattista.
Autovalinnoissa olen pyrkinyt välttämään ruosteherkkiä merkkejä/malleja. Tähän asti on mennyt ihan hyvin, ranskalaiset Pösö ja Rellu olivat niistä luopuessani n. 10-vuotiaina vielä erittäin hyvässä kuosissa. Jetassa ei kuusivuotiaana ollut mitään hälyttävää, vaikka takaluukku vaihdettiinkin takuuna.. Sen ruostumista ylim. suojaus tuskin olisi estänyt.
Eikä nämä uudemmat ooppelitkaan kai ole mitään ruostepommeja. Ainakin tuo Hesarin lista rauhoittaa mieltä.
Sijotan rahani ennemmin johonkin mukavaan, kuten äänentoiston parantamiseen  :)
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Peke

Onpas täällä outoja kommentteja aiheesta... ::)
Faktathan on nämä:
Ruostesuojaus parantaa auton jälleenmyyntiarvoa tai ainakin helpottaa myymistä(ei liikkeen hyvitystä, nehän ei hyvitä mistään extrasta, mutta myydessä kyllä mainostetaan)
Ruostesuojaus on PARAS tapa pitää autonsa ruosteettomana
Hiljentää ajomelua, joissakin autoissa paljonkin, joissain ei välttämättä edes huomaa
Ruostesuojatut autot on varsinkin vanhempina paljon paremmassa kuosissa kuin ei suojatut(tästä itselläkin omakohtaisia kokemuksia USEASTA automallista
Auton pesu ei ole suojausta, mutta auttaa tietenkin auton kunnossapitämistä, varsinkin ovet, lokarit, takaluukut sun muut pysyy paljon varmemmin ruosteettomina, jos ne on puhtaat.
Ja lausahdus "mähän teen suojauksen sit muille, jos uuden auton suojautan enkä pidä sitä pitkään" on melkein sama ku ottasit autos karvalakkina, ettei vaan muut pääse hyötymään sun hankkimista jutuista. Se hyödyttää eka omistajaakin melun hiljenemisellä, uutena suojattu auto on helpompi myydä, tiedät ettei omaisuutesi ruostu(koska uudetkin autot ruostuu) ja JOS pidätkin autoasi pidempään vaikka muuttuneen elämäntilanteen vuoksi, autosi pysyy hyvänä eikä edessä ole ruostekorjauksia.
Ja en tiedä mitään paikkaa autossa, missä ruostesuoja-aineesta olisi haittaa, sen sijaan HYÖTYÃ,, siitä voi olla esim. sähköosien kohdalla(esimerkkinä Mitsubishi Lancer Evo)
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Peke - 06.01.13 - klo:22:08
Onpas täällä outoja kommentteja aiheesta... ::)

Kommenttini ei kyllä vastannut alkuperäiseen kysymykseen lainkaan.. Ihan yleistä jorinaa ruostesuojuksen kannattavuudesta.

Jos pitää autoaan piiitkään ja ostaa herkästi ruostuvan maineessa olevan merkin/mallin, niin siittä vaan suojaamaan. Muussa tapauksessa rahat taitavat mennä kankkulan kaivoon.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

cipher

Johtunee siitä, että täällä on paljon (ehkä suurin osa) uusien käyttöautojen omistajia/liisaajia/työsuhdeautoilijoita. Varsinaisia "automiehiä" joilla on hauskoja laitteita on vain muutama.

Itsekin olen pääosin vain autojen käyttäjä. Viimeiset kaksi uutena hankittua käyttö/perheautoa on jätetty suojaamatta, koska ei ole tarkoitus ollut pitää niitä ikuisesti.

Hauskat laitteet, joilla ajaisin talvella suojaisin (ei ole sellaista valitettavasti nyt). Kesän kauniiden päivien laitteita tai rataleluja en suojaisi. Ja toki tuo, että sitä töhnää menisi mahdollisesti myös vääriin paikkoihin vaikuttaa.

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 06.01.13 - klo:20:43
Eikä nämä uudemmat ooppelitkaan kai ole mitään ruostepommeja. Ainakin tuo Hesarin lista rauhoittaa mieltä.
Sijotan rahani ennemmin johonkin mukavaan, kuten äänentoiston parantamiseen  :)

Ostin pari vuotta sitten Opel Astran pääkaupunkiseudulta. Noin 5 vuotiaissa oli jo ruostetta iskareiden ylätuentojen kohdalla. Melkein kaikki Astrat meni omalta osaltani ruosteen vuoksi hylkyyn, kunnes löytyi lähes ruosteeton. Astrat oli toki ruosteettomimpia kuin suurin osa muun merkkisistä autoista.

Jos olen ostamassa käytettyä, maksan mielelläni 1000 euroa extraa täysin ruosteettomasta uutena pohjakäsitellystä autosta. Maksan tasan 0 euroa siitä että äänentoistoa on tunattu.  Autoa, johon on tehty omia kajariviritelmiä en ostaisi. Sama pätee alustaviritelmiin.

---
Täällä on ylistetty pesun jumalallista vaikutusta. Pesen auton 3-5 kertaa vuodessa (väri myrskybeige ja paska ei juuri näy) ja kerran vuodessa vahaus. Auto (Golf iV variant) on reilu 12 vuotta vanha ja yhtään päällypuolista ruostetta ei ole. Yksi lokari on ruostunut läpi sisäpuolelta kannakkeen kohdalta (sisäkannake ruostunut poikki). Hyvin todennäköisesti tuo läpiruostuminen olisi vältetty ruoste-estokäsittelyllä.

Uskon että peseminen ja vahaus auttaa, mutta tuskin ruostumisen vuoksi autoa kannattaa pesetyttää joka viikko tai edes joka toinen viikko. Eiköhän kerran kuukaudessa pesu alustapesun kanssa riitä. Olen ollut itse laiska pesujen suhteen ja ei silti ruostetta. Toki kaikki kiveniskeymät on tullut heti paikattua (zinc 82 alle ja myöhemmin paikkamaalaus)

Arcca

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 06.01.13 - klo:22:40

Uskon että peseminen ja vahaus auttaa, mutta tuskin ruostumisen vuoksi autoa kannattaa pesetyttää joka viikko tai edes joka toinen viikko. Eiköhän kerran kuukaudessa pesu alustapesun kanssa riitä. Olen ollut itse laiska pesujen suhteen ja ei silti ruostetta. Toki kaikki kiveniskeymät on tullut heti paikattua (zinc 82 alle ja myöhemmin paikka maalaus)

Olen saanut jostain kimmokkeen päähäni ettei alustanpesu ole kannattavaa; Siinä suihkutetaan paineella (lika)vettä pohjan rakenteisiin ja koloihin minne ei normaalisti muuten menisi vettä. Enpä siksi ole koskaan pesettänyt autonalustaa, vaan antanut luonnon vesipaineen ajaessa huuhdella pohjaa samoilta kohdin kuin se likaantuukin.

Maalipinnan ruosteet vs pesu samaa mieltä, kohtuupesu riittää. Itseasiassa olen vähän sitä mieltä ettei pesulla ole juuri vaikutusta maalipinnan ruosteettomuuteen (ihme likaa saa olla joka menee lakan, maalin ja sinkityksen läpi), mutta (pesulla ja) vahaamisella maalipinnan kunto säilyy kyllä esteettisesti hienompana.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 06.01.13 - klo:22:52
Olen saanut jostain kimmokkeen päähäni ettei alustanpesu ole kannattavaa; Siinä suihkutetaan paineella (lika)vettä pohjan rakenteisiin ja koloihin minne ei normaalisti muuten menisi vettä. Enpä siksi ole koskaan pesettänyt autonalustaa, vaan antanut luonnon vesipaineen ajaessa huuhdella pohjaa samoilta kohdin kuin se likaantuukin.

On mulla parista autosta pohjaa hitsattu. Kumpaankaan ei ikinä tehty pohjanpesuja tai suojauksia. Molemmilla oli noin 12v ikää kun hitsausta tarvittiin. Et suosittelen, jos yli 12v pitää.

meisterstuck

Kaikki uutena ostamani autot olen vienyt ruostesuojaukseen heti uutena.
Niinpä ajoin Audinkin luovutuksesta suoraan suojaamoon..
Nuorena ruosteisten autojen kanssa touhutessa, -87 pääsin uuden Fordin omistajaksi. Joten ruostesuojaus oli selviö.
(Auto tallin perällä edelleen,museoikää odottamassa,ruosteettomana)

Seppo

Tuolta jo linkitetystä ruotsalaisesta ruostetutkimuksesta voi myös yksittäin hakea eri automalleja:
http://www.vibilagare.se/test/rost

pokkus

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 06.01.13 - klo:19:32
TM testasi auton lisä-äänieristämistä tässä viime vuoden puolella johonkin Mitsubishin maasturiin. Niillä liimattavilla pikimatoilla yms. oli lähinnä psykologinen merkitys, kun muutoksia mitattiin. En muista oliko myös ruostesuojaus mukana testissä, mutta renkaat olivat käytännössä ainoa keino, jolla oli todellista vaikutusta.

Ainakin noiden äänitteiden perusteella muutos on ihan huomattava ja merkittävä. Kannattaa kuunnella kuulokkeilla.

http://tekniikanmaailma.fi/autot/muut/auton-melunvaimennus-mittausaanitykset

Dirti

Itse teettänyt kahteen edelliseen autoon suojauksen, hankintahintaan nähden aika pieni panostus kun on laittanut kiinni sen 500-550â,¬ käsittelyyn. Viimeisin käsittely tehtiin vantaan ruoste-estossa ja ensimmäinen finikorin pajalla espoossa. Finikorin käsittely oli uuden auton käsittelyn lisäksi ovet ja vantaan ruoste-estolla hintaan kuului koko auton massaus. Ja se mitä meluun tulee niin vantaan ruoste-eston käsittely vaimensi asentajan lupaamat 6 db.

Kyllähän tuo raha äkkiä menee kankkulan kaivoon jälleenmyytäessä jos ei osaa myydä ;) No leikki leikkinä, kyllä tuo massaus otetaan positiivisenä asiana kun myydään tai vaihdetaan autoa ja on ostajia ketkä osaavat arvostaa massausta joten myös maksavat mielellään hieman ekstraa.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Golfauto

Uskon että suojauksella saa auton jatkossa helpommin myytyä, mutta tuskin parempaan hintaan (paria euroa ei lasketa). En ihan pysy perillä palstalaisten rahankäytöstä... johonkin suojaukseen laitetaan mielellään esim 500e jotta seuraava omistaja saa hyvän mielen (lahjoitetaan 500e). Sitten jos kadulla tulee pulsu vastaan ja pyytää 500e, että saat hyvän mielen, niin moniko antaa? En tiedä... olette joko sekaisin tai sitten minä olen mutta molemmat vaihtoehdot ovat ok :P

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy