Kelejä pitelee

Aloittaja hildebad, 16.12.09 - klo:11:22

« edellinen - seuraava »

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 08.01.10 - klo:10:06

On se vaan kumma, taas pelittää  ???
Ei pelitä enään, neljän jälkeen taas:
Linja on pois päältä särmästi muutaman minuutin välein.

Hetkeä aiemmin asentajat soitti iskälle, että maanantaina sitten...
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Ironic32

Meillä teki tuota pätkimistä edellisessä vanhassa talossa kelistä riippumatta silloin tällöin, itse asiassa aika useastikin. Nyt kun on tuo valokuitu ollu puoli vuotta uudessa kämpässä, niin ei oo mulla ainakaan ollu kertaakaan netti poikki (koputtelee puuta)...

eGetin

Ei kyllä mitään hyötyä tuolla säteilylämmittimellä... Tänäänkin aamulla kuului semmoinen kolina ja kalina 2.0 TDI:stä aamulla, että sitä olisi voinut erehtyä jo luulemaan -60 Valmetiksi. Oli kuulemma ollut vajaa 2h roikassa, ja eilen kovemmassa pakkasessa tunnin pidempään ja kuului kuulemma vielä hirveämpi ääni.
Lisäksi kolmostie oli kunnolla jäällä vuorattu, ihan kuin olisi vettä satanut ja olisi jäätynyt samantien siihen tien pintaan...
Toissayönä pamahti naapurikaupungissa sähköjohto, ja koko lähitienoo oli yöllä pimeänä.

Urlaub

Täytyy myöntää, että nyt on olleet oikeat talvikelit Tampereellakin. Autokin on pysynyt puhtaana jo kuukauden! Se on kyllä erittäin hienoa näihin etelän "talviin" tottuneena.

Tokihan pakkanen vaikuttaa autoihin, mutta ei ole ollut mitään ongelmia, vaikka seisovatkin kadun varressa asukaspysäköintitunnuksilla eli sähköpaikasta ei untakaan..

Heka

Lainaus käyttäjältä: VW-man - 03.01.10 - klo:15:26
Moro. Laakkosilta (VL ja AL) löytyy maskisuojaa V koppaseen sekä VI koppaseen Golfiin. Löytyy myös Octavia 2:seen sekä Octavia 2FL:ään. Toki muihinkin löytyy. Hinta on noin 69,00EUR. Väri vaalean harmaa. Muita värejä ei ole. Isot kiinnikkeet joissa koukut mitkä kiinnittyy ritilän taakse. Pakkauksessa on myös suoja mikä tulee puskurin keskiritilään.

Tänään kävin Lahden Laakosella kyselemässä maskinsuojusta, kun ei meinaa lämmöt nousta yli -15 asteen pakkasilla.
Jo löytyi 3 osainen (ylä osa 2 osassa + alaosa) mustana hintaan 45.- â,¬. Ei paha! Nopea testilenkki niin näytti auttavan.
Musta ei oo niin pahan näköinen etenkään alaosassa. Alaosan voi pitää lauhemmilakin keleillä.

VW-man

Joo Golfiin (tai yleensä Volkkariin) ne on jostain syystä halvempia kuin Octaviaan tai muihin Skodiin.

VodmarVortex

Lainaus käyttäjältä: VW-man - 08.01.10 - klo:17:26
Joo Golfiin (tai yleensä Volkkariin) ne on jostain syystä halvempia kuin Octaviaan tai muihin Skodiin.
Rinta-j kielsi koko viimasuojan hankkimisen, ja Tammer-Suojalla ei ole Roomsteriin sopivaa. Mistä noi Laakkosen peitteet on kotoisin?

VW-man

Mun käsittääkseni Pörhö teettää niitä jossakin ja Laakkonen ostaa ne Pörhöltä. Näin siis VW-puolella. Skodien taas tulee Tammersuojalta mutta niillä ei kait ole kaavat kuin Octavia2:een, Octavia 2FL:ään sekä Superb2:een sekä muutamiin Volkkareihin: Passat&Golf. Jos muihin halutaan niin alkavat tehda niitä vasta kun joku tilaa niitä vähintään 20 maskia kerralla.

TKe_

AutoBerner teettää käsittääkseni noita suojia jollain Rovaniemeläisellä firmalla, jos en nyt ihan väärin muista. Pohjoisesta kuitenkin tulevat.

VW-man

Lainaus käyttäjältä: TKe_ - 08.01.10 - klo:18:40
AutoBerner teettää käsittääkseni noita suojia jollain Rovaniemeläisellä firmalla, jos en nyt ihan väärin muista. Pohjoisesta kuitenkin tulevat.

Eli juurikin Pörhöllä/jollain sen alihankkijalla. Pörhö on pohjoisessa vaikuttava suuri Vokkareita, Audia ja Seatia myyvä ketju.

Heka

Ei ollut pussissa valmistajan nimeä. Eikä viitettä mistä olisi tullut Laakkoselle. Laskussa oli koodi T1K038004, nimike Golf 5 maskin viimasuoja, tuosta nyt ei paljon irtoa.

Klonksvaagen

[OT]
LainaaJoo Golfiin (tai yleensä Volkkariin) ne on jostain syystä halvempia kuin Octaviaan tai muihin Skodiin.
Jostain syystä ainakin aikoinaan oli huollot ja varaosatkin halvempia Klonkkariin ja sen takia vaihdoin merkkiä ;)
[/OT]
ps. Anteeksi aiheen sotkeminen, Perjantai- ilta, muutama olut ja silleen.

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Heka - 08.01.10 - klo:18:57
Ei ollut pussissa valmistajan nimeä. Eikä viitettä mistä olisi tullut Laakkoselle. Laskussa oli koodi T1K038004, nimike Golf 5 maskin viimasuoja, tuosta nyt ei paljon irtoa.

No Pörhöltä ne sinne jokatapauksessa tilataan. Koodi on periaatteessa saman tyylinen kuin originaaleissa VW-osissa, mutta mistään VW:ltä nuo ei tule. Itse olen Laakkosella töissä.

skodamig

^prakka: toimiikos säteilylämmitin; itse olen käyttänyt n. 30 kertaa ja kolmas kappale menossa.. >:( Eka vaihtui takuuseen ja tän joutui maksamaan itse ( yli 2v. vanha )  ;D. Muutoin on jo alle -30 pakkasta ja kyl Ocussa ei ole paleltunut; no ekat 5 min. asiakaskäynnin jälkeen on ollut viileetä.

Edit: 2.0 TDI lähtee kyllä lämmittämättä käyntiin -39 ja -32, mutta kuulostaa karmeelta. Kiitos DEFA.
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

Tos®

Omassa BKD:ssa on letkulämmitin ja 2 tuntia riittää mainiosti.
Jos joskus laittas vielä paistinpannun lisäks  ;D

Testasin pari viikkoo sitte audin paistinpannun ja kyl se otti jonku vajaa 300w
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Heka - 08.01.10 - klo:17:18
Tänään kävin Lahden Laakosella kyselemässä maskinsuojusta, kun ei meinaa lämmöt nousta yli -15 asteen pakkasilla.
Jo löytyi 3 osainen (ylä osa 2 osassa + alaosa) mustana hintaan 45.- â,¬. Ei paha! Nopea testilenkki niin näytti auttavan.
Musta ei oo niin pahan näköinen etenkään alaosassa. Alaosan voi pitää lauhemmilakin keleillä.
CChen ei varmaan saa Laakkoselta, ja senpä vuoksi kävin hakemassa Etolasta mustaa muovilevyä 1,84 euron hurjaan hintaan ja teen itse. Mutta ainakin omassa kiesissä on joku lämpötila-anturi juuri ala-aukon kohdalla. Joku sanoi jossain että viimasuojaan pitäisi tehdä reikä sen kohdalle. Onko noissa marmoriliikkeen maskeissa otettu mitenkään huomioon antureita?
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 08.01.10 - klo:20:29
CChen ei varmaan saa Laakkoselta, ja senpä vuoksi kävin hakemassa Etolasta mustaa muovilevyä 1,84 euron hurjaan hintaan ja teen itse. Mutta ainakin omassa kiesissä on joku lämpötila-anturi juuri ala-aukon kohdalla. Joku sanoi jossain että viimasuojaan pitäisi tehdä reikä sen kohdalle. Onko noissa marmoriliikkeen maskeissa otettu mitenkään huomioon antureita?

Ei ole...Nehän on yleensä myös jonkin muun kuin autovalmistajien tekeleitä. Osa niistä jopa istuu joidenkin mallien keulille niin huonosti, että niitä on tullut bumerangina takaisin huonon istuvuuden tai liian lyhyiden kiinnikkeiden takia. Tai jäänyt jopa ostamatta joiltakin kun tuote ei ole vakuuttanut tarpeeksi. Niitä kaavoitetaan yleensä paikoissa joissa ei eri automalleja niin hyvin tunneta tai tiedetä. Niitä on yleensä tehty malleihin joita on teillämme yhtä paljon kuin mitä on myyty kotitalouksiin Vaasan ruispaloja. Eli Golf, Passat, Octavia, Jetta, Superb... Siinä ne melkein sitten olikin VAG-leiristä mihin noita saa. Octavian ja Superbin maskeissa on lovi konepellin avauskahvaa varten. Mitään antureiden aukkoja noissa ei ole. Ei ne tiedä noissa mestoissa joissa tehdään esim. penkinpäällisiä tuollaisista asioista kuin anturit jne. juuri mitään.

Karvis

Pre fl Ocu II:n saa myös tämmöisen maskisuojan Superskodalta, hinta vaivaiset 27â,¬ mutta rahti on törkeä. Kalliin rahdin vuoksi jäänyt hankkimatta, mutta porukassahan tuollaisia voisi tilata ::)

Nuo tammersuojat ym. wiltit on susirumia :-[
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tn62634

Tuollaisen Superskodan maskisuojan kehtaisi jo laittaakin, mutta ne sellaiset patjat siinä keulalla lähinnä herättävät sääliä.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 08.01.10 - klo:23:35
ne sellaiset patjat siinä keulalla lähinnä herättävät sääliä.

Mieluummin ilman kuin joku rääsy maskin päällä ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

ATM

Harvinaisen kovia pakkasia pitelee, mutta minä tykkään! Nyt on kunnon talvi ja saa nauttia pulkkamäestä ja autoilusta. Tämähän on melkein kuin nuoruusvuosina, jolloin sai jo joulukuussa hyppiä talon katolta lumihankeen  :D

Toivotan kaikille leppoisia kelejä. Nautitaan tästä kun ei suolamoska lennä ja saa ajella pakkasenpuremilla teillä.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: skodamig - 08.01.10 - klo:19:12
^prakka: toimiikos säteilylämmitin; itse olen käyttänyt n. 30 kertaa ja kolmas kappale menossa.. >:( Eka vaihtui takuuseen ja tän joutui maksamaan itse ( yli 2v. vanha )  ;D. Muutoin on jo alle -30 pakkasta ja kyl Ocussa ei ole paleltunut; no ekat 5 min. asiakaskäynnin jälkeen on ollut viileetä.

Edit: 2.0 TDI lähtee kyllä lämmittämättä käyntiin -39 ja -32, mutta kuulostaa karmeelta. Kiitos DEFA.
No voihan sekin olla ihan mahdollista että se olisi sökönä koko viritelmä :D
Toisaalta, ihan samanlainen se on 1.9TDI:ssä (74kW), joka ei edes lähde käyntiin kovinkaan helpolla, kun on yli 30 astetta pakkasta.

Liekkö Webasto/Eberi tällä hetkellä se ainoa toimiva lämmitystapa?

Samoiten olen ihmetellyt tuota pehvanlämmittimen toimintaa, muistan kuinka viime talvenakin jo valitin kuinka ei 5-asennossa penkki vain lämpene nopeasti. Tänään sen huomasi taas, ei sitten niin mitään lämpötoimintaa kuin vasta ikuisuuden kuluttua. Liekkö sekin sökönä?

Reneto

Lainaus käyttäjältä: praKKA - 09.01.10 - klo:00:13
Samoiten olen ihmetellyt tuota pehvanlämmittimen toimintaa, muistan kuinka viime talvenakin jo valitin kuinka ei 5-asennossa penkki vain lämpene nopeasti. Tänään sen huomasi taas, ei sitten niin mitään lämpötoimintaa kuin vasta ikuisuuden kuluttua. Liekkö sekin sökönä?

Hmm.. mulla taas meinaa palaa perse jo 1-asennossa. No ei nyt sentään, mutta on tehokas ja lämpenee nopeasti. Ei kuitenkaan viitsi koko aikaa pitää päällä, on sen verran ärhäkkä  :)
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

konzta

Edullisesti alapään vaivoja, ainakin miehille jos tuota pitää päällä isommilla asennoilla jatkuvasti. (sillä oletuksella että lämmin)
:D

VW Fahrer

Tänään tuli koeponnistettua tuo Saksan tuliainen kylmäkäynnistyksellä -23 asteessa. Tosi huonosti jaksoi pyörittää ja sinänsä ihme että tokalla yrittämällä lähti käyntiin rumalla äänellä ja Kühlmittel prüfen -tekstin kera. Pistin heti lataukseen kun kotiin pääsin niin eiköhän tää tästä  :) Kotoa päin kuulin uutisia, että Audi A4 samalla koneella Webastolla lämmitettynä ei jaksanut pyörittää ollenkaan noin 30 asteen pakkasessa -> laturin päähän. Kyllä vaan akun kunto hyvin pitkälti määrää sen, lähteekö vai ei. Eihän siinä ole mitään mahdollisuuksiakaan jos ei kertakaikkiaan pyöri...

Olen pitänyt auton Calixin letkulämppärillä koko ajan lämpimänä niin silloin kyllä lähtee hienosti, mutta kylmäkäynnistys paljastaa akun heikkouden.
Ex: VW Golf 2.0 TDI Comfortline 2004

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 08.01.10 - klo:16:28
Ei pelitä enään, neljän jälkeen taas:
Linja on pois päältä särmästi muutaman minuutin välein.

Hetkeä aiemmin asentajat soitti iskälle, että maanantaina sitten...
Ja taas kello on neljä ja netti alko jumittaan!
Tämä ei VOI OLLA johdoista kiinni!?
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Ironic32

LainaaSamoiten olen ihmetellyt tuota pehvanlämmittimen toimintaa, muistan kuinka viime talvenakin jo valitin kuinka ei 5-asennossa penkki vain lämpene nopeasti. Tänään sen huomasi taas, ei sitten niin mitään lämpötoimintaa kuin vasta ikuisuuden kuluttua. Liekkö sekin sökönä?

Kyllä täälläkin on sekä golfissa että pasuunassa riittänyt tuo 1-asento. Nyt kun oli noita yli 35 lukemia, niin pidin 30km työmatkan 2:lla tuota pasuunassa ja sekin alkoi lopulta kuumottamaan ihan mukavasti. En voi edes kuvitella tilannetta, jossa tarvis käyttää tuota 5-asentoa.

Onkohan noissa oikeasti joku ominaisuus, että 5-asennossa lämpenee nopeammin tai jotain, koska väitän kyllä, että pasuunassa palaa per*e, jos pitää 5-asennossa tuota lämppäriä ::)

ATM

Harvemmin täällä sellaiset pakkaset paukkuu että merenjäälle syntyy jääkukkia. Piti oikein ottaa kuva kun olivat niin kauniita.

Quality

Onko pohjoisemmassa Suomessa kuinkakin liukasta? Eilen maalla käydessämme kelit olivat loistavat, pakkasta välillä Hki - Päijät-Häme parinkympin kahden puolen. Liikennettä vähän, jopa moottoritiellä pystyi ajoittain ajamaan pitkillä.

Tänään pakkanen pikkuhiljaa laskee, nyt mittarissa vielä -15,2.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Arcca

Tuunasin CC:hen eilen sunnuntaina maskisuojan -20 asteen pakkasessa sormet ja m... huurussa. Jo perjantaina tarvikkeita hankkiessa ajattelin, että nyt varmaan pakkanen lähtee kun lopulta tähän hommaan ryhdyn. No niinhän siinä sitten kävi. Mutta onpahan nyt maskisuoja valmiina paikallaan jos vielä meinaa pakkasherra ruveta ryppyilemään. Meinaan ruveta pitämään sitä renkaidenvaihdon kanssa samassa tahdissa, peittää vain alapuolisen aukon.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy