Kelejä pitelee

Aloittaja hildebad, 16.12.09 - klo:11:22

« edellinen - seuraava »

Donitsi

Tuskin kun ei talokaan tahdo lämmetä oikein tässä tuulessa. Pakko oli laittaa villasukat. Mutta vasta sen jälkeen kun kävin hakemassa puita :)

JMTK

On talo lämmennyt, mutta polttoöljyä on palannut p..esti. 11.12.09 - 11.02.10 noin 1000 litraa. 16,4 L/pv. :o ;
Täytyy suunitella jokin muu lämmitys muoto. ???

makkis

Kotikylällä ennätys tuli keskiviikkoaamuna, mittarin mukaan -36,5 astetta. Auto oli tunnin verran paistinpannun lämmityksessä. Käyntiin lähti ihan ok, mutta kun peruutin katoksesta, tökkäsin d:n ja polkaisin kaasua niin sammui kera moottorihäiriön merkkivalon. Painaisin starttia ja jäi vaan sahaamaan kunnes tajusin lukea iDrivelta että tökkääpä P:lle niin käynnistyy. No, näinpä teki ja moottorihäiriövalokin sammui. Tuli uutena asiana, ettei BMW käynnisty N:llä. AIna oppii.

Tänään antoi toisen kerran tämän talven aikana Transmission Failure -herjat raamatun mittaisine jorinoineen, mutta tuo on hävinnyt aina ilman boottia senkun lähtee vaan ajamaan. Häviää siis kun laittaa D:n päälle.

Mutta itse keleihin, mulla ei psyyke vaan kestä näitä helvetin pakkasia. Pientä lohtua ja vitutuksen lienytystä tuo tosiasia, että päivällä aurinko jo hieman lämmittää ja kohti kevättä hyvää vauhtia mennään.

RTWteam

Joensuussakin päin pakkanen paukutti -30 raja viivaa mutta "lämpeni" päivän mittaan. Kylällä vieläpä järjestettiin tänään talvitapahtuma. ;D Pakkanen ei tuntunut haittaavan ihmisiä. Liekkö jo pikku hiljaa tämä pohjolankansa alkaa kestämään pakkasta. ::) Autoilioiden yhteistyö on parantunut ja kaveria autetaan jos se menopeli ei tahdo startata. Hyvä näin ja tästä on hyvä jatkaa kohti kesää.  :) Pidetään kaverista huolta ettei kukaan tuonne kylmään jää.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: makkis - 20.02.10 - klo:21:20

Mutta itse keleihin, mulla ei psyyke vaan kestä näitä helvetin pakkasia.

Samansuuntaisia ajatuksia täällä. Esim. auton kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, mutta alkaa risoa se, kuinka paljon elämä muuttuu hankalammaksi pakkasten myötä.
Juu, ja sitä kilvan ihastellaan, kuinka nyt on OIKEA talvi. Eiköhän oikeaan talveen riittäisi 10-15 astetta lämpimämmätkin kelit, ja puolet tästä lumimäärästä. Taitaa olla joku uusi myräkkä tulossa, sitä odotellessa ja ihastellessa..
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

MacVolsu

Lunta tupaan vaan, suomalainen kestää eikä valita pikkupakkasista. Oletteko ennen edes talvea kokeneet kun valitatte jo nyt?

Reneto

Lainaus käyttäjältä: MacVolsu - 20.02.10 - klo:22:04
Lunta tupaan vaan, suomalainen kestää eikä valita pikkupakkasista. Oletteko ennen edes talvea kokeneet kun valitatte jo nyt?

Onhan tuota ikää jo sen verran, että on koettu. en minäkään loskatalvista tykkää, mutta minun puolestani tällaiset pakkaset ja lumentulo riittäisi tältä erää.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Quality

Olivat muuten täydet kesäkelit ainakin nelos-viitostiellä, kun ei näkynyt lunta eikä jäätä missään. Vähän tuiskusi paikoin ja tuuli pikkuisen pyrki heiluttelemaan. Mutkaisella pikkutielläkin eteneminen oli miellyttävää eikä pienestä jääpolanteesta huolimatta liukkaus haitannut, sillä pakkasta oli pyöreät 20 astetta.

Etuvetoisen puskemistaipumus on normaaliajossa tipotiessään, mutta perää tarjoaa sivulle kevyesti, kun sopivasti antaa kaasua kaarteessa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: MacVolsu - 20.02.10 - klo:22:04

Kun on vastuussa omakotitalosta ja siinä asuvasta perheestä, niin kyllä tällaiset kelit v-tuttaa.
Ensi yöksi on luvassa lumimyrskyä tänne, ja sähkökatkoksista varoitellaan. Ulkona -20 ja tuulee niin perkeleesti että sukat pyörii sisällä jaloissa. Kuinkahan kauan talo pysyy ilman sähköä lämpöisenä? Ei huvittaisi kokeilla.
Katolla alkaa olla lunta myös riittävästi, missä menee raja että pitäisi lähteä sinne urakoimaan henkensä kaupalla? Kyllä minullekin alkaa pikkuhiljaa riittämään.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

skula

Arcca. Vasta kaksi kertaa olen kivunnut katolle lumia tiputtaan.. Toisella kerralla oli jo 80cm parhaillaan lunta katolla.. Nyt ei näytä enää pahalta, ja voipi olla ettei tuollaisia määriä enää tänä talvena tule lisää.. Nyt kyllä ketuttaisi olla katolla, 24astetta pakkasta ja tuulee ihan perkuleesti...

Karvis

Keskustelu talon lämmittämisestä puita polttamalla jaettu omaksi keskusteluksi.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1385.msg18991#new
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VAG!

aa

Simola

Olipas tänään taas meininkiä Hesan ja Kymenlaakson välillä.
Kolareita, kaatunut pakettiauto ja ropsirekastakin oli tullut puut maantielle.

Takasumuvalosta sen verran, että käyttäkää sitä. Nyt on tarvetta.
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

RoccoScientist

Vuoden 1982 lumiennätys on muuten tainnut nyt mennä rikki. Tuolloin Kaisaniemessä mitattiin 67 cm lunta ja nyt FMI:n sivut näyttävät 68 cm:n tulosta. Matkaa on kuitenkin kaikkien aikojen lumiennätykseen roimasti - vuonna 1941 Kaisaniemessä mitattiin 109 cm lunta.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Karvis

Ennätyshän on 190cm, joten kyllä siihen vielä on matkaa ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

PIPO

Tänään taas näki autoja joissa on ilmeisesti tutka.Sen verran sokkona ajelivat lumipöllyn läpi.Superbista tämä varuste ainakin puuttuu. >:( >:( >:(

apo

Juu, tuo arvalla meneminen tuntuu olevan tapa aika monella.
Kehä 3:lla katselin noita kuorma-autoja, aika moni ajoi todella lähellä edellä ajavaa, että ihan hirvitti.

Kotimatka karvan vajaa 6km fillarilla 24 min. 5 jalkakosketusta, joista 1 liikennevalot... Sairaan nastaa... Erittäin hyvää tasapaino treeniä.
Sori OT.

eGetin

Talvella on kyllä hauskaa vedellä polkupyörällä, varsinkin toosi jyrkkiä peilijäässä olevia alamäkiä :)
Bussikuskeja ei kyllä tunnu tippaakaan kiinnostavan turvavälit, pidetään ehkä metri etäisyyttä edellä menevään rekkaan eikä sitten nähdä juurikaan mitään mitä edessä sattuu tapahtumaan. Tosin niin lyhyellä etäisyydellä ei edes satu jos rekka rupeaa jarruttamaan, kun bussi vain sitten kolahtaa pienellä nopeuserolla rekan perään ja tuuppaa sitä eteenpäin.

Quality

Pari metriä alkaa olla korkeutta pihakinoksella. Kola on käynyt täysin hyödyttömäksi, pitkävartinen lumilapio on päivän työkalu.

Katolle ei onneksi kaksikerroksisessa paritalossa ole toistaiseksi kertynyt paksua lumikerrosta, mutta tarkkailun alla on.

Käsittämättömästi vaan bussit ja muu liikenne pääsi etenemään, vaikka lumenauraus oli taas tavanomaisen surkealla tasolla. Bussiin ja sieltä pois pääseminen oli onnen kauppaa. Ja juniin oli turha edes yrittää.

Saa nähdä, miten paljon tuota aamuun mennessä kertyy. Nyt alkaisi jopa minulle riittää.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Quality - 23.02.10 - klo:20:02Saa nähdä, miten paljon tuota aamuun mennessä kertyy. Nyt alkaisi jopa minulle riittää.
Ymmärrän teitä kaikkia joilla on omaa pihaa aurattavana, minulle taasen kelpaa, tulkoon vaikka metri vielä, kun kerran ennätyksiä ollaan rikkomassa  :o

MacVolsu

Talvi on ollut minulle tosi mieluisa, olen saanut tehdä lumitöitä yllinkyllin joka on huisin hyvää hyötyliikuntaa. Katolle en ole mennyt, sen verran jyrkkä että ei ole menemistä, poislukien kahden eteisen katot jotka olen pari kertaa lapioinut.
Kello aamulla kolmelta soimaan, sitten pääsen lumitöihin taas  :)

Jii74

Itse olen ajellut tämän alkuviikon Jyväskylä - Seinäjoki akselilla eikä ole ollut lumimyräkästä tietoakaan.
Mielenkiinnolla odottelen loppuviikon pk-seudulle paluuta.
Audi A4 Allroad Quattro 2.0 TDI -18

ma1ja

Ja miksi Suomen puolustusvoimat oli ilmoittanut, että virka-apua lumitöihin ei ole luvassa?
Ei tietenkään, että nuo hommat sotilaspojille kuuluisi, mutta kun ensin uutisoitiin, että norjassa vai oliko se ruotsissa, on puolustusvoimat ilmoittautunut apuun ja vastaavasti suomessa ei.
???
Niin se vaan menee.

Simola

LainaaSaa nähdä, miten paljon tuota aamuun mennessä kertyy. Nyt alkaisi jopa minulle riittää.

Näin se alkaa olemaan minunkin kohdalla. Lunta toki pitää olla, muuten ei talvi tunnu miltään, mutta nyt alkaa lumesta olemaan haittaa. Ei mahdu enää pihoille, ja katotkin alkaa olemaan siinä ja siinä.

Maisemat toki on nyt todella komeat, ja loppuviikko näyttää vähän aurinkoisemmalta.

Sinänsä hyvä että nyt on vaikea keli. Huomenna kun ovat 4Matic ja quattro tour vuorossa. =)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: ma1ja - 23.02.10 - klo:20:31
Ja miksi Suomen puolustusvoimat oli ilmoittanut, että virka-apua lumitöihin ei ole luvassa?
Ei tietenkään, että nuo hommat sotilaspojille kuuluisi. ???

Se on tietysti suhteellista mikä on sotilaskoulutusta.

Itse olin inttiaikana patsastelemassa asuntomessuilla ja maatalousnäyttelyssä.  ;D Sitten yhtenä päivänä hakemassa joulukuusia koko varuskuntaan ja huippu taisi olla kenraalin tyttären muuttopoikana toimiminen.  :-\

Mitenköhän ne liittyivät sotilaskoulutukseen?

makkis

Perkkele, viikonlopulle luvattu suojasäätä ja katolla valehtelematta metri pakkaslunta ja taivaan täydeltä tulee lisää. Huomenna ei aikaa tyhjennykseen, eikä torstaina, menee perjantaille... saas nähdä sortuuko.

Alkaa vituttamaan tai siis on vituttanu jo pitkään. Tasan 2 siedettävää talvipäivää tähän mennessä, että on päästy pulkkamäkeen ja lumilinnan tekoon. Jos ei ole pakkasta yli 30 astetta, niin sitten on reilut 20 astetta ja lunta tulee metrin kertaerissä.

Jii74

Lainaus käyttäjältä: Simola - 23.02.10 - klo:21:42
Huomenna kun ovat 4Matic ja quattro tour vuorossa. =)
Missäs päin Suomea tätä kivaa on luvassa?

Simola

Kotkassa Mersua ja Kouvolassa "kutsuvieraille" Audia.
Saas nähdä että kumpi on tänä vuonna parempi... ;)

Jii74

Pöllyttelepä lasit tukkoon!

Simola

Katotaan. ;)
Audin puolella on luvassa mm. S4.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy