Luotettavin TSI-moottori

Aloittaja Töktök, 15.03.20 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

Töktök

Mitä ovat luotettavimmat 13000, budjettiin mahtuvat TSI-moottorit? Mallia en ole lyönyt lukkoon mutta Octavia, Golf, Passat kiinnostaa.

Eniten kiinnostaisi Golf. Käsittääkseni VI Golfiin on vain jakoketjulla olevia moottoreita, joita ainakin essonbaarin mukaan kannattaa välttää?

M_M

Jos Golf kiinnostaa, niin vasta seiskassa on sellaisia bensakoneita joita kehtaa sanoa kestäviksi. Kutos-golfit jättäisin kauppaan. Kai sama jaottelu toimii myös Octaviaan, eli katse kolmanteen sukupolveen.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

MarkoL

Skoda Octavia RS -11
Skoda Octavia RS -01

tex-

-14 jälkeiset 1.2 turbot. Ne on hihnakoneita. Kolmipyttyisistä litraisistakaan ei ole kuulunut oikein mitään.
VW Polo R-Line 1,5 Evo -20
ex VW Golf GTI 8v -86
ex VW Polo Comfortline 1.2 tsi -15

Ile-H

2014 jälkeisistä hihnallisista 1.4:sta ei taida olla mitään kauhutarinoita. Osalla jo painettu pitkälti päälle 200 tkm. Omassa vasta 146 tkm ja paranee vaan. Samoin kuiva DSG7.
Octavia III Combi Elegance 1.4 TSI DSG -14

Antore

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 15.03.20 - klo:20:51
2.0

Alkuperäisen kysymyksen esittäjälle tiedoksi, että tämä oli huonoa huumoria  :D

Hannes

2013 vuodesta eteenpäin valmistettu 1.8 TSI on muuten hyvä moottori, pieni kulutus ja mukavat tehot eikä tiedossa mitään tyyppivikoja.

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: Antore - 15.03.20 - klo:21:06
Alkuperäisen kysymyksen esittäjälle tiedoksi, että tämä oli huonoa huumoria  :D
Kai sitä jokainen saa omaansa kehua :) ja on tuo vanha 1,8T kyllä luotettavampi mutta tämä nyt ihan OT
Skoda Octavia RS -11
Skoda Octavia RS -01

Nikken Polo

Lainaus käyttäjältä: Antore - 15.03.20 - klo:21:06
Alkuperäisen kysymyksen esittäjälle tiedoksi, että tämä oli huonoa huumoria  :D

Mikä siinä 2.0 on vikana?
VW Polo GTI

Töktök

Onko nämä kaikki jo hihnalla, eikä pitäisi olla mitään isoja ikäviä yllätyksiä? VII Golfin koneita siis

1.2 TSI, 77 kW (105 hv) CJZA, 81 kW (110 hv) CYVB
1.4 TSI 90 kW (122 hv) CMBA/CPVA, 92 kW (125 hv) CZCA
1.4 TSI (ACT) 103 kW (140 hv) CHPA/CPTA, 110 kW (150 hv) CZEA, CZDA   



M_M

Kyllä kaikki seiska-golfin TSI-moottorit on ihan toimivia. Ei ole ongelmallisia jakopään toteutuksia.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Töktök

Minkä ikäisissä on ongelmia DSG kanssa?

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 15.03.20 - klo:21:18
2013 vuodesta eteenpäin valmistettu 1.8 TSI on muuten hyvä moottori, pieni kulutus ja mukavat tehot eikä tiedossa mitään tyyppivikoja.

Paitsi että öljysyöpöt lienee yleensä 1.8 TSI:läisiä
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

-karppa-

Jättää ostamatta TSI moottorilla olevan vag:n?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Hannes

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 16.03.20 - klo:17:40
Paitsi että öljysyöpöt lienee yleensä 1.8 TSI:läisiä

Onko kokemusta???
Ei ainakaan minun 1.8TSI kuluttanut öljy, kokemusta kahdesta 1.8TSI moottorista.

Töktök

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 16.03.20 - klo:17:41
Jättää ostamatta TSI moottorilla olevan vag:n?

Mitä vikaa niissä jakohihnalla varustetuissa (vm. 13->) muka on?

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: Nikken Polo - 16.03.20 - klo:04:25
Mikä siinä 2.0 on vikana?
Vaikea sanoa, kaipa se tapansa näyttää. Itse ostin nimenomaan RS-Octavian tuon koneen takia. Halusin bensakoneen vähien kilometrien takia, mutta nuo pikkukoneet ei oikein kiinnosta eikä niiden huono maine ainakaan kiinnostavuutta lisää. Itse en ole paljoakaan pahaa kuullut tästä 2-litraisesta. Muutamilla tutuilla on ja on ollut näitä 2- ja 3- koppaisissa. Mutta katsellaan nyt milloin tuo räjähtää :)
Skoda Octavia RS -11
Skoda Octavia RS -01

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Töktök - 16.03.20 - klo:19:16
Mitä vikaa niissä jakohihnalla varustetuissa (vm. 13->) muka on?

Ostat pois ja kerrot meille miten auto toimi, kun olet jo ostopäätöksen tehnyt?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

M_M

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 16.03.20 - klo:17:40
Paitsi että öljysyöpöt lienee yleensä 1.8 TSI:läisiä
Niin, mutta ne on vanhempia moottoreita kuin mitä tuossa suositeltiin. Kolmannen sukupolven EA888 ei öljyä syö ja on muutenkin ihan toimiva kone.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Töktök - 15.03.20 - klo:20:03
Mitä ovat luotettavimmat 13000, budjettiin mahtuvat TSI-moottorit? Mallia en ole lyönyt lukkoon mutta Octavia, Golf, Passat kiinnostaa.

1,0 pitäisi olla paras, vikavapaa TSI moottori.

Variant

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 18.03.20 - klo:16:43
1,0 pitäisi olla paras, vikavapaa TSI moottori.

Kokemuksiakin tästä on kohta jo viiden vuoden ajalta, Golfiin 1.0 tuli tuotantoon 04/2015.
Golf 7.5 Variant 2019 85kW DKRF DSG
ex: Golf VI Variant 2010 90kW CAXA DSG

Suberb 2012

Ei tuo haukuttu gen1 1,8 tsi ihan sysip@ska ole. 152tkm ja 11 vuotta. Ketjun (ja kaikki hilppeet) vaihto. On se hintansa haukkunut. Nyt on kuin uudella ajelis.

Huomiota herättävä yksityiskohta ennen lopullista arviota korjaustarpeista:
- Näissä ketju on niin järeä, ettei niitä nyt ole pahemmin hajonnut (silti oli venynyt rajoille että kiristin ei riittänyt)

Nii-no, joo ketju ei ollut hajonnut, eikä kiristin pettänyt. Toki vaihtoikä aavistuksen odotettua lyhempi. Vaan on noita koneita hajonnut pienemmilläkin kilsoilla.


-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Suberb 2012 - 18.03.20 - klo:17:59
Ei tuo haukuttu gen1 1,8 tsi ihan sysip@ska ole. 152tkm ja 11 vuotta. Ketjun (ja kaikki hilppeet) vaihto. On se hintansa haukkunut. Nyt on kuin uudella ajelis.

Huomiota herättävä yksityiskohta ennen lopullista arviota korjaustarpeista:
- Näissä ketju on niin järeä, ettei niitä nyt ole pahemmin hajonnut (silti oli venynyt rajoille että kiristin ei riittänyt)

Nii-no, joo ketju ei ollut hajonnut, eikä kiristin pettänyt. Toki vaihtoikä aavistuksen odotettua lyhempi. Vaan on noita koneita hajonnut pienemmilläkin kilsoilla.

Paljonko vaihto kustansi?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

makkaiver

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 18.03.20 - klo:16:43
1,0 pitäisi olla paras, vikavapaa TSI moottori.

Mitenkäs tuo 1,2 nelipyttyinen hihnakone, joka tuli ketjukoneen jälkeen 2015 käyttöön (ja korvautui sitten myöhemmin tuolla litrasella) ?
F3 TSI 110 Style

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: makkaiver - 19.03.20 - klo:14:18
Mitenkäs tuo 1,2 nelipyttyinen hihnakone, joka tuli ketjukoneen jälkeen 2015 käyttöön (ja korvautui sitten myöhemmin tuolla litrasella) ?
Öljysyöppöyttä noissa on tullut vastaan, mutta ei kuitenkaan ihan yleistä. Myös turboja vaihdettu. 1.0tsi on mielestäni kypsempi kampe.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Guido

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 16.03.20 - klo:17:40
Paitsi että öljysyöpöt lienee yleensä 1.8 TSI:läisiä

Sitkeässä tämä legenda elää. 2013 ja vanhemmat 1.8:t tosiaan söivät öljyä, mutta uudemmat, joista tässä puhuttiin, ovat varsin luotettavia. Itse ajoin 181 tkm vm 2014 1.8 TSI:llä eikä se todellakaan syönyt öljyä.

tex-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 19.03.20 - klo:14:33
Öljysyöppöyttä noissa on tullut vastaan, mutta ei kuitenkaan ihan yleistä. Myös turboja vaihdettu. 1.0tsi on mielestäni kypsempi kampe.
Tuo voipi johtua pitkistä huoltoväleistä. 30000 samoilla öljyillä ei välttämättä edistä moottorin kunnossa pysymistä.
VW Polo R-Line 1,5 Evo -20
ex VW Golf GTI 8v -86
ex VW Polo Comfortline 1.2 tsi -15

makkaiver

Lainaus käyttäjältä: tex- - 19.03.20 - klo:15:37
Tuo voipi johtua pitkistä huoltoväleistä. 30000 samoilla öljyillä ei välttämättä edistä moottorin kunnossa pysymistä.
Omalla vm.2016 1,2 81kW ajettu 71000km, öljyt vaihdettu max.15tkm välein. Ei syö toistaiseksi öljyä.
F3 TSI 110 Style

Suberb 2012

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.03.20 - klo:14:08
Paljonko vaihto kustansi?

Pari tonnia, samalla aukasulla laitettiin kaikki liikkuvat osat uusiksi jakopään osalta.

Salon Rinta-Joupin palvelua voi todellakin suositella! Torstaina iltapäivällä soitin, ilman etukäteis ilmoitusta tai ajanvarausta ja pata kasassa tiistaina. Ois ollut jo maanantaina, mutta tasapainoaksuloiden tmv osia ei ollut het käsillä.

Uskon saavani autolle, melko pikkurahalla luotettavaa tulevaisuutta seuraavatkin 10-vuotta ja toiset 150tkm

Suberb 2012

Öljyillä ja viskositeeteilla on merkitystä. Tuo mun poltteli vähän öljyä kun sen Saksasta ostin, nyt sielä on Castrolin 10w-30 ollut koneessa, ei kuluta enää. Tai no maltillisen 5dl/10tkm.

Itse huollatan auton ”vanhaan malliin” 10tkm välein. -perus, öljyt, suodattimet, tulpat ja sopivasti valohoitoa-

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy