Luotettavin TSI-moottori

Aloittaja Töktök, 15.03.20 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: tex- - 19.03.20 - klo:15:37
Tuo voipi johtua pitkistä huoltoväleistä. 30000 samoilla öljyillä ei välttämättä edistä moottorin kunnossa pysymistä.
Ne pitkät vaihtovälit lyhenee myös ajosta riippuen. Kestotestikoneissa ei ole ollut ongelmia ja kulumaa pitkälläkään vaihtovälillä. Jos paljon ajaa lyhyttä tai rasittavaa ajoa, on syytä vaihtaakin öljyjä useammin. Kannattaa myöskin käyttää kaikissa tilanteissa sitä ensisijaista laatua. Öljynsyönti tai rajumpi karstaantuminen on ennemmin huonon suunnittelun syytä ja tuon asian tiedostamalla kannattaa vaihtoväliä omatoimisesti lyhentää. Ominaiauutta tai vikaa se ei korjaa, mutta voi lisätä ikää. Esimerkkinä vaikkapa ne huonon suunnittelun öljyrenkaat tai muut tyyppiviat, jotka liittyvät osittain öljyyn tai sen laatuun.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Töktök

1.0 TSI    1.2 TSI    1.4 TGI    1.4 TSI    1.4 TSI (ACT)    1.5 TSI (ACT)    1.8 TSI    1.8 TSI

TSI_J

Lainaus käyttäjältä: Töktök - 14.09.20 - klo:12:18
1.0 TSI    1.2 TSI    1.4 TGI    1.4 TSI    1.4 TSI (ACT)    1.5 TSI (ACT)    1.8 TSI    1.8 TSI
Mikäs 2.0TSI:ssä mättää?
Ja eikös 1.8TSI:t ole tuosta lohkottuja, paljolti samoine ominaisuuksineen, valaiskaa tietämätöntä.
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

M_M

Eihän tossa listassa ollu mitään tolkkua, kannattaa skipata ihan suoraan.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Töktök

Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 14.09.20 - klo:13:11
Mikäs 2.0TSI:ssä mättää?
Ja eikös 1.8TSI:t ole tuosta lohkottuja, paljolti samoine ominaisuuksineen, valaiskaa tietämätöntä.
Lainaus käyttäjältä: M_M - 14.09.20 - klo:13:14
Eihän tossa listassa ollu mitään tolkkua, kannattaa skipata ihan suoraan.

Budjetti ei riitä GTI malleihin joissa 2.0 (paitsi aivan tolkuttomasti ajettuihin yksilöihin)

ja listan kopioin suoraan tuolta
https://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_VII

M_M

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 14.09.20 - klo:14:46
1.8 TSI Octavian koneet ovat menneet järjestään täydelliseen remonttiin. Kuuluisa siitä.
140-150 th. kilsaa ja kone sökö.

Tääkin on ihan yhtä tyhjän kanssa kuin tuo edellinenkin lista. Jos ei pysty erittelemään yhtään niitä lukuisia eri moottoreita joita on tuon saman nimen alla myyty, niin ei tuo oikein mitään kerro. Kaikkia se ei kuitenkaan koske.

Ja ne mallit 1.8 TSI moottoreista joissa oli ongelmia, eivät rajoitu mitenkään Octaviaan. Eikä edes Skodaan. Ihan samoja moottoreita on käytetty muissakin malleissa, myös Volkkarilla, Seatilla ja Audilla.  ::)
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Töktök

Tässä oikeastaan kaikki moottorit mihin Golfin osalta riittäisi budjetti, 1.0, 1.2, 1,4 TSI moottoreita, valmistusaika alkaen vuodesta 2012
Moottorikoodit CHZK CHZC CHZD CJZB CJZA CYVB CPWA CMBA/CPVA CZCA CHPA/CPTA
Lista täällä https://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_VII


Löytyykö jotain joka särähtää korvaan?

M_M

Kunhan se ostettava Golf on VII niin itse uskaltaisin ostaa millä tahansa noista moottoreista.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 15.03.20 - klo:21:18
2013 vuodesta eteenpäin valmistettu 1.8 TSI on muuten hyvä moottori, pieni kulutus ja mukavat tehot eikä tiedossa mitään tyyppivikoja.

Toteutus muuttui loppuvuodesta 2013, sen jälkeen öljynsyöntiongelma poistui tai muuttui "tavalliseksi". En nyt jaksa muistaa oliko 10 vai 11. kk.
Tämä on hyvä tietää jos on aikeissa ostaa 1.8TSin.

Harmittomin pienistä lienee 1.0TSi, ainakin marmorin vaihtoautopuolen kaverin mukaan. Ja, toisen huoltopuolelta palkkansa saavan mukaan hihnalliset pikkukoneet ovat tähän asti olleet toimivia. Puolituttuja molemmat, en usko heidän puhuvan naamatusten privaatisti ***kaa.
Yritetään pärjätä.

M_M

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 14.09.20 - klo:17:17
Toteutus muuttui loppuvuodesta 2013, sen jälkeen öljynsyöntiongelma poistui tai muuttui "tavalliseksi". En nyt jaksa muistaa oliko 10 vai 11. kk.

Höpsistä. Ongelma poistui siinä vaiheessa kun siirryttiin kolmanteen moottorisukupolveen (EA888 moottoreissa) ja näitä on valmistettu jo paljon aikaisemmin. Mullakin on Audissa tuollainen ja se on rekisteröity heinäkuussa 2013. Olisiko jopa 2012 puolella valmistettu ensimmäiset autot tuolla uudella moottorisukupolvella?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

vwmies

Hyvä jos näin on, paljonko rullattu ? Ehkä hän puhui vain VWstä, kysäisen ensi kerralla kun näemme.
Yritetään pärjätä.

M_M

Ei mun audilla ole ajettu vielä paljon mitään, 150tkm. Mutta sehän ei tähän liity mitenkään. Otin vain esimerkiksi siitä, että kolmannen sukupolven moottoreita on valmistettu jo paljon ennen 2013 loppua enkä ole nähnyt missään väitettävän niiden kärsivän edellistä sukupolvea riivanneista öljyongelmista.

Olisiko tietolähteesi sekoittanut vuosiluvut? Loka-marraskuu 2012 voisi sopiakin ajankohdaksi tuohon uuden moottoriversion valmistuksen aloitukseen.  ???
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

ram1

#42
Riippuu autosta millon tullut uusi versio. A4:sta vuodesta 2011, eli vuosimalliin 2012. Huomaa 170hp. A3 2012 180hp. Eli karkeasti tuon huomaa parhaiten hepoista, tai  uudesta mallista, A3 8V, tai face A4. Octavia III. Leon 5F, Golf VII. Sama pätee pikkukoneisiin, joista ehkä helpointa seurata onko jakopää hihnalla, vai ketjulla, jos ei ulkomuodosta, tai mallimerkinnästä näe. Kaikki nämä uudemmat versiot ovat parempia, katsomatta kuutiotilavuuteen.

Pahimmat 1.8-2.0 koneet tuli 08-12. Nämä ketjulliset ekat koneet, missä myös männät sutta. Sitä aikaisemmatkin vei jonkun verran öljyä, mutta toimivat muuten paremmin. Nämä ekat hihnalla. Isommissa ketju vieläkin.

Pikkukoneista varmasti pahin tämä ensimmäinen tupla- ahdettu Golfin 140/170hp. kone. Siis kompura/ turbo. Siinä ei kestänyt oikeastaan mikään ja uuden koneen lisäksi myös turbo meni yleensä vaihtoon.

Mutta pääpiirteittäin jos jättää nuo vanhakoppaiset suosiolla väliin, riippuen tosiaan autosta, niin 2012-2013 tuli parempi tuoteperhe.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

M_M

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 14.09.20 - klo:18:48
Kun Skodan myyjä myös sanoo liikkeessä, että nämä 1.8 TSI moottorit menee uusiksi 150 000 kohdalla niin minä uskon sen ....
Kyllä väitän,että konsernin monet eri merkkien osat tuotetaan  omissa pajoissa.

;D

Nyt on vahvaa julistamista. Meinaatko siis, että Skodan moottorit on jotenkin merkittävästi erilaisia kuin ne täysin samat moottorit joita asennetaan vaikka Audiin?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 14.09.20 - klo:18:48
Kun Skodan myyjä myös sanoo liikkeessä, että nämä 1.8 TSI moottorit menee uusiksi 150 000 kohdalla niin minä uskon sen.
Jos olet ainoa kuka tähän uskoo, niin miksi jankkaat tätä totuutena?
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

M_M

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 14.09.20 - klo:20:48
Turhaa siitä Skodasta on Audia tehdä.

Kyllä Skodan ja Audin erot luodaan vähän muualla, kuin valmistamalla niiden 1.8 -litraiset bensiinimoottorit eri paikoissa ja eri osista.  ;D
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Nifa

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 14.09.20 - klo:18:48
Kun Skodan myyjä myös sanoo liikkeessä, että nämä 1.8 TSI moottorit menee uusiksi 150 000 kohdalla niin minä uskon sen. (tuttu skodan liikkeen myyjä en kerro kuka) Ja mun kaveri kehui uutena kyseistä autoa minulle ja olihan se hyvän tuntoinen. Ensin auto oli merkkipajalla monta viikkoa  DSG ongelman takia ja kone jysähti 140-150 th. kilsaa.
Kyllä väitän,että konsernin monet eri merkkien osat tuotetaan  omissa pajoissa.
Loppuihan DSG tekokin Kiinassa.

LOL. Nyt seuraa ihan yhtä tosi satu aikuisille, koittakaa jaksaa loppuun asti.

Mun tuttu Audi-myyjä kertoi, en tietenkään voi paljastaa kuka, tai ylipäätänsä, että oliko se Audi-myyjä, mutta sanotaanko näin, että tapaan sen aina Bassen Eerossa (= jotta hitaampikin tajuaa, niin Esson baari).
Niin Rape sanoi, siis se Adidas-myyjä, jonka nimeä en voi siis kertoa, arvostetusta Intersport-Audi liikkeestä oikein kuule Vantaalta. Niin se sanoi, että Audissa menee 1.2 TSI vaihtoon 100 000 km välein, kun intterlagosissa on niin vaikea saada Gynttereitä alta viiden tonnin kuussa kasaamaan niitä koneita. Niin Frankfurttilainen ei kasaa niin hyvin, vaikka saa saman rahan, Rape ties kertoo. Ja sit tulee niihin Mankeleihin kasausvirheitä, kun olis kiire päästä am Mainen rantaan kiskoon laageria. Niin tulee sitten nykyään koneet interlagosiin Sloveniasta, huoltovarmuustekijä nääs. Sit se sama Rape, joka on siis oikeen pätee myyntipäällikkö ja kova naistenmies, sano et kun niitä Audeja myydään keski-ikäisille vähän yksinkertaisille tapauksille, niin voidaan pyytää siitä uudesta vaihtokoneesta 2x hinta, kuin mitä Skodassa. Vaikka se on sit täysin sama Sloveniassa tehdaskunnostettu vaihtopata, kuin mikä menee Skodaan. Rape sano, et sitä ei sit saa kertoo kelleen, mut eihän teitä ei lasketa kun enhän mä ees tiedä keitä te ootte. Tai osaa edes laskea.
Sit Rape, jonka työpaikkaa en siis voi paljastaa sano kanssa, että kaikista yksinkertaisimmille Adidaksen asiakkaille koodataan teeäsgee:hen vuosihuollossa bugeja eli ötököitä. Sitten voivotellaan asiakkaan kanssa kun kohta on teeäsgeessä vikaa ja lohdutetaan sillä, että voidaan vaihtaa Adidakseen tonnilla öljyt, niin pääset ötököistä eroon. Konsernin ohjeen mukaisesti, sanoi Rape, en minä, että vasta kolmannella öljynvaihtokerralla voidaan ottaa ötökät pois. Joku Jonne kuulemma hoitelee ne atk, gsm ja NMT hommat.
Sanoinko jo, että Rape on kunnon jätkä ja se tarjoo mulle aina pulla kahvit siellä niitten Bassen Eerossa ja vielä joka kerta kun olen ostanut siltä uuden Audin. Lippiksen.
Hieno mies.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 14.09.20 - klo:20:48
Luuletko vaan , että yhdessä pajassa painetaan moottoreita Skodalle,Audille ja VW:lle?
Joka merkillä on omat hankinta organisaatio ja monia pajoja jotka toimittaa myllyjä kyseiselle merkille.
Turhaa siitä Skodasta on Audia tehdä.
Lainaus TM:stä:
"Harva voisi uskoa todeksi, että Audin konepellin alta löytyy Unkarissa tehty moottori.."

Sitten tämä:
https://www.is.fi/autot/art-2000004872712.html
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05


sakal83

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_factories
Siitä voi katsoa missä mitäkin tehdään.
Ei tartte mennä jonkun automyyjäkaverin uskossa.
Ps. Aika paljon audiakin löytyy sieltä kiinan tehtaalta ”runnottavan”
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

sakal83

Se sun kaveris voi olla yhtä saapas kuin sinä niin kyllähän kaiken rikki saa.
Paljonko niitä konevikoja on ollut? Onko muuta taustaa kuin tämä sun tarina?
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

SNG

#51
Ykskasi tsi dsg6 Audi. vm 2009/110tkm. Ketjun venymät 25% sallitusta. Ei vie ölppää.

Imusarja puhallettu pähkinänkuorella.

-> ongelmat 1.4 Tsi:ssä, erityiseesti kaksoiahdetuissa.

PS. Sirkustaiteilija on taas vaan niin pihalla! :D

M_M

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:09:46
Kyllä tämä Skodan 1.8 TSI moottori on ongelmainen turhaa väittää.

No uskottavahan se on kun on noin lujat faktat. Harmi homma. En uskalla enää ajaa tolla omalla Audillani lainkaan koska siinä on ihan sama 1.8 joka skodassakin ja mittarissa on nyt 150tkm joten se hajoaa ihan kohta.  :'(
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

b1mpo

#53
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:10:05
En tiedä sinun auton moottorista, mutta Skodan moottorista tiedän koska läheisellä tutulla on kyseinen 1.8 TSI Octavia.
Oletko ihan vatma, että puhutaan täysin samasta moottorista vrt Skoda/vanha Audi ?
Kerropas nyt kun tuota tietoa tuntuu piisaavan, että miten on mahdollista, että esimerkiksi tätä konetta tekee skoda, mutta se on istutettu konsernin kaikkiin merkkeihin? Miksi se sama moottori olisi parempi audin keulalla, kuin skodan keulalla?

https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=116

Tämä parjattu moottori on taas vw:n valmistama ja löytyy kaikkien konsernin autojen keulalta.

https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=117
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

M_M

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:10:05
Oletko ihan vatma, että puhutaan täysin samasta moottorista vrt Skoda/vanha Audi ?

Kyllä, ne on ihan tasan samoja moottoreita riippumatta siitä onko se asennettu Skodaan vai Audiin. Joten ei tässä valitettavasti ole muuta vaihtoehtoa kuin odotella väistämätöntä moottorin hajoamista. Miten se muuten tapahtuu, olisin kiinnostunut tietämään että osaan varautua paremmin? Tuleeko moottorin liikkuvat osat ulos kyljestä? Syttyykö se palamaan? Joku muu, mikä?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Superkossu

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:09:58
Ainahan täällä pihalla sellainen on joka puhuu faktaa.

Todellakin nyt oli kyse parhaasta TSI koneesta.
Sitä on vaikea sanoa koska ongelmia on ollut rutosti.
Tupla "käkikellomoottori" oli kaikista moottoreista surkein. Myös ongelmia on monissa Skodan pienemmissä koneissa 1.2-1.4  varsinkin ketjuvetoisissa. Molemmissa moottoreissa on myös esiintynyt öljynsyöntiä joka alkaa siinä 140-150 th. kilsan paikkeilla. Tämän öljynsyönnin kanssa tuli keskustelua automyyjän kanssa. Hän itseasiassa kertoikin asian minulle kun katseltiin Octavia vaihdokkia perheen kakkosautoksi.

Omassa A3 meni ketju poikki 130tkm paikkeilla että samaa paskaa on audin keulalla.
Audi A3 8P 1.4TFSI

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: M_M - 15.09.20 - klo:10:15
Kyllä, ne on ihan tasan samoja moottoreita riippumatta siitä onko se asennettu Skodaan vai Audiin. Joten ei tässä valitettavasti ole muuta vaihtoehtoa kuin odotella väistämätöntä moottorin hajoamista. Miten se muuten tapahtuu, olisin kiinnostunut tietämään että osaan varautua paremmin? Tuleeko moottorin liikkuvat osat ulos kyljestä? Syttyykö se palamaan? Joku muu, mikä?
Nyt on kyllä elämä pilalla. ,,kkiä auto myyntiin, että joku muu saa siitä murheen ja että joku tuurilla siitä jotain maksaisi.  ;D Kyllä se varma on.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

sakal83

#57
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:10:05
En tiedä sinun auton moottorista, mutta Skodan moottorista tiedän koska läheisellä tutulla on kyseinen 1.8 TSI Octavia.
Oletko ihan vatma, että puhutaan täysin samasta moottorista vrt Skoda/vanha Audi ?

Lainaus käyttäjältä: M_M - 15.09.20 - klo:10:15
Kyllä, ne on ihan tasan samoja moottoreita riippumatta siitä onko se asennettu Skodaan vai Audiin. Joten ei tässä valitettavasti ole muuta vaihtoehtoa kuin odotella väistämätöntä moottorin hajoamista. Miten se muuten tapahtuu, olisin kiinnostunut tietämään että osaan varautua paremmin? Tuleeko moottorin liikkuvat osat ulos kyljestä? Syttyykö se palamaan? Joku muu, mikä?

Hei hetkinen?
Ettei tässä nyt vaan olisi kyse siitä että moottoritkin ovat yksilöitä? Toisella sama kone hajoaa, kun toisella ei? Voiko olla?
Muistelisin että lähikaupan Seijakin sanoi Audillakin ”joskus” jonkun koneen hajonneen
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

M_M

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 15.09.20 - klo:12:05
Hei hetkinen?
Ettei tässä nyt vaan olisi kyse siitä että moottoritkin ovat yksilöitä? Toisella sama kone hajoaa, kun toisella ei? Voiko olla?
Muistelisin että lähikaupan Seijakin sanoi Audillakin ”joskus” jonkun koneen hajonneen

,,läs nyt viitsi, kyllähän sirkustaiteilija sanoi ihan selvästi että kaikista Skodista menee koneet rikki ennen aikojaan. Kiistaton tieto, tuttu myyjä kertoi. Menee ne sitten Audistakin.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:14:58
Moottorin kyljestä stanssatut tiedot kertoo mistä ja mikä moottori on kyseessä, myös missä valmistettu.
Menkääpäs nyt kurkkimaan konepellin alle niin asia selviää. Tuliko Skodasta Audi. ;D

Mistä kohtaa stanssi löytyy? Pitääkö ottaa muovikoppa moottorin päältä pois, jotta stanssin näkee? Alkoi kiinnostamaan, missä meikäläisen T-Rocin moottori on valmistettu.

Erkka
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy