VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Aiheen aloitti: Töktök - 15.03.20 - klo:20:03

Otsikko: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Töktök - 15.03.20 - klo:20:03
Mitä ovat luotettavimmat 13000, budjettiin mahtuvat TSI-moottorit? Mallia en ole lyönyt lukkoon mutta Octavia, Golf, Passat kiinnostaa.

Eniten kiinnostaisi Golf. Käsittääkseni VI Golfiin on vain jakoketjulla olevia moottoreita, joita ainakin essonbaarin mukaan kannattaa välttää?
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: M_M - 15.03.20 - klo:20:15
Jos Golf kiinnostaa, niin vasta seiskassa on sellaisia bensakoneita joita kehtaa sanoa kestäviksi. Kutos-golfit jättäisin kauppaan. Kai sama jaottelu toimii myös Octaviaan, eli katse kolmanteen sukupolveen.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: MarkoL - 15.03.20 - klo:20:51
2.0
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: tex- - 15.03.20 - klo:20:58
-14 jälkeiset 1.2 turbot. Ne on hihnakoneita. Kolmipyttyisistä litraisistakaan ei ole kuulunut oikein mitään.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Ile-H - 15.03.20 - klo:21:03
2014 jälkeisistä hihnallisista 1.4:sta ei taida olla mitään kauhutarinoita. Osalla jo painettu pitkälti päälle 200 tkm. Omassa vasta 146 tkm ja paranee vaan. Samoin kuiva DSG7.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Antore - 15.03.20 - klo:21:06
Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 15.03.20 - klo:20:51
2.0

Alkuperäisen kysymyksen esittäjälle tiedoksi, että tämä oli huonoa huumoria  :D
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Hannes - 15.03.20 - klo:21:18
2013 vuodesta eteenpäin valmistettu 1.8 TSI on muuten hyvä moottori, pieni kulutus ja mukavat tehot eikä tiedossa mitään tyyppivikoja.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: MarkoL - 15.03.20 - klo:22:29
Lainaus käyttäjältä: Antore - 15.03.20 - klo:21:06
Alkuperäisen kysymyksen esittäjälle tiedoksi, että tämä oli huonoa huumoria  :D
Kai sitä jokainen saa omaansa kehua :) ja on tuo vanha 1,8T kyllä luotettavampi mutta tämä nyt ihan OT
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Nikken Polo - 16.03.20 - klo:04:25
Lainaus käyttäjältä: Antore - 15.03.20 - klo:21:06
Alkuperäisen kysymyksen esittäjälle tiedoksi, että tämä oli huonoa huumoria  :D

Mikä siinä 2.0 on vikana?
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Töktök - 16.03.20 - klo:06:16
Onko nämä kaikki jo hihnalla, eikä pitäisi olla mitään isoja ikäviä yllätyksiä? VII Golfin koneita siis

1.2 TSI, 77 kW (105 hv) CJZA, 81 kW (110 hv) CYVB
1.4 TSI 90 kW (122 hv) CMBA/CPVA, 92 kW (125 hv) CZCA
1.4 TSI (ACT) 103 kW (140 hv) CHPA/CPTA, 110 kW (150 hv) CZEA, CZDA   


Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: M_M - 16.03.20 - klo:08:32
Kyllä kaikki seiska-golfin TSI-moottorit on ihan toimivia. Ei ole ongelmallisia jakopään toteutuksia.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Töktök - 16.03.20 - klo:16:07
Minkä ikäisissä on ongelmia DSG kanssa?
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Reneto - 16.03.20 - klo:17:40
Lainaus käyttäjältä: Hannes - 15.03.20 - klo:21:18
2013 vuodesta eteenpäin valmistettu 1.8 TSI on muuten hyvä moottori, pieni kulutus ja mukavat tehot eikä tiedossa mitään tyyppivikoja.

Paitsi että öljysyöpöt lienee yleensä 1.8 TSI:läisiä
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: -karppa- - 16.03.20 - klo:17:41
Jättää ostamatta TSI moottorilla olevan vag:n?
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Hannes - 16.03.20 - klo:18:16
Lainaus käyttäjältä: Reneto - 16.03.20 - klo:17:40
Paitsi että öljysyöpöt lienee yleensä 1.8 TSI:läisiä

Onko kokemusta???
Ei ainakaan minun 1.8TSI kuluttanut öljy, kokemusta kahdesta 1.8TSI moottorista.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Töktök - 16.03.20 - klo:19:16
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 16.03.20 - klo:17:41
Jättää ostamatta TSI moottorilla olevan vag:n?

Mitä vikaa niissä jakohihnalla varustetuissa (vm. 13->) muka on?
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: MarkoL - 16.03.20 - klo:19:30
Lainaus käyttäjältä: Nikken Polo - 16.03.20 - klo:04:25
Mikä siinä 2.0 on vikana?
Vaikea sanoa, kaipa se tapansa näyttää. Itse ostin nimenomaan RS-Octavian tuon koneen takia. Halusin bensakoneen vähien kilometrien takia, mutta nuo pikkukoneet ei oikein kiinnosta eikä niiden huono maine ainakaan kiinnostavuutta lisää. Itse en ole paljoakaan pahaa kuullut tästä 2-litraisesta. Muutamilla tutuilla on ja on ollut näitä 2- ja 3- koppaisissa. Mutta katsellaan nyt milloin tuo räjähtää :)
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: -karppa- - 16.03.20 - klo:19:31
Lainaus käyttäjältä: Töktök - 16.03.20 - klo:19:16
Mitä vikaa niissä jakohihnalla varustetuissa (vm. 13->) muka on?

Ostat pois ja kerrot meille miten auto toimi, kun olet jo ostopäätöksen tehnyt?
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: M_M - 16.03.20 - klo:20:20
Lainaus käyttäjältä: Reneto - 16.03.20 - klo:17:40
Paitsi että öljysyöpöt lienee yleensä 1.8 TSI:läisiä
Niin, mutta ne on vanhempia moottoreita kuin mitä tuossa suositeltiin. Kolmannen sukupolven EA888 ei öljyä syö ja on muutenkin ihan toimiva kone.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: ksuuk - 18.03.20 - klo:16:43
Lainaus käyttäjältä: Töktök - 15.03.20 - klo:20:03
Mitä ovat luotettavimmat 13000, budjettiin mahtuvat TSI-moottorit? Mallia en ole lyönyt lukkoon mutta Octavia, Golf, Passat kiinnostaa.

1,0 pitäisi olla paras, vikavapaa TSI moottori.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Variant - 18.03.20 - klo:17:29
Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 18.03.20 - klo:16:43
1,0 pitäisi olla paras, vikavapaa TSI moottori.

Kokemuksiakin tästä on kohta jo viiden vuoden ajalta, Golfiin 1.0 tuli tuotantoon 04/2015.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Suberb 2012 - 18.03.20 - klo:17:59
Ei tuo haukuttu gen1 1,8 tsi ihan sysip@ska ole. 152tkm ja 11 vuotta. Ketjun (ja kaikki hilppeet) vaihto. On se hintansa haukkunut. Nyt on kuin uudella ajelis.

Huomiota herättävä yksityiskohta ennen lopullista arviota korjaustarpeista:
- Näissä ketju on niin järeä, ettei niitä nyt ole pahemmin hajonnut (silti oli venynyt rajoille että kiristin ei riittänyt)

Nii-no, joo ketju ei ollut hajonnut, eikä kiristin pettänyt. Toki vaihtoikä aavistuksen odotettua lyhempi. Vaan on noita koneita hajonnut pienemmilläkin kilsoilla.

Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: -karppa- - 19.03.20 - klo:14:08
Lainaus käyttäjältä: Suberb 2012 - 18.03.20 - klo:17:59
Ei tuo haukuttu gen1 1,8 tsi ihan sysip@ska ole. 152tkm ja 11 vuotta. Ketjun (ja kaikki hilppeet) vaihto. On se hintansa haukkunut. Nyt on kuin uudella ajelis.

Huomiota herättävä yksityiskohta ennen lopullista arviota korjaustarpeista:
- Näissä ketju on niin järeä, ettei niitä nyt ole pahemmin hajonnut (silti oli venynyt rajoille että kiristin ei riittänyt)

Nii-no, joo ketju ei ollut hajonnut, eikä kiristin pettänyt. Toki vaihtoikä aavistuksen odotettua lyhempi. Vaan on noita koneita hajonnut pienemmilläkin kilsoilla.

Paljonko vaihto kustansi?
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: makkaiver - 19.03.20 - klo:14:18
Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 18.03.20 - klo:16:43
1,0 pitäisi olla paras, vikavapaa TSI moottori.

Mitenkäs tuo 1,2 nelipyttyinen hihnakone, joka tuli ketjukoneen jälkeen 2015 käyttöön (ja korvautui sitten myöhemmin tuolla litrasella) ?
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: b1mpo - 19.03.20 - klo:14:33
Lainaus käyttäjältä: makkaiver - 19.03.20 - klo:14:18
Mitenkäs tuo 1,2 nelipyttyinen hihnakone, joka tuli ketjukoneen jälkeen 2015 käyttöön (ja korvautui sitten myöhemmin tuolla litrasella) ?
Öljysyöppöyttä noissa on tullut vastaan, mutta ei kuitenkaan ihan yleistä. Myös turboja vaihdettu. 1.0tsi on mielestäni kypsempi kampe.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Guido - 19.03.20 - klo:14:49
Lainaus käyttäjältä: Reneto - 16.03.20 - klo:17:40
Paitsi että öljysyöpöt lienee yleensä 1.8 TSI:läisiä

Sitkeässä tämä legenda elää. 2013 ja vanhemmat 1.8:t tosiaan söivät öljyä, mutta uudemmat, joista tässä puhuttiin, ovat varsin luotettavia. Itse ajoin 181 tkm vm 2014 1.8 TSI:llä eikä se todellakaan syönyt öljyä.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: tex- - 19.03.20 - klo:15:37
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 19.03.20 - klo:14:33
Öljysyöppöyttä noissa on tullut vastaan, mutta ei kuitenkaan ihan yleistä. Myös turboja vaihdettu. 1.0tsi on mielestäni kypsempi kampe.
Tuo voipi johtua pitkistä huoltoväleistä. 30000 samoilla öljyillä ei välttämättä edistä moottorin kunnossa pysymistä.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: makkaiver - 19.03.20 - klo:15:54
Lainaus käyttäjältä: tex- - 19.03.20 - klo:15:37
Tuo voipi johtua pitkistä huoltoväleistä. 30000 samoilla öljyillä ei välttämättä edistä moottorin kunnossa pysymistä.
Omalla vm.2016 1,2 81kW ajettu 71000km, öljyt vaihdettu max.15tkm välein. Ei syö toistaiseksi öljyä.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Suberb 2012 - 19.03.20 - klo:15:56
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.03.20 - klo:14:08
Paljonko vaihto kustansi?

Pari tonnia, samalla aukasulla laitettiin kaikki liikkuvat osat uusiksi jakopään osalta.

Salon Rinta-Joupin palvelua voi todellakin suositella! Torstaina iltapäivällä soitin, ilman etukäteis ilmoitusta tai ajanvarausta ja pata kasassa tiistaina. Ois ollut jo maanantaina, mutta tasapainoaksuloiden tmv osia ei ollut het käsillä.

Uskon saavani autolle, melko pikkurahalla luotettavaa tulevaisuutta seuraavatkin 10-vuotta ja toiset 150tkm
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Suberb 2012 - 19.03.20 - klo:16:00
Öljyillä ja viskositeeteilla on merkitystä. Tuo mun poltteli vähän öljyä kun sen Saksasta ostin, nyt sielä on Castrolin 10w-30 ollut koneessa, ei kuluta enää. Tai no maltillisen 5dl/10tkm.

Itse huollatan auton ”vanhaan malliin” 10tkm välein. -perus, öljyt, suodattimet, tulpat ja sopivasti valohoitoa-
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: b1mpo - 19.03.20 - klo:17:15
Lainaus käyttäjältä: tex- - 19.03.20 - klo:15:37
Tuo voipi johtua pitkistä huoltoväleistä. 30000 samoilla öljyillä ei välttämättä edistä moottorin kunnossa pysymistä.
Ne pitkät vaihtovälit lyhenee myös ajosta riippuen. Kestotestikoneissa ei ole ollut ongelmia ja kulumaa pitkälläkään vaihtovälillä. Jos paljon ajaa lyhyttä tai rasittavaa ajoa, on syytä vaihtaakin öljyjä useammin. Kannattaa myöskin käyttää kaikissa tilanteissa sitä ensisijaista laatua. Öljynsyönti tai rajumpi karstaantuminen on ennemmin huonon suunnittelun syytä ja tuon asian tiedostamalla kannattaa vaihtoväliä omatoimisesti lyhentää. Ominaiauutta tai vikaa se ei korjaa, mutta voi lisätä ikää. Esimerkkinä vaikkapa ne huonon suunnittelun öljyrenkaat tai muut tyyppiviat, jotka liittyvät osittain öljyyn tai sen laatuun.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Töktök - 14.09.20 - klo:12:18
1.0 TSI    1.2 TSI    1.4 TGI    1.4 TSI    1.4 TSI (ACT)    1.5 TSI (ACT)    1.8 TSI    1.8 TSI
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: TSI_J - 14.09.20 - klo:13:11
Lainaus käyttäjältä: Töktök - 14.09.20 - klo:12:18
1.0 TSI    1.2 TSI    1.4 TGI    1.4 TSI    1.4 TSI (ACT)    1.5 TSI (ACT)    1.8 TSI    1.8 TSI
Mikäs 2.0TSI:ssä mättää?
Ja eikös 1.8TSI:t ole tuosta lohkottuja, paljolti samoine ominaisuuksineen, valaiskaa tietämätöntä.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: M_M - 14.09.20 - klo:13:14
Eihän tossa listassa ollu mitään tolkkua, kannattaa skipata ihan suoraan.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Töktök - 14.09.20 - klo:14:30
Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 14.09.20 - klo:13:11
Mikäs 2.0TSI:ssä mättää?
Ja eikös 1.8TSI:t ole tuosta lohkottuja, paljolti samoine ominaisuuksineen, valaiskaa tietämätöntä.
Lainaus käyttäjältä: M_M - 14.09.20 - klo:13:14
Eihän tossa listassa ollu mitään tolkkua, kannattaa skipata ihan suoraan.

Budjetti ei riitä GTI malleihin joissa 2.0 (paitsi aivan tolkuttomasti ajettuihin yksilöihin)

ja listan kopioin suoraan tuolta
https://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_VII
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: M_M - 14.09.20 - klo:14:55
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 14.09.20 - klo:14:46
1.8 TSI Octavian koneet ovat menneet järjestään täydelliseen remonttiin. Kuuluisa siitä.
140-150 th. kilsaa ja kone sökö.

Tääkin on ihan yhtä tyhjän kanssa kuin tuo edellinenkin lista. Jos ei pysty erittelemään yhtään niitä lukuisia eri moottoreita joita on tuon saman nimen alla myyty, niin ei tuo oikein mitään kerro. Kaikkia se ei kuitenkaan koske.

Ja ne mallit 1.8 TSI moottoreista joissa oli ongelmia, eivät rajoitu mitenkään Octaviaan. Eikä edes Skodaan. Ihan samoja moottoreita on käytetty muissakin malleissa, myös Volkkarilla, Seatilla ja Audilla.  ::)
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Töktök - 14.09.20 - klo:16:50
Tässä oikeastaan kaikki moottorit mihin Golfin osalta riittäisi budjetti, 1.0, 1.2, 1,4 TSI moottoreita, valmistusaika alkaen vuodesta 2012
Moottorikoodit CHZK CHZC CHZD CJZB CJZA CYVB CPWA CMBA/CPVA CZCA CHPA/CPTA
Lista täällä https://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_VII


Löytyykö jotain joka särähtää korvaan?
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: M_M - 14.09.20 - klo:16:55
Kunhan se ostettava Golf on VII niin itse uskaltaisin ostaa millä tahansa noista moottoreista.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: vwmies - 14.09.20 - klo:17:17
Lainaus käyttäjältä: Hannes - 15.03.20 - klo:21:18
2013 vuodesta eteenpäin valmistettu 1.8 TSI on muuten hyvä moottori, pieni kulutus ja mukavat tehot eikä tiedossa mitään tyyppivikoja.

Toteutus muuttui loppuvuodesta 2013, sen jälkeen öljynsyöntiongelma poistui tai muuttui "tavalliseksi". En nyt jaksa muistaa oliko 10 vai 11. kk.
Tämä on hyvä tietää jos on aikeissa ostaa 1.8TSin.

Harmittomin pienistä lienee 1.0TSi, ainakin marmorin vaihtoautopuolen kaverin mukaan. Ja, toisen huoltopuolelta palkkansa saavan mukaan hihnalliset pikkukoneet ovat tähän asti olleet toimivia. Puolituttuja molemmat, en usko heidän puhuvan naamatusten privaatisti ***kaa.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: M_M - 14.09.20 - klo:17:21
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 14.09.20 - klo:17:17
Toteutus muuttui loppuvuodesta 2013, sen jälkeen öljynsyöntiongelma poistui tai muuttui "tavalliseksi". En nyt jaksa muistaa oliko 10 vai 11. kk.

Höpsistä. Ongelma poistui siinä vaiheessa kun siirryttiin kolmanteen moottorisukupolveen (EA888 moottoreissa) ja näitä on valmistettu jo paljon aikaisemmin. Mullakin on Audissa tuollainen ja se on rekisteröity heinäkuussa 2013. Olisiko jopa 2012 puolella valmistettu ensimmäiset autot tuolla uudella moottorisukupolvella?
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: vwmies - 14.09.20 - klo:17:23
Hyvä jos näin on, paljonko rullattu ? Ehkä hän puhui vain VWstä, kysäisen ensi kerralla kun näemme.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: M_M - 14.09.20 - klo:17:27
Ei mun audilla ole ajettu vielä paljon mitään, 150tkm. Mutta sehän ei tähän liity mitenkään. Otin vain esimerkiksi siitä, että kolmannen sukupolven moottoreita on valmistettu jo paljon ennen 2013 loppua enkä ole nähnyt missään väitettävän niiden kärsivän edellistä sukupolvea riivanneista öljyongelmista.

Olisiko tietolähteesi sekoittanut vuosiluvut? Loka-marraskuu 2012 voisi sopiakin ajankohdaksi tuohon uuden moottoriversion valmistuksen aloitukseen.  ???
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: ram1 - 14.09.20 - klo:18:08
Riippuu autosta millon tullut uusi versio. A4:sta vuodesta 2011, eli vuosimalliin 2012. Huomaa 170hp. A3 2012 180hp. Eli karkeasti tuon huomaa parhaiten hepoista, tai  uudesta mallista, A3 8V, tai face A4. Octavia III. Leon 5F, Golf VII. Sama pätee pikkukoneisiin, joista ehkä helpointa seurata onko jakopää hihnalla, vai ketjulla, jos ei ulkomuodosta, tai mallimerkinnästä näe. Kaikki nämä uudemmat versiot ovat parempia, katsomatta kuutiotilavuuteen.

Pahimmat 1.8-2.0 koneet tuli 08-12. Nämä ketjulliset ekat koneet, missä myös männät sutta. Sitä aikaisemmatkin vei jonkun verran öljyä, mutta toimivat muuten paremmin. Nämä ekat hihnalla. Isommissa ketju vieläkin.

Pikkukoneista varmasti pahin tämä ensimmäinen tupla- ahdettu Golfin 140/170hp. kone. Siis kompura/ turbo. Siinä ei kestänyt oikeastaan mikään ja uuden koneen lisäksi myös turbo meni yleensä vaihtoon.

Mutta pääpiirteittäin jos jättää nuo vanhakoppaiset suosiolla väliin, riippuen tosiaan autosta, niin 2012-2013 tuli parempi tuoteperhe.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: M_M - 14.09.20 - klo:19:14
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 14.09.20 - klo:18:48
Kun Skodan myyjä myös sanoo liikkeessä, että nämä 1.8 TSI moottorit menee uusiksi 150 000 kohdalla niin minä uskon sen ....
Kyllä väitän,että konsernin monet eri merkkien osat tuotetaan  omissa pajoissa.

;D

Nyt on vahvaa julistamista. Meinaatko siis, että Skodan moottorit on jotenkin merkittävästi erilaisia kuin ne täysin samat moottorit joita asennetaan vaikka Audiin?
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: sakal83 - 14.09.20 - klo:21:24
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 14.09.20 - klo:18:48
Kun Skodan myyjä myös sanoo liikkeessä, että nämä 1.8 TSI moottorit menee uusiksi 150 000 kohdalla niin minä uskon sen.
Jos olet ainoa kuka tähän uskoo, niin miksi jankkaat tätä totuutena?
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: M_M - 14.09.20 - klo:21:25
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 14.09.20 - klo:20:48
Turhaa siitä Skodasta on Audia tehdä.

Kyllä Skodan ja Audin erot luodaan vähän muualla, kuin valmistamalla niiden 1.8 -litraiset bensiinimoottorit eri paikoissa ja eri osista.  ;D
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Nifa - 14.09.20 - klo:21:56
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 14.09.20 - klo:18:48
Kun Skodan myyjä myös sanoo liikkeessä, että nämä 1.8 TSI moottorit menee uusiksi 150 000 kohdalla niin minä uskon sen. (tuttu skodan liikkeen myyjä en kerro kuka) Ja mun kaveri kehui uutena kyseistä autoa minulle ja olihan se hyvän tuntoinen. Ensin auto oli merkkipajalla monta viikkoa  DSG ongelman takia ja kone jysähti 140-150 th. kilsaa.
Kyllä väitän,että konsernin monet eri merkkien osat tuotetaan  omissa pajoissa.
Loppuihan DSG tekokin Kiinassa.

LOL. Nyt seuraa ihan yhtä tosi satu aikuisille, koittakaa jaksaa loppuun asti.

Mun tuttu Audi-myyjä kertoi, en tietenkään voi paljastaa kuka, tai ylipäätänsä, että oliko se Audi-myyjä, mutta sanotaanko näin, että tapaan sen aina Bassen Eerossa (= jotta hitaampikin tajuaa, niin Esson baari).
Niin Rape sanoi, siis se Adidas-myyjä, jonka nimeä en voi siis kertoa, arvostetusta Intersport-Audi liikkeestä oikein kuule Vantaalta. Niin se sanoi, että Audissa menee 1.2 TSI vaihtoon 100 000 km välein, kun intterlagosissa on niin vaikea saada Gynttereitä alta viiden tonnin kuussa kasaamaan niitä koneita. Niin Frankfurttilainen ei kasaa niin hyvin, vaikka saa saman rahan, Rape ties kertoo. Ja sit tulee niihin Mankeleihin kasausvirheitä, kun olis kiire päästä am Mainen rantaan kiskoon laageria. Niin tulee sitten nykyään koneet interlagosiin Sloveniasta, huoltovarmuustekijä nääs. Sit se sama Rape, joka on siis oikeen pätee myyntipäällikkö ja kova naistenmies, sano et kun niitä Audeja myydään keski-ikäisille vähän yksinkertaisille tapauksille, niin voidaan pyytää siitä uudesta vaihtokoneesta 2x hinta, kuin mitä Skodassa. Vaikka se on sit täysin sama Sloveniassa tehdaskunnostettu vaihtopata, kuin mikä menee Skodaan. Rape sano, et sitä ei sit saa kertoo kelleen, mut eihän teitä ei lasketa kun enhän mä ees tiedä keitä te ootte. Tai osaa edes laskea.
Sit Rape, jonka työpaikkaa en siis voi paljastaa sano kanssa, että kaikista yksinkertaisimmille Adidaksen asiakkaille koodataan teeäsgee:hen vuosihuollossa bugeja eli ötököitä. Sitten voivotellaan asiakkaan kanssa kun kohta on teeäsgeessä vikaa ja lohdutetaan sillä, että voidaan vaihtaa Adidakseen tonnilla öljyt, niin pääset ötököistä eroon. Konsernin ohjeen mukaisesti, sanoi Rape, en minä, että vasta kolmannella öljynvaihtokerralla voidaan ottaa ötökät pois. Joku Jonne kuulemma hoitelee ne atk, gsm ja NMT hommat.
Sanoinko jo, että Rape on kunnon jätkä ja se tarjoo mulle aina pulla kahvit siellä niitten Bassen Eerossa ja vielä joka kerta kun olen ostanut siltä uuden Audin. Lippiksen.
Hieno mies.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: b1mpo - 14.09.20 - klo:22:31
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 14.09.20 - klo:20:48
Luuletko vaan , että yhdessä pajassa painetaan moottoreita Skodalle,Audille ja VW:lle?
Joka merkillä on omat hankinta organisaatio ja monia pajoja jotka toimittaa myllyjä kyseiselle merkille.
Turhaa siitä Skodasta on Audia tehdä.
Lainaus TM:stä:
"Harva voisi uskoa todeksi, että Audin konepellin alta löytyy Unkarissa tehty moottori.."

Sitten tämä:
https://www.is.fi/autot/art-2000004872712.html (https://www.is.fi/autot/art-2000004872712.html)
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: sakal83 - 14.09.20 - klo:22:48
https://youtu.be/oQSEJFCPnKc
https://youtu.be/Etf3yMznKN4
https://youtu.be/cWbaCVSJMsg
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: sakal83 - 14.09.20 - klo:23:08
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_factories
Siitä voi katsoa missä mitäkin tehdään.
Ei tartte mennä jonkun automyyjäkaverin uskossa.
Ps. Aika paljon audiakin löytyy sieltä kiinan tehtaalta ”runnottavan”
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: sakal83 - 14.09.20 - klo:23:21
Se sun kaveris voi olla yhtä saapas kuin sinä niin kyllähän kaiken rikki saa.
Paljonko niitä konevikoja on ollut? Onko muuta taustaa kuin tämä sun tarina?
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: SNG - 15.09.20 - klo:00:12
Ykskasi tsi dsg6 Audi. vm 2009/110tkm. Ketjun venymät 25% sallitusta. Ei vie ölppää.

Imusarja puhallettu pähkinänkuorella.

-> ongelmat 1.4 Tsi:ssä, erityiseesti kaksoiahdetuissa.

PS. Sirkustaiteilija on taas vaan niin pihalla! :D
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: M_M - 15.09.20 - klo:09:50
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:09:46
Kyllä tämä Skodan 1.8 TSI moottori on ongelmainen turhaa väittää.

No uskottavahan se on kun on noin lujat faktat. Harmi homma. En uskalla enää ajaa tolla omalla Audillani lainkaan koska siinä on ihan sama 1.8 joka skodassakin ja mittarissa on nyt 150tkm joten se hajoaa ihan kohta.  :'(
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: b1mpo - 15.09.20 - klo:10:11
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:10:05
En tiedä sinun auton moottorista, mutta Skodan moottorista tiedän koska läheisellä tutulla on kyseinen 1.8 TSI Octavia.
Oletko ihan vatma, että puhutaan täysin samasta moottorista vrt Skoda/vanha Audi ?
Kerropas nyt kun tuota tietoa tuntuu piisaavan, että miten on mahdollista, että esimerkiksi tätä konetta tekee skoda, mutta se on istutettu konsernin kaikkiin merkkeihin? Miksi se sama moottori olisi parempi audin keulalla, kuin skodan keulalla?

https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=116 (https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=116)

Tämä parjattu moottori on taas vw:n valmistama ja löytyy kaikkien konsernin autojen keulalta.

https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=117 (https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=117)
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: M_M - 15.09.20 - klo:10:15
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:10:05
Oletko ihan vatma, että puhutaan täysin samasta moottorista vrt Skoda/vanha Audi ?

Kyllä, ne on ihan tasan samoja moottoreita riippumatta siitä onko se asennettu Skodaan vai Audiin. Joten ei tässä valitettavasti ole muuta vaihtoehtoa kuin odotella väistämätöntä moottorin hajoamista. Miten se muuten tapahtuu, olisin kiinnostunut tietämään että osaan varautua paremmin? Tuleeko moottorin liikkuvat osat ulos kyljestä? Syttyykö se palamaan? Joku muu, mikä?
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Superkossu - 15.09.20 - klo:10:15
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:09:58
Ainahan täällä pihalla sellainen on joka puhuu faktaa.

Todellakin nyt oli kyse parhaasta TSI koneesta.
Sitä on vaikea sanoa koska ongelmia on ollut rutosti.
Tupla "käkikellomoottori" oli kaikista moottoreista surkein. Myös ongelmia on monissa Skodan pienemmissä koneissa 1.2-1.4  varsinkin ketjuvetoisissa. Molemmissa moottoreissa on myös esiintynyt öljynsyöntiä joka alkaa siinä 140-150 th. kilsan paikkeilla. Tämän öljynsyönnin kanssa tuli keskustelua automyyjän kanssa. Hän itseasiassa kertoikin asian minulle kun katseltiin Octavia vaihdokkia perheen kakkosautoksi.

Omassa A3 meni ketju poikki 130tkm paikkeilla että samaa paskaa on audin keulalla.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: b1mpo - 15.09.20 - klo:10:19
Lainaus käyttäjältä: M_M - 15.09.20 - klo:10:15
Kyllä, ne on ihan tasan samoja moottoreita riippumatta siitä onko se asennettu Skodaan vai Audiin. Joten ei tässä valitettavasti ole muuta vaihtoehtoa kuin odotella väistämätöntä moottorin hajoamista. Miten se muuten tapahtuu, olisin kiinnostunut tietämään että osaan varautua paremmin? Tuleeko moottorin liikkuvat osat ulos kyljestä? Syttyykö se palamaan? Joku muu, mikä?
Nyt on kyllä elämä pilalla. ,,kkiä auto myyntiin, että joku muu saa siitä murheen ja että joku tuurilla siitä jotain maksaisi.  ;D Kyllä se varma on.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: sakal83 - 15.09.20 - klo:12:05
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:10:05
En tiedä sinun auton moottorista, mutta Skodan moottorista tiedän koska läheisellä tutulla on kyseinen 1.8 TSI Octavia.
Oletko ihan vatma, että puhutaan täysin samasta moottorista vrt Skoda/vanha Audi ?

Lainaus käyttäjältä: M_M - 15.09.20 - klo:10:15
Kyllä, ne on ihan tasan samoja moottoreita riippumatta siitä onko se asennettu Skodaan vai Audiin. Joten ei tässä valitettavasti ole muuta vaihtoehtoa kuin odotella väistämätöntä moottorin hajoamista. Miten se muuten tapahtuu, olisin kiinnostunut tietämään että osaan varautua paremmin? Tuleeko moottorin liikkuvat osat ulos kyljestä? Syttyykö se palamaan? Joku muu, mikä?

Hei hetkinen?
Ettei tässä nyt vaan olisi kyse siitä että moottoritkin ovat yksilöitä? Toisella sama kone hajoaa, kun toisella ei? Voiko olla?
Muistelisin että lähikaupan Seijakin sanoi Audillakin ”joskus” jonkun koneen hajonneen
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: M_M - 15.09.20 - klo:12:51
Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 15.09.20 - klo:12:05
Hei hetkinen?
Ettei tässä nyt vaan olisi kyse siitä että moottoritkin ovat yksilöitä? Toisella sama kone hajoaa, kun toisella ei? Voiko olla?
Muistelisin että lähikaupan Seijakin sanoi Audillakin ”joskus” jonkun koneen hajonneen

,,läs nyt viitsi, kyllähän sirkustaiteilija sanoi ihan selvästi että kaikista Skodista menee koneet rikki ennen aikojaan. Kiistaton tieto, tuttu myyjä kertoi. Menee ne sitten Audistakin.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Erkka - 15.09.20 - klo:15:04
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:14:58
Moottorin kyljestä stanssatut tiedot kertoo mistä ja mikä moottori on kyseessä, myös missä valmistettu.
Menkääpäs nyt kurkkimaan konepellin alle niin asia selviää. Tuliko Skodasta Audi. ;D

Mistä kohtaa stanssi löytyy? Pitääkö ottaa muovikoppa moottorin päältä pois, jotta stanssin näkee? Alkoi kiinnostamaan, missä meikäläisen T-Rocin moottori on valmistettu.

Erkka
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Popo - 15.09.20 - klo:15:08
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:14:58
Moottorin kyljestä stanssatut tiedot kertoo mistä ja mikä moottori on kyseessä, myös missä valmistettu.
Menkääpäs nyt kurkkimaan konepellin alle niin asia selviää. Tuliko Skodasta Audi. ;D

Suomi24 Skoda-palstalla olisi paljon käyttöä tälle "Tuliko Skodasta Audi. ;D"-fiilistelylle

Ja tähän paljon hyväntahtoisia hymiöitä...
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Popo - 15.09.20 - klo:15:17
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:15:08
Sieltä moottorin kyljestä ne tiedot löytyy. Pitäähän moottoritkin numeroida kun kananmunatkin leimataan. Sama koskee vaihteistoja.

Ja mikä koodin pätkä tarkoittaa Tsekkiä tai Saksaa, näin esimerkkinä? Tiedät varmaan tämän?
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Erkka - 15.09.20 - klo:15:40
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:15:08
Sieltä moottorin kyljestä ne tiedot löytyy. Pitäähän moottoritkin numeroida kun kananmunatkin leimataan. Sama koskee vaihteistoja.

T-Roc vm. 2020 1.5 TSI moottorista ei löytynyt silmämääräisesti kohtaa, johon stanssi olisi lyöty. Irroitin muovikotelon ja taskulampun valolla tsekkasin kaikki kyljet (nou stanssi). Olisiko jossain muun laitteiston takana näkymättömissä?

Erkka
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Hannes - 15.09.20 - klo:15:46
Minulla on ollut kaksi 1.8TSI:tä, vuosimallit -12 ja -16 huolettomia pelejä ja erinomaisen jouheva moottori, hiljainen ja pieniruokainen kun myös riittävän suorityskykyinen. Siis Skodia molemmat, lisäksi löytyy vieläkin Audi A4 1.8 siinä on ollut jotain pikku remonttia moottorissa mutta sillä on kyllä ajettukin liki 200 000km mutta ei sekään 150 000 räjähtänyt, huvittavaa vaikka täällä kehutaan monasti Skoda meluisaksi niin ei kyllä tuo meidän Audi A4 ole hiljaisempi kuin Octavia, odottaisi tuollaiselta ns. paremmalta merkiltä parempaa äänieristystä kun ottaa huomioon hinnan suhteessa Octaviaan.

Kyllä noilla molemmilla ajelee, lähinnä ratkaisee raha ja mieltymys kummasta tykkää. Mutta 1.8TSI moottori on loistava mylly.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: sakal83 - 15.09.20 - klo:16:16
Sitten kun laittaa kättä vähän syvemmälle taskuun, niin siihen stanssattuun lätkään saa vielä sen henkilön nimen, kuka moottorin kasasi ;)
Tämä ei koske kananmunia.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: b1mpo - 15.09.20 - klo:16:40
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:15:54
VAG Areenalta todella löytyy pitkä ketju jossa keskustellaan Skodan 1.8 TSI moottorin ongelmista.
Googlettamalla löytyy sivukaupalla eri foorumeista. Haku: "1.8 TSI Skoda moottorivauriot". No niillä on onnea joita tehdas on tullut vähän vastaan kustannuksissa.
Mutta kerro nyt missä ne moottorit valmistetaan? Laitoin jo yhden löydön, joko tutustuit siihen? Missä sinun moottori on valmistettu, onko siinä stanssia? Itse löysin vain yhden tsekkiläisen osan moottorin suojan irrottamalla. Se oli tuo huohotusjärjestelmä. Varmasti sama osa on volkkarilla ja audilla, että seatillakin tuossa venttiilikopan päällä, jos haluat osanumerosta tarkistaa. Missään muualla en moottorista löytänyt skodan merkkiä, pelkästään vw:n. Tietysti moottorisuojan päällä on skodan logo.

(https://i.ibb.co/Wf7J1ZR/20200915-160848.jpg) (https://ibb.co/SBHCpbZ)

(https://i.ibb.co/TPR0VK6/20200915-163340.jpg) (https://ibb.co/CVv9kJg)

(https://i.ibb.co/VJjmvdf/20200915-161127.jpg) (https://ibb.co/TYvLHZ9)

(https://i.ibb.co/vct2JvH/20200915-160854.jpg) (https://ibb.co/tHdybP4)

(https://i.ibb.co/qFXmsGs/20200915-161140.jpg) (https://ibb.co/XkNFsBs)

(https://i.ibb.co/0QJF2hK/20200915-160929.jpg) (https://ibb.co/LvpJRnr)
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: b1mpo - 15.09.20 - klo:16:55
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:16:46
Näin on.
Pitäähän moottoreissa tai papereissa olla selvät tunnisteet, että pystytään jäljittämään moottorit/vaihteistot.
Ei mene nää jutut niinkuin potunnostokoneet joita tehdään muutama kappale. Selvempääkin selvempi juttu.
Ihmeellisesti "halvaaantui" tämä  ketju.
Totta kannattaa aina kirjoittaa. Itseasiassa oli vain tarkoitus valistaa henkilöä joka kyseli näistä moottoreista.
Pitääpä lähteä tässä jönglööräileen.

Et ole vastannut yhteenkään kysymykseen? Et ole yhtään faktaa kertonut, kuin myyntimiehen puheita.

Tottakai moottoreilla ja vaihteistoilla on prosessikoodinsa, mutta kuten tähän jo linkitin, niin skodan tehtaalta on uudemmat 1.4tsi:t laitettu myös audiin. Volkkarin tehtaalta on noi 1.5tsi:t tulleet myös skodaan, sekä audiin. Ne moottorit tulee valmiina pakettina auton kasaukseen tuotannossa. Moottoreita ei siis kasata erikseen jossain audin tai skodan kokoonpanossa, siis näitä perusmoottoreita.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: SNG - 15.09.20 - klo:17:09
Mun Skodan disukassa (BMM-kone) lukee moottorin lohkossa valoksena Germany sekä Audin renkaat ja VW-teksti. Skodan logo puuttuu.

Täytyy tarkistaa Audistakin kun ehtii.

Kannattaa ehkä vaihtaa jonglöörayksesta sirkuspellen rooliin. Kannattaisi myös mennä oikeasti globaaliin teollisuuskonserniin opettelemaan kuinka globaalit yritykset toimivat...
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: sakal83 - 15.09.20 - klo:17:38
Mutta totta kannattaa aina kirjoittaa. Oli se totuus sitten autokaupan Penan tai lähikaupan Seijan suusta ;D
Eikä sitä kannata lähteä tutkimaan niin kauheasti sitä omaa Audin mottia, kun se saattaa olla sieltä Kiinan linjastolta. Parempi vaan elää uskossa, että Gunther on sen kasannut olohuoneessaan.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: SNG - 15.09.20 - klo:17:39
Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 15.09.20 - klo:17:38
Mutta totta kannattaa aina kirjoittaa. Oli se totuus sitten autokaupan Penan tai lähikaupan Seijan suusta ;D
Eikä sitä kannata lähteä tutkimaan niin kauheasti sitä omaa Audin mottia, kun se saattaa olla sieltä Kiinan linjastolta. Parempi vaan elää uskossa, että Gunther on sen kasannut olohuoneessaan.

;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Erkka - 15.09.20 - klo:17:42
Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 15.09.20 - klo:17:38
Mutta totta kannattaa aina kirjoittaa. Oli se totuus sitten autokaupan Penan tai lähikaupan Seijan suusta ;D
Eikä sitä kannata lähteä tutkimaan niin kauheasti sitä omaa Audin mottia, kun se saattaa olla sieltä Kiinan linjastolta. Parempi vaan elää uskossa, että Gunther on sen kasannut olohuoneessaan.

Peukutan...  ;)

Erkka
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: SNG - 15.09.20 - klo:18:26
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:18:23
Toivottavasti ketjun aloittaja sai valistavaa tietoa ainakin tästä Skodan 1.8 tsi myllystä.
Mikään ei muuta sitä tosiseikkaa, että niissä on ollut paljon konevaurioita.
Vaihtoautona hankala myytävä varsinkin siinä vaiheessa kun ml. alkaa olemaan nuilla 150 th:n kilsoilla.
Kyllä se niin menee, että VG konsernin tuotteissa Audi on laadultaan ykkönen sen jälkeen tulee  Volkkarit Skoda ja Seat tulee siellä häntäpäässä.

Kyllähän Audille täytyy tulla omat moottorit. Muuten vain osissa konsernin päämerkkien logot. Autokaupan pena tietää kaiken. Ja se f-mallimerkinnän välissä muuttaa tekniikan toiseksi kuin taikaiskusta.

Olet kyllä niin pihalla kuin olla voi.

Audin laatua en kyllä hehkuttaisi pätkääkään.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: jt - 15.09.20 - klo:19:32
Jos on täysin sama moottorikoodi, niin sillä onko siinä ympärillä Audin tai Skodan koppa, ei ole niin suurta merkitystä. Se taas onko saman moottorikoodin sisällä eri revisioita vuosimallittain, jaa-a, en osaa sanoa.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: HAL9000 - 15.09.20 - klo:19:45
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:09:58
Tupla "käkikellomoottori" oli kaikista moottoreista surkein. Myös ongelmia on monissa Skodan pienemmissä koneissa 1.2-1.4  varsinkin ketjuvetoisissa. Molemmissa moottoreissa on myös esiintynyt öljynsyöntiä joka alkaa siinä 140-150 th. kilsan paikkeilla. Tämän öljynsyönnin kanssa tuli keskustelua automyyjän kanssa. Hän itseasiassa kertoikin asian minulle kun katseltiin Octavia vaihdokkia perheen kakkosautoksi.
VI-koppaisessa Golfissa oli tuo tuplaruuvattu 1.4 TSI. Oli muuten uskomattoman mukava voimanlähde tuo. Kesti se ainakin 100tkm ilman ensimmäistäkään ongelmaa. Oli melko joustava moottori kokoisekseen. Nyt on tuo Ocu-III:n 1.4 TSI. Paljon tylsempi voimanlähde. Kohta 100tkm sekin kestänyt.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: ram1 - 15.09.20 - klo:19:51
Kyllähän noissa 1.8/2.0Tsi koneissa vikoja on ollut, mutta koskee EA888 gen 1-2 moottoreita, riippumatta merkistä. Tämä nyt ei mikään uusi juttu.Uudemmista en itse ole kuullut. En tiedä nyt mistä koneesta tässä kyse.Gen3 moottoriin tuli enemmän uudistuksia. Lohko, kansi, männät/renkaat, pakosarja, turbo...
Pyöreästi vuodesta 2012 eteenpäin, tai helpommin ajateltuna GolfVII sukupolvi ja B8 face.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: sakal83 - 15.09.20 - klo:20:00
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:19:48
Olet varmaan Skodan mies.
Ei tarvitse muuta kun katsoa sisustusmateriaaleja ja yleisilmettä niin selvän eron huomaa.
Kaikista helpoin tapa on testata Audia ja Skodaa kun lämäyttää oven kiinni niin Audin ovi tusahtaa vain vaimeasti kun taas Skodan ovessa on peltimäinen rämähdys.  Skodan yleisilme on kauttaaltaan kalsea ja rajamailla hipovat materiaali jne...  Kaikki tiivisteet ovissa luukuissa niissä on hieman alakuloinen leima. Eihän sitä nyt laatua ilman kustannuksia saa. Audilla on omat moottöritehtaat Göyrijöitten  ;D kylässä Unkarissa.
Harva ihminen jaksaa pönkittää niinkin keskinkertaista, alitehoista, vajaavetoista, karvanoppa mallin audiaan kuin sirkuspelle.
Mutta hyvä että pysytään tosiasioissa  ;D
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: SNG - 15.09.20 - klo:20:08
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.09.20 - klo:19:48
Olet varmaan Skodan mies.
Ei tarvitse muuta kun katsoa sisustusmateriaaleja ja yleisilmettä niin selvän eron huomaa.
Kaikista helpoin tapa on testata Audia ja Skodaa kun lämäyttää oven kiinni niin Audin ovi tusahtaa vain vaimeasti kun taas Skodan ovessa on peltimäinen rämähdys.  Skodan yleisilme on kauttaaltaan kalsea ja rajamailla hipovat materiaali jne...  Kaikki tiivisteet ovissa luukuissa niissä on hieman alakuloinen leima. Eihän sitä nyt laatua ilman kustannuksia saa. Audilla on omat moottöritehtaat Göyrijöitten  ;D kylässä Unkarissa.

A3 SB:n ovet rämähtävät toisin kuin Skodassa. A3:ssa nahkasisustus, ja se on kyllä mukava. Ovien sisäverhoilut Audissa halvemman tuntuiset. Kojelauta samanoloinen molemmissa.

A3 vajaavetoinen DSG6:lla. Vajaaetoinen on ankea ajaa talvella! Niin s-tronichan on audin keksimä nimitys DSG:lle, vaikka DSG-loota siellä makoilee.

A3:n ovien tiivisteet ankeat verrattuna Skodaan. Skodassa tuplatiivisteet. Audin ovi todellakin rämähtää suljettaessa. Ja Audin sisämelu PALJON kovempi. Ero on huomattava.

Bosen audiot soivat paremmin kuin Skodan Soundsystems. Molemmat lisävarustelistalta napsittuja.

A3:n helmat maalattu kiveniskemämassan päälle, mikä on aika ankean näköistä.

Ei Audissa ole yhtään mitään premiumia, jos se ei ole A5, A6 tai A8.

Olet todellakin eniten pihalla oleva pelle tällä palstalla pitkiin pitkin aikoihin.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Erkka - 15.09.20 - klo:20:47
Onko tällä "sirkustirehtöörillä" Audi A3?

Erkka
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: joonasn1 - 15.09.20 - klo:20:56
Lainaus käyttäjältä: SNG - 15.09.20 - klo:20:08
A3 SB:n ovet rämähtävät toisin kuin Skodassa. A3:ssa nahkasisustus, ja se on kyllä mukava. Ovien sisäverhoilut Audissa halvemman tuntuiset. Kojelauta samanoloinen molemmissa.

A3 vajaavetoinen DSG6:lla. Vajaaetoinen on ankea ajaa talvella! Niin s-tronichan on audin keksimä nimitys DSG:lle, vaikka DSG-loota siellä makoilee.

A3:n ovien tiivisteet ankeat verrattuna Skodaan. Skodassa tuplatiivisteet. Audin ovi todellakin rämähtää suljettaessa. Ja Audin sisämelu PALJON kovempi. Ero on huomattava.

Bosen audiot soivat paremmin kuin Skodan Soundsystems. Molemmat lisävarustelistalta napsittuja.

A3:n helmat maalattu kiveniskemämassan päälle, mikä on aika ankean näköistä.

Ei Audissa ole yhtään mitään premiumia, jos se ei ole A5, A6 tai A8.

Olet todellakin eniten pihalla oleva pelle tällä palstalla pitkiin pitkin aikoihin.

Itse pallottelin Octavian, Golfin ja A3 välillä omaa hankintaa ja päädyin valitsemaan A3:sen.

Tuo väite sisätilojen materiaalista koskien A3 vs Octavia on täyttä paskaa. Octavian sisätilojen materiaalit ovat käytännössä ämpärimuovia. Audissa ämpärimuovia löytyy lähinnä vain ovien alaosista. Golfin materiaalit ovat myös hieman paremmalla tasolla kuin Octavian.

Melutasoissa ei mitään eroa. Toki eroa on, jos vertaa porrasperää viistoperään.

Ovista en jaksa edes alkaa väittelemään, sillä omassa ei ovet ainakaan rämähdä.

Moottorit kaikilla merkeillä samaa paskaa. Ajotuntumassa on eroa. Omasta löytyy myös neliveto..

Youtubesta löytyy useita A3 vs Golf vertailuja, joissa A3 tulee aina ykköseksi, jos hintaa ei huomioida. Rahalla saa parempaa.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: SNG - 15.09.20 - klo:21:10
Lainaus käyttäjältä: joonasn1 - 15.09.20 - klo:20:56
Itse pallottelin Octavian, Golfin ja A3 välillä omaa hankintaa ja päädyin valitsemaan A3:sen.

Tuo väite sisätilojen materiaalista koskien A3 vs Octavia on täyttä paskaa. Octavian sisätilojen materiaalit ovat käytännössä ämpärimuovia. Audissa ämpärimuovia löytyy lähinnä vain ovien alaosista. Golfin materiaalit ovat myös hieman paremmalla tasolla kuin Octavian.

Melutasoissa ei mitään eroa. Toki eroa on, jos vertaa porrasperää viistoperään.

Ovista en jaksa edes alkaa väittelemään, sillä omassa ei ovet ainakaan rämähdä.

Moottorit kaikilla merkeillä samaa paskaa. Ajotuntumassa on eroa. Omasta löytyy myös neliveto..

Youtubesta löytyy useita A3 vs Golf vertailuja, joissa A3 tulee aina ykköseksi, jos hintaa ei huomioida. Rahalla saa parempaa.

Vertailu vähän vanhemmista vuosimalleista. Ihan omakohtaisiin kokemuksiin perustuen. Niiden osalta ei todellakaan paskaa. Kuitenkin auto on pääsääntöisesti vain kulkuväline.

Uusi Passat on muuten todella laadukkaan oloinen miellyttävän hiljainen varsinkin GTE:nä.

Ehkäpä otsikon alle sopisi 2.0 TSI tai hihnallinen pienempi TSI.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Popo - 16.09.20 - klo:09:19
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 16.09.20 - klo:09:12
Oli aika huvittava tapaus kun kaverini tuli esittelemään uuttaa Octaviaa. "Tämä on ihan sama kuin VW tai Audi".
Katoppas kun on samoja osiakin kuin Volkkarissa ja näytti IV koppasen Golfin ovenkahvoja. Laiha lohtu halppisautolle. Niinpäs halvalla tehty mikä tehty.

Toki toki. Jo I Octavia oli vain halppiskopio VW Borasta lisättynä hermeettisellä takaloosterilla. Ihan hyödytöntä tuo tavaratila, kuin laatu on kuraa niin kuraa...  ;D
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: SNG - 16.09.20 - klo:09:35
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 16.09.20 - klo:09:12
Oli aika huvittava tapaus kun kaverini tuli esittelemään uuttaa Octaviaa. "Tämä on ihan sama kuin VW tai Audi".
Katoppas kun on samoja osiakin kuin Volkkarissa ja näytti IV koppasen Golfin ovenkahvoja. Laiha lohtu halppisautolle. Niinpäs halvalla tehty mikä tehty.

OK. Kaverin auton näyttämiset ja autokaupan penan (joka sai myytyä juuri haluamansa auton) puheet ovat niitä kovia faktoja.

Tuon mainitsemani A3:n ovenkahvat ovat ihan paskaa. Sellaiset lipareet joita käytettiin 70-80-luvun autoissa paitsi Audissa toki muovia. Ocun kahvaa pystyy käyttämään rukkaset kädessäkin.

Mikähän on sirkushahmon koulutustaso. Välillä pistää mietityttämään.

Niin noista moottoreista: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/audi-keskeytti-tuotannon-ingolstadtin-tehtaallaan/c1e937cc-a758-40c1-939b-407e3bded249 (https://www.kauppalehti.fi/uutiset/audi-keskeytti-tuotannon-ingolstadtin-tehtaallaan/c1e937cc-a758-40c1-939b-407e3bded249)
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Popo - 16.09.20 - klo:10:10
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 16.09.20 - klo:09:59
Pahin haitta mikä on ajomelu ja lisäksi saataisiin luotettavat moottorit siinä ensimmäiset kapulat Itäauton parantamiseksi. Moottoreissa on hieman menty eteenpäin, mutta öljynsyönti ongelmat ovat vieläkin yleisiä 1.2 TSI moottorin ominaisuuksiin kuuluu myös lisääntynyt öljynkulutus joka alkaa 150 th. kilsojen paikkeilla. Automyyjä totesi tämänkin ihan suoraan. Näistä 1.0 eli litran mukeista en osaa sanoa mitään. Itselläni on sellainen käsitys, että litran mukiin ei mahdu muu kuin kunnollinen "aamukusi".

Ajatko Sinä jollain yli 150 tkm rullanneella kiesillä? Minä en niin vanhalla ja kuluneella vehjeksellä lähtisi edes aamukuselle...
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: M_M - 16.09.20 - klo:10:15
Sirkustaiteilija taisi olla aiemmin täällä toisella nimimerkillä joka olikin ainoa jonka olen koskaan joutunut ignoreen laittamaan, niin paljon sieltä paskaa suollettiin ettei siinä jaksanut enää kahlata. Sama varmaan auttaa tämän nykyisenkin nimimerkin höpötyksiin, mitään tolkkuahan noissa höpinöissä ei ole.  ;D
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: b1mpo - 16.09.20 - klo:10:22
Aika rapsakka pohja a4:ssä oli.
https://youtu.be/nnzgBbbRTbU

Ja mitä joidenkin b8 a4 alle kattellu, niin ei kovin kummoisia olleet kunnolleen, varsinkaan taka-akselin seutuvilta. Eli ei se laatu näy siellä. Tietysti jos ruskea väri on jollekin laadun tae.

Ihanko oikeasti joku luulee, että audi tekisi autoja hyvää hyvyyttään?
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Daatta - 16.09.20 - klo:10:23
Langan teema alusta loppuun: https://www.youtube.com/watch?v=2f9PxDXmlO8 (https://www.youtube.com/watch?v=2f9PxDXmlO8)

Sirkustaiteilija voisi tosiaan siirtyä Suomi24:een, siellä asuvat kaltaisesi totuudenpuhujat.  ::)
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Popo - 16.09.20 - klo:10:33
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 16.09.20 - klo:10:23
Sirkustaiteilija voisi tosiaan siirtyä Suomi24:een, siellä asuvat kaltaisesi totuudenpuhujat.  ::)

Juu, Suomi24 ja sirkusohjelmassa tarjolla faktaa totuudenjälkeisessä maailmassa. Ja faktathan ovat yleisesti kaikkien tiedossa, ei niitä tarvitse erikseen perustella...  ;)
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Popo - 16.09.20 - klo:10:48
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 16.09.20 - klo:10:40
Minun A4 on vm. 2020 ml.16 000 km.
Vanhempi sinä varmaan oot.

Juu, varmasti olen vanhempi, ainakin täysi-ikäinen...   8)
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: sakal83 - 16.09.20 - klo:12:10
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 16.09.20 - klo:10:40
Minun A4 on vm. 2020 ml.16 000 km.
Vanhempi sinä varmaan oot.
Tollanen karvanoppa A4 on hinnaltaan josain 30k,.
Joten lähes kaikki uudet skodat ovat tätä laadultaan parempia jos hinta ja laatu kulkee käsi kädessä ;D
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: mattinen - 16.09.20 - klo:14:35
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 15.09.20 - klo:20:47
Onko tällä "sirkustirehtöörillä" Audi A3?

Lainaus käyttäjältä: M_M - 16.09.20 - klo:10:15
Sirkustaiteilija taisi olla aiemmin täällä toisella nimimerkillä joka olikin ainoa jonka olen koskaan joutunut ignoreen laittamaan, niin paljon sieltä paskaa suollettiin ettei siinä jaksanut enää kahlata. Sama varmaan auttaa tämän nykyisenkin nimimerkin höpötyksiin, mitään tolkkuahan noissa höpinöissä ei ole.

Useimmat foorumin Audi-keskusteluihin osallistuneet tunnistavat tämän jönglööraavan herran. Hänen aikaisempi taiteilijanimensä oli ”rami”. Hänen seikkailujaan ovat monet seuranneet henkeään pidättäen, mutta samalla hänen asiantuntemuksensa ja kokemuksensa edessä nöyrästi hiljentyen.

Valitettavasti ”ramilla” on ollut kosolti huonoa onnea autojensa suhteen. Hänen Audi A3:taan (SB 1.6 TDI Stronic) vaivasivat huutavat takajarrut, nuljuva ohjaus, pomppivat pyyhkimen sulat, viallinen GALA-toiminto, ”kojelaudansuuttmet” sekä liian pieni tavaratila. 

Fiksuna miehenä ”rami” teki ainoan oikean johtopäätöksen:

Lainaus käyttäjältä: rami - 02.06.15 - klo:07:42
On kyllä niin surkea koppero tuo A3 8V. Lähtee kyllä koirankoppi tästä huushollista eikä takuulla toista Audia tule. Ei tule suurempaa eikä pienempää.

Tämän vuoksi foorumilla kuultiinkin hämmästynyt kohahdus "ramin" ilmoittaessa

Lainaus käyttäjältä: rami - 25.03.16 - klo:15:34
Numeroa suurempi. Uudella A 4:llä mennään. Mittarilukema 154 km.

”Ramin” huono onni kuitenkin jatkui. A4:ssa ongelmia aiheuttivat ”uikuttava ääni” konehuoneesta, sekä erilaiset resonoinnit, räminät ja natinat.

Johtopäätös oli ilmeinen:

Lainaus käyttäjältä: rami - 22.07.17 - klo:10:41
Ei näistä ongelmista näytä muuten pääsevän eroon kun jättää koko VG romut ja vaihtaa merkkiä.
Tästä lähtien alan kyllä katselemaan luotettavempia autoja tilostoista.

Olette te Audijullit aika sokeita ja rakastuneita niihin kotteroihinne. Minulle tuo "premiumauto" oli todellinen viuden paikka. Ei ikinä näitä paskoja kannata enää ostaa. Rahat menee kuin kankkulan kaivoon. Laatu täyttä paskaa. Auto kesti 6000 km ja alkoi sitten oireileen. Naapurin ukko osti Tojon samaan aikaan eikä autossa ollut mitään vikoja.

Kun historia on tämä, on merkin vaihtaminen itsestäänselvyys. Mutta jälkeen kerran ”rami”, nyt tosin "jönglööraajaksi" muuttuneena, yllätti:

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 23.01.19 - klo:12:57
Vapuksi pitäisi uusi A4 tulla ajoon tuolla 2.0 myllyllä.

Meidän kaikkien on nyt syytä pitää peukkuja ”ramille/jönglööraajalle”. Vaikka ”rami” selvästikin rakastaa Audia, ei hänenkään vieterinsä voi venyä loputtomiin. Mahdollisesta merkin vaihtamisesta seuraisi, ettemme enää pääsisi nauttimaan ”ramin/jönglööraajan” massiivisesta asiantuntemuksesta tällä foorumilla. Ja sitähän ko. nimimerkillä riittää, sillä

Lainaus käyttäjältä: rami - 19.08.17 - klo:12:09
Suurin osa teistä on kuseskellut vaippoihin jo silloin kun minä olen ajanut ensimmäiset 100 000 km autolla.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: Popo - 16.09.20 - klo:14:55
Nonni. Onnea "ramille" (ja voimia omaisille). Itse jatkan tsekkiläisellä Itäautolla toistaiseksi, ties mitä sattuu, jos unkarilaiseen Länsiautoon vaihtaa... ::)
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: SNG - 16.09.20 - klo:15:26
YP:n kannattaisi ehkä tsekata ip:t  ;)
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: -karppa- - 17.09.20 - klo:07:51
Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 16.09.20 - klo:12:10
Tollanen karvanoppa A4 on hinnaltaan josain 30k,.
Joten lähes kaikki uudet skodat ovat tätä laadultaan parempia jos hinta ja laatu kulkee käsi kädessä ;D

Kyllä nyt paukutellaan henkseleitä, kun wannabe muka urheilullinen Seat:n leon FR vaihtui pappa mallin superbiin ja sen jälkeen alkaa skeidan hehkuttaminen  ;D.

Näin se vain mieli muuttuu...
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: sakal83 - 17.09.20 - klo:08:18
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 17.09.20 - klo:07:51
Kyllä nyt paukutellaan henkseleitä, kun wannabe muka urheilullinen Seat:n leon FR vaihtui pappa mallin superbiin ja sen jälkeen alkaa skeidan hehkuttaminen  ;D.

Näin se vain mieli muuttuu...
Näin ne pellet puolustaa toisiaan.
Odottele sinä rauhassa, kyllä se ramppi alkaa kohta jäätymään, niin pääset sinäkin laukomaan idiotismejäsi.
Sitä ennen voit rauhassa lukea ja etsiä ne kohdat jossa paukutellaan henkseleitä.
Jotkut meistä vaihtaa joskus autoja.
Otsikko: Vs: Luotettavin TSI-moottori
Kirjoitti: -karppa- - 17.09.20 - klo:14:01
Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 17.09.20 - klo:08:18
Näin ne pellet puolustaa toisiaan.
Odottele sinä rauhassa, kyllä se ramppi alkaa kohta jäätymään, niin pääset sinäkin laukomaan idiotismejäsi.
Sitä ennen voit rauhassa lukea ja etsiä ne kohdat jossa paukutellaan henkseleitä.
Jotkut meistä vaihtaa joskus autoja.

Kylläpä meni ihon alle ja takki kääntyy, kuin kepulla konsanaan  ;D.