Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

Farao

Lainaus käyttäjältä: Sokotti - 13.03.23 - klo:16:22
2020 superb phev etupuskurissa on reiät leveämmistä Ruotsin kilvistä muistona.  Ideoita miten peittää siististi.  Onko joku laittanut vw:ssä käytettävän mustan aluslevyn (passat 2020 ainakin sellainen paikallaan)

Entä latausasema kotiin, onko turha vai saako jonkin järkevällä hinnalla?

Latausasemaksi VW:n oma jollain 500-600, hintaan (Elli taisi olla valmistaja) ja siihen sähkärin työt päälle.

johnny67

Superb combi IV 2020 hankittu
Työmatka 40 + 40km ja ei ole lataus mahdollisuutta työpaikalla. 
Matkalla yhteen suuntaan
- 10km 80km/h
- 20km moottoritietä 100 tai 120
- 10 km kaupunkiajoa.

Miten pitäisi käyttää akkua?  Itse olen ajatellut että moottoritien ajaisi polttomoottorilla, mutta miten se helpoiten onnistuu?  Lämpimästä tallista lähtö, kannattaako akku ladata juuri ennen lähtöä valmiiksi?

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: johnny67 - 18.03.23 - klo:22:27
Superb combi IV 2020 hankittu
Työmatka 40 + 40km ja ei ole lataus mahdollisuutta työpaikalla. 
Matkalla yhteen suuntaan
- 10km 80km/h
- 20km moottoritietä 100 tai 120
- 10 km kaupunkiajoa.

Miten pitäisi käyttää akkua?  Itse olen ajatellut että moottoritien ajaisi polttomoottorilla, mutta miten se helpoiten onnistuu?  Lämpimästä tallista lähtö, kannattaako akku ladata juuri ennen lähtöä valmiiksi?
Ite ajaisin hybridi tilassa menomatkalla ja sit takasin tullessa hybridi tilas ekaks ja sit ku sähkön range ja kotiin oleva matka kohtaa niin ajaisin sähköt loppuun. Riippuu tietysti millainen tieprofiili et missä kohtaa kannattaa sähköä käyttää. Välttämättä motaria ei kannata pelkällä sähköllä paahtaa.

johnny67

Lainaus käyttäjältä: Rakkaudestalajiin - 18.03.23 - klo:22:38
Ite ajaisin hybridi tilassa menomatkalla ja sit takasin tullessa hybridi tilas ekaks ja sit ku sähkön range ja kotiin oleva matka kohtaa niin ajaisin sähköt loppuun. Riippuu tietysti millainen tieprofiili et missä kohtaa kannattaa sähköä käyttää. Välttämättä motaria ei kannata pelkällä sähköllä paahtaa.
[/i]

Miten helpoiten saa moottoritiellä polttomoottorin käyttöön jos akun varausta vielä jäljellä?
Reitti on seuraava
- 10km/80 nopeusrajoitus
- 20km/100 tai 120 nopeusrajoitus
- 10km/50-60 nopeusrajoitus
ja kotiin päin sama juttu ja töissä ei latausmahdollisuutta

miz

^
Ajotilan vaihto hybridille tai sportille.
Superbissakin saanee päälle vaihdekepistä nykäisemällä helpoten?

Itse starttaan polttomoottorin vastaavissa tapauksissa heti lähdössä, niin kerkiää moottori hiukan lämmetä ennenkuin tarvitsee voimaa enemmän, ja tulee hukkalämpö käytettyä sisätilojen lämmitykseen.

zobuli

Superbissa on oma nappi vaihdekepin vieressä sport modelle. Vaihdekepin nykäisyllä kontrolloidaan vaan normaalin ja "reilumman" regeneroinnin välillä.
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

johnny67

Lainaus käyttäjältä: zobuli - 19.03.23 - klo:20:15
Superbissa on oma nappi vaihdekepin vieressä sport modelle. Vaihdekepin nykäisyllä kontrolloidaan vaan normaalin ja "reilumman" regeneroinnin välillä.

Ymmärsinkö oikein, jos haluaa säästää akkua, niin painaa vain sport-painiketta niin polttomoottori käynnistyy.  Kun painan sport-painikkeen pois päältä, niin polttomoottori sammuu jos on akkuvirtaa?
Ilmeisesti valikosta kannattaa laittaa akun minimivaraus 0%, ettei auto aloita lataamaan akkua polttoaineella. 
Entä kumpaa asentoa asentoa vaihteistossa kannattaa pitää, onko niin että kaupunkiajossa reilumpi regenerointi ja muuten normaali?

Wiiseli

Parhaat kilometrit sähköllä saat rullaamalla autoa kaasupoljin ylhäällä mahdollisimman paljon.
PASSAT GTE VM. 2020

miz

Polttomoottori käynnistyy helpommin kaasua painettaessa s-moodilla. Auto päättää itse miten pitkään pakottaa moottorin käymään, ja kun on lämmin niin menee sähköllä kevyellä kuormalla ajotilasta riippumatta.

Taitaa olla niin, että jos on akussa virtaa niin s-moodi pois otettaessa palautuu sähköajolle. Ainakin Seatilla ja Volkkarilla.
S-moodissa pitää myös akun varauksen korkeammalla ja tietysti samalla kuluttaa enemmän.

Hybridi- ja sähkötilassa ajettaessa akku kyllä kuluu ns loppuun ilman manuaaliasetuksiakin.  Akku ei mene täysin tyhjiin koskaan, vaan siellä on muutaman kilowatin puskuri joka ei ole käytettävissä ajoon. Eli aina latailee bensallakin jos menee tarpeeksi tyhjäksi. Ajoakku täysin kuivana auto ei edes käynnisty.

Sokotti

Käyttäjäprofiili ja avaimen tunnistus ongelma. 
Aamulla lähdin kotoa ja kun hyppäsin autoon ja laitoin virran päälle, niin alkoi ajamaan penkkiä vaimon asetuksilla?
Ei tunnistanut avainta vaan latasi pääkäyttäjän profiilin.  Tätä on nyt tapahtunut muutama kerta.  Yhteys sovelluksen kanssa on toiminut hyvin.  Ideoita mitä kannattaisi tehdä.  Mistä näkee ohjelmiston edellisen päivityksen ajankohdan, onkohan tullut uusia?

Entä kulutuspuoli, tänään akku riitti 40km matkan, lämpötila noin +5.  Reitti oli 20km_130km/h, 10km_90 km ja 10km_50-60km/h. 
75km/h keskinopeus ja 20kWh/100km.  Onko normaali lukema? ja miten auto laskee sähköisen etäisyyden?

tigeli

Lainaus käyttäjältä: Sokotti - 23.03.23 - klo:20:55
Käyttäjäprofiili ja avaimen tunnistus ongelma. 
Aamulla lähdin kotoa ja kun hyppäsin autoon ja laitoin virran päälle, niin alkoi ajamaan penkkiä vaimon asetuksilla?
Ei tunnistanut avainta vaan latasi pääkäyttäjän profiilin.  Tätä on nyt tapahtunut muutama kerta.  Yhteys sovelluksen kanssa on toiminut hyvin.  Ideoita mitä kannattaisi tehdä.

Joo, ei se toimi. Vetää ihan randomilla samalla tavalla itsellä Octaviassa. Pariin vuoteen ei ole ratkaisua löytynyt huollossa, ja paras on kun on auto ilman yhteyksiä niin saattaa päättää virrat poisottaessa vetää penkin kiinni rattiin.

Sokotti

Lainaus käyttäjältä: Sokotti - 23.03.23 - klo:20:55
Käyttäjäprofiili ja avaimen tunnistus ongelma. 
Aamulla lähdin kotoa ja kun hyppäsin autoon ja laitoin virran päälle, niin alkoi ajamaan penkkiä vaimon asetuksilla?
Ei tunnistanut avainta vaan latasi pääkäyttäjän profiilin.  Tätä on nyt tapahtunut muutama kerta.  Yhteys sovelluksen kanssa on toiminut hyvin.  Ideoita mitä kannattaisi tehdä.  Mistä näkee ohjelmiston edellisen päivityksen ajankohdan, onkohan tullut uusia?

Entä kulutuspuoli, tänään akku riitti 40km matkan, lämpötila noin +5.  Reitti oli 20km_130km/h, 10km_90 km ja 10km_50-60km/h. 
75km/h keskinopeus ja 20kWh/100km.  Onko normaali lukema? ja miten auto laskee sähköisen etäisyyden?

Laitoin viestiä maahantuojalle ja sieltä varattiin jo ensiviikolle jälleenmyyjälle tarkistusaika.  Nopeaa palvelua, katsotaan miten etenee.

Superb iv on kuulemma kevään aikana tulossa 2020 alkupään versioihin akuntarkistuskampanja.  Jälleenmyyjältä tällainen tieto tänään, mutta eivät tienneet liittyykö kapasiteetin laskuun vai johonkin muuhun mahdolliseen ongelmaan.

Sokotti

Nyt on päivitykset tehty ja toiminta on melko nopeaa, helkaman toiminta todella hyvää, kuten huollon.  Avaimesta en ole saanut personointia toimimaan.  Onko joku saanut toiminnon käyttöön?

Passatti

Lainaus käyttäjältä: Sokotti - 06.04.23 - klo:21:42
Nyt on päivitykset tehty ja toiminta on melko nopeaa, helkaman toiminta todella hyvää, kuten huollon.  Avaimesta en ole saanut personointia toimimaan.  Onko joku saanut toiminnon käyttöön?
Eipä ole personointi toiminut . Akku kampanjaan olen menossa parin viikon kuluttua. Auto on pari päivää pajalla. Samalla tekevät jonkun bensa putken kamppanjan. Auto on alkupään 2020 mallia. Ol
Always lead, never follow

Sokotti

Kysyn helkamalta vielä tätä personointia, on se ihme juttu ettei näin yksinkertainen asia toimi

Mitä akkukampanjassa tehdään ja mistä syystä?

Passatti

Lainaus käyttäjältä: Sokotti - 07.04.23 - klo:14:42
Kysyn helkamalta vielä tätä personointia, on se ihme juttu ettei näin yksinkertainen asia toimi

Mitä akkukampanjassa tehdään ja mistä syystä?
Tarkastellaan akku kennoja kuulemma. Onkohan jossain VAG konsernin autoissa ollut oikaria. Työn osuus on jotain toista kymmentä tuntia. Pitää koko akku kenno paketti pistää pöydälle.
Always lead, never follow

heller

Tuo suoraan sportille veto ei aina ole paras vaihtoehto.

Sport käynnistänee koneen, mutta pitää pienempää vaihdetta. Hybridi ajaa matalammilla kierroksilla = ei tee niin hallaa kylmänä.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

miz

Lainaus käyttäjältä: heller - 08.04.23 - klo:00:10
Tuo suoraan sportille veto ei aina ole paras vaihtoehto.

Sport käynnistänee koneen, mutta pitää pienempää vaihdetta. Hybridi ajaa matalammilla kierroksilla = ei tee niin hallaa kylmänä.

Mulla ainakin lähtee ihan nätisti pintakaasulla n.2000 kierrokseen kylmänä. Siitähän voi napsauttaa takaisin hybriditilaan kun kone käynnissä, käy kunnes on tarpeeksi lämmin. Totta on että Sportti pitää muuten korkeampia kierroksia, ja enemmän kaasua painettaessa myös lähtee kovemmilla kierroksilla tulille.

Täytyy huomauttaa että mulla on konserin malleista Seat, jossa tuo onnistuu nätisti vipua nykäisemällä koskematta infotaimentiin. En muista millainen nappula Skodassa on, mutta osapuilleen noin se toimi ihan hyvin Passatissakin.

Timppe

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 06.04.23 - klo:23:23
Eipä ole personointi toiminut . Akku kampanjaan olen menossa parin viikon kuluttua. Auto on pari päivää pajalla. Samalla tekevät jonkun bensa putken kamppanjan. Auto on alkupään 2020 mallia. Ol
Akkukampanjassa käyty ja jotain tiivistystä akkukoteloon tehtiin. Kesti muutaman tunnin, sain sijaisauton tuoksi ajaksi. Webaston polttoaineputkia rempattiin samalla.

Minulla kyllä personointi toimii ihan ok. Vaimon ja omalla avaimella penkit ja peilit säätyy kuljettajakohtaisesti, kun oven avaa  jne. Jopa vanhalla alkuperäisellä softalla toimi ok paitsi hetken aikaa ei, kun ohjelmistopäivitys brikkasi OCU-yksikön, mutta vaihdon jälkeen se on taas toiminut. Avaimet täyttyy tietysti opettaa sulkemalla auto halutulla avaimella, kun profiili on asetettu. Auto on 1/2020 rekisteröity ja ekoja Suomeen tuotuja.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

Taikatossut

Miten nämä kampanjat käytännössä siis toimii? Otan merkkihuoltoon yhteyttä ja he hoitavat ilmaiseksi vai? Vai katsotaanko esim. vuosihuollon yhteydessä?
Mikähän mahtaa olla infotainmentin uusin versio? Mulla on tuossa nyt 0278 (ambition vm21)

antzaa

Tuli reilut pari viikkoa sitten hankittua Superb IV L&K 2020.
Kohta 2000km tullut ajeltua ja olen kyllä toistaiseksi tykännyt autosta.
Muutama juttu herättää kysymyksiä.

Matrix ajovalot: Yksi 1100 km reissu tuli autolla ajettua, josta noin 700km pimeällä. Ajovalot on ollut kyllä aika iso pettymys. Sivuille toki nämä näyttää hyvin, mutta muuten valoteho ei mielestäni juurikaan eroa Octavia III xenoneista. Isompi ongelma on se, että tuolla reissulla yli 10 vastaantulevaa autoa räpsytteli pitkiä ja yksi moottoritiellä ohitettukin auto räpsytteli perään pitkiä. Olen ymmärtänyt, että näillä Matrix-valoilla ei juurikaan manuaalisesti pitäisi tarvita valoja vaihdella? Auto on kylläkin menossa käymäään huollossa ja samalla tsekkaavat onko suuntaukset pielessä.

Adaptiivinen vakkari ja nopeusrajoitukset: Tuo nopeusrajoitustunnistus vakkariin on ihan mukava ominaisuus, mutta tuntuu arpovan sen verran hatusta noita nopeusrajoituksia, ettei tuota juurikaan pysty käyttämään. Hyvin monesti tuntuu, että maantiellä 80 alueella juuri ennen risteysaluetta auto heittää nopeusrajoitukseksi 100 km/h ja lähtee kiihdyttämään ja sitten heti risteyksessä olevan 80 kyltin jälkeen alkaa jarruttamaan. Moottorintien rampeissa 100 km/h alueella aiheutti myös hämmennystä, kun kesken rampin auto alkoi kiihdyttämään 120km/h. Ilmeisesti nämä "haamu"nopeusrajoitustiedot tulee navista ja tuolle ominaisuudelle ei ole mitään tehtävissä?

,,änentoisto tuntuu olevan myös tämän hintaluokan autoksi yllättävän huono.

Lainaus käyttäjältä: Sokotti - 23.03.23 - klo:20:55
Entä kulutuspuoli, tänään akku riitti 40km matkan, lämpötila noin +5.  Reitti oli 20km_130km/h, 10km_90 km ja 10km_50-60km/h. 
75km/h keskinopeus ja 20kWh/100km.  Onko normaali lukema? ja miten auto laskee sähköisen etäisyyden?

Tämä kiinnostaa itseäni myös. Täydellä akulla auton ilmoittama range on minulla ollut parhaimmillaan 38km. Eilen vaihdoin kesärenkaat alle. Tallensin paineet ja kävin 2 km lenkin ajamassa. Tänä aamuna range olikin peräti 48 km  ???

Sokotti

Lainaus käyttäjältä: Timppe - 08.04.23 - klo:14:08

Minulla kyllä personointi toimii ihan ok. Vaimon ja omalla avaimella penkit ja peilit säätyy kuljettajakohtaisesti, kun oven avaa  jne. Jopa vanhalla alkuperäisellä softalla toimi ok paitsi hetken aikaa ei, kun ohjelmistopäivitys brikkasi OCU-yksikön, mutta vaihdon jälkeen se on taas toiminut. Avaimet täyttyy tietysti opettaa sulkemalla auto halutulla avaimella, kun profiili on asetettu. Auto on 1/2020 rekisteröity ja ekoja Suomeen tuotuja.

Millaiset asetukset sinulla on autossa, onko sinulla automaattinen avaimentunnistus aktiivinen vai ei?  Mikä muu asetus voisi olla väärin laitettu?

Masku

Nyt sitten tuli ilmoitus SOS järjestelmä viasta. Onko kokemuksia, meneekö maahantuonnin & valmistajan piikkiin? Ensiksi aloitti herjaan ajoavustimia ja liikennemerkkitunnistimia.

Taikatossut

Lainaus käyttäjältä: antzaa - 11.04.23 - klo:10:54

Tämä kiinnostaa itseäni myös. Täydellä akulla auton ilmoittama range on minulla ollut parhaimmillaan 38km. Eilen vaihdoin kesärenkaat alle. Tallensin paineet ja kävin 2 km lenkin ajamassa. Tänä aamuna range olikin peräti 48 km  ???

Ei mitään hajua, miten tuo oikeasti sitä laskee. Mutta oma kokemus sanoo, että siihen vaikuttaa lähinnä ulkolämpötila ja se, että onko auto ollut ajastettuna lähtöön (akku lämmin)
Sokotin kyssäriin: vaikuttaa kyllä täysin normaalilta. Sanoisin, että omalla akulla menee aikalai täysin samoihin.

Timppe

Lainaus käyttäjältä: Sokotti - 12.04.23 - klo:10:24
Millaiset asetukset sinulla on autossa, onko sinulla automaattinen avaimentunnistus aktiivinen vai ei?  Mikä muu asetus voisi olla väärin laitettu?
En tiedä tuollaista asetusta muuttaneeni (onko sellaista edes?). Vaimolla on oma tili tietysti ja täytyi kirjautua sisään aikanaan.
Auto sitten toivottaa ihan omalla lempinimellä tervetulleeksi autoon avaimesta riippuen ja penkki ja peilit surraa asetuksiinsa.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

akk

Lainaus käyttäjältä: Taikatossut - 13.04.23 - klo:08:40
Ei mitään hajua, miten tuo oikeasti sitä laskee. Mutta oma kokemus sanoo, että siihen vaikuttaa lähinnä ulkolämpötila ja se, että onko auto ollut ajastettuna lähtöön (akku lämmin)
Sokotin kyssäriin: vaikuttaa kyllä täysin normaalilta. Sanoisin, että omalla akulla menee aikalai täysin samoihin.

Mielestäni rangearvio  perustuu viimeisen toteutuneeseen ajoon noin 40-50 km matkalta. Sitä korjataan sitten lämpötilan mukaan ”x”  kilometrin verran. Arvio/ toteutunut range on nyt vaihdelllut aika rajusti kun aamulla voi olla lämpötila lähellä nollaa, ja illalla jo 15 C. Käytännössä tuo merkitsee toteutunutta rangea 38 - 50 km välillä (aamulla - illalla)
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

kko

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 15.07.22 - klo:17:45
Kyllä se navin käynnistys kestää tosi kauan. On se vaan huono se infotainment. Aatamin aikuinen systeemi.

Eikös tuo Infotainment pitäisi olla sama kuin VW GTE:ssä? Itselläni oli GTE yhden päivän ajan vara-autona ennen nykyistä 3/2020 L&K Skodaa ja muistaakseni VW:n Info toimi nopeasti ja ilman ongelmia verratuna Skodan tekeleeseen.

tomistelija

Skodan uusimmasta esitteestä selviää, että Phone box-langatonlataus ja area view 360 on vakiovarusteita 2023 L&K malleissa, mutta onko ne vakiovarusteita myös aikaisemmissa L&K malleissa 20/21/22?

Passatti

Lainaus käyttäjältä: tomistelija - 04.05.23 - klo:18:37
Skodan uusimmasta esitteestä selviää, että Phone box-langatonlataus ja area view 360 on vakiovarusteita 2023 L&K malleissa, mutta onko ne vakiovarusteita myös aikaisemmissa L&K malleissa 20/21/22?
Skodani on 2020 vuosi mallia ja löytyy molemmat . Olivat vakio kamaa.
Always lead, never follow

Timppe

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 04.05.23 - klo:21:51
Skodani on 2020 vuosi mallia ja löytyy molemmat . Olivat vakio kamaa.
360 astetta-kamerat olivat lisävaruste, kuten vetokoukku ja perävaunuavustin (paketissa 360-kameroiden kanssa n. 700,).
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy