VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

mikkoan

Minulle ja muille joilla ei ole kotilatauksen mahdollisuutta tämä on kyllä oikein käyttökelpoinen etu. Huvittaa vaan tuon edun syy. En koskaan ole edes ajatellut jotain lämpöpumpun vaikutuslupausta rangeen.

f080421

Lainaus käyttäjältä: saq - 23.04.22 - klo:22:42
Itse en kyllä ajatellut meneväni K-Latauksen laturille vain latauksen takia, vaikka kirjoitinkin: "pitää jopa kotilatauksia korvata tällä". Normaalistihan julkisia käytetään vain, jos kotilataus ei riitä ja ainakin oma autoni on usein parkissa ilman latausta paikassa, jossa voisi ladata. Nyt pitää pohtia, jos välillä auton laittaisi K-Latauksen laturiin pysäköinnin ajaksi, vaikka se ei olisi välttämätöntä.

Olen toisinaan kaupassakäynnin yhdeydessä ladannut, kun kerran ilmaiseksi saa niin ei siitä mitään haittaakaan ole ja tiettyinä aikoina on hyvin tilaakin paikallisessa K-Latauksessa.
ID.3 Pro Performance Business 2021

TDiih

Ei kenellekkään ole sattunut jäämään nurkkiin 18" ID.3:een sopivia vanteita? Vähän arvon, että pistänkö toiset peltivanteet tilaukseen vai en.

https://www.rengas-online.com/rims/details?vehicleId=1314411175424840816&rimCode=ALCAR9373
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Daatta

Kylillä on ID.3 jossa on talvivanteet (OEM?) aluilla ja kesärenkaat pöläreillä, näyttää aika höpöltä... Itse sain tilauksen yhteydessä vaihdettua pellit aluihin muutamalla (3?) satasella. Olisi ehkä harmittanut jos olisin pelteihin päätynyt... Eli luulis noita myytävänä olevan, palstat kannattaa tsekata. Ei tätä, vaan Torit, Facet  ja muut missä tavara liikkuu.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

f080421

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 29.04.22 - klo:14:03
Kylillä on ID.3 jossa on talvivanteet (OEM?) aluilla ja kesärenkaat pöläreillä, näyttää aika höpöltä... Itse sain tilauksen yhteydessä vaihdettua pellit aluihin muutamalla (3?) satasella. Olisi ehkä harmittanut jos olisin pelteihin päätynyt... Eli luulis noita myytävänä olevan, palstat kannattaa tsekata. Ei tätä, vaan Torit, Facet  ja muut missä tavara liikkuu.

Mulla on myös kahdet alut eikä kyllä harmita yhtään :)
ID.3 Pro Performance Business 2021

Akre

Id3 raitisilmasuodattimelle näkyy olevan 2 paikkaa, tuleeko uusi ylempään vaiko alempaan paikkaan ?. Voisko käyttää kahta ettei tulis pölyä sisään

mikkoan

Lainaus käyttäjältä: Akre - 02.05.22 - klo:20:09
Id3 raitisilmasuodattimelle näkyy olevan 2 paikkaa, tuleeko uusi ylempään vaiko alempaan paikkaan ?. Voisko käyttää kahta ettei tulis pölyä sisään

Alempaan näyttäisi tulevan.



Vastarakki

Voi laittaa kaksi suodatinta, täällä oli aiemmin mainintaa, että Kiinassa ohjeistetaan kahden käyttöön.

o.b.

Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 03.05.22 - klo:08:36
Voi laittaa kaksi suodatinta, täällä oli aiemmin mainintaa, että Kiinassa ohjeistetaan kahden käyttöön.
Luulisin, että se toinen suodatin olisi Kiinassa hieman erilainen ja vaatisi ehkä jonkin koodauksenkin ???

Tos®

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 03.05.22 - klo:09:16
Luulisin, että se toinen suodatin olisi Kiinassa hieman erilainen ja vaatisi ehkä jonkin koodauksenkin ???
Ainakin golffin climatronic mahdollistaa koodauksen, puhaltimelta vaatii varmaan enempi ytyä...
Additional filter:
            Additional filter:
                not installed


Tuossa ssp:ssä lukee, että toinen on aktiivihiilisuodatin ja toinen normaali.

Eniten se pöly pöllähtää sisään ovien kautta, kun alipaine vetää ovenkarmin pölyt tupaan.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Vastarakki

Varmaan pitäisi ja kannattaisi koodata jos sitä meinaisi ympäri vuoden käyttää. Mulla esim. huurtui lasit talvella kun alkoi olla suodatin tukossa, kaksi filtteriä saattais vaikuttaa samansuuntaisesti.

Mä harkitsin toisen suodattimen laittoa väliaikaisratkaisuksi pari viikkoa sitten, kun oli katupölyä kaikkein eniten ilmassa, mutta en sitten jaksanut ruveta. Kai siitä toisesta filtteristä näinä kovimpina pölyaikoina olisi jonkin verran apua. Ilmastoinnin auto-asetuksen puhallusta vaan kovemmalle, vaikka ovista ja ikkunoista tosiaan suurin osa pölystä taitaa tulla.

TDiih

Mitäs teillä latausnopeudet on näillä keleillä? Testasin aamulla akun ollessa 39% , niin puski 38kW, akku 13c, parhaimmillaan kävi 40kW paikkeilla, mutta droppasi 38kW 60%, akku 20c paikkeilla. Laturina Kalen 150kw laturi, eikä paikalla muita autoja.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

tsihman

^ Eilen 6% varaustasolla laturille, 100kw puski noin 35% asti sitä lähti pikkuhiljaa laskemaan. 66% varaustasolla lähdin jatkamaan matkaa, Juissia tuli n 48 kw teholla 66% varaustasolla. Latausaika 25 minuuttia 33.25 kwh laturi antoi ulkolämpötila n 10 astetta.

Kylmään akkuun tulee juissia aika verkkaisesti. Lämpimällä akulla lataustehot ovat ihan ok. Puolessa tunnissa saa sen n 220km toimintamatkaa.

f080421

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 16.05.22 - klo:12:57
Mitäs teillä latausnopeudet on näillä keleillä? Testasin aamulla akun ollessa 39% , niin puski 38kW, akku 13c, parhaimmillaan kävi 40kW paikkeilla, mutta droppasi 38kW 60%, akku 20c paikkeilla. Laturina Kalen 150kw laturi, eikä paikalla muita autoja.

Tuo sama 38-40 kW on itselläni myös se minkä auto yleensä maksimissaan ottaa. En ole kovin tyhjää akkua edes yrittänyt pikaladata. Pitäisi kuulemma aloittaa lataaminen melkein tyhjään akkuun, jos haluaa enemmän tehoa.
ID.3 Pro Performance Business 2021

tsihman

*Sählään*

saq

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 16.05.22 - klo:12:57
Mitäs teillä latausnopeudet on näillä keleillä? Testasin aamulla akun ollessa 39% , niin puski 38kW, akku 13c, parhaimmillaan kävi 40kW paikkeilla, mutta droppasi 38kW 60%, akku 20c paikkeilla. Laturina Kalen 150kw laturi, eikä paikalla muita autoja.

Kuulostaa ihan normaalilta jos akku ei ole vähintään 20 asteinen tai ihan tyhjä latausta aloittaessa. Meillä viikonloppuna tuli muutama pikalataus puolitäyteen akkuun, joista osassa varmaan akku ollut melko lämmin ja osassa ei. Akun lämpötiloja ei ole saatavilla. Laturit tosin olivat vain 50 kW, joten suuremmista tehoista ei ole tuoreeltaan tietoa.

Noin 200 km ajoa, josta alkuun reilu 100 km moottoritietä, ulkolämpötila 13 astetta, aloitus 40% teho 49 kW, lopetus 62% teho 42 kW.

Edellisen latauksen jälkeen noin 100 km ajoa ja tunnin pysäköinti, jonka jälkeen ajoa 5 km, aloitus 38% teho 50 kW, joka pysyi 60% asti, 70% teho 45 kW, 80% 40 kW, lopetus 90% 28 kW.

Seuraavana päivänä ulkolämpötila 10 astetta ja ajoa noin 100 km, aloitus 50% teho 38 kW, lopetus 66% teho 35 kW.

Edellisen latauksen jälkeen ajoa 80 km lopussa moottoritietä, aloitus 39% teho 50 kW, lopetus 66% teho 44 kW.

Ekana päivänä toinen lataus lienee lämmin akku, vaikka auto oli parkissa tunnin ennen latausta, mutta mielestäni ihan ok tehot noinkin täyteen akkuun. Toisena päivänä näkee hyvin, että ensimmäisessä latauksessa akku on ollut kylmä. Varmaan lataus sekä moottoritieajo lämmittivät sen, kun teho on toisessa parempi. Näistä esimerkeistä saa varmaan kuvan auton latauskäyttäytymisestä, kun aloittaa latauksen lähes puolitäydellä akulla.

Laitetaan tähän nyt pari muuta esimerkkiä erilaisissa olosuhteissa.

Kerran noin vuosi sitten kokeilin noin 25 asteen ulkolämmössa pitkän moottoritieajon jälkeen 10% akkuun latausta ja silloin sain alkuun täydet 100 kW. Muuta muistikuvaa tästä latauksesta ei ole.

Viime talvena ehkä noin -5 asteen pakkasessa ja 170 km ajon jälkeen sain 14% aloituksella 51 kW, josta noustiin parhaimmillaan 33% kohdalla 60 kW.

ID.3 Pro Performance Business -21
Octavia Combi 1.4TSI DSG-7 Elegange -17

saq

Edelliseen vielä lisäyksenä. Näissä viikonlopun latauksissa, vaikka teho on aika alhainen ollut, ei tarvinnut autoa odotella vaan ihmisten tarpeet määrittelivät taukojen pituudet, jotka olivat siis lauantaina 15 ja 41 min. Sunnuntaina taas 15 ja 18. Kotiin palattiin 30 % akulla, joten helposti meni lähes 600 km viikonloppuretki, vaikka määränpäässä ei ollut latausmahdollisuutta. En toki pistäisi hanttiin, vaikka ensi talveksi saataisiin se akun lämmitys pikalaturille. Se on oikeastaan isoin asia, jota odotan auton päivityksiltä, mutta saa nähdä ehtiikö talveksi, kun tämä 2.4/3.0 päivityskin vain siirtyy eteenpäin.
ID.3 Pro Performance Business -21
Octavia Combi 1.4TSI DSG-7 Elegange -17

mikkoan

Samanlaiset viikonloppukokemukset kuin saqlla. Yli 50 kWh laturiin en ole vielä edes mennyt. Sellainen huomio oli, että palatessa Espooseen Merituulen K-lataus ei anna yli 37 kWh vaikka takana oli 200 km ajoa josta loput 100 km moottoritiellä. Paikalla oli yksi Tesla jolta kysyin paljonko antaa kun lopetin ja hänellä oli sama 36-37 kWh. Taitaa olla vanhoja laitteita nuo Merituulen laturit tms.

tsihman

Lainaus käyttäjältä: saq - 16.05.22 - klo:17:01
En toki pistäisi hanttiin, vaikka ensi talveksi saataisiin se akun lämmitys pikalaturille. Se on oikeastaan isoin asia, jota odotan auton päivityksiltä, mutta saa nähdä ehtiikö talveksi, kun tämä 2.4/3.0 päivityskin vain siirtyy eteenpäin.

Tämän tiedon mukaan akunesilämmitystä laturille navigoidessa ei ole tulossa talvelle 22/23. Edes 3.1 softassa sitä ei ole. En tiedä mikä siinä on niin vaikeata saada tuo ominaisuus toimimaan. Toimiihan se kylmänilmaston älytön akunpakkolämmitys lyhyillä matkoilla.

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: mikkoan - 16.05.22 - klo:17:35
Samanlaiset viikonloppukokemukset kuin saqlla. Yli 50 kWh laturiin en ole vielä edes mennyt. Sellainen huomio oli, että palatessa Espooseen Merituulen K-lataus ei anna yli 37 kWh vaikka takana oli 200 km ajoa josta loput 100 km moottoritiellä. Paikalla oli yksi Tesla jolta kysyin paljonko antaa kun lopetin ja hänellä oli sama 36-37 kWh. Taitaa olla vanhoja laitteita nuo Merituulen laturit tms.
Juu tuota on Merituulen K-Lataus on kyllä aikana nuhanen, kun ihan naapurissa on Rechargen 150kw Kempower S-sarjaa. Samoja tehoja on tullut kesät ja talvet.
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

Daatta

ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

John_Galt

Lainaus käyttäjältä: tsihman - 16.05.22 - klo:17:47
Tämän tiedon mukaan akunesilämmitystä laturille navigoidessa ei ole tulossa talvelle 22/23. Edes 3.1 softassa sitä ei ole. En tiedä mikä siinä on niin vaikeata saada tuo ominaisuus toimimaan. Toimiihan se kylmänilmaston älytön akunpakkolämmitys lyhyillä matkoilla.
Tämä on kyllä ensimmäinen kunnon harmituksen aihe autossa. En ymmärrä miten hankalaa olisi lisätä edes sitten napilla tehostettu esilämmitys, varsinkin jos akun lämpötilaa tiputetaan uudessa päivityksessä. 77kwh akku ottanut tuolla 11 asteen lämmityksellä sen noin 50 kw vastaan myös talvella, mutta jos tuo lämmityksen tiputtaminen hidastaa latausta tuosta, niin alkaa talviautoilu olla kyllä tuskaa tämän kanssa. Nyt jo kerran pari joutunut odottamaan autoa talvella. Vajaan 100 kw latausteholla ei omalla käytöllä sähkö hidastaisi polttomoottoriautoon verrattuna.

f080421

#2962
Lainaus käyttäjältä: John_Galt - 17.05.22 - klo:13:23
Tämä on kyllä ensimmäinen kunnon harmituksen aihe autossa. En ymmärrä miten hankalaa olisi lisätä edes sitten napilla tehostettu esilämmitys, varsinkin jos akun lämpötilaa tiputetaan uudessa päivityksessä. 77kwh akku ottanut tuolla 11 asteen lämmityksellä sen noin 50 kw vastaan myös talvella, mutta jos tuo lämmityksen tiputtaminen hidastaa latausta tuosta, niin alkaa talviautoilu olla kyllä tuskaa tämän kanssa. Nyt jo kerran pari joutunut odottamaan autoa talvella. Vajaan 100 kw latausteholla ei omalla käytöllä sähkö hidastaisi polttomoottoriautoon verrattuna.

Eiköhän isoakkuinen edelleen sen 50 kW nyt ainakin ota. En olisi siitä huolissani. Todennäköisesti akkua lämmitetään joka tapauksessa täysillä heti kun CCS on kiinni. Tämä on kuitenkin kaikki turhaa spekulaatiota ennen kuin pääsee testaamaan.

Talvella ajoin kylmän auton kotipihasta suoraan pikalaturille (ehkä 10 min?) ja se latasi silti yllättävän hyvin vaikka ei taatusti ollut ehtinyt lämmittää akkua kunnolla lyhyen ajon aikana. Pakkasta taisi olla jotain -10 astetta tms. Nyt jos päivityksen jälkeen auto pitää akun lämpötilan muutaman asteen nollan yläpuolella niin aivan varmasti lataa pikkuakkuinenkin sillä tavallisella 37-40 kW ihan normaalisti. Sitä suuremmista tehoista sitten on vaikea sanoa mitään.
ID.3 Pro Performance Business 2021

f080421

#2963
Eikö tosiaan kenellekään muulle ole koskaan käynyt näin auton käynnistyessä? Tämä tulee siis sen tavallisen Online/Offline -valintaruudun tilalla eikä sitä tule nyt ollenkaan.





Hauskinta tuossa on se, että autoa ei saa edes offline-tilaan, koska "toiminto ei ole juuri nyt käytettävissä" :D

Viimeksi tätä kesti viikon ajan jonka jälkeen alkoi taas toimia itsestään. Ihmettelen vain sitä, jos muilla ei ole mitään ongelmia niin voiko sitten kuitenkaan olla VW:n palvelimista kiinni.

Yhteysmoduulin sekoilu ja 4G-yhteysongelmat käsittääkseni ilmenevät eri tavalla..?
ID.3 Pro Performance Business 2021

ID3alisti

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 02.06.22 - klo:13:38
Eikö tosiaan kenellekään muulle ole koskaan käynyt näin auton käynnistyessä? Tämä tulee siis sen tavallisen Online/Offline -valintaruudun tilalla eikä sitä tule nyt ollenkaan.

Täällä bingo! Pari päivää kesti. Lähti pois, kun ajossa "buuttasin" (painoin pitkään virtanappia) infotainmentin. Tämän jälkeen ei heti toiminut, mutta tämän ajon jälkeen välittömästi latasin auton ja kun seuraavan kerran käynnistin, meni kiltisti online-tilaan. Liekö tuuria vai auttoiko tuo, sitä en osaa sanoa.
VW ID.3 Pro Performance Business

f080421

Lainaus käyttäjältä: ID3alisti - 02.06.22 - klo:15:14
Täällä bingo! Pari päivää kesti. Lähti pois, kun ajossa "buuttasin" (painoin pitkään virtanappia) infotainmentin. Tämän jälkeen ei heti toiminut, mutta tämän ajon jälkeen välittömästi latasin auton ja kun seuraavan kerran käynnistin, meni kiltisti online-tilaan. Liekö tuuria vai auttoiko tuo, sitä en osaa sanoa.

Nyt alkoi itselläkin toimia taas parin päivän jälkeen ihan itsestään. En ehtinyt tehdä asialle mitään eli kyllä se varmaan oli taas jotakin sekoilua VW:n päässä.
ID.3 Pro Performance Business 2021

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 02.06.22 - klo:16:47
Nyt alkoi itselläkin toimia taas parin päivän jälkeen ihan itsestään. En ehtinyt tehdä asialle mitään eli kyllä se varmaan oli taas jotakin sekoilua VW:n päässä.
Yrittävät varmaan valmistautua 3.0 julkaisun käyttöönottoon. Noilla esittelyautoilla voi olla ihan omat taustapalvelut ja tämä ison massan tarvitsema kapasiteetti on nyt vasta työnalla. Viivästyksen ne taitaa johtua ihan siitä, että nyt pitää palvella satoja tuhansia muutaman kymmenen sijaan.
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

f080421

Lainaus käyttäjältä: SlOrbA - 03.06.22 - klo:08:00
Yrittävät varmaan valmistautua 3.0 julkaisun käyttöönottoon. Noilla esittelyautoilla voi olla ihan omat taustapalvelut ja tämä ison massan tarvitsema kapasiteetti on nyt vasta työnalla. Viivästyksen ne taitaa johtua ihan siitä, että nyt pitää palvella satoja tuhansia muutaman kymmenen sijaan.

Juu, itselle riittää tässä kohtaa tietää ettei vika ole autossa vaan taustapalveluissa. Ei tuo ole silti kovinkaan hyvin hoidettu asia, koska asiakkaita ei tiedoteta pahimmillaan usean päivän katkoksista yhtään mitenkään.
ID.3 Pro Performance Business 2021

WiseGuy

Jaha.. tuliko korjaamoreissu..

Hätäpuhelujen toiminnan fail.

Nyt 3päivää herjannut niin ei kait ole enää hetken häiriö  😂
Muuten kyl "netissä" on eli luurospvellus näyttää tiedot ym.

Ã,,rsyttävästi kokoajan mittaristossa teksti tuosta. Ei pelkkä merkki alalaidassa vaan iso lanketti ylälaidassa mikä peittää esim. Liilennemerkkitiedot

Edit.

mikkoan

Onko kukaan kärsinyt resonoinnista kuskin oven tietämillä? On tosi ärsyttävää, ainakin kaupunkinopeuksissa, kun ajelee muuten hiljaisella autolla ja korvaan kuuluu sirinää jostain kuskin oven suunnalta. En ole pystynyt paikallistamaan äänen lähdettä, mutta tuntuu kuin se tulisi oven sisältä. Ehkä pitäisi vaan pistää poppikonetta kovemmalle.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy