VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

Daatta

^Vähän resonoi, vaikka olen tuon kuskin oven vaimentanut. Koputtelemalla ja painelemalla voi yrittää selvittää lähdettä. Mutta ensin kannattaa tyhjentää ovitaskusta romut pois.  ;)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

f080421

Lainaus käyttäjältä: mikkoan - 08.06.22 - klo:06:33
Onko kukaan kärsinyt resonoinnista kuskin oven tietämillä? On tosi ärsyttävää, ainakin kaupunkinopeuksissa, kun ajelee muuten hiljaisella autolla ja korvaan kuuluu sirinää jostain kuskin oven suunnalta. En ole pystynyt paikallistamaan äänen lähdettä, mutta tuntuu kuin se tulisi oven sisältä. Ehkä pitäisi vaan pistää poppikonetta kovemmalle.

Kyllä, ja syynä on ollut ovitaskussa oleva parkkikiekko :)

Joskus oli tällä foorumilla puhetta, että ne oven sisäpuolisen kahvan valaistuksen ledit saattavat irrota/löystyä(?) ja alkaa pitää sirinää. Saa korjattua itsekin.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Vastarakki

Keskellä Ranskaa lakkasi navi toimimasta. Oletteko saaneet fiksattua näitä jotenkin? Buuttasin infotainmentin jo.

Olisiko samaa taustapalveluiden tökkimistä kuin muutamalla aiemmin? Olis hyvä saada toi toimimaan, Android autokin pätkii yhteyttä niin usein, että se kun katkeaa Bordeaux'n ruuhkassa niin ei naurata ;D

f080421

Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 10.06.22 - klo:08:28
Keskellä Ranskaa lakkasi navi toimimasta. Oletteko saaneet fiksattua näitä jotenkin? Buuttasin infotainmentin jo.

Olisiko samaa taustapalveluiden tökkimistä kuin muutamalla aiemmin? Olis hyvä saada toi toimimaan, Android autokin pätkii yhteyttä niin usein, että se kun katkeaa Bordeaux'n ruuhkassa niin ei naurata ;D

En ole koskaan ajellut ulkomailla niin ei kokemusta tuosta. Suomessa navi on toiminut aina kun sitä on (harvoin) käyttänyt.

Mutta joka tapauksessa se taustapalveluiden kaatuminen vaikuttaa ainoastaan auton "online"-tilaan ja sitä kautta puhelinsovelluksen toimintaan (ei toimi). Navigaattorin pitäisi käsittääkseni toimia aina eikä se vaadi mitään palvelinyhteyttä, koska toimiihan se offline-tilassakin.

Olisiko niin, että se ei vaan saa autolle sijaintia?
ID.3 Pro Performance Business 2021

-ruoska-

Minä sain auton navin kyykkäämään, kun laitoin navin hausta kohteeksi Naantalin Kylpylä. Taisi olla joku niistä ns. bisnesosoitteista. Kaksi kertaa koitin, kummallakin kaatui infotainment välittömästi. Kolmannella kerralla laitoin ko. paikan osoitteen ja homma pelasi normaalisti.

Vastarakki

Navi toimi siinä mielessä, että näytti sijainnin, mutta ei suostunut navigoimaan mihinkään eikä etsimään osaa kohteista. Se lataa siis mitä todennäköisimmin kaikki haetut kohteet intternetsin kautta. Ã,,ppiin auto yhdisti, joten netti toimi. Myös WeCharge-sovellus toimi.

Onneksi toi lähti tänään yhtäkkiä pelittämään. Aamulla oli vielä pimeänä, mutta kymmenen aikaan sitten heräsi. Oli myös liikennemerkkien tunnistus kokonaan pois pelistä samalla. Jäljet johtavat siis ehkä Volkkarin softaosaston sylttytehtaalle.

f080421

Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 10.06.22 - klo:22:50
Navi toimi siinä mielessä, että näytti sijainnin, mutta ei suostunut navigoimaan mihinkään eikä etsimään osaa kohteista. Se lataa siis mitä todennäköisimmin kaikki haetut kohteet intternetsin kautta. Ã,,ppiin auto yhdisti, joten netti toimi. Myös WeCharge-sovellus toimi.

Kannattaa huomata, että nykyään se puhelinsovellus (ainakin Android) sanoo aina olevansa online, vaikka oikeasti auto ei yhdistäisi palvelimille ollenkaan. Esim. silloin kun VW:llä oli palvelimet alhaalla ja auto ei päässyt online-tilaan niin puhelinsovellus ihan kiltisti väitti kaiken olevan kunnossa ja näytti viimeisintä dataa. Tässä siis saa olla tarkkana. Akun varaustila sovelluksessa ei välttämättä silloin ole se mikä se oikeasti on. Olen tästä monta kertaa raportoinut VW:lle sovelluksen kautta, mutta ei parannusta.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Vastarakki

Alkaa mysteeri (ehkä) selvitä. Espanjaan ja Portugaliin tultaessa navi menee pimeäksi, kun 4g-tolpat vaihtuu toiseen maahan. Tokeneminen kestää perinteisen yön yli odottelun. Näin ei kumma kyllä käynyt Pohjoismaissa, Saksassa eikä Belgiassa. Onneksi puolison kännykällä AA toimi piuhalla moitteitta.

Mun auto oli tästä huolimatta ihan oikeasti online, koska sain ilmastoinnin päälle ja seurattua latausta. Navi vain oli mykkä.

Täällä on ollut mielenkiintoista seurata akun jäähdytyksen ja ilmastoinnin toimintaa 37 asteen lämpötilassa. Auto vie paikallaan jäähdytyksessä parhaillaan 3,5 kW. Ajossa toki vähemmän, koska viima avittaa. Tänään voisin vuoristotieajelun jälkeen kysellä vähän EVnotifylla akun lämpötiloja.

f080421

Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 14.06.22 - klo:12:35
Alkaa mysteeri (ehkä) selvitä. Espanjaan ja Portugaliin tultaessa navi menee pimeäksi, kun 4g-tolpat vaihtuu toiseen maahan. Tokeneminen kestää perinteisen yön yli odottelun. Näin ei kumma kyllä käynyt Pohjoismaissa, Saksassa eikä Belgiassa. Onneksi puolison kännykällä AA toimi piuhalla moitteitta.

Mun auto oli tästä huolimatta ihan oikeasti online, koska sain ilmastoinnin päälle ja seurattua latausta. Navi vain oli mykkä.

Täällä on ollut mielenkiintoista seurata akun jäähdytyksen ja ilmastoinnin toimintaa 37 asteen lämpötilassa. Auto vie paikallaan jäähdytyksessä parhaillaan 3,5 kW. Ajossa toki vähemmän, koska viima avittaa. Tänään voisin vuoristotieajelun jälkeen kysellä vähän EVnotifylla akun lämpötiloja.

Kuulostaa järkevältä. Se infotainmentin buuttaaminen ei muuten taida buutata sitä 4G-modeemia. Jos ottaa siltä sulakkeen pois hetkeksi niin voisi auttaa tuohon ongelmaan. Ehkä. Pohjoismaiden välillä verkot todennäköisesti toimivat jotenkin paremmin yhteen.

Kauas on kyllä Iida joutunut. Kuinka on lataaminen sujunut reissulla?
ID.3 Pro Performance Business 2021

tsihman

Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 14.06.22 - klo:12:35
Alkaa mysteeri (ehkä) selvitä. Espanjaan ja Portugaliin tultaessa navi menee pimeäksi, kun 4g-tolpat vaihtuu toiseen maahan. Tokeneminen kestää perinteisen yön yli odottelun. Näin ei kumma kyllä käynyt Pohjoismaissa, Saksassa eikä Belgiassa. Onneksi puolison kännykällä AA toimi piuhalla moitteitta.

Mun auto oli tästä huolimatta ihan oikeasti online, koska sain ilmastoinnin päälle ja seurattua latausta. Navi vain oli mykkä.

Täällä on ollut mielenkiintoista seurata akun jäähdytyksen ja ilmastoinnin toimintaa 37 asteen lämpötilassa. Auto vie paikallaan jäähdytyksessä parhaillaan 3,5 kW. Ajossa toki vähemmän, koska viima avittaa. Tänään voisin vuoristotieajelun jälkeen kysellä vähän EVnotifylla akun lämpötiloja.

Ollaan tulossa sähkärillä  ensiviikolla perässä!
Millä olet ladannut reissun päällä? Volkkarin We Chargella, Shellin Rechargella. Plugshurfing? Onko matkan teko ollut haastavaa? Minkä pituisia päivä matkoja olette ajaneet?

WiseGuy

Lainaus käyttäjältä: WiseGuy - 04.06.22 - klo:19:52
Jaha.. tuliko korjaamoreissu..

Hätäpuhelujen toiminnan fail.

Nyt 3päivää herjannut niin ei kait ole enää hetken häiriö  😂
Muuten kyl "netissä" on eli luurospvellus näyttää tiedot ym.

Ã,,rsyttävästi kokoajan mittaristossa teksti tuosta. Ei pelkkä merkki alalaidassa vaan iso lanketti ylälaidassa mikä peittää esim. Liilennemerkkitiedot

Edit.


Auto menee jussin jälkeen "purettavaks".
Joku boksi ei juttele mikä sijaitsee kuulemma karkeasti sanottuna lattiamaton alla takapenkin liki plus yhteydet pätkii katon eväantenniin.
Varasivat yhden päivän duuniin mut saas nähdä...

Tos®

Eikö se ilmoitus kuittaannu OK nappulasta? näin ainakin golf
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

kylpykuula

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 15.06.22 - klo:21:42
Eikö se ilmoitus kuittaannu OK nappulasta? näin ainakin golf

Kuittaa kyllä. Mulla kanssa useamman kuukauden ollut. Odottelen milloin jaksan viedä tuulilasin vaihtoon, niin kattovat samalla.

Vastarakki

Tähän mennessä on mennyt enimmäkseen hyvin. Ranskaan asti käytettiin käytännössä vaan Ionitya, yhden marketin pihalla otin akun yön yli täyteen hidasta latinkia.

Pohjoismaat ja Saksa menee tosi näppärästi, Ruotsissa on paljon sähkäreitä liikenteessä mutta latureitakin on sitten tosi paljon. Ionityt on Circle K -kioskien pihalla, saa kaffe och fralla samalla kun latailee. Saksassa voi luukuttaa autobahnia menemään, koska latureita on. Mittarihuiput 165 otin vähän ennen Hampuria.

Ranskassa tuli ekat toimimattomat laturit ja liikenne on muutenkin vähän hanurista. Ionitylla oli kerran koko kenttä pimeänä ja aspa ei voinut auttaa. Seuraava Wecharge oli kanssa pimeänä, joten otin 5 kW hidasta ja nilkutin seuraavalle Ionitylle. A better routeplanneria kannattaa käyttää koko matkan.

Pohjoinen Espanja on aivan periferia, pois lähdetään sitten Sevillan tai Meridan kautta. Ilman Teslan latureita oltais jääty välille parikin kertaa. Kikkailin ne käyttöön lataamalla Teslan äpin Ranskassa ja muutamalla väliaikaisesti Tukholmaan Viikkarin terminaaliin ;)

Pyreneiltä oli todella siistiä pudotella alas, Gran Turismoa oikeassa elämässä kun on 120 rajoitus ja motarissa ihan mutkia.

Portugalissa kaikki laturit ovat samassa verkossa, joten yhdellä äpillä voi periaatteessa ajaa kaikkia maan latureita. Tää on niin pieni läntti, että hirveesti ei tarvii ladata. Vuoristoiset mutkatiet toki vie paljon virtaa.

Perille oli 3800 kilsaa, keskikulutus oli yllättävän matala 17,8. Ei säästelty motarivauhdeissa ennen Espanjaa ollenkaan. Pienimmillään 130 luukuttaessa Saksassa mentiin 100 kilometriä 18 kWh kulutuksella.

Espanjan ja Portugalin Ionityt ei jostain syystä kuulu WeChargeen, ja nyt riitelen hyvityksistä Wechargen aspan kanssa. Tätähän ei missään mainita Suomen sivuilla.

Plugsurfingia olen kokeillut lätkällä viidellä eri laturilla, kerran toimi ja neljä kertaa ei. Ei ole vakuuttanut vielä. Shell Recharge vois olla täällä hyvä, mutta en menis siitäkään takuuseen. Teslalla ja Ionityllä Espanjasta pois ja sitten taas pelkkää Ionityä kotiin.

Sähköön meni muuten noin 300 euroa tänne ajaessa.

Vastarakki

Ai niin ja ne päivämatkat: ekaksi Ruotsin halki Tanskaan n. 820 kilsaa, sit Saksan laitamille jotain 750, sitten Ranskaan 630, sit Espanjaan 590 ja viimeiseksi enää 370. 10 tuntia suurin piirtein latauksineen ja ruokineen.

kylpykuula

Jos muitakin napostelee, niin meni huutokaupassa tänää id.3 kaupaksi. 15000km ja vm2020 sai 43000e, joten on myyjän markkinat.

V60

Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 16.06.22 - klo:18:52
Ai niin ja ne päivämatkat: ekaksi Ruotsin halki Tanskaan n. 820 kilsaa, sit Saksan laitamille jotain 750, sitten Ranskaan 630, sit Espanjaan 590 ja viimeiseksi enää 370. 10 tuntia suurin piirtein latauksineen ja ruokineen.
Vaikka reissu on mennytkin hyvin noin niinkun latauksienkin osalta, niin silti polttomoottorilla yksinkertaisempaa ;D Vaatii kuitenkin harrastusta pelata äppien jne. kanssa.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

f080421

Lainaus käyttäjältä: kylpykuula - 21.06.22 - klo:22:30
Jos muitakin napostelee, niin meni huutokaupassa tänää id.3 kaupaksi. 15000km ja vm2020 sai 43000e, joten on myyjän markkinat.

Tuossa on vain se ongelma, että pitäisi jostain saada uusi sähkäri tilalle :)
ID.3 Pro Performance Business 2021

Daatta

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 24.06.22 - klo:22:20
Tuossa on vain se ongelma, että pitäisi jostain saada uusi sähkäri tilalle :)

Jep, omaakin olisi siskon mies väkisin ostamassa. Nyt jos tilaa uuden sähkärin niin toimitusaika on hyvällä stäkällä ehkä vuoden ja hinta kovempi ja varusteet huonompia mitä nykyisessä. Itse odottelen faceliftiä tai vastaavaa parannusta ennen uuden tilaamista.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

kylpykuula

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 24.06.22 - klo:22:20
Tuossa on vain se ongelma, että pitäisi jostain saada uusi sähkäri tilalle :)

Juu. Se on vähän kiinni, kuinka paljon ajoa tulee.
Sovin, että kesän ajot menee vielä tällä ja Ioniq 5 tilattu, niin tulee aikaisintaan maaliskuussa ja viimeistään kesäksi. Dacia  Dusterin joutunee liisaamaan ellei osta tonnin autoa. Mitään kovin kallista hankintaa ei tähän väliin oikeen kannata tehdä.

f080421

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 27.06.22 - klo:10:25
Jep, omaakin olisi siskon mies väkisin ostamassa. Nyt jos tilaa uuden sähkärin niin toimitusaika on hyvällä stäkällä ehkä vuoden ja hinta kovempi ja varusteet huonompia mitä nykyisessä. Itse odottelen faceliftiä tai vastaavaa parannusta ennen uuden tilaamista.

ID.3 GTX voisi olla mielenkiintoinen päivitys ja käsittääkseni on jo VW:n puolelta vahvistettu, että sellainen on tulossa 2023(?) :)

Ellei sitten Ukrainan sota ole muuttanut alkuperäisiä aikatauluja..
ID.3 Pro Performance Business 2021

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: kylpykuula - 27.06.22 - klo:10:47
Juu. Se on vähän kiinni, kuinka paljon ajoa tulee.
Sovin, että kesän ajot menee vielä tällä ja Ioniq 5 tilattu, niin tulee aikaisintaan maaliskuussa ja viimeistään kesäksi. Dacia  Dusterin joutunee liisaamaan ellei osta tonnin autoa. Mitään kovin kallista hankintaa ei tähän väliin oikeen kannata tehdä.

Tonnin auto harvoin on turvallinen. Liisaisin turvallisen nykyaikaisen auton.

f080421

Useampi ID.3 -taksi tullut nyt bongattua. En tosin tiedä onko sama yksilö vai ei :)
ID.3 Pro Performance Business 2021

tsihman

Meidän ID.3 taivallus loppui tänään, lähti kiertoon. Pökerryttävän hyvän tarjouksen sain autoliikkeeltä, Oli pakko tarttua tarjoukseen. Korvaavan auton haku käynnissä ollut jo tovin. Varmaa on se että tuleva auto on täyssähkö.

mikkoan

Lainaus käyttäjältä: tsihman - 08.07.22 - klo:20:52
Meidän ID.3 taivallus loppui tänään, lähti kiertoon. Pökerryttävän hyvän tarjouksen sain autoliikkeeltä, Oli pakko tarttua tarjoukseen. Korvaavan auton haku käynnissä ollut jo tovin. Varmaa on se että tuleva auto on täyssähkö.

Sopiiko kysyä liikettä ja hintaa suurinpiirtein? Oliko suurempi ketju vai pienempi liike? Vähän käynyt mielessä, että jos itsekin siirtyisi odottelemaan seuraavaa sähkäriä...

tsihman

^Sopiihan sitä kysyä, ei ole salaisuus. Viime syksynä laitoin Autovexiin auton tarjolle, Nyt sama prosessi. Viime syksystä oli tullut yli 23tkm lisää mittariin ja siitä huolimatta sain nyt 3900â,¬ enemmän kuin viime syksynä, Myyntihinta oli päälle 41Kâ,¬  Olemme yhden  auto talous, nyt liikutaan moottoripyörällä siihen asti kunnes saadaan sähköauto tilalle joko Suomesta tai Saksasta. Yksi on kiikarissa ja käytiin eilen koeajolla. Päätös hankinnasta pitäisi vain tehdä....

mikkoan

^ Kiitos! Tuotahan voisi kokeilla. Lykkyä uuden hankintaan. Minäkin kyllä tarvitsen jotain tilalle, ei löydy kuin polkupyörä tallista auton lisäksi.

Vastarakki

Sama himottais täälläkin, ei vaan oo oikein mitään tarjolla tilalle. Täytyy ehkä joku hakuvahti viritellä. Ioniq 5:tä kävin ajamassa ja ihan tykkäsin, mutta toimitusaika on 12 kk ja liikkeet antavat huonoja tarjouksia ID:stä.

kylpykuula

Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 09.07.22 - klo:18:14
Sama himottais täälläkin, ei vaan oo oikein mitään tarjolla tilalle. Täytyy ehkä joku hakuvahti viritellä. Ioniq 5:tä kävin ajamassa ja ihan tykkäsin, mutta toimitusaika on 12 kk ja liikkeet antavat huonoja tarjouksia ID:stä.

Autovexiin vaan. Kuten aikaisemmin sanoin, niin sain tuota kautta 43000e 1.st plus mallista. Ioniq 5 tilattu, niin sai tuosta hilattua hintaa 2500e alemmaksi, kun ei ollut vaihtoautoa.

tsihman

^Samaa mieltä! Nyt on aika laittaa ID lihoiksi jos meinaat muuttaa auton käteiseksi, eihän sitä tarjousta tarvitse hyväksyä jos ei hinta miellytä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy