VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

Vastarakki

Jännä bugi. Mulla ei toimi Android auto Sony Xperia 10 II:lla kunnolla langattomasti eikä piuhalla (katkoo yhteyttä 0-20 minuutin välein), mutta duunipaikan halpis-Samsungilla toimii langattomasti hienosti. Sonylla levittelevät käsiään.

Daatta

Minulla pätkii OnePlus 9 langattomasti säännöllisen epäsäännöllisesti. Tehnyt sitä uudesta asti, liekö vika luurissa vai luurissa. Piuhalla ei pätki, ainakaan niin paljon. Viime viikolla parina päivänä Google Maps ilmoitti että GPS-signaalia ei löydy, auton oma navi toimi virheettömästi (ei ollut venäläisten häirintää siis). Kaikkea pientä tuon AA:n kanssa on.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

saq

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 18.03.22 - klo:21:14
Sähköpostia pärähti vw:ltä ja ilmaista latausta tulossa osalle:

Hyvä Volkswagen-asiakas,   

olemme sinuun yhteydessä liittyen hankkimaasi Volkswagen ID.-malliin.

Omistamasi auton ostohetkellä auton valmistaja on erheellisesti ilmoittanut Suomessa auton vakiovarusteena olevan lämpöpumpun parantavan toimintamatkaa jopa 30 % kylmissä olosuhteissa. 

Lämpöpumppu lisää merkittävästi auton sisätilojen lämmityksen energiatehokkuutta ja samalla parantaa toimintamatkaa kylmissä olosuhteissa, mutta ei niin paljon kuin mallin markkinointimateriaaleissa on alun perin ilmoitettu. 

Tieto on korjattu Volkswagenin ID.-mallien markkinointimateriaaleihin 9.3.2021.  Koska lämpöpumpun ominaisuudet eroavat alkuperäisistä markkinointimateriaaleista, K-Auto ja Volkswagen Suomi ovat päättäneet asiakastyytyväisyyden nimissä tarjota K-Latauksen 300 euron voucherin 31.3.2021 mennessä tehtyihin tilaus- ja kauppasopimuksiin. 

Tee vouchertilaus oheisen linkin kautta 31.3. mennessä. Varaathan valmiiksi seuraavat tiedot:
Asiakastiedot (nimi, osoite, puhelin ja sähköpostiosoite, jolla kirjauduttu K-Lataus palveluun)
Ajoneuvon rekisterinumero
Auton matkamittarin tarkka lukema

Onkohan joku jo saanut itse voucherin?

Tuon sähköpostiviestin jälkeen tein tilauksen ja 22.3. tuli seuraava viesti:
Hyvä ID.-asiakkaamme,

K-Latausvoucherin tilauksesi on tullut perille. Kyselypohjaan jäi valitettavasti virheellistä tietoa vouchereiden toimitusaikaan liittyen. Olemme pyytäneet tilaamaan voucherin maaliskuun loppuun mennessä. Vouchereiden toimitus alkaa näin ollen vasta huhtikuun puolella. Pyrimme toimittamaan voucherit heti kuun vaihteen jälkeen.

Pahoittelut ennakkotiedossa olleesta virheellisestä toimitusaikatiedosta. Huhtikuun aikana saamme voucherit ihan varmasti kaikille tilanneille.

Aurinkoisin terveisin,

Volkswagen-tiimi

Ei ole tänne ainakaan vielä tullut, mutta toisaalta eihän tuossa niin luvatakkaan. Miksiköhän tuossakin kerrotaan, että pyritän toimittamaan heti kuun vaihteen jälkeen, sekä huhtikuun aikana saamme ihan varmasti kaikille. Ei he taida itsekään tietää.
ID.3 Pro Performance Business -21
Octavia Combi 1.4TSI DSG-7 Elegange -17

Vastarakki

Ei ole kuulunut mullekaan. Just eilen perkasin sähköpostia, että mitäs Volkkarilta lupailivatkaan.

mikaanikko

Tuo Volkkarin tiedotuspuoli on ihan sekaisin, kun lukee mitä siellä pääjohtajaa myöten on lupauksia jaeltu.
Ilmeisesti K-auto pyrkii samaan.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

mikkoan

Vaihdoin juuri kesärenkaat alle ja totesin, että Turanzat on aika Kuranzalla eli jos ei nyt sakoilla, niin kohta on. Mitäs kesärenkaita olette vaihtaneet tilalle?

awallin

Tuunasin IDaa uudella raitisilmasuodattimella. Motonetin hakukone ei tunnista rekisteritunnuksen tai automallin mukaan - mutta tiskiltä kysyttäessä oli parempi hakukone käytössä ja löytyi original-varaosa (34.90e).

filteriboksissa on paikat kahdelle samanlaiselle suodattimelle (?) https://www.youtube.com/watch?v=U42QfFja8SE&ab_channel=JamesandKate-TheEVTeam

TDiih

Lainaus käyttäjältä: saq - 13.04.22 - klo:12:43

Hyvä ID.-asiakkaamme,

K-Latausvoucherin tilauksesi on tullut perille. Kyselypohjaan jäi valitettavasti virheellistä tietoa vouchereiden toimitusaikaan liittyen. Olemme pyytäneet tilaamaan voucherin maaliskuun loppuun mennessä. Vouchereiden toimitus alkaa näin ollen vasta huhtikuun puolella. Pyrimme toimittamaan voucherit heti kuun vaihteen jälkeen.

Pahoittelut ennakkotiedossa olleesta virheellisestä toimitusaikatiedosta. Huhtikuun aikana saamme voucherit ihan varmasti kaikille tilanneille.

Aurinkoisin terveisin,

Volkswagen-tiimi

Ei ole tänne ainakaan vielä tullut, mutta toisaalta eihän tuossa niin luvatakkaan. Miksiköhän tuossakin kerrotaan, että pyritän toimittamaan heti kuun vaihteen jälkeen, sekä huhtikuun aikana saamme ihan varmasti kaikille. Ei he taida itsekään tietää.

Oliko tuossa viestissä mitään järkevää mailia mistä voisi kysyä kamppiksen perään? Soitin VW:lle, joskin huollon puolelle, niin eivät olleet tietävinään koko asiasta. Lupasivat myyjän kautta infosta asiasta, muttei ole kolmeen viikkoon vielä kuulunut mitään.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Antore

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 17.04.22 - klo:01:44
Oliko tuossa viestissä mitään järkevää mailia mistä voisi kysyä kamppiksen perään? Soitin VW:lle, joskin huollon puolelle, niin eivät olleet tietävinään koko asiasta. Lupasivat myyjän kautta infosta asiasta, muttei ole kolmeen viikkoon vielä kuulunut mitään.

asiakaspalvelu@k-auto.fi

Mutta kun toimituksen luvataan alkavan huhtikuussa, niin miksi hötkyillä?

mikkoan

Lainaus käyttäjältä: awallin - 16.04.22 - klo:21:54
Tuunasin IDaa uudella raitisilmasuodattimella. Motonetin hakukone ei tunnista rekisteritunnuksen tai automallin mukaan - mutta tiskiltä kysyttäessä oli parempi hakukone käytössä ja löytyi original-varaosa (34.90e).

filteriboksissa on paikat kahdelle samanlaiselle suodattimelle (?)

Taitaa olla toinen filtterinpaikka aktiivihiilisuodattimelle. Käytössä vain kiinassa käsittääkseni.

Tos®

Tuplasuodatus löytyy golffinkin koodauksista
Additional filter:
            Additional filter:
                not installed
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

f080421

Täällä oli joskus keskustelua pyyhkijänsulista. Minulla on autolla ajettu nyt noin 10 tkm ja edelleen on alkuperäiset sulat ja pyyhkivät lähes äänettömästi ja moitteetta.
ID.3 Pro Performance Business 2021

mikaanikko

Vastarakki

Mulla kesti orkkikset yli 25 000 kilsaa. Ne pyyhkivät vaihdettaessa edelleen hyvin, mutta sulka oli jotenkin murtunut ja alkoi napsua raivostuttavasti. Nyt Motonetin Boschit olleet tämän talven ajossa, noin 10 000 niilläkin ja vielä on erinomainen jälki. Takalasin pyyhkijä pitäisi vaihtaa, eikä Motonetin haku sitä löydä. Täytyy ottaa irti ja mennä kyselemään.

awallin

oma-k-autossa oli taas tämä aktiivisena. onko joku saanut jo varattua ajan tai perääti työn tehtyä?
Laadunparannuskampanja: "Kylmäaineputkien vaihto 10.11.2021"

(tämä oli muistaakseni aktiivisena syksyllä mutta hävisi sitten?)

toivottavasti tuossa tulisi ne 2.4 edellyttämät hw-päivitykset  (BatteryLife kanavan mukaan nämä vaaditaan ennen 3.0 OTA päivitystä)

Daatta

Piti oikein kirjautua K-Autoon, on siellä kampanja auki:

Rekisterikilven kannattimen vaihto    14.02.2022

:D

Onko 2.4 päivitykset alkaneet edes Saksassa? En kyllä pidättelisi vielä hengitystä.

Turanzat olisi renkaanvaihtajien liiton mukaan vaihtokunnossa, pintaa 3 ja 4mm. Mutta enköhän noilla vielä tämän kesän ajele.

Vastarakki

Mulle tehtiin kylmäaineputkien vaihto n. kuukausi sitten. Päivä siinä meni. Kuvittelen ehkä, mutta tuntui ihan pikkuisen lämpöpumpun hyötysuhde parantuneen (vie vähemmän watteja paikallaan seisoessa).

Sijaisauto ei taaskaan Tampereen K-auton mukaan kuulunut juuri tähän kampanjaan  ;D

Kyselin seuraavia päivityksiä pajalla käydessäni, ja heidän mukaansa 2.4-päivityksen piti alkaa viikolla 12, sitten viikolla 16 (tällä viikolla). Saas nähdä kuinka käy. Oma Iideeni on menossa peltipajalle neljäksi päiväksi vapun jälkeen, olispa näppärää jos sais päivityksen samalla. Todennäköisesti ei.

Onpas Daattalla kumit vähissä, mulla on Continentaleissa (Ecocontact) 6 milliä vielä pintaa ja niillä on ajettu n. 16 000.

f080421

Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 21.04.22 - klo:09:57
Mulle tehtiin kylmäaineputkien vaihto n. kuukausi sitten. Päivä siinä meni. Kuvittelen ehkä, mutta tuntui ihan pikkuisen lämpöpumpun hyötysuhde parantuneen (vie vähemmän watteja paikallaan seisoessa).

Sijaisauto ei taaskaan Tampereen K-auton mukaan kuulunut juuri tähän kampanjaan  ;D

Kyselin seuraavia päivityksiä pajalla käydessäni, ja heidän mukaansa 2.4-päivityksen piti alkaa viikolla 12, sitten viikolla 16 (tällä viikolla). Saas nähdä kuinka käy. Oma Iideeni on menossa peltipajalle neljäksi päiväksi vapun jälkeen, olispa näppärää jos sais päivityksen samalla. Todennäköisesti ei.

Onpas Daattalla kumit vähissä, mulla on Continentaleissa (Ecocontact) 6 milliä vielä pintaa ja niillä on ajettu n. 16 000.

Mullakin näytti Turanzat olevan jo melko kuluneet. Ei kuitenkaan selvää eroa etu- ja takarenkaiden kesken. Täytyy varmaan seuraavaksi laittaa jotkut muut :)

mfroberg

Jos auton joutuu viemään takuukorjaukseen niin silloin vaan ilmoitetaan että tarvitsee auton tilalle. Jos joku sen noudon yhteydessä yrittää esittää jotain kuluja todetaan siihen "No ei todellakaan". Ei omistajalle kuulu mitään laskua tällaisesta, auton vieminen takuuhommiin on vaivaksi muutenkin.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Dacia Logan MCV StepwayTCe90 2017

Daatta

Olet onnekas jos sinulle tuli tehtaalta Continentalit, Turanzoissa oli UUTENA 5mm pintaa. Joku VW:n special price erä, vastaavia renkaita ei sen koommin ole saanut uutena mistään. Esim. jos rengas sattuu puhkeamaan ja pitäisi uusia.

f080421

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 21.04.22 - klo:13:39
Olet onnekas jos sinulle tuli tehtaalta Continentalit, Turanzoissa oli UUTENA 5mm pintaa. Joku VW:n special price erä, vastaavia renkaita ei sen koommin ole saanut uutena mistään. Esim. jos rengas sattuu puhkeamaan ja pitäisi uusia.

Ihmettelinkin, että miten hitossa niissä voi olla niin vähän pintaa jäljellä niin vähillä kilometreillä :)

mikkoan

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 21.04.22 - klo:11:02
Mullakin näytti Turanzat olevan jo melko kuluneet. Ei kuitenkaan selvää eroa etu- ja takarenkaiden kesken. Täytyy varmaan seuraavaksi laittaa jotkut muut :)

Mulla on takarenkaat selkeästi kuluneemmat. Taitaa olla vika ratin ja penkin välissä. Toisaalta kivaahan se on välillä vähän kiihdytelläkin :) Contit on tulossa Turanzojen tilalle kunhan kiireiltä ehditään.

Turbokiisseli

Contit alla Bornissa ja ei pahaa sanottavaa. Hiljaiset ja hyvät ajaa, toki aiemmat kokemukset nastoista tämän auton kanssa. Kesto ja märkäpito jäävät nähtäväksi.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

Vastarakki

Ei tsiisus, 5 mm  ;D Contin Ecocontacteista mulla ei oo pahaa sanottavaa. Voisivat olla hiljaisemmat, mutta pito-, rullaus- ja kulutuskestävyysominaisuudet ovat kohdallaan. Mulla tosiaan n. 16 000 ajettu eikä juuri kulumista näy. Jos hyvään hintaan saa niin on varmasti hyvä valinta Iideehen.

saq

Lainaus käyttäjältä: saq - 13.04.22 - klo:12:43

Hyvä ID.-asiakkaamme,

Aurinkoisin terveisin,

Volkswagen-tiimi

Tulihan se sieltä jopa viikkoa aikaisemmin kuin lupasivat viimeistään tulevan. Näyttäisi etu olevan voimassa 12 kuukautta ja käytettävää saldoa on 300 â,¬. Pystyyköhän tätä tuhlaamaan Ionityllä, muuten pitää jopa kotilatauksia korvata tällä, sillä tuohan tarkoittaa noin 1000 kWh sähköä K-Latauksen hinnoilla. Itse olen tähän mennessä olen vuoden ja kolmen kuukauden aikana ladannut autoa vain 500 kWh edestä julkisilla latureilla ja näistä K-Latauksella 90 kWh. Alkaakohan K-Latauksen laturit kohta tukkeutumaan ID -autoista.

K-Lataus app näyttää etuuden, jos menee aloittamaan latausta K-Latauksen laturilta, mutta Ionity laturilta ei näytä. Veikkaan, etten saa tätä saldoa kulutettua vuoden aikana.

f080421

Lainaus käyttäjältä: saq - 22.04.22 - klo:14:22
Tulihan se sieltä jopa viikkoa aikaisemmin kuin lupasivat viimeistään tulevan. Näyttäisi etu olevan voimassa 12 kuukautta ja käytettävää saldoa on 300 â,¬. Pystyyköhän tätä tuhlaamaan Ionityllä, muuten pitää jopa kotilatauksia korvata tällä, sillä tuohan tarkoittaa noin 1000 kWh sähköä K-Latauksen hinnoilla. Itse olen tähän mennessä olen vuoden ja kolmen kuukauden aikana ladannut autoa vain 500 kWh edestä julkisilla latureilla ja näistä K-Latauksella 90 kWh. Alkaakohan K-Latauksen laturit kohta tukkeutumaan ID -autoista.

K-Lataus app näyttää etuuden, jos menee aloittamaan latausta K-Latauksen laturilta, mutta Ionity laturilta ei näytä. Veikkaan, etten saa tätä saldoa kulutettua vuoden aikana.

Mulla on vielä auton oston yhteydessä saatua K-Latauksen 500 euron etua käyttämättä vaikka kuinka. Ei sitä mitenkään pysty vuodessa käyttämään (mikä varmaan oli ideakin tuossa "lahjassa") :)

Liian edullista tämä sähköllä ajaminen.

Antore

Tuli koodi mullekin, vaikka autoa ei ole ollut kuuteen kuukauteen. Polestarin mukana tuli 400 euroa saldoa Virralle jonka käytölle ei ole onneksi aikarajaa.
Vaikea näitä on saada käytettyä, kun niin vähän tulee pitkää matkaa ajettua ja kotilataus on paljon kätevämpää.

mikaanikko

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 22.04.22 - klo:14:26
Mulla on vielä auton oston yhteydessä saatua K-Latauksen 500 euron etua käyttämättä vaikka kuinka. Ei sitä mitenkään pysty vuodessa käyttämään (mikä varmaan oli ideakin tuossa "lahjassa") :)

Liian edullista tämä sähköllä ajaminen.
Joo - ei pääse oikein tuntipalkoille, jos menee K-kaupan laturille istumaan tunniksi ja tienaa muutaman euron.
Kyllä kotilataus vie voiton.
No, ehkä tuota voi hyödyntää, jos kesällä tulisi jonnekin reissattua.

saq

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 22.04.22 - klo:22:36
Joo - ei pääse oikein tuntipalkoille, jos menee K-kaupan laturille istumaan tunniksi ja tienaa muutaman euron.
Kyllä kotilataus vie voiton.
No, ehkä tuota voi hyödyntää, jos kesällä tulisi jonnekin reissattua.
Itse en kyllä ajatellut meneväni K-Latauksen laturille vain latauksen takia, vaikka kirjoitinkin: "pitää jopa kotilatauksia korvata tällä". Normaalistihan julkisia käytetään vain, jos kotilataus ei riitä ja ainakin oma autoni on usein parkissa ilman latausta paikassa, jossa voisi ladata. Nyt pitää pohtia, jos välillä auton laittaisi K-Latauksen laturiin pysäköinnin ajaksi, vaikka se ei olisi välttämätöntä.

Antore

Tässähän on pienimuotoisen diilauksen paikka. 300 euron arvoinen lataustunniste myyntiin 200 eurolla ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy