Kirjoittaja Aihe: 1.5 TSI  (Luettu 269233 kertaa)

Poissa heller

• Täysjäsen
  • Golf 1.5TSI DSG Hailaini
    • Profiili
Vs: 1.5 TSI
« Vastaus #900 : 02.08.21 - klo:20:58 »
Se pehmeys taitaa tulla siitä että vääntökäyrä on 100% kokoajan. TSI:ssä se alkaa vasta 1500rpm kohdalla olemaan tapissa.
Ainakin golffin jälkeen ero tuntui johtuvan siitä sähköavusta.

Poissa dosetti

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #901 : 03.08.21 - klo:18:04 »
Minulla on kuukauden vanha Polo tuolla moottorilla ja DSG:llä. Olen ajanut useammalla vanhalla DSG:llä. Minulla on selvä ero vanhoihin.
Moottorin ohjauksella ilmeisesti nostetaan jarrun vapautuksen jälkeen juuri sen verran kierroksia, että auto lähtee välittömasti liikkeelle vaihteen antamaan suuntaan. Käyttäytyy kuin vanhanajan automaatti.
Moottorista ei myöskään ole pahaa sanottavaa. Vahvaa vetoa ja kulkee lämpenemisen jälkeen paljonkin sylinterin lepuutus päällä. Joskus on havaittavissa pieni nykäys lepuutuksen päälle ja pois menossa.
Tässä mallissa ei ole kevythybridiä.

Minulla 2020 Polo litran TSI ja siinä viivettä on jarrun päästämisen ja liikkeellelähdön välissä, joskus tarpeettoman pitkäkin (joskus pysäköitäessä voi jopa arviolta 2-3s viive) ja se on hieman häiritsevä piirre tässä voimalinjassa. Ohjelma tosiaan varmaan 1,5tsi erilainen ja on moottorin yksi eduista.

Poissa ksuuk

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #902 : 03.08.21 - klo:18:24 »
Minulla 2020 Polo litran TSI ja siinä viivettä on jarrun päästämisen ja liikkeellelähdön välissä, joskus tarpeettoman pitkäkin (joskus pysäköitäessä voi jopa arviolta 2-3s viive) ja se on hieman häiritsevä piirre tässä voimalinjassa.

Voit kokeilla vaihda esimerkiksi Carista -n avulla vaihtaa "gradual, controlled by time" > “direct, controlled by threshold” ja auto reagoi nopeammin - https://blog.caristaapp.com/throttle-response-behavior-for-mk7-based-cars-mqb-platform-a6631cbfca68

Poissa JaniT

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #903 : 07.09.21 - klo:13:54 »
Tässä ihan faktaa 1.5 TSI ACT:sta:
- ainakin Skodalla myös uusissa autoissa esiintyy edelleen kylmänä nykimisongelmaa. Eli tässäkin ketjussa mainitut ohjelmistopäivitykset eivät ole onnistuneet täysin poistamaan ongelmaa. Tehdas kuulemma tietoinen asiasta, mahdollisesta korjauksesta ei tietoa.
- erillinen ongelma on kombinaatiossa ACT + manuaalivaihteisto, tämä yhdistelmä aiheuttaa selvää värinää sylintereiden lepuutuksen ollessa päällä. Tämä on luokiteltu ominaisuudeksi tehtaan puolelta, asia mitä en ainakaan itse suostu millään hyväksymään.

Nämä tiedot merkkihuollon tiskiltä tänä aamuna.
Superb Combi -21 & Scala -19

ex VAG:t: Superb Combi -18, Octavia RS TDI -15, Octavia Combi RS TSI DSG -12, Passat Variant 2.0TDI DSG HighLine -11, Octavia Combi 1.8TSI DSG L&K -09

Poissa PietarinLumitykki

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #904 : 07.09.21 - klo:15:28 »
Voin allekirjoittaa ainakin sylinterin lepuutuksen värinät. Eli tietyissä tilanteissa ACT kun aktivoituu niin olo on kuin mopoautokuskilla. Nykimisongelmasta en osaa sanoa, mutta ykkösvaihteella meno on paikoitellen sangen pomppivaa. Jos ei jalkapeli ole täydellistä niin joko meinaa stopata tai loikkaa.

Poissa KKN

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #905 : 07.09.21 - klo:17:07 »
1.5 TSI manuaali ja kyllä se välillä on hankalaa tasaisesti ajaa ensimmäinen 100m kylmällä koneella, kun meinaa alkaa väkisin loikkimaan. Ehkä hiukan kiusallistakin työpaikan parkkihallista ajaa ulos, jos on paljon yleisöä ja eteneminen on kuin autokoulun ensimmäisillä ajotunneilla. Hetken jos käynnistyksen jälkeen malttaa antaa kierrosten laskea ennen liikkeelle lähtöä niin kengurubensa häviää tankista.

ACT värinät on jännä juttu, kun välillä ne on ihan selvät ja välillä taas ei asiaa meinaa huomata kuin mittaristosta. Tänäänkin ajelin uudella asfaltilla 5. vaihteella tasaista 85km/h ja ACT aktivoitui melkein heti. Jyristi selvästi. Vaihdoin 6. vaihteelle ja jyrinä väheni, vaikka luulisi menevän päin vastoin. Välillä myös tuntuu selvä nykäisy ACT:n mennessä pois päältä.

Näiden juttujen kanssa oppinut elämään, mutta jos parannusta joskus on tiedossa niin en pistä pahakseni.

Poissa HAL9000

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #906 : 08.09.21 - klo:11:15 »
Voin allekirjoittaa ainakin sylinterin lepuutuksen värinät. Eli tietyissä tilanteissa ACT kun aktivoituu niin olo on kuin mopoautokuskilla. Nykimisongelmasta en osaa sanoa, mutta ykkösvaihteella meno on paikoitellen sangen pomppivaa. Jos ei jalkapeli ole täydellistä niin joko meinaa stopata tai loikkaa.

Oman kokemukseni perusteella tuon tuntee jotenkin kun itse annostelee kaasua. Vakkarilla ajaessa kun menee lepuutustilaan, huomaa sen ainoastaan mittaristosta.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Poissa Routa

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #907 : 13.09.21 - klo:08:30 »
Kyllähän sen kevyen värinän huomaa, vaikka olisi vakkari päällä varsinkin kylmällä kelillä ja jos kone ei ole vielä täysin lämmin.  DSG:n kanssa nämä kokemukset. Samaten kevyitä nykäisyjä eka kilometreillä oli päivityksestä huolimatta. Minun mielestä rikkinäinen auto, mutta Skodan mielestä normaalia. Auton ei kuulu nykiä ja väristä.
Entinen VAG-kuljettaja.

Poissa kt

• Konkari
  • Ocu2/ G+/Fabia/Touran1,4DSG
    • Profiili
« Vastaus #908 : 13.09.21 - klo:20:51 »
Pitäisikö alkaa vaihdella jakohihnaa, kun 6 vuotta tulee täyteen ja 70000 km?  Touran 2016   ja 1,4 TSI. 150 hv
Foorumilla jo vuodesta 2009

www.autodoc.fi
www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla