Elämää Toyotan jälkeen

Aloittaja Peeveli, 04.08.10 - klo:21:19

« edellinen - seuraava »

Peeveli

Nyt näyttääpi vahvasti siltä, että olen Avensiksen omistaja viimeistä päivää. Huomenna on sovittu kaupan virallinen puoli papereineen. Yksityisostaja tuli, koeajoi ja päästiin sopimukseen. Kalliita kilometrejä. Elämä on.

Mitä sitä sitten tosiaan seuraavaksi?....

Tikka

Ohoh, nopeasti se ostaja tulee, kun paikalle sattuu. No onnea tulevasta auton vaihdosta. Pitääkö sinun nyt ostaaa heti uusi auto vai onko jokin toinen kulkine käytössä ennen uutta autoa?

Peeveli

jalkamieheksihän sitä jää. :'( Siksi saisi pian löytyä. Toki kesälomareissut on ehditty tehdä eikä isompaa matkatarvetta ja töihin/kaupppoihin pääsen julkisilla. Suurin haaste löytää mieleinen peli akselilta vag-BMW...ehkä joku Musta Hevonen voi olla mutta en tiedä mikä se olisi.

tsiih

No joku tulinen lämminverinen voisi sopia...Suomenhevosiakin on mustana mutta ovat tasaisen tylsän luotettavia nekin. Vanhoja ravihevosia saa halvalla jos kävelyyn kyllästyy ennenkuin on päättänyt.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Markku J

Katselet jonkun hyvän Bemu -vaihdokin Laakkoselta. Jotain 330 dA  / Touring -tyylistä. Et tule pettymään.

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 04.08.10 - klo:21:19
Nyt näyttääpi vahvasti siltä, että olen Avensiksen omistaja viimeistä päivää. Huomenna on sovittu kaupan virallinen puoli papereineen. Yksityisostaja tuli, koeajoi ja päästiin sopimukseen. Kalliita kilometrejä. Elämä on.

Mitä sitä sitten tosiaan seuraavaksi?....

No menihän se. Minähän taisin sinulle kirjoittaakin että olet väärään aikaan myymässä. Kesällä ei kauppa käy mutta heti kun syksypuoleen kääntyy niin johan alkaa jonoksi asti olla :) Kuulemani mukaan uusien Avensisten toimitusajat ovat taas venyneet kovan kysynnän vuoksi, niin ymmärrän hyvin miksi vähän ajetut käytetyt kiinnostavat ihmisiä.

Noh, koetahan tehdä mieluinen valinta sitten seuraavaksi. Muista vaan että VAG-alueella joudut sitten mahdollisesti sietämään pientä räminää ja kolinaa vähän sieltä sun täältä. Ne on katos autojen ominaisuuksia siellä :)

Kröhm...BMW .... Kröhöm....

Joo, mutta tosissaan. Samanlaiseksi yhden ihmeen kokemukseksi tämä Toyota seikkailu on jäämässä myös omalta kohdaltani. Ei siinä, autossa ei vikaa. Ihan tyylikäs ja kiva peli. Mukava matkakumppani mutta niiiiiin booooooriiiiing....

Reneto

Voi helvata tätä jengin autonvaihtohulluutta  ;D

Peeveli: Suosittelen katsomaan Alfa Romeon mallistosta sopivan kulkupelin. Löytyy luonnetta ja jännitystä..
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Quality

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 04.08.10 - klo:21:19
Nyt näyttääpi vahvasti siltä, että olen Avensiksen omistaja viimeistä päivää. Huomenna on sovittu kaupan virallinen puoli papereineen. Yksityisostaja tuli, koeajoi ja päästiin sopimukseen. Kalliita kilometrejä. Elämä on.

Mitä sitä sitten tosiaan seuraavaksi?....

Onnittelut! Etpä ehtinyt kauaa Toyotistina vanheta ;) - hyvä niin.

Koeta kestää ilman autoa (tai vaihtoehtoisesti hankkia väliaikainen kulkupeli) niin kauan, että löydät uuden ja järkevän vaihtoehdon. Ajele ihan rauhassa varaamasi koeajot ja tee harkitut vertailut. Takuuvarmasti löydät VAG-perheestä itsellesi ja kukkarollesi sopivan.

Kun Exeota ja sen vaihtoarvoa mietit, niin kannattaa ottaa vertailukohdaksi A4 B7: paljonko halvemmalla saisit "aidon" Audin vaikka quattrona ja 2.0 TFSI-koneella. Todennäköisesti siinä menetät huomattavasti vähemmän lähimpien vuosien aikana arvon alenemana. Toisaalta en pidä uutta Exeotakaan huonona vaihtoehtona; se on hinnaltaan edullinen ja nyt siihen saa jo nykyaikaisia moottoreitakin. Ja jos olen oikein ymmärtänyt, sinun käytössäsi takatilat eivät ole ratkaisevassa roolissa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Reneto

#8
Tästä (Peevelin tulevasta autosta) kannattaisi avata ihan oma topiccinsa. Luulen, että siitä tulee oikein mielenkiintoista luettavaa. Elämää Toipotan jälkeen..

Edit / Quality: Tässäpä tämä - olkaa hyvä!
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

VW-man

#9
Lainaus käyttäjältä: DowNtimE - 04.08.10 - klo:21:32
No menihän se. Minähän taisin sinulle kirjoittaakin että olet väärään aikaan myymässä. Kesällä ei kauppa käy mutta heti kun syksypuoleen kääntyy niin johan alkaa jonoksi asti olla :) Kuulemani mukaan uusien Avensisten toimitusajat ovat taas venyneet kovan kysynnän vuoksi, niin ymmärrän hyvin miksi vähän ajetut käytetyt kiinnostavat ihmisiä.

Noh, koetahan tehdä mieluinen valinta sitten seuraavaksi. Muista vaan että VAG-alueella joudut sitten mahdollisesti sietämään pientä räminää ja kolinaa vähän sieltä sun täältä. Ne on katos autojen ominaisuuksia siellä :)

Kröhm...BMW .... Kröhöm....

Joo, mutta tosissaan. Samanlaiseksi yhden ihmeen kokemukseksi tämä Toyota seikkailu on jäämässä myös omalta kohdaltani. Ei siinä, autossa ei vikaa. Ihan tyylikäs ja kiva peli. Mukava matkakumppani mutta niiiiiin booooooriiiiing....

Näinhän se menee. Pahoin pelkään, että jos VAG:n vaihdat Peeveli niin hetkenpäästä alkaa narinat, että kun tämä on niin kylmä vs. Toyota (kun talvi tulee niin tulet huomaamaan), rengasmelu on infernaalista vs. Toyota tai jotkut muut merkit, muutenkin auton äänieristys heikommalla tolalla, nitää, natinaa ja räminää kuuluu sieltä täällä, TSI empii/tehot heittelee tai jos on diesel niin pelko päällä ahtoputkien jäätymisestä vaikka eivät jäätyisikään, pelko ovien vääntymisestä tai ne jopa vääntyvät kun jäät ja sulamisvedet kertyy nurkkiin>on muuten Golfin ja Golf Plussankin ongelma, käsivaihteisen kanssa ajaminen alkaa joissan vaiheessa ottaa kuuppaan pääkaupunkiseudulla ajellessa, DSG ei kuitenkaan ole hyvä sekään, lukot reistaa pakkasella, kaukosäätimet sekoilee, jarrut vinkuu. Jos VAG:ta ajattelet niin sitten ainoa oikea on minusta Octavia: se on todella laadukas ja monista laadukkaampi kuin Golf. Ainoa moite rengasmelu ja ei se Octaviakaan mikään erityisen lämmin ole mutta muuten hinta-laatusuhteeltaan hakkaa kyllä tätä nykyä Golfin. Olkoon Highline Golf vaikka kuinka upea sisältä ja hieno katsella niin kyllä Octavian laatu on monessa suhteessa todella korkealla tasolla nyt.

Ensin sinulla oli Golf jossa oli vaikka mitä harmaan hiuksen aiheuttajaa. Sitten Avensis jossa ei vielä mitään ongelmia ja kaikinpuolin loistopeli, mutta mikä onkin tylsä, mopo,  hajuton ja mauton. Ihan omana vinkkinä Jos VAG:ta hommaat hommaa Octavia...Siinä on ajettavuus kohdallaan, samoin jälleenmyyntiarvo, hyvät penkit (niille joille ne sopii), ergonomia kohdallaan, pihejä mutta ruudikkaita moottoreita, viimeistely ja laatu kohdallaan sekä kunnolla/sopivasti tilaa. Jos kerta katselet VAG:n automalleja taas sillä silmällä niin sinuna hommaisin sen RS-Octavian. On meinaan tunnetta, ajamisen nautintoa, laatua, tyyliä jne jne eikä varmasti tarvitse juosta pajalla jatkuvasti kuten jonkun Golf Variantin kanssa piti. Eli harkitse vakavasti Octaviaa tai sitten Sea Exeo:ta. Toki BMW:tä suosittelisin kyllä, mutta ne ei ole sulle tarpeeksi vääntäviä, ruudikkaita ja pihejä vaparibensoina ja kun et tykkää niiden kabiineista niin ihan turha niitä on sitten katsella. Vaikka ne vuoraisi kullalla niin samaltahan se interiööri siltikin näyttää. Jos ei pidä sisäilmeen muotoilusta niin ei sitä erilaiset listat, kankaat tai runsas vakio/lisävarustelu muuta. Dieselinä BMW ei taas mielestäni sinun ajomäärilläsi kannata.

Tikka

Mitä nyt Peeveli sinusta olen käsityksen saanut, on tosiaan ehkä parasta, että ihan rauhassa mietit seuraavaa autoa. Sinullakin saattaisi seuraava auto pysyä samana vaikka huikean vuoden ajan ;D
   Mielestäni Seat Exeo olisi sinulle todella hyvä vaihtoehto, mutta tällöin todellakin tulee ajatus, että käytetty Audi vaiko sitten uusi "Audi kopio". Seatissa toki saisi sen takuun, mutta käytettyyn A4:ään ei (ellei sitte ole vain vähän käytetty).

DowNtimE

Otsikkoon liittyen : Onko sitä? Siis elämää Toyotan jälkeen?

Quality

Lainaus käyttäjältä: DowNtimE - 04.08.10 - klo:22:15
Otsikkoon liittyen : Onko sitä? Siis elämää Toyotan jälkeen?

Mietipä sitä ;). Liekö vaikkapa S-Maxista elämän ylläpitäjäksi?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: DowNtimE - 04.08.10 - klo:22:15
Otsikkoon liittyen : Onko sitä? Siis elämää Toyotan jälkeen?
Hieman trollaten, kaikesta päätellen ei sitä elämää ole ainakaan Toyotan omistusaikana ;D
Ei herneitä :)

obelix

Lainaus käyttäjältä: DowNtimE - 04.08.10 - klo:22:15
Otsikkoon liittyen : Onko sitä? Siis elämää Toyotan jälkeen?
Suosittelen kokemaan Opelin nykylaatu;4kk/6000km-ei vikoja ei natinoita.
Rengasmelu ainoa miinus(18"pyörät) bmw;n jälkeen(e38);kulku ja kulutus kohdillaan.
Opel Insignia Sports Tourer Ecoflex -10
Vw Passat V6 4-Motion -00

eGetin

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 04.08.10 - klo:22:02
Näinhän se menee. Pahoin pelkään, että jos VAG:n vaihdat Peeveli niin hetkenpäästä alkaa narinat, että kun tämä on niin kylmä vs. Toyota (kun talvi tulee niin tulet huomaamaan), rengasmelu on infernaalista vs. Toyota tai jotkut muut merkit, muutenkin auton äänieristys heikommalla tolalla, nitää, natinaa ja räminää kuuluu sieltä täällä, TSI empii/tehot heittelee tai jos on diesel niin pelko päällä ahtoputkien jäätymisestä vaikka eivät jäätyisikään, pelko ovien vääntymisestä tai ne jopa vääntyvät kun jäät ja sulamisvedet kertyy nurkkiin>on muuten Golfin ja Golf Plussankin ongelma, käsivaihteisen kanssa ajaminen alkaa joissan vaiheessa ottaa kuuppaan pääkaupunkiseudulla ajellessa, DSG ei kuitenkaan ole hyvä sekään, lukot reistaa pakkasella, kaukosäätimet sekoilee, jarrut vinkuu. Jos VAG:ta ajattelet niin sitten ainoa oikea on minusta Octavia: se on todella laadukas ja monista laadukkaampi kuin Golf. Ainoa moite rengasmelu ja ei se Octaviakaan mikään erityisen lämmin ole mutta muuten hinta-laatusuhteeltaan hakkaa kyllä tätä nykyä Golfin. Olkoon Highline Golf vaikka kuinka upea sisältä ja hieno katsella niin kyllä Octavian laatu on monessa suhteessa todella korkealla tasolla nyt.
Heh, että voikin olla eroja muutes näissä VAGineissa :) Pihassa kaksi VAG-konsernin autoa käytössä, Golf V Variantissa (-08) ei ole muuta ollut kuin mittaristo-ongelma joka sekin korjattiin. Toinen oli yksi nitisevä kohta kojelaudassa ja sekin korjattiin Tampereen Laakkosella.
Vanhemmassa, Golf IV Variantissa (-06) taas tuli vedet sisälle sieltä tavallisesta kohdasta tuulilasin alta jostain rööristä. Tämä meni takuuseen takuuajan päätyttyä Tampereen Laakkosella kun kerran muistutteli virhevastuusta. Toinen vika joka ei liity autoon, on se, että toisesta avaimesta menee paristo puolen vuoden välein.

Muuten ei sitten ole ollut mitään ongelmia. On kyllä todella pitkälti tuurista kiinni millainen Volsu sieltä tehtaalta pihaan putkahtaa. Voi se kyllä olla siitäkin sitten kiinni ajetaanko sillä autolla. Noihin molempiin kun tulee yli 35tkm vuodessa niin ne näkevät välillä myös tietä ja auto tykkää. Jos se auto taas seisoo siinä pihassa, niin aivan taatusti se hajoaa, oli se sitten Toipota tai Volkkari. Auto tykkää kun sillä ajetaan.

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 04.08.10 - klo:23:38
Heh, että voikin olla eroja muutes näissä VAGineissa :) Pihassa kaksi VAG-konsernin autoa käytössä, Golf V Variantissa (-08) ei ole muuta ollut kuin mittaristo-ongelma joka sekin korjattiin. Toinen oli yksi nitisevä kohta kojelaudassa ja sekin korjattiin Tampereen Laakkosella.
Vanhemmassa, Golf IV Variantissa (-06) taas tuli vedet sisälle sieltä tavallisesta kohdasta tuulilasin alta jostain rööristä. Tämä meni takuuseen takuuajan päätyttyä Tampereen Laakkosella kun kerran muistutteli virhevastuusta. Toinen vika joka ei liity autoon, on se, että toisesta avaimesta menee paristo puolen vuoden välein.

Muuten ei sitten ole ollut mitään ongelmia. On kyllä todella pitkälti tuurista kiinni millainen Volsu sieltä tehtaalta pihaan putkahtaa. Voi se kyllä olla siitäkin sitten kiinni ajetaanko sillä autolla. Noihin molempiin kun tulee yli 35tkm vuodessa niin ne näkevät välillä myös tietä ja auto tykkää. Jos se auto taas seisoo siinä pihassa, niin aivan taatusti se hajoaa, oli se sitten Toipota tai Volkkari. Auto tykkää kun sillä ajetaan.

Niinpä. Volkkarin omistaminen on aina tuuripeliä. Toyotassa onneksi se hyvä puoli että ostaessa tiedät mitä saat. Tasaisen varmaa mutta tappavan tylsää. Tuurilla ei sen kanssa ole mitään tekemistä.

eGetin

#17
Lainaus käyttäjältä: DowNtimE - 04.08.10 - klo:23:45
Niinpä. Volkkarin omistaminen on aina tuuripeliä. Toyotassa onneksi se hyvä puoli että ostaessa tiedät mitä saat. Tasaisen varmaa mutta tappavan tylsää. Tuurilla ei sen kanssa ole mitään tekemistä.
No, onhan noita rikkinäisiä Toyotiakin raportoitu melkoisesti kun jaksaa etsiä :) Muutenkin tuntuu siltä että täällä vähän dramatisoidaan VAG:n laadun huonoutta, tottakai foorumeilla tiedetään kaikki viat kun tänne niistä raportoidaan, mutta kuinka moni oikeasti raportoi siitä ettei niitä vikoja ole? Luulenpa, että suurimmaksi osaksi ne volkkarit kuitenkin pelittävät siinä missä mitkä tahansa muutkin autot. Ja kyllä se jenkkilän (ja nyttemmin muun maailman) Toyota-uutisointi kuitenkin kertoi aika mahtavasti sen, että Toyota ei ole enää mikään viaton merkki. Ei, ei se välttämättä mikään vikapesäke ole, mutta eipä Toyotaltakaan voi enää odottaa sitä samaa viattomuutta kuin aiemmin. Erona on vain se, että Toyotalla on ilmeisesti sama määrä niitä huonoja huoltoja, kuin mitä Volkswagenilla on hyviä huoltoja Suomessa.
Toyotallakin alkaa mennä näin kun pitää säästää ja säästää ja toisaalta yritetään tehdä nyt enemmän eurooppalaisempia autoja, jolloin ei voida enää panostaa niin paljon laatuun, kun pitää yrittää ottaa niin monta muutakin asiaa huomioon. Eikös tämä nyt ole alkanut pikkuhiljaa näkyä jo? Olette raportoineet kuinka Toyotatkin alkaa olla ihan inhimillisiä ajokkeja, mutta, olen myös lueskellut sieltä sun täältä siitä kuinka Toyotassa on jotain rikki. Eihän tämä ole normaalia?

E: Niin, tuuripeliä ja tuuripeliä. Melkoinen tuuri on käynyt kun ei meillä ole noissa uusina ostetuissa VAGeissa koskaan ollut mitään ihmeempiä vikoja. Itse kuitenkin muistelen 2003 vuodesta eteenpäin, jolloin tuli Golf IV. Sitten tuli Octavia 2005, sen jälkeen Golf 2006 ja toinen Golf 2008. Kaksi viimeisintä on edelleen ajossa siis. 2006 vuoden Golfissa on jo joku 130-140tkm mittarissa, 2008 Golfissa 80tkm ellen ihan väärin muistele.

E2: Niin, olikos muutes siinä sinunkaan Octaviassa mitenkään kummoisesti niitä vikoja? :)

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 04.08.10 - klo:23:56
Erona on vain se, että Toyotalla on ilmeisesti sama määrä niitä huonoja huoltoja, kuin mitä Volkswagenilla on hyviä huoltoja Suomessa.

Ai niitä hyviä VW huoltoja on NIIN vähän? :)

No joo. Ei ole varmasti viaton auto Toyotakaan enää. Itse asiassa väittäisin että ei ole enää ollut moneen vuoteen. Onhan noita itsekin kuullut kuinka se ja tuo paikka krakaa. Diesel koneissa kuitenkin ne ongelmat enimmäkseen ovat olleet. VAG:eilla taitaa olla toisinpäin eli bensat olisivat niitä hauraampia.

Kuitenkin USA:n Toyota ongelmat ja Toyotan ongelmat Euroopassa ovat kaksi täysin eri asiaa. Toyota teki kuitenkin 1H2010 aikana todella kovan tuloksen. Se kertonee jotain siitä kuinka ryvettynyt tuo merkki onkaan. Lisäksi Toyota on edelleenkin USA:n 3. suosituin automerkki. GM ja Ford ovat 1. ja 2.. Tietenkin lukuja vääristää tuo viime vuoden voimassa ollut rahaa romusta -ohjelma jolla sai avustuksia uuden amerikanraudan ostoon. Tässä pelissä juurikin GM ja Ford tienasivat erinomaisesti.
USA:ssa asioita paisutellaan. He ovat eräänlaisia Drama queeneja joiden on vain pakko repiä mega-otsikoita ihan kaikesta.

Niin ja se vielä miksi Toyota nyt tänä päivänä on otsikoissa, johtuu siitä syystä että he tuovat ongelmansa julkisuuteen aikaisempaa helpommin. Tämä osoittaa mielestäni vain suoraselkäisyyttä eikä sitä pitäisi missään nimessä tuomita. Mutta valitettavasti näyttää että Volkkarin "Kiellä kaikki, esitä typerää ja hauku asiakas" -linja on julkisuudessa kuitenkin parempi.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: DowNtimE - 05.08.10 - klo:00:04
Kuitenkin USA:n Toyota ongelmat ja Toyotan ongelmat Euroopassa ovat kaksi täysin eri asiaa. Toyota teki kuitenkin 1H2010 aikana todella kovan tuloksen. Se kertonee jotain siitä kuinka ryvettynyt tuo merkki onkaan. Lisäksi Toyota on edelleenkin USA:n 3. suosituin automerkki. GM ja Ford ovat 1. ja 2.. Tietenkin lukuja vääristää tuo viime vuoden voimassa ollut rahaa romusta -ohjelma jolla sai avustuksia uuden amerikanraudan ostoon. Tässä pelissä juurikin GM ja Ford tienasivat erinomaisesti.
USA:ssa asioita paisutellaan. He ovat eräänlaisia Drama queeneja joiden on vain pakko repiä mega-otsikoita ihan kaikesta.

Niin ja se vielä miksi Toyota nyt tänä päivänä on otsikoissa, johtuu siitä syystä että he tuovat ongelmansa julkisuuteen aikaisempaa helpommin. Tämä osoittaa mielestäni vain suoraselkäisyyttä eikä sitä pitäisi missään nimessä tuomita. Mutta valitettavasti näyttää että Volkkarin "Kiellä kaikki, esitä typerää ja hauku asiakas" -linja on julkisuudessa kuitenkin parempi.
Miksi kaikki pitää ymmärtää edes vähän väärin? :)
Vaikken erikseen maininnut niin tarkoitin luonnollisestikin näitä kampanjoita jotka koskevat myös Eurooppaa. Niitäkin on jo pari tullut ilmi. Vaikka viesti onkin kieli poskella kirjoitettu, voin kyllä huomata että Toyota on rakas merkki eikä sitä saa haukkua :) Jos sanon että Toyotassakin on nykyään vikoja, en tarkoita ettäkö sen myynti romahtaisi asap.
Se, miksi Toyota on otsikoissa, johtuu siitä että heillä on siihen aihetta, eli vikoja. Jos niinkin vakavia vikoja (niin, mitä pienistä, ratti jumittuu ja kaasu jää pohjaan) ei olisi, ei Toyota olisikaan otsikoissa. Vai väitätkö, että Volkkarin mittaristovika olisi hengenvaarallinen, kun se ei päästäkään merkkiääntä huomauttaakseen tuulilasinpesunesteen vähyydestä, tai jos kaasupoljin katkeaa ollen silti ihan toimiva, mutta vain vähän hankalampi käyttää?

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 05.08.10 - klo:00:14
Miksi kaikki pitää ymmärtää edes vähän väärin? :)
Vaikken erikseen maininnut niin tarkoitin luonnollisestikin näitä kampanjoita jotka koskevat myös Eurooppaa. Niitäkin on jo pari tullut ilmi. Vaikka viesti onkin kieli poskella kirjoitettu, voin kyllä huomata että Toyota on rakas merkki eikä sitä saa haukkua :) Jos sanon että Toyotassakin on nykyään vikoja, en tarkoita ettäkö sen myynti romahtaisi asap.
Se, miksi Toyota on otsikoissa, johtuu siitä että heillä on siihen aihetta, eli vikoja. Jos niinkin vakavia vikoja (niin, mitä pienistä, ratti jumittuu ja kaasu jää pohjaan) ei olisi, ei Toyota olisikaan otsikoissa. Vai väitätkö, että Volkkarin mittaristovika olisi hengenvaarallinen, kun se ei päästäkään merkkiääntä huomauttaakseen tuulilasinpesunesteen vähyydestä, tai jos kaasupoljin katkeaa ollen silti ihan toimiva, mutta vain vähän hankalampi käyttää?

En kyllä mielestäni ymmärtänyt sinua mitenkään väärin? En missään vaiheessa kyseenalaistanut kirjoitustasi. Enkä koe Toyotaa niin rakkaaksi merkiksi. Faktat kuitenkin pidettäneen faktoina eikös?

Toyotalla oli yksi kampanja euroopassa ja se koski juuri näitä kaasupoljin "ongelmia". Joita by the way ei Euroopassa raportoitu YHTÃ,,Ã,,N!.

Mitä vikoihin tulee, niin eipä nuo Toyotan viat ole sen hengenvaarallisempia kuin kellään muullakaan. Niin, eihän se kaasupolkimen jumitus ole yhtään sen hengenvaarallisempi kuin sen katkeaminen. Autoa on vain piirun verran hankalampi käyttää kun kaasu on pohjassa tai jos kaasupoljin katkeaa kesken ohituksen ja vastaantulevan auton valot lähestyvät uhkaavasti.

Vai onko arvon raadilla päässyt unohtumaan esim. Golfien turboviat, jarruviat, kaksoismassavauhtipyörät jne. Ei ehkä hengenvaarallisia vikoja, mutta kalliita korjata takuuajan jälkeen.

VW-man

Toki toitsikoissakin on vikoja ja havaittavissa huonoa laatua ja ei nyt nyt niin kummoisa autoja ole...Toki on hyvä, että viat ja epäkohdat tuodaan rehellisesti julki, niihin puututaan ja ne korjataan eikä lähdetä VW-Audi linjoille...Mutta suurimmaksi osaksi se on ihan jenkkien mustamaalailua tämä kaikki Toyota kohu ja se merkin mustamaalaaminen. Mollataan muita kun omalla autoteollisuudella menee ihan päin v..tt... ja jenkkilässä on helppo saada miljoonakorvaukset joltain tojolta vaikka vika olisikin kuskin eikä auton.

Nin ja en tiedä tarkoittettiinko minua sillä että ei siinä sun Octaviassa nyt mitään vikoja juurikaan ollut-kommentilla minua vai ketä? No mulla ei ole ollut yhtään Skodaa. Sen sijaan viisi Volkkaria joissa kaikissa enempi ja vähempi vikoja. Osa  niistä oli vähän aikaa 7kk-1v ja osa 3-4v, mutta kaikissa oli laittoa ihan tarpeeksi vaikka ne kaikki oli uusia tai vähän käytettyjä takuunalaisia autoja. Eli mulla ollut sitten vaan outoa tuuria kun viisi ongelmapesää ollut peräkkäin. Kaikilla niillä ajoin normaaleja kilometrimääriä ja kaksi ekaa oli melkein jatkuvasti ajossa kun rilluttelin milloin missäkin ja silti niissä oli vikoja vaikka kommentin mukaan jos volkkarilla ajaa paljon ei niihin tule vikoja samaan tapaan kuin muka jos niillä ajaa vähän. Erikoinen teoria... Omalla kohdallani tuo ei kyllä pitänyt paikkaansa>kaikissa oli vikoja. Vanhemmilla myös ollut kaksi volkkaria joissa kummassakin useita takuukorjauksia. Joten luotto on kyllä omakohtaisesti mennyt vähäksi aikaa volsuun ja nyt on ollut jonkin aikaa auto jossa ei ole vielä mitään mennyt rikki enkä kyllä usko, että takuuaikana tarvitsee korjaamolle vikojen takia mennäkään.

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 05.08.10 - klo:00:23
Nin ja en tiedä tarkoittettiinko minua sillä että ei siinä sun Octaviassa nyt mitään vikoja juurikaan ollut-kommentilla minua vai ketä? No mulla ei ole ollut yhtään Skodaa.

Tarkoitti minua. Ja joo, ei ollut minulla kummoisempia vikoja. Karvis niiden kanssa sitten kärvisteli vähän enemmän.

Ja olen kyllä sitä mieltä että VAG-konsernin paras merkki on tällä hetkellä Skoda.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: DowNtimE - 05.08.10 - klo:00:23
En kyllä mielestäni ymmärtänyt sinua mitenkään väärin? En missään vaiheessa kyseenalaistanut kirjoitustasi. Enkä koe Toyotaa niin rakkaaksi merkiksi. Faktat kuitenkin pidettäneen faktoina eikös?

Toyotalla oli yksi kampanja euroopassa ja se koski juuri näitä kaasupoljin "ongelmia". Joita by the way ei Euroopassa raportoitu YHTÃ,,Ã,,N!.

Mitä vikoihin tulee, niin eipä nuo Toyotan viat ole sen hengenvaarallisempia kuin kellään muullakaan. Niin, eihän se kaasupolkimen jumitus ole yhtään sen hengenvaarallisempi kuin sen katkeaminen. Autoa on vain piirun verran hankalampi käyttää kun kaasu on pohjassa tai jos kaasupoljin katkeaa kesken ohituksen ja vastaantulevan auton valot lähestyvät uhkaavasti.

Vai onko arvon raadilla päässyt unohtumaan esim. Golfien turboviat, jarruviat, kaksoismassavauhtipyörät jne. Ei ehkä hengenvaarallisia vikoja, mutta kalliita korjata takuuajan jälkeen.
Ei sitten :)
Kyllä täällä mielestäni siitä ohjauksenkin viasta on otettu Land Cruiserit takaisin kun ohjaus jämähtääkin yhtäkkiä paikoilleen. Tosin, tämä on todennäköisesti aivan yhtä todennäköistä kuin kaasupoljin jumittaisi pohjaan, mutta samalla todennäköisyydellä ne viat Volkkareihinkin tulee. Hengenvaarallisiahan nämä ovat, kun Toyota-kuskeista kuitenkin valtaosa on sellaisia, joita ei autot kiinnosta ja menevät paniikkiin kun kaasu jää lattiaan. No, ei välttämättä, mutta todennäköisempää että Corolla-kuski vetää ojaan sen takia, kuin jos vaikkapa Golf-kuski tekisi näin. Tämä kaikki on vain arvuuttelua, eipä siitä sen enempää.

Turbo hajoaa tasantarkkaan heti jos siitä ei pidä huolta, oli auto mikä hyvänsä. Jos muistaa jälkikäyttää autonsa ajeluiden jälkeen, on turbon kestävyys taattu. Veljen 1996 TDI:ssä on yhä edelleen alkuperäinen turbo kiinni, koska siitä on osattu pitää huolta koko auton omistusajan. Autolla on ajettu nyt jo 410tkm. Jarruviat? Tarkoitatko että jarrut vinkuu? Voi itku. Tokihan nämä unohtuu kun en näistä pahemmin lueskele. Ei niitäkään jokaisessa Volkkarissa ole.

Jos pelottaa viat niin ajakaa polkupyörällä. Ei se autoilu koskaan viatonta ole :)
Lainaus käyttäjältä: J1978 - 05.08.10 - klo:00:23
Nin ja en tiedä tarkoittettiinko minua sillä että ei siinä sun Octaviassa nyt mitään vikoja juurikaan ollut-kommentilla minua vai ketä? No mulla ei ole ollut yhtään Skodaa. Sen sijaan viisi Volkkaria joissa kaikissa enempi ja vähempi vikoja. Osa  niistä oli vähän aikaa 7kk-1v ja osa 3-4v, mutta kaikissa oli laittoa ihan tarpeeksi vaikka ne kaikki oli uusia tai vähän käytettyjä takuunalaisia autoja. Eli mulla ollut sitten vaan outoa tuuria kun viisi ongelmapesää ollut peräkkäin. Kaikilla niillä ajoin normaaleja kilometrimääriä ja kaksi ekaa oli melkein jatkuvasti ajossa kun rilluttelin milloin missäkin ja silti niissä oli vikoja vaikka kommentin mukaan jos volkkarilla ajaa paljon ei niihin tule vikoja samaan tapaan kuin muka jos niillä ajaa vähän. Erikoinen teoria... Omalla kohdallani tuo ei kyllä pitänyt paikkaansa>kaikissa oli vikoja. Vanhemmilla myös ollut kaksi volkkaria joissa kummassakin useita takuukorjauksia. Joten luotto on kyllä omakohtaisesti mennyt vähäksi aikaa volsuun ja nyt on ollut jonkin aikaa auto jossa ei ole vielä mitään mennyt rikki enkä kyllä usko, että takuuaikana tarvitsee korjaamolle vikojen takia mennäkään.
DowNtimEä tässä kyllä tarkoitin enkä sinua :)
Jännää kyllä kuinka joillakin hajoaa tasantarkkaan jokainen auto (paitsi se viimeisin vähän laadukkaampi, jolta sopiikin odottaa luotettavuutta) ja toisilla taas ei sitten mitään ongelmaa :D Elämä on.


E: Hmmm, yritin etsiskellä tuota Land Cruiserin takaisinvetoa koskevaa uutista Aamulehden sivuilta enkä löytänyt :( Olenkohan lukenut jotain omiani?

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 05.08.10 - klo:00:29
No, ei välttämättä, mutta todennäköisempää että Corolla-kuski vetää ojaan sen takia, kuin jos vaikkapa Golf-kuski tekisi näin. Tämä kaikki on vain arvuuttelua, eipä siitä sen enempää.

Nyt kyllä alkaa tulla melko paksua tekstiä. Eli olet siis sinäkin sitä mieltä että ongelmat johtuvatkin kuljettajista eikä autoista? Tätähän Toyo on hienovaraisesti yrittänyt tuodakin julki.
Mutta että Corolla kuskit ovat täysin vailla ajo-osaamista kun taas Golfin puikoissa kuka vain on Ari Vatanen ja hoitelee kaasun hirttämiset ja polkimen katkeamiset samalla kun hoitelee apparin paikalla istuvaa nättiä kissaa?

Minäpä kuule väitän että automerkki ei takaa sitä kuka vetää ojaan ja kuka ei. Enemmänkin uskon siihen että Golfeja löytyisi ojan varrelta enemmän. Siellä on lippalakki-teinit pimppa mielessä zero ajokokemuksella ja 60 ja kuoleman välissä olevat papat ja mammat liikenteessä Golfilla siinä missä Corollalla myös.
Ja hei, Golf on ostetuin automalli Suomessa. Kukas ostaakaan eniten uusia autoja? Ei ainakaan ne kauniit ja rohkeat nuoret teinit. Ehei....

Aika mustavalkoisena kyllä maailman näet. Corolla paha, Golf hyvä.... Siitä on hyvä lähteä rakentamaan.

Kiviharju

Ja sitten riita poikki ja takaisin aiheeseen ennenkuin mennään henkilökohtaisuuksiin!
Audi A4 Allroad quattro -17

eGetin

Lainaus käyttäjältä: DowNtimE - 05.08.10 - klo:00:34
Nyt kyllä alkaa tulla melko paksua tekstiä. Eli olet siis sinäkin sitä mieltä että ongelmat johtuvatkin kuljettajista eikä autoista? Tätähän Toyo on hienovaraisesti yrittänyt tuodakin julki.

Minäpä kuule väitän että automerkki ei takaa sitä kuka vetää ojaan ja kuka ei. Enemmänkin uskon siihen että Golfeja löytyisi ojan varrelta enemmän. Siellä on lippalakki-teinit pimppa mielessä zero ajokokemuksella ja 60 ja kuoleman välissä olevat papat ja mammat liikenteessä Golfilla siinä missä Corollalla myös.
Ja hei, Golf on ostetuin automalli Suomessa. Kukas ostaakaan eniten uusia autoja? Ei ainakaan ne kauniit ja rohkeat nuoret teinit. Ehei....

Aika mustavalkoisena kyllä maailman näet. Corolla paha, Golf hyvä.... Siitä on hyvä lähteä rakentamaan.
Krhm. Tarkoitin nyt lähinnä sitä, että kun Corollalla kuitenkin ajelee paljon vanhuksia ja muita jotka eivät paljoa aja, niin jos nyt sattuisi tämä erittäin harvinainen vika käymään, eli kaasu jumittuu, niin siinä kohtaa voi paniikki iskeä helpommin, kun ei ole ns. varmuutta tai jotain? Miten sitä nyt selittäisi. Aivan sama voisi käydä Golf-kuskeille, koska kyllähän sieltäkin ihan samoja kuskeja löytyy, mutta koska Golfissa ei kaasu ole jumittunut pohjaan, niin näin ei siis käy. Siksi sen hengenvaaralliseksi luokittelenkin. Jos kyseessä olisi Audi A4, olisi tapaus noteerattu nolona premium-merkille, mutta todennäköisesti kuskit osaisivat käyttäytyä siinä tilanteessa kuten pitääkin, eli jarru pohjaan ja vaihde vapaalle jne.

Mikä riita? :)

Peeveli

Poijat poijat, rauhoitutaanpas! :D En itse lähde tosiaankaan haukkumaankaan Toyotaa huonoksi merkiksi, päinvastoin, hinta-kestävyys-käyttövarmuussuhde varmasti siellä kärjessä. Ja sanon suoraan että tietyt asiat Avensiksessani jäävät haikeana mieleen: linjakas muotoilu, just oikean sävyinen valkoinen värisävy, tilavuus, lämpimyys ja helteillä ilmastoinnin kertakaikkisen upea toiminta ja tietty ajon vaivattomuus -ja se että vikoja ei ollut.

Pahimmat ärsytykset mielestäni tässä mallissa ja omana kokemanani:

Cvt:n ärsyttävyys tietyissä liikennetilanteissa (potkua ei saa kertakaikkiaan aikaan ajoi d:llä, s:llä tai manuaaliohjauksella) ja suorituskykyyn verrattuna suuri kulutus (eilen ehdin tankata ennen ostoehdokkaan soittoa ja tankkauksesta mitattu kulutus jossa osa keskusta-Pitäjänmäki-väliä ja osa kehä- ja moottoriteitä oli 9.3 litraa ja suurin osa jouhevaa tasaista ajoa ilman rankkoja kiihdytyksiä. Ajotietsikan keskikulutuksen saa pyrkivällä ajotyylillä kipuamaan jopa 12,5-13,5 litraan! :( Tuon kulutuksen maksan vielä suht mielelläni jos konepellin alla olisi vaikkapa se rapiat 200 kaakkia ja 300 newtonia ja nollasta satkuun joku 7 sek ja huiput 240 ja yli. Nyt se vaan ärsyttää.

Portaallnen selkänojan säätö on alkeellinen ja liian suuret välit ja ratti jää pari kolme senttiä liian eteen. Muutoin itselleni mukava kuskin penkki, vänkärin penkki taas surkea.

Muoviosat naarmuttuu.

Ei jäähdytettävää hanskista, tämä oli Golfin jälkeen helteellä reissussa puute vaikka elämä nyt ei siihen kaadu.

Vakionopeussäädin vipuergonomisesti ok, mutta re-toiminto toooosi hidas eli tulee nopeammaksi aina pistää se uudelleen sopivaan nopeusasetukseen ja vipua nostamalla nopeuden nosto myös toooosi hidasta. Ã,,rsyttää muuten Golfin jälkeen hemmetisti matka-ajossa (siinä nuo moitekohdat toimi kiitettävästi ja aina).

Sähköisestä käsijarrusta en tykkää edelleenkään, nappisysteemi typerä. Olen wanhanaikaisen kässärivivun kannalla. Lisäksi sähkömoottorit hoitaa takapyörissä kässin päällemenon, moottori surisee, ja en tiedä miten tuo toimii vuosien jälkeen suolakurakelissä (no ei päässyt minulla vanhenemaan).

Pissapojan nesteen loppumiselle ei ole varoitusvaloa, ärsyttää sekin vaikka pikkujuttu. Ajotietsikka hivenen hankalampi käyttää kuin Golfissa ja hetkellinen kulutus näkyy vain palkkina (vai enkö osaa vaan käyttää). Konepelti ei nouse pumpuilla auki, vaan siihen on vanhanaikainen tanko, no käyttävarma sinänsä vaan senkin ropelointi kusipojan nestettä lisätessä v...tti. Kun virta-avaimen laittaa virtalukkoon, ja avaa kuskin oven, alkaa v---mainen pimputusääni joka kaiveli aina kun autoa siivosi tai muutoin piti ovea auki, jonninjoutavia tingeltangelääniä.

Lopuksi imagoasia: ehkä elämäni olisi Aven kanssa ollutkin aivan erilaista, jos ei vuodenvaihteen jälkeen juuri tilaussopimuksen jälkeen olisi alkanut median rumba merkin vioista, onnettomuuksista jne. Se vei jo odotusaikana sen terveen ilon mitä uusi auto pitäisi ostajalle tuoda. :( Vaikka osa oli jenkkituubaa jne, niin ei se ollut vaikuttamatta ainakaan minuun, sen verta minulle merkkaa myös nuo tunnepuolet!

Kuten Quality totesi, niin katselen nyt kyllä rauhassa sopivaa uutta kulkuneuvoa. Aluksi minua saa lähiajat kernaasti palvella Stadin sisäinen lippu ja siten juna ja bussi, koska työmatka taittuu ihan kätevästi junalla ja muutkin asioinnit nyt hoituu eikä lomareissujakaan ole heti tiedossa. Onko se auto ihan uusi, on sekin vielä auki. Jotenkin vaan haluttaisi välttää jatkossa se uuden ostajan kirous eli kalleimmat kilsat ja hommata hivenen käytetty jossa valmiina 2 renkaat ja muut varusteet ja ilman vaihtoautoa saisi varmasti oivat alennukset hinnasta. Mutta, katsotaan. Huomenna koeajan ne Exceot, pitää koeajaa myös 2,0 tdi 140 hv Golf hatchback, diissel-Bemarin 1-sarja, varmaan Audi A3 jne jne....

VW-man

Tottakai osa Toyotan viimeaikaisista vioista suurin osa on ihan aitoja ja oikeita en sitä kiellä, mutta jenkkilässä on kyllä paljastunut sellaisiakin Toyotaan liittyviä juttujakin jotka onkin olleet ihan kuskien keksimiä ja joilla on yritetty tehdä rahaa. Muutenkin Toyotaan on mielestäni viimeiakoina kohdistetu ihan liikaa tätä vioilla mässäilyä. Vikoja on ihan yhtälailla merkissä kuin merkissä...Toisissa enempi ja toisissa vähempi, mutta Toyotan vioilla on mässätty jo ihan huvittavissa mittakaavoissa.

VW-man

#29
Viimeaikoina on saanut lukea täältä ja muualta (UltimateVW) siitä kuinka noita 1.4TSI:llä varustettujen autojen turboja on lojahdellut ns. ennen aikojaan. Tuskin ne kaikki kuitenkaan siitä johtuu ettei autoja jälkikäytetä tai osata ajaa sillä turbollisella autolla. Jälkikäyttö on toki tarpeellista revittelyn jälkeen, mutta tuskin turbon pitäisi hajota siitä jos sitä ei jokaisen hissutteluajon ja maitopurkin hakemisen jälkeen tyhjäkäytetä. Jos ne noin herkkiä on hajoamaan niin sitten on kyllä suunitteluvirhe noissa pienimmissä TSI turbomoottoreissa.

Osa DSG:n vioista ja hajoamisista voi johtua välinpitämättömyydestä ja käyttövirheistä, mutta en siitäkään sanoisi että ne olisi pelkästään itse aiheuttettuja juttuja.

Joo meni ohi aiheen. Anteeksi!!!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy