Elämää Toyotan jälkeen

Aloittaja Peeveli, 04.08.10 - klo:21:19

« edellinen - seuraava »

Tikka

Lainaus käyttäjältä: DowNtimE - 05.08.10 - klo:00:04
No joo. Ei ole varmasti viaton auto Toyotakaan enää. Itse asiassa väittäisin että ei ole enää ollut moneen vuoteen. Onhan noita itsekin kuullut kuinka se ja tuo paikka krakaa. Diesel koneissa kuitenkin ne ongelmat enimmäkseen ovat olleet. VAG:eilla taitaa olla toisinpäin eli bensat olisivat niitä hauraampia.
Muistanko oikein, että Toyotan diesel moottoreista siinä 177 hevosvoimaisessa olisi ollut joitakin ongelmia?

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 05.08.10 - klo:11:08
Muistanko oikein, että Toyotan diesel moottoreista siinä 177 hevosvoimaisessa olisi ollut joitakin ongelmia?

Pakkasilla EGR jumi ja auto jumahti vikatilaan. En tiedä ovatko vieläkään saaneet tuota luotettavasti korjattua. Oli kait liian vaikea konstruktio? ;)

zoned

Peeveli se ei turhia aikaile, ja hyvä niin koska tiedän kokemuksesta, että kun se auto alkaa jollain lailla veetuttamaan niin se tunne ei lopu kunnes on joku toinen auto alla. Meikäläisellä edelleen Avensiksen hyvät puolet ylittävät huonot, joten ei tuo Peevelin kokema tunne pääse valloilleen. Täytyy olla tyytyväinen, että aikanaan Avea hankkiessani otin oppia Localin onnellisen autonostajan oppaasta (sehän löytyy esim. http://a6retrofit.tripod.com/articles/onnellinenostaja.html), ja otin kaikki mahdolliset varusteet ja kunnon moottorin. Kun uutuudenviehätys hälvenee, on autossa syytä olla jotain "spesiaalia" tai voi käydä lompakon päälle kun auto lähtee samantien vaihtoon.  ;)

Mielenkiinnolla kyllä seuraan varsinkin tätä ketjua ja toivotan onnea Peevelin autonhankintaan! :)

Ja tuohon Toyon 177-heppaisen dieselin ongelmiin pitää kommentoida, ettei ainakaan viime talven pakkasissa ollut havaittavissa mitään ongelmia. Mutta siinä(kin) minulla taisi vain käydä USKOMATON tuuri.
XC60

Kynäkauppias

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.08.10 - klo:21:29
Katselet jonkun hyvän Bemu -vaihdokin Laakkoselta. Jotain 330 dA  / Touring -tyylistä. Et tule pettymään.

Yllytän myös tähän suuntaan, tosin katselisin myös 520 daata, näkyy irtoavan 40 ke pintaan -09.

Korjasin rikkinisen lainauksen -Karvis-
Tuleva vulvumies.

VW-man

Epäilen vähän tuota Peevelin BMW innostusta...Eli näinköhän mies kuitenkaan haksahtaa bemariin. Monesti mies kritisoi kuinka bemussa on kalliit vakuutusmaksut ja ne on jopa 3 kertaa suuremmat kuin 1.4TSI Volkkkarissa. Ne vakuutusmaksut saa ihan kohtuullisiksi jos suostuu autoliikkeen räätälöimään BMW-erikoisvakuutukseen, mutta sitten ei ole varaa törttöillä ja aina pitää olla pelko persiissä. Minulla on sellainen vakuutus mikä on periaatteessa sama kuin superkasko, mutta on siis joku autoliikkeen räätälöimä kasko tjs. ja jota maksetaan 77,00eur/kuukausi. Tuo vakuutus ei kerrytä ollenkaan bonuksia&bonukset on jotenkin jäässä. Tuossa on todella hurja omavastuu joten eipä sovi oikein töpeksiä. Normaalisti kun omavastuu on 150,00eur luokkaa niin tässä vakuutuksessapa se on 500,00eur.

Mutta jos Peeveli Toyotan jälkeen harkitsee BMW:tä niin unohda 1-sarja 5-ovisena. Netissä näkyy olevan pääasiassa vain karvalakkiversioita ja dieselitkin on melkein kaikki 116d:tä mikä on kyllä aika lussu dieseliksi. 118d:tä tai 120d:tä on todella vähän ja ne maksaa paremmin varusteltuna ja jopa 50.000km:a ajettuina yli 31.000eur. 1-sarjalainen on hanska käteen ajatusmaailmaa joka sua kiinnostaa tai ainakin kiinnosti, mutta kyllä se on jo sinun tai minun kokoisellenikin miehelle todella pieni etu- ja varsinkin takatiloiltaan. Kontti on myös aika onneton. Se on pienempi auto sisältä kuin V tai VI Golf. BMW:n penkki on samanlainen säädöiltään kuin mitä Toyotan joten uskon ettet tykkää säädellä sitä kovin usein kun et Toyotakaan säädöistä pitänyt. Joko ihastut ja rakastut bemariin kun koeajat sen tai sitten et voi sietää koko kulkinetta koeajon jälkeen. Se on nimittäin automerkki mikä jakaa mielipiteet: toiset rakastaa&nauttii siitä ja toiset ei tykkää yhtään tai ei voi jopa sietää koko autoa. Ko. merkin filosofiana ei ole edes kaikkien miellyttäminen.

Peeveli

Täällähän viriää keskustelua aivan mukavasti, melkein kuin Markku J:n autonvaihtopyörremyskyssä. Toki meillä Markun kanssa on se ero, että Markku omaa lihavamman lompsan.  ;)

BMW:tä en vielä hylkää. Minulla on yksi bemmu ollut, mutta nykyaikana mulle ja ostokyvylleni tai halulleni on muutama probleema. Haluan että käytetyssäkin pelissä on takuuta jäljellä, joten dieselmallien hinnat ovat korkeat. Ne halvimmat ovat jotain Saksan/Latviantuonteja ja en halua oikein sekaantua (ei herneitä). vapari en osta ellei se ole tehokkaampi kuutonen ja se maksaa. Korkean hinnan lisäksi vielä vakuutukset ovat korkeat ja olen niitä tiedustellut kaikista firmoista (täydet bonarit). Ykkönen sopisi itselleni mutta sitten se saisi olla automaatti (bemari 1-coupea kokeilin viime vuonna ja manuaaliloota oli aika kankea ja kytkin piiitkä). Ongelmaa valita siis....

Pyysin koeajolle merkkiliikkeestä uuden Golf VI 2,0 tdi 140 hv cr:n mutta ei manuaalina saanut mistään, kaikki dsg:llä. Manuaalin olisin halunnut uteliaisuuttani viel kerran kokeilla vaikka en jaksa uskoa että pks:lla minusta manuskamiestä tulee. ::) No huomenna koeajetaan Hetrsikassa sitten kaksi Exeota ja päätteeksi dsg-diisseligolf hatchback. Aloitetaan noista ja jatketaan viikonloppuna tai ensi viikolla urakkaa...

PS: Täytyy vielä antaa auton ostajalle kiitokset asiallisesta ja luotettavasta toiminnasta. :)

Markku J

Laakkosen Herttoniemen & Espoon pisteistä löytyy monta todellista Ajajan Autoa Toyotan jälkeiseen elämään.

Vaikkapa tällainen tosi namu tuplaturbolla (oli koeajossani todella nautinnollinen ja ripeä auto):
http://www.laakkonen.fi/vaihtoautot.php?page=&target_page=detail_form&vehicleid=IYT-305

tai sitten tilavampi, mutta edelleen tehokas ja 400 Nm väännöllä väkivahva ehdokas:
http://www.laakkonen.fi/vaihtoautot.php?page=&target_page=detail_form&vehicleid=IJE-827

tai upea Coupe, joka sekin väännöllä vie mukavasti ja tyylillä (kokemusta on 3 v ajalta tuosta koneesta):
http://www.laakkonen.fi/vaihtoautot.php?page=&target_page=detail_form&vehicleid=CGT-181

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 05.08.10 - klo:20:36
Täällähän viriää keskustelua aivan mukavasti, melkein kuin Markku J:n autonvaihtopyörremyskyssä. Toki meillä Markun kanssa on se ero, että Markku omaa lihavamman lompsan.  ;)

BMW:tä en vielä hylkää. Minulla on yksi bemmu ollut, mutta nykyaikana mulle ja ostokyvylleni tai halulleni on muutama probleema. Haluan että käytetyssäkin pelissä on takuuta jäljellä, joten dieselmallien hinnat ovat korkeat. Ne halvimmat ovat jotain Saksan/Latviantuonteja ja en halua oikein sekaantua (ei herneitä). vapari en osta ellei se ole tehokkaampi kuutonen ja se maksaa. Korkean hinnan lisäksi vielä vakuutukset ovat korkeat ja olen niitä tiedustellut kaikista firmoista (täydet bonarit). Ykkönen sopisi itselleni mutta sitten se saisi olla automaatti (bemari 1-coupea kokeilin viime vuonna ja manuaaliloota oli aika kankea ja kytkin piiitkä). Ongelmaa valita siis....

Pyysin koeajolle merkkiliikkeestä uuden Golf VI 2,0 tdi 140 hv cr:n mutta ei manuaalina saanut mistään, kaikki dsg:llä. Manuaalin olisin halunnut uteliaisuuttani viel kerran kokeilla vaikka en jaksa uskoa että pks:lla minusta manuskamiestä tulee. ::) No huomenna koeajetaan Hetrsikassa sitten kaksi Exeota ja päätteeksi dsg-diisseligolf hatchback. Aloitetaan noista ja jatketaan viikonloppuna tai ensi viikolla urakkaa...

PS: Täytyy vielä antaa auton ostajalle kiitokset asiallisesta ja luotettavasta toiminnasta. :)

320i kulkee jo ihan kiitettävästi vaikka on vapari ja nelisylinterinen bensapeli: huiput 226km/h ja 8,4s o-100km/h . 1-sarjassa löytyy kyllä meneneviäkin nelisylinterisiä bensavehkeitä. 120i on jo kiihtyvyydeltään melkoinen raketti: 7.8s 0-100km/h ja huiput 224km/h. Kovin vääntäviä nuo myllyt ei toki vielä ole ja väännön huiput löytyy kierrosalueen yläpäästä. Bensaakaan tuskin palaa Toyotaa vähemmän.

Tuksuu

^^ Kaikki mulkunjatkeita  ::) Ã,,lä, älä Peeveli rupea Bemarinistiksi, sittenhän et varmaan voisi vaihtaa autoa enää koskaan. Kun tuntuu nuo bemarit olevan aika täydellisiä.

Ei herneitä, mutta oli nyt vaan ihan pakko kirjottaa.

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.08.10 - klo:20:39
Laakkosen Herttoniemen & Espoon pisteistä löytyy monta todellista Ajajan Autoa Toyotan jälkeiseen elämään.

Vaikkapa tällainen tosi namu tuplaturbolla (oli koeajossani todella nautinnollinen ja ripeä auto):
http://www.laakkonen.fi/vaihtoautot.php?page=&target_page=detail_form&vehicleid=IYT-305

tai sitten tilavampi, mutta edelleen tehokas ja 400 Nm väännöllä väkivahva ehdokas:
http://www.laakkonen.fi/vaihtoautot.php?page=&target_page=detail_form&vehicleid=IJE-827

tai upea Coupe, joka sekin väännöllä vie mukavasti ja tyylillä (kokemusta on 3 v ajalta tuosta koneesta):
http://www.laakkonen.fi/vaihtoautot.php?page=&target_page=detail_form&vehicleid=CGT-181

Hienoja autoja, mutta taitaa olla Peevelille jo liian paljon ajettuja (varsinkin se 75.000km:a ajettu), osa vanhoja korimalleja (se 75.000km:a ajettu), takuu loppunut tai loppumassa.

Markku J

Saa noihin takuuta tingittyä varmasti. Saattaa olla liian paljon ajettuja Peevelin makuun, mutta kuten tiedät, ei Bemussa tuollaiset kilometrit jätä juuri mitään jälkiä, kun auto putsataan myyntiä varten. Nuo autot ovat kaikki lähes kuin uusia. Itse just kävelin pariin kertaan Laakkosen hallin läpi, kun oman X5:n papereita odottelin. Ihmettelin, miten uutta vastaavassa kunnossa olivat noin 50 tkm ajetut Bemut siellä. Itselläkin oli hiukan vaikeuksia ostovaiheessa ohittaa X6, jolla oli ajettu noin 40 tkm (näyttää nyt olevan jo myyty). Se olisi yhtä hyvin voinut olla esittelyautohallissa kuin vaihtoautopuolella.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Tuksuu - 05.08.10 - klo:20:49
Kun tuntuu nuo bemarit olevan aika täydellisiä.
Vaihdat rohkeasti johonkin laadukkaaseen VAG -konsernin tuotteeseen. Pääset kokeilemaan miltä suht laadukkaat autot tuntuvat. Sitten kun tuntuu ettei VAG enää riitä, voit siirtyä Bimmeri talliin nauttimaan laadukkaista muoviosista esim. etupenkin selkänojan muovivuorauksesta. Noissa sitä laaduntunnetta vasta onkin. Nitinät ja natinat, jäätyneet lukot, pas*at DSG :t yms ;D yms ;D yms ;D noista ei tarvitse välittää kun istut BEEÃ,,MMWEEN synteetttisen nahkaohjauspyörän taakse  ;)

VW-man

Lainaus käyttäjältä: Tuksuu - 05.08.10 - klo:20:49
^^ Kaikki mulkunjatkeita  ::) Ã,,lä, älä Peeveli rupea Bemarinistiksi, sittenhän et varmaan voisi vaihtaa autoa enää koskaan. Kun tuntuu nuo bemarit olevan aika täydellisiä.

Ei herneitä, mutta oli nyt vaan ihan pakko kirjottaa.

Aina voi vaihtaa bemarin toiseen bemariin jos meno bemarilla maistuu vielä jatkossakin :) Tai sitten hommata mersun tai Audin :)

En usko että Markkukaan tarvii mitään mulkunjatketta tai haluaa todistella noilla autoilla jotain...En minäkään sitä tällä bemarilla tee tai sen takia sitä ostanut. Markku on viimosen päälle automies ja sattuu vaan tykkäämään nautinnolllista, laadukkaista ja mukavista peleistä. Eikä bemarikaan mikään täydellinen ole- ei ainakaan miun bemarini. Toki lähellä sitä. Olen kyllä tuonut ne kaikki huonotkin puolet täällä jo moneen kertaan esiin. Paljoa niitä ei ole esiin tullut mutta joitakin kyllä. Eikä tämä ole mikään erikoinen auto tai ei pitäisi ainakaan olla, mutta eipä mua haitannut kun tänään nätti ja varattu (sillä oli joku baskeripää mukana) 20-25v isobosainen ja hyvärunkoinen pitkähiuksinen blondi katsoi autoa ja minua pitkään, hymyili ja kääntyi vielä auton perään katsomaan joko autoa tai auton rekkaria...Kyllähän se yli 30v ukkelista tuntui ihan mukavalta. Mutta miksikään kullinjatkeeksi en tätä kyllä haalinut. Lähipiirissä on muitakin jotka ovat haksahtaneet bemuun.

Ei sit herneitä näistä teksteistäni :)

wtf

Tuo 1-sarjan bemu on vaan niin ruma että hyi helvetti. Samaa kastia on maasturimallit ja se vanha seiska yök.
Ainut mikä ei bemareista aiheuta oksennusrefleksiä on 5-sarja.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

clima

Kun täällä nyt vinkkejä vaihdellaan niin mikäs se on Peevelillä se kipuraja eurojen suhteen?

Kapa

Erkka

Lainaus käyttäjältä: clima - 05.08.10 - klo:21:02
Kun täällä nyt vinkkejä vaihdellaan niin mikäs se on Peevelillä se kipuraja eurojen suhteen?

Veikkaan 40 donaa. :P
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Tuksuu

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 05.08.10 - klo:21:01
eipä mua haitannut kun tänään nätti ja varattu (sillä oli joku baskeripää mukana) 20-25v isobosainen ja hyvärunkoinen pitkähiuksinen blondi katsoi autoa ja minua pitkään, hymyili ja kääntyi vielä auton perään katsomaan joko autoa tai auton rekkaria...Kyllähän se yli 30v ukkelista tuntui ihan mukavalta. Mutta miksikään kullinjatkeeksi en tätä kyllä haalinut. Lähipiirissä on muitakin jotka ovat haksahtaneet bemuun.

Jos se katseiden saaminen on autosta kiinni, niin aika heikosti menee.

Kyllä ne hyvärunkoiset naiset katsoo volkkarinkin sisälle  ;)

Juu ei näistäkään

JeanC

Paljoa niitä ei ole esiin tullut mutta joitakin kyllä. Eikä tämä ole mikään erikoinen auto tai ei pitäisi ainakaan olla, mutta eipä mua haitannut kun tänään nätti ja varattu (sillä oli joku baskeripää mukana) 20-25v isobosainen ja hyvärunkoinen pitkähiuksinen blondi katsoi autoa ja minua pitkään, hymyili ja kääntyi vielä auton perään katsomaan joko autoa tai auton rekkaria...Kyllähän se yli 30v ukkelista tuntui ihan mukavalta. Mutta miksikään kullinjatkeeksi en tätä kyllä haalinut. Lähipiirissä on muitakin jotka ovat haksahtaneet bemuun.

BLONDI ja ISOT BOSAT  ;D ;D.

Eilen kun ajoin Suitzalla Järvenpäässä, menin Prisman parkkihalliin. Käänsin Suitzasta vähän kahvaa niin 2, 30-35v nättiä brunettea käänsivät päätään, katsoivat joko hienoa kypärääni tai Suitzan rekisterikilpeä  ;D. Toinen rouvista (sormus sormessa) tuli sanomaan, "Onpa sinulla iso putki". Siihen heitin naurahtaen, VALTAVA  ;)

Ei herneitä  :)

Tuksuu

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 05.08.10 - klo:21:13
Toinen rouvista (sormus sormessa) tuli sanomaan, "Onpa sinulla iso putki". Siihen heitin naurahtaen, VALTAVA  ;)

Haha!

Aika Legendaa.

Alkaa menemään offtopickiksi.

Mutta Avensiksen jälkeen hyvä vaihtoehto voisi olla vaikkapa GTD golffi?  ::)

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 05.08.10 - klo:21:13
BLONDI ja ISOT BOSAT  ;D ;D.

Eilen kun ajoin Suitzalla Järvenpäässä, menin Prisman parkkihalliin. Käänsin Suitzasta vähän kahvaa niin 2, 30-35v nättiä brunettea käänsivät päätään, katsoivat joko hienoa kypärääni tai Suitzan rekisterikilpeä  ;D. Toinen rouvista (sormus sormessa) tuli sanomaan, "Onpa sinulla iso putki". Siihen heitin naurahtaen, VALTAVA  ;)

Ei herneitä  :)

Höh, minä hankin sitten vissiin väärän kulkupelin. Minua tai minun autoani tsekkailee vain +60v miehet. Mietinkin että joku ei nyt oo kohillaan....

Ps. Olihan putken pää varmasti kiiltävä ja kromattu?

JeanC

Mitkäs ne Peevelin kriteerit ovat?? Hinta, tilat, mylly yms??

JeanC

Tuksuu

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 05.08.10 - klo:21:19
Mitkäs ne Peevelin kriteerit ovat?? Hinta, tilat, mylly yms??

Niin? Vissiin tahdot tehoo ja näköö, mutta mitäs kokoo?

Markku J

Aika tunnevoittoisia kirjoituksia. Minulle ei mikään brändi ole lähtökohtana toistaan arvokkaampi - asema saavutetaan näytöillä kokemuspohjaisesti. Audit olivat loistavia - asiakaspalvelu per*****ä. Bemarit ovat olleet loistavia ja palvelu huippuluokkaa, Skoda RS oli aivan mahtava, Volkkarit tehtävänsä täyttäviä.

Kirjoittelin omat esitykseni siinä mielessä, että Peeveli voisi ehkä kokeilla Bemarinkin näkökulmaa. Itse olen kokeillut sen, ja VAGit. Kaikissa on sitä jotain. Mistään mul**n jatkamismeiningistä en ole minkään merkin kohdalla kokenut olevan kysymys. Autot otetaan autoina. VAGilla on paljon hienoja autoja, Bemarilla samoin - ja monella muulla merkillä. Mikä sitten kenellekin sopii, ja isoimpana tekijänä - minkälainen kauppa napsahtaa kotiin. Jos minulla olisi mennyt kauppa toivotusti, niin tilauksessa olisi nyt uusi Q7 Espoon Audi Centeristä. Lopputulos: Sinne en halua ikinä enää mennä, elleivät itse tule vastaan.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.08.10 - klo:21:24
Espoon Audi Centeristä. Lopputulos: Sinne en halua ikinä enää mennä, elleivät itse tule vastaan.

Niin onkos tuossa AC muuta vikaa kun eivät hyvittäneet tarpeeksi??

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 05.08.10 - klo:21:05
Käy koajamassa Yeti!

Peevelihän taisi jo käydä kokeilemassa Yetiä :)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: wtf - 05.08.10 - klo:21:02
Tuo 1-sarjan bemu on vaan niin ruma että hyi helvetti.

Tämäkö ruma???

Ei taatusti ole, vaan yksi kiehtovimman näköisistä nykyautoista! Hatchback on toki ruma kuin mikä.

Markku J

OT asiaa kai: AC ei vastaa sähköposteihin kuten odottaisin, vaan pitkällä viiveellä, ja asiakkaan käsittely kaikenkaikkiaan on kuin "liukuhihnalta" verrattuna BMW Laakkosen tapaan toimia. Siellä saa yksilöllistä palvelua ilman kiirettä, nopeat vastaukset ja jotain pientä ekstraakin kaupanteon yhteydessä (BMW -viini ja pienet lisukkeet - vaikka tiedän toki, että asiakas sen lopulta maksaa). Kovin iso ero on kokonaispalvelun asiakkuuskokemuksessa noiden liikkeiden välillä. Taitaa Bemukauppiaat enemmän uskoa tuotteeseensa ja pitävät kiinni asiakkaasta.

Mene vaan, Peeveli, sinne Bemukauppaan myös, ennenkuin päätät mitään. Saatat solmia pitkäkestoisen suhteen myyjään, joka todella haluaa hoitaa asiakkuussuhteen kanssasi. Näin minulle kävi, eikä suhdetta ole haitannut väliaikainen vierailu muissa merkeissä.

makkis

Pemmari on vähän semmoinen auto että normikoeajo ei aiheuta säväreitä sen kummemmin kuin missään muussakaan. Hyvä ajaa, laadukkaan makuinen joskin kulimallit spartalaisia jne. mutta niin on monet muutkin ja monista muista puuttuu tuo spartalaisuus. Pidempi koeajo (omistaminen) sitten jotenkin niittaa merkkiin. Itse aikanaan kun ekan bemarin hankin (vuoden 82 318i e21 vuosikertaa) olin siihen aivan tyytyväinen mutta toiseen merkkiin vaihtui. Hermo meni nopeasti ja piti tehdä paluu bemariin.

Useita syrjähyppyjä mahtuu autohistoriaan, mutta aina veri vetää takaisin penpeen. Omalla kohdalla syitä on varmasti moniakin, mutta primääriksi nostan tuon talviajettuvuuden. Takavedon ansiosta penpe on kertakaikkisen ylivertainen talvella, kesällä pärjää etuvedollakin. (Ok, Quattrosta ei ole kokemusta, neliveto lienee vielä parempi...). Sekondääri syy on se, että vaikka nämä on kuinka spartalaisia laitteita, niin nämä ei vaan kitise eikä rämise iän myötäkään. Korin paneelien saumat reuhottaa kun Ladassa, mutta kaikki kitinät sun muut helinät puuttuu menosta.

Kolmas on suorat kuutosbensakoneet. Niihin vaan rakastuu. Tästä olen joutunut ja tulen joutumaan tinkimään, mutta aina jos on mahdollisuus napata kiinni suoraan bensakuutoseen, niin ei kun kimppuun kuin sika limppuun. Että ne on paaaaaaallljon hienompia tekeleitä penpellä kuin millään muilla merkeillä. Tässä näkyy oma ikääntymiseni, minusta penpe on aina = suora kutonen + takaveto. Muut on markkinahapatusta.

Peeveli, hae maailmalta 130i. Paska vaan, kun niitä vaan ei ole.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy