Audi A5 chat

Aloittaja Flat, 29.01.10 - klo:13:10

« edellinen - seuraava »

Poikarukka

Pitkät valot on vitsi A5:ssä. Lyhyet on aika hyvät. Ensimmäisen kerran, kun pistin pitkät päälle meinasi itku tulla. Rämpytin päälle / pois, että näin eron. Kaipaisi rinnalle (omia)lisäpitkiä. Ehkä itselläni asiaan vaikutti, että edellinen auto oli alle vuoden vanha volvo, joka on tunnettu hyvistä valoistaan. On mihin verrata eikä vain xenon hypetystä. Niissäkin on muuten eroja.
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

rob-s

Olen nyt ajanut 2008 lähtien A5:lla (2 kpl) ja olen varmastin tottunut auton tuottamaan valomäärään eli ole huomannut sen olevan jotenkin tavallista heikompi. Pitkien osalta (big xenon) ymmärrän kritiikin koska sama lampun tuottama valo peilataan vaan eri tavalla.

Onko B8 prefacelift -> FL:ssä eroa?
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

rob-s

Jos TON-1 olisi ostamassa A5 niin tämä olisi aika "potentiaalinen":

http://www.nettiauto.com/audi/a5/5175072

Markku J

Tuo sama A5 minunkin pääni on useaan kertaan kääntänyt AC:ssä vieraillessani - tai ainakin ihan samanlainen esittelyauto. Tähän sopii upeasti black edition - jota edes takalasien tummenukset eivät onnistu niin täydellisesti pilaamaan, kuin useimmissa muissa automalleissa (johtuu viistosta kattolinjasta ja pienehköistä takasivulaseista). Jotain tuollaistahan minä ajattelin tilata ennen kuin A6 valloitti minut.

Ton-1

^^ Ihan siistinoloinen yksilö, itse en usko kumminkaan laittavani ikinä noin paljoa rahaa autoon kiinni.

Ja kallishan tuo on, miltei 'perus'versio ja käytettynä miltei 60 donaa.  ::)

Mutta ei tässä vaihto mielessä ole, oma antaa nyt hieman editoituna niin omanlaista kyytiä että tyytyväisiä ollaan, jos joku asia mättää niin lyöntiä tietty sais olla enempi tyyliin 3.0 TDI.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

jeremiah

Pojilla ollut autoissa (2.0t) lyhyen ajon jälkeen nakutusta konehuoneen puolelta? Ei kuulu sisälle, mutta jos avaat ikkunan, niin hyvin kyllä. Sellainen tiheä napu napu napu napu ääni. Ei kuulu yleensä aamulla heti lähtiessä, eikä pidemmän ajon jälkeen. Mietin vaan, että kun auto menossa ihan justiin toiseen huoltoon sitten ensimmäisen omistajan 25tkm teettämän LL-huollon. Idea vaihtaa öljyt, suodattimet ja kiinteä huoltoväli (15tkm). Takuuta autossa vielä vajaa kk jäljellä, niin olisi hyvä saada tuossa huollossa varmaan selville mistä se nakutus johtuu ja että menisi Audin piikkiin vielä jos sielä jotain on. Ideoita mistä voisi johtua ja mitä voisi ehdottaa huollolle tarkistettavaksi? Nehän esittää sielä varmaan idioottia tai sanoo "normia nakutusta"... Kunnes takuu loppuu ja jotain todella hajoaa.

Motin nakutus

Toinen asia. Kuinka pitkälle te ajatte tankillisella 98:a. Oletuksena, että kaikki ajo yhdistettyä. Itse ajelen Vantaa-HKI väliä arjet ja mitä nyt ruokakauppa etc viikonloppuisin. Kehiä, motareita, itäväylää ja lähiöitä. Kaasujalka ei myöskään ole erityisen raskas mitä nyt melkein aina se +10kmh nopeusrajoituksen lisäksi. Trippimittarissa on nyt noin 420km ja tietokone sanoo, että tankissa noin 80km verran löpöä. Katselin hieman tuossa tehtaan antamia lukuja... juu niihin voi helposti lisätä vaikka 2L enemmän per sata kilsaa, mutta silti tuolla hemmetin 62-litran tankilla pitäisi ajaa varmaan 700+km yhdistettyä. Vanhalla B7 2.0TQ:llakin rullasin yhdistettyä talvellakin noin 550-600. Romanitko sitä gasoa imee öisin tankista. Prkule ongelmia toisensa jälkeen.

avp

Lainaus käyttäjältä: mol - 03.11.12 - klo:11:50
Paljonkos avp:n autolla on ajettu? Uteliaisuuttani kyselen millaisella ajomäärällä tuommoinen vika voi tulla vastaan.

Aika vaatimattomat on kilometrit, eli 51tkm on mun autolla ajeltu. Laakkonen maksaa remontin, mutta saanee kyllä maahantuojalta osansa takaisin.

Ifa

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 03.11.12 - klo:15:28
Jos TON-1 olisi ostamassa A5 niin tämä olisi aika "potentiaalinen":

http://www.nettiauto.com/audi/a5/5175072

Kyllä on reteet verhoilut taas Audissa... :-[
Jotenkaan ei sovi minusta nuo tummennuksetkaan, jotka puolittavat hienon auton sivuprofiilin !
A5 Cab

Rauska

Lainaus käyttäjältä: jeremiah - 03.11.12 - klo:20:49
Pojilla ollut autoissa (2.0t) lyhyen ajon jälkeen nakutusta konehuoneen puolelta? Ei kuulu sisälle, mutta jos avaat ikkunan, niin hyvin kyllä. Sellainen tiheä napu napu napu napu ääni. Ei kuulu yleensä aamulla heti lähtiessä, eikä pidemmän ajon jälkeen.

Yleensä minä käynnistän koneen ja annan lämmetä jonkin aikaa ja tuolloin hetken päästä tuo naputus tulee kuuluviin. Tullut uudesta asti, joten kuulunee asiaan. Joku rele tms.

Toinen asia. Kuinka pitkälle te ajatte tankillisella 98:a.
Enpäs noin ole laskenut, mutta 10,6 l/100km menee seka-ajolla. Oliskohan n. 600 km?

NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 03.11.12 - klo:14:55
Pitkien osalta (big xenon) ymmärrän kritiikin koska sama lampun tuottama valo peilataan vaan eri tavalla.

Kyllä tuokin on hyvin paljon suunnittelusta kiinni. Mitä nyt itse olen uuden Eemelin kyydissä istunut, niin siinä on ihan hyvät pitkät, vaikka siinäkin on vain kaksoisksenonit.

Ifa

Lainaus käyttäjältä: jeremiah - 03.11.12 - klo:20:49
Pojilla ollut autoissa (2.0t) lyhyen ajon jälkeen nakutusta konehuoneen puolelta? Ei kuulu sisälle, mutta jos avaat ikkunan, niin hyvin kyllä. Sellainen tiheä napu napu napu napu ääni. Ei kuulu yleensä aamulla heti lähtiessä, eikä pidemmän ajon jälkeen. Mietin vaan, että kun auto menossa ihan justiin toiseen huoltoon sitten ensimmäisen omistajan 25tkm teettämän LL-huollon. Idea vaihtaa öljyt, suodattimet ja kiinteä huoltoväli (15tkm). Takuuta autossa vielä vajaa kk jäljellä, niin olisi hyvä saada tuossa huollossa varmaan selville mistä se nakutus johtuu ja että menisi Audin piikkiin vielä jos sielä jotain on. Ideoita mistä voisi johtua ja mitä voisi ehdottaa huollolle tarkistettavaksi? Nehän esittää sielä varmaan idioottia tai sanoo "normia nakutusta"... Kunnes takuu loppuu ja jotain todella hajoaa.

Ei tuo normaalilta kuulosta, vaikkei tuosta pätkästä saakkaan selvää mistä suunnasta ääni kuuluu, mulla ei ainakaan naputa oma A5, vaan käy ihan suht' nätisti kaiken aikaa...
Ainahan nämä TFSI koneet hieman rouheasti käyvät mutta kannattaa ilmanmuuta ottaa asia puheeksi kun huoltoon viet.
Minulla vaihdettiin vesipumppu takuuseen, olisko ollu vähän päälle 40tkm, mutta se piti vain lämpöisenä sellaista korkeahkoa kitinää/vinkunaa ja kun laski paisuntasäiliöstä
varovasti paineet pois niin lakkasi... ???
A5 Cab

jeremiah

Kuskin puolelta kuullosti nakuttavan enemmän tai kokonaan, mitä nyt noin korvamääräisesti kuuntelee. Ja tuntuu tosiaan, että lyhyen tai pienehkön ajon jälkeen metakka olisi kovin. Ollut kyllä uskomattoman paskaa onnea näiden rinkula-autojen kanssa. Milloin mitäkin outoa. Ja tuo kulutus pistänyt kanssa silmään. Todella tarkkaan 500km sekalaista ajoa sai ajettua tankillisella 98:a. Mielestäni täyttä paskaa jos ajoin vastaavalla B7 koneella (2.0tfsi quattro tiptronic) noin 50-100km pidemmälle samallaisella ajolla. Tämänhän pitäisi kulkea ennemminkin 50-100km sitä vanhaa pidemmälle. Ei tod näin päin.

Ifa

Lainaus käyttäjältä: jeremiah - 05.11.12 - klo:22:32
Kuskin puolelta kuullosti nakuttavan enemmän tai kokonaan, mitä nyt noin korvamääräisesti kuuntelee. Ja tuntuu tosiaan, että lyhyen tai pienehkön ajon jälkeen metakka olisi kovin. Ollut kyllä uskomattoman paskaa onnea näiden rinkula-autojen kanssa. Milloin mitäkin outoa. Ja tuo kulutus pistänyt kanssa silmään. Todella tarkkaan 500km sekalaista ajoa sai ajettua tankillisella 98:a. Mielestäni täyttä paskaa jos ajoin vastaavalla B7 koneella (2.0tfsi quattro tiptronic) noin 50-100km pidemmälle samallaisella ajolla. Tämänhän pitäisi kulkea ennemminkin 50-100km sitä vanhaa pidemmälle. Ei tod näin päin.
Ei kun marmorille ja nakutus puheeksi siellä, viet sinne juurikin tuollasen lyhyen ajon jälkeen kun ääni on pahimillaan...
Tuon oman auton todellinen keskikulutus on ollut viimeisillä n.30 000km:llä on 8.4L/100km.
Ehkä 80/20 matka/kaupunki ja 95E10:llä   ;)
A5 Cab

katteja

Moro.

Onko naputukselle löytynyt syytä..?
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

Newman

Lainaus käyttäjältä: katteja - 20.11.12 - klo:16:14
Onko naputukselle löytynyt syytä..?
Tuohan voi olla oikeastaan mitä tahansa. Aina aktiivihiilisäiliön magneettiventtiilistä johonkin vakavaan, esmes kiertokankien laakerointiin. Mitä tahansa. Mutta kyllä asia kannattaa tarkistuttaa.

katteja

Tarkastusta joo, mutta ajattelin kun asiasta jo yli kk niin olisi jollakin jo jotain konkreettista tietoa asiasta..
Kysytääs vielä että jos olette "tarkastaneet" niin missä, merkkarilla vai muissa huoltoliikkeissä..?
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

katteja

Hoplaa, joko "tikitykselle" tullut selvyyttä. EA888 moottoreista on kuulemma mennyt vesipumppuja, onkohan kallista remontoida..?
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

Ritzenhoff

^
^
^
http://www.iltalehti.fi/autot/2012113016394197_au.shtml

"Sen sijaan Audi A5 oli joukon musta lammas. Todellinen yhdistetty kulutus oli 2,5 litraa ilmoitettua suurempi ja kaupunkikulutus peräti 4,0 litraa suurempi. Myös ilmoitetut päästöarvot ylittyivät peräti 34 prosentilla." Voi olla et tämä on jo täällä huomioitukin, en jaksanut lkaa tarkemmin lukemaan.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

katteja

Alkanut klassinen kuume vaivata, eli buranaa nautittu A5 3.0 tdi Q:n takia, miksi ostaisin tai en ostaisi melkein 100tkm ajettua V6 3.0 dieseliä..

Eli kokemuksia koneesta arvon foorumilaisilla, mitä kannatta välttää tai harkita tarkkaan..
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

Qurdis

Tulin kysymään hieman mielipidettä seuraavasta paketista jonka pistän pian ostoon, mutta mietityttää väri vielä ja lisä varusteet.

Audi A5 Sportback Blackedition 3,0L TFSI 200 kw

Joko mustana tai valkoisena.

Lisäksi olen ruksitellut seuraavat varusteet:
Urheilualusta
5 paikkaa kuuluu hintaan
Audi Music Interface
Bang&Olufsen Soundsystem
ja lukkopultit

Puuttuukko mielestänne jokin elintärkeä lisävaruste ja jos olen ymmärtänyt niin valkoista pidetään parempana värinä tuohon blackeditioniin ja siihen olen siihenpäin kaartumassakin.

lortti

En tiedä mitä black editioniin tarkalleen kuuluu mutta tuon hintaiseen autoon itse ottaisin:
- Sisävalopaketti
- Rengaspainetarkkailu
- Automaattisesti himmentyvä sisäpeili

Ja koska ostat sportbackin eikä coupen niin silloin ilmeisesti takapenkilläkin istuu joku:
- 3-alue ilmastointi.

katteja

Navi, webasto..? ja jos ns kolikot riittää niin itse tykkäsin adaptiivisesta vakkarista koeajoautossa, vai millä nimellä se olikaan..
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Qurdis - 05.12.12 - klo:16:39
Tulin kysymään hieman mielipidettä seuraavasta paketista jonka pistän pian ostoon, mutta mietityttää väri vielä ja lisä varusteet.

Urheilualusta
5 paikkaa kuuluu hintaan
Audi Music Interface
Bang&Olufsen Soundsystem
ja lukkopultit

Puuttuukko mielestänne jokin elintärkeä lisävaruste ja jos olen ymmärtänyt niin valkoista pidetään parempana värinä tuohon blackeditioniin ja siihen olen siihenpäin kaartumassakin.

Moottoripuoli, hifit ovat ainakin kunnossa sekä loistava Black Edition paketti, mutta A5:een tarpeelliset pysäköintitutkat puuttuvat.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: Qurdis - 05.12.12 - klo:16:39

Urheilualusta
5 paikkaa kuuluu hintaan
Audi Music Interface
Bang&Olufsen Soundsystem
ja lukkopultit

Hienolla koneella on tulossa kyllä.
Toivottavasti on tulossa. Muistuipa mieleeni eräänkin metsurin postaus täyteen ladatusta Q7:sta, josta ei sen koommin sitten kuulunutkaan mitään.

Qurdis

Ymmärrän että hullu vatvominen asian tiimoilla saattaa olla hieman tuskastuttavaa sivustakatsojien mielestä, mutta auton aion hankkia ja tuolla koneella enää pitää kahteen paperiin saada nimi ja sitten odotella herkeämättä auton tuloa. Surffasin läpitse osto topicin ja tämän ja mielestäni ei mitään hirveän oleellista tuosta varustelistasta puutu, korjatkaa jos olen väärässä.

Kävin jo alkusyksystä koeajamassa A5 2,0 litrasen version sekä a4 avantin ja siitä se rakkaus syntyi ja tuska ja kyyneleet tuli kun hyppäsi -96 vuoden 1.3 corollaan.

Tämän jälkeen pyörin ja mietin ostopäätöstä ja nyt olen päättänyt jäädä tänne Venäjälle töihin ja sehän on aivan otollinen kohta ostaa kyseinen auto kaikkine verohelpotuksineen ja muine systeemeineen.

:P

rob-s

LainaaAlkanut klassinen kuume vaivata, eli buranaa nautittu A5 3.0 tdi Q:n takia, miksi ostaisin tai en ostaisi melkein 100tkm ajettua V6 3.0 dieseliä..

Eli kokemuksia koneesta arvon foorumilaisilla, mitä kannatta välttää tai harkita tarkkaan..

Viimeiset 3 vuotta olen nyt ajanut ko. automallilla/moottorilla ja vaikken ole mikään dieselfani niin edelleen hymyssäsuin mennään:)
..nyt olisi kylläkin tarkoitus vaihtaa uuteen jossa on myös takaovet.

rob-s

Lainaakyyneleet tuli kun hyppäsi -96 vuoden 1.3 corollaan.

Tämän jälkeen pyörin ja mietin ostopäätöstä ja nyt olen päättänyt jäädä tänne Venäjälle töihin ja sehän on aivan otollinen kohta ostaa kyseinen auto kaikkine verohelpotuksineen ja muine systeemeineen.

Sehän on todennäköisin seuraaja -96 1,3 corollalle..A5 3.0TFSI..:)

Mitä tällainen ylempänä kuvailtu peli kustantaa itänaapurissa?

Pekka T

^ Hirveä raksutus kuuluu tänne asti, A5 sb 3,0 TFSI ... siinäpä olisi oiva perhekuljetin minulle.  :D
BMW 328 i xDrive -13

Qurdis

Blackedition sisältää nämä:
Musta optiikka -paketti
Musta sisäkaton verhoilu
Tummennetut taka- ja takasivulasit
Alumiinivanteet 19" , 5-puolainen titaaninharmaa "Rotor-design"
Xenon Plus -ajovalot
Nahalla päällystetty monitoimiurheiluohjauspyörä, 3-puolainen
Urheiluistuimet
Vakionopeussäädin
Bluetooth-Hands-free -liitäntä
Informaatiojärjestelmä värinäytöllä, sis. taloudellisuusohjelman, ajotietokoneen ja "Auto-Check" -järjestelmän Keskikyynärnoja etuistuimien välissä, sis. säilytyslokeron
Paikallaanpitoavustin

Luultavasti jos lantit riittää niin teknologiapaketti, joka sisältää adaptiivisen vakinopeussäätimen eteen ja taakse parkkitutkan ja audi active lane assistin.

Noh kun kaikesta saa verot pois niin kyllähän tuon auton hinta tippuu vajaa 40kâ,¬ alaspäin.  ;D

Pekka T

^ No tuo teknologiapaketti sitten ehdottomasti vielä mukaan, parkkitutkat ovat viitoseen tarpeelliset ja adaptiivinen vakkari on aivan huippua.  :)
BMW 328 i xDrive -13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy