Audi A5 chat

Aloittaja Flat, 29.01.10 - klo:13:10

« edellinen - seuraava »

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Jubilee - 23.10.12 - klo:16:03
tere,
täällä kun on teitä useampi joka ajelee päivittäiset ajot A5 niin kysynkin konsultoivana kysymyksenä teiltä virta-avaimesta.
Appiukolla on -10 A5 3.0TDI manuaali. Kun moottorin sammuttaa, pitäisikö avaimen lähteä lukkopesästä ns. automaattisesti, oli sitten vaihdevapaalla tai ei vai pitääkö olla esim. käsijarru päällä tai kytkin pohjassa tjtn. kun avaimen haluaa irti?
On nimittäin toistuvia kertoja käynyt niin, että avain ei olekaan vetämällä tullut ulos ennenkuin auton on uudestaan startannut. Onkohan kyse käyttäjästä vai mistä?

kiitos,
Se on ihan feature että se saattaa jäädä siihen joskus jumiin. Sama homma A4:ssa. Joskus se vaan jää sinne jumiin jos sen koittaa liian nopeasti vetää ulos sieltä sammuttamisen jälkeen.

EDIT:

rob-s

Tuo "wait 5 seconds" on varmaan liioittelua mutta jos odottaa sekunnista kahteen ennen kuin nykäisee avainta, niin tuleehan se ulos.

Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 23.10.12 - klo:21:51
Tuo "wait 5 seconds" on varmaan liioittelua mutta jos odottaa sekunnista kahteen ennen kuin nykäisee avainta, niin tuleehan se ulos.
Jep, ei siinä kyllä viiittä sekuntia tartte odottaa.

Jubilee

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 23.10.12 - klo:16:10
Se on ihan feature että se saattaa jäädä siihen joskus jumiin. Sama homma A4:ssa. Joskus se vaan jää sinne jumiin jos sen koittaa liian nopeasti vetää ulos sieltä sammuttamisen jälkeen.

EDIT:

Kiitos neuvosta ja kuvallisesta ohjeistuksesta. Välitin kuvan asianosaiselle terveisin, että ei yritä irroittaa avainta samaan hengen vetoon kun sammuttaa moottorin.
Ex vag Ibiza ST, Leon ST

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 23.10.12 - klo:21:51
Jep, ei siinä kyllä viiittä sekuntia tartte odottaa.

Tekstistä päätellen oikein venytettyjä sekuntteja.   :)

A6:n käynnistysnappiin jo tottuneena, tuntuu tuollainen avainmokkulan tökkiminen todella vaivalloiselta.  :D
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 23.10.12 - klo:21:51

Tarkemmin tuota Pertsan laittamaa ohjetta kun tutkii, niin siinä puhutaan .5 ja 1/2 sekunnista eikä 5:stä sekunnista.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 23.10.12 - klo:22:47
Tarkemmin tuota Pertsan laittamaa ohjetta kun tutkii, niin siinä puhutaan .5 ja 1/2 sekunnista eikä 5:stä sekunnista.
Oikeassa olet. Eikä tarvi oikeastaan edes tarkemmin tutkia kun selvästihän siinä niin lukee, tai melkein selvästi ;)

rob-s

Lainaaniin siinä puhutaan .5 ja 1/2 sekunnista eikä 5:stä sekunnista

Totta:)  (miksei siinä lue 0,5 sec? Liekö jenkkitapa tuo .5)

al

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 23.10.12 - klo:22:53
(miksei siinä lue 0,5 sec? Liekö jenkkitapa tuo .5)

Aivan turhahan se nolla on siinä edessä :P Tuo tapa toimii muuten taskulaskimissakin: jos tarvitsee näppäillä esim "0.5" niin nollaa ei tarvitse painaa alkuun, vaan "." ja "5" -napit riittää. [/offtopic]

audion

Kyllä näissä ihan vikojakin on ollut. Itsellä oli vaidekepin asentotieossa jotain mälsää, kun s-tronicissa pitää olla keppi P-asennossa ennen kuin avain irtoaa, sitä piti painaa eteen päin ennen kuin avain irtosi. Joskus ei silloinkaan, vaan piti startata ja sammuttaa. Säätämällä korjaantui marmorilla.

avp

Uutena A5 3.0 tdi quattron omistajana kyselisin 3.0 tdi koneen tyhjäkäynnin kierroksista.
Olen nyt omistanut autoni (vm2008) vajaat kaksi kuukautta, ja nyt vasta olen kiinnittänyt huomion yllättävän korkeisiin tyhjäkäynnin kierroksiin. Lämpimässä koneessa kierrokset ovat jossain 900-1000 kierr./min tasolla. Mun mielestä melko korkeat kuutoskoneelle?
Millaisilla kierroksilla muiden koneet pyörivät?

Markku J

Minulla oli 700 rpm paikkeilla tyhjäkäynti. Eiköhän tuo ole helppo säädättää alemmas.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: avp - 29.10.12 - klo:11:15
Uutena A5 3.0 tdi quattron omistajana kyselisin 3.0 tdi koneen tyhjäkäynnin kierroksista.
Olen nyt omistanut autoni (vm2008) vajaat kaksi kuukautta, ja nyt vasta olen kiinnittänyt huomion yllättävän korkeisiin tyhjäkäynnin kierroksiin. Lämpimässä koneessa kierrokset ovat jossain 900-1000 kierr./min tasolla. Mun mielestä melko korkeat kuutoskoneelle?
Siis onko aina? DPF-polton aikana tyhjäkäyntikierrokset ovat ihan tarkoituksella vähän korkeammalla.

msvahn

Meillä molemmissa autoissa (CAPA ja CCWA) siinä 650-700rpm paikkeilla lämpimänä. Poltto päällä tai kylmänä 800rpm pinnassa.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

avp

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 29.10.12 - klo:11:45
Siis onko aina? DPF-polton aikana tyhjäkäyntikierrokset ovat ihan tarkoituksella vähän korkeammalla.

Nyt viikon mittaisella seurannalla pyörinyt koko ajan 900-950kierr./min paikkeilla.
No pitänee seurailla vielä pidemmän aikaa. Vaihtoauton takuu voimassa, joten pitää kiikutella töpseliin jos ei rauhoitu. Kiitoksia kaikille kierros infoista, jotain 650-700 kierr./min ajattelinkin sen normaalisti olevan.

rob-s

LainaaLämpimässä koneessa kierrokset ovat jossain 900-1000 kierr./min tasolla. Mun mielestä melko korkeat kuutoskoneelle?

Itsellä siinä 700 nurkilla ja jostakin syystä talvella hitusen korkeammat. Tyhjäkäynti on tosiaankin VAG-Com:lla säädettävissä ylös/alas.

avp

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 29.10.12 - klo:17:32
Itsellä siinä 700 nurkilla ja jostakin syystä talvella hitusen korkeammat. Tyhjäkäynti on tosiaankin VAG-Com:lla säädettävissä ylös/alas.

Testi jatkui töistä kotiin ajaessa:
- Starttasin auton --> kierrokset olivat noin 700.
- Pysähdyin ensimmäisiin valoihin noin 1km matkan jälkeen --> kierrokset noin 950.
- kotona parkkipaikalla 20km ajon jälkeen --> kierrokset noin 950.
- sammutus ja uusi starttaus --> kierrokset noin 700.
- pieni kaasun painallus, niin että kierrokset noin 1500 ja kaasu pois --> kierrokset jumahtivat taas 950 paikkeille.
- toistin vielä kaksi viimeisintä kohtaa --> sama tulos.
Eli ensimmäisen kaasunpainalluksen jälkeen tyhjäkäyntikierrokset nousevat 950:een ja siellä pysyvät.
hmmm...

exari

Onkohan akun lataus/kunto heikko?  Omassa golhvissa piti pakkasilla paljon kovempaa tyhjäkäyntiä. (lyhyt työmatka) siis  normi 600.pakkasella työmatkaajon (12 min)jälkeen. 800-900.

msvahn

Nyt vois olla paras hetki lyödä auto testerin nokkaan. Meitä foorumilaisiakin löytyy ympärimaata, joilla pelit ja vehkeet, niin saa puolueetonta tietoa auton tilasta.
Nykykalusto

avp

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 29.10.12 - klo:19:32
Nyt vois olla paras hetki lyödä auto testerin nokkaan. Meitä foorumilaisiakin löytyy ympärimaata, joilla pelit ja vehkeet, niin saa puolueetonta tietoa auton tilasta.

Näinhän se taitaa olla. Audicenterin pikahuoltoon huomenna. Eiköhän hekin puolueetonta tietoa anna, kun eivät itse joudu mahdollisiksi maksumiehiksi (auto ostettu laakkoselta)   ;)
Kiitoksia kaikille vastauksista.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: avp - 29.10.12 - klo:20:12
Näinhän se taitaa olla. Audicenterin pikahuoltoon huomenna. Eiköhän hekin puolueetonta tietoa anna, kun eivät itse joudu mahdollisiksi maksumiehiksi (auto ostettu laakkoselta)   ;)
Kiitoksia kaikille vastauksista.

Jos kerran pääkaupunkiseudulta olet, niin onhan meitä VCDS-kaapeleineen, ettei tartte rahaa käyttää tuohon esitutkintaan. Itse olen huomenna messukeskuksessa, mutta muina päivinä pystyn kyllä raahaamaan läppäriä mukana työmatkat HKI-Espoo-Lohja sektorilla jos pitää vikamuistit tsekata. Vielä jos liikun Audilla Golffin sijaan, niin voi katsoa vertailuarvoja. Kumpi moottorikoodi sulla on? CAPA vai CCWA? Kummalla saavun?  ;D
Nykykalusto

avp

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 29.10.12 - klo:21:47
Jos kerran pääkaupunkiseudulta olet, niin onhan meitä VCDS-kaapeleineen, ettei tartte rahaa käyttää tuohon esitutkintaan. Itse olen huomenna messukeskuksessa, mutta muina päivinä pystyn kyllä raahaamaan läppäriä mukana työmatkat HKI-Espoo-Lohja sektorilla jos pitää vikamuistit tsekata. Vielä jos liikun Audilla Golffin sijaan, niin voi katsoa vertailuarvoja. Kumpi moottorikoodi sulla on? CAPA vai CCWA? Kummalla saavun?  ;D

Juu pääkaupunkiseudulta olen ja CAPA koneinen auto. Lupasivat kuitenkin esitutkinnan pikahuollossa ilmaiseksi. Johtuu varmaan siitä, että ovat jo audicenterissä korjanneet autoni etuikkunoiden tiivistyksen ja tankinluukun vaihdon laakkosen piikkiin.
Iso kiitos kuitenkin tarjouksesta. Täällähän on avuliasta porukkaa  :)

msvahn

Joo toki autetaan jos osataan. :)

Hieno juttu, että saat selvitettyä tuon. Vaimon autossa on myös tuo CAPA moottori, joten jatkossakin löytyy vertailupari moottorin osalta vaikka a4:nen onkin.
Nykykalusto

avp

Kaapelissa käytetty tänään. Tuomio --> imusarjat vaihtoon.
Imusarjanläppien akseleissa kuulemma väljää tms.. Korjausarvio 1700â,¬   :o
Jotenkin tuntuu, ettei tyhjäkäyntiongelmat tuosta johdu, mutta on mun perstuntuma ennenkin väärässä ollut. Parin vkon päästä viisaampana tästä. No pääasia on, että Laakkonen ja Audi taistelevat kumpi maksaa, enkä minä ja joku muu taho.

Ton-1

Vaikka en olekaan rotor:ien ystävä niin tässä on kyllä hyvä yhdistelmä.  8)

http://fourtitude.com/news/aftermarket_tuner_news/sema-2012-gmg-presents-world-challenge-sport-suspension-for-audi-rs-5/
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Poikarukka

Rotoreitakin kai on erilaisia. Perussetti 19" A5/S5 jossa isompi ET-luku ja RS5 malli 20", jossa enemmän syvyyttä.
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

mol

Paljonkos avp:n autolla on ajettu? Uteliaisuuttani kyselen millaisella ajomäärällä tuommoinen vika voi tulla vastaan.

ARIMO

Tervehdys,

A5 2,0 tdie:llä on ajettu nyt 9 tkm. Tässä plussa ja miinukset:

+tyylikäs ulkonäkö
+taloudellinen moottori, keskikulutus noin 5 l/100 km. Jos ajelee nätisti 80 -90 km/h vauhdilla, kulutus on ollut alle 4,5 l/100 km. Hyvä lukema näinkin isolle autolle.
+riittävät tilat
+Sporttipenkit erittäin hyvät
+sisätilojen viimeistely
+kohtuullisen hiljainen
+business paketin varusteet riittävät
+concert soitin ollut yllättävän hyvä
+ajettavuus varauksella (ohajuksen keskialue)

-lämpenee hitaasti jo pikkupakkasilla
-valot todella surkeat, tästä ajattelin valittaa seuraavassa huollossa. Tämän hintaluokan autossa pitää olla paremmat valot. En tiedä onko ominaisuus vai vika...
-pitkät välitykset
-ohjauksen keskialueen tahmeus ajoittain. Kävin näyttämässä tätä korjaamolla. Kuulemma oli vikakoodi päällä ja tekivät samalla kampanjapäivityksen ohjaukseen. Ohjaus ei mielestäni ole vieläkään täysin kunnossa. Onko muilla ollut vastaava vikaa / ominaisuutta? Autossa renkaina 17" 225/50

Suunnitelmissa on hankkia taakse roiskeläpät ja ensi kesäksi 18" vanteet.
Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

Totuuden Torvi

Lainaus käyttäjältä: ARIMO - 03.11.12 - klo:12:31
-lämpenee hitaasti jo pikkupakkasilla
-pitkät välitykset

Sinulla on TDIe, nuo kaksi ovat melko lailla ominaisuuksia tuossa autossa.

-valot todella surkeat, tästä ajattelin valittaa seuraavassa huollossa. Tämän hintaluokan autossa pitää olla paremmat valot. En tiedä onko ominaisuus vai vika...

Valitettavasti ominaisuus A5:ssa. A4:ssa samoin.

Suunnitelmissa on hankkia taakse roiskeläpät ja ensi kesäksi 18" vanteet.

Kulutus lähteekin sitten nousuun  ;)

Omat kokemukset 1.8TFSI koneesta, ovat melkein pelkästään positiiviset, lämpenee melko nopeasti, kuluttaa kohtuudella (7,5l/100km, laskettu kulutus) ja kulkee oikein mukavasti. Vikoja 0, huonoja ominaisuuksia muutama, valot ja kohtuullisen kova rengasmelu.

auski

Itse olen ollut tyytyväinen valoihin, onko harmistuksen aiheena kantavuus, kuvio vai mikä?
Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 155 kW Quattro S-Tronic 2011

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy