Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

jarruvalo

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 09.01.16 - klo:19:19
sen vähän mitä kerkesin ajaa näillä kovilla pakkaskeleillä, minulle jäi vaikutelma että bmw X1 8portainen laatikko oli upea ja räsän dsg oli toimiva. Räsällä oli ajettu vain 100 km ja kuten sanoin pakkanen oli kova joten saattaa olla se vaikutti dsg:n antamaan vaikutelmaan.

4x4 dsg ei tehnyt suurta vaikutusta, ehkä oli liian samanlainen kuin oma auto. Jospa 4x4 saisi manuaalilaatikolla niin se olis helpompi ostaa....

Olen pettynyt (mutta en yllättynyt) oman räsän arvon alentumisesta vajaassa kahdessa vuodessa.
Laskentatavoissa on eroja. Voisin kuvitella, että Bemu-deeleri hyvittää 7400 vähemmän, kuin ovh?
ex vag: Octavia rs tsi combi- 14
ex Vag: Octavia 1.8 tsi DSG Elegance Combi -11
ex Nissan X-trail -08
ja 10 muuta ritsaa

Candywhite

skoda kauppiaan hyvitys oli yli 10% parempi kuin bmw kauppiaan. sinänsä hassua kun huomio X1 selkeästi kalliimman hinnan.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

Pietu

Ois kysymys tästä varusteesta: Performance Mode Selection - RS ajoasetuksen valinta.
Jos tuon jättää ruksimatta uuteen autoonsa, niin mitä siinä menettää (pierettimen lisäksi)? Onko se jotenkin "pakollinen" varuste uuteen autoon, jota ilman ei voi elää?
RS Combi -19

Jyri

Aiheesta löytyy oma ketju, kuten muistakin varusteista, haulla löytää.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=17959.0

Candywhite

Viikon jahkailun jälkeen tein päätöksen seuraavasta autostani.
nykyinen
VRS TDI manuaali, combi, Candy White
webasto
lämmitettävä tuulilasi
gemini 18" antrasiitti
navi amundsen
Canton
aurinkokatto
nahkapenkit.
musta paketti

Uusi
VRS TDI 4x4 dog, combi, race blue
winter pack
gemini 18" antrasiitti
navi amundsen
aurinkokatto
nahkapenkit
peruutustutka
230v pistoke
musta paketti (uskomaton hinnan nousu)

nykyinen auto on ollut niin kiva että en malttanut luopua mistään lisävarusteesta, paitsi cantonista joka oli minun mielestä suuri pettymys. vaikka ei paljoa maksanut niin silti oli pettymys ja siksi jäi pois uudesta autosta.
Vaikka kuinka yritin, niin en löytänyt parempaa pakettia nykyiseen käyttööni. (vaikka vielä toivoisin että auto olisi hiljaisempi). värivaihtoehdot ovat vielä aika suppeat... kirkas valkoinen kuten Audin Glazier White olisi tervetullut.

toimitus ajaksi arvioitiin 3-4 kuukautta.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

Haq

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 11.01.16 - klo:21:24
Viikon jahkailun jälkeen tein päätöksen seuraavasta autostani.
nykyinen
VRS TDI manuaali, combi, Candy White
webasto
lämmitettävä tuulilasi
gemini 18" antrasiitti
navi amundsen
Canton
aurinkokatto
nahkapenkit.
musta paketti

Uusi
VRS TDI 4x4 dog, combi, race blue
winter pack
gemini 18" antrasiitti
navi amundsen
aurinkokatto
nahkapenkit
peruutustutka
230v pistoke
musta paketti (uskomaton hinnan nousu)

nykyinen auto on ollut niin kiva että en malttanut luopua mistään lisävarusteesta, paitsi cantonista joka oli minun mielestä suuri pettymys. vaikka ei paljoa maksanut niin silti oli pettymys ja siksi jäi pois uudesta autosta.
Vaikka kuinka yritin, niin en löytänyt parempaa pakettia nykyiseen käyttööni. (vaikka vielä toivoisin että auto olisi hiljaisempi). värivaihtoehdot ovat vielä aika suppeat... kirkas valkoinen kuten Audin Glazier White olisi tervetullut.

toimitus ajaksi arvioitiin 3-4 kuukautta.

Kuulostaa todella hyvältä.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

opar

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 11.01.16 - klo:21:24
Uusi
VRS TDI 4x4 dog, combi, race blue

Onnittelut valinnasta! Ei kuulosta ollenkaan pahalta. RS-klubi jatkaa kokoontumistaan Epsoossa 😉 Dog lienee DSG!?

Pietu

Skoda OCTAVIA Combi 2,0 TDI 4x4 RS DSG Autom. lähti tilaukseen loppujen lopuksi. Aluksi en ajatellut 4-vetoa ollenkaan, mutta Skoda magazinessa oli juttu 4-vedosta. Se sai kiinnostuksen heräämään 4-vedosta. Kävin eilen vielä koeajolla ja sen jälkeen muutettiin tilaus 4x4 malliksi. Mielenkiinnolla odotan auton saapumista. Aikaisemmissa autoissani ei ole ollut dieseliä, automaattia ja 4-vetoa. Uudessa on nuo kaikki. Nykyinen auto on Octavia 1.4 elegance combi.
RS Combi -19

Haq

Ei näytä ainakaan vähentävän tuo neliveto RS Skodan myyntiä. Melko moni on jo täällä ilmoittanut olevansa kohta sellaisen omistaja. Toissapäivänä myyjä mainitsikin siihen liittyen, että olis myyntiin muutenkin tullut ihan eri tahti kuin oli koko syksyn.
Nyt: Octavia TDI 4x4 RS DSG -16
Ex: Octavia TDI RS DSG -10
Ex: Octavia RS -06
Ex: Octavia 2.0 -00

Pietu

Lainaus käyttäjältä: Haq - 13.01.16 - klo:07:30
Ei näytä ainakaan vähentävän tuo neliveto RS Skodan myyntiä. Melko moni on jo täällä ilmoittanut olevansa kohta sellaisen omistaja. Toissapäivänä myyjä mainitsikin siihen liittyen, että olis myyntiin muutenkin tullut ihan eri tahti kuin oli koko syksyn.

Samaa sanoi minunkin myyjä. Etuvetoisia on vaihdettu nelivetoisiksi liukkaiden kelien alettua. Hän sanoi, että syksyllä myytiin muutamia nelivetoisia ja nyt selvästi enemmän. Syksyn lanseeraus meni ihmisiltä ohi. Winter pack kaupan päälle lisää varmaan myyntiä muutenkin ja samalla laitetaan neliveto mukaan.
RS Combi -19

Tapetti

Onko kukaan teettänyt ylimääräistä öljynvaihtoa uuteen? Itse ajattelin näin tehdä jossakin 3-5tkm välissä  ;D

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Tapetti - 15.01.16 - klo:15:29
Onko kukaan teettänyt ylimääräistä öljynvaihtoa uuteen? Itse ajattelin näin tehdä jossakin 3-5tkm välissä  ;D
Minulle ainakin luovutuksessa sanottiin että ei tarvitse, vaan ajotietokone ilmoittaa öljynvaihdon tarpeesta. Näin L&K:n tapauksessa.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Tapetti - 15.01.16 - klo:15:29
Onko kukaan teettänyt ylimääräistä öljynvaihtoa uuteen? Itse ajattelin näin tehdä jossakin 3-5tkm välissä  ;D

Itse jätin teettämättä, en viitsinyt ajella 70 km suuntaansa merkkihuoltoon. En myöskään uskaltanut ottaa riskiä "Pärnäsen korjaamolla", vähintään käytetty öljy pitää merkitä kuittiin ja säilyttää auton papereiden joukossa. Muuten valmistaja voi vetäytyä vastuusta, jos moottori vuosia myöhemmin kilahtaa. Eli huoltohistoria pitää olla dokumentoitu käytettyä öljylaatua myöden. Ensimmäinen öljynvaihto tehtiin 14 kuukauden perästä, ajotietokoneen ilmoittamana aikana, "pienen" huollon yhteydessä. Mittarissa taisi olla 11tkm.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Peltikorva

Lainaus käyttäjältä: Tapetti - 15.01.16 - klo:15:29
Onko kukaan teettänyt ylimääräistä öljynvaihtoa uuteen? Itse ajattelin näin tehdä jossakin 3-5tkm välissä  ;D

Teetätin ylimääräisen öljyn & suotimen vaihdon kun Sotka oli 2kk ja 4600 km ajettuna. Kyllähän myyjä ja kaikki sanoivat että Ei Tarvitse vaihtaa, noh ei tarvitsekkaan Mutkun Halusin. Myyjä sanoi myös että ei tarvitse tehdä ruosteenestokäsittelyä mutta teetätin Täysturvan (Haarniska JKL) siitä huolimatta. Ja maalipintakäsittelynkin teetätin jo ennen ensiöljyjen vaihtoa. Tarve ja Halu ovat eri asioita.  ;D Jatkossa meinasin vaihdattaa öljyt&suotimen 15 tkm välein.
Octavia 1.8 TSI 4x4 DSG L&K (vm.-15). Michelin Primacy 4 225/40/18". Continental ContiVikingContact 7 KitKat 205/55/16".

Candywhite

Lainaus käyttäjältä: Haq - 13.01.16 - klo:07:30
Ei näytä ainakaan vähentävän tuo neliveto RS Skodan myyntiä. Melko moni on jo täällä ilmoittanut olevansa kohta sellaisen omistaja. Toissapäivänä myyjä mainitsikin siihen liittyen, että olis myyntiin muutenkin tullut ihan eri tahti kuin oli koko syksyn.

Eiköhän tuo räsä ole ole jo elinkaaren loppupäässä. Nyt lanseerataan 'uusia' versioita jotta myyntiä saadaan pidettyä edes jollaiin tasolla. Kohta tulee 4x4 bensa, sitten facelift jossa uudet 2.0 diesel moottorit, siitä taas vuosi niin 4x4 saa uudella dieselillä, sitten tehokas 4x4 jne.

vaikka 4x4 räsä on jo vanhaa/vanhentunutta tekniikkaa, silti ostin sellaisen :-) Osittain myös senkin vuoksi että käytetty räsä on nyt arvokkaampi kuin vuoden päästä jolloin niitä on paljon tarjolla.

(parempi ostaa sellainen johon varaa kuin sellaisen jota haluaa mutta ei ole varaa)
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 16.01.16 - klo:11:37
vaikka 4x4 räsä on jo vanhaa/vanhentunutta tekniikkaa, silti ostin sellaisen :-) Osittain myös senkin vuoksi että käytetty räsä on nyt arvokkaampi kuin vuoden päästä jolloin niitä on paljon tarjolla.
Kyllä ne on yleensä olleet käytettynäkin haluttuja, siis sellaiset autot jotka on olleet suosittuja uusina.

Laars

Jotenkin en jaksa uskoa, että 4x4 bensa olisi tulossa, vai löytyykö jostain huhupuheita?

Candywhite

Lainaus käyttäjältä: Laars - 16.01.16 - klo:11:56
Jotenkin en jaksa uskoa, että 4x4 bensa olisi tulossa, vai löytyykö jostain huhupuheita?

Miksi ei tulisi? Eihän diesel 4x4 pitänyt tulla, mutta kysyntää oli ja tuotantokapasiteettia oli joten tuote tuli markkinoille. Sama tulee käymään bensaversiolle, kyse on vain milloin?
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

Laars

Se leikkaisi liikaa VW, Seat ja Audi myyntiä?

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 16.01.16 - klo:12:00
Miksi ei tulisi? Eihän diesel 4x4 pitänyt tulla, mutta kysyntää oli ja tuotantokapasiteettia oli joten tuote tuli markkinoille. Sama tulee käymään bensaversiolle, kyse on vain milloin?
Jos Skodalla yhtään osataan pelata, niin Faceliftistä tulisi 4x4 TSI DSG, mahdollisesti jopa 280 pannulla. Saisivat aikamoisen läjän nykyisiä RSiä päivittämään uuteen.

Laars

#6470
En epäile hetkeäkään etteikö menisi kuin kuumille kiville, mutta miten kävisi Cupran ja Golf R:n kauppa?

Toivottavasti tulisi, ostaisin itsekin sellaisen  :)

Candywhite

En millään jaksa uskoa että Skodan tuotteita valitaan sen mukaan miten VW autoille käy. Kilpailijat ovat  kaikki muut merkit. Pitää muistaa että Euroopassa Skoda ja VW ovat ihan eri brändejä.

Uusia malleja tulee sitä tahtia kun on kapasiteettia valmistaa niitä.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

jaripetteri

Skoda vaan ei taida saada itse päättää mitä kaikkia voimalinjoja se saa käyttää vaan emoyhtiö määrää sen, jos ei muuten niin sisäisellä hinnoittelulla. Mutta koska Superbissa on tuo 280hv 4x4 niin en pidä mahdottomana että se Ocuukin saataisiin... :)
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Tapola

Onnittelut Haqille uudesta autosta. Minäkin päätin tänään viikon pohtimisen jälkeen päivittää uuteen RS TDI 4X4 Combiin. Kaupat tehtiin Mäkelän autoon Järvenpäähän missä väliraha jäi kohtuulliseksi. Varustelista pitkälti nykyisen RS TDI DSG HB mukaan:

- Winter Pack
- Canton
- Performance mode selection
- Amundsen
- Lane assistant

Seuraava ihmetyttää:

-konfiguraattorissa ei anna valita Challenge pakettia, ilmoittaa ristiriidasta johonkin toiseen varusteeseen? Kuitenkin parissakin saamassani tarjouksessa on yhdistetty em. varusteisiin? Missä klikkaa vai paljastuuko myyjälle vasta myöhemmin?

- KESSYstä ei ole mainintaa vakiovarusteena, konfiguraattorissakin ainoastaan Hälyttimen yhteydessä - onko KESSY vielä vakiovaruste?

Näillä mennään tällä erää: ensimmäinen nelikko ja farkku, väriksi Black Magic johon ihastuin täysin viikko sitten näyttelyssä :-) Arvioitu toimitus kesäkuu 2016.

-T
--
VW e-Golf 2019 / Enyaq iV 60 2021

Ocu

Kävin kokeilemassa neliveto Räsää, oli mahtava peli. Oma tilattu vajaavetoinen kohta hyppysissä, mielessä kävi josko vielä yrittäisi kääntää nelivedoksi! Dieseli tuntui pirteämmältä kuin syyskuussa koeajamani.
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Jarski80

Keväällä pääsee liittymään RäSästen omistajien joukkoon. Melkein pari vuotta tuota tuli mietittyä emännän kanssa ja nyt sai mukavan tarjouksen ja kaupanpääliset.
Reilu viikko sitten tilattu:

2.0 TSI RS Combi

-Manuaali
-Candy White
-Winter pack (ilmaiseksi kampanjan ansiosta)
-Canton
-Vetokoukku
-Challenge
-230V pistoke
-Tavaratilan väliverkko
-Alustan suojamuovit
-Akkuvahti ja tilpehöörit
-Taakse roiskeläpät, eteen kuuluukin ilmeisesti vakiona
-Finikorin ruostesuojaus ennen luovutusta

Kaupan päälle tuli myös kampanjana 60tkm / 3 vuoden huolenpitosopimus. Erikseen tuskin tuosta maksaisi, mutta kaupanpäällisenä on ihan mukava lisä.
Maalipinnalle pitäisi keksiä mahdollisesti joku käsittely, oudoksuttaa vaan jos ihan tuoretta ja uutta maalipintaa alkaa heti myllyttämään. Joku maalipintaa kuluttamaton ratkaisu olisi houkutteleva. Samoin takapuskuriin pitää virittää jonkin sortin suoja, ettei peräkonttiin tavaraa lastatessa mene heti naarmuille. Lisävarusteena myytävää Skodan vakiosuoja on aika karunnäköinen omaan silmään.

Jyri

^Onnittelut, mukava peli tulossa.

Ei sitä aina joudu myllyttämään uutta maalipintaa, vaikka usein sitä suosittelevatkin.

Takapuskurin suojaksi suosittelen kirkasta kalvoa, kaikkein huomaamattomin ratkaisu. Mun auton tiedoista löytyy linkki.

Jarski80

^ Kyllä, odottavan aika on vain törkeän pitkä.
Komea peli sulla Jyri, pitääkin tutustua tarkemmin. Kiitos tuosta vinkistä kirkkaasta kalvosta, pitänee harkita tilausta tuolta tässä kevään aikana, hinnatkin vaikuttaisi kohtalaiselta.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Jarski80 - 21.01.16 - klo:16:48
^ Kyllä, odottavan aika on vain törkeän pitkä.
Komea peli sulla Jyri, pitääkin tutustua tarkemmin. Kiitos tuosta vinkistä kirkkaasta kalvosta, pitänee harkita tilausta tuolta tässä kevään aikana, hinnatkin vaikuttaisi kohtalaiselta.
Kiitos, tosin onneksi sulla ei taida olla yhtä pitkä odotus kuin meillä heti esittelyn aikoihin tilanneilla (6-9 kk).
Tuo kirkas kalvo tosiaan oli aika mainio, pitäisi itsekin tilata uusi, kun takapuskuri meni vaihtoon peräänajon takia. Nyt talvella ei vaan oikein onnistu asennus kun ei enää nykyisin ole autotallia, vaan pelkkä katos.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Jarski80 - 21.01.16 - klo:16:14
Keväällä pääsee liittymään RäSästen omistajien joukkoon. Melkein pari vuotta tuota tuli mietittyä emännän kanssa ja nyt sai mukavan tarjouksen ja kaupanpääliset.
Reilu viikko sitten tilattu:

2.0 TSI RS Combi

-Manuaali
-Candy White
-Winter pack (ilmaiseksi kampanjan ansiosta)
-Canton
-Vetokoukku
-Challenge
-230V pistoke
-Tavaratilan väliverkko
-Alustan suojamuovit
-Akkuvahti ja tilpehöörit
-Taakse roiskeläpät, eteen kuuluukin ilmeisesti vakiona
-Finikorin ruostesuojaus ennen luovutusta

Kaupan päälle tuli myös kampanjana 60tkm / 3 vuoden huolenpitosopimus. Erikseen tuskin tuosta maksaisi, mutta kaupanpäällisenä on ihan mukava lisä.
Maalipinnalle pitäisi keksiä mahdollisesti joku käsittely, oudoksuttaa vaan jos ihan tuoretta ja uutta maalipintaa alkaa heti myllyttämään. Joku maalipintaa kuluttamaton ratkaisu olisi houkutteleva. Samoin takapuskuriin pitää virittää jonkin sortin suoja, ettei peräkonttiin tavaraa lastatessa mene heti naarmuille. Lisävarusteena myytävää Skodan vakiosuoja on aika karunnäköinen omaan silmään.


Eikö noi alustan suojamuovit ole enään vakiona?  Alkupään autoissa jotain muoveja on ainakin alustassa,liekkö samoja?!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy