Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

duke7

^menee tuo latauskotelo harkintaan. Langattoman carplay-adapterin tarvitsee toki kaveriksi.
Pitää vielä miettiä, toinen mitä olen harkinnut on sellainen magsafe laturiteline. Sillä saisi luurin toki näkyviin mutta eihän sitä pitäisi ajonaikana vilkuilla ja toisaalta carplayssä pyörii ne oleelliset muutenkin. Mitä nyt Spotifyn haku on sirillä niin surkea ettei oikein voi edes käyttää.

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: ven - 21.06.23 - klo:13:06
Onko joku saanut kohdistettua avaimet oikeaan käyttäjätiliin facelift GTE:ssä. Automaattinen kohdistus on molemmissa profiileissa päällä, mutta ei vaan kohdista. Aina lataa profiilin, joka on viimeksi ollut käytössä.
Viimeksi kokeilin 1,5 vuotta sitten, ei toiminut ainakaan silloin. Sittemmin jostain syystä tartti nollata MIB ja tilit olisi tarvinnut kirjata sisään uusiksi -> Pääkäyttäjä pitää kirjata ensin ja olin kakkoskäyttäjä -> Jäi odottamaan itseään, kun tuolle ei varsinaisesti tarvetta ollut.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: ven - 21.06.23 - klo:13:06
Onko joku saanut kohdistettua avaimet oikeaan käyttäjätiliin facelift GTE:ssä. Automaattinen kohdistus on molemmissa profiileissa päällä, mutta ei vaan kohdista. Aina lataa profiilin, joka on viimeksi ollut käytössä.
Joo ei onnistu. Mulla tätä tutkittiin kahteen kertaan takuuseen eikä ratkaisua löytyny.
PASSAT GTE VM. 2020

Immunity

#5973
Lainaus käyttäjältä: ven - 21.06.23 - klo:13:06
Onko joku saanut kohdistettua avaimet oikeaan käyttäjätiliin facelift GTE:ssä. Automaattinen kohdistus on molemmissa profiileissa päällä, mutta ei vaan kohdista. Aina lataa profiilin, joka on viimeksi ollut käytössä.

Kyllä. Tässä ohjeet (varmaan joka vaihe ei ole tarpeellinen?), mutta parin tunnin kokeilu eri tavoilla räpläämällä, olen onnistunut saamaan avaimet pelaamaan oikeaan profiiliin tällaisella idioottikaavalla. Jos taas avaimet on välillä samaan aikaan autossa,  saattaa tämä sotkeutua.

Menee autolle vain yhdet avaimet mukana. Avaa ovet AVAIMESTA. Laita virta päälle. Mene Käyttäjät valikkoon ja sen asetuksiin. Valitse täppä "auton avaimen automaattinen kohdistus". Palaa Käyttäjät valikkoon ja valitse se profiili, johon mukana olevat avaimet paritetaan. Paina n. 5sek avaimen avauspainiketta ja sen jälkeen 5s avaimen sulkemisoaoniketta. Sen jälkeen näytöltä synkronoi profiili. Sammuta virrat autosta ja sulje ovet AVAIMESTA. Käy vaihtamassa avaimet ja toista edellä oleva. Muista aina avata ja sulkea ovet avaimesta. Sen jälkeen mene vuoron perään autoon eri avaimilla avaten ja sulkien ovet avaimesta ja käyttäen sisällä aina virrat päällä & anna ladata rauhassa profiili & virrat pois. Pitäisi nyt muistaa aina kohdistettu avain ja profiili. Tämän jälkeen toimii myös kessyn kautta ilman avaimeen koskemista.

Tää jätkät (ja miksei leidit) kuulostaa ihan päättömältä, mutta tuolla tavalla sain taas juuri äsken nuo taas toimimaan   :D Oltu siis välillä kaksilla avaimilla autossa samaan aikaan, niin sekoittanut pakan.

Ihan varmasti ei tarvitse joka vaihdetta tehdä, mutta ei jaksanut kokeilla, minkä noista voi jättää pois, kun aikanaan meinasi VW logiikan ymmärtämisessä ja avaimen parituksesta pää hajota kahden tunnin tappelun myötä.

Toivottavasti taustalla ei ole muuta muuttujaa, esim. onko yksityisyysasetukset miten asetettu jne. Tällä hetkellä ne oli toinen vasemmalta eli ei täysin icognito tilassa.

Niin ja hyvää juhannusta kaikille! Ã,,lkää ainakaan kaljapäissänne  tätä kokeilko  ;D


Wiiseli

Ainakin mulla avaimenkohdistus toimii, jos renkkaan ovia peräjälkeen auki ja kiinni. Kohfistuksen ongelma on ettei se muista toista avainta enää esim. seuraavana päivänä, jos on käytetty vain toista avainta. Kerro kokemuksia toimiiko käyttämättä ollut avain esim. seuraavana päivänä.
PASSAT GTE VM. 2020

Immunity

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 22.06.23 - klo:17:30
Ainakin mulla avaimenkohdistus toimii, jos renkkaan ovia peräjälkeen auki ja kiinni. Kohfistuksen ongelma on ettei se muista toista avainta enää esim. seuraavana päivänä, jos on käytetty vain toista avainta. Kerro kokemuksia toimiiko käyttämättä ollut avain esim. seuraavana päivänä.

Kyllä nuo toimi pitkään,  kun ne ekan kerran sai kohdalleen. Sitten tulikin se komponenttisuojaus mediayksikköön ja pari kuukautta ollut miten sattuu. Nyt mediayksikkö saatu kuntoon, ja kävin taas kohdistamasta avaimet. Katsotaan, kauan kestävät.

Se on epäselvää, mikä ne sotkee. Yksi varmaan,  jos et lukitse ovia välissä,  ja kuski vaihtuu tai olette molemmilla avaimilla samaan aikaan autossa ja ovia suljetaan molempien avainten läsnäollessa. Arvailua.

Sommer

Moi,

Harkitsen Passat GTE cm 20 ostoa. Löydän ristiriitaista tietoa, että lämmittääkö auton Webasto vain sisätiloja vai myös polttomoottoria? Lohkolämmittimiä ei paljoa noissa näy.. Kiitos vastauksista.

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: Sommer - 28.06.23 - klo:21:36
Moi,

Harkitsen Passat GTE cm 20 ostoa. Löydän ristiriitaista tietoa, että lämmittääkö auton Webasto vain sisätiloja vai myös polttomoottoria? Lohkolämmittimiä ei paljoa noissa näy.. Kiitos vastauksista.
Pelkkää sisätilaa lämmittää kaikissa GTE-malleissa vuosimallista riippumatta. Muistaakseni joku pelle peloton sitä tässä ketjussa kokeili muuttaa lämmittämään myös polttomoottoria, mutta antoi virhekoodia.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

Sommer

Ok. Myyjä meinasi, että polttomoottoria lämmittäisi myös... Mut muistelin lukeneeni samaa, että pelkästään sisätiloja. Onko talvella siis ok GTE:tä kylmänä käynnistellä? Vai kannattaako lohkolämmitin?

akk

^ Kannattaa ottaa huomioon että myös pakkasilla voi lähteä suoraan ajamaan sähköllä, joten silloin polttomoottorin esilämmitys on turhaa. Webasto kyllä lämmittää jäähdytysveden etukäteen ja silloin auto myös lämpeää sisältä nopeammin ajossa ja säästää osaltaan sähkönkulutusta.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

jaripetteri

Esilämmitys lämmittää aika pienen osan jäähdytysnesteestä, kapiinin lämmitykselle on pienempi kierto. Omasta mielestäni webasto on aika turha kapistus näissä jos pääsee 16A laturilta lähtemään. Jos on lähtöjä niin ettei pysty sähköllä esilämmittämään niin weba on ihan käyttökelpoinen ja lämmittäähän se auton sähkövastuksia tehokkaammin mutta ei se mikään must have varuste ole. Tehokkaalle sähkölämmitykselle taas 16A laturi on must have, muuten se on aika nuhanen.

Näissä on 105hv starttimoottori niin lähtee kyllä kohmeisempikin kone käyntiin, mutta olishan se esilämmitys kiva olla. Itse aika paljon pelasin sillai että pääsin hallissa lämmitetyllä moottorilla liikkeelle polttiksella mitä sillä tarvitsi ajella, kotoa katoksesta sähköllä niin niitä tosi kylmällä käynnistyksen vähemmän. Nyt ei enää ole lämmintä hallipaikkaa mutta toisaalta työmatkatkin taittuu e-Golfilla. Oppi tuon työmatkan aikanakin nollakeleillä ajelemaan sillai pienemmällä ohjaamon lämmitykselläkin ettei viimeisellä kilometrillä polttis käynnisty, se tuntui niin turhalta.

Ajossa jos polttis lähtee käyntiin niin tuohan menee vielä hetken sähköllä että kone hieman lämpenee ja öljyt ehtii kiertoon paitsi jos polkaiset kickdownilla moottorin täysille. Sitä minusta kannattaa välttää aina ja kaikkialla. Mielummin polttis käyntiin kun auto on jo vauhdissa niin pääsee alkuun ilman kuormaa lämpiämään.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

pegre

Moikka,

ja taas ihmetellään Passattia. Olisi varmaan enemmän koko Passat -ketjun aihe kuin GTE keskustelun, mutta aloitetaan täällä olassa kulmassa:)

Eli ongelma. Radio jää päälle ku sammuttaa auton - vaikka virrat pois ja ovet lukittu.

Mutta juuri mitään ei kuulu - eikä volume -nappi (eikä myöskään virtanappi) toimi.

Ainoa keino millä saa lisää ääntä on Asetukset valikon Ã,,änenvoimakkuus valikon kautta. Mutta kun taas painaa Radio tai Media ni äänet häviää lähes kokonaan (eikä volume nappi toimi)

Mikähän mahtaa vaivata - ja onkohan akku loppu aamulla!?

Kiitos taas kommenteista


pegre

Itse nyt aluksi vastaan - Carlinkit Bluetoot juttu (Apple Carplay/Android Auto lisävaruste) sotki hommaa jotenkin - sen kun irroitti niin äänet toimii ja lopulta radio/mediayksikkökin sammui. OUto homme - lienee jokin bitti poikittain?!


Carl0s

Lainaus käyttäjältä: pegre - 30.06.23 - klo:18:09
Itse nyt aluksi vastaan - Carlinkit Bluetoot juttu (Apple Carplay/Android Auto lisävaruste) sotki hommaa jotenkin - sen kun irroitti niin äänet toimii ja lopulta radio/mediayksikkökin sammui. OUto homme - lienee jokin bitti poikittain?!

Joo, mulla tekee tuo CarLinkIT boksi joskus samaa jos "väärällä" hetkellä ilmoittaa jotain - tyyliin waze varoittaa nopeuskamerasta tai Siri huutelee jotain. Infotainmentista jos tuolloin säätää äänenvoimakkuuttaa niin palkissa lukeekin "puheohjaus" - Omassa infotainmentissa ei ole puheohjaus aktiivinen joten koko paska jää johonkin jumitilaan (joskus, ei aina).

TWBE

Ainakin 2017 vuosimallin huonomman radion (ilman GPS karttaa oleva) saa buuttaamaan uudelleen 8 sekuntia pitämällä virtanappulaa pohjassa. Se tuo uudelleen GTE logon ruutuun ja käynnistää koko vehkeen uudelleen.

pegre

OK, kiitos kommenteista. Se se sitten on - USB irti ja takas ja toimii. Tosin luuri kytkeytyy nykyään vain kun sitä huvittaa... Hitto näitä insinöörien taidonnäytteitä...


Rabalski

Terve. Harkinnassa gte vm 20-21. Pientä kyselyä etukäteen että onko näissä paljon softaongelmia ja ratin vaihtoja yms.?
Varmasti niistä on paljon täällä kirjoiteltu mutta en jaksa lähteä 200 sivua selaamaan  :D
Itsellä kokemusta -21 iv rs octaviasta ja se oli tuskaista elämää päivästä toiseen. Meinasin vaan että samat raudat näissä taitaa olla vai?

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Rabalski - 05.07.23 - klo:21:22
Terve. Harkinnassa gte vm 20-21. Pientä kyselyä etukäteen että onko näissä paljon softaongelmia ja ratin vaihtoja yms.?
Varmasti niistä on paljon täällä kirjoiteltu mutta en jaksa lähteä 200 sivua selaamaan  :D
Itsellä kokemusta -21 iv rs octaviasta ja se oli tuskaista elämää päivästä toiseen. Meinasin vaan että samat raudat näissä taitaa olla vai?

Passat on MQB auto ja Ocu 4 on MQB Evo auto eli Passat on vähän kuin edellistä sukupolvea.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Rabalski

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 06.07.23 - klo:09:12
Passat on MQB auto ja Ocu 4 on MQB Evo auto eli Passat on vähän kuin edellistä sukupolvea.

Ok..kiitos tästä tiedosta. En ihan jaksa toista samanlaista mitä octavia oli..

Sokotti

Superb iv on ainakin pelittänyt alkuongelmien jälkeen.  Jopa profiilit avaimiin saatiin huollossa toimimaan kunhan kaksi kertaa päivittivät ohjelmistoja.

Kilu7

Naapurin -18 mallista n. 100tkm:ä ajetusta ruostui pakoputki poikki. Ei kovin laadukkaalta vaikuta.

duke7

Lainaus käyttäjältä: Kilu7 - 09.07.23 - klo:14:23
Naapurin -18 mallista n. 100tkm:ä ajetusta ruostui pakoputki poikki. Ei kovin laadukkaalta vaikuta.
Ne on ne kaksi hitsattua ruuvia jotka menee poikki. Paha vaan kun on siitä taakse yhtä puuta koko putki. Itse korjasin poraamalla ja leikkaamalla ne pois ja tavalliset rst-ruuvit tilalle. Ei ihan helppoa mutta tehtävissä Feinillä.

Kilu7

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 10.07.23 - klo:11:56
Ne on ne kaksi hitsattua ruuvia jotka menee poikki. Paha vaan kun on siitä taakse yhtä puuta koko putki. Itse korjasin poraamalla ja leikkaamalla ne pois ja tavalliset rst-ruuvit tilalle. Ei ihan helppoa mutta tehtävissä Feinillä.
Joo, noinhan se oli kuulemma mennyt. Pärnäsellä oli korjauttanut, kun K:lla olisi ollut aika hinnakas homma.

jaska74

#5993
No niin, täällä kanssa onnellinen gte omistaja (2016 farkku)
Oikein mukava peli tuntuu olevan ja voimaakin melkein tarpeeksi, edelliseen rs octaviaan verrattuna..

1. Auton eka omistaja on ollu nuuka mies ja autosta puuttuu esim kuolleen kulman varoitin, saako sen koodattua jälkeenpäin? Tutkat on edessä ja takana ja kyljissä

2. Auton kun käynnistää niin se on aina sähköajolla ja apparin ilmastointi ecolla, nämäkin saa varmaan koodaamalla "normaaliksi"?

3. Valot pitää koodata, onnistuuko nämä kaikki?:
Takavalot drl kanssa
Parkit drl kanssa
Kulmavalot coming home valoiksi
Autossa on ilmeisesti kaikki neljä ledillä ja kääntyvät mutkissa


4. Navin kartta on vuodelta 2016, oisko tähän jotain päivitys juttua kun ei edes kotikatua löydä 🙄 ja tietenkin ilmaiseksi...


5. Nuuka mies unohti myös ostaa sähköisen takaluukun joka ois jälkiasennettuna puolitoista tonnia, joten saako tähän sellasia köyhän miehen pumppuja mitkä avaa luukun ylös napista? Ne missä on ne pienet jouset..



Onko tosiaan niin että siitä vw:n myconnect vai mikälie apista ei ole mitään hyötyä jos ei maksa "alkaen" 60e ja onko se vuosimaksu vai mikä?

dwntime

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 13.07.23 - klo:18:33
No niin, täällä kanssa onnellinen gte omistaja (2016 farkku)
Oikein mukava peli tuntuu olevan ja voimaakin melkein tarpeeksi, edelliseen rs octaviaan verrattuna..

1. Auton eka omistaja on ollu nuuka mies ja autosta puuttuu esim kuolleen kulman varoitin, saako sen koodattua jälkeenpäin? Tutkat on edessä ja takana ja kyljissä

Ei se noita käytä kuolleen kulman valvontaan. Sitä varten on ihan eri tutkat ja ilmaisimet autossa. Eli ei saa koodaamalla vaan vaatii rautaa myös.

Lainaa
3. Valot pitää koodata, onnistuuko nämä kaikki?:
Takavalot drl kanssa
Parkit drl kanssa
Kulmavalot coming home valoiksi
Autossa on ilmeisesti kaikki neljä ledillä ja kääntyvät mutkissa

Kaikki nuo onnistuu. Kulmavaloilla vaan tarkoitat ilmeisesti sumareita?

Lainaa
4. Navin kartta on vuodelta 2016, oisko tähän jotain päivitys juttua kun ei edes kotikatua löydä 🙄 ja tietenkin ilmaiseksi...

Riippuu navista mutta käytännössä pitää häkätä se navi. Delphin yksikkö onnistuu ihan tehdä muistikortilla. Mibsolution.one on hyvä paikka kaivella tietoa tuosta.

Lainaa
Onko tosiaan niin että siitä vw:n myconnect vai mikälie apista ei ole mitään hyötyä jos ei maksa "alkaen" 60e ja onko se vuosimaksu vai mikä?

On se just näin

jaska74

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 13.07.23 - klo:19:33


Kaikki nuo onnistuu. Kulmavaloilla vaan tarkoitat ilmeisesti sumareita?


hyvä kysymys. kabiinissa on mun mielestä vaan nappi takasumarille siinä valokatkaisijan vieressä, pitääpä tutkia tarkemmin.
ihmettelin jo ostovaiheessa sitä että eikö edessä sumareita ole ollenkaan, mutta jotkut pikku tuikut siinä drl:n yhteydessä näkyy olevan. eikös ne ole kulmavalot?

jaska74

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 13.07.23 - klo:20:02
hyvä kysymys. kabiinissa on mun mielestä vaan nappi takasumarille siinä valokatkaisijan vieressä, pitääpä tutkia tarkemmin.
ihmettelin jo ostovaiheessa sitä että eikö edessä sumareita ole ollenkaan, mutta jotkut pikku tuikut siinä drl:n yhteydessä näkyy olevan. eikös ne ole kulmavalot?

jep, piti oikein käydä tarkistamassa... sumarit tosiaan puuttuu kokonaan. pelkät lasit siinä drl jatkeena
ja kulmavalot onkin näköjään ihan umpiossa

dwntime

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 13.07.23 - klo:20:39
jep, piti oikein käydä tarkistamassa... sumarit tosiaan puuttuu kokonaan. pelkät lasit siinä drl jatkeena
ja kulmavalot onkin näköjään ihan umpiossa

Joo noita kulmavaloja ei voi erikseen ohjailla. Eli niitä ei kyllä saa CH/LH valoiksi koodattua :(

Nuo AFS valot on muutenkin vähän astetta haastavammat kun käytännössä kaikki toiminnot on integroitu siihen umpiossa olevaan älyyn ja ohjaus tapahtuu käytännössä CAN väylän yli.

ECOisti

Kunhan tulin taas kirjoittamaan seuraavasta ongelmasta, eli nyt meni omasta kulkineesta Front assist ja ACC sököksi. Kesken ajon heitti tauluun tekstin, että Front assist ei toiminnassa ja näin ollen ei myöskään vakionopeuden säädin toimi. Kyllä on tähän menopeliin osunut kaikki viat... Ensin meni mediayksikkö vaihtoon, sitten hätäpuhelujärjestelmä ja nyt sitten tämä!

Mitenhän se on, oisko vaan joku sensorin kiinnike irti ja kannattaisiko tuota koittaa itse vilkaista ennen kuin vie korjaamolle?
Ilmeisesti sensoriin etulogon takana pääsee suht helposti käsiksi, kun irroittaa neljä ruuvia konepellin alta ja nykii etumaskin irti?

dwntime

Kannattaa vikakoodit lukea/luetuttaa ennenkuin alkaa repimään mitään irti. Osaa aika hyvin auto kertoa sitä kautta mikä mättää

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy