Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: Mandons - 26.05.23 - klo:11:41
Vastatakseni itselleni, niin tuossa asetuksissa näkyi automaattisesti "OFF V1" ja ohjeisteuksen mukaan laitoin päälle "ON V1" ja nyt toimii tuo pitkien ajovalojen automatiikka, yeah! 8) Samalla tuli muutettua vakionopeussäätimen asetus alkuperäisestä "10km/h" -pykälästä -> "1km/h" säätöväliin. Sekä tuon "lane assistentin" laitoin toimimaan ns. muistinvarassa. Eli jos sen kytkee pois päältä, niin se myös pysyy pois päältä, kun auton seuraavan kerran käynnistää. Tuo lane assistent on omasta mielestäni sairaan ärsyttävä ominaisuus, kun tuntuu, että auto vetelee ja käyttätyy miten haluaa ohitustilanteissa. Vaikka tosin onkin yksi turvaominaisuus ja ehkä pidemmillä matkoilla jopa hyväkin ominaisuus.

Vakkarihan toimii niin että +/- muuttaa 10kmh stepeillä, res ja set muuttaa 1kmh stepeillä :)

duke7

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 26.05.23 - klo:13:52
Vakkarihan toimii niin että +/- muuttaa 10kmh stepeillä, res ja set muuttaa 1kmh stepeillä :)
Joo tuo ihan ok mutta ärsyttävää on se kun laittaa 10 km/h lisää tai vähemmän niin hyppää tasakymmeneen aina. 3C:ssä vielä menin aina aidosti eli vaikka 86 vakkarissa ja kaksi kymppikliksua niin oli 106. Näissä se on 100 km/h

Mandons

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 26.05.23 - klo:13:52
Vakkarihan toimii niin että +/- muuttaa 10kmh stepeillä, res ja set muuttaa 1kmh stepeillä :)

Juu tätä siis tarkoitin. Ei toiminut alunperin 1km/h stepeillä res ja set painikkeet, meni aina kerralla 10km/h ylös tai alaspäin, muita painikkeita ei ole. Nyt kun painaa kerran res/set, niin menee juurikin 1km/h ylös tai alaspäin ja jos painaa pohjassa, niin tuon 10km/h ylös tai alaspäin.
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

Banned

Lainaus käyttäjältä: Mandons - 26.05.23 - klo:11:41
Tuo lane assistent on omasta mielestäni sairaan ärsyttävä ominaisuus, kun tuntuu, että auto vetelee ja käyttätyy miten haluaa ohitustilanteissa. Vaikka tosin onkin yksi turvaominaisuus ja ehkä pidemmillä matkoilla jopa hyväkin ominaisuus.
Ei se vetele, jos käyttää vilkkua kaistan vaihdossa. Tosin nämä vetelee ihan muista syistä ohittaessa  ;D
Passat GTE

Wiiseli

#5944
Lainaus käyttäjältä: Mandons - 26.05.23 - klo:11:41
Vastatakseni itselleni, niin tuossa asetuksissa näkyi automaattisesti "OFF V1" ja ohjeisteuksen mukaan laitoin päälle "ON V1" ja nyt toimii tuo pitkien ajovalojen automatiikka, yeah! 8) Samalla tuli muutettua vakionopeussäätimen asetus alkuperäisestä "10km/h" -pykälästä -> "1km/h" säätöväliin. Sekä tuon "lane assistentin" laitoin toimimaan ns. muistinvarassa. Eli jos sen kytkee pois päältä, niin se myös pysyy pois päältä, kun auton seuraavan kerran käynnistää. Tuo lane assistent on omasta mielestäni sairaan ärsyttävä ominaisuus, kun tuntuu, että auto vetelee ja käyttätyy miten haluaa ohitustilanteissa. Vaikka tosin onkin yksi turvaominaisuus ja ehkä pidemmillä matkoilla jopa hyväkin ominaisuus.
Käys kattomassa sillä purkillas et lane assistin asetus on samalla tavalla kuin kuvassa näkyy. Mulla ei vetele ja tuon early asetuksen pitäisi poistaa "soutaminen" kaistan sisällä. Myistithan ottaa varmuuskopion full back upin autosta? Näköjään käytit valmista äppiä valpjen koodaamiseen.
Edit: puhuin sontaa toi asetus poistaa travel assistilla soutamisen.

PASSAT GTE VM. 2020

Mitorah

Lainaus käyttäjältä: Mandons - 26.05.23 - klo:11:41
...Samalla tuli muutettua vakionopeussäätimen asetus alkuperäisestä "10km/h" -pykälästä -> "1km/h" säätöväliin.

Onkohan mahdollisuutta vaihtaa vakkari toimimaan viiden km/h välein? Samanlailla kuin siis nykyinen, että se hyppää aina seuraavaan vitosen pykälään. Tuo mittari tuntuu valehtelevan vähän, niin olis kyllä hyvä saada nostettua se vitosella kerrallaan, mutta laiskana miehenä ei jaksais aina naputella +1km/h * 5.

ECOisti

Mikähän autossani on tai toivottavasti ei mikään. Mutta aivan kuin nykyään olisi jotain pientä klappia, ns. löysää jossain, kun kiihdyttää. Sellainen, että ihan kuin ensin lähtisi veto päälle, mutta sitten tulee vielä toinen pykälä. Ja joskus taas kun laittaa auton parkkiin, niin auto / jokin autossa vähän nytkähtää, siis hyvin vähän.
Jollain tavalla kiihdyttäminen ei ole niin sulavaa kuin ennen. Vaikeaa kuvailla tarkasti mitä tunnen polkimen perässä... Jotain (pientä) outoa on kuitenkin ajotuntumassa.

Onko tuttuja oireita kellekään? Jos nyt osasin kuvailla.
Ei kai viittaa vaihteistoon / mekatroniikkaan... Vai olenko vain lukenut palstalta liikaa noista asioista?  :D

duke7

Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 29.05.23 - klo:23:33
Mikähän autossani on tai toivottavasti ei mikään. Mutta aivan kuin nykyään olisi jotain pientä klappia, ns. löysää jossain, kun kiihdyttää. Sellainen, että ihan kuin ensin lähtisi veto päälle, mutta sitten tulee vielä toinen pykälä. Ja joskus taas kun laittaa auton parkkiin, niin auto / jokin autossa vähän nytkähtää, siis hyvin vähän.
Jollain tavalla kiihdyttäminen ei ole niin sulavaa kuin ennen. Vaikeaa kuvailla tarkasti mitä tunnen polkimen perässä... Jotain (pientä) outoa on kuitenkin ajotuntumassa.

Onko tuttuja oireita kellekään? Jos nyt osasin kuvailla.
Ei kai viittaa vaihteistoon / mekatroniikkaan... Vai olenko vain lukenut palstalta liikaa noista asioista?  :D
katsoppa tämä lanka, onko samamkuuloista? https://www.vagarena.fi/index.php?topic=53065.0

ECOisti

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 30.05.23 - klo:11:30
katsoppa tämä lanka, onko samamkuuloista? https://www.vagarena.fi/index.php?topic=53065.0

Joo, olikin tuttu ketju, ei ihan noin pahasti vielä mikään pidä ääntä tai mitenkään tärise.
Toivottavasti olen vain liian herkillä pienistäkin jutuista. Tuleehan autoon kilsojakin koko ajan lisää, kohta täyttyy 50 000 km, niin kai siellä kulumista tulee ihan ilman suurempia hajoamisiakin.

duke7

Lainaus käyttäjältä: ECOisti - 30.05.23 - klo:11:56


Joo, olikin tuttu ketju, ei ihan noin pahasti vielä mikään pidä ääntä tai mitenkään tärise.
Toivottavasti olen vain liian herkillä pienistäkin jutuista. Tuleehan autoon kilsojakin koko ajan lisää, kohta täyttyy 50 000 km, niin kai siellä kulumista tulee ihan ilman suurempia hajoamisiakin.
juu, lähinnä meinasin että jos siellä se momenttituessa (vai mikä se oikea nimi nyt onkaan) on väljää niin voisi kai noin kolahtaa.

Mandons

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 27.05.23 - klo:13:40
  Käys kattomassa sillä purkillas et lane assistin asetus on samalla tavalla kuin kuvassa näkyy. Mulla ei vetele ja tuon early asetuksen pitäisi poistaa "soutaminen" kaistan sisällä. Myistithan ottaa varmuuskopion full back upin autosta? Näköjään käytit valmista äppiä valpjen koodaamiseen.
Edit: puhuin sontaa toi asetus poistaa travel assistilla soutamisen.


En ottanut varmuuskopiota. En tiedä sitten olisiko kannattanut, mutta ainakin kaikki toimii ja muita muutoksia ei ole tarve tehdä. Vikakoodejakaan ei ole mittaristoon tullut.
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

Herr K

Kysymys We Connectista GTE-omistajille: Näyttääkö We Connect teille edelleen jäljellä olevan sähköisen toimintamatkan? Itselläni näyttää kyllä nätisti kuinka pitkälle bensalla vielä pääsee, mutta jo muutaman viikon sähkön osalta on näyttänyt pelkästään kolmea viivaa.
VW Passat Variant GTE

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 13.06.23 - klo:11:19
Kysymys We Connectista GTE-omistajille: Näyttääkö We Connect teille edelleen jäljellä olevan sähköisen toimintamatkan? Itselläni näyttää kyllä nätisti kuinka pitkälle bensalla vielä pääsee, mutta jo muutaman viikon sähkön osalta on näyttänyt pelkästään kolmea viivaa.
meilläkin hävisi sähkörange. Eipä ole yllätys volkkarin ohjelmoijilta!
PASSAT GTE VM. 2020

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 13.06.23 - klo:11:45
meilläkin hävisi sähkörange. Eipä ole yllätys volkkarin ohjelmoijilta!

Sama vika siis ilmeisesti muillakin. Tai eihän tämä varmaankaan ole vika, vaan ominaisuus, jos ohjelmoijilta kysytään  ;D
VW Passat Variant GTE

akk

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 13.06.23 - klo:11:19
Kysymys We Connectista GTE-omistajille: Näyttääkö We Connect teille edelleen jäljellä olevan sähköisen toimintamatkan? Itselläni näyttää kyllä nätisti kuinka pitkälle bensalla vielä pääsee, mutta jo muutaman viikon sähkön osalta on näyttänyt pelkästään kolmea viivaa.

No luulisi että näissä on suunnilleen samat softat, mutta Arteonissa toimii hyvin, eli range ja muut näkyvät  ;D
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Wiiseli

Mulla tais muuten kilsat hävitä we connect plus- palvelun loputtua. Liittyiskö siihen?
PASSAT GTE VM. 2020

Herr K

Mulla ei ole missään vaiheessa ollut We Connect Plus -tilausta, mutta reilun vuoden ajan auton hankinnasta sähköinen toimintamatka kyllä näkyi. Voihan se olla, että Volkkari on päättänyt, että ton näyttäminen vaatii jatkossa tilauksen
VW Passat Variant GTE

Stresside

Lainaus käyttäjältä: Stresside - 08.01.23 - klo:10:17
Nyt kun GTE on jo vajaan vuosikymmenen ollut markkinoilla ja ajossa, niin minkälaisia kokemuksia auton elinkaaren loppupäästä?

Kuinka paljon GTE:llä on saatu kilometrejä tauluun, mitä vikoja/murheita/korjaustarpeita on ilmennyt ja miten akusto on kestänyt pitkässä juoksussa?

Volkkarihan lupaa, että akun takuuajan loppuun mennessä väh. 70% kapasiteetista (rangesta) pitäisi olla jäljellä - totetuuko?

Käytetty, noin vuosien 2016-2018 vuosimallin GTE olisi kiikarissa. Mitä kokemusasiantuntijat sanovat, missä kohtaa GTE alkaa olla paljon ajettu? Minkä verran ajettua kannattaa vielä harkita - onko 150tkm rullatulla vielä reilusti vai vähän kilometrejä edessä? Muuta huomioitavaa?

8v/160tkm akkutakuu on tiedossa, kuten myös hihnanvaihto 6v välein. Tähän mennessä koittanut rajata vaihtoehdoiksi yksilöt, joissa hihna olisi jo vaihdettu, mutta akkutakuu voimassa.

Kiitos vaivautuville !
Ajossa: VW Passat B8 GTE

Edelliset:
VW Passat 2.0 Turbo FSI w/ TipTronic
Audi A4 B8.5 Avant 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 2.0TFSI quattro
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 1.8T quattro, 225hp & 385Nm w/E85
VW Golf Variant VI Highline, 2.0 TDi DSG
Audi A3 8P 1.4 TFSI

VCDS @ Jyväskylä

rawpower

Vaihteiston erotuskytkin näistä tuntuu menevän ~100tkm jälkeen. Alkaam muodostua jo jonkinlaiseksi ikäväksi tyyppiviaksi. Jos mahdollista niin etsi yksilö missä tämä on jo rempattu.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=48634.0

ZimKork

Oma -16 230 tkm ajettu toimii vielä ihan hyvin. Ei ole hajonnut mikään pelätyistä osista.

tuokkonen

93 tkm ajeltu GTE vuodelta 2017 kesken reissun lakkasi soittimen USB liitin toimimasta. Kuumenee vaan sieltä keskikonsolin päästä se liitin jos puhelin kytkettynä. Ei sattunoisin ole tullut tämmöistä vaivaa vastaan? USB-A mallin liitin. Mahtaisko olla hyvä syy päivittää autoon UsB-c liittimet.
Sama ongelma iPjone 14 pro, 13 ja 11 puhelimilla. Kaapeleita kaks testattu ja ne pelaa kaikkialla muualla em. puhelinten kanssa, mutta auton soittimeen ei saa yhteyttä eivätkä lataudu puhelimet lataudu auton ”soittimen” usb pistokkeesta.
2017 B8 GTE Farkku

Climnell

Lainaus käyttäjältä: tuokkonen - 20.06.23 - klo:11:06
93 tkm ajeltu GTE vuodelta 2017 kesken reissun lakkasi soittimen USB liitin toimimasta. Kuumenee vaan sieltä keskikonsolin päästä se liitin jos puhelin kytkettynä. Ei sattunoisin ole tullut tämmöistä vaivaa vastaan? USB-A mallin liitin. Mahtaisko olla hyvä syy päivittää autoon UsB-c liittimet.
Sama ongelma iPjone 14 pro, 13 ja 11 puhelimilla. Kaapeleita kaks testattu ja ne pelaa kaikkialla muualla em. puhelinten kanssa, mutta auton soittimeen ei saa yhteyttä eivätkä lataudu puhelimet lataudu auton ”soittimen” usb pistokkeesta.

Itse vaihdoin koko GTE luukun pois ja tällainen tilalle, töpseli joka oli mennyt USB-A liittimeen sopi USB-C liittimeen ja sitten mahtuu nykyajan puhelimet koteloon (ja latautuu langattomasti).
https://vi.aliexpress.com/item/1005001477857293.html?spm=a2g0o.productlist.main.7.37c8bda47rBS52&algo_pvid=ad2c6d34-1fc4-48f0-8c82-544764a338af&algo_exp_id=ad2c6d34-1fc4-48f0-8c82-544764a338af-3&pdp_npi=3%40dis%21EUR%21129.88%21103.91%21%21%21%21%21%40210219c216873235707087511d0777%2112000016277775006%21sea%21FI%210&curPageLogUid=By5YiJFkvUVS

duke7

Lainaus käyttäjältä: Climnell - 21.06.23 - klo:08:06
Itse vaihdoin koko GTE luukun pois ja tällainen tilalle, töpseli joka oli mennyt USB-A liittimeen sopi USB-C liittimeen ja sitten mahtuu nykyajan puhelimet koteloon (ja latautuu langattomasti).
https://vi.aliexpress.com/item/1005001477857293.html?spm=a2g0o.productlist.main.7.37c8bda47rBS52&algo_pvid=ad2c6d34-1fc4-48f0-8c82-544764a338af&algo_exp_id=ad2c6d34-1fc4-48f0-8c82-544764a338af-3&pdp_npi=3%40dis%21EUR%21129.88%21103.91%21%21%21%21%21%40210219c216873235707087511d0777%2112000016277775006%21sea%21FI%210&curPageLogUid=By5YiJFkvUVS
Suunnilleen tuollainenhan se on faceliftissä. Joskus googlailin että sopisiko se FL kotelo luukun tilalle mutta en löytänyt vastausta suuntaan tai toiseen.

Climnell

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 21.06.23 - klo:08:52
Suunnilleen tuollainenhan se on faceliftissä. Joskus googlailin että sopisiko se FL kotelo luukun tilalle mutta en löytänyt vastausta suuntaan tai toiseen.

Joo, ymmärtääkseni tuo on sama kuin FLssä (oli jopa joku VW leima muovissa).
Kyllä se tosi hyvin sopi luukun tilalle (eli jäänyt rakoja tai teräviä reunoja). Käytin inBay laturin asennusohjeita kun siinä oli hyvin kerrottu miten tuota puretaan hajottamatta.
QI laturia en kuitenkaan kytkenyt Infotainmentin taakse vaikka siinä oli suorat pinit joka pitäisi sopia liittimeen. Se olisi vissiin vaatinut pientä koodausta myös, joten kytkin sen suoraan tupakansytkärin 12V taakse.

duke7

Lainaus käyttäjältä: Climnell - 21.06.23 - klo:10:21
Joo, ymmärtääkseni tuo on sama kuin FLssä (oli jopa joku VW leima muovissa).
Kyllä se tosi hyvin sopi luukun tilalle (eli jäänyt rakoja tai teräviä reunoja). Käytin inBay laturin asennusohjeita kun siinä oli hyvin kerrottu miten tuota puretaan hajottamatta.
QI laturia en kuitenkaan kytkenyt Infotainmentin taakse vaikka siinä oli suorat pinit joka pitäisi sopia liittimeen. Se olisi vissiin vaatinut pientä koodausta myös, joten kytkin sen suoraan tupakansytkärin 12V taakse.
Pitikö tuo kepin ympäryskehys vaihtaa myös? Tai siis pitää jos haluaa usb-tökkelin mutta pitkääkö jos haluaa vain sen latausalustan?

jaripetteri

Sopiiko tuo pre-faceliftiinkin?
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Climnell

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 21.06.23 - klo:10:47
Pitikö tuo kepin ympäryskehys vaihtaa myös? Tai siis pitää jos haluaa usb-tökkelin mutta pitkääkö jos haluaa vain sen latausalustan?

Joo, koko kepin ympäryskehys on kiinni siinä luukussa tai QI-laturialustassa.
Se on sinäänsä helppo vaihtaa (ainoastaa 4 ruuvia nahkan alla). Sitten vain siirtä napit uuteen ”alustaan”. Vaikein oli toi takapenkin tupakansytkäri/ilmastoinnin avaaminen, sen joutuu repimään pirusti, mutta ehjänä sekin irtosi. Tosin tämä varmaan turha jos kytkisi sen Infotaimentin ja sulakkeiden taakse.
Tässä nämä kuvalliset ohjeet mitä seurasin vaikkakin asensin ihan eri laturin:
https://www.inbay.systems/wp-content/uploads/A241320-68-1.pdf

Niin ja mulla GTE v2018… en mene lupaamaan mutta eiköhän tuo 2016-> sovi?

ven

Onko joku saanut kohdistettua avaimet oikeaan käyttäjätiliin facelift GTE:ssä. Automaattinen kohdistus on molemmissa profiileissa päällä, mutta ei vaan kohdista. Aina lataa profiilin, joka on viimeksi ollut käytössä.

duke7

Lainaus käyttäjältä: Climnell - 21.06.23 - klo:11:58
Joo, koko kepin ympäryskehys on kiinni siinä luukussa tai QI-laturialustassa.
Se on sinäänsä helppo vaihtaa (ainoastaa 4 ruuvia nahkan alla). Sitten vain siirtä napit uuteen ”alustaan”. Vaikein oli toi takapenkin tupakansytkäri/ilmastoinnin avaaminen, sen joutuu repimään pirusti, mutta ehjänä sekin irtosi. Tosin tämä varmaan turha jos kytkisi sen Infotaimentin ja sulakkeiden taakse.
Tässä nämä kuvalliset ohjeet mitä seurasin vaikkakin asensin ihan eri laturin:
https://www.inbay.systems/wp-content/uploads/A241320-68-1.pdf

Niin ja mulla GTE v2018… en mene lupaamaan mutta eiköhän tuo 2016-> sovi?
Joo en epäile työn helppoutta vaan lähinnä sen kiinalaisen muovin laatua. Niin vai onko se kehyskin volkkarin leimoilla?

Climnell

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 21.06.23 - klo:13:55
Joo en epäile työn helppoutta vaan lähinnä sen kiinalaisen muovin laatua. Niin vai onko se kehyskin volkkarin leimoilla?

Nimenomaan tuossa muovikehyksessä oli VW leima... se ei toki takaa että laatu olisi prima eikä kopio, mutta joskus se voi jopa olla samalta linjalta kuin "VW original"?
Oli laturimoduulissakin joku harmaa VW teksti ja "Made in china" teksti.
Ainakin itselleni jäi hyvä laatuvaikutelma ja osat sopi niin hyvin kun voisin toivoa joten jos ei UV syö muovia parissa vuodessa olen tyytyväinen  :)
Aliexpressillä monta "kauppaa" myy tuota samaa settiä 105, ja ylöspäin hinnat.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy