Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Wiiseli

Oisko niin et laitat edullisen tariffin alkamaan klo. 0200 ja loppumaan aikaan x. Ehkä sama aika kun lähtöaika minkä asetat. En ole itse edullista tariffia käyttänyt vaan pelkästään lähtöajan ajastusta. Latasin tuossa huvikseni Gridion minkä saa synkkaamaan we connectin kanssa. Sieltä näkee suoraan pörssisähkön hinnan ja pystyy ainakin Id: tä ohjaamaan. En ole itse käyttänyt Gte:hen.

PASSAT GTE VM. 2020

Immunity

Kävin pikatestaamassa facelift Passattia. Pari ihmetystä aiheuttavaa havaintoa tuli tehtyä, mutta varmistus onko näin:

-Akun alemman varaustason ajastetussa latauksessa saa enää laitettua max. 50%
-Akkujen Recharge modea ei enää ole, vain akun virtatason pitoasetus löytyy
-Et voi valita useampaa lataustehoa, on vain max ja rajoitettu (paljon se rajoitettu on?)
-Eri latausvaihtoehtoja ei voi enää laittaa itse ajastukseen, esim. juuri lataustehoa
-Oma sukolataus kaapeli on 10A, mutta ilmoitetusta latausajasta & akun koosta päätellen, ei suostunut 8A enempää ottamaan. Onko tuo aina rajoitettu sukolla näin?

Mikav

-jep, 50% on maksimi
-en tiedä edes mikä recharge mode on, mutta tuolta pitoasetuksesta voi säätää pitotasoa, eli sitä voi säätää ylemmäs nykyisestä myös jolloin se mielestäni lataa akkua täydemmäksi
-rajoitettu lienee puolet maxista, mitä itse tätä selvittelin. En kyllä keksi mitään käyttöä edes koko asetukselle.
-ei voi, en tässäkään keksi miksi pitäisi
-ei, itsellä on 10A laturi auton mukana tulleena ja kyllä se ottaa sen mitä pitää kun sähkönkulutuspylväitä katsoo Väreen apista.
Polestar 2 LRDM

Banned

Lainaus käyttäjältä: Mikav - 13.12.22 - klo:08:06
-rajoitettu lienee puolet maxista, mitä itse tätä selvittelin. En kyllä keksi mitään käyttöä edes koko asetukselle.
-ei voi, en tässäkään keksi miksi pitäisi

Jos on 16A piuha, niin voi pienentää lataustehon vaikka 8A latauspaikan mukaan.
Passat GTE

Mikav

Lainaus käyttäjältä: Banned - 13.12.22 - klo:08:12
Jos on 16A piuha, niin voi pienentää lataustehon vaikka 8A latauspaikan mukaan.

Ok, olen törmännyt vain piuhoihin, joissa on se valinta itsessään. Valikkosäädöt tuntuvat siihen nähden vähän vaikeammilta.
Polestar 2 LRDM

Topjanne

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 11.12.22 - klo:22:15
-Et voi valita useampaa lataustehoa, on vain max ja rajoitettu (paljon se rajoitettu on?)
-Eri latausvaihtoehtoja ei voi enää laittaa itse ajastukseen, esim. juuri lataustehoa

Merkittävä huononnus mielestäni.
Minulla välitön lataus maksimiteholla, mutta ajastus joko 10A tai 5A talon sähkökuormituksen tasaamiseksi.
Keväällä pääsen kokeilemaan latausta aurinkoenergialla, joten 5A voi olla tarpeen, jotta saisi mahdollisimman paljon ilmaista sähköä. Vaikka onkin 6,5kW:n voimala, niin GTE ottaa vain yhdestä vaiheesta, joten maksimivirta on alle 10A.

makelja

Oma GTE on taas linjalla. Näköjään joku reset tapahtuu 9 päivän välein. Muistaakseni edellinen off-line kertakin kesti 9pv.
Pistäähän tuo vähän vihaksi kun siitä palvelusta kuitenkin maksaa.

Mikav

En ole kyllä tuollaista itse havainnut, jos Connect Plussasta puhut. Kirjautumista pitää tehdä silloin tällöin täysin randomisti, mutta muuten on toiminut. Nyt kun en ole maksanut sitä, niin kyllä sen toimintoja kaipaa.
Polestar 2 LRDM

makelja

Lainaus käyttäjältä: Mikav - 13.12.22 - klo:13:35
En ole kyllä tuollaista itse havainnut, jos Connect Plussasta puhut. Kirjautumista pitää tehdä silloin tällöin täysin randomisti, mutta muuten on toiminut. Nyt kun en ole maksanut sitä, niin kyllä sen toimintoja kaipaa.

Juuri se maksullinen, onko se sitten Plus versio.
Kirjautumisia pitää tehdä kyllä. Ehkä kerran kuussa.

Immunity

Lainaus käyttäjältä: Topjanne - 13.12.22 - klo:10:18
Merkittävä huononnus mielestäni.
Minulla välitön lataus maksimiteholla, mutta ajastus joko 10A tai 5A talon sähkökuormituksen tasaamiseksi.
Keväällä pääsen kokeilemaan latausta aurinkoenergialla, joten 5A voi olla tarpeen, jotta saisi mahdollisimman paljon ilmaista sähköä. Vaikka onkin 6,5kW:n voimala, niin GTE ottaa vain yhdestä vaiheesta, joten maksimivirta on alle 10A.

Jep, juuri tuota 5A latausta käytän yön aikana. Perstuntuma on, että todellinen range on ollut pidempi hitaalla latauksella. Eli akku kai latautuu "paremmin". Sama kuin kännykän pikalataus niin on nopeammin tyhjä akku kuin peruslatauksella. Enkat aina ajettu, kun ollut 5A latauksella tyhjästä täyteen.

kape


Vuosimallin 2018 Passat GTE kävi jokin aika sitten huollossa ja DSG-öljynvaihdossa. Aikaisemmin auto on käyttäytynyt siten, että esim. e-modesta battery save -tilaan siirryttäessä auto on tyhjäkäyttänyt moottoria hetken ennen kuin kytkin on kytkenyt moottorin vetämään.
Nyt huomasin, että moottori kytkeytyy voimalinjaan heti käynnistyttyään. Samoin aikaisemmin on polttiksen käynnistymisen jälkeen mennyt hetki, ennen kuin auto on antanut palata takaisin e-modeen. Nyt tuntuu, että e-mode on aina sallittu.


Olen nollannut vikakoodit VCDS:llä, mutta tuskin se nyt on tuollaista aiheuttanut. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Voiko tätä käyttäytymistä säätää VCDS:n kautta jostakin?

IKH-72

Lainaus käyttäjältä: Mikav - 13.12.22 - klo:08:06
-jep, 50% on maksimi
-en tiedä edes mikä recharge mode on, mutta tuolta pitoasetuksesta voi säätää pitotasoa, eli sitä voi säätää ylemmäs nykyisestä myös jolloin se mielestäni lataa akkua täydemmäksi
-rajoitettu lienee puolet maxista, mitä itse tätä selvittelin. En kyllä keksi mitään käyttöä edes koko asetukselle.
-ei voi, en tässäkään keksi miksi pitäisi
-ei, itsellä on 10A laturi auton mukana tulleena ja kyllä se ottaa sen mitä pitää kun sähkönkulutuspylväitä katsoo Väreen apista.
Rajoitettu latausvirta on tosiaan noin 5A. Ja kyllä sille voi olla käyttöä. Esim. itse lataillut sillä autoa mökin pistorasiasta. Kun ladataan vanhemman rakennuksen pistorasiasta jonka tehonkestosta ei ole mitään tietoa niin on minusta hyvä että latausvirran voi rajoittaa autosta niin pieneksi että mikään ei taatusti ylikuumene.

himpinen

Jaahas. Nyt kävi niin että oma passat GTE 2020 kuoli kokonaan. Eilen piti lähteä jouluaterialle mutta laturin johto ei suostunut irtoamaan autosta. Myös repsikan puolen ovet eivät suostuneet avaamaan lukitusta. Jäi ateriat syömättä ja v käyrä oli sen verran korkealla että en uskaltanut sitten sen enempää alkaa räpeltään etten riko mitään. Tänään piti mennä selvittelemään asiaa niin koko auto oli pimeänä. Laturin sain vapautettua hätäavauksella mekaanisesti. Kuskin oven avasin avaimella. Olisiko kellään mitään ideaa mikä autossa voisi olla vikana?

jaripetteri

12V akku tyhjä tai 200A sulake akun vierestä korkannut. Ei siis varsinaisesti palanut vaan murtunut rikki.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

himpinen

Täytyy käydä kattomassa. Yllättäen sähköinen takaluukku. Vaimo saa ryömiä.

jaripetteri

Edessä on latauspisteet luukun alla jos sinne pääsee helpommin.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

himpinen

Oli niin näppärä vaimo että hujaus vaan ja takaluukku aukes ;) Akku taitaa olla sökö. Näytti 4.6V mittari eikä lähtenyt laturilla lataamaan.

himpinen

Ihan uteliaisuudesta kysäsen että mistä sieltä edestä voi ladata? En äkkiseltään löytänyt mitään paikkaa.

jaripetteri

Sulakerasian etureunassa plussa ja maa löytyy jostain rungosta:
https://youtu.be/JDm7qWEO7x0
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

himpinen

12V akku oli tullut tiensä päähän. Olivat korjaamolla ihmeissään kuinka reilu 2v. akku tollain kilahtaa.

Tomber

Passat gte -16. latausjohto ei lukkiudu? eilen toimi normaalisti. Ei tullut uuteen laturiinkaan virtoja. se menee vaihtoon. Johtuukohan siitä? vai mistälie johtunee.

makelja

Taas oli Weconnect offlinessä 9 päivää. Palasi linjoille viime yönä. Edellisenkin kerran kesti 9 päivää. Jostain luin että joku moduuli resetoi itsensä 9 päivän välein. Nyt kävi vaan niin että oli linjalla vain yhden päivän tuossa välissä.
Pystyykö tuon asetusta jostain muuttamaan että tekisi sen resetin esim joka yö?

temez

Voi olla että tässä pitkässä ketjussa on tätä jo käsitelty, mutta ei ihan suoraan tähän löytynyt tietoa.

Aiemmassa passatissa kun pisti hybridi tilan päälle, niin akun varaus pysyi vaikka viikon samalla tasolla. Nyt uudemmassa (facelift) kun laittaa hybrid tilaan (ja akun varauksen ylläpito) niin akku kestää näin talvella noin 50 kilometriä kaupunkiajossa (maantieajossa kestää pidempään). Onko normaali toiminta? Eli onko tuossa tapahtunut joku suurempi muutos?

makelja

Mullakin kuluttaa akkua vaikka ajaa hybridillä. GTE moodissa akun varaustaso pysyy, ja ehkä vähän nouseekin.

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: temez - 31.12.22 - klo:12:54
Voi olla että tässä pitkässä ketjussa on tätä jo käsitelty, mutta ei ihan suoraan tähän löytynyt tietoa.

Aiemmassa passatissa kun pisti hybridi tilan päälle, niin akun varaus pysyi vaikka viikon samalla tasolla. Nyt uudemmassa (facelift) kun laittaa hybrid tilaan (ja akun varauksen ylläpito) niin akku kestää näin talvella noin 50 kilometriä kaupunkiajossa (maantieajossa kestää pidempään). Onko normaali toiminta? Eli onko tuossa tapahtunut joku suurempi muutos?

Saatko laitettua kuvaa tuosta FL:n e-mode valikosta? Mulla MY18 ja pre-fl ja siinä on seuraavat modet:

E-mode
Hybrid - Kevyen rasituksen osuudet menee sähköllä, muuten polttiksen ja sähkön yhdistelmällä. Espoosta kun lähti Himokselle akku täynnä niin tuo 30 jotain sähkörange hupeni tuon matkan aikana.

Battery Hold
Pitää akun varauksen vakiona - testannu tätä vain mökkimatkoilla ja range eli kilometrin 80km matkalla

Battery charge
Polttis lataa akkua


temez

Lainaus käyttäjältä: Carl0s - 02.01.23 - klo:12:02
Saatko laitettua kuvaa tuosta FL:n e-mode valikosta? Mulla MY18 ja pre-fl ja siinä on seuraavat modet:

E-mode
Hybrid - Kevyen rasituksen osuudet menee sähköllä, muuten polttiksen ja sähkön yhdistelmällä. Espoosta kun lähti Himokselle akku täynnä niin tuo 30 jotain sähkörange hupeni tuon matkan aikana.

Battery Hold
Pitää akun varauksen vakiona - testannu tätä vain mökkimatkoilla ja range eli kilometrin 80km matkalla

Battery charge
Polttis lataa akkua

Mulla oli tuossa edellisessä -16 mallissa just tolleen. Tässä uudemmassa -20 mallissa ne on joko Sähköllä tai Hybridillä ja hybridin alla on joko varauksen pito tai sit lataus +/-.

temez

Lainaus käyttäjältä: makelja - 02.01.23 - klo:10:14
Mullakin kuluttaa akkua vaikka ajaa hybridillä. GTE moodissa akun varaustaso pysyy, ja ehkä vähän nouseekin.

Ehkä se on sitten normaalia. Kuinka kauan suunnilleen kaupunkiajossa kestää hybridillä?

Mikav

Hybridin kun kytkee päälle, niin FL:ssä lukee automaattisesti, että "Molempien käyttövoimien optimaalinen käyttö" joka siis tosiaan käyttää nopeuden ja muiden muuttujien vaikutuksesta molempia moottoreita samanaikaisesti tai vain sähköä. Ylläpito/lataus pitää erikseen näytöltä valita. Kaupunkiajossa vaikuttaa niin paljon kiihdytykset ja lämmitystarve, että vaikea sanoa edes suunnilleen. 25-50km eikä se ole edes hatusta heitetty.
Polestar 2 LRDM

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Mikav - 02.01.23 - klo:14:31
Hybridin kun kytkee päälle, niin FL:ssä lukee automaattisesti, että "Molempien käyttövoimien optimaalinen käyttö" joka siis tosiaan käyttää nopeuden ja muiden muuttujien vaikutuksesta molempia moottoreita samanaikaisesti tai vain sähköä. Ylläpito/lataus pitää erikseen näytöltä valita. Kaupunkiajossa vaikuttaa niin paljon kiihdytykset ja lämmitystarve, että vaikea sanoa edes suunnilleen. 25-50km eikä se ole edes hatusta heitetty.

Ja vielä jos on laittanut navigoinnin päälle niin auto optimoi akun käytön koko matkalle eli pyrkii siihen että perillä akku on tyhjä ja matkalla käytetty mahdollisimman vähän bensaa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Topjanne

Vuonna 2015 julkaistussa esitteessä ajomoodit on näin kuten myös minun 2016-mallissa.





Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy