Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: concorde - 15.07.21 - klo:13:59
Noita ihan tarjotaankin ilmaiseksi: https://huolto.volkswagen.fi/products/tuontiautotarkastus

Eli mun mielestä ei ole syytä olla viemättä...

Tarkoitus ostaa auto Suomesta liikkeestä, niin se nyt sitten taitaa olla herran haltuun kuinka innokkaita asiakaspalvelijoita ja autojen tuontitarkastuksista kartalla olevia myyjät ovat... Mutta hyvä tietää, että volkkari panostaa tuossa mielessä myös tuontiautoihin!
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

makelja

Lainaus käyttäjältä: makelja - 15.07.21 - klo:14:52
Meni autosta maapallo harmaaksi taas kerran. Nyt on ollut jo tiistaista asti off-linessä.
Tein vikailmoituksen Weconnect tukeen. Varmaan sieltä tulee taas se sama viesti että teepä tehdasresetti ja jos ei auta niin kiikuta huoltoon.
Nyt aiemmasta viisastuneena laitoin myös vaatimuksen että jatkavat tuota sopimusta ilman lisämaksua. Menee vanhaksi loppukuusta.

Ylläri. Vastasivat että älä tee mitään vaan heidän päässään on ongelma.

vail

Tuli ilmoitus "Vika: mittaristo. Korjaamo!“

Mikähän tämä on. Kaikki näyttäisi pelaavan normaalisti.
Passat GTE

concorde

Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 15.07.21 - klo:15:00
Tarkoitus ostaa auto Suomesta liikkeestä, niin se nyt sitten taitaa olla herran haltuun kuinka innokkaita asiakaspalvelijoita...

Mä ostin oman 2020 GTE:n Kamuxilta, joka oli uittanut sen ruåtsista. Sovittiin myyjän kanssa, että käytän sen K-Caaran huollossa ensi töikseni (mm. akun tiivistyksen kampanja) ja jos on jotain "ylläreitä" niin Kamux kuittaa laskun. Samalla valikkokieleksi vaihtui Suomi, jota ei ennen softapäivitystä ollut edes valikoissa tarjolla.  Homma toimi hyvin, joten iso peukku Kamux/Konalan suuntaan.
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

m4x1mu5

Kylläpä on GTE-armeija täällä Pirkanmaalla viimeisen vuoden aikana kasvanut, jatkuvasti tulee viirusilmä Passatteja tiellä vastaan.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

duke7

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 17.07.21 - klo:17:15
Kylläpä on GTE-armeija täällä Pirkanmaalla viimeisen vuoden aikana kasvanut, jatkuvasti tulee viirusilmä Passatteja tiellä vastaan.
Viime kesänä yhden parin tunnin reissun laskin B8 Passatteja niin yli puolet oli näitä 😁

makelja

Uusi karttamateriaali oli tullut ladattavaksi MIB:hen. Päivätty 21.6.21. Edellinen olikin jo vuoden vanha

Turbokiisseli

Millaisia matkoja väki on päässyt sähköllä "B8.5" Passatilla, eli 2020+ isommalla akulla?
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

concorde

#3998
Nyt kesällä n. 50km. Auto toki lupas vähän vielä enemmän...



Toki, en erikseen hissutellut, eli normaalia ajoa 30-100km/h rajoitusalueilla
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

makelja

Sama juttu mulla, menee 50-60km välille. Pari kertaa päässyt 61km, mutta silloin keskinopeus on ollut vain 35.

Siimajalka

No nyt alkaa latausluukku pänniä. Kyllä sen kiinni useimminten saa, mutta avaaminen on kyllä melkoista akrobatiaa sen suhteen, mistä kohtaa, millä voimakkuudella ja kuinka monellä kädellä sitä joutuu painamaan.

Talvi ei aiheuttanut ongelmia, mutta olivatko helteet liikaa.

Pitääkö, voiko tai kannaattako johonkin suihkauttaa jotain? Onko jotain konsteja?

Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

passo_s

Yleensä kaikki ”suihkautettavat” vetää liikkuvien muoviosien väliin myös likaa. Tappi ja lukitusosat ovat omassa puhtaat ja ilman voitelua, hyvin on 100 tkm ja kaksi vuotta toiminut. Talvisin tosin usein jäässä.

Turbokiisseli

Lainaus käyttäjältä: Siimajalka - 19.07.21 - klo:22:55
No nyt alkaa latausluukku pänniä. Kyllä sen kiinni useimminten saa, mutta avaaminen on kyllä melkoista akrobatiaa sen suhteen, mistä kohtaa, millä voimakkuudella ja kuinka monellä kädellä sitä joutuu painamaan.

Talvi ei aiheuttanut ongelmia, mutta olivatko helteet liikaa.

Pitääkö, voiko tai kannaattako johonkin suihkauttaa jotain? Onko jotain konsteja?

Oma jumitteli samalla tavalla kunnes lopulta lakkasi toimimasta. Vaihto on max. 30min homma ja osa maksaa 52,. Kirjoittelin vaihdosta tänne B8 foorumille viime viikolla.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

Mustalaa

K-Caaran myyjä vastasi kyselyyni, ettei DSG:n öljynvaihto kuuluisi ('19) GTE:n 60 tkm huoltoon. Puhuuko palturia vai onko ne vain yleisesti tupattu siinä kohtaa vaihtamaan asiakkaiden pyytäessä?
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

Siimajalka

Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 20.07.21 - klo:10:52
K-Caaran myyjä vastasi kyselyyni, ettei DSG:n öljynvaihto kuuluisi ('19) GTE:n 60 tkm huoltoon. Puhuuko palturia vai onko ne vain yleisesti tupattu siinä kohtaa vaihtamaan asiakkaiden pyytäessä?

Kyllä se ainakin omassa 16-mallissa olisi kuulunut. Myyjä ei ollut sovitusti hoitanut, meni 15 tuhatta pitkäksi.
Jos vain sähköä riittää, riittää tunnelmaa, Jytäorkesteri tulee taas.

jaripetteri

GTE:n DSG:ssä ei ole huollossa vaihdettavaa öljynsuodatinta niin itse ainakin pidän huolen että tulee tuossa 60tkm välein vaihdettua. Suodatin siellä kyllä on mutta vaatii laatikon avaamisen että siihen pääsee käsiksi ei siis ole tehty normi huollon vaihdettavaksi. Tai onhan tuo voinut muuttua faceliftiin mutta näin ainakin vanhemmissa.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Vehmas

Tuli ostettua vuoden 2017 ja 155tkm ajettu GTE. Huollot oli ajallaan hoidettu. Ehdein n.500km ajaa kun ilmoitti hybridijärjestelmä vikaa ja vaihteisto vikaa. Auto meni merkkarille ja mekatroniikka vaihtoon. Tämä onneksi myyjäliikkeen piikkiin.

TWBE

Lainaus käyttäjältä: Vehmas - 20.07.21 - klo:18:12
Tuli ostettua vuoden 2017 ja 155tkm ajettu GTE. Huollot oli ajallaan hoidettu. Ehdein n.500km ajaa kun ilmoitti hybridijärjestelmä vikaa ja vaihteisto vikaa. Auto meni merkkarille ja mekatroniikka vaihtoon. Tämä onneksi myyjäliikkeen piikkiin.

Tämä lienee hyvinkin yleinen toimenpide näille autoille. Itsellä samankaltainen kokemus 2017 vm. merkkihuollossa huolletussa autossa - jolla oli noin 90000km ajettu vian ilmetessä, tosin kerkesin ajamaan puolisen vuotta. Valmistaja tuli "goodwill" GW käsittelyllä vastaan korjauksen hinnassa reilusti ja myyjäliike otti puolet kontolleen jääneestä kustannuksesta.

Jos luet näitä viestejä tässäkin keskustelussa taakseppäin niin vaihteistoa ja mekatroniikan juttuja on käsitelty jonkin verran.

Vehmas

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 20.07.21 - klo:23:07
Tämä lienee hyvinkin yleinen toimenpide näille autoille. Itsellä samankaltainen kokemus 2017 vm. merkkihuollossa huolletussa autossa - jolla oli noin 90000km ajettu vian ilmetessä, tosin kerkesin ajamaan puolisen vuotta. Valmistaja tuli "goodwill" GW käsittelyllä vastaan korjauksen hinnassa reilusti ja myyjäliike otti puolet kontolleen jääneestä kustannuksesta.

Jos luet näitä viestejä tässäkin keskustelussa taakseppäin niin vaihteistoa ja mekatroniikan juttuja on käsitelty jonkin verran.
Kyllä nämä on tarkkaan luettu läpi ennen auton ostoa ;D  Halusin vain jakaa tämän infon tänne.
Mitään muuta valittamista en autosta en näillä kilometreillä löytänyt! Nyt mietinnässä minkä kokoista rengasta ensi kesäksi laittaisi alle.

exmersumies?

Hei,

Vasta ensimmäiset 30 sivua lukenut tätä ketjua, niin pahoittelut jos tulee samoja kysymyksiä.

Autokuumetta pukkaa ja kiikarissa Passat gte, joka sopisi meidän perheen tarpeisiin kuin nyrkki silmään. Uuteen ei lompakko taivu ja kiikarissa 2016 n. 100-140tkm ajetut. Lähinnä mietityttää tuo hienon tekniikan kestävyys, kun tarkoitus olisi ajella vielä 5v+ ja ei haluaisi mitään isompia remonttiyllätyksiä.

Saako tuota akun kuntoa selville helposti? Minkälainen käyttöikä noissa akuissa. Jostain luin, että 10-15% kapasiteetti heikkenee 5 vuodessa.

Kuinka tuota dsg:n kestävyyttä pitää jännittää? Ei taida ihan kovin luotettavassa maineessa olla nuo..

Saako autosta selville kuinka sitä on latailtu ja paljonko ajettu sähköllä ym.

Onko jossain kohtaa odotettavissa isompia ja kalliimpia huoltoja?

Olisiko muita vinkkejä mitä ottaa huomioon?







Kookoo12

Löytyiskö keneltäkään listaa 2019 GTE faceliftin vakiovarusteista? Eikös tässä faceliftissä ole kuitenkin aina 13kwh akku?

Mustalaa

#4011
Lainaus käyttäjältä: Kookoo12 - 22.07.21 - klo:17:48
Löytyiskö keneltäkään listaa 2019 GTE faceliftin vakiovarusteista? Eikös tässä faceliftissä ole kuitenkin aina 13kwh akku?
Julkaisutiedoite löytyi vielä GTE faceliftin osalta https://news.cision.com/fi/volkswagen-suomi/r/uudistunut-volkswagen-passat-gte-sai-hinnat,c2891731. Tuollakin se isompi akku tosiaan mainitaan.
Suomeen rekisteröidyissä autoissa vakiovarusteet ovat olleet:
LainaaVolkswagen Passat GTE:n kattavaan vakiovarusteluun kuuluvat mm. IQ. Light-led-matriisiajovalot, lämmitettävä nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä vaihteenvalitsimilla, radio ja navigointi Discover Media 8” kosketusvärinäytöllä, monitoiminäyttö Premium, peruutuskamera, avaimeton lukitus- ja käynnistysjärjestelmä Keyless access, Easy Open " takaluukun avaaminen jalan heilautuksella ja polttoainekäyttöinen lisälämmitin Online-ohjauksella sekä pysäköintiavustin Park Assist..

Uudistunut Passat GTE sisältää useita kuljettajaa avustavia järjestelmiä. Uusi Travel Assist -järjestelmä automatisoi ajamista aina 0"210 km/h nopeuksissa. Travel Assist -järjestelmä aktivoidaan monitoimiohjauspyörästä napin painalluksella. Vakiovarusteina ovat mm. ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist jalankulkijatunnistuksella ja hätäjarrutustoiminnolla, mukautuva vakionopeudensäädin ACC ennakoivalla nopeussäädöllä, kaistanpitoavustin Lane Assist, hätätilanneavustin Emergency Assist ja ruuhka-avustin Traffic Jam Assist.

Lisävarusteina saatavilla on mm. perävaunun peruutusavustin Trailer Assist sekä Design & Comfort -paketti, jossa istuinpinnat ovat Alcantaraa, kynnyslistat edessä ja takana ovat jaloterästä ja Variant-malliin tulee hopeanväriset kattokaiteet.

Eli esimerkiksi tällä hetkellä K-Caaran listoilla olevat käytetyt loppuvuodesta 19 Suomeen ensirekisteröidyt autot ovat täysin GTE:n vakiovarusteilla ilman mitään lisävarusteita.

Ruotsiin ensirekisteröidyissä nyt myynnissä olevissa autoissa on tuntunut olevan huonommat valot, ei peruutusavustinta, monesti koukku ja sisustassa alcantaraa.

Jahka yksityisliisarit alkavat menemään umpeen, niin varmaan valikoima käytettyjen autojen lisävarusteiden osaltakin lähtee paranemaan...

Edit: Tuossa on vielä tammikuun 2020 lisävarustehinnasto, josta pystynee jotain arvauksia heittämään lisää mahdollisista varustepuutteista: https://www.volkswagen.fi/idhub/content/dam/onehub_pkw/importers/fi/henkiloautot/hinnastot/tammikuu/Passat-lis-nro-30-WLTP.pdf
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

makelja

Lainaus käyttäjältä: exmersumies? - 21.07.21 - klo:15:00


Kuinka tuota dsg:n kestävyyttä pitää jännittää? Ei taida ihan kovin luotettavassa maineessa olla nuo..



Mulla on neljäs DSG menossa ja koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa, jota ei olisi saanut asetusten resetoinnilla kuntoon. Kaikki neljä ovat olleet erilaisia versioita. Kolme märkää ja yksi kuiva.
Nuo jotka noista huutelevat taitavat olla vähemmistössä, kun miettii miten paljon DSG:tä on liikenteessä.
Noissa GTE:n DSG:ssä on jonkin verran ollut sähkömoottorin ja DSG:n välisen kytkimen ongelmia. Nekin tainneet olla pre-facelifteissä. Mutta toisaalta faceliftit ovat niin uusia vielä että ongelmia ei välttämättä ole ilmennyt.

Mustalaa

Facelift-GTE tuli taloon, mutta käyttöohjeet ovat jääneet matkanvarrelle ;D Alkuviikosta huollosta kyselemään uusia... Volkkarin oma latausasema näytti olevan ainut pitkällä (7,5m) johdolla oleva, niin semmonen tarvitsee laittaa tilaukseen seuraavaksi. Samoin varata aika takalasien tummennukseen, 20% kalvo lienee sopiva.

Kysytääs ensimmäisenä tosta karttojen päivityksestä: auto näyttää karttojen olevan 19.1-versiota, eli vissiin vanhat? Koitin ladata uusimmat ohjeen mukaan tikulle, eli formatoin exfatiksi, purin sinne ja liitin autossa paikalleen vaihdekepin viereen, jonka jälkeen auto käyntiin. Pitäisikö sen ilmoittaa jotain löydetystä tikusta ja kartoista? Asentaako se päivityksen pelkästään ollessaan tyhjäkäynnillä pihassa, vai myös taustalla ajaessa? Parin tunnin ajon jälkeen nimittäin oli versio edelleen sama...

Muutaman kerran tarjosi softapäivitystä tien päällä, mutta jäin ymmärrykseen ettei se onnistunut. Saako softaa ladattua tikulle ja koitettua asennusta?

Jos nuo nyt ei ala ottaakseen, niin laittaako huolto veloituksetta päivitykset karttoihin ja softaan jos pyytää?

We Connect: ymmärsinkö oikein, että huollossa saa siirrettyä vanhan lisenssin meillä toimimaan, jos se vielä on voimassa? Keskustelua lukemalla sen toiminta on sangen kehnoa, mutta näkisi onko siitä mitään iloa...

Nopeusrajoituksen tunnistus: Heitteli satunnaisesti aktiivivakkari päällä ajaessa 80 ja 120 rajoituksia, vissiin päätteli väärin karttadatan tiedoista ramppien kohdalla. Välillä kanssa maantiellä vastaavia. Oliko tohon jossain valikoiden syövereissä kikka, että näyttäisi rajoituksen mittaristossa, saisi vaikka pimputtaakin ylinopeudesta, mutta ei automaattisesti säätäisi sitä nopeutta? Onko karttojen päivitys uudempiin parantanut toimintaa pidempään autolla ajaneilla?

Avaimet: Saako avaimiin määritettyä ensisijaisen bluetooth-laitteen? Eli avaimilla 1 yhdistäisi aina puhelimeen 1 ja avaimilla 2 puhelimeen 2? Tämän toki voi kiertää sillä, että antaa vain toiselle puhelimelle langattoman carplayn käyttöoikeuden ja kytkee halutessaan toisen puhelimen kaapelilla.

Sähköinen takaluukku: Pari kertaa olen sen onnistunut potkimaan auki, mutta pitäisikö sen mennä myös kiinni jalkaa heiluttamalla vai pelkästään nappia painamalla? Tässä toki suurin ilo on se, että tietää lopettaako potkimisharjoittelut :P

Onko suosituksia mistä kannattaa tilata tavaratilaan kumimatto? Jostain Puolan eBaysta? Ei haittaa jos on käytetty?
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

makelja

#4014
Uusimmat kartat taitavat olla 21.5. Tikulta en ole saanut päivitettyä mitään. Vaan aina jäänyt tilateeseen "Haetaan päivitystä". Ollut siinä parhaimmillaan 3h. Tikku on USB-c ja USB3.0, joten ei pitäisi olla nopeudesta kiinni. Tikku pitää olla formatoitu FAT32:ksi tai NTFS:ksi. Minulla päivitys on tullut aina huollon yhteydessä. Eli viimeisin tehtiin kesäkuun alussa.
WeConnectin siirto taitaa mennä siten että vapauttavat auton huollossa, jonka jälkeen rekisteröit sen omaan tiliin VIN:llä ja kirjaudut MIB:hen samalla tunnuksella kuin aiemmin.
Avaimet saa mielestäni asetettua eri käyttäjille, samalla kun kirjaudut MIB:hen. Toiminta on mitä on. Hidashan se on kuin etana, mutta omasta mielestäni ajaa asian. Jopa niin paljon että juuri jatkoin vuodella sopimusta, ja ihan maksoin siitä, vaikka aiemmin olin sitä mieltä että en maksa.
Takaluukun toiminta mullakin on vähän arpapeliä. Rekisterikiven oikean laidan oikealta puolelta kun viet jalan sinne alle ja otat pois ja hiukan peräydyt samalla, niin pitäisi aueta.
Nopeusrajoitusten tunnistus paranee, kunhan autoon tehdään softa päivitys. Avoimet päivitykset löydät OmaVW palvelusta.

Wiiseli

Moi, kertokaas viisaammat mikä on suomeksi comission number?
PASSAT GTE VM. 2020

mattix

Passatti resonoi jostain kuskin oven seutuvilta, itse asiassa kummassakin perheen autossa. Olen paikallistavinani sen diskanttikaiuttimen / keskuslukituksen nappien luokse.

Vinkkejä, millä asian saa korjattua?

makelja

Mulla resonoi vasen takaovi.
Huollossa irroittivat ovipanelin ja laittoivat sen uudelleen kiinni. ,,äni katosi sillä.

concorde

Toi 2020 GTE:n Discover Media -laitteen karttojen päivitys näyttää sakkaavan kyllä isosti. Latasin karttapaketin ja olen nyt kokeillut USB-C - tikulla (sekä exFAT & NTFS , kuten folkkarin omassa ohjeessa lukee: https://app-connect.volkswagen.com/mapupdates/manuals/Discover_Media_Gen.3_November_2020_EN.pdf) , sekä USB-C -> SD adapterilla ja SD-kortilla (FAT32) , mutta ei mitään eloa.

Tossa jälkimmäisessä on se etu, että siinä adapterissa on merkkivalo kertomassa liikkuuko bitti, mutta ei liiku.

Yritin myös disabloida eSIMmin, josko se preferois pelkkään online-päivitystä, mutta ei ollut hyötyä.

Jos siis joku on onnistunut ton karttamatskun päivittämään USB-C:n kautta, niin  tikun koko / formatointi / koreografia - kombo kiinnostaisi tietää.
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

concorde

#4019
Tällaisen löysin toisaalta:



Tiguan-foorumilta läydetty, mutta MIB3 ja Discover Media/Pro kuitenkin...  Tais olla Briskoda-foorumillakin samoja juttuja
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy