Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

PassatGte2016

Lainaus käyttäjältä: PassatGte2016 - 20.03.20 - klo:19:53
Volkswagen AG:n alkuperäinen AGM-käynnistysakku 58Ah/340A (osanumero 000 915 105 CB) Kauhajoen Käyttöautossa 410â,¬ (akku 258,75â,¬, työt 148,70â,¬ ja tarvikkeet 2,55â,¬).
4 vuotta vanha AGM-käynnistysakku tuli tiensä päähän eikä suostunut enää latautumaan, joten se oli vaihdettava uuteen.

Jostakin luin, että Passat GTE:n käynnistysakku latautuisi vain ajon aikana, mutta se ei pidä paikkansa. Tarkistin asiaa yleismittarilla, kun uusi akku oli asennettu ja sain latausvirran päälle, kun kytkin kännykällä (We Connect-appi) ilmastoinnin päälle ja samoin latausvirta toimi, kun auton käynnistysnapista laittoi virrat päälle ja lämmityslaite oli päällä. Latausvirraksi mittari näytti 14,66V:

-Tulossa: ID.7 Tourer ID.7 Pro Elegance 210 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.3.2024
-Ajossa: VW ID.4 Pro 128 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 18.08.2022. Tuotantoon: 25.1.2023. Alustanro: 27.1.2023. Valmistui: 30.1.2023. Toimitukseen: 7.2.2023. Luovutus 23.3.2023
-Ex: VW ID.4 1st Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.11.2020. Valmistui tehtaalta: 26.2.2021. Luovutus: 22.3.2021.
-Ex: VW Passat Variant GTE 160 kW Plug-In Hybrid vm. 2016

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 04.02.20 - klo:15:55
Korkeajänniteakusta mutta jostain saanut sellaisen käsityksen että tuota 12v akkua ladattaisiin vain auton virtojen ollessa päällä. voin olla väärässäkin.

Ei se sitten hirveästi mennyt huti. Omani kävi K-Caarassa ilmaisessa maahantuontitarkastuksessa ja 120tkm huollossa vaihtamatta (tai merkitsemättä) jätettyjen sytytystulppien lisäksi vain 12v akulle tuli vaihtokehoite koska yli 4v vanha. Ei sitä mitenkään kyllä mitattu tai testattu. Olisi kyllä lähes käyttämätön Vartan AGM tallissa Octaviasta niin sen tuonne voisi heittää jos sattuu olemaan sopivaa kokoa.

Tarviiko tuossa akun vaihdossa jotain erityistoimenpiteitä? Vanha pois ja vaihto vaikka ylläpitolaturin kanssa ja VCDS:llä kerrotaan akun vaihtuneen.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

duke7

^^ ja joku täällä testasi myös että lataa 12 V akkua kun lataa autoa.

biili_

Itsellä alkoi edellisessä GTE:ssä webasto sammuilemaan kesken kaiken kunnes sitten ei lähtenyt webasto päälle ollenkaan. Huollossa totesivat, että 12V akku oli täysin kuollut. Auto muuten toimi ihan ok, eli 12V akkua ei käytetty mihinkään kriittseen sitten.

Samalla kyselin, että miten se auto lataa sitä. Kertoivat, että auto lataa sitä aina tarpeen mukaan suurjänniteakuista, vaikka keskellä yöllä parkissa, mikäli vain 12V taso on hiipunut.

#timo#

#2134
Lainaus käyttäjältä: PassatGte2016 - 21.03.20 - klo:15:37
4 vuotta vanha AGM-käynnistysakku tuli tiensä päähän eikä suostunut enää latautumaan, joten se oli vaihdettava uuteen.

Jostakin luin, että Passat GTE:n käynnistysakku latautuisi vain ajon aikana, mutta se ei pidä paikkansa. Tarkistin asiaa yleismittarilla, kun uusi akku oli asennettu ja sain latausvirran päälle, kun kytkin kännykällä (We Connect-appi) ilmastoinnin päälle ja samoin latausvirta toimi, kun auton käynnistysnapista laittoi virrat päälle ja lämmityslaite oli päällä. Latausvirraksi mittari näytti 14,66V:



En halua saivarrella mutta tuossa kuvassa mittaat kyllä akun tasajännitettä eikä latausvirtaa. Ei kannata loukkaantua, mutta noissa termeissä on aikamoinen ero ja on ikävä kyllä aika yleistä että niissä sekoillaan, varsinkin jos ei ole alan ammattilainen  ???

PassatGte2016

#2135
Lainaus käyttäjältä: duke7 - 21.03.20 - klo:16:15
^^ ja joku täällä testasi myös että lataa 12 V akkua kun lataa autoa.
Kävin tuon nyt testaamassa ja mielenkiintosta on, että latauksen aikana voltit nousi vain vähän eli 12,5V:sta 12,94V:iin. Kun kytkin sitten lämmityslaitteen päälle kännykällä, niin tasajännite nousi 14,68V:iin. Lataus oli varmasti päällä, koska vihreä merkkivalo paloi latauspistokkeen vieressä + mittaristossa vilkkui latauksen symboli ja akustoissa oli ajomatkaa mittariston mukaan vain 14km eli akusto ei ollut lähellekään täynnä.

Kokeilin sitten sammuttaa latauksen ja laittaa Webaston päälle, niin käynnitysakun tasajännite näytti pari sekuntia yli 14V:in lukemia ja sitten se tiputti tasajännitteen 12,92V:iin. Sitten sammutin Webaston ja käynnistysakun tasajännite putosi sinne noin 12,5:een.
-Tulossa: ID.7 Tourer ID.7 Pro Elegance 210 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.3.2024
-Ajossa: VW ID.4 Pro 128 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 18.08.2022. Tuotantoon: 25.1.2023. Alustanro: 27.1.2023. Valmistui: 30.1.2023. Toimitukseen: 7.2.2023. Luovutus 23.3.2023
-Ex: VW ID.4 1st Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.11.2020. Valmistui tehtaalta: 26.2.2021. Luovutus: 22.3.2021.
-Ex: VW Passat Variant GTE 160 kW Plug-In Hybrid vm. 2016

duke7

#2136
^ niin sullahan on uusi akku nyt ja ehkä se oli nyt täysi ja auto tietää sen. Niin ei turhaan lataa. Ilmastointi päällä taas on yhtä kuin virrat päällä niin varmaan kaikkea kulutusta kompensoidakseen nostaa jännitettä.
Tämä on mielenkiintoinen aihe kun on niin montaa näkemystä.

Ja kannattaa muuten mitata sieltä kontista ihan akulta jännitettä. Ainakin tietää mitä sinne oikeasti menee.

PassatGte2016

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 21.03.20 - klo:18:37
^ niin sullahan on uusi akku nyt ja ehkä se oli nyt täysi ja auto tietää sen. Niin ei turhaan lataa. Ilmastointi päällä taas on yhtä kuin virrat päällä niin varmaan kaikkea kulutusta kompensoidakseen.

Ja kannattaa muuten mitata sieltä kontista ihan akulta jännitettä. Ainakin tietää mitä sinne oikeasti menee.
Noin se varmaan menee, mutta olis mielenkiintoista tietää minkälaisia tasajännitteitä muut saavat vanhemmista akuista.

Kontissa olevan käynnistysakun luota mittaaminen on paljon työläämpää, koska verhoilu pitää avata ja taas uudelleen kiinnittää + siellä on ilmeisesti vielä suojakansikin useammalla pultilla kiinnitetty. Volkswagen-huoltokin oli laskun mukaan käyttänyt suurimman osan työajasta tuon suojaverhoilun avaamiseen ja kiinnittämiseen.
-Tulossa: ID.7 Tourer ID.7 Pro Elegance 210 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.3.2024
-Ajossa: VW ID.4 Pro 128 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 18.08.2022. Tuotantoon: 25.1.2023. Alustanro: 27.1.2023. Valmistui: 30.1.2023. Toimitukseen: 7.2.2023. Luovutus 23.3.2023
-Ex: VW ID.4 1st Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.11.2020. Valmistui tehtaalta: 26.2.2021. Luovutus: 22.3.2021.
-Ex: VW Passat Variant GTE 160 kW Plug-In Hybrid vm. 2016

P. A Turpeinen

Tuli tilattua Ruotsi koronaGTE ja tottakai siihen täytyy tilata uudet pallot alle kesäksi Saksasta. Onko nyt niin että Passatti ei tarvitse noita tpms antureita. Näin ainakin vannekauppiaan vannesovellus kertoo mutta työ tiedätte varmaan paremmin?

TWBE

Jos on GTE:ssä rengaspaine "tunnistus" niin ottaa pyörimisnopeuden erosta. Ei tarvitse antureita renkaisiin.

a_jaba

Eikös joku täällä kertonut, että rengaspainevalvonta voi olla tunnistimillakin. K-auton uutena maahantuomissa on se passiivinen järjestelmä joka toimii abs anturien tiedoilla mutta VW:llä on myös aktiivinen järjestelmä jota saattaa olla myyty joissakin toisissa maissa. Eli käytettynä tuoduissa saattaa olla kumpi tahansa..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Banned

Ei tarvitse antureita, voi ajella ilmankin. Pieni oranssi merkki palaa mittaristossa kesän ajan, mutta siihen tottuu hyvin äkkiä. Ei ole mitenkään häiritsevä. Ei anna mitään merkkiääniä tms, eikä muutenkaan vaikuta ajamiseen millään tavalla.

Anturit tunnistaa mutterilla kiinni olevista venttiileistä.
Passat GTE

akk

^ Tuon varoitusvalon / toiminnon voinee ohjelmoida pois vcds/obelevenillä.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

BasicDude

En jaksanut koko ketjua kahlata läpi niin kyssäsempä....

Olisin kauppaa ehkä tekemässä GTE pasuunasta ja askarruttaa, että saako car-net systeemit yms. toimimaan ikäänkuin tehdasasetuksilla? . Näistä kun ei ole mitään kokemusta.Auto Ruotsin tuonti  (yllätys ). Onko jotain muuta mitä pitäisi ottaa huomioon?

coelb

Digimittaristolla varustettu vuoden 2016 malli tuli viikko sitten ostettua, alla 145 tkm. Hyvältä vaikuttaa toistaiseksi. Pari kysymystä olisi kuitenkin asiantuntijoille esittää:

- Autossa on Keyless Go -avaimet. Tarkoittaako tämä tosiaan vain avaimetonta käynnistystä, ei ovien aukaisua? Vai onko tuossa vikaa tuolta osin?
- Lämmittämättömässä autohallissa akku näyttäisi täytenä lupaavan 36 km rangea, joka käytännössä tarkoittaa noin 30 kilometriä. Kuulostaako normaalilta?

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: coelb - 23.03.20 - klo:19:01- Autossa on Keyless Go -avaimet. Tarkoittaako tämä tosiaan vain avaimetonta käynnistystä, ei ovien aukaisua? Vai onko tuossa vikaa tuolta osin?

Keyless Access taitaa olla myyntinimi avaimettomalla lukitukselle.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Natina

Lainaus käyttäjältä: coelb - 23.03.20 - klo:19:01
Digimittaristolla varustettu vuoden 2016 malli tuli viikko sitten ostettua, alla 145 tkm. Hyvältä vaikuttaa toistaiseksi. Pari kysymystä olisi kuitenkin asiantuntijoille esittää:

- Autossa on Keyless Go -avaimet. Tarkoittaako tämä tosiaan vain avaimetonta käynnistystä, ei ovien aukaisua? Vai onko tuossa vikaa tuolta osin?
- Lämmittämättömässä autohallissa akku näyttäisi täytenä lupaavan 36 km rangea, joka käytännössä tarkoittaa noin 30 kilometriä. Kuulostaako normaalilta?

Samanlainen kampe alla.

Kyllä, avaimeton käynnistys tuo lienee. Jos on keyless access, on ovenkahvoissa pienet syvennykset peukalon kohdalla.

Rangesi kuulostaa ihan normaalilta. Ensimmäiset kilometrit häviää yleensä nopeasti, mutta kevään edetessä lienee pientä parannusta luvassa.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

mddlfngz

Lainaus käyttäjältä: BasicDude - 23.03.20 - klo:14:18
En jaksanut koko ketjua kahlata läpi niin kyssäsempä....

Olisin kauppaa ehkä tekemässä GTE pasuunasta ja askarruttaa, että saako car-net systeemit yms. toimimaan ikäänkuin tehdasasetuksilla? . Näistä kun ei ole mitään kokemusta.Auto Ruotsin tuonti  (yllätys ). Onko jotain muuta mitä pitäisi ottaa huomioon?

En ihan ymmärtänyt kysymystä, mutta jos on ns. aikasempaa vuosimallia niin palvelut ovat voineet umpeutua ja joudut ostamaan lisää käyttöaikaa.

BasicDude

Lainaus käyttäjältä: mddlfngz - 24.03.20 - klo:09:57
En ihan ymmärtänyt kysymystä, mutta jos on ns. aikasempaa vuosimallia niin palvelut ovat voineet umpeutua ja joudut ostamaan lisää käyttöaikaa.

Kokeilin ottaa tuota car-netiä käyttöön mutta tuli ilmoitus että pitää soittaa volkkarille.

Mites tuo Apple Carplay.. Toimiiko vain piuhan kanssa? Ei saa langattomasti?

Banned

Piuhan vaatii.
Passat GTE

foxnen

Merkkihuollossa täytyy käydä tekemässä auton identifiointi ja henkkarit mukaan.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

jopo

Lainaus käyttäjältä: Banned - 24.03.20 - klo:12:29
Piuhan vaatii.
Onko varmasti noin (Apple Carplay)? Ainakin Superbissa toimii langattomasti. Vai onko vuosimallista riippuva?

M_M

Lainaus käyttäjältä: jopo - 24.03.20 - klo:13:39
Onko varmasti noin (Apple Carplay)? Ainakin Superbissa toimii langattomasti. Vai onko vuosimallista riippuva?

On vuosimallista ja auton mallista riippuvaa. Uusimmissa autoissa alkaa näkyä myös langatonta toteutusta, mutta enemmistössä on edelleen pelkkä piuhatoteutus.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

infiniti

^Onnistuu myös langattomasti CarPlay, kunhan hankkii lisäpalikan, joka tämän mahdollistaa, esim. linkin takana olevan.
https://carplay2air.com

akk

^ mielestäni tuossa voi mennä lapsi pesuvesien mukana, kun piuhan jättää pois, samalla loppuu myös puhelimen akun lataus...joka on tarpeen jos pitkään pyörittää esim. navigointia carplayn kautta.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Mika2

Lainaamielestäni tuossa voi mennä lapsi pesuvesien mukana, kun piuhan jättää pois, samalla loppuu myös puhelimen akun lataus...joka on tarpeen jos pitkään pyörittää esim. navigointia carplayn kautta.

Tämän vuoksi tilalle on tullut langattomia latausalustoja. Piuhassa on se ikävä puoli, että ylilataa puhelinta. Oman kokemuksen mukaan iPhone 6:n akkukestosta häviää aina muutama prosentti lapin reissun yhteydessä.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Mika2 - 24.03.20 - klo:18:16
Piuhassa on se ikävä puoli, että ylilataa puhelinta. Oman kokemuksen mukaan iPhone 6:n akkukestosta häviää aina muutama prosentti lapin reissun yhteydessä.

Urbaanilegendaa että piuha ylilataisi kännykän akkua. Kännykkä, ainakin Samsung, kyllä osaa olla lataamatta kun akku täyttyy.

Langaton Car Play taisi tulla MIB3 yhteydessä ja MIB2 on piuhalla jos ei ole tollasta jälkiasenteista lisäpalikkaa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

BasicDude

Kyselen tässä nyt vähän "tyhmiä" kun manuaali on tosiaan ruotsinkielinen ja oma ruotsinkielen taito jäi yläasteelle.

Miten saa ohjelmoitua käsijarrun menemään automaattisesti päälle kun auton sammuttaa? Valikosta en löytänyt.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: BasicDude - 25.03.20 - klo:08:30
Kyselen tässä nyt vähän "tyhmiä" kun manuaali on tosiaan ruotsinkielinen ja oma ruotsinkielen taito jäi yläasteelle.

Miten saa ohjelmoitua käsijarrun menemään automaattisesti päälle kun auton sammuttaa? Valikosta en löytänyt.

Laitat auto holdin päälle ja annat olla päällä niin käsijarru menee aina päälle kun auton sammuttaa tai irrotat kuskin turvavyön. Auto Hold nappi on siinä käsijarru napin vieressä.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

jarmoke

Aika monet on kyllä sitä mieltä että bluetooth pilaa musiikin, siksi olisi parempi kuunnella piuhan kautta. En ole niin kultakorva että itse ottaisin tähän sen enempää kantaa...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy