Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: JPOGTE - 03.02.20 - klo:18:35
Saako kysyä kokeneemmilta:

Kun teillä pelaa kaikki Passat GTE:ssa ja ajatte hybridillä, niin kuinka monta kilometriä suurjännitepuolen akussa riittää virtaa? Siis montako kilometriä hybridillä voi esimerkiksi ajaa kesällä, siihen asti kun bensamoottori alkaa hoitaa kaiken tehontuoton?

Onko siis hybridissä mitää järkeä ollenkaan?
Mulla on varhainen GTE, jolla olen ajanut latauksella 56 kilometriä kesällä.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Natina - 04.02.20 - klo:09:19
Kiva kuulla, että muillakin on range samaa luokkaa kuin itelläni (20 km). Tänäänkin aamulla -16 lämmöissä kulutus oli 33 kWh/100 luokkaa. Talvikaudella ei pääse kuin menomatkan töihin sekä osan matkaa kotiin sähköllä. Olen huomannut, että kylmemmillä keleillä akussa saa olla vaikka 10 km jäljellä mutta silti polttis hyrähtää avuksi esim moottoritien rampille mennessä. Pitäisköhän harkita, että alkaisi lataamaan työpaikallakin, en ole osannut laskea.
Vähäinen lataus ja akun kylmyys tiputtavat tarjolla olevaa sähkötehoa, jolloin motarille kiihdytys ottaa polttiksen avuksi.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: JPOGTE - 03.02.20 - klo:15:50
Auto Passat Variant GTE vietiin paikan xx Suomessa vw-myyntin. Henkilökunta tutkaili navigaattoria, ja
Eilen täyteen ladattu suurjänniteakku /näyttö eilen  48 km. Se tyhjeni tänään täysin 10 km ajomatkalla hybridiajolla.
Millaista ajoa tuo 10 km matka oli? Paljonko auto näyttää matkan kulutukseksi?

Natina

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 04.02.20 - klo:12:59
Vähäinen lataus ja akun kylmyys tiputtavat tarjolla olevaa sähkötehoa, jolloin motarille kiihdytys ottaa polttiksen avuksi.

Näin minäkin olin ajatellut, enkä siksi vielä jaksa ressata mahdollisesta akun heikkenemisestä. Moottori käynnistyy tosiaan jossain 50% kuormituksen kohdalla, vaikka sininen kaari yltäisi 75% kohdalle asti.

Asiaan löyhästi liittyen, kuvaako tehomittarissa latauksen puolella oleva vihreä viiva ja sen päässä oleva kolmio suurinta mahdollista jarrutusenergian talteenottoa? Vihreä kaari kasvaa akkujen lämmetessä. Aiemmin lämpimämmillä keleillä ajaessani kuvittelin vihreän kolmion näyttävän edellisen jarrutuksen maksimilatausta, mutta nyt epäilen olleeni väärässä.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

JPOGTE

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 04.02.20 - klo:13:03
Millaista ajoa tuo 10 km matka oli? Paljonko auto näyttää matkan kulutukseksi?

Hei!

Nyt en näe tarkkoja kulutuksia, kun auto on vaimolla.  Eikä ole we connect käytössä.

Autolla ajettu enimmäkseen kaupungin kaltaisessa (Espoo  ;D). Viime latauksella pääsi  noin 32 km, kun ensin lataus (type2) häviöineen söi yhteensä jotain 10.25 kW. Ajettu kokoajan hybridillä. Kun sähkö on loppunut, sitten 95 bensan kulutus yli 7 l/ 100 km koko ajalta. Hybriditilassa on toisella näytöllä joskus vilahtanut 4.5 l / 100 km ajotietokoneessa, kun sähköä on tullut. Eco-mode käytössä. Hybridissä takaisin-
lataus päällä.

Mutta lienee kait viisasta ajaa jatkossa taajamassa sähköllä ja maanteillä vaan hybridillä, kuten minulle on kerrottu. Kokeillaan sitä, kun taas ensin ladataan neljännen kerran viikonloppuna kauppakeskuksessa.

Niin, on käytetty webastoa joku aamu pakkasella  luokkaa 15 min max. Olen nyt ymmärtänyt, että webasto ottaa virran juuri korkeajännitepuolelta?

Pallopää

Onko biili_:lle tai muille selvinnyt tuo seisontalämmityksen eli Webaston ajastus? Puuttuu tosiaan mielestäni infotainmentista kokonaan tuo seisontalämmitys-valikko, joka pitäisi ohjekirjan mukaan löytyä. Kaukosäätimestä toimii.
Itsellä toki opiskelu kovasti kesken, torstai-iltana vasta saatu auto. Erittäin positiiviset ensivaikutelmat!
Vielä erittäin tyhmä kysymys: onko tosiaan niin, että infotainmentissa ei ole suomen kieltä. Ei haittaa sinällään, mutta yllätyin.

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: JPOGTE - 04.02.20 - klo:14:28
Olen nyt ymmärtänyt, että webasto ottaa virran juuri korkeajännitepuolelta?

Webasto käyttää 12V akkua.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

biili_

Lainaus käyttäjältä: Pallopää - 04.02.20 - klo:14:36
Onko biili_:lle tai muille selvinnyt tuo seisontalämmityksen eli Webaston ajastus? Puuttuu tosiaan mielestäni infotainmentista kokonaan tuo seisontalämmitys-valikko, joka pitäisi ohjekirjan mukaan löytyä. Kaukosäätimestä toimii.
Itsellä toki opiskelu kovasti kesken, torstai-iltana vasta saatu auto. Erittäin positiiviset ensivaikutelmat!
Vielä erittäin tyhmä kysymys: onko tosiaan niin, että infotainmentissa ei ole suomen kieltä. Ei haittaa sinällään, mutta yllätyin.

Webaston ajastus: ei vielä. Myyjä & huolto totesi saman ja laittoivat selvitykseen, ei ole vielä tullut vastausta.

Itsellä oli suomenkieli valikoissa, kuulemma ensimmäisiä joissa se oli.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Pallopää - 04.02.20 - klo:14:36
Onko biili_:lle tai muille selvinnyt tuo seisontalämmityksen eli Webaston ajastus? Puuttuu tosiaan mielestäni infotainmentista kokonaan tuo seisontalämmitys-valikko, joka pitäisi ohjekirjan mukaan löytyä. Kaukosäätimestä toimii.
Itsellä toki opiskelu kovasti kesken, torstai-iltana vasta saatu auto. Erittäin positiiviset ensivaikutelmat!
Vielä erittäin tyhmä kysymys: onko tosiaan niin, että infotainmentissa ei ole suomen kieltä. Ei haittaa sinällään, mutta yllätyin.

Jos toimii samalla tavalla kuin perinteinen Passat, seisontalämmityksen valikko on ilmastoinnin Menu-näppäimen takana.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

JPOGTE

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 04.02.20 - klo:14:38
Webasto käyttää 12V akkua.

Kiitos! 👍Olen ymmärtänyt väärin, nyt tiedän siis.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 04.02.20 - klo:14:38
Webasto käyttää 12V akkua.
Joka latautuu korkeajänniteakusta.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 04.02.20 - klo:14:45
Jos toimii samalla tavalla kuin perinteinen Passat, seisontalämmityksen valikko on ilmastoinnin Menu-näppäimen takana.
Ainakin itsellä ensimmäisen vuoden GTE:ssä ajatukset löytyy tuon saman napin takaa.

biili_

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 04.02.20 - klo:14:58
Ainakin itsellä ensimmäisen vuoden GTE:ssä ajatukset löytyy tuon saman napin takaa.

Juu itsellä vaihtui GTE 2017 --> GTE 2020, joten valikot on tuttuja.


tietsit

Passat GTE-20  ja ongelmana on, että Schuko laturi ei toimi. Kun laitan lataukseen, niin hetken päästä laturin valot menee punaiseksi.
VW Centerin mukaan autosta pitää laittaa Charching current: asentoon reduced, jolloin lataus täyteen kestää 10-11h (5A). Tämä on kuulemma tyyppi vika uusissa GTE passateissa, että schuko laturilla ei voi ladata 8A virralla vaan sitä pitää rajoittaa. VW Center ei suostu vaihtamaan laturia, ennen kuin Volkkarilta tulee takaisinkutsu kampanja.

Mulla on toinen ei orkkis laturi, mikä taas toimii hyvin 8A-16A eikä tartte autosta rajoittaa latausvirtaa. Onko muilla samaa vikaa?

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 04.02.20 - klo:14:56
Joka latautuu korkeajänniteakusta.

mutta käsittääkseni vain auton virtojen ollessa päällä
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Terpower

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 04.02.20 - klo:14:56
Joka latautuu korkeajänniteakusta.

Kuulema vasta 2019 mallista eteenpäin latautuu korkeajänniteakusta. Sitä edelliset mallit eivät.
Tänään juuri selvitin asiaa volkkarilta.

ID4 Pro Business

Pallopää

Kiitän vastauksista ja seuraan webasto-asian mahdollista selviämistä!

Onkohan tuo puuttuva suomen kieli semmonen asia, joka korjaantuisi jollain päivityksellä esim huollon yhteydessä?

Päästiinkös täällä yhteisymmärrykseen siitä, lämmittääkö webasto myös moottoria, vai pelkästään sisätiloja?

Terpower

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 04.02.20 - klo:15:38
mutta käsittääkseni vain auton virtojen ollessa päällä

Joo tarkoitin siis korkeajänniteakun ollessa latauksessa.
ID4 Pro Business

livejungle

Lainaus käyttäjältä: tietsit - 04.02.20 - klo:15:38
Passat GTE-20  ja ongelmana on, että Schuko laturi ei toimi. Kun laitan lataukseen, niin hetken päästä laturin valot menee punaiseksi.
VW Centerin mukaan autosta pitää laittaa Charching current: asentoon reduced, jolloin lataus täyteen kestää 10-11h (5A). Tämä on kuulemma tyyppi vika uusissa GTE passateissa, että schuko laturilla ei voi ladata 8A virralla vaan sitä pitää rajoittaa. VW Center ei suostu vaihtamaan laturia, ennen kuin Volkkarilta tulee takaisinkutsu kampanja.

Mulla on toinen ei orkkis laturi, mikä taas toimii hyvin 8A-16A eikä tartte autosta rajoittaa latausvirtaa. Onko muilla samaa vikaa?

Sama vika uudessa Superb iV:ssä.

Natina

Lainaus käyttäjältä: Terpower - 04.02.20 - klo:15:38
Kuulema vasta 2019 mallista eteenpäin latautuu korkeajänniteakusta. Sitä edelliset mallit eivät.
Tänään juuri selvitin asiaa volkkarilta.

Öö, mistä ja missä tilanteissa 2015-2018 autoissa 12 V akku sitten latautuu, jos ei korkeajänniteakusta? Laturiahan noissa ei ole, eli sähkömoottorin pitäisi pyöriä laturina, mitä ei pääse tapahtumaan E-modella ajaessa saatikka auton seisoessa.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: JPOGTE - 04.02.20 - klo:14:48
Kiitos! 👍Olen ymmärtänyt väärin, nyt tiedän siis.

Ja varmuuden vuoksi: webasto tarkoittaa polttoainekäyttöistä lämmitintä, jos tämä ei ollut muuten selvä.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: Natina - 04.02.20 - klo:15:50
Öö, mistä ja missä tilanteissa 2015-2018 autoissa 12 V akku sitten latautuu, jos ei korkeajänniteakusta? Laturiahan noissa ei ole, eli sähkömoottorin pitäisi pyöriä laturina, mitä ei pääse tapahtumaan E-modella ajaessa saatikka auton seisoessa.

Korkeajänniteakusta mutta jostain saanut sellaisen käsityksen että tuota 12v akkua ladattaisiin vain auton virtojen ollessa päällä. voin olla väärässäkin.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Woeboe

Lainaus käyttäjältä: Pallopää - 04.02.20 - klo:15:39
Päästiinkös täällä yhteisymmärrykseen siitä, lämmittääkö webasto myös moottoria, vai pelkästään sisätiloja?

Ei lämmitä webasto moottoria. Siitä ei tietoa, että onko uudessa mallissa muuttunut, mutta epäilen.

Woeboe

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 04.02.20 - klo:15:55
Korkeajänniteakusta mutta jostain saanut sellaisen käsityksen että tuota 12v akkua ladattaisiin vain auton virtojen ollessa päällä. voin olla väärässäkin.
Jos auto on kiinni laturissa, akku täynnä ja laittaa webaston hurisemaan (esim. aamulla) niin laturi lähtee samalla hetkellä webaston käynnistymisen kanssa lataamaan. Toisin sanoen ei varmaankaan kuluta 12V akkua tällaisessa tilanteessa.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Woeboe - 04.02.20 - klo:17:38
Jos auto on kiinni laturissa, akku täynnä ja laittaa webaston hurisemaan (esim. aamulla) niin laturi lähtee samalla hetkellä webaston käynnistymisen kanssa lataamaan. Toisin sanoen ei varmaankaan kuluta 12V akkua tällaisessa tilanteessa.
Voisko päätellä niin, että korkeajänniteakku lataa 12V akkua kun sitä kuormittaa webastolla? Eli webaston käyttö ainakin lataustilanteessa kuormittaa myös korkeajännitettä, josta 12V akku lataantuu. Jos korkeajänniteakku lähes tyhjä tai tyhjä, niin webasto ei lähde päälle, oliko niin?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Woeboe

Ei ole tainnut tulla itellä vastaan tilannetta, että ajoakku olisi ollut tyhjä webastoa päälle laittaessa. Ainoastaan, jos bensa ollut niin vähissä, että valo ollut päällä, niin webastoa ei saa päälle.

b1mpo

Lähinnä jossain reissussa jos ei saa laturiin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Woeboe

Lainaus käyttäjältä: JPOGTE - 04.02.20 - klo:14:28
Mutta lienee kait viisasta ajaa jatkossa taajamassa sähköllä ja maanteillä vaan hybridillä, kuten minulle on kerrottu. Kokeillaan sitä, kun taas ensin ladataan neljännen kerran viikonloppuna kauppakeskuksessa

Aina kannattaa pörrätä e-modella, kun vaan akussa virtaa --> suurin rahallinen "säästö"  :P. Ja kannattaa ajastaa kylmällä ilmalla lataus siten, että lataa loput parikymmentä prossaa vasta juuri ennen lähtöä, niin akku on lämpönen, esim. ennen aamulähtöä. Ei tipu ekat varausprosentit parilla ensimmäisellä sadalla metrillä.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 04.02.20 - klo:17:49
Jos korkeajänniteakku lähes tyhjä tai tyhjä, niin webasto ei lähde päälle, oliko niin?

Alla vastaus eli webasto toimii vaikka sähkö range olisi 0km.

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 31.01.20 - klo:12:03
Passat GTE-19
Webaston käynnistyksen ehtona weconnectissa on edelleen se että ajoakustossa on minimissään rangea 9 km. Miksi tätä bugia ei korjata? Kyseessä on bugi, koska webasto käynnistyy omasta kaukosäätimestään kun rangea on 0 km.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Terpower

Lainaus käyttäjältä: Natina - 04.02.20 - klo:15:50
Öö, mistä ja missä tilanteissa 2015-2018 autoissa 12 V akku sitten latautuu, jos ei korkeajänniteakusta? Laturiahan noissa ei ole, eli sähkömoottorin pitäisi pyöriä laturina, mitä ei pääse tapahtumaan E-modella ajaessa saatikka auton seisoessa.

Niin siis volkkarilta mulle sanottiin, että 2019 mallista eteenpäin korkeajänniteakkua ladattessa lataa myös 12v akkua samalla. Siis piuhassa.

Tottakai sitten ajettaessa ja auton ollessa ns. päällä, lataa myös 12v akkua.

Joka tarkoittaa sitten sitä, että jos paljon käyttää webastoa saattaa 12v akku tyhjentyä. Tosin voi myös olla, että auto on niin fiksu ettei käynnistä webastoa 12v akun ollessa pienellä varauksella.

Ainakin monessa muussa hybridi mallissa auto käynnistyy myös 12v akusta vaikka ajettaisiinkin sähköllä, volkkarista en tiedä.


ID4 Pro Business

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy