Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

biili_

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 21.12.19 - klo:13:47
GTE lataa yhdestä vaiheesta eli nyt tuolla 8A. Latausasemaan 16A niin saattaa aika lyhentyä.

3-vaihe asema kyseessä, jossa 3 x 8A. Eli kyllä tuon pitäisi enemmän saada, kuin 1 x 8A irti.

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: biili_ - 21.12.19 - klo:13:49
3-vaihe asema kyseessä, jossa 3 x 8A. Eli kyllä tuon pitäisi enemmän saada, kuin 1 x 8A irti.

Auton puolella otetaan yhdestä vaiheesta vain, kaks muuta on kytkemättä ja taitaa se 16A olla sillekin maksimi.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Antore

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 16.12.19 - klo:08:27
Kävin omani tankkaamassa toisen kerran, 3166km pääsi tankilla ja olisi päässyt paikallisajoa pidempäänkin mutta tuli kokeiltua kärryn vetämistä maalle puukuormanhakuun.

Anyway tankkiin meni 54,47l ja bensa rangea näytti 10km olevan jäljellä eli olisi sinne vielä vähän enemmänkin tyhjään mennyy. 95:sta laittanut, mahtaako tässä olla 98:sta hyötyäkään, ei ainakaan lämmityskäytössä mihin iso osa tuosta nyt mennyt.

Taisit kuitenkin päästä tankilla reilusti vajaat 1000 km ja lataamalla loput kilsat ;) Mitä tulee noihin bensalaatuihin niin 98 säilyy paremmin, ja sitä kannattaa tankata jos ajo on pelkkää sähköajoa. Mulla on nyt reilut neljä kuukautta ja n. 10 tkm Audilla takana ja kerran olen käynyt tankilla.

biili_

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 21.12.19 - klo:13:51
Auton puolella otetaan yhdestä vaiheesta vain, kaks muuta on kytkemättä ja taitaa se 16A olla sillekin maksimi.

No tuotapa en hoksannut, että auto ei osaa hyödyntää kuin yhden vaiheen johdosta. Mutta 3.7kW maksimi latausteho oli tiedossa.

Banned

Eipä ole toiminut etänä ilmastoinnin käynnistäminen varmaan viikkoon...
Passat GTE

b1mpo

Eikai ilmastointia tarvitsekaan nyt, vai asutko lämpöisessä maassa?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Natina

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 22.12.19 - klo:14:04
Eikai ilmastointia tarvitsekaan nyt, vai asutko lämpöisessä maassa?

Banned taisi viitata VW:n ”ilmastointiin”, joka autossa tarkoittaa sekä jäähdytystä että lämmitystä.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

Antore

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 22.12.19 - klo:14:04
Eikai ilmastointia tarvitsekaan nyt, vai asutko lämpöisessä maassa?

Tajusit varmasti mitä tarkoitettiin ja siksi ihmettelenkin miksi pitää vastata jos ei ole mitään järkevää kirjoitettavaa. Jos yrität olla jollain omituisella tavalla vitsikäs tai sarkastinen niin ehkä kannattaa lopettaa alkuunsa, ei selvästi kuulu vahvuuksiin.
Mutta ihan liian paljon on noissa sovelluksissa ongelmia. "internal server error" tai sitten vaan "ajoneuvoon ei saada yhteyttä" herjaa myaudi-sovelluksessakin turhan usein. Nyt on tosin muutaman viikon toiminut ihan kelvollisesti.

Banned

Sovellus kyllä ilmoittaa, että autoa ilmastoidaan. Auton päässä vaan ei tapahdu mitään.
Passat GTE

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Antore - 22.12.19 - klo:17:13
Tajusit varmasti mitä tarkoitettiin ja siksi ihmettelenkin miksi pitää vastata jos ei ole mitään järkevää kirjoitettavaa. Jos yrität olla jollain omituisella tavalla vitsikäs tai sarkastinen niin ehkä kannattaa lopettaa alkuunsa, ei selvästi kuulu vahvuuksiin.
Lähinnä ajattelin sitä sillä tavalla, että ilmastointi ei lähde päälle lämpötilan takia ja ettei sen tarvitsekaan lähteä. Pointti ei ollut sarkastinen tai mitään muutakaan rivien välistä ajattelua. Itse lähdit turhaan henkilökohtaiselle linjalle. Omituinen tapa itselläsi on ajatella toisista tuolla tavalla.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

passo_s

Passat GTE-19,uusin malli
Weconnect käyttää harhaanjohtavia termejä. Weconnectin suomennukset ovat huonoja. Weconnectin ”Autoa ilmastoidaan” = autoa lämmitetään ajoakuston ja ilmanvaihdossa olevan sähkövastuksen avulla.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 23.12.19 - klo:16:26
Passat GTE-19,uusin malli
Weconnect käyttää harhaanjohtavia termejä. Weconnectin suomennukset ovat huonoja. Weconnectin ”Autoa ilmastoidaan” = autoa lämmitetään ajoakuston ja ilmanvaihdossa olevan sähkövastuksen avulla.
On kyllä hassu harhaanjohtava termi. Skodalla on ihan lämmitys ja tuuletus tuossa webastollisessa perinteisessä polttiksessa sovelluksesta katsottuna. Onko webastolla lämmitys vielä erikseen valittavissa sieltä sovelluksesta? Onhan se kuitenkin vähemmän sähköä kuluttavaa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

passo_s

^Weconnectissa webaston saa pikana päälle valitsemalla alla olevasta ”seisontalämmitys”.Paitsi että ei ole jonkin palvelin vian takia onnistunut neljään päivään.




b1mpo

Tuossa saa näköjään sisälämpötilan säädettyä myös webastolle? Eli tuon "ilmastoinnin" takaa sisätilaa jäähdytetään ja lämmitetään riippuen lämpötilasta? Eikös näissä ollut lämpöpumppua?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Antore

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 23.12.19 - klo:16:46
On kyllä hassu harhaanjohtava termi. Skodalla on ihan lämmitys ja tuuletus tuossa webastollisessa perinteisessä polttiksessa sovelluksesta katsottuna. Onko webastolla lämmitys vielä erikseen valittavissa sieltä sovelluksesta? Onhan se kuitenkin vähemmän sähköä kuluttavaa.

Ei ole ainakaan omalla matikkapäällä ihan helposti laskettava asia, siis tuo sähkönkulutuksen määrä. Ainakaan silloin jos autossa on korkajännite-ptc:t. Näillä nollakeleillä sähköllä lämmittäessä tavoitelämpö kabiinissa saavutetaan n. 15 minuutissa ja vaikka latausteho olisi vain 1,8 kwh niin korkeajänniteakun varauksessa lämmityksen jälkeen tämä ei juuri näy. Sovelluksen mukaan akun varaus lämmityksen jälkeen on 98-99 %. Näin siis jos lämmitykselle tehdään 'välitön käynnistys' sovelluksen kautta. Ajastushan toimii nin, että määritellään haluttu lähtöaika ja auto pähkäilee aloitusajan ja lähtiessä auto on lämmin ja akussa täysi latinki. Polttoainelämmitin käyttää 12 V akkua, jota varataan ajon aikana korkeajänniteakun avulla. Lisäksi sähköllä tehty esilämmitys kuumentaa ptc-elementit kuumiksi jo ennen ajoa jota ei tapahdu polttoainelämmitintä käytettäessä. Toki kenno luovuttaa lämpöä pitkään ajon alussa mutta lienee silti enemmän virtaa kuluttava metodi lämmittää ptc-vastukset kuumiksi vs. jos ne on jo laturista saadulla virralla kuumina.
Polttoainelämppäreistä ei ole juuri kokemusta, mutta vartin lämmitys maksaa polttoaineen muodossa jotain 30-40 senttiä? Jos mietitään kuinka paljon GTE/e-tron phev kykenee tuossa ajassa latausvirtaa vastaanottamaan, on sähköllä lämmittäminen aina polttoainelämmitintä fiksumpi ratkaisu.

jakkara

Omassa vm 16 Passat GTE havaittu nyt useampaan kertaan ratin ravistusta yli 80 kmh vauhdeissa ts. maantie/moottoritie vauhdeissa. Tämä ratin ravistus sitten katoaa hetken päästä. Sama ongelma ollut kesä ja talvirenkailla.  Ratin tärinä/ravistus kuitenkaan ei ole jatkuvaa vaan tulee kun matkaa on ajettu hieman pidempää. Mietin voisiko johtua kun siirrytään käyttämään polttomoottoria mutta varmuuteen en ole päässyt.

Mistä tämä voisi johtua?

Buhhi

Näkeekö mistään kuinka paljon on ajettu moottorilla koko auton iän aikana? Moottorin ajokilometrejä on muuten vaikea arvioida.

Buhhi

Eikö nuo minuuttihinnoitellut latausasemat sovi aika huonosti 3.7 kw:n maksimilataukselle? Löytyykö jostain yhteenvetoa latausasemien hinnoittelusta?

Turbokiisseli

K-Latausta olen käyttänyt edelleen vaikka muuttui maksulliseksi, mutta esim. Lumpeen latausasemat ovat niin kalliita, olikohan 0,06, / minuutti, että halvemmalla ajaa bensalla. Samoin v*tuttaa yli kaiken nuo kaikenkirjavat maksu- ja latauskäytännöt. Osassa pitää olla RFID-tagi, osassa apsi, osassa molemmat, jne. joten en ole jaksanut käyttää kuin näitä apsipohjaisia.

Onko muuten GTE:ssä / Passat B8:ssa ollut ongelmia käynnistysnappien kanssa? Nyt pakkasilla useamman kerran tehnyt niin, että kun painat ja jarrua ja käynnistysnappia ei auto käynnisty, eli "blom-blom" -ääni jää kuulumatta ja moottorin valo jää palamanaa. Yleensä toisella yrittämällä viimeistään herää ja ACC-virta tulee kyllä aina päälle.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

Antore

Tuo kuusi senttiä minuutissa on kyllä jo todella kallis mutta kyllä tuo K-Latauksenkin 0,02 ,/minuutti on kallis phev-kuskille juuri tuon pienen 3.7 kW maksimilatauksen takia. Aika yleinen kwh-perusteinen hinntoittelu pyörii ainakin täällä PK-seudulla 0-15-0,18/kWh välillä, tuo K-Latauksen hinta tarkoittaa n. 34 senttiä/kwh. Toisaalta ymmärrettävää, eipähän autoja seisoteta ehkä niin helposti turhaan kaupan pihalla laturissa akku täynnä. Ja jos pystyisi hyödyntämään edes noiden K-Latauksen peruslatureiden 22 kW lataustehon niin hinta olisi todella edullinen.

jarmoke

Samaa mieltä tuosta hinnoittelusta 3,7kW latausteholla. Itse aikaisemmin käytin K-latauksen palveluita mutta tuon hinnoittelun jälkeen en ole käyttänyt palvelua kertaakaan.

Viime perjantaina kun aamulla pikku pakkasessa lähdin töihin, "käynnistin" auton ja saman tien laitoin tuulilasinpyyhkimen päälle, auto piippasi, näyttöön tuli tulipunainen kolmio ja teksti jotenkin tyyliin" 12V akku ei lataudu. Pysäytä auto turvalliseen paikkaan". Mietin itsekseni että no shit Sherlock, mistä hel..stä se voisikaan latautua kun auto seisoo pihalla paikoillaan eikä polttomoottori käy... Noin sata metriä sähköllä ajettuani totesin punaisen kolmion olevan edelleen sielä, sammutin auton ja käynnistin uudelleen, on toiminut taas normaalisti ilman herjaa sen jälkeen...
Mikähän ihime sekoilu tuokin oli taas autolta....

Toinen juttu, kun car-net oli sekaisin kesän huollon jäliltä(???) ja sitä selviteltiin, päivitettiin huollossa se "radion" järjestelmä, infotainment vai mikä se on. Sen jälkeen olen huomannut että kun soitan puhelimella sen järjestelmän kautta autossa niin ensi yrittämällä tulee aika usein virheilmoitus että puhelu ei onnistu tms. Yrittää kuitenkin automaattisesti uudelleen ja toka kerralla on tähän asti aina toiminut. Puhelimessa on Android 10.

Kolmas juttu, jotkin yksittäiset radiokanavat tuntuvat kuuluvan huonosti, ja välillä on tullut sellaisia että kun kanavala tulee vaikka musiikkia niin ehkä 5-10 sekunnin välein biisi ikäänkuin hyppää, eli että pieni pätkäisy ja välistä jää pätkä pois. En osaa sanoa mistä johtuu, puskuroikohan tuo laite sitä vastaanotettua radiolähetystä jotenkin vai miten tuo on edes mahdollista. Tämä on tainnut yleensä tapahtua "tien päällä" eli voisiko olla myös heikko radiosignaali... ...kenties.

,,rsyttäviä pikkuvikoja kuitenkin yli viidenkympin autossa.
(kun muistetaan vielä sysipaska car-net ja Schuko laturin satunnainen toimimattomuus, sekä se että auto arpoo käyttäjän usein miten sattuu vaikka vaimon kans eri avaimilla ollaan ja profiilit on järjestelmään tehty...)

Buhhi

Millä laitteella teette näitä VCDS säätöjä? Esim. Tuo gte äänen pienentäminen?

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: Buhhi - 31.12.19 - klo:08:52
Millä laitteella teette näitä VCDS säätöjä? Esim. Tuo gte äänen pienentäminen?

VCDS on ollut aika näppärä, itsellä HEX-NET. Ja OBDEleven osaa kanssa kaikkee, tosin sillä en oo mitään koodaillut mutta onnistunee sekin.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Jarmos

Lainaus käyttäjältä: Buhhi - 29.12.19 - klo:01:26
Näkeekö mistään kuinka paljon on ajettu moottorilla koko auton iän aikana? Moottorin ajokilometrejä on muuten vaikea arvioida.

Tää kiinnostais kans tietää mistä sen näkee. Vastatkaas viisaammat.

jaripetteri

Tuota joskus kyselin ja kerrottiin että vanhemmissa ei näe koska ecu ei tallenna sitä tietoa mutta uudemmissa mahdollisesti tallentaisi. Ei kyllä kerrottu missä kohtaa muuttuu. Jos muuttuu.

Omastani olen arvioinut että 125tkm:ta olisi about 30tkm ajettu kolmessa ja puolessa vuodessa sähköllä ja loput bensalla. Sain edelliseltä omistajalta vähän käyttötietoa pohjaksi ja siitä haarukoin mitä voisi olla. Aika puhdas arvaus silti. Suhde on tarkoitus kääntää aika vahvasti toisinpäin.

Vieläkään ei ole selvinnyt itselleni GTE:n nokkahihnan vaihtoväli mikä oli yksi syy tuohon moottorilla ajetun määrän arviointiin.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

jarmoke

Ihan mielenkiinnosta, mitä sillä tiedolla (polttomoottorin käyttötunnit) tekee? Miten ajattelitte sitä tulkita, onko todella vähäinen käyttö hyvä, vai paha? Tai jos polttomoottorilla on ajettu suhteellisen paljon niin onko se hyvä, vai paha? Mikä on se "optimi" ja missä rajoissa se lipsuu siitä hyvästä huonon puolelle, tunneista ei varmastikaan selviä onko se sisältänyt paljon kylmäkäynnistyksiä jne joten kaikenlainen päättely on aika ohkaisen faktan varassa - paitsi jos on alusta asti ollut itsellä niin lienee joku käsitys asiasta.

Vai ihan muuten vaanko se kiinnostaa :)

Passatti

Olishan se mukava tietää kuinka paljon on rullattu pelkällä sähköllä. Miten mittaatte auton sisään ajon? Se taitaa olla 1500 km, mutta jos ajat sähköllä 50% niin mittariin pitää kertyä 3000 km.
Always lead, never follow

Antore

Jos ei kulutustietoja ole resetoinut niin eikös bensan keskikulutuslukemasta voi laskea aika tarkasti ajetut kilometrit?

Epes

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 30.12.19 - klo:13:46

Kolmas juttu, jotkin yksittäiset radiokanavat tuntuvat kuuluvan huonosti, ja välillä on tullut sellaisia että kun kanavala tulee vaikka musiikkia niin ehkä 5-10 sekunnin välein biisi ikäänkuin hyppää, eli että pieni pätkäisy ja välistä jää pätkä pois. En osaa sanoa mistä johtuu, puskuroikohan tuo laite sitä vastaanotettua radiolähetystä jotenkin vai miten tuo on edes mahdollista. Tämä on tainnut yleensä tapahtua "tien päällä" eli voisiko olla myös heikko radiosignaali... ...kenties.


Tämä johtuu siitä, että RDS vaihtaa lähetyspaikkaa ja ihan raja-alueilla tekee sitä edes takaisin useita kertoja. Meikäläisellä tekee samaa esim. Euran keskustan tienoilla siitä ohi ajaessa. Seuraa tilannetta niin se seilaaminen tapahtuu aina samoilla nurkilla.

passo_s

Passat GTE -19, 9 tkm
Jarrujen luulin ajan kanssa petraantuvan, kyse on poljin tuntumasta, pitoa saa kun reippaamin jarrupoljinta polkee. Luulin aluksi että kyse olisi jarrupalojen sisäänajosta,mutta mittarissa on 9 tkm eikä muutosta ole tapahtunut. Taitaa olla jarrutusenergian talteenoton ominaisuus että poljinta saa reilummin polkea. Tokihan tuo ennkoivampaan ajotapaan totuttaa,mutta kaupunkiliikenteessä liukkaalla on muutaman kerran polkimen pitkä liike säikäyttänyt kun olen töpännyt ja ajanut liian liki edellä ajavaa joka on jarruttanut äkisti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy