Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

passo_s

#1560
Passat GTE, -19, 1250 km
Weconnect on niin sekaisin että unohtaa priomary userin (ensisij. käyttäjä) , samalla puhelimen HF ei toimi. Ongelma poistuu kun menee autoon kaksi avaimilla ja tekee itsestään primary userin. On se hienoo kun lähdet reissuun, käyt huoltsikala kaffilla ja pissalla, startissa taas teet itsestäsi primary userin eli renkkaat kahden avaimen kanssa itsestäsi primary useria. Josku tuskailin kun kamulla oli auto 90 luvulla jossa oli näppäimistä johon piti joka startissa naputella PIN, se olikin lastenleikkiä tähän GTE leikkimiseen verrattuna. Joka kerta kun virrat katkeaa "virtalukosta" auto nollaa tai weconnect nollaa sen tiedon kuka on primary useri. Siitä sitten taas kaksilla avaimilla itsensä aktivoimaan primary useriksi, jos haluaa että IPhone 8 pariutu autoon ja auton HF toimii. Toinen pienempi ongelma on että weconnectilla ei saa bensakäyttöistä webastoa toimimaan. Ainoastaan auton latauksen hallinta onnistuu weconnectissa

SP

Passat GTE 19, 150km ajettu.

Minullakin oli ongelmia tuon Primary userin kanssa. Aluksi auto arpoi käyttäjää ja jouduin syöttämään useamman kerran tunnarit. Sain kuitenkin tuon jotenkin toimimaan siten, että poistin user valikosta "assign vehicle key automatically" ja sitten laitoin täpän PIN kyselyn viereen kohtaan "muista PIN".

HF on toiminut ihan ok. Luuri Android 9.

Itsellä oli tuon muutenkin huonosti toimivan We Connectin kanssa ongelmana se, että siellä oli vain webastoa ohjaava"Aux.  heating" valinta, mutta jossain vaiheessa tuon valinan alle ilmestyi "Air Conditioning", tuon täppäämällä auton saa sähkön kautta lämmitettyä.  Tuon jälkeen We Connectin etusivulta valinta "Aux. heating" muuttui muotoon "Climate control".

Mitään webastoa ohjaavaa valikkoa en MIB 3 kautta löytänyt. Muutenkin koko järjestelmä on aivan turhan sekava ja vaatii VAG maailman ulkopuolelta tulevalle huomattavan paljon kärsivällisyyttä saada asiat toimimaan halutusti.






tanu

Köytettyä GTEtä hankkimassa (40-80tkm) ja muutama asia askarruttaa:

- onko näillä kilometreillä ollut mitään merkittäviä huoltoja? / onko tulossa juuri eteen? (Tuntuu olevan melko haastavaa löytää näiden huolto-ohjelmaa)

- Webasto ei näissä taida olla oleellinen varuste, mutta jos autoa ei saa kaapelin päähän, onko mitään muuta tapaa saada kabiini lämpimäksi? Ts. pystyykö ajastamaan esilämmityksen akun varasta? (Ei tietenkään tehokas tapa, mutta joskus voi ”uhrata” mukavuuden sijaan)

- Car-net, onko vakiovaruste näissä? (2016-2017) tai jokin muu tapa ajastaa latausta/lämmitystä etänä?

- avaimeton käynnistys on vakio, mutta onko myös lukitus? Vai onko ollut aina samassa paketissa sähköisen kontin kanssa?

passo_s

Lainaus käyttäjältä: SP - 15.11.19 - klo:17:47
Passat GTE 19, 150km ajettu.

Minullakin oli ongelmia tuon Primary userin kanssa. Aluksi auto arpoi käyttäjää ja jouduin syöttämään useamman kerran tunnarit. Sain kuitenkin tuon jotenkin toimimaan siten, että poistin user valikosta "assign vehicle key automatically" ja sitten laitoin täpän PIN kyselyn viereen kohtaan "muista PIN".

HF on toiminut ihan ok. Luuri Android 9.

Itsellä oli tuon muutenkin huonosti toimivan We Connectin kanssa ongelmana se, että siellä oli vain webastoa ohjaava"Aux.  heating" valinta, mutta jossain vaiheessa tuon valinan alle ilmestyi "Air Conditioning", tuon täppäämällä auton saa sähkön kautta lämmitettyä.  Tuon jälkeen We Connectin etusivulta valinta "Aux. heating" muuttui muotoon "Climate control".

Mitään webastoa ohjaavaa valikkoa en MIB 3 kautta löytänyt. Muutenkin koko järjestelmä on aivan turhan sekava ja vaatii VAG maailman ulkopuolelta tulevalle huomattavan paljon kärsivällisyyttä saada asiat toimimaan halutusti.
Miten tätä weconnectia pitäisi tulkita?
1. Autoon on ajastettu lähtöaika ja auto pelkästään lataa
2. Pääsivulla on kuitenkin ilmastoinnilla 22C ”pyyntö”
Tarkoitus siis on että ei lämmittäisi lainkaan







Mikko81

Ajastus yliajaa tuon etusivun asetuksen. Tuosta etusivulta voi laittaa lämmityksen erikseen päälle jos vaikka tulee joku yllättävä lähtö jota ei ole ajastettu. Sama sen latauksen kanssa, tuosta voi käynnistää latauksen käsin vaikka olisi ajastus päällä.

Sulla oli vissiin nyt se uudempi isompiakkuinen GTE. Kuinka pitkän matkan sillä oot päässyt pelkällä sähköllä? Vanhemmalla GTEllä menee näillä 0C keleillä reilu 30km.

Opex

Lainaus käyttäjältä: tanu - 16.11.19 - klo:13:45
Köytettyä GTEtä hankkimassa (40-80tkm) ja muutama asia askarruttaa:

- onko näillä kilometreillä ollut mitään merkittäviä huoltoja? / onko tulossa juuri eteen? (Tuntuu olevan melko haastavaa löytää näiden huolto-ohjelmaa)

- Webasto ei näissä taida olla oleellinen varuste, mutta jos autoa ei saa kaapelin päähän, onko mitään muuta tapaa saada kabiini lämpimäksi? Ts. pystyykö ajastamaan esilämmityksen akun varasta? (Ei tietenkään tehokas tapa, mutta joskus voi ”uhrata” mukavuuden sijaan)

- Car-net, onko vakiovaruste näissä? (2016-2017) tai jokin muu tapa ajastaa latausta/lämmitystä etänä?

- avaimeton käynnistys on vakio, mutta onko myös lukitus? Vai onko ollut aina samassa paketissa sähköisen kontin kanssa?

Sama asia harkinnassa ja mielenkiinnolla odottaisin kommentteja jo kokeneilta gte omistajilta. DGG-vaihteistoöljyt ja tulpat tulee ilmeisesti vaihtoon juuti tuossa 60tkm huollossa ja se nostaa hintaa.

Olen kovasti innostunut gte passatista ja katsellut jo tovin blocket:sta autoja, koska siellä hintataso ja tarjonta pelkästään tukholman alueella ihan valtava. Uusia autoja tulee päivittäin hakuvahtiin. Suurin osa näyttää olevan leasingautoja eli oletuksena hyvin huollettuja. Ainoa mikä hiukan ihmetetyttänyt on, että monesti toiset renkaat puuttuvat. Mikähän siinä on syy?

Yksi asia mikä lannisti plugari passat hankintaa oli kaasuautoilufoorumilla törmänneeni asia. Volvoissa ilmeisesti ollut akustojen kanssa jossain määrin ongelmia. Kuinka laajamittainen ongelma, niin en tiedä. Täällä yksi autoliike kauppaa akkuongelmaista v60:sta, johon akuston vaihto 12 000e!

https://www.nettiauto.com/volvo/v60/10879867?fbclid=IwAR0q2-TgE-AFIvdCh021i4Vh34mqLLtOtzL7L339KzCzcPe7OTnZv7AjzEo


Onko vag plug in hybrideissä ollut vastaavia ongelmia? Toivotavasti ei.

Mikko81

>>Tuossa omat ajatukset sun kyssäreihin...

Köytettyä GTEtä hankkimassa (40-80tkm) ja muutama asia askarruttaa:

- onko näillä kilometreillä ollut mitään merkittäviä huoltoja? / onko tulossa juuri eteen? (Tuntuu olevan melko haastavaa löytää näiden huolto-ohjelmaa)
>> DSG öljyt ja muuta isompaa 60tkm välein. Pitäis olla joku 900-1000e huolto. Muut sitten huomattavasti halvempia. Laskin et keskimäärin ohjelman huolloilla menee 400e vuodessa.

- Webasto ei näissä taida olla oleellinen varuste, mutta jos autoa ei saa kaapelin päähän, onko mitään muuta tapaa saada kabiini lämpimäksi? Ts. pystyykö ajastamaan esilämmityksen akun varasta? (Ei tietenkään tehokas tapa, mutta joskus voi ”uhrata” mukavuuden sijaan)
>> Pystyy ajastamaan. Sanoisin että etelässä weba ei ole välttämättä tarpeellinen, mutta pohjoisessa kyllä. Lämmitysteho piuhan nokassa ei jostain syystä ole kovin hyvä.

- Car-net, onko vakiovaruste näissä? (2016-2017) tai jokin muu tapa ajastaa latausta/lämmitystä etänä?
>> We connect nykyään. Ainakin omassa autossa kuuluu vuoteen 2020 asti, mutta sen jälkeen pitää vissiin alkaa maksaa vuosimaksua. Ihan pöhkö juttu musta, mutta on tuo etäohjaus tosi näppärä joten varmaan maksan sen kiltisti.

- avaimeton käynnistys on vakio, mutta onko myös lukitus? Vai onko ollut aina samassa paketissa sähköisen kontin kanssa?
>> En osaa sanoa, mutta ovet ehkä sai lukkoon lähtiessä kun koskettaa kuskin oven kahvaa. Pitääkin testata kun olen aina kaukkarista laittanut lukkoon.

passo_s

Lainaus käyttäjältä: Mikko81 - 17.11.19 - klo:10:29
Ajastus yliajaa tuon etusivun asetuksen. Tuosta etusivulta voi laittaa lämmityksen erikseen päälle jos vaikka tulee joku yllättävä lähtö jota ei ole ajastettu. Sama sen latauksen kanssa, tuosta voi käynnistää latauksen käsin vaikka olisi ajastus päällä.

Sulla oli vissiin nyt se uudempi isompiakkuinen GTE. Kuinka pitkän matkan sillä oot päässyt pelkällä sähköllä? Vanhemmalla GTEllä menee näillä 0C keleillä reilu 30km.
Juu,GTE -19. Weconnectia testasin, toinii juuri siten kun sanoit. Viitisen kertaa kaatui weconnect kun etusivulla räpläsin”ilmastointi” toiminnetta. Kuudennella kerralla sain weconnectista haluamani.. Mulla on työsuhdeauto, weconnect toimimattomuudesta saan kompensaation, maksan palkkatuloista verojen kautta toiminnosta jota ei ole. Firman autovastaava on ollut VW maahantuontiin yhteydessä, huolto resetoi jonkun tietsikan autosta,nyt sentään autoon saa weconnect appsilla epävakaan yhteyden, ensin ei ottanut yhteyttä lainkaan. Sanoi huolto sille resetoidulle tietsikalle nimenkin mutta meni minulta ohi. Range nousee akut täynnä lukemaan 42km. Tarviipa testata trippimittarin kanssa, miten käytännössä on pääsenkö maanantaina koti-työkonttori-koti,ko reissu on 42 km.

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: tanu - 16.11.19 - klo:13:45
- avaimeton käynnistys on vakio, mutta onko myös lukitus? Vai onko ollut aina samassa paketissa sähköisen kontin kanssa?

Ei ainakaan Ruotsissa vakio varuste. Omassani (2016) avaimeton käynnistys mutta ovet pitää avata kakella. Samoin takaluukku on manuaalinen. Keyless Access on tuo varustelu jossa tulee ovien hipasut ja takaluukuun sähkömoottorit. Takaluukku on ihan hyvä noin mutta kahvojen jälkiasentamista olen vakavasti pohtinut. Aliexpressissä OEM kahvasetti ohjainpurkin ja johtojen kanssa pari sataa mutta tiedä sitten kannattaako noihin sotkeutua...

Sähkölämmitys ilmeisesti tehostuisi -16A laturilla, onko tästä kokemuksia? Omassa onneksi Webasto ja kauko-ohjain. Kun ei ole Car-nettiäkään ja ei ole kyllä tuon vuosihinnan arvoinen.

Itseäni kiinnostaisi mikä tuon GTE:n nokkahihnan vaihtoväli on. En siihen ole löytänyt varmuutta. 127tkm ja 3v nyt takana. Mun ajoilla varmaan 6v tulee ennen täyteen kuin esim 180tkm.

Noihin toisiin renkaisiin niin sanoisin että ei vaikuta auton myyntihintaan niin paljoa jättää niitä pois kun mitä niistä saa erikseen myytäessä. Veikkaan että myyjällä houkutus ottaa tuosta vähän katetta lisää. Omassa oli onneksi alkuvuodesta hankitut kitkat mukana niin säästyin niiden hankinnalta. Tämä tosin yksityiseltä.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Mikko81

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 17.11.19 - klo:11:28
Juu,GTE -19. Range nousee akut täynnä lukemaan 42km. Tarviipa testata trippimittarin kanssa, miten käytännössä on pääsenkö maanantaina koti-työkonttori-koti,ko reissu on 42 km.

Minkälaiset lämmitysasetukset sulla on tuommoisen rangen kanssa?
-Jos on tuulilasilämppä täysillä ja pyynnit tuolla yli 20C niin silloin ehkä uskon, muuten kuullostaa älyttömän matalalta isommalle akulle tai sitten sitä arviota on rukattu realistisemmaksi. Vanhassa en ole koskaan päässyt rangen näyttämää etäisyyttä minkä se näyttää täysillä akuilla vaikka kuinka nätisti ajelisin ja kaikki mukavuustoiminnot olisivat pois.
-Jos range ennuste on sama kuin vanhassa niin pitäisi tuon näyttää noin 66km kun akku on täysi ja lämmin sekä lämmitykset pois päältä. Akkuhan tuossa on 33% isompi.

passo_s

42 km ja kahdesti olen ladannut, kummallakin kerralla sama range.Sisälämpötila 22 C, ilmastointi asennolla auto,aamusin kuskinpenkki hetken kolmosella ja myös aamuisin ratinlämmitin päällä hetken kolmosella. Peilien lämmitys on ollut aamuisin päällä.

Mikko81

Koitappa laittaa kaikki lämmitykset pois päältä ja ajaa jokunen sata metriä niin rangen pitäis näyttää jotain ihan muuta. Myös se e-näyttö näyttää sen potentiaalisen lisä rangen kun nipistää lämmityksistä.

SP

Mun auto näytti tänään 52km täydellä akulla, kun lämmityslaite oli sammutettu. Eiköhän se tuosta petraannu kun ajaa maltillisesti.

passo_s

Lainaus käyttäjältä: Mikko81 - 18.11.19 - klo:17:30
Koitappa laittaa kaikki lämmitykset pois päältä ja ajaa jokunen sata metriä niin rangen pitäis näyttää jotain ihan muuta. Myös se e-näyttö näyttää sen potentiaalisen lisä rangen kun nipistää lämmityksistä.
Työsuhdeautosta kyse, vapaa-autoetu, en tingi mukavuudesta.

passeligte

Ruotsin tuliaisina hankittu GTE vuodelta 2016 perusvarusteilla, jotka tosin ovat todella hyvät! Muutenkin auto ollut todella kiva, tähän mennessä keskikulutus 1,6 l/100km!

Ainoa yllätys oli se, että tässä autossa ei ollut car-net valikkoa, eli ei ilmeisesti pysty etänä ohjaamaan latausta.
Ko. valikko tarvittaneen jotta auton saa yhdistettyä verkkoon ja otettua vw-tunnareilla siihen yhteyttä. Tunnarit tein ja soitin volkkarin huoltoon että liittävät tunnarit VINiin, on kuulema jotain palveluakin vielä 2020 elokuulle asti.

Onko tietoa pystyykö tuota car-netiä lisäämään jälkikäteen vai onko car-net jotain mikä aktivoidaan tehtaalla, ts. no can do -juttuja? Tai tarvitaanko tuota ollenkaan jos vain hankkii car-stickin usb-porttiin?
Passat GTE
Audi A4 2009 2.0 TFSI
BMW 120
Golf IV 1.4

passo_s

Passat GTE,-19
Ei lähde webastao päälle weconnectin kautta millään. Tällä viikolla yhteyden on saanut auton weconnectilla. Webaston omaa kaukosäädintä tottelee. Weconnect puhelintuki käske kyselleä auton myyneeltä likkeeltä kuinka auto on myyty, onko joka varusteessä "täppä".

foxnen

Merkkihuollosta sanoivat, ettei GTE:lle ole määritelty remminvaihto väliä eikä ikää. Minä tarkastutan aina remmin lisätyönä huollon yhteydessä.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

passeligte

Lainaus käyttäjältä: passeligte - 18.11.19 - klo:23:28
Ruotsin tuliaisina hankittu GTE vuodelta 2016 perusvarusteilla, jotka tosin ovat todella hyvät! Muutenkin auto ollut todella kiva, tähän mennessä keskikulutus 1,6 l/100km!

Ainoa yllätys oli se, että tässä autossa ei ollut car-net valikkoa, eli ei ilmeisesti pysty etänä ohjaamaan latausta.
Ko. valikko tarvittaneen jotta auton saa yhdistettyä verkkoon ja otettua vw-tunnareilla siihen yhteyttä. Tunnarit tein ja soitin volkkarin huoltoon että liittävät tunnarit VINiin, on kuulema jotain palveluakin vielä 2020 elokuulle asti.

Onko tietoa pystyykö tuota car-netiä lisäämään jälkikäteen vai onko car-net jotain mikä aktivoidaan tehtaalla, ts. no can do -juttuja? Tai tarvitaanko tuota ollenkaan jos vain hankkii car-stickin usb-porttiin?

Itse itselleni vastaten: Infotainmentin sisällä on eSIM, jonka volkkarin aspa aktivoi. Tämän jälkeen naitetaan vw-tunnus ja auton VIN. Nyt toimii e-remote.

Aika paljon ristiriitaista tietoa, mm. Vw:n sivuilla oli jopa car-net yhteensopivuustesti, josta sain tulokseksi ettei ole car-net mahdollisuutta. Myös weconnect-sovellus sanoi samaa..
Passat GTE
Audi A4 2009 2.0 TFSI
BMW 120
Golf IV 1.4

siige

Lainaus käyttäjältä: Banned - 06.11.19 - klo:08:09
Eihän se webasto vissiin edes moottoria lämmitä. Tähän tulokseen tultiin aikaisemmissa pohdinnoissa.

Autokauppiaan kanssa soiteltiin volkkarille ja sieltä jotain piirustuksia katselivat ja kertoivat, että webasto kuulemma lämmittää sylinterinkantta myös?
Noh, pitääpä itse kokeilla kun tulee pakkaset.

didier

700km ajettu GTE ja webastoa ei saa We connectin avulla käyntiin jos ei ole latauksessa. Mielestäni automyyjä sanoi luovutuksen yhteydessä, että webastoa voi käyttää vaikka auto ei ole latauksessa. Onko muut saneet seisontalämmityksen toimimaan ilman latausta?

Turbokiisseli

Kaukosäätimellä toimii hienosti milloin vaan. WeConnectilla en ole kokeillut.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

passo_s

Ei toimi webaston ohjaus weconnectilla. We Connect puhelintuesta selittivät jotain myyjän tai tehtaan konfigurointi virhettä. Vien auton huoltoon, pyysivät weconnect tuesta asiasta kuvakaappauksia ja raportin tekoa. Eipä ole sellaiseen aikaa. Katsokoon myyjä mitä myi, mulle myytiin webasto puhelin ohjauksella.

passo_s

Lainaus käyttäjältä: Turbokiisseli - 20.11.19 - klo:20:51
Kaukosäätimellä toimii hienosti milloin vaan. WeConnectilla en ole kokeillut.
Entäpä sitten se kaukosäätimen toiminta kun olet vaikkapa 2 km päästä autosta?

Turbokiisseli

Tarviiko tuohon edes vastata? Tietenkään ei toimi kantaman ulkopuolella.

Kommentoin vain sitä, että Webasto kyllä toimii muutenkin kuin auto latauksessa.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

didier

Jaahas, täytyykin kääntyä myyjän puoleen ongelman kanssa. Näköjään kaukosäätimellä pelaa mullakin ilman liekaa. Tuo we connect on kyllä ihan vitsi verrattuna esim. Volvon kännykkäsovellukseen.

jarmoke

Onko tässä 2019 mallissa siis webaston käyttö WeConnectin kautta (jos sattuu koko sovellus ja yhteys toiimaan) mahdollista?
Vanhemmissahan sitä kuulopuheiden mukaan lupailtiin että olisi tulossa mutta ei tietääkseni ole mahdollista....

passo_s

Passat -19, GTE
Webastoa ei saa weconnectilla päälle. Auton infotainment ei jaksa ladata päivitystä, löysin infotainment systeemistä paikan josta voi valita ”check for updates” Ei vaan jaksa ladata. Huolto päivittää parhaillaan infotainmenttiä, usb tikkua käyttävät päivitykseen. Huolto ei vastaa kysymykseeni kuinka nopea nettiyhteys autossa on, siinähän on oma SIM. Kyselin asiasta koska infotainment ei päivity infotainment valikon kautta.

passo_s

Passat -19 GTE
Merkkiliikkeen huolto ei saa weconnectilla webastoa päälle.  3 vkoa on asian parissa askarreltu. Kyselin onko webaston omaa puhelinohjaus applikaatiota, auto kun on työsuhdeautoksi myyty siten että webastoa voi ohjata puhelimella.

9987

Onko webaston käyttö we connectissa vai tarvitseeko plus version jossa toimintoja enemmän?

Passatti

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 22.11.19 - klo:12:18
Passat -19 GTE
Merkkiliikkeen huolto ei saa weconnectilla webastoa päälle.  3 vkoa on asian parissa askarreltu. Kyselin onko webaston omaa puhelinohjaus applikaatiota, auto kun on työsuhdeautoksi myyty siten että webastoa voi ohjata puhelimella.
En tiedä VW:n tapausta mutta Webastolla on oma äppi, josta ohjataan toimintoja.
Always lead, never follow

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy