Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

b1mpo

Luulisi, että ihan webastonkin kannalta olisi suotuisaa lämmittää hiukan pidempiä jaksoja välillä. Jos se ei moottoria lämmitä, niin aika äkkiä se saa pienen nestemäärän lämpöiseksi ja menee puoliteholle tai pätkittäiselle käynnille.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Natina

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 06.11.19 - klo:14:05
Luulisi, että ihan webastonkin kannalta olisi suotuisaa lämmittää hiukan pidempiä jaksoja välillä. Jos se ei moottoria lämmitä, niin aika äkkiä se saa pienen nestemäärän lämpöiseksi ja menee puoliteholle tai pätkittäiselle käynnille.

Weban rajoite ei ole ainoa talvikäytössä huolta herättävä piirre. Toinen on akkujen alin toimintalämpötila, joka on muistaakseni speksattu -27 tietämille. Jos akku jäätyy tai auto päättää että on liian kyllä ajella, niin sitten ei kai ajella. Onhan noita -30 pakkasia P-pohjanmaallakin ollut männä talvina.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

b1mpo

Onko tuosta nestekierron sielunelämästä mitään tarkkoja specsejä? Naapurilla on tällainen, niin voisi sen kanssa höpötellä näistä, kun ei sekään oikein tiedä. Onkos passatissa ollenkaan perinteistä akkua, kun sellaista ei äkkiseltään löydetty? Eli onko tuon ajoakun toiminnasta kaikki kiinni? Lämmittääkö webasto sitten ajoakkujakaan?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Natina

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 06.11.19 - klo:14:39
Onko tuosta nestekierron sielunelämästä mitään tarkkoja specsejä? Naapurilla on tällainen, niin voisi sen kanssa höpötellä näistä, kun ei sekään oikein tiedä. Onkos passatissa ollenkaan perinteistä akkua, kun sellaista ei äkkiseltään löydetty? Eli onko tuon ajoakun toiminnasta kaikki kiinni? Lämmittääkö webasto sitten ajoakkujakaan?

Käy kyselemässä marmorilta, niillä on ehkä se paikkakunnan paras tietämys. Tai täällä foorumilla.  :P

Perinteinen akku on peräkontissa vasemman sivupahvin takana. Luulisin, että kumpainenkin pitää olla hengissä, että voi matkaa taittaa. Ajoakku taitaa kuitekin (vahvistakaa joku) ladata myös 12 V akkua. Uskon ja toivon, että se myös lataa sitä auton ollessa latauksessa.

Weba ei lämmitä ajoakkua. Siksi ajastettu lähtöaika ja viimeisen 10-20 % lataus vasta ennen liikkeellelähtöä (jos latausmahdollisuus esmes työpaikalla on).
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 06.11.19 - klo:14:39
Onko tuosta nestekierron sielunelämästä mitään tarkkoja specsejä? Naapurilla on tällainen, niin voisi sen kanssa höpötellä näistä, kun ei sekään oikein tiedä. Onkos passatissa ollenkaan perinteistä akkua, kun sellaista ei äkkiseltään löydetty? Eli onko tuon ajoakun toiminnasta kaikki kiinni? Lämmittääkö webasto sitten ajoakkujakaan?

Tässä kuva Passat GTE:n jäähdytyskierrosta (ennen faceliftiä)



Normaali 12V akku löytyy takakontista kuten esimerkiksi 2.0BiTDI moottorin kanssa. Olisko ollut niin että sijainti on kuskin puolella renkaan takana.

12V akku ruokkii kaikki ne sähkölaitteet joita ihan normi polttomoottoriautossakin hoidetaan 12V järjestelmällä. Joku taisi joskus täällä kertoa, että ilmastoinnin kompura on ainut ns. ylimääräinen laite jota käytetään suoraan ajoakun energialla.

Webastolla lämmitetään ainoastaan sisätiloja. Akku lämpenee ainoastaan latadatessa ja purkaessa (eli ajaessa).
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

ccjyni

Moi, uus GTE autoilija ilmoittautuu. Onko talvia tuolla ajelleilla kokemusta siitä ohjekirjan - 27 pakkasrajasta. Onko kellään käyny niin että auto päättänyt olla käynnistymättä?

passo_s

Uusi GTE saapui työsuhdeautoksi. Vinkuu softapäivitystä aktiivisesti, niin aktiivisesti että hyvä kun avaimien kanssa tehtävä käyttäjäprofiilin luonti edes oli mahdollista aloittaa. Ilmeisesti mulla on aktivointi omalle käyttäjä profiilille verkossa mennyt johonkin lukkotilaan ja auto meni ”de activated” tilaan. Vähän aikaa tutkin pihassa ja pääsin hajulle,läppärilä pitäsi netissä tehdä muutama jutska uusiksi. Kuitenkin kaksi avainta ja käynti keskikonsolin viihdekeskuksessa tarvitaan, siksipä soitin huoltoon että saavat hoitaa koska tuo keskinäytön vinkuminen softapäivityksestä tekee lähes mahdotonta käyttäjäprofiilin aktivoimisesta. Kysyin huollosta eikö auton SIM ole 4G kun auto on parkissa virrat päällä ja päivitys alkaa mutta menee johonkin ”no can do” -tilaan, ts. päivityksestä tulee hylsy mutten muista mitä tekstiä se herjaa.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: ccjyni - 07.11.19 - klo:01:27
Moi, uus GTE autoilija ilmoittautuu. Onko talvia tuolla ajelleilla kokemusta siitä ohjekirjan - 27 pakkasrajasta. Onko kellään käyny niin että auto päättänyt olla käynnistymättä?

Kolme talvea on jo mennyt ongelmitta. Itehokas sähkömoottori pyöräyttää pottomoottorin vaivatta käyntiin tarvittaessa. Enimmäkseen ajan sähköllä kovimmillankn pakkasilla.

passo_s

Pasat GTE -19, 800km
Käyttäjätili luotu ja tarkoituksena oli vaiihtaa itsensä pääkäyttäjäksi, homa loppu ku keskikonsolin ruutu jumii: "Activation in progress.." tylsää viedä käyttäjätili ongelmien takia auto huoltoon. Aika säätöä on ollut tämä alku auton infotainmetin kanssa.

passo_s

Auton weconnect pääkäyttäjän tilin aktivointi pitää tehdä huollossa. Olishan myyjä voinut kertoa kun auton hain, weconnect tilit mulla on valmiina verkossa ja palvelu ei sivuillaan sitä kerro että merkkiliike "vapauttaa" auton minulle etä aktivointi menee perille asti (autoon). Tuli ylimääräinen reissu merkkihuolrtoon  ja Keskon palvelimet oli tietysti alhaalla, huollossa otti tiedot ajokortistani ja nyt odotellaan josko Keskon palvelin tulisi toimintakuntoiseksi.

Banned

Mulla riitti, että tein tunnukset ja ilmoitin asiakaspalveluun, että se ei toimi. Sieltä aktivoivat sen. Missään vaiheessa ei vinkunut päivityksistä. vm-16, joten en tiedä onko uudemmissa eri homma.
Passat GTE

passo_s

Keskon palvelimet kuulemma palautui, mutta Weconnect palvelussa on häiriö jonka vuoksi tilini ei toimi. Asiaa selvitellään.

vwmies

Tälle tulee 2 vuoden päästä täyssähköinen kilpailija. KL 8.11. 2019

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/herkkua-farkkukansalle-volkswagen-tuo-pian-markkinoille-tayssahkofarmarin/5c6231e9-4a2d-4f7d-af1f-64d636b21b2c

Vuoden 2021 lopuilla markkinoille tulevan farkun toimintamatkaksi arvellaan 500 kilometriä.

Volkswagen-konsernin vastikään aloittama täyssähköisen ID.3:n tuotanto ei jättänyt autojättiä lepäämään laakereilleen. Päinvastoin, vauhti sen kun vain kiihtyy.

Nyt Volkswagen lupaa täyssähköisiä uutisia erityisesti farkkukansalle. Yhtiö nimittäin julkisti havainnekuvia ID.-perheeseen lukeutuvasta täyssähköisestä VW ID. Space Vizzion -farmarimallista.

Auton ensi-ilta osuu marraskuussa pidettävään Los Angelesin autonäyttelyyn. Sähköfarkku tulee markkinoille vuoden 2021 loppupuolella.

Volkswagen kuvaa uutuutta ”tulevaisuuden farmariautoksi”, joka yhdistää korin aerodynamiikan ”isojen katumaasturien tilavuuteen”.

Volkswagenin mukaan malli luo kokonaan uuden ajoneuvokategorian, Slash Gear-verkkosivusto kertoo. Muut ID.-perheen mallit on sen sijaan pyritty sovittamaan jo olemassa oleviin autoluokkiin.

Farkku seuraa alkuperäisen ID. viistoperän ja konsepteina esiteltyjen ID. crossoverin, sähköbussi-ID. Buzzin, luksus-sedan ID.Vizzionin, rantakirppu-ID. Buggyn ja tilavan katumaasturi-ID.:n ajouria.



KUVA: VOLKSWAGEN AG

Ainakin konseptikuvien perusteella Space Vizzionin muotoilu vastaa Volkkarin huutoon. Muhkea keula ja takaviistoon kaartuva kattolinja tuovat autoon sukkulamaisen vaikutelman.

Volkswagenin mukaan kyse ei ole pelkästään tyylikkäästä ulkomuodosta vaan myös hyvistä aerodynaamisista ominaisuuksista.

Auton toimintasäteeksi arvioidaan noin 500 kilometriä yhdellä latauksella. Auton kojelauta on täysin digitaalinen ja sisustus on puun ja nahan sijaan toteutettu kierrätettävillä materiaaleilla.

Verhoiluun käytetty AppleSkiniksi brändätty keinonahka on valmistettu omenamehutuotannon ylijäämämateriaaleista.

Tyyliä. Auton keinonahkainen sisustus on tehty kierrätysmateriaaleista.
Viisihenkisen auton keskikonsoliin asennettu kookas kosketusnäyttö muistuttaa joidenkin mielestä Teslan Model3:n vastaavaa ratkaisua.

Tosiasiassa isoja kosketusnäyttöjä tapaa nykyään jo lähes jokaisen autonvalmistajan uusimmista malleista.

Digitaalista. Auton kojelautaan on sijoitettu kookas kosketusnäyttö.
Volkswagenin mukaan sähköisestä farmarimallista julkistetaan hieman toisistaan eroavat versiot Euroopan, Kiinan ja Yhdysvaltain markkinoille.

Sporttinen. Konseptin kattolinja putoaa kuin liukumäki.
Yritetään pärjätä.

passo_s

Mulle tuo toimintasäde merkkaa sähköautossa paljon, en pidä tätä täyssähköfarkkua vielä polttomoottorisen kilpalijana. Täyssähköauton toimintasäde tarvis olla oamssa käytöss 1000 km latausverkon harvuuden takia.

Mikko81

Tuossa oot kyllä väärässä. Ei ole mitään järkeä kantaa mukana painavaa akkua vain pahan päivän varalle.

Latauspisteitä tulee koko ajan lisää ja auton rangen ei kannata olla paljon pidempi kuin mitä normaalisti ajaa pysähtymättä. Esim minulle tuo 500km olisi sopiva, koska silloin pääsee talvella Lapin reissulla boksin kanssa sen 350km. Sitten joutaakin jo pysähtyä.

Banned

Melko tyyristä tämä huollattaminen. Onko nuo laatikot oikeasti noin susia, että öljyt pitää vaihtaa noin useasti? Saati sytytystulpat? Kyllä bemarilla ajo oli edullista volkkariin verrattuna...

Laaja tarkastus- ja öljynvaihtohuolto   276,67 ,
Kattoluukun puhdistus ja voitelu   28,16 ,
Jarrunesteen vaihto   49,54 ,
Sytytystulppien vaihto   172,85 ,
DSG-kaksoiskytkinvaihteiston öljynvaihto   357,64 ,
Raitisilmasuodattimen vaihto   59,38 ,

Autolla ajettu 51500 km.
Passat GTE

vwmies

IMO tuo varsinainen huolto on kohtuuhintainen (tosin siinä on kalliit öljyt), samoin jarrunesteen vaihto.  Raittari maksaa alle 30, ja sen voi vaihtaa itsekin. Tulppien vaihto on arvokasta, samoin askin öv 60tkm välein - mitä myyjä ei koskaan mainitse autoa myydessä.
Huoltohintoja on nostettu ja väliä tihennetty.
Itse maksoin laajasta disukan 6v / 70tkm huollosta jarrunesteen vaihtoineen marmorilla alle 250,. Ja on manuaali.
Mitä Bemmin huollattaminen maksaa, sitä eos.  :o
Yritetään pärjätä.

Banned

Bemarin lootaan vaihdetaan öljyt, jos alkaa vaihtaminen tökkimään, eli noin 200 tkm välein. Tulpilla vaihtoväli myös pidempi. Ainakaan 80-180 tkm välillä niitä ei tarvinnut vaihtaa kertaakaan.
Ajotietokone ilmoittaa vaihtoajankohdat. Kallista on kyllä öljy Laakkosella.. Mutta vastineeksi saa "ilmaisen" laajaan tarkastuksen  ;D
Passat GTE

passo_s

Lainaus käyttäjältä: Mikko81 - 08.11.19 - klo:21:30
Tuossa oot kyllä väärässä. Ei ole mitään järkeä kantaa mukana painavaa akkua vain pahan päivän varalle.

Latauspisteitä tulee koko ajan lisää ja auton rangen ei kannata olla paljon pidempi kuin mitä normaalisti ajaa pysähtymättä. Esim minulle tuo 500km olisi sopiva, koska silloin pääsee talvella Lapin reissulla boksin kanssa sen 350km. Sitten joutaakin jo pysähtyä.
Odottelen että akut kevenee ja toimintasäde menee tonniin. Sitten kelpaa perheen ykkösautoksi. Kakkoskiesi saattaa olla Mii.

jarmoke

Muistaako joku varmaksi, oliko webasto 2018 kesällä vakiovaruste GTE:ssä suomessa vai pitikö ruksia erikseen?

Itse muistin että olisi ollut vakiovaruste mutta leasingsopimuksessa se on erikseen tilattavana lisävarusteena listattu.... ...
Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (PW9)   
EUR 713,82

Oma veikkaukseni on että muistan itse väärin mutta ihmettelen mistä minulla moinen muistikuva on tullut.

passo_s

Edelleen weconnect kirjautuminen alhaalla, auto ei saa yhteyttä :(

veskur

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 12.11.19 - klo:14:18
Muistaako joku varmaksi, oliko webasto 2018 kesällä vakiovaruste GTE:ssä suomessa vai pitikö ruksia erikseen?

Itse muistin että olisi ollut vakiovaruste mutta leasingsopimuksessa se on erikseen tilattavana lisävarusteena listattu.... ...
Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (PW9)   
EUR 713,82

Oma veikkaukseni on että muistan itse väärin mutta ihmettelen mistä minulla moinen muistikuva on tullut.

Ei ollut vakiovaruste.

jaripetteri

Mitä öljyä käytätte GTE:ssä? Castrol suosittelee Magnatec 5W-40:sta ja sitä tuolla omassa papereitten mukaan kait käytettykin.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

o.b.

Joskus aikaisemmin oli puhetta korkeajänniteakun hinnasta. Nyt löysin hinnan ja se on noin 16 700,. Varaosanumero on 3Q0915590H tai -K. Tämä siis täydellinen akkupaketti koteloineen.

Yksittäisen akkumodulin hinta on 936,, näitä on yhteensä 8 kpl autossa.

8.7.2019 akku ilmeisesti vaihtui isompitehoiseksi ??? Varaosanumero vaihtui L-loppuiseksi ja hinta tippui hieman 15 400 euroon. Yksittäisen kennon hinta 882,

Turbokiisseli

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 12.11.19 - klo:16:10
Mitä öljyä käytätte GTE:ssä? Castrol suosittelee Magnatec 5W-40:sta ja sitä tuolla omassa papereitten mukaan kait käytettykin.

GTE:ssä lyhyt öljynvaihtoväli, joten perus 5W-40 toimii hyvin. Mulla on muistaakseni nyt myös Castrolia, mutta en karsastaisi muitakaan ns. laatumerkkejä.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

jarmoke

Juu, lisäävaruste se Webasto siis oli, ihmettelen vaan että itellä niin vahva muistikuva siitä että olisi ollut vakiovaruste. No ei siitä sen enempää.
-----

Onko jossain keskustelua ja/tai kokemuksia noista sähköautojen kotiin tarkoitetuista latauslaitteista? Lienen surkea hakemaan kun ei oikein löydy :)
Esim. Webaston laturin saisi toimituksineen 572 eurolla:
https://www.ebay.de/itm/Webasto-PURE-Home-11KW-ST4-5-Wallbox-Ladestation-Elektroauto-PKW-Typ-2-5110316A/173768107829?epid=28026434230&hash=item287562e735:g:DN8AAOSw651cUHH0

Tuosta Webaston laturistahan on kaksi eri mallia, max. 11kW ja max 22kW laturit. Tulevaisuuden tarpeisiinkaan en ehkä tuota 22kW laturia omakotitaloon laittaisi, sielä on kuitenkin "vain" 3*25A pääsulakkeet...
Lisäksi onkohan laitteita jotka osaisivat ladata pienemmälläkin teholla tasaisesti kolmivaiheella, että esim. 3,7kW ei tulisi vain yhdestä vaiheesta? Vai onko tämä esim. häviöiden tms syiden vuoksi huonompi idea?

Mutta kiinnostaisi kokemukset noista eri laitteista hyvää/pahaa/onko kestäneet hyvin jne... Tietty vielä halvemmalla saa erirailisa "virityksiä" mitkä kytketään esim. 3-vaihe pistorasiaan suoraan ym, mutta jotenkin luotto riittäisi enemmän tuollaiseen "oikeannäköiseen" ja jonkun tunnetun valmistajan laturiin...

linkkejä/vinkkejä?

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 13.11.19 - klo:12:10
Juu, lisäävaruste se Webasto siis oli, ihmettelen vaan että itellä niin vahva muistikuva siitä että olisi ollut vakiovaruste. No ei siitä sen enempää.
-----

Onko jossain keskustelua ja/tai kokemuksia noista sähköautojen kotiin tarkoitetuista latauslaitteista? Lienen surkea hakemaan kun ei oikein löydy :)
Esim. Webaston laturin saisi toimituksineen 572 eurolla:
https://www.ebay.de/itm/Webasto-PURE-Home-11KW-ST4-5-Wallbox-Ladestation-Elektroauto-PKW-Typ-2-5110316A/173768107829?epid=28026434230&hash=item287562e735:g:DN8AAOSw651cUHH0

Tuosta Webaston laturistahan on kaksi eri mallia, max. 11kW ja max 22kW laturit. Tulevaisuuden tarpeisiinkaan en ehkä tuota 22kW laturia omakotitaloon laittaisi, sielä on kuitenkin "vain" 3*25A pääsulakkeet...
Lisäksi onkohan laitteita jotka osaisivat ladata pienemmälläkin teholla tasaisesti kolmivaiheella, että esim. 3,7kW ei tulisi vain yhdestä vaiheesta? Vai onko tämä esim. häviöiden tms syiden vuoksi huonompi idea?

Mutta kiinnostaisi kokemukset noista eri laitteista hyvää/pahaa/onko kestäneet hyvin jne... Tietty vielä halvemmalla saa erirailisa "virityksiä" mitkä kytketään esim. 3-vaihe pistorasiaan suoraan ym, mutta jotenkin luotto riittäisi enemmän tuollaiseen "oikeannäköiseen" ja jonkun tunnetun valmistajan laturiin...

linkkejä/vinkkejä?

Nämä nykyiset hybridit lataavat yhdestä vaiheesta max 16 A (3,7 kW teho), joten 3 x 16 A (11 kW teho) tai vastaava lataus on ennen kaikkea tulevaisuuteen varautumista.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 13.11.19 - klo:12:10
Juu, lisäävaruste se Webasto siis oli, ihmettelen vaan että itellä niin vahva muistikuva siitä että olisi ollut vakiovaruste. No ei siitä sen enempää.
-----

Onko jossain keskustelua ja/tai kokemuksia noista sähköautojen kotiin tarkoitetuista latauslaitteista? Lienen surkea hakemaan kun ei oikein löydy :)
Esim. Webaston laturin saisi toimituksineen 572 eurolla:
https://www.ebay.de/itm/Webasto-PURE-Home-11KW-ST4-5-Wallbox-Ladestation-Elektroauto-PKW-Typ-2-5110316A/173768107829?epid=28026434230&hash=item287562e735:g:DN8AAOSw651cUHH0

Tuosta Webaston laturistahan on kaksi eri mallia, max. 11kW ja max 22kW laturit. Tulevaisuuden tarpeisiinkaan en ehkä tuota 22kW laturia omakotitaloon laittaisi, sielä on kuitenkin "vain" 3*25A pääsulakkeet...
Lisäksi onkohan laitteita jotka osaisivat ladata pienemmälläkin teholla tasaisesti kolmivaiheella, että esim. 3,7kW ei tulisi vain yhdestä vaiheesta? Vai onko tämä esim. häviöiden tms syiden vuoksi huonompi idea?

Mutta kiinnostaisi kokemukset noista eri laitteista hyvää/pahaa/onko kestäneet hyvin jne... Tietty vielä halvemmalla saa erirailisa "virityksiä" mitkä kytketään esim. 3-vaihe pistorasiaan suoraan ym, mutta jotenkin luotto riittäisi enemmän tuollaiseen "oikeannäköiseen" ja jonkun tunnetun valmistajan laturiin...

linkkejä/vinkkejä?

Autostadiumin puolellta löytyi threadi kotilatauksesta:
https://www.autostadium.fi/index.php?topic=4309.100

Miettinyt kanssa kiinteää latausasema mutta aika paljon saa latailla että maksaa itsensä takaisin. Ehkä joku 16A Schuko laturi olisi kuitenkin kustannustehokkain.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Tonttu66

Ja onhan tuossa kotilatausasemassa se hyvä puoli, että se turvallisesti 3,7 kW teholla ladattua. Schuko-pistorasiat eivät välttämättä kestä jatkuvaa tätä tehoa.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 13.11.19 - klo:12:41
Ja onhan tuossa kotilatausasemassa se hyvä puoli, että se turvallisesti 3,7 kW teholla ladattua. Schuko-pistorasiat eivät välttämättä kestä jatkuvaa tätä tehoa.

Totta mutta toisaalta taas hybridin latausaika on paljon lyhyempi mitä täyssähkön eli kuormitus ei ole niin pitkäaikaista. Miettinyt myös Schuko laturin kiinteäksi kytkemistä. Valintojen maailma.  :)
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy