Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Pinnamies - 05.10.19 - klo:18:08
Minullakin tarkoitus hankkia GTE pikaisella aikataululla. Olisi muutama kysymys teille, joilla on näistä kokemuksia.
Meillä tulee auto etelärannikolla lähinnä kyläajoon, päivittäin tulee alle 40 km taajamassa ja kerran viikossa motaria kaupunkiin 30 km suuntaansa. Haluaisimme ajaa mahd usein sähköllä, joten kysymys kuuluu että onko meille webasto välttämätön. Kotipistokkeesta ja myöhemmin ehkä asemasta ladattaisiin joka yö auto.
Jos tuo on käyttötarkoitus, niin miksi hankit hybridin, miksei suoraan sähköautoa?

TeroPee

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 30.09.19 - klo:08:45
Toinen, onko oven kynnyksiin olemassa suojia tyyliin Alltrack? Suojaisi noita maalipintoja muksuilta kun kuitenkin astuvat aina siihen kynnykseen kiivetessään autoon.

Tuollaiset tuli hommattua meidän Passatiin. Ei tosin ole GTE mutta kynnyksissä ei varmasti ole eroa. https://www.lockwoodinternational.co.uk/sill-protectors/volkswagen/passat/b8/passat-part-no-k210.html
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Tsool

Uusi GTE omistaja tuli foorumille kysymään tyhmiä.
Eilen tuli tosiaan auto kotiin ja nyt päivien googlailun jälkeen on niin sekasin ettei oikein tiedä enää mistään mitään. Joten tässä mieleen tulleita kysymyksiä:
Jos We Connectista laittaa latausasetukseksi Max (5A-MAX)  niin auto ilmeisesti osaa ottaa sopivan/turvallisen määrän katoksen pistorasiasta ja latauspisteisä?
Webasto löytyy, mutta ei kaukosäädintä, saako kakea näin jälkeenpäin helposti/edullisesti olemassa olevaan tehdasasenteiseen? (Varmaankin tarvitsee tietoa mallista, mutta tähän hätään en sitä saanut selvitettyä)
Autosta löytyy ambient lightning jossa siniset nauhat ovissa ja jalkatilassa sitten valkoiset/kirkkaat valot. Onko näitä kukaan muuttanut siniseksi? Ei ilmeisesti tätä pysty koodaamaan eli tarvitsee uudet polttimot? Rupesi kiinnostamaan voisiko OBDeleven ym.  saamaan jotain ominaisuuksia auki mitä autossa ei nyt ole? ACC ja front assist löytyy varusteista. Sitte vielä noista USB-porteista, kun en saanut iPhonea yhdistämään CarPlayhin kyynärtuen alla sijaitsevasta (usb2?) ainoastaan ”tuhkakupin” usbilla onnistui. Voiko tätä jotenkin muuttaa? Tässä nyt tämmönen kysymyspatteristo alkuun....

Topjanne

#1473
Jos käytät lataukseen sitä auton mukana tullutta tilapäislaturia, niin siihen voidaan valita maksimivirraksi muistaakseni 6, 8 tai 10A. Periaatteessa Suomessa saisi käyttää enintään 8A tavallisesta pistorasiasta, koska niitä ei ole suunniteltu kestämään pitkäaikaisesti suurempaa virtaa. Auton latausasetuksista voit säätää maksimivirran välitöntä latausta (latauspistokkeen vieressä oleva nappula tai We Connect) varten ja kuhunkin latauspaikkaan eli ajastukseen erikseen pienemmän virran tarpeen mukaan. Pienin virta-asetus on määräävä eli kannattaa asettaa siihen tilapäislaturiin 8A, pikalataukseen maksimi eli 16A ja ajastuksiin mahdollisimman pieni eli 5A, kunhan latausaika on riittävä. Mahdollisimman pieni latausvirta säästää akkua ja kuormittaa vähemmän talon sähköverkkoa. Jos lataat joskus vaikka julkisella latauslaitteella, niin silloin käyttää sitä maksimivirtaa.

Natina

Lainaus käyttäjältä: Tsool - 08.10.19 - klo:08:48
Webasto löytyy, mutta ei kaukosäädintä, saako kakea näin jälkeenpäin helposti/edullisesti olemassa olevaan tehdasasenteiseen? (Varmaankin tarvitsee tietoa mallista, mutta tähän hätään en sitä saanut selvitettyä)

Katsoin auton kirjasta kuvan kaukosäätimestä, googlasin ja kyselin. Lopputulema oli, että kaken saa helposti koodattua, kun vaan on oikea kaukosäädin. Eri mallit ei toimi ristiin. Täälläkin on ollut keskustelua aiheesta. Tässä vielä koodit:

Soikea vanhempi: 7N0963511
Soikea uudempi: 5Q0963511 (erottaa vanhasta ON-napin tilalla olevasta lämmittimen logosta)
Kulmikas uusin: 3G0963511A

Omani "soikea uudempi" tilasin ebaystä VW-logolla, maksoin n. 50 eur. Koodasin irroittamalla Telestartin johdon peräkontista oikean luukun takaa ja painamalla kaken off-nappia, kun kaapeli oli taas kytketty.

Lainaus käyttäjältä: Tsool - 08.10.19 - klo:08:48Autosta löytyy ambient lightning jossa siniset nauhat ovissa ja jalkatilassa sitten valkoiset/kirkkaat valot. Onko näitä kukaan muuttanut siniseksi? Ei ilmeisesti tätä pysty koodaamaan eli tarvitsee uudet polttimot?

Ei koodaamalla, mutta polttimoiden vaihdolla tai sopivalla sinisellä kontaktimuovilla onnistuu. Itse en kyllä vaihtaisi, nuohan on sinisävyiset kuitenkin, mutta makunsa kullakin. Vaihda ennemmin peräkontin kattovalo lediin, jos siellä on vielä hehku.   :)


Lainaus käyttäjältä: Tsool - 08.10.19 - klo:08:48Rupesi kiinnostamaan voisiko OBDeleven ym.  saamaan jotain ominaisuuksia auki mitä autossa ei nyt ole? ACC ja front assist löytyy varusteista. Sitte vielä noista USB-porteista, kun en saanut iPhonea yhdistämään CarPlayhin kyynärtuen alla sijaitsevasta (usb2?) ainoastaan ”tuhkakupin” usbilla onnistui. Voiko tätä jotenkin muuttaa? Tässä nyt tämmönen kysymyspatteristo alkuun....

Itsekään en saanut kuin tuhkakupin USB:n toimimaan Android Auton kanssa. Tosin puhelimeni ei virallisesti tue koko AA:ta ja tuo on jäänyt vähälle käytölle.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

Tsool

Missä voisi olla vika kun yritän ecolla ja hybridmodella näpäyttää rattivaihdetta niin se ainoastaan alentaa vaihteen jonka jälkeen joutuu käyttämään vaihdekeppi manuaalipuolella. Yhden ajon aikana taas D ei toiminut lainkaan ja vaihteet olivat vain B6 esim. ei siis voinut lainkaan ”liuttamaan” autoa vaan heti alkoi jarrutus.  Onko laatikossa jokin vika?

GeeTee

Taitaa toimia kuten kuuluukin.

Vaihdekeppiä kun pari milliä nykäisee taakse päin niin siirtyy b-moodiin jolloin sähkömoottorilla tapahtuva jarrutusenergiaa talteenotto on tehokkain. Uusi nykäys taakse päin palauttaa sen d-moodiin jolloin on ilo gtellä rullailla, rullailee muuten todella mukavasti.

Rattiläpsyköillä on kiva säädellä jarrutusenergian talteenottoa d-moodissa. 10-20 sekuntia kun on läpsyttelemättä niin palautuu itsestään d-moodiin. Jos haluaa nopeammin palata manuaalista d-moodiin niin pitää oikean puoleista läpsytintä pari sekunttia päällä.

el pasuuna

Matkalaturi kyllästyi: auton kuva vilkuttaa vihreää latauksen merkiksi, mutta latausluukussa ledi loistaa keltaisena, eli ei ota/havaitse syöttövirtaa. Hetken kuluttua latausluukkuun syttyy punainen ledi.

Näitä kun on näköjään muillakin hajonnut, niin onko ollut samat oireet?

Mitä schuko-latureita suosittelette? Onko Telewellin kotilatureista kokemuksia?

UltraMagnum

Lainaus käyttäjältä: el pasuuna - 14.10.19 - klo:20:26
Matkalaturi kyllästyi: auton kuva vilkuttaa vihreää latauksen merkiksi, mutta latausluukussa ledi loistaa keltaisena, eli ei ota/havaitse syöttövirtaa. Hetken kuluttua latausluukkuun syttyy punainen ledi.

Näitä kun on näköjään muillakin hajonnut, niin onko ollut samat oireet?

Mitä schuko-latureita suosittelette? Onko Telewellin kotilatureista kokemuksia?

En valitettavasti osaa suositella latureita mutta kysyn että onko mahdollisuutta käyttää 3-vaihe pistokkeeseen liitettävää laturia? Esim. jotain tällaista tai vastaavaa:
https://www.evexpert.eu/p/237/smart-portable-ac-charger-type2-cee-5-pin-32a-3phase

Onko kenelläkään tällä palstalla kokemuksia vastaavista?
Mistä kannattais tilata?

Natina

Lainaus käyttäjältä: UltraMagnum - 17.10.19 - klo:11:33
En valitettavasti osaa suositella latureita mutta kysyn että onko mahdollisuutta käyttää 3-vaihe pistokkeeseen liitettävää laturia? Esim. jotain tällaista tai vastaavaa:
https://www.evexpert.eu/p/237/smart-portable-ac-charger-type2-cee-5-pin-32a-3phase

Onko kenelläkään tällä palstalla kokemuksia vastaavista?
Mistä kannattais tilata?

Miksei tuommoinen kolmivaihelaturi toimisi, se vaan on aika ylimitoitettu siihen nähden mitä Passatti kykenee ottamaan vastaan. Toki voihan se olla investointi tulevaisuuteen, ellei latausstandardit ehdi päivittyä ennen auton vaihtoa.

Hyvä ja halpa yksivaiheinen latauslaite olisi itelläkin vielä hakusessa, jos auton mukana tulleesta joskus aika jättää tai tulee mahdollisuus ladata tien päällä.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

Natina

Jaah, ei voi enää editoida vastausta, mutta tuolla evexpertissä oleva yksivaiheinen latauslaite ei olisi ihan niin pahan hintainen kuin aiemmin toisaalta katselemani. Rahti Suomeen on 29 eur, joten loppusumma 3,7 kW yksivaiheiselle latauslaitteelle 8 m johdolla olisi 474,47 ,. 5 m johto pari kymppiä halvempi.

https://www.evexpert.eu/p/248/smart-portable-ac-charger-type2-schuko-16a-1phase

Tuossa morkulassa on kyllä näyttö, mutta tekstin mukaan virranrajoituksen säätö pitää tehdä laitetta täräyttelemällä tai RFID-lätkiä käyttämällä. Kumpikaan tapa ei tunnu järin käyttäjäystävälliseltä. Kiva, jos täräytät 16A päälle vahingossa ja poltat tallisi...
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

janike75

Lainaus käyttäjältä: Banned - 13.09.19 - klo:08:39
Onko noita latauspisteitä sellaisia, mitkä voi kytkeä suoraan töpselillä voimavirtapistokkeeseen?

Täältä näyttäis löytyvän kaikenlaisia vaihtoehtoja: https://www.latausjohto.fi/epages/latausjohto.sf/fi_FI/?ObjectPath=Categories

Tuollaisen piuhan testikin löytyy: http://blogi.autotie.fi/tien-sivusta/sahkoautoileva-motoristi/esittelyssa-ratio-electric-16a(11kw)-3-vaihe-matkalatausjohto
Skoda Superb Combi iV L&K
Skoda Superb Combi Style, vm. 2017, 1.4 TSI
Skoda Octavia Combi, vm. 2014

infiniti

Tervehdys,

Kertokaas kaverille, joka ei ole oikeastaan koskaan ajanut edes Volkswagenilla (henkilöautoilla), saatikka omistanut eurooppalaisia autoja, että mitä pitää osata ottaa huomioon, kun ajatuksena on hankkia käytetty GTE?
Onko alkupään tuotannossa jotain sellaista mitä ei kannata edes harkita?
Tarkoituksena olisi hankkia käytetty jossa olisi melkein vähän niin kuin kaikki varusteet tai siis ainakin ne mitkä ovat tärkeitä, esim. 360° kamera, mahdollisimman hyvät penkit ns. sport versiot, LED valot (mielellään dynaamiset), adaptiivinen vakionopeudensäädin, lisälämmitin, koukku (sisään taittuva) + virtuaalimittaristo tai miksi sitä sitten kuuluukin sanoa.
Kuuluuko autossa olla yksi vai kaksi latauskaapelia?
Muita hyviä huomioita käytetystä GTE mitä kannattaa tarkistaa ennen ostoa/hankintaa?

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

-infiniti


Mikko81

No auto varmaan kannattaa ainakin koeajaa  8)

Vitsit sikseen... vikakoodit kannattaa vaatia luettavaksi volkkarin merkkiliikkeessä. Voi maksaa hieman mutta on halpa vakuutus eikä sitten tarvi ruveta tappelemaan.
Toinen vaihtoehto on laittaa tästä pykälä kauppakirjaan. Akun kunto olisi myös hyvä jollakin tavalla tarkistaa. Nyt kun on jo melkein talvikelit niin ei tuolla 50km enää pääse, mutta jos lämpimästä tallista pääsee lähtemään ja pitää lämmityksen LO asetuksessa niin noin 40km pitäis päästä kun ajelee 60-80km/h teitä. Tietty jos on joku diagnostiikka softa joka ton voi tarkistaa niin parempi niin.

jarmoke

Saako autosta "esilämmityksen" päälle jotenkin helpolla ilman että we-connect, tuo surullisen kuuluissa sovellus toimii?
Omakohtainen esimerkki eiliseltä: Tulen kaupan yläkerrassa olevalta kuntosalilta, tuon treenikassin autoon ja menen käymään kaupassa.  Sovellukset ei toimi, niin saako esilämmityksen jostain napista päälle?
En tarkoita Webastoa, sillehän on oma painike, vaan sitä sähköllä toimivaa...

Wagner

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 30.10.19 - klo:10:32
Saako autosta "esilämmityksen" päälle jotenkin helpolla ilman että we-connect, tuo surullisen kuuluissa sovellus toimii?
Omakohtainen esimerkki eiliseltä: Tulen kaupan yläkerrassa olevalta kuntosalilta, tuon treenikassin autoon ja menen käymään kaupassa.  Sovellukset ei toimi, niin saako esilämmityksen jostain napista päälle?
En tarkoita Webastoa, sillehän on oma painike, vaan sitä sähköllä toimivaa...

Vaatiikohan, että on latauspiuhassa kiinni, että suostuu esilämmittämään? Ite en oo autossa vielä valikkoon törmänny, josta lämmityksen sais päälle. En tosin into pinkeenä oo kaikkee välttis läpi kolunnukkaa, että voi se siellä jossain olla... We connect toimii kyl jäätävän tahmasesti. Itelläin ois tarve aamusin laittaa auto latinkiin / lämpiämään fiiliksen mukaan, eikä kelloa tuijottamalla, nii eihän siitä tuu mitää, ku sovellus tahmaa ku täi tervassa. Ja jos ei tahmaa, nii siltikin yksinkertasen "pistän auton lämpiämään" toimenpiteen tekemiseen menee yli minuutti.

4000km edellisestä tankkauksesta ja muute ei ois akuutti tarve tankata vieläkään, mut webaston pirulainen ei lähe päälle, ku tankissa on liian vähän menovettä.  :o
Sikamaista menoa since 1975

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 30.10.19 - klo:16:56
Vaatiikohan, että on latauspiuhassa kiinni, että suostuu esilämmittämään? Ite en oo autossa vielä valikkoon törmänny, josta lämmityksen sais päälle. En tosin into pinkeenä oo kaikkee välttis läpi kolunnukkaa, että voi se siellä jossain olla... We connect toimii kyl jäätävän tahmasesti. Itelläin ois tarve aamusin laittaa auto latinkiin / lämpiämään fiiliksen mukaan, eikä kelloa tuijottamalla, nii eihän siitä tuu mitää, ku sovellus tahmaa ku täi tervassa. Ja jos ei tahmaa, nii siltikin yksinkertasen "pistän auton lämpiämään" toimenpiteen tekemiseen menee yli minuutti.

Siellä auton valikoissa oli minusta joku asetus tyyliin "ilmastointi akun kautta", mitähän tuo tekee? Jotenkin todella tehottomalta tuntuu tuo auton sähköllä toimiva lämmitys. Webasto on tehokas.

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 30.10.19 - klo:16:56
4000km edellisestä tankkauksesta ja muute ei ois akuutti tarve tankata vieläkään, mut webaston pirulainen ei lähe päälle, ku tankissa on liian vähän menovettä.  :o

Olin tuossa vielä 4500km/tankkaus vauhdissa mutta nyt kelien kylmettyä niin paljon kanssa weba huutaa että taitaa tuo 4000km:kin tehdä tiukkaa...  :o
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Mikko81

Mä en oo ainakaan löytänyt muuta suoraa tapaa laittaa lämmitys päälle ku se we-connect. Toimii mulla ainakin suht hyvin. Kop kop...
Autoonhan voi käydä käsin laittamassa e-manageriin uuden lähtöajan ja ilmastoinnin akun avulla. Sen pitäis ky toimia, mut en oo ite kyl kokeillut.

Mut tuo lämmityksen tehottomuus ihmetyttää itteäkin kun on ajastettu lähtö laitettu. Sitten kun lähdetään liikkeelle niin auto lämpiää nopsasti. Samoin jos laittaa vain pelkän lämmityksen niin tuntuu lämpiävän paremmin. Oisko niin että ajastetussa lähdössä auto lataa ja lämmittää samaan aikaa ja se 16A ei meinaa riittää siihen? Itellä siis latausasema.

jarmoke

Minulla on auto johdon päässä kun tulen salilta... Tulipa mieleen, en pysty just tarkistaan, mutta onko sielä latausjohdon pistokkeen vieressä joku nappi mikä aloittaa lämmityksen?

-------
Lämmitys on mielestäni tosi tehoton tuolla 8A laturilla, pikkusen auttaa jos aamuksi ajastaa kaksi lähtöä peräkkäin, esim. kello 7:00 ja 7:30. Hieman olen alkanut harkitseen kiinteän 16A laturin asennusta, ilmeisesti jo vanhemmalla 10A Schuko latausjohdolla ikkunat sulaa pikkuisen paremmin....

Natina

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 31.10.19 - klo:09:44
Minulla on auto johdon päässä kun tulen salilta... Tulipa mieleen, en pysty just tarkistaan, mutta onko sielä latausjohdon pistokkeen vieressä joku nappi mikä aloittaa lämmityksen?

-------
Lämmitys on mielestäni tosi tehoton tuolla 8A laturilla, pikkusen auttaa jos aamuksi ajastaa kaksi lähtöä peräkkäin, esim. kello 7:00 ja 7:30. Hieman olen alkanut harkitseen kiinteän 16A laturin asennusta, ilmeisesti jo vanhemmalla 10A Schuko latausjohdolla ikkunat sulaa pikkuisen paremmin....

Onhan siinä kyllä välittömän latauksen ja ajastetun latauksen napit. Alkaako välitön lataus nyt sitten myös lämmittämään autoa? Epäilen, että ei ala.

Tuskaista käyttää eManageria, jos haluaisit tehdä kertaluontoisen lämmityksen. Muutenkin kolme tallennettavaa lataus/lämmitys-ajastusta on minulla jo säännöllisten menojen takia käytössä. Toisaalta tuo Car-net -ketjun lukeminenkaan ei lisää mitään kutinoita sen palvelun suuntaan.

Hommaan Defan lohkarin ja sisähaaran, saapahan ainakin talvella jotain kautta auton lämmitettyä.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

jaripetteri

Onkohan tuota Car-nettiä kukaan saanut tutkittua niin että siihen voisi tehdä oman sovelluksen ohjaukseen. Auton kuitenkin wifiin saa kiinni kotona.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

b1mpo

Ei taida wlan olla päällä kuin autossa virtojen ollessa päällä? Wlan on hiukan arka yhteystyyppi muutenkin tietoturvan puolesta. Ei taida olla mahdollista siis.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

jarmoke

Mikähän logiikka tuossa GTE:n ajastetuissa lähdöissä oikein on? Sinne voi asettaa vain kolme ajastettua lähtöä, mutta latauspaikkaprofiileita voi olla 10? Hä, tarviiko joku ihan oikeasti noita profiileita, sanotaan nyt vaikka kolmea enempää kuten ajastettuja lähtöjäkin on?

Nyt kun tuo ajastetun lähdön lämmitys on 8A laturilla umpisurkea pakkaskeleillä, niin ei tuolla kolmella ajastetulla lähdöllä kauheasti pysty tekemään. Esim. itsellä tällä hetkellä kaksi menee aamuihin kun kahdella perättäisellä ajastetulla lähdöllä sulaa edes vähän tuulilasin alalaita. Kolmas on arkisin töistä lähtiessä. No eipä sinne enempää sitten jääkään.

Jos olisi enempi niin voisi laittaa vaikka illalle esim. kello 20 vielä yhden ajastetun, jolloin lataisi akun täyteen (alempi varausraja). Sitten voisi olla seuraava ajastettu aamulla, eli kun tuon kello 20 jälkeen auton laittaisi kotona piuhaan niin voisi valita yösähkön - eikä lataus alkaisikaan välittömästi. Tällä aamun latauksella voisi hyvin olla myös alempi latausraja 90%, jolloin akku ladattaisiin vasta aamulla täyteen asti.

,,äh, vaikea selittää, kuitenkin toivoisi noita ajastettuja lähtöjä olevan vähän enemmän.

Pitänee oikeasti alkaa harkita kunnollista seinälaturia, eilen salilla käydessä oli auto sellaisessa. Kivasti latasi akut täyteen salitreenin aikana, ja kun vein kamat autoon pistin lämmityksen päälle ja pistäydyin pikeiasesti kaupassa. Kauppareissun aikana auto lämpeni enemmän kuin ikinä sillä 8A schuko laturilla edes peräkkäisillä ajastuksilla. Ero oli ihan huikea, uskoisin seinälaturilla ikkunoiden olevan täysin sulana yhdellä ajastetulla lähdöllä näillä huikeilla -7,5 asteen pakkasilla kuten tänä aamuna.

No, ompahan webasto, sillä olen ennen lähtöä auton aamuisin sulattanut mutta kiva se ois jos tuo sähköhommakin toimisi kuten olettaa sopii :) Sen verran se ajastetun lämmityksen lehmän henkäys esilämmittää että 10min webaston käyttö sulattaa tuulilasin ja etusivulasit täysin...

Mikko81

Mulla on seinälaturi kotona josta saa 16A ja välillä tuntuu että auto ei ole aamuisin kovin lämmin. Välillä saa skrapata ikkunoitakin kun ei oo jaksanut sulattaa, mutta en ole nyt käyttänyt kahta perättäistä ajastettua lähtöä vielä.

Tää on nyt ihan mutua, mutta jos laitan puhelimesta auton lämmittämään erikseen jonkun muun asian takia kun aamun työmatkan niin auto on ihan eri tavalla lämmin kuin aamulla. Kun ajastetussa lähdössä on sekä lataus että lämmitys taitaa auto käyttää enempi virtaa tuohon lataukseen eikä lämmitykselle jää kunnolla virtaa. Varsinkaan jos käyttää 8A schukoa.

Pitäis varmaan koittaa laittaa kaks ajastettua lähtöä niin että ekaan vaikka 7:30 100% latauksen ja ehkä myös lämmityksen. Sitten laittaa lähdön klo 8:00 pelkällä lämmityksellä. Auttaisikohan tuo?

b1mpo

Onko näissä skenaarioissa ajatus ajaa vain pelkällä sähköllä, eli webastoa ei tarvitse käyttää moottoria lämmittämään?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Banned

Eihän se webasto vissiin edes moottoria lämmitä. Tähän tulokseen tultiin aikaisemmissa pohdinnoissa.
Passat GTE

b1mpo

Okei. Jotenkin tuo kylmä hiukan kangistaa, kun pieni kiinnostus näihin olisi.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Natina

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 06.11.19 - klo:08:11
Okei. Jotenkin tuo kylmä hiukan kangistaa, kun pieni kiinnostus näihin olisi.

Weba ei lämmitä moottoria eikä edes toimi ajon aikana. Positiivisena puolena se on tehokas silloin, kun sitä on mahdollisuus käyttää.

Omassani on nyt maskinsuoja (B7) alaosassa ja Defan kilkkeet. Vanhat jousiklipsit oli tosin hieman liian pitkät GTE:n ritilään. Mutta kyllä noilla pitäisi pärjätä.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

b1mpo

Jotain mitä en nyt ymmärrä on se, että on webasto, eikä moottori lämpeä sillä. Eikö se olis kätevä esim. lähteä sähköllä ajelemaan ja esilämmittää moottoria siinä samalla, kun roikka on lämmittänyt kabiinin ja ladannut akun? Täällä pohjolassa olis kyllä ehdoton talvella tuo moottorin esilämmitys webastolla. Itellä on sellanen työ, että autoa ei roikkaan saa aina.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Banned

Jokin aivopieru tuossa on käynyt. Webaahan nimenomaan käytetään, kun ei ole roikkaa saatavilla. Nyt sillä ei sulata muuta kun ikkunat.

Eihän sen joka kerta tarvitsisi moottoria lämmittää, mutta olisi edes valittavissa erikseen moottorin lämmitys.
Passat GTE

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy