Moottoriöljyjen hintoja, mm. LL-öljyt 504.00 / 507.00 ym. öljyt

Aloittaja vkjoki, 10.08.10 - klo:21:56

« edellinen - seuraava »

skriko

#570
Lainaus käyttäjältä: repomies - 18.10.15 - klo:18:13
Kannattaa ehkä pysähtyä hetkeksi miettimään, miksi näin on. Voisi myös avartaa silmiäsi, jos kysyisit ylläpidolta (Jyri) rankingiasi eniten estolistalle laitettujen nimimerkkien keskuudessa. Voi tosin olla, ettei hänellä ole moista tietokantakyselyä. Jos kuitenkin on, se voisi olla mielenkiintoista luettavaa..


Hylkäyslista tiedän. Se on sellainen, että tietyn kirjoittajan viestit eivät näy.
Itse ymmärrän estolitan sellaisella, että tämä henkilö ei voi lähettää sinulle yksityisviestejä.
Minun estolistallani ovat kaikki muut käyttäjät, paitsi JakeS, VWRiddare, TT_rex ja Kolli. Syystä, että olen tavannut heistä osan henkilökohtaisesti ja todennut nämä kaverit asiallisiksi. Muiden kanssa en katso aiheelliseksi lähetellä yksityisviestejä

repomies

Lainaus käyttäjältä: skriko - 18.10.15 - klo:18:15

Hylkäyslista tiedän. Se on sellainen, että tietyn kirjoittajan viestit eivät näy

Tuota tarkoitin. Minulla oli ilmeisesti termit sekaisin. En ole noihin koskenut sitten keniykkösen.

skriko

Lainaus käyttäjältä: repomies - 18.10.15 - klo:18:33
Tuota tarkoitin. Minulla oli ilmeisesti termit sekaisin. En ole noihin koskenut sitten keniykkösen.

Kannattaisi laittaa minun nimimerkkinikin hylkäyslistalle kun ovat sinulle kuitenkin niin kiinnostavia että luet niitä ja kommentoit. Ei muuten, mutta säästyisit vi........selta. Siihen voi kuolla.

Zego

Skrikoa en laittaisi estolistalle mutta muutaman sokean ja liiaksi "We are the missionaries from the VW Group even if they don't support us customers" -tyypin voisi laittaakin.  ;) ::)

skriko

Lainaus käyttäjältä: Zego - 18.10.15 - klo:19:04
Skrikoa en laittaisi estolistalle mutta muutaman sokean ja liiaksi "We are the missionaries from the VW Group even if they don't support us customers" -tyypin voisi laittaakin.  ;) ::)

Kiitoksia Zeko. On se mukava kuulla joskus myönteistäkin palautetta. Itse en ole lukenut enää lainkaan tuota päästöjupakkaa.

Wekotin

#575
Lainaus käyttäjältä: skriko - 18.10.15 - klo:18:07
Itse kun en niin kauheasti näistä öljynsuodattimista ymmärrä. Onko mielestäsi hyvä suodatin jos ostat sen merkkiliikkeestä?...

TM teki noista öljysuodattimista testiä ja kyllähän niissä eroja oli.
Hyvä suodatin ahdistaa virtausta mahdollisimman vähän, omaa hyvän suodatuskapasiteetin ja kestää paineen vaihteluita rikkoutumatta. LL-huoltoväliin tarkoitetuissa suodattimissa on liki tuplat suodatuspinta-alaa, vaikka ulkoisesti mahtuvatkin samankokoiseen kuoreen. Lisäksi suodattimen beta-arvo ilmoitetulla tiheydellä tulisi olla mielellään 1000 tai suurempi. Ylivirtausventtiilin toiminta on myös tärkeässä roolissa. Venttiilin tulee avautua ilmoitetussa arvossa, jotta suodatin ei mene rusinaksi esim. kylmäkäynnistystilanteessa, vaan päästää jähmeän öljyn ohitseen kiertoon vaikkakin suodattamattomana.

Mannin suodatinkatalogia tuli katseltua niin järjestäen autosuodattimet ovat 14 - 20 mikrometriä nimellissuodstuskyvyltään ja 38 - 50 mikronia beta-arvolla 200, mikä vastaa n. 99,5% suodatuskykyä. Nimellissuodatuskyky tarkoittaa, että puolet tuon kokoisista partikkeleista hulahtaa läpi. Öljy on paremmin suodatettua jo kuluttajapakkauksiin purkitettuna.

Teollisuudessa valitaan usein alle 5 mikrometrin suodatin beta-arvolla 1000 (suodatuskyky 99,9%) kun ollaan huolissaan jonkun laitteen kulumasta tai voiteusta riippuvainen kuluminen halutaan hidastaa.

nackerton

Lainaus käyttäjältä: skriko - 18.10.15 - klo:18:07
Itse kun en niin kauheasti näistä öljynsuodattimista ymmärrä. Onko mielestäsi hyvä suodatin jos ostat sen merkkiliikkeestä?. Olen ostanut kaikkiin omiini ja puolisoni autoihin suodattimet merkkiliikkeistä, enkä ole sen enempää kyseenalaistanut niiden laatua.
Kaverini osti joskus Hondaan tarvikesuodattimen ja aamulla oli Vehon huollon jäljiltä öljyt tallin lattialla.

Ei sen tarvitse välttämättä olla marmoritiskiltä, riittää kunhan ei mitään nonamea osta. Bosch, Mann, Mahle, Fram ovat ainakin hyvä brändejä. Kotimaisen M-Filterin tuote jäi omaan sovellukseeni ostamatta, koska virtausaukkojen pinta-ala oli varmaan kolmannes orkkiksesta, ei herättänyt luottamusta..

Vanha TM:n testi: http://tos.pp.fi/koukku/suodattimet/olju.pdf

nackerton

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 18.10.15 - klo:20:26Ylivirtausventtiilin toiminta on myös tärkeässä roolissa. Venttiilin tulee avautua ilmoitetussa arvossa, jotta suodatin ei mene rusinaksi esim. kylmäkäynnistystilanteessa, vaan päästää jähmeän öljyn ohitseen kiertoon vaikkakin suodattamattomana.

Nykyään sentään jo käytetään yleisesti 0W-x -öljyjä, ongelma ei ole niin suuri kuin joskus muinoin :)

Vanhaa talvivoitelupornoa Exxonmobililta: https://www.youtube.com/watch?v=OWiQyR7PWII

Wekotin

#578
No joo, mutta jos kokeilee vaikka 20c öljyä puristaa tuollainen 20 mikronin suodatinelementin läpi, voin sanoa, että ahdistaa. Tavara rupeaa kunnolla virtaamaan vasta n. 35-40c lämpötiloissa. Joku 0c 0W-40 ei mene suodattimesta läpi kuin nimeksi kun se pääsee ylivirtauksesta helpommin.

Leader dog

No, onneksi on Webasto yms. lämmitys methoodit, niin ei tule noita moottoria rassaavia kylmänöljyn virtausongelmia.

Eka Golf

Joku väitti että nestelämmittimet ei lämmitä öljyjä ja siksi öljypohjan "nurmikonlämmitin" on parempi, mutta miten on?  ???

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 21.10.15 - klo:23:46
Joku väitti että nestelämmittimet ei lämmitä öljyjä ja siksi öljypohjan "nurmikonlämmitin" on parempi, mutta miten on?  ???

Nimimerkki tet teki ansiokasta VCDS-loggausta "nurmikonlämmittimen" tehokkuudesta 1.4 TSI 90kW -moottorissa. -6c pakkasessa öljypohjalämmitin nosti öljyn lämpötilan yli 30c:en. Ilman lämmitystä kesti n. 9min öljyn saavuttaa tuo lämmittämällä saavutettu lämpötila.

Haulla löytää graafit.

SNG

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 22.10.15 - klo:01:17
Nimimerkki tet teki ansiokasta VCDS-loggausta "nurmikonlämmittimen" tehokkuudesta 1.4 TSI 90kW -moottorissa. -6c pakkasessa öljypohjalämmitin nosti öljyn lämpötilan yli 30c:en. Ilman lämmitystä kesti n. 9min öljyn saavuttaa tuo lämmittämällä saavutettu lämpötila.

Haulla löytää graafit.

Taitaa ne ölpät kyllä äkkiä jäähtyäkin -20 -asteisessa lohkossa. Väitän kyllä että liki normaaliin käyntilämpötilaan lämpenevä motti lämmittää öljypohjassa olevan ilman ja edelleen ölpän riittävän tehokkaasti.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: SNG - 22.10.15 - klo:18:12
Taitaa ne ölpät kyllä äkkiä jäähtyäkin -20 -asteisessa lohkossa. Väitän kyllä että liki normaaliin käyntilämpötilaan lämpenevä motti lämmittää öljypohjassa olevan ilman ja edelleen ölpän riittävän tehokkaasti.

Graafit eivät tue teoriaasi. Öljyn lämpötila tekee alussa nopean siksakin ja jatkaa nousuaan n. 30c lämpötilasta käyntilämpötilaan. Ilman lämmitintä, öljyllä kesti liki 10min lämmetä 30c asteeseen. Se mikä on riittävä, riippuu sitten mitä on valmis hyväksymään.

SNG

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 22.10.15 - klo:23:12
Graafit eivät tue teoriaasi. Öljyn lämpötila tekee alussa nopean siksakin ja jatkaa nousuaan n. 30c lämpötilasta käyntilämpötilaan. Ilman lämmitintä, öljyllä kesti liki 10min lämmetä 30c asteeseen. Se mikä on riittävä, riippuu sitten mitä on valmis hyväksymään.

OK, näin se varmasti menee. En jaksanut katsella käppyröitä. Kunhan päättelin.

Väitän silti edelleen että weilämmitys/webakäytön osalta menee niin, että öljyt aika lämpimät alusta asti.

Vaihtoehtohan on auto ilman mitään lämmitintä. Itse en säteilylämmitintä autoihin aio jatkossa asennuttaa.

ram1

TT-Thermo on ehdottomasti paras ei weba.1000-1500w.Kannattaa miettiä.

Jos on öljypohjasäteilijä, niin se ihan ok, jos hyvä sisälämppäri.Perusletkulämppis lämmittää kyl aika hyvin kokonaisuudessaankin.On myös säteilijöitä lohkon kyljessä, niin niistä ei kyl mitää hyötyä.300w, vai mitä ne on.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Eka Golf

On öljypohjassa tuo vastus eli kait hyötyä jos lämmittää öljyä?
Tosin nykyöljyt "vettä" joten eivät paljon kohmetu?
Käyntiin lähtee nykyään jopa tiisselit pakkasella ilman lämmitystä?
On sisätilalämppäri mutta raskiiko sitä enää käyttää kun tyhjänpäiväiset rupellit (ilmaista energiaa ilmasta?) ovat nostaneet sähkön hinnan tappiin?  ???


Antti

i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

TapsaR

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 13.01.16 - klo:22:45
No niin käsi pystyy ketä on juossut säästön perässä öljykaupoilla  ;D

http://m.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/rikosepaily-suomessa-myyty-vaarennettya-moottorioljya-autoilijoille/5688306

Paljonkohan näitä on oikeasti liikkeellä, kun kaikki eivät ule kuitenkaan esiin.

Ostin juuri Tokmannilla Castrolin Edge fst 5w-30 parikannua kun oli tarjouksessa. Mitähän nuokin on...
Golf IV & Octavia 2

jaripetteri

Seurasin tuossa -29 asteen pakkasella kun auto oli ensin webastolla pöhöttänyt about 25min akun tyhjäksi ja siitä pari tuntia akun latauksen ajan ilmeisesti letkulämmittimellä jatkanut niin startissa veden lämpötila oli reilusti plussalla, muistaakseni 10 asteista ja öljy huikeat 6 astetta ulkolämpötilaa lämpimämpi eli -23 astetta. Näytti minusta aika karulta... nousi kyllä nopeasti lähelle veden lämpötilaa mutta yllätti ettei tuota lämpöä siirry öljyyn tuon enempää. Autopolarin lisämittarilla noita seurailen, nykyään akkujännitettäkin.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

AnttiX

Mitäs öljyä ocu 2 1.9tdi 77kw koneeseen?  Autoa ostaessa laitettu liikkeessä castrollin A3 5w-40. Liqui molyä varmaankin, mutta jos ei löydy niin varmaan castrol magnatec 5w-40? Onko muuta öljyä mitä suosittelisitte?

TapsaR

#592
Lainaus käyttäjältä: AnttiX - 10.02.16 - klo:20:51
Mitäs öljyä ocu 2 1.9tdi 77kw koneeseen?  Autoa ostaessa laitettu liikkeessä castrollin A3 5w-40. Liqui molyä varmaankin, mutta jos ei löydy niin varmaan castrol magnatec 5w-40? Onko muuta öljyä mitä suosittelisitte?

Nuo ei täytä luokituksia, joka pitää olla VW505.01 "kiinteällä" maks 15tkm välillä tai VW507 "longlife" huoltovälillä. Noita 507 öljyjä voi yhtä hyvin käyttää kiinteällä vaihtovälilläkin.

Vaihtoehtojahan löytyy monia, TB diamond diesel ja Castrol edge turbo diesel täyttävät 505.01 luokituksen ja ovat 5W-40. Luokitus 507 taitaa olla aina 5W30 öljyjä, näissä paremmin vaihtoehtoja, tb, neste, mobil, castrol, shell, liqui moly, fusch... Nuo luokitukset ovat varmasti sen verran tiukkoja että taitaa olla aika sama mitä merkkiä laittaa, joten ihan oman maun mukaan kun laittaa niin hyvin menee :)
Golf IV & Octavia 2

kt

Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot



ConD

Lainaus käyttäjältä: AnttiX - 10.02.16 - klo:20:51
Mitäs öljyä ocu 2 1.9tdi 77kw koneeseen?  Autoa ostaessa laitettu liikkeessä castrollin A3 5w-40. Liqui molyä varmaankin, mutta jos ei löydy niin varmaan castrol magnatec 5w-40? Onko muuta öljyä mitä suosittelisitte?
Jos autossa ei DPF:ää ole, niin 505.01 öljy kiinteällä vaihtovälillä. Itse käytin vastaavalla koneella olevan Touranin kanssa juurikin TB:n diamond diesel 5w-40 öljyä, ja koko käyttöiän ajan mitä auto minulla oli koneessa tuntui paikat pysyvän hyvin puhtaina ja kone kävi oikein nätisti. Öljynsyönti tippui sellaiseksi että vaihtovälillä ei liukastinta tarvinut lisätä. Ostettaessa ollutta LL-lientä sai viidentonnin välein lisäillä.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

AnttiX

Teboilin diamondit laitettu sisään, ei tarvinnut tuon castrollinkaan aikana kertaakaan lisätä. Paljon on muuten koneen öljytilavuus kun ei menny kuin tuo 4l pönikkä, 1l pönikkä jäi lisäystä varten.

ConD

Lainaus käyttäjältä: AnttiX - 14.02.16 - klo:10:41
Teboilin diamondit laitettu sisään, ei tarvinnut tuon castrollinkaan aikana kertaakaan lisätä. Paljon on muuten koneen öljytilavuus kun ei menny kuin tuo 4l pönikkä, 1l pönikkä jäi lisäystä varten.
Tainnut dieseleissä olla 4,3L suodattimen kanssa, ilman suodatinta 4,0l. Kuitenkin usein tuolla 4L pöntöllä selvitty, kun ei ihan kaikkea öljyä pois saada vaihdossa.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy