Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

clima

Quattro that is. Hyvässä ja pahassa.

Nuo BMW lukemat ovat kyllä kunnioitettavat, samantyylisiin näköjään on Wilburi päässyt etuveto 2.0.TFSI:lla.
Mutta pienillä vuotuisilla kilometrimäärillä tuo auton hauskuus ajaa kyllä desilitrojen (jopa litrojen  ;D) edelle.

Vmatti

Nyt kun on ajanu tuolla sijaisutolla 1.8T quattro manual, niin kulutusero tohon omaan on minimaalinen - oisko ehkä puolisen litraa vähempi. Ja ajoprofiili on sama.
Yli kymppi menee molemmilla täällä Kehä III:sen sisäpuolella.

Mutta nyt kyllä huomaa miten iso ero tuossa tehossa ja väännössä onkaan 2.0T:n hyväksi - auto on ihan eri peli tuolla koneella.
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

laavu

Kiitos kaikille vastauksista. Tuon kulutuksen nostin sen takia esille, koska olen saanut kuvan, että tuolla kombinaatiolla oltaisiin erityisen kaukana valmistajan ilmoittamista luvuista. Enivei, vastauksenne sen ja S tronicin suhteen ovat rauhoittaneet mieleni :)

Toinen vaihtoehto tässä on ollut BMW 320dA xDrive, mutta ei siitä sen enempää täällä.

Vmatti

Lainaus käyttäjältä: laavu - 26.01.11 - klo:21:12
Toinen vaihtoehto tässä on ollut BMW 320dA xDrive, mutta ei siitä sen enempää täällä.

Itselläni oli toi sama mutta tipahti verrattain nopeasti pois kuvioista.
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Tomppis

Lainaus käyttäjältä: Vmatti - 26.01.11 - klo:21:14
Itselläni oli toi sama mutta tipahti verrattain nopeasti pois kuvioista.

Itsekkin pudotin sen mietinnästä koeajon jälkeen. Ajattelin vielä kokeilla uudelleen mutta ei se kahden kerran jälkeen oo mihinkään muuttunut.

Tuossa kun katselin audin sivuilta niin ei ainakaan tuntuis teillä menevän kauas tuosta tehdaslupauksista. Jos miettii että suurimmalla osalla kuitenki ollut kaupunki-kehäpyöritystä. Kulutushan on kaupungissa audin sivujen mukaan 9,7 manuaalilla ja S:llä 9,4 ja kaikillahan huitelee tuon alle/ pikkusen yli. yhdistetty reilu 7. Itse taas pidän varsin realistisina noita kulutuslukemia..

Ja vaihdelaatikkoonkin komppaan vielä kaikkia. Mahtava laatikko ja ehdoton jos yhtään tykkää automaateista! :)

1.8 "APR" Q

Kiitokset Nuddelle onnitteluista. Nyt sitten vaan odotellaan maaliskuun puoleen väliin saakka uutta Audia.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Skula

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "MTM" Q - 26.01.11 - klo:23:31
Kiitokset Nuddelle onnitteluista. Nyt sitten vaan odotellaan maaliskuun puoleen väliin saakka uutta Audia.

Kerroitko aiemmin että valmistusviikko olis 10? Aika nopeeta toimintaa jos meinaat auton saada puolessa välissä maaliskuuta? Toisaalta ei kai toi mikään ihme olis. Mulla on valmistusviikko 8 ehkäpä auto on sitten jo ihmeteltävissä viikolla 9 ?? Toki käyttöönotto aikaisintaan sigussa olevan laskurin mukasten öiden jälkeen  ::)

edit:ai niin ja congrats vaan tulevasta quattrosta.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

1.8 "APR" Q

LainaaKerroitko aiemmin että valmistusviikko olis 10? Aika nopeeta toimintaa jos meinaat auton saada puolessa välissä maaliskuuta? Toisaalta ei kai toi mikään ihme olis. Mulla on valmistusviikko 8 ehkäpä auto on sitten jo ihmeteltävissä viikolla 9 ?? Toki käyttöönotto aikaisintaan sigussa olevan laskurin mukasten öiden jälkeen  Pyörittää silmiään

edit:ai niin ja congrats vaan tulevasta quattrosta.
Käydessäni allekirjoittamassa tilaus-sopimuksen,näytti että viikko 7 olis valmistusaika. Oli kolme viikkoa tippunut alkuperäisestä arviosta (vko 10). Näin auto pitäisi olla jo maaliskuun puolessa välissä. Täytyy katsoa vähän,mikä on tilanne maaliskuussa. Hankinko siihen talvikumit vai odotanko sen verran,että otan ajoon vasta kesäkumeilla. Tosin olishan sitä hieno tämän talven lumille vielä saada Quattro.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

1.8 "APR" Q

Oho..tuli tuplana...niin kiitos onnitteluista ja samat sanat sinne päin.

Skula

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "MTM" Q - 27.01.11 - klo:07:56
Käydessäni allekirjoittamassa tilaus-sopimuksen,näytti että viikko 7 olis valmistusaika. Oli kolme viikkoa tippunut alkuperäisestä arviosta (vko 10). Näin auto pitäisi olla jo maaliskuun puolessa välissä. Täytyy katsoa vähän,mikä on tilanne maaliskuussa. Hankinko siihen talvikumit vai odotanko sen verran,että otan ajoon vasta kesäkumeilla. Tosin olishan sitä hieno tämän talven lumille vielä saada Quattro.

Ahaa. OK. Itse en ota autoa vastaan ennen kuin huhtikuussa joka tapauksessa. Suvikumit!  8)

Jää enemmän aikaa pohtia talvikumeja. Tämä kesä mennään näillä PRE vanteilla ja kevyemmällä 225/50-17 rengastuksella.. Ainakin näin olen toistaiseksi ajatellut.. Vanteita oli ja on tarjolla, mutta nyt en lähde sijoittamaan lisäeuroja niihin.. Ajattelin ajella tällä 10vuotta   8)  okei 5 vuotta  ::)  okei, no jotain kuitenkin  :-*

1.8 "APR" Q

LainaaAhaa. OK. Itse en ota autoa vastaan ennen kuin huhtikuussa joka tapauksessa. Suvikumit!  Cool

Jää enemmän aikaa pohtia talvikumeja. Tämä kesä mennään näillä PRE vanteilla ja kevyemmällä 225/50-17 rengastuksella.. Ainakin näin olen toistaiseksi ajatellut.. Vanteita oli ja on tarjolla, mutta nyt en lähde sijoittamaan lisäeuroja niihin.. Ajattelin ajella tällä 10vuotta   Cool  okei 5 vuotta    okei, no jotain kuitenkin  Pusu
Ihan samaa olen ajatellut. Tosin otin tehtaalta nuo 18-tuumaiset (PRD) 5-puolaiset vanteet (Sport-paketin ollessa ns. ilmainen,olivat yllättävän halvat). Ajelen niillä ekan kesän ja siirrän ne vanteet talvirenkaille. Ens keväänä sitten jotain isompaa alle.
Kyllähän siit Quattrosta pääsee nauttimaan tulevinakin talvina ;)....tosin en tiedä monenako talvena,kun iskee taas tämä "tauti" ja täytyy vaihtaa ;)

Skula

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "MTM" Q - 27.01.11 - klo:09:03
Ihan samaa olen ajatellut. Tosin otin tehtaalta nuo 18-tuumaiset (PRD) 5-puolaiset vanteet (Sport-paketin ollessa ns. ilmainen,olivat yllättävän halvat). Ajelen niillä ekan kesän ja siirrän ne vanteet talvirenkaille. Ens keväänä sitten jotain isompaa alle.
Kyllähän siit Quattrosta pääsee nauttimaan tulevinakin talvina ;)....tosin en tiedä monenako talvena,kun iskee taas tämä "tauti" ja täytyy vaihtaa ;)

Mietin ihan samaa noiden PRD vanteiden kanssa aluksi, mutta.. Mietin että jos nyt ostan ne, niin talvikumit on melkein pakko sitten ottaa tuohon kokoon, ja se tuntuu hivenen vieraalta ajatukselta.. Ja taas tuo PRE vanne on ainoa jota jaksan noista "ilmaisista" katsella + että ne ovat kapeammat joten niihin käy hyvin 225/50 kumi sitten talvella, jos haluan niitä vielä kattella.

1.8 "APR" Q

LainaaMietin ihan samaa noiden PRD vanteiden kanssa aluksi, mutta.. Mietin että jos nyt ostan ne, niin talvikumit on melkein pakko sitten ottaa tuohon kokoon, ja se tuntuu hivenen vieraalta ajatukselta.. Ja taas tuo PRE vanne on ainoa jota jaksan noista "ilmaisista" katsella + että ne ovat kapeammat joten niihin käy hyvin 225/50 kumi sitten talvella, jos haluan niitä vielä kattella.
Itse olin ajatellut 225/45 18-tuuman pyörää talveksi noille PRD-vanteille. Tuosta ei paljon mukavuus kärsi em. 17-tuuman kokoon ja onpa vähän paremman kokoiset. Tarjonta on vaan aika niukan laista talvirenkaissa 18-tuuman koossa.

Skula

No minä ajattelin että pitäydyn puhtaasti maavarasyystä urheilualustassa ja silloin ulkonöllisesti 17" on varmaan parempi kuin yksikään 18" / 19" sarja.. Toki tämä selviää kun sitten joskus 19" vanteet hommaan.. Jos hommaan..

Tämäkin talvi on osoittanut että maavaraa ei ole tuossa urheilualustsassakaan liikaa.. Mutta joo.. Mielipidejuttuja..

1.8 "APR" Q

LainaaNo minä ajattelin että pitäydyn puhtaasti maavarasyystä urheilualustassa ja silloin ulkonöllisesti 17" on varmaan parempi kuin yksikään 18" / 19" sarja.. Toki tämä selviää kun sitten joskus 19" vanteet hommaan.. Jos hommaan..

Eikös 225/45 18-tuumaisessa ole sama maavara kuin 225/50 17-tuumaisessa?

Skula

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "MTM" Q - 27.01.11 - klo:15:56
Eikös 225/45 18-tuumaisessa ole sama maavara kuin 225/50 17-tuumaisessa?

Jep. Mutta tuolla lukee että pitäydyn urheilualustassa maavaran takia.. 18/19" vanne melkein huutaisi S-Line alustaa esteettisistä syistä.. Tähän en ole valmis.. Näitä tuossa hain  :)

(melkosta kaksinpuhelua tää A4 Chatti)

rob-s

Minusta ei 18-19" vanteet näytä yhtään hölmömmiltä urheilualustan kanssa kuin 17"..päinvastoin. S-line alustan kanssa kaikki näyttää paremmilta mutta maasto-olosuhteet ja omat ajomukavuuden kriteerit kannattaa huomioida.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Markku J

Minun valokuvista voi hiukan arvioida 17", 18" ja 19" vanteiden sopivuutta. A4:ssä urheilualusta ja A5:ssa vakio (siinähän urheilualusta ei ole yhtään alempana, ainoastaan kovempi)

Kuvissa 17" 10 -spoket, jotka nyt saa Alpine Prossa ja 18" replicat:
http://picasaweb.google.com/mjarventausta/A4B8Style#

Täällä vain 18" replicat:
http://picasaweb.google.com/mjarventausta/A4B8Sateella#

A5:ssä alkuperäiset 17" CH5:t ja S5:n 19" originaalit:
http://picasaweb.google.com/mjarventausta/A5Cabriolet#

1.8 "APR" Q

LainaaJep. Mutta tuolla lukee että pitäydyn urheilualustassa maavaran takia.. 18/19" vanne melkein huutaisi S-Line alustaa esteettisistä syistä..
Ok. Itse en S-linea ottanut. Normi urheilualustalla aloitan ja jossain vaiheessa asennutan Eibachin jouset (Prp-kit). Madallus 30-35 mm. luokkaa. S-line on Suomen talvessa (mitä olen kuullut) todennäköisesti liiankin pintakova (kesällä varmaan toimii hyvin). Eibachin alustan ei pitäisi olla niin pintakova.
No katsotaan miten käy ja mitä kesä tuo tullessaan.

mho0

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "MTM" Q - 27.01.11 - klo:11:15
Itse olin ajatellut 225/45 18-tuuman pyörää talveksi noille PRD-vanteille. Tuosta ei paljon mukavuus kärsi em. 17-tuuman kokoon ja onpa vähän paremman kokoiset. Tarjonta on vaan aika niukan laista talvirenkaissa 18-tuuman koossa.

Olen aika lähellä päätyä A4 Avantin hommaamiseen ja olen myös katsellut noita PRD vanteita.

Oletteko huomanneet, että Audin kuvastossa on erikseen Cast aluminium wheels 5-spoke ja sitten Cast aluminium WINTER wheels 5-spoke. Onko kellään tietoa onko nuo kaksi oikeasti erilaiset vanteet, vaikka näyttää samalta ja mikähän ero niissä lienee. Eli oikeasti pohdin, onko mitään ongelmaa käyttää noita PRD vanteita talvirenkaiden kanssa.
Audi A4 3.0 TDI Avant 160 KW Quattro -17
Volvo V60 Polestar Engineered -20
Seat Lean 2.0 TDI 4Drive -18
Fiat Bravo 1.4 TJet -08
Fiat Bravo 1.4 Tjet -10
Ex: Alfa 159 TBi TI -11
Ex: A6 3,0 V6 TDI Avant 180 kW quattro -12
EX: Passat 3.2 Variant -06
Ex: Golf 1.6 Variant -02
...

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: mho0 - 27.01.11 - klo:18:04
Oletteko huomanneet, että Audin kuvastossa on erikseen Cast aluminium wheels 5-spoke ja sitten Cast aluminium WINTER wheels 5-spoke. Onko kellään tietoa onko nuo kaksi oikeasti erilaiset vanteet, vaikka näyttää samalta ja mikähän ero niissä lienee. Eli oikeasti pohdin, onko mitään ongelmaa käyttää noita PRD vanteita talvirenkaiden kanssa.

Talvivanteiden puolat ovat vähän paksummat kuin PRD:n. Talvivanteet ovat myös kapeammat (7") jotta lumiketjut mahtuu ja halkaisijaltaan 16 tai 17 tuumaa.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

1.8 "APR" Q

Mitens,meneekö tuo 235/35 19-tuumainen Audin alle,vai pitääkö olla 245 leveä? Kesäpyöriä tässä pähkäilen...225/40 koossa ei 2011 vuoden mallistossa ollut renkaita (Kumho,Hankook,Falken,Conti). Tuo koko olis ollut ykkösvaihtoehto 19-tuumaisista.

Nudde

LainaaMitens,meneekö tuo 235/35 19-tuumainen Audin alle,vai pitääkö olla 245 leveä? Kesäpyöriä tässä pähkäilen...225/40 koossa ei 2011 vuoden mallistossa ollut renkaita (Kumho,Hankook,Falken,Conti). Tuo koko olis ollut ykkösvaihtoehto 19-tuumaisista.

Meneehän se mutta oikeampi koko on se 245/35/19. Eikös 225/40/19 saa mistään vai? se on mulla nyt alla ja hyvä koko, 245 on liian leveä suomen "hienoille" teille. Mulla on ollut 225/45/18 ja nyt tämä 225/40/19, molemmat hyviä. Niin ja alussa mulla oli 245/35/19, se ei ollut niin hyvä kuin nämä kapeammat.

Täältä ainakin löytyy ,elkein kaikki merkit. Mistä olit katsellut ettei ole 2011 mallistossa?

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m55b0s467p0

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: skula - 27.01.11 - klo:08:10
Ahaa. OK. Itse en ota autoa vastaan ennen kuin huhtikuussa joka tapauksessa. Suvikumit!  8)

Suvikumeilla saa ajaa 1.3. alkaen. Eihän siihen ole kuin kuukausi eli kevättä pukkaa..

1.8 "APR" Q

LainaaMeneehän se mutta oikeampi koko on se 245/35/19. Eikös 225/40/19 saa mistään vai? se on mulla nyt alla ja hyvä koko, 245 on liian leveä suomen "hienoille" teille. Mulla on ollut 225/45/18 ja nyt tämä 225/40/19, molemmat hyviä. Niin ja alussa mulla oli 245/35/19, se ei ollut niin hyvä kuin nämä kapeammat.

Kyselin rengaskauppiaaltani,jolta olen vuosien saatossa suurimman osan renkaista ostanut. 2011-mallistossa ei em. merkeiltä löytynyt 225/40 19 rengasta. Ulkomailta kyllä varmasti saa.

Tollo Peloton

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 26.01.11 - klo:21:04
quattro varmasti tässä ottaa ansaitun osansa. Itsellä verrokkina climan matka-ajon lukemiin 7,7 on BMW 523 iA, jolla vastaava taival menee 6,1 litralla 3 -litran vaparikoneella (uusi malli F10 vm 2010, 204 hv kuutoskoneella).

Tämä on todella uskomattoman kuuloinen kulutuslukema. Joko ajat varpaankärjellä tai todella pitkää matkaa. Kuulostaa vaan aika utopistisilta lukemilta kolmelitraiselle bensiinikäytöiselle ja melko painavalle autolle. Automaattikin on perinteinen eikä suorakytkentä. Jos todellakin noin vähällä menee niin kenenkään ei kannata ostaa enää pienempiä bensa-autoja.

Tollo Peloton

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 26.01.11 - klo:20:44

S tronic on DSG -perheessä ylivoimaisesti eniten vääntöä kestävä laatikko (>500Nm). Lieneekö se jopa eri valmistajalta, tai ainakin omanlaisensa konstruktio verrattuna VW:n laatikoihin ? Sen hajoamisia ei ole palstallamme raportoitu kai vielä yhtään. En olisi huolissani sen kestävyydestä normaalissa käytössä 5 v ajoilla.

Eikö se S-tronic ole märillä kytkimillä mikä kestää vääntöä 500nm? Kyllähän märkäkytkiminen DSG kestää myös enempi kuin 250nm vaikkakaan ei yli 350nm:ää.
S-tronic on hyvä vaihteisto (kuten DSG:kin)  mutta sen kestävyydellä suuntaan tai toiseen on turha spekuloida. Joko se kestää tai sitten ei kestä. Eipä niitä ole voinut porsiakaan samaan malliin kuin VW ja Skoda merkkien autoja kun Audeja S-tronicilla on myyty tässä maassa suhteellisen vähän verrattuna Volkswageneihin sekä Skodiin.

Ktk

Kannattaapi muistaa että VW:n, Skodan, Seatin ja A3/TT kaksoiskytkinvaihteistot ovat poikittaiskoneen ja etuveto/Haldexin yhteydessä. Isommissa Audeissa taas pitkittäiskoneen ja torsenin kanssa. Eivät ole ihan samasta muotista vaikka kaksoiskytkinlootia molemmat.

Nudde

LainaaKyselin rengaskauppiaaltani,jolta olen vuosien saatossa suurimman osan renkaista ostanut. 2011-mallistossa ei em. merkeiltä löytynyt 225/40 19 rengasta. Ulkomailta kyllä varmasti saa.

ok, ihme ettei ole mukana tuotannossa enää?

Flat

mtm,katsoppa vaikka nordenrengas.fi, sielä on 225/40R19 renkaita tyrkyllä

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy