Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Pertsa

joo, luulisin että ulkona luonnonvalossa/auringonpaisteessa tuo väri pitäsi nähdä. Veikkaan että vähän samantapainen efekti kuin vaikkapa misano redissä, joka jossain valossa näyttää ihan tavalliselta punaiselta., jossain muussa valaistuksessa taas vähän oranssilta, päivänvalossa ihan eriltä kuin keinovalossa jne. ?

1.8 "APR" Q

LainaaTäytyi kaivaa kesältä myyntikuvat noista PRD-vanteista ja vahvistetaan Mrk:n muistikuvat. PRD on 8x18 ET47 by ATS ja olemus muuttui aika paljon Adamsilta hankituilla 8x18 ET32:lla.
Nuo on kieltämättä ihan hyvän näköiset vanteet,mutta omaan makuun vähän liian "syvällä". Taidanpa käydä katselemassa rengasliikkeissä tulevan kevään tarjontaa...
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

1.8 "APR" Q

Yht'äkkiä salilla välähti tuommoinen idea. Otan kuitenkin nuo PRD-5 puolaiset vanteet tehtaalta. Ajan niillä ens kesän ja siirrän sitten vanteet talvirenkaisiin. Saan siitä hyvän-näköiset talvivanteet ja etenkin helppohoitoiset. Ja vuoden päästä keväällä sitten kesäksi 19-tuumaiset kesärenkaat alle. Näin saan vähän jaoteltua kustannuksia pidemmälle aikavälille. Täytyy kuitenkin tänä kesänä vielä pistää Eibachin madallusjouset autoon ja MTM:än softa. Tässä suunnitelmassa yritetään pysyä.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Flat

LainaaOtan kuitenkin nuo PRD-5 puolaiset vanteet tehtaalta. Ajan niillä ens kesän ja siirrän sitten vanteet talvirenkaisiin. Saan siitä hyvän-näköiset talvivanteet ja etenkin helppohoitoiset. Ja vuoden päästä keväällä sitten kesäksi 19-tuumaiset kesärenkaat alle. Näin saan vähän jaoteltua kustannuksia pidemmälle aikavälille.

kuulostaa järkevältä suunnitelmalta ! Siis noi PRD:t oli 18" ?

Vmatti

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 25.01.11 - klo:21:39
Toi Jäätikönvalkoinen on oikeasti semmoinen väri mikä pitää nähdä livenä. Joku tykkää toinen ei. Tuo on semmoinen metallihileinen kun läheltä kyttää, ei helmiäinen niinku sillai että vaihtais "väriä" eri kulmasta katottuna. Niin ku sillai siis.  :P

Näinhän se on.
Itellä tuli mieleen, että tolla värillä saa valkoisenvärin "hyvännäköisyyden", paremman kestävyyden ja hyvillä vahoilla mahtavan, pitkäkestoisen, "wetlook" lasipinnan.
Tiedä sitten - no kohtahan noita varmaan näkee liikenteessä ja osaa arvoida paremmin.
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "MTM" Q - 26.01.11 - klo:00:56
Ajan niillä ens kesän ja siirrän sitten vanteet talvirenkaisiin. Saan siitä hyvän-näköiset talvivanteet ja etenkin helppohoitoiset.

Jos tuo on suunnitelma niin hieman sisälle jättävä et (47 ?) ei ole ollenkaan hassumpi vaihtoehto - kyljetkin pysyy puhtaampina ( ja autokin paremmassa kunnossa joskin se ei sinua kiinnosta kun tilaat seuraavan kärrysi jo ensivuonna  ;D   ).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

1.8 "APR" Q

Lainaakuulostaa järkevältä suunnitelmalta ! Siis noi PRD:t oli 18" ?
Kyllä
LainaaJos tuo on suunnitelma niin hieman sisälle jättävä et (47 ?) ei ole ollenkaan hassumpi vaihtoehto - kyljetkin pysyy puhtaampina ( ja autokin paremmassa kunnossa joskin se ei sinua kiinnosta kun tilaat seuraavan kärrysi jo ensivuonna.
Toi tosiaan tuntuis järkevimmältä ratkaisulta. Hintahan noissa ei ole ollenkaan paha,kun Sport-paketti tulee vakiona(770 eur). Niin ja pyritään tätä autoa pitämään ainaskin se pari vuotta.
Tosin vuoden päästä tulisi facelift.... ;)

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "MTM" Q - 26.01.11 - klo:10:31
Kyllä

Muutoinkin tuon PRD:vanteen muotokieli on varsin osuva kärryyn, sopivan ilmava ja twistatuilla puolilla hieman speciaalit.  8)

Nudde

LainaaMuutoinkin tuon PRD:vanteen muotokieli on varsin osuva kärryyn, sopivan ilmava ja twistatuilla puolilla hieman speciaalit.

Mikä tämä vanne nyt sitten on? Onko se se 5-puolainen aika kapeilla puolilla?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 26.01.11 - klo:12:53
Mikä tämä vanne nyt sitten on? Onko se se 5-puolainen aika kapeilla puolilla?
Joo juuri se, eli tämä
http://www.nettivaraosa.com/vanteet/995798

Nudde

Juuri noi, hienot vantaat, itse olisin 19 tuumaisena ollut hieman kiinnostunut, mutta ei ole löytynyt. Sinäänsä olen kyllä tyytyväinen niihin mitä mulla on tällä hetkellä. Noita talveksi??? Hmm, pitää miettiä :)

1.8 "APR" Q

No niin....em. PRD-vanteet lisätty tilaukseen. Nyt alkaa sitten olemaan lopullinen paketti kasassa lukuunottamatta jälkeenpäin asennettavia Eibachin jousia ja MTM:än softaa.

Wilburi

Paketti vaikuttaa kohtuu hyvältä. Itse suosittelen kuitenkin tilaamaan sen S line -alustan, koska olen ollut todella tyytyväinen siihen ja Sport-paketin yhteydessä se on varsin edullinen. Eipähän tarvitse asennella jälkikäteen alustasarjoja. Jälleenmyynti on ainakin huomattavan paljon helpompaa, jos verrataan tehtaanalustalla varustettua jälkiasenteiseen. Itse ainakin suhtaudun hyvinkin varauksella näinhin jälkiasennettuihin alustoihin, joskaan Audin kohdalla ei ole kokemuksia. Liikkeet suhtautuvat myös yleensä varsin nihkeästi, jos tarjoaa vaihdossa omaa ajokkia...jos tällä nyt sitten jotain merkitystä on? Suorakauppa yksityiselle on se joka kannattaa.  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Markku J

Minä ottaisin S line -alustan ilman muuta tehdasasenteisena tuolla reilun 600 euron lisähinnalla. Wilburi kirjoitti asiaa sen jälleenmyyntiarvosta. Ja takuu toimii & sopivuus on taattu.

Tosin tämä talvi taas Helsingin keskustassa ajellen laittoi miettimään minkään madalletun alustan järkevyyttä. Pohjamuovit raapii kovia jääpaakkuja jo vakiossakin...

Wilburi

LainaaTosin tämä talvi taas Helsingin keskustassa ajellen laittoi miettimään minkään madalletun alustan järkevyyttä. Pohjamuovit raapii kovia jääpaakkuja jo vakiossakin...

Täällä Turun suunnalla on hieman samat tunnelmat, mutta kyllä ulkonäkö ja paremmat ajo-ominaisuudet menevät talvisen käyttömukavuuden edelle. Täytyy ajella vain hieman varovaisemmin.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 26.01.11 - klo:14:34
kyllä ulkonäkö ja paremmat ajo-ominaisuudet menevät talvisen käyttömukavuuden edelle.

Mainitulla Eibach:in asentajan ei tartte ulkönäöstä tingata - taitaa olla n. yhtä matala lopputulos, ajo-ominaisuudet ovat ehkä henk.kohtasempi asia.

1.8 "APR" Q

LainaaPaketti vaikuttaa kohtuu hyvältä. Itse suosittelen kuitenkin tilaamaan sen S line -alustan, koska olen ollut todella tyytyväinen siihen ja Sport-paketin yhteydessä se on varsin edullinen. Eipähän tarvitse asennella jälkikäteen alustasarjoja. Jälleenmyynti on ainakin huomattavan paljon helpompaa, jos verrataan tehtaanalustalla varustettua jälkiasenteiseen. Itse ainakin suhtaudun hyvinkin varauksella näinhin jälkiasennettuihin alustoihin, joskaan Audin kohdalla ei ole kokemuksia. Liikkeet suhtautuvat myös yleensä varsin nihkeästi, jos tarjoaa vaihdossa omaa ajokkia...jos tällä nyt sitten jotain merkitystä on? Suorakauppa yksityiselle on se joka
En usko,että S-line alustalla on mitään arvoa autoa vaihtaessa. Lisävarusteet ostetaan itselle ja ei niistä (jotain poikkeuksia lukuunottamatta) vaihdossa mitään hyvitetä.
Sain niin hyvin kyllä vaihtoautosta tällä kertaa,että itse myymällä ei voittoa olisi paljonkaan tullut. Auton arvo oli tippunut n. 15 kuukaudessa 7%.
S-linen ja Eibachin alustan kanssa arposin kauan,mutta tällä kertaa ajattelin kokeilla jälkiasennettavaa. Niin paljon olen kuullut Eibachista hyvää ja se ei ole niin pintakova (näin olen kuullut ihmisiltä,joilla on kokemusta molemmista) kuin S-line alusta.

Nudde

LainaaAuton arvo oli tippunut n. 15 kuukaudessa 7%.

Täh? Olet kyllä saanut aika hyvän tarjouksen, jos olisi noin voisi itse vaihtaa hieman useammin. 45000 autossa hinta olisi tippunut reilu 3000 tonnia (3150). Jos olisi noin voisin itse vaihaa kerran vuodessa, mutta ei taida ihan noihin päästä :)

1.8 "APR" Q

LainaaTäh? Olet kyllä saanut aika hyvän tarjouksen, jos olisi noin voisi itse vaihtaa hieman useammin. 45000 autossa hinta olisi tippunut reilu 3000 tonnia (3150). Jos olisi noin voisin itse vaihaa kerran vuodessa, mutta ei taida ihan noihin päästä
Tarjous oli kyllä erittäin hyvä....tarkasti laskiessa hinta uuden vastaavan hinnasta tippunut 7.3%(ilman lisävarusteita). Eli hintalappu autossa tulee olemaan liki samassa kuin uudella vastaavalla.

Nudde

Onneksi olkoon todella hyvistä kaupoista!

Jii74

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "MTM" Q - 26.01.11 - klo:00:56
Yht'äkkiä salilla välähti tuommoinen idea. Otan kuitenkin nuo PRD-5 puolaiset vanteet tehtaalta. Ajan niillä ens kesän ja siirrän sitten vanteet talvirenkaisiin. Saan siitä hyvän-näköiset talvivanteet ja etenkin helppohoitoiset.
Itse tein juurikin noin - kesän päälle jätin nuo talveksi alle misukan nastoilla ja ensi keväänä katellaan jotain uutta, ehkä kuitenkin 18", saa nähdä.
On tosiaan helppo putsata lumesta ja jäästä nuo.
Pertsa näköjään laittoikin jo linkin vanteisiini ;)

Tuollaisia hyvityksiä kun saa autosta niin mikäs siinä kauppoja tehdessä :D
Audi A4 Allroad Quattro 2.0 TDI -18

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "MTM" Q - 26.01.11 - klo:16:45
En usko,että S-line alustalla on mitään arvoa autoa vaihtaessa. Lisävarusteet ostetaan itselle ja ei niistä (jotain poikkeuksia lukuunottamatta) vaihdossa mitään hyvitetä.

Se on toi vaihtoarvo semmosta arpomista että .... kiinni kait eniten siitä onko itä- vai länsituuli ...  ;D

Omasta syksyllä tarjousta pyytäessäni antoivat hyvityksen 'Sport Edition' mallista vaikka auto on ehta S-Line. Eikä hyvitys noussut vaikka asiasta mainitsin.

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "MTM" Q - 26.01.11 - klo:16:45

Sain niin hyvin kyllä vaihtoautosta tällä kertaa,että itse myymällä ei voittoa olisi paljonkaan tullut. Auton arvo oli tippunut n. 15 kuukaudessa 7%.

Ã,,ärimmäisen hyvä hyvitys vai pitäisikö todeta että aina siitä 'perusmallista' saa suhteessa paremman hyvityksen.

laavu

Tervehdys! Autokuumeisen ensimmäinen postaus tälle foorumille ja kysyisin parista itseäni mietityttävästä asiasta Audi-asiantuntijoilta. Kiikarissani on tällä hetkellä Audi A4 B8 2.0 TFSI quattro S tronic Alpine Pro, ja nyt on koeajo suoritettu (oli kyllä A5 mutta sama kone ja laatikko), tarjouksia pyydetty sekä foorumit luettu läpi.

1. Kirjoitusten perusteella tuon koneen, quattron ja laatikon yhdistelmä imee polttoainetta reilusti yli lupausten. Onko tässä kyse yksilöeroista vai mistä? Itselläni tulee alle 15tkm vuodessa mittariin, joten eipä kai tuo kulutus sinänsä merkittäväksi tekijäksi nouse, mutta epäilyttää vähän kyllä tuo korkea kulutus jo etukäteen. Olisiko järkevää tässä suhteessa tehdä downgrade manuaalivaihteiseen?

2. Mikä on käsitys tuon S tronic -laatikon kestävyydestä nykyään ja vaatiiko se kallista huoltoa ja milloin? Pitäisin autoa itselläni varmaan 5-6 vuotta.

rob-s

LainaaItselläni tulee alle 15tkm vuodessa mittariin, joten eipä kai tuo kulutus sinänsä merkittäväksi tekijäksi nouse

Juuri niin! 2.0TFSI on minusta tosi mielyttävä ja väkevä kone..S-tronicin kanssa hyvä yhdistelmä..jos ajat n. 15tkm/vuosi niin tuskin joudut huoltamaan laatikkoa omistuksesi aikana
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Pertsa

Ei kai kukaan tai ainakaan kovinkaan moni millään autolla/automerkillä pääse tehtaan lupauksiin polttoaineen kulutuksessa, luulisin? Mulla A4 Avant quattro juuri tuolla koneella mutta manuaalilla. En ole silläkään päässyt koskaan lähellekään tehtaan lupaamia lukuja mutta tyytyväinen kuitenkin olen ihan kohtuullisiin kulutuslukemiin. Täällä taajama-ajossa kun on pääasiassa näitä nurkissä pyörimistä niin välillä 8,5l/100km ... 9,5l/100km. Tuollainen se vaihteluväli käytännössä on riippuen siitä kuinka paljon maantie-/kehätieajoa sattuu mukaan mittausjaksolle. Pelkässä maantieajossa olen päässyt parhaimmillani muistaakseni jotain 7 litran pintaan. Menis varmaan pienemmälläkin kun oikein keskittyis säästäväiseen ajotyyliin mutta ei ole tullut harrastettua semmoista... :-\
En usko että S-tronic kovin oleellisesti kulutusta lisää, jos automaatin haluaa?
S-tronicin kestävyydestä ei liene vielä kovin paljoa tietoa kun on kohtuullisen tuore tapaus kyseessä. Tuskin se ekan omistajan aikana hajoaa.

Markku J

Tervetuloa palstalle, laavu !

Hienoa autoa olet harkitsemassa, samaa itsekin mietin. Itselläni on ollut 2 kpl uusia autoja tuolla voimalinjalla (2.0 TFSI ja S tronic). Toinen kulutti minun pääkaupunkiseudun seka-ajossa 9,7 satasella ja toinen 10,4 (cabrio, jossa enemmän painoa). Onhan tuo hiukan yläkanttiin, mutta itse kyllä mielelläni maksan tuon lisäkulun voimakkaasta, väännökkäästä moottorista ja quattrosta. S tronicilla en usko olevan juuri mitään osaa kulutuksen nousuun. quattro varmaan tekee litran pintaan lisää, mutta se kannattaa maksaa - on se niin hieno ajaa kesälläkin.

S tronic on DSG -perheessä ylivoimaisesti eniten vääntöä kestävä laatikko (>500Nm). Lieneekö se jopa eri valmistajalta, tai ainakin omanlaisensa konstruktio verrattuna VW:n laatikoihin ? Sen hajoamisia ei ole palstallamme raportoitu kai vielä yhtään. En olisi huolissani sen kestävyydestä normaalissa käytössä 5 v ajoilla.

ram1

LainaaOlisiko järkevää tässä suhteessa tehdä downgrade manuaalivaihteiseen?
Ei se S-tronic nosta kulutusta.Monilla kuskeilla se jopa laskee sitä, kun ei turhia jurnuta liian pienellä vaihteella.quattro sen kulutuksen nostaa, koska noissa etuvetoisissa on päästy samalla koneella hyviin lukemiin.Kannattaa vaan kärsiä kulutuksen nousu, koska kyllähän quattro kuuluu Audiin, jos vaan lompakko antaa kerran myöden.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Qrmu

Tehtaan lupauksiin pääsee jos ei jarruta. Nelivedon hyödyn ulosmittaaminen valoista lähtiessä ja sitten tiukka jarrutus seuraaviin valoihin, niin varmasti syö bensaa huomattavasti enemmän kuin virallinen mittaustulos on. ::)

S tronicissa on aika epätodennäköistä että tulee mitään vikaa. On vielä huomattavasti epätodennäköisempää, että tulisi vika mikä ei ilmenisi jo takuuaikana.

Edit: Edellinen autoni oli 2009 GTI DSG. Siis etuvetoinen ja vähän yksinkertaisempi versio samasta moottorista. Nyt parin tankillisen jälkeen en ole huomannut eroa kulutuksessa edelliseen autoon verrattuna. Soppa maistuu kun kiihdyttelee tai ajaa lyhyitä pätkiä, ja kulutus vähenee huomattavasti kun ajaa maantietä 80 alueilla.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

clima

Tuossapa tuota tulikin jo laavulle vastauksia, samoilla linjoilla täälläkin:

Kulutus on auton voimavaroihin ja hauskuuteen nähden bensavehkeeksi kohdallaan, viime viikonloppuna 300km maantiellä keskinopeuden ollessa 80 km/h kulutus oli 7.7 l/100km. Kaupungissa menovettä on mennyt talvikelillä hieman kympin molempaa puolta.

Se ottaako s-tronicin vai manuaalin on puhtaasti mielipidekysymys mitä haluaa, jos yleensä automaattia harkitsee niin s-tronic ihan pätevä.

Markku J

quattro varmasti tässä ottaa ansaitun osansa. Itsellä verrokkina climan matka-ajon lukemiin 7,7 on BMW 523 iA, jolla vastaava taival menee 6,1 litralla 3 -litran vaparikoneella (uusi malli F10 vm 2010, 204 hv kuutoskoneella).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy