Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

MVQ

LainaaTuo Holdit vaan ei taida toimia jos on tavaratilassa joku kaukalomatto.
Joo, Holdit toimii perussetillä eli "huopa-alustalla". Mukana tulee velcroa eli sillä voi yrittää muihin alustoihin eli toimisi ainakin metallin kanssa...

Nopeasti toimii ainakin ebay message-vaste tuolla. 35£ toimitus Suomeen - lähtee tilaukseen.  ;D

A4 (B8) FL 2.0TFSI q str & Ford Mustang GT convertible - ex-VAG: A4 (B6) Avant 1.8T q, A4 (B7) Avant 2.0T q sport S-line, A4 (B8) 2.0TFSI q str

Pertsa

Mahtaakohan tämä osa käydä vakiopuskuriin (siis EI-S-line).

a-o

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 27.04.10 - klo:13:04
Siinä olis jollekin puoli-ilmaiseksi Avantin takakonttiin tuo kiinnityskiskosarja.
Itse tilasin tuon viime syksynä Audi UK:sta hintaan £195. Suomessa marmoritiskillä yli 300eur.

Kukas sen jo nappasi, ei kauaa ehtinyt vanheta ilmoitus  ;D

MVQ siis, kun tarkemmin lukee.

Flat

En ihmettele että meni nopeasti. Mutta kyllä niitä varmasti tulee uusia, ota myyjän sivu talteen ja seuraa sitä.

Itse en onneksi tarvii tollasta, ronkki on täynnä tavaraa ja mikään ei pääse sielä heilumaan itsekseen.

MVQ

Lainaus käyttäjältä: a-o - 27.04.10 - klo:17:38
Kukas sen jo nappasi, ei kauaa ehtinyt vanheta ilmoitus  ;D

MVQ siis, kun tarkemmin lukee.

Satuimpa kerrankin olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan, suurkiitokset Pertsalle  ;D

Illalla tuli jo ilmoitus että härveli laitettu toimitukseen. Eli ainakin tähän asti hyvää ja nopeaa toimintaa, kattotaan nyt kuitenkin mitä paketti sisältää.
A4 (B8) FL 2.0TFSI q str & Ford Mustang GT convertible - ex-VAG: A4 (B6) Avant 1.8T q, A4 (B7) Avant 2.0T q sport S-line, A4 (B8) 2.0TFSI q str

q_janne

Auton luovutus luvassa perjantaille... Onko vinkkejä, mitä pitää tarkastaa luovutuksen yhteydessä?

Tai peräti jotain kattavaa listaa tarkastuskohteista...

Flat

Tarkista onko rasvatassun jälkiä A-pilarissa sisällä. Tuostahan autoja työnnellään tehtaalla. Omassani oli tahmatassun jäljet vaaleassa verhoilussa.

Flat

hmmmm......aika kiva

Lainaawhat do you think of the retrofitted navi for the concert radio here?:

http://www.youtube.com/watch?v=KjtjRY2fkbc

is a video of a Brazilian company seems to be identical with the here:

http://www.hifi-karlsruhe.de/main_bigware_34.php? ...

So I think the solution is super, and the price finally reasonable! navi, dvd, bluetooth, tv, all for 900, - â,¬ (incl. installation) .... has anyone ever seen live?

http://www.motor-talk.de/forum/touchscreen-navi-zum-nachruesten-fuer-audi-concert-t2502529.html

kasa

Morjens vaan kaikille.Uusi jäsen ilmoittautuu kun huomenna päättyy 3kk odotus ja alle saadaan uusi Audi quattro sedan s-line

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: kasa - 29.04.10 - klo:20:11
Morjens vaan kaikille.Uusi jäsen ilmoittautuu kun huomenna päättyy 3kk odotus ja alle saadaan uusi Audi quattro sedan s-line

Tervetuloa kasa, ja onneksi olkoon uuden auton johdosta.
Kerro toki autosta ja varusteista hieman tarkemmin. Onko muuten molemmat s-line paketit valittuna ?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

kasa

Kiitos kiitos.Lisäilin juuri tarkennusta profiiliin.Varusteista valittuna seuraavat; sound system,3-alue ilmastointi,kiiltolistat,servotronic,sisävalopaketti ja meteorin harmaa helmiäinen sekä s line sisäpaketti.

a-o

Onnea Kasan uudelle kiesille. Kuulostaa hienolta paketilta.

Vertasitko s-line paketin istuimia tavallisiin sport-penkkeihin? Onko ne kapeammat?

Itseäni hieman häiritsee tavallisen sporttipenkin leveys. Eilen tuli käytyä mutkatieajelulla ja oman auto on omaan makuun sopiva, ainoastaan penkki saisi olla kapeampi ja tehoa enemmän ;)

Minulla on siis 125kw TDI q sport paketilla.

edit: ja värinä on laavan harmaa helmiäisväri.

kasa

Eipä tullut mieleen että penkeillä oli muuta eroa kuin verhoilu.Mutta huomenna olen viisaampi.

DrPepper

LainaaIhan sama kun ei oo ei tuu A4 2.0TDI Q + Stron.. Ei haluta tuoda (ainakaan vielä) tuota hienoa komboa perusmalleihin.. aaaaasholes..

Audi on aina pantannut quattro + automaatti -yhdistelmää kalliimpin malleihin ja vasta mallisarjojen lopulla, jos silloinkaan, sitä on hivutettu alemmas. Saadaan myytyä isompia koneita. Suomeen on lisäksi ajoittain jopa jätetty tuomatta pienimpiä quattro + automaatti -komboja, myydään kato enemmän isompaa konetta sillä tavalla.

a-o

Lainaus käyttäjältä: DrPepper - 29.04.10 - klo:22:26
Audi on aina pantannut quattro + automaatti -yhdistelmää kalliimpin malleihin ja vasta mallisarjojen lopulla, jos silloinkaan, sitä on hivutettu alemmas. Saadaan myytyä isompia koneita. Suomeen on lisäksi ajoittain jopa jätetty tuomatta pienimpiä quattro + automaatti -komboja, myydään kato enemmän isompaa konetta sillä tavalla.

Onko joskus ollut olemassa A4 4 sylinterinen diesel automaatti quattro?

Minulla muuten oli sellainen rekisteriotteen mukaan, mutta se johtui maahantuojan rekisteröintikatsastuksessa tekemästä virheestä :) Korjauksen jälkeen tuli vielä lisäkäyttövoimavero minulle maksettavaksi (OT) :o

DrPepper

a-o:

LainaaOnko joskus ollut olemassa A4 4 sylinterinen diesel automaatti quattro?

Ei kyllä ihan heti tule mieleen että olisi. Tosin nykyinen downsizing-trendi tietysti tekee kaikesta mahdollista jatkossa.

DrPepper

a-o:

LainaaItseäni hieman häiritsee tavallisen sporttipenkin leveys. Eilen tuli käytyä mutkatieajelulla ja oman auto on omaan makuun sopiva, ainoastaan penkki saisi olla kapeampi ja tehoa enemmän

Sama penkki se S-line-penkki on kuin sporttipenkki, eri verhoilut. Joidenkin mielestähän se on muuten liian kapea.

Jos tilaa ns. S-penkin S-line-autoonsa tms. niin se on sitten ihan eri penkki ja voi olla kapeampikin.

Audilla on kolme penkkityyppiä monissa autoissaan: perus-, sportti- ja S-penkki (viimeksi mainitussa ei liikkuvaa niskatukea ja se näyttää ihan erilaiselta kuin kaksi ensimmäistä). Sitten on vielä ilmastoitua comfort-penkkiä ja recaro-tyylistä RS-penkkiä vähän mallista riippuen sotkemassa pakkaa.

Jyllis

Lähteeköhän sporttipenkkien niskatuet irti? Yritin tuossa eilen noita irroitella, jotta saisi vaateripustimet paikoilleen... Ei vaan lähtenyt, vinkkejä?

a-o

Lainaus käyttäjältä: DrPepper - 30.04.10 - klo:08:27
a-o:

Sama penkki se S-line-penkki on kuin sporttipenkki, eri verhoilut. Joidenkin mielestähän se on muuten liian kapea.

Jos tilaa ns. S-penkin S-line-autoonsa tms. niin se on sitten ihan eri penkki ja voi olla kapeampikin.

Audilla on kolme penkkityyppiä monissa autoissaan: perus-, sportti- ja S-penkki (viimeksi mainitussa ei liikkuvaa niskatukea ja se näyttää ihan erilaiselta kuin kaksi ensimmäistä). Sitten on vielä ilmastoitua comfort-penkkiä ja recaro-tyylistä RS-penkkiä vähän mallista riippuen sotkemassa pakkaa.

Tämä S-penkki on minulle uusi tuttavuus: tarkoitatko sillä S-line sport paketin (WQS+FC1) mukana tulevia istuimia vai jotain muuta esim. S4:n penkkiä?

Hinnaston mukaan tällaista vaihtoehtoa ei ole S-linen yhteydessä tarjolla Suomessa.

LainaaS line sport-paketin yhteydessä tilattavissa olevat lisävarusteet:                                    
   N7V      Istuinverhoilu kangas/nahka S line -logolla

N7K      Istuinverhoilu alcantara/nahka S line -logolla

N1Y      Istuinverhoilu Milano-nahka S line -logolla

N1V      Istuinverhoilu Valcona-nahkaa S line -logolla
http://www.audi.fi/vv-auto/audi3.nsf/Audi_2010_04_09_A4_lis%C3%A4v._nro_29.pdf

Tässä s-line sport paketin istuin:

Tässä N7K alcantara nahka

ja tässä 2010 sport istuin

Kuvien perusteella väittäisin, että näissä on sama runko.

kasa

No niin,eilen sitten sain auton alle ja kyllä, olen tyytyväinen.Väri on parempi kuin osasin toivoakkaan,ja vannevalintakin taisi osua kodalleen(10-puolaset).Tosin tähän perään on heti todettava että 245 on liian leveä renkas näille poluille mitä minä joudun ajamaan.Alusta on juuri sopivan jäykkä minun makuuni ja selviää routaheitoista hienosti jos malttaa nostaa kaasujalkaa kaikein terävimmissä nypyissä.Ne penkit sitten,ei valittamista niistäkään(vasta 200km ajettu).Kovemmat ne on kuin edellisen b6 sporttipenkit ja olisivatko hiukan pienemmät,ainakin istuimen osalta.

Flat

LainaaTosin tähän perään on heti todettava että 245 on liian leveä renkas näille poluille mitä minä joudun ajamaan.

tuo tuskin oli totaalinen yllätys. Suomen tiet ovat mitä ovat, ja tämä keväänä tuntuu että tiestö on entistäkin huonommassa kunnossa. Itse olen vältellyt yli 225 leveää rengastusta .

Lainaa
ja tässä 2010 sport istuin

en vieläkään ole oikein sinut tuon ruutukuvion kanssa.

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Flat - 01.05.10 - klo:15:21

Minulla on silmä siihen tottunut, mutta ehkä se entinen verhoilu kuitenkin olisi parempi. Tuo ruutukangas ei ehkä Audiin muutenkaan ole mikään paras vaihtoehto, mutta esim. Golf GTI:hin se mielestäni käy oikein hyvin.

a-o

Lainaus käyttäjältä: Flat - 01.05.10 - klo:15:21

Minun mielestäni se taas sopii autoon mainiosti, nyt kun siiheb on tottunut. Piti oikein ostaa ruutukuosilliset ajohousutkin :)

S-line penkillinen auto oli kyllä haussa, mutta kun valmista pakettia ostaa, niin on tyydyttävä muitten valitsemiin väreihin ja varusteisiin!

Pertsa

Tuo Atrium ruutukangas on livenä paremman näköinen kuin mitä kuvissa näyttää. Paljon parempi tuo kuitenkin olisi jos tuo reisiosan pidennyspalakin olisi samaa ruutukangasta.

Pertsa

Sarjamme eBay vinkkejä jatkuu. Tässä olisi pianomustat sisälistat. Noita ei juuri ole ollut tarjolla. Quattro miehille tiedoksi, quattro-logo puuttuu hanskalokeron listasta jos se haittaa. Nuo on aika hienot kun noissa on tuo kiiltolista vielä tuossa reunassa lisäksi.

Pekka T

Tuollaiset pianomustat listat näin A5 s-line coupessa, ovat siis myös optiona s-line sport pakettiin. Nuo ovat todella hienot, täytynee ostaa sellaiset, jos vaan sattuu joskus Ebayssä kohdalle.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Flat

Pertsa, sulla kun näyttää olevan tuo suora yhteys ebayn tietokantaan, niin saa v@inkata jos näät niitä kromeilla varustettuja tuuletusritilöitä. Itse olen bongannut parit , mutta jostain syystä kuskinpuoleisesta suuttimesta on kromit puuttuneet....

MacVolsu

Audi ollut vajaan viikon alla ja ihan positiiviset fiilikset, rengasmelu häiritsee vaikka rengaskokoa en kasvattanut poislukien tuumakoko, verrokkina siis  A4 1.8 TFSI vs BMW 318 d. Bemari on kyllä askeleen edellä hiljaisuudessa vaikka en niinkään moiti Audia äänekkäksi. Aikaisempaan Jettaan ero on toki huomattava.

kokken

Nelkku on varmaan herkempi rengastukselle kuin 3-sarjalainen. Tuskin ero näkyy desibelimittarissa, mutta melun sävyssä kylläkin. Mielestäni eroa lisää se että nyt ne on oppinut tekemään runflat-renkaitakin fiksummin eikä mukana enää tule bemarikuskille ylimääräistä melukuormaa.
Onko muuten muiden TDI-koneet olleet viimeisimmässä ohjelmapäivityksessä? On ilmeisesti luonteeltaan pakottava, eivät voi päästää autoa käsistään ilman että se on kuitattu tehdyksi. Mun auto oli viime viikolla päivityksessä ja nyt tuntuu siltä että kylmänä startatessa moottori pyörittää selvästi pidempään ennen kuin se käynnistyy. Lämpimänä ei ole eroa.

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: kokken - 02.05.10 - klo:00:45
Nelkku on varmaan herkempi rengastukselle kuin 3-sarjalainen. Tuskin ero näkyy desibelimittarissa, mutta melun sävyssä kylläkin.
Vertasin tuota mekkalaa omaan kesärengastukseen ja nastoilla varustettuun Bemariin ja ero oli selkeä B:n hyväksi. Ensiasennusrenkaina minulla oli Michelin Primacy HP:t jotka vaihdoin samanmerkkisiin ja leveydeltään samanlaisiin, niinkuin totesin, tuumakoko kasvoi 1". Eroa näissä misukoissa ei ollut.
Aikaisemmin totesin valitsevani Nokian Z:t mutta käytännön syistä, lähinnä toimitusten vuoksi, valitsin Michelin Primacy HP:t.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy