Golf VI Chat

Aloittaja Kiviharju, 06.01.10 - klo:22:02

« edellinen - seuraava »

NcP

Lainaus käyttäjältä: Janne81 - 06.11.10 - klo:16:28

100 kilsaa työ matka ajoo plus muut ajot ni ei viitti joka päivä tankka bensa pelil.

http://www.slamit.net/product/4453/golf-v-a3-8p-octavia-ii-passat-3c-gti-dsg-poljinpintasarja

sama poljin sarja muute slamitil kalliimpi ku suoraan volkkarilt.

http://www.volkswagen.fi/vv-auto/shop_products.nsf/WT/1K1064205?open&db=vw4.nsf

slamit 139 ja volkkarilt 105.

Sama koskee melkein kaikkia tuotteita, ihmettelen hieman tuon firman liikeideaa kun saman kaman saa marmorilta halvemmalla.

Tos®

Valitettavasti slamitti on hinnoitellu osittain itsensä ohi....  :-\
Ennen kaiken sai reilusti edukkaammin.
Mutta.....

Toisaalta täälläpäin ei ole vw edustusta 100km säteellä... siksi....
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

kotka

Jos ilmaisen oman mielipiteeni, niin:
- Keskity kirjoittamiseen, niin siitä saattaa tällainen heikompi lukutaitoisempi ymmärtää paremmin. Itse kun olen oppinut, että lause alkaa isolla kirjaimella ja päättyy pisteeseen. Välimerkin jälkeen on väli ja yhdyssanat kirjoitetaan yhteen..
- Kalvot eivät sovi yhtään, amistyyli meni kauan aikaa sitten. Aivan liian iso sävykontrasti etulasien ja takalasien suhteen. Tuttu ja turvallinen vaihtoehto olisi voinut olla: Takalasi tummempi ja sivulasit hiukan vaaleammalla kalvolla sävytetyt.
- En ymmärrä myöskään sitä, että tuohon pitäisi ensimmäisenä ruveta tummentamaan tai vaihtamaan takavaloja varsinkaan johonkin ledituningamishärpäkkeisiin.
- Mutta jos jotain positiivista, niin asiallinen kulkupeli. Mutta älä pilaa sitä amistuningtyylillä, vaan harkitse ja rakenna hyvällä maulla hillitty kokonaisuus.
VW Passat 3C, 2,0 TDI DSG,highline. Maxboom Sm4
GolfIII,maxboom SM2

Tos®

Kannattaakin rakentaa auto pala kerrallaan.
Halvalla ja äkkiävalmis -tyyliin, ei tule kuin sutta :D

Yksi osakokonaisuus kerralla ja sitten toinen toisella kertaa ja mielenkiinto säilyy.
Itse olen omani kans nautiskellut jo kolme vuotta ja edelleen autokuume loistaa poissaolollaan  8)

Noin ylellistä golffia ei saa pilata  ;D

ps. talven liukkaita odotellessa  ;D
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Janne81

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 07.11.10 - klo:21:49
Kannattaakin rakentaa auto pala kerrallaan.
Halvalla ja äkkiävalmis -tyyliin, ei tule kuin sutta :D

Yksi osakokonaisuus kerralla ja sitten toinen toisella kertaa ja mielenkiinto säilyy.
Itse olen omani kans nautiskellut jo kolme vuotta ja edelleen autokuume loistaa poissaolollaan  8)

Noin ylellistä golffia ei saa pilata  ;D

ps. talven liukkaita odotellessa  ;D

mites tää golffi muute menee liukkailla vanha mps löi ainaki tyhjää joka vaihteella ja vähä joka vauhdissa mut oli se kyl ensimmäiset 3 vaihdetta kesälläkin ku suti. joo mä oon kyl samaa mielt et pikku hiljaa osia ni säilyy mielenkiinto autoon eikä pääse auto kuume niin iskemään. kyl täl ny pitäs minimissää 5 vuotta ajella. onks kellää lohkolämppäri setti täs diesel omaani en ole saanut vaikka semmoisen talvipaketin tähän ostin.

Janne81

Lainaus käyttäjältä: kotka - 07.11.10 - klo:21:25
- Keskity kirjoittamiseen, niin siitä saattaa tällainen heikompi lukutaitoisempi ymmärtää paremmin. Itse kun olen oppinut, että lause alkaa isolla kirjaimella ja päättyy pisteeseen. Välimerkin jälkeen on väli ja yhdyssanat kirjoitetaan yhteen..
- Kalvot eivät sovi yhtään, amistyyli meni kauan aikaa sitten. Aivan liian iso sävykontrasti etulasien ja takalasien suhteen. Tuttu ja turvallinen vaihtoehto olisi voinut olla: Takalasi tummempi ja sivulasit hiukan vaaleammalla kalvolla sävytetyt.
- En ymmärrä myöskään sitä, että tuohon pitäisi ensimmäisenä ruveta tummentamaan tai vaihtamaan takavaloja varsinkaan johonkin ledituningamishärpäkkeisiin.
- Mutta jos jotain positiivista, niin asiallinen kulkupeli. Mutta älä pilaa sitä amistuningtyylillä, vaan harkitse ja rakenna hyvällä maulla hillitty kokonaisuus.

Mä en oo kyl missään autossa tykänny vaaleista kalvoista  jokaseen oon vaihtanut tai laittanut kaikkein tummimmat kalvot ja omasta mielestä on kyl pirun komeet takasin en vaihtaisi enkä yhtään vaalempiin kalvoihin.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: kotka - 07.11.10 - klo:21:25

joo mäki oon sitä mielt et orkkis tyyli kantsii säilyttää se on vaan noinki uudes pelis ja varuste tasos fiksuinta sulla Janne on hieno auto joo älä pilaa sitä amisthyyningil ai mikä keskittyminen kirjoittamaan eikös se ollut selkeää kirjakieltä? :D

HAL9000

ja sit ku sä pääset sielt amiksest ulos nii käy vielä joku kuvauskurssi nii et sun räpsyist saa jotai selvää ei kannata liikaa tummentaa lasej ei karvanopat ja wunderpaumit näy jos haluut suditella osta vanha mps takas golffi ei pahemmin sudi
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Mooses

Taitaa olla mulla eka kirjoitus tälle Golf-palstalle. Olosuhteiden pakosta siirryn tänne tuolta Scirocco puolelta. Hei vaan kaikille joihin en oo vielä siellä törmänny! Kohta pari viikkoa takana Golfin omistajana ja tyytyväinen oon ollu autoon. Huomenna olis eka huolto (30tkm) edessä ja perjantaina lämppärin+sisähaaran asennus. Orkkis soitin on myös vaihtumassa viikonloppuna Zenecin ZE-NC2010 malliin. Kerkesin Scirocossa tottua RNS510:n, ja saavutetuista eduistahan ei passaa luopua!  ;)

Mä oon kyl kans ihan samaa mieltä tuosta amistuuningista, ei sovi tällaiseen autoon. Vaikka nuo orkkis tummennukset ei kovin tummat olekaan niin ei kannata lähtee kalvoilla pilaamaan. Mutta siis jokainen tehköön autosta mieleisensä.

Ja mitä tulee tuohon ilmaisutaitoon näissä kirjoituksissa: Jokainen täällä itseään ilmaiseva on (toivottavasti) peruskoulun läpäissyt joten pitäisi myös tuo peruskielioppi olla suunnilleen hallussa. Välimerkit ja isot alkukirjaimet helpottaa kummasti lukemista!  ;) En kuitenkaan tarkoita että ihan kirjakieltä pitäis alkaa käyttämään.

mabe

Perästä ainakin tuo mainittu golffi näyttää hyvältä.

Ja vaikka nuo onkin hieman jyrkän mustat nuo kalvot, niin en nyt mene täysin tältä kädeltä tyrmäämään. Jokainen tekee kuitenkin autostaan omanlaisensa. Tässä vielä tuli ilmi, että Janne81 pitää autoaan viitisen vuotta. Tämä on jo niin pitkä aika, ettei kannata miettiä kovin pitkään muiden mielipiteitä autosta.

Orkkissävyt ovat vaaleat, joidenkin mielestä se riittää. Itsekin saattaisin niitä lisäsävyttää jos tuollainen musta auto on. En ehkä yhtä mustaksi, mutta mielipiteitä on monenlaisia.

No, olen varmaan jäävi sanomaan kun on "pokemonshit"-päivävalot ja lisävalot golffissa. :D

Peeveli

Itse näin suunnilleen samanlaisen kärryn Joensuussa kauppakeskus Ison Myyn sisätiloissa millainen itselleni tulossa, oli näytillä siellä. Itse kiinnitin huomiota myös yksilön takalasien tehdastummennukseen, tai oikeastaan sen laimeuteen. Itse totuin Avensiksen farkussa tummempaan sävyyn (20 %) ja sanoisin että Golfin tehdastummennus on luokkaa 50% hatusta vedettynä arviona. Itselläni tärkein pointti tummennukselle olisi matkatavaroiden suojaaminen katseilta ja mahdolliselta automurrolta pidemmillä ulkomaan lomareissuilla, ja toisaalta on myös mukava jos takanatuleva ei saa suoraa katsekontaktia taustapeilin kautta (se on tiettyä yksityisyyttä). Nyt nämä vaatimukset näyttäisivät vesittyvän tehdastummennuksin. Mutta, katsotaan uudelleen asiaa kunhan auton saa pihaan, eli onko asiaa kalvotusfirmaan. En kyllä 5 %:n tummennusastettakaan ottaisi, mutta se 20 % oli oiva kompromissi suojaavuuden ja ulos näkemisen välillä.

Guido

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.11.10 - klo:09:01
Itselläni tärkein pointti tummennukselle olisi matkatavaroiden suojaaminen katseilta ja mahdolliselta automurrolta pidemmillä ulkomaan lomareissuilla

Mun mielestä taas on plussaa kun ikkunoista näkee, että autossa ei ole sisällä mitään varastamisen arvoista irtainta. Faktahan on, että jos se narkkari ei näe onko autossa jotain varastettavaa (tummat lasit, tavaratilan suojaverho vedetty kiinni) niin oletus on, että siellä on jotain arvokasta ja ikkunat lyödään varmuuden vuoksi hajalle.

Samasta syystä navigaattorin ja kännykän telineet kannattaa ottaa pois tuulilasista autoa parkkeerattaessa. Monilla ihmisillä on ääliömäinen tapa ottaa navi irti telineestä ja heittää se "piiloon" hanskalokeroon tai etupenkin alle ja tästä saavat kärsiä nekin ihmiset, jotka pistävät navin taskuun autosta poistuessaan.

Peeveli

Katsotaan nyt tuota uudelleen kalvottamisen tarvetta sitten kun kärry tulee. Jos sitä ei tulekaan pidettyä puolta vuotta kauempaa, niin eipä viitsi teetättää...

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Mooses - 08.11.10 - klo:08:41
Ja mitä tulee tuohon ilmaisutaitoon näissä kirjoituksissa: Jokainen täällä itseään ilmaiseva on (toivottavasti) peruskoulun läpäissyt joten pitäisi myös tuo peruskielioppi olla suunnilleen hallussa. Välimerkit ja isot alkukirjaimet helpottaa kummasti lukemista!  ;) En kuitenkaan tarkoita että ihan kirjakieltä pitäis alkaa käyttämään.

Minusta ei liiaksi kannata takertua tuohon kieliasuun, vaan mieluummin sitten hyppää tekstien yli kuin lähtee kuittailulinjalle, jos tekstin ymmärtäminen tuntuu hankalalta. Kaikille ei vain kirjallinen itseilmaisu sovi ja tähän voi olla lukuisia syitä.

Sellainenkin mahdollisuus kannattaa ottaa huomioon, että palstalla voi ihan hyvin olla henkilöitä, joille suomi on vasta toinen, kolmas tai neljäs kieli. (Toki useimmissa kielissä käytetään isoja kirjaimia ja välimerkkejä, mutta so not. ;P)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Karvis

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 08.11.10 - klo:11:08
Minusta ei liiaksi kannata takertua tuohon kieliasuun, vaan mieluummin sitten hyppää tekstien yli kuin lähtee kuittailulinjalle, jos tekstin ymmärtäminen tuntuu hankalalta. Kaikille ei vain kirjallinen itseilmaisu sovi ja tähän voi olla lukuisia syitä.

Sellainenkin mahdollisuus kannattaa ottaa huomioon, että palstalla voi ihan hyvin olla henkilöitä, joille suomi on vasta toinen, kolmas tai neljäs kieli. (Toki useimmissa kielissä käytetään isoja kirjaimia ja välimerkkejä, mutta so not. ;P)

Joku sentään puhuu asiaa. Jos jollakin kirjoitusasu ei ole kohdallaan tai välimerkit paikallaan, niin asiassa ei silti tarvitse mennä henkilökohtaisuuksiin.

Asiasta voi mainita, mutta pysytään kuitenkin asiallisena.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Quality

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 08.11.10 - klo:11:24
Joku sentään puhuu asiaa. Jos jollakin kirjoitusasu ei ole kohdallaan tai välimerkit paikallaan, niin asiassa ei silti tarvitse mennä henkilökohtaisuuksiin.

Asiasta voi mainita, mutta pysytään kuitenkin asiallisena.

Jäsen kotka vastasi mielestäni aivan asiallisesti. Viestien sisäiseen kieliasuun en helposti puutu, mutta väärin kirjoitettuja tai vaikeasti ymmärrettäviä otsikoita olen useinkin korjannut ja tulen korjaamaan jatkossakin.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

VAG!

aa

kotka

Anteeksi jos pahoitin useiden ihmisten mielen, mutta minä en jatkanut asiasta kuittailua kerran sanottuani. Enkä mielestäni mennyt kuittailussani henkilökohtaisuuksiin, joten OT loppukoon.
Kalvottamisen kannalla olen itsekin, sillä itselläni on takalasi 25% kalvolla ja kaikki sivulasit 38 % kalvolla. Tämä sopii mielestäni aika hyvin valkoiseen autoon, eikä pahannäköinen ollut mustassakaan. Mutta en olisi laittanut 5% kalvoja, varsinkaan kun perusteita itselläni ei siihen ole. Koiran tai lapsen tms. vuoksi jätesäkkitummennus voisi menetellä, mutta itse laittaisin myös etusivulasit hieman tummemmaksi. Työautojen takaosat olen kyllä kalvottanut 5%, koska erinäisiä romuja niissä pyörii.
Edelleen kehotan malttamaan mielen tuossa tuunaamisessa, mietit kokonaisuuden ja teet kerralla osakokonaisuuden.
Yksi toimiva ratkaisu voisi olla: Tonttiin ja isommat vanteet kaarien tasalle..
GolfIII,maxboom SM2

Peeveli

Soitin tässä automyyjälle, tietojärjestelmän mukaan auto on jo kasattu viime vkolla ja laitettu matkaan maahamme. Myyjä ei tiennyt aluksi koko led-päivävaloumpioiden tulemista viikosta 45 alkaen, vasta tarkistettuaan automallikohtaisesta muutoslistasta asia selvisi hänelle. Ilmeisimmin näistä nippeleistä ei työntekijöitä liiemmin kouluteta...Todennäköisesti noita led-umpioita ei ole jaettu etukäteen linjastoille, joten mahdollisuus saadakin sellaiset on häviävän pieni. Pieni suuri asia, joka risoo. :(

Karvis

Lainaus käyttäjältä: kotka - 08.11.10 - klo:13:20
Anteeksi jos pahoitin useiden ihmisten mielen, mutta minä en jatkanut asiasta kuittailua kerran sanottuani. Enkä mielestäni mennyt kuittailussani henkilökohtaisuuksiin, joten OT loppukoon.

Lainaus käyttäjältä: Quality - 08.11.10 - klo:13:09
Jäsen kotka vastasi mielestäni aivan asiallisesti. Viestien sisäiseen kieliasuun en helposti puutu, mutta väärin kirjoitettuja tai vaikeasti ymmärrettäviä otsikoita olen useinkin korjannut ja tulen korjaamaan jatkossakin.

En viitannutkaan hänen kirjoitukseen, kotkan kommentti asiasta oli aivan asiallinen.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Mooses - 08.11.10 - klo:08:41Ja mitä tulee tuohon ilmaisutaitoon näissä kirjoituksissa: Jokainen täällä itseään ilmaiseva on (toivottavasti) peruskoulun läpäissyt joten pitäisi myös tuo peruskielioppi olla suunnilleen hallussa. Välimerkit ja isot alkukirjaimet helpottaa kummasti lukemista!  ;)
Minusta tässä lausessa on jotain pielessä. ;D

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.11.10 - klo:14:17Pieni suuri asia, joka risoo. :(
Et enää taida siirtää luovutusta pidemmälle?

Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

kotka

Jokuhan voisikin perustaa tänne sellaisen alasivun, jossa voisi yrittää kirjoittaa mahdollisimman puhdasoppisesti. Ei täyttyisi tämä VI Chat pelkästään kirjoitusvirheistä, välimerkeistä, välilyönneistä eikä monikkomuodoista tai niiden puuttumisien kommentoinneista.

Saako tuosta Golfista poistettua tuota ajonvakautusjärjestelmää kokonaan pois käytöstä mitenkään? Olisi kiva käydä radalla opettelemassa nelivedon kummallisuuksia, mutta nyt järjestelmä toppaa heti alkumetreillä. Vaikka vakautuksen ottaa napista pois, niin sotkeehan se silti  >:(
GolfIII,maxboom SM2

Mooses

*Pyytää nöyrästi anteeksi jos on loukannut jotakin tuolla aikaisemmin kirjoitetulla*  ;)

Tos®

Lainaus käyttäjältä: kotka - 08.11.10 - klo:17:19
Saako tuosta Golfista poistettua tuota ajonvakautusjärjestelmää kokonaan pois käytöstä mitenkään? Olisi kiva käydä radalla opettelemassa nelivedon kummallisuuksia, mutta nyt järjestelmä toppaa heti alkumetreillä. Vaikka vakautuksen ottaa napista pois, niin sotkeehan se silti  >:(
Vitoskoppa oli viimenen josta esp:n sai täysin pois.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

vehkis1983

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 08.11.10 - klo:18:08
Vitoskoppa oli viimenen josta esp:n sai täysin pois.

Miten sen ajonvakautuksen pitäisi ajossa näkyä? Oli tuossa yks aamu vähän lähelläpiti tilanne( Joku tuli kolmion takaa eteen, ja itsellä vauhtia noin.90km/h), ja en kyllä huomannut mitenkään että autossa joku ajonvakautus olisi ??? Nopeasti vaan rattia käänsin, ja sain justiinsa väistettyä sitä autoa toiselle kaistelle. Totesinpa vain, että kyllä se golffikin menee luisussa asfaltilla ;D

Vain onko näissä etuvetoisessa mitään ajonvakautusta?

tsiih

Se näkyy niin että esp-valo vilkkuu mittaristossa.
Suosittelen tutustumista asiaan esim. liukkaalla, tyhjällä parkkipaikalla yms.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

vehkis1983

Täytyypä käydä kokeilemassa jossain parkkikselle. Tuollaisessa tositilanteessa kun sitä mittaristoa ei oikeen meinaa ehtiä katsella :)

Tos®

Myös rutina jarruista paljastaa.. joskus rutisee vaikkei espin valo edes vilkahda.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Airomies

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 08.11.10 - klo:18:57
Myös rutina jarruista paljastaa.. joskus rutisee vaikkei espin valo edes vilkahda.
Palaako valo muka silloinkin kun absi puuttuu jarruttamiseen?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy