Golf VI Chat

Aloittaja Kiviharju, 06.01.10 - klo:22:02

« edellinen - seuraava »

El_Miguel

Lainaus käyttäjältä: Peltzi - 07.04.11 - klo:09:23
Xenonit jäi uupumaan varusteista?  ???

Ã,,h en mä halunnut niitä, ensinäkin ne päivävalo ledit näyttää turhan teiniltä mun makuun. Lisäksi mietin autoa tilatessa että onko noille käyttöä, tulin tulokseen että ei. Vaikka ajan about 120km päivässä työmatkaa motarilla niin en ole ainakaan vuoteen edes käyttänyt omassa autossa pitkiä. Eli sen puoleen en nähnyt mitään syytä laittaa sitä oliko ~700e niihin...

Voihan se toki vähän vaikuttaa jälleen myynti arvoon, mut mun kilometreillä sillä tuskin on suurta merkitystä.
VW Golf VII 1.6TDI bluemotion 81kw

NcP

Joo, Golfin halogeenit ovat vähintääkin riittävän hyvät.  DRL:ien ansiosta tehopolttimotkin kestävät pitkään ja niitä käyttämällä valot ovat lähes yhtä hyvät kuin Audin xenonit.

Markku J

Tuo on kyllä totta. Audin xenonit eivät ole kovin kummoiset A4 / A5 -malleissa ainakaan. Varmaan polttimoiden vaihdolla on mahdollista päästä varsin lähelle samaa kantamaa. Xenoneista on tullut vaan statussymboli. Eivät ne kaikissa autoissa ole olennaisesti paremmat - ainakaan hintansa veroisesti. Itsekin ajelen ajoistani >90% oloissa, joissa xenonien etua ei voi hyödyntää.

MoFFe

A4ssa(B8) oli mielestä todella hyvät Xenonit, pystyin toisaalta vaan verata B7 halogeneihin. Ne oli kyllä todella surkeat. Niillä kyllä en nähny pimeässä yhtään. A4 B8 xenonit taas pitkät eivät olleet niin hyvät mutta kumminkin huomattavasti paremmat mitä B7 halogeenien pitkä oli. Mutta joo, kyllä ilman xenonia pärjää, mutta halgoneenit ovat jotenkin "out", auto näyttää just jotenkin karvalakilta tai vanhalta halogeeni lampuilla. Tämä siis on omani mielipide.  :)

Markku J

Meidän Bemuun vertasin A4:ää aikoinaan. Aika heikot olivat siinä vertailussa A4:n valot. Puhumattakaan sen Bemun edeltäjän, Saab 9-5 Aeron valotehosta.

MoFFe

Ok... mikä A4:n? B8 tai B7?
Eikö teknikan maailmassa B8 oli melkeen parhaat lyheet valot(xenon). Toisaalta pitkät taas ei ihan niin hyvät.

Fogfighter

Lainaus käyttäjältä: Janne81 - 01.04.11 - klo:14:26
Näköjään lähti irti mut ei se ledi kyl oikee sopinu sinne normi polttimon tilalle aika hankala systeemi nyt ymmärrän miks netissä tulee se koko osa uus.

http://www.p2spec.com/ProductDetails.asp?ProductCode=RDCF_GTI6

ilmeisesti helpompi tilaa toi koko mötikkä uus.

Hei jos tuo alavalo on sama kuin Ocu Combin takakontissa olevat valot niin niihin saa ainakin W5W polttimon menemään. Tommonen POLTIN menee takakonttiin. Ainakin JS-Tuning myy niitä.

Janne81

Lainaus käyttäjältä: Fogfighter - 07.04.11 - klo:22:43
Hei jos tuo alavalo on sama kuin Ocu Combin takakontissa olevat valot niin niihin saa ainakin W5W polttimon menemään. Tommonen POLTIN menee takakonttiin. Ainakin JS-Tuning myy niitä.

Joo kyl mul on siellä nyt ne w5w led polttimot tosissaa tommonen littana led juttu ois sopinut kyllä paljon paremmin sinne.

Janne81

http://mps3.kuvat.fi/kuvat/Golf+tdi/07042011322.jpg

Gti maski laitettu sit ei puutu ku gti puskurit.

El_Miguel

Lainaus käyttäjältä: Janne81 - 08.04.11 - klo:01:14
http://mps3.kuvat.fi/kuvat/Golf+tdi/07042011322.jpg

Gti maski laitettu sit ei puutu ku gti puskurit.

Ihan hyvältä näyttää tuo normi puskurinkin kanssa. Tilasitko aidon vai replica maskin? Kattelin Ebay:stä että puolet on eroa hinnassa, mutta en tiedä minkä laatuisia ne on. Itse tilasin kanssa eilen GTI maskin omaan joka on vasta tehtaalla tulossa. Tosin mä ajattelin että en laita tuota GTI badgea siihen ollenkaan.
VW Golf VII 1.6TDI bluemotion 81kw

Janne81

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: El_Miguel - 07.04.11 - klo:21:07
Ã,,h en mä halunnut niitä, ensinäkin ne päivävalo ledit näyttää turhan teiniltä mun makuun. Lisäksi mietin autoa tilatessa että onko noille käyttöä, tulin tulokseen että ei. Vaikka ajan about 120km päivässä työmatkaa motarilla niin en ole ainakaan vuoteen edes käyttänyt omassa autossa pitkiä. Eli sen puoleen en nähnyt mitään syytä laittaa sitä oliko ~700e niihin...

Voihan se toki vähän vaikuttaa jälleen myynti arvoon, mut mun kilometreillä sillä tuskin on suurta merkitystä.

Joo, kyllä minullakin on todella vähän ollut käyttöä xenoneille, ja kun ne eivät ole VI-mallissa samaa tasoa rakennsyistä kuin vitoskopassa olivat (puuttuu apuhalogeenipitkät) niin itselleni ne olivat pieni pettymys. Onhan toki valosävy sellainen että iän mukana heikkenevällä pimeänäkökyvyllä niistä on aina apua, mutta kantama ei ole vitoskopan luokkaa lähimainkaan. Ja kun suuri osa ajosta tulee reissuissakin päiväsaikaan ja valaistuilla tieosuuksilla, en enää ottanut Giuliettaan xenoneja. Niitä tosin on kehuttu, ne ovat AL:n ja apuhalogeenit mukana kuten V-Golfeissa oli. Mutta, jos paljon tahkoaa pimeillä teillä ja xenonien kantama on hyvä, ovat ne ilman muuta hintansa väärti, siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Raaka totuus vaihdettaessa on, että lisävarusteista ei paljoan hyvitetä.

Peeveli

Golfissa kuuluu ajoittain outo pamaus/kolahdus epätasaisuuden yli ajettaessa, ilmennyt pari kolme kertaa viikon sisällä. Samantapainen ääni kun kuului aikoinaan FR-Ibizassa. Kun autoon istahtaa, alusta pitää myös klonksetta (vai voiko olla vanteen kiinnityskohdan alueelta?), tämä on kuulunut koko omistusajan. DSG välillä nykäisee reippaasti kakkos-kolmosvälillä ja joskus kuuluu samalla kolahdusääni. Muutoinhan tämä on pelannut hyvin, ja hyvä ajettavahan tämä on, varsinkin nyt kun kesärenkaatkin on olleet alla viikon ajan (merkki on muuten Contin sport contact 2).

kotka

Kesärenkaat alla täälläkin, sekä klonkse jatkuu. Kuuluu kuulemma tuohon, alusta on vaan niin jäykkä noissa kotteroissa. No, olkoon sellainen selitys Laakkosella, en viitsi edes vastaan laittaa.
VW Passat 3C, 2,0 TDI DSG,highline. Maxboom Sm4
GolfIII,maxboom SM2

eGetin

Lainaus käyttäjältä: kotka - 10.04.11 - klo:16:18
Kesärenkaat alla täälläkin, sekä klonkse jatkuu. Kuuluu kuulemma tuohon, alusta on vaan niin jäykkä noissa kotteroissa. No, olkoon sellainen selitys Laakkosella, en viitsi edes vastaan laittaa.
Olikos teikäläisellä korotettu ja jäykennetty alusta? Eikös Octavia Scoutissakin alustasta kuulunut hidastetöyssyissä ainakin kolahdus, kun iskareiden ulosjoustovara loppui kesken? Pitänee kiinnittää tuohon huomiota jahka se auto edes tulisi...

kotka

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 10.04.11 - klo:19:13
Olikos teikäläisellä korotettu ja jäykennetty alusta? Eikös Octavia Scoutissakin alustasta kuulunut hidastetöyssyissä ainakin kolahdus, kun iskareiden ulosjoustovara loppui kesken? Pitänee kiinnittää tuohon huomiota jahka se auto edes tulisi...

Ei ole korotettu, eikä jäykennetty.. Ja ei tuo 4motion vaikuta yhtään korkeammalta kuin muut tuollaiset farmarit.
Kun tuohon jostain löytyisi korkeussäädettävä alusta, niin olisi madallettu ja jäykistetty.
Taitaa vain tuon alustan käyttöikä olla noin 10 000 km..
VW Passat 3C, 2,0 TDI DSG,highline. Maxboom Sm4
GolfIII,maxboom SM2

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: kotka - 10.04.11 - klo:20:43
Ei ole korotettu, eikä jäykennetty.. Ja ei tuo 4motion vaikuta yhtään korkeammalta kuin muut tuollaiset farmarit.
Kun tuohon jostain löytyisi korkeussäädettävä alusta, niin olisi madallettu ja jäykistetty.
Taitaa vain tuon alustan käyttöikä olla noin 10 000 km..

Mikähän näiden alustoissa oikein ääntelee? Tuoka äkillistä klonksetta eivät minulla saaneet paikallistettua tai korjattua, joten olen antanut asian olla tässä VI:ssä. Ja en enää kyllä välitäkään kun on menossa ensi viikolla liikkeeseen vaihtoautona...Erikoisinta on se narahdus/klonksahdus, kun istahtaa auton penkille ja oven ollessa vielä auki ääni kuuluu ulkopuolella selvästi. Joskus muinoin pelkäsin, että joku pyöristä on löystynyt kiinnitykseltään ja tarkistin pultit. Vaan ei johtunut tuosta.

Make49

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 10.04.11 - klo:11:49
Golfissa kuuluu ajoittain outo pamaus/kolahdus epätasaisuuden yli ajettaessa, ilmennyt pari kolme kertaa viikon sisällä. Samantapainen ääni kun kuului aikoinaan FR-Ibizassa. Kun autoon istahtaa, alusta pitää myös klonksetta (vai voiko olla vanteen kiinnityskohdan alueelta?), tämä on kuulunut koko omistusajan. DSG välillä nykäisee reippaasti kakkos-kolmosvälillä ja joskus kuuluu samalla kolahdusääni. Muutoinhan tämä on pelannut hyvin, ja hyvä ajettavahan tämä on, varsinkin nyt kun kesärenkaatkin on olleet alla viikon ajan (merkki on muuten Contin sport contact 2).

En ole kyllä omassani huomannut mitään normaalista poikkeavaa kolahtelua ajaessa enkä autoon istuessa.Tottakai suomen
keväisillä terävillä routakuopilla alustasta jotain kuuluu.
Miltä Conti Sportit tuntui talvirenkaiden jälkeen ja oliko nastat alla?

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 11.04.11 - klo:12:13
Erikoisinta on se narahdus/klonksahdus, kun istahtaa auton penkille ja oven ollessa vielä auki ääni kuuluu ulkopuolella selvästi. J
Käsijarru, jarrulevy pääsee hieman siirtymään palojen välissä - kun autoon istuu ja narsk
Näin ainaki vitoskoppases
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

downtime

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 11.04.11 - klo:12:13
Mikähän näiden alustoissa oikein ääntelee? Tuoka äkillistä klonksetta eivät minulla saaneet paikallistettua tai korjattua, joten olen antanut asian olla tässä VI:ssä. Ja en enää kyllä välitäkään kun on menossa ensi viikolla liikkeeseen vaihtoautona...Erikoisinta on se narahdus/klonksahdus, kun istahtaa auton penkille ja oven ollessa vielä auki ääni kuuluu ulkopuolella selvästi. Joskus muinoin pelkäsin, että joku pyöristä on löystynyt kiinnitykseltään ja tarkistin pultit. Vaan ei johtunut tuosta.

Octaviassa 2005 ja joissain 2006 vuosimalleissa, oli samanlainen, huollon mukaan "ominaisuus".
Vikahan se sitten loppupeleissä oli. Eli iskarin yläpään laakerit olivat kaput jo alle 40tkm ajetuista autoista. Oireena oli narahtelu sekä TODELLA voimakas narina kun ratin käänsi ääriasentoon. Enpä jaksanut sitten korjauttaa kun takuu oli loppu, jälleenmyyjä ei tehnyt asialle mitään ja maahantuojakaan kun ei siihen ottanut kantaa niin anti olla.

tsiih

Kumma juttu kun toisten golfit kolisee jo kaupasta ajettaessa ja omassa alusta on ollut koko 53 tkm täysin äänetön.
Kyllä tuollaisen vian löytää, varsinkin jos ääni tulee noin helposti auton ollessa paikallaan! Huoltoon vaan, sellaiseen jossa saa olla itse mukana  ;)
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Make49 - 11.04.11 - klo:12:30
En ole kyllä omassani huomannut mitään normaalista poikkeavaa kolahtelua ajaessa enkä autoon istuessa.Tottakai suomen
keväisillä terävillä routakuopilla alustasta jotain kuuluu.
Miltä Conti Sportit tuntui talvirenkaiden jälkeen ja oliko nastat alla?

Joo kesärenkaat olleet alla jo 1,5 viikkoa. Nastat oli Conti Ice Contactit, loistava rengas ja toki Golfin talviajettavuuskin korkeatasoinen. Hyvä nasta myös sulalla asfaltilla.

Noo nämä kesäcontinentalit tuntuvat myös aivan hyviltä, en keksi kyllä moitteita. No, kevätkarkeilla teillä rengasmelu tuntuu olevan nastarenkaan luokkaa mutta kuten aiemmin todettu, niin rengasmelu on hillitympää kuin V-Golfissa.

Noista iskareiden yläpään laakereista tuli vaan mieleen se ex-FR Ibiza; siinä tosiaan kuului valtavan voimakasääninen narina kun ohjauspyörää käänteli paikallaan tai hitaassa ryömityksessä, pamahtelujen lisäksi. VW Center ei koskaan löytänyt (halunnut löytää) vikaa vaan totesivat aina ettei mitään ole. No Seat Clubin sivulla monella seatistilla oli ollut nuo iskarin yläpään laakerit samanlaiset ja menivät vaihtoon jo alle kymppitonnissa. Omassakin ääntely alkoi reilusti alle 10 tkm:n matkalla.

makelja

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 11.04.11 - klo:21:31
Kumma juttu kun toisten golfit kolisee jo kaupasta ajettaessa ja omassa alusta on ollut koko 53 tkm täysin äänetön.
Kyllä tuollaisen vian löytää, varsinkin jos ääni tulee noin helposti auton ollessa paikallaan! Huoltoon vaan, sellaiseen jossa saa olla itse mukana  ;)
Minulla Jetta kolisi koko 114tkm joka se minulla oli. Eivät koskaan saaneet niitä kokonaan pois. Etupään narinat ja kopseet kyllä saivat kauhean väännön jälkeen. Siihenkin meni yli kaksi vuotta ja puolen tusinaa käyntiä pajalla. Taakse jäivät ja mukana menivät. Vielä ei Golffi kolise. Ehkä sekin aloittaa jossain vaiheessa.  :-\

Guido

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 11.04.11 - klo:21:31

Mun Golfilla on ajettu vasta 36 tkm, mutta mitään ylimääräisiä kolinoita ja räminöitä en ole huomannut. Tiedä sitten johtuuko se tuosta mulla olevasta sport-alustasta. Joka siis ei ole mitenkään ylenmääräisen sporttisen jäykkä, vaan pikemminkin jämäkkä olematta kuitenkaan liian kova arkiajossa.

Koliseeko muilla sport-alustakin vai koskeeko ongelma vain normaalialustoja?

LainaaKyllä tuollaisen vian löytää, varsinkin jos ääni tulee noin helposti auton ollessa paikallaan! Huoltoon vaan, sellaiseen jossa saa olla itse mukana  ;)

Totta.

Tuomari

Ei kolise sporttialusta ainakaan täällä, kilometrejä mittarissa 20tkm.

Make49

Jos Golf on esimerkiksi ylämäkeen pysäköity ja käsijarru on päällä niin se narahtaa (ei kolahda) kun autoon istahtaa mutta se
ei ole vika vaan tulee jarrupalan tai hihnan liikahtamisesta levyllä.
Todennäköisesti mitään ei kuulu kun istuu autoon jossa ei ole käsijarru päällä,jos ei ole pesusta levyt ruosteessa.

vehkis1983

Tänään tuli vaihdettua kesärenkaat alle, ja kyllähän tuosta heti paljon paremman näköinen tuli ;D Ainut huono puoli vaan, että tuo 225/40 18 renkaiden rengasmelu on jotain käsittämätöntä verrattuna kitkarenkaisiin :-\. Aluksi tuntui, että pitäisi peltorit päässä ajella ;D, mutta kyllä sitä sit pikkuhiljaa tottui.. Pakko myöntää, että sisämelun suhteen golffi oli kyllä melko järkytys E39 Bemarin jälkeen  :-\. On tässä kyllä jotain parempaakin.. Nimittäin kuluttaa noin 6 litraa vähemmän bensaa per 100km ;D Jos ex-bemmille antoi kunnolla kenkää, niin sillä pääsi lähelle 20l/100km..

Tos®

Lainaa225/45 18 renkaiden rengasmelu on jotain
Eikö tuos pitäis olla 225 40 18?
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

vehkis1983

wiljo

Lainaus käyttäjältä: vehkis1983 - 14.04.11 - klo:20:53
Tänään tuli vaihdettua kesärenkaat alle, ja kyllähän tuosta heti paljon paremman näköinen tuli ;D Ainut huono puoli vaan, että tuo 225/40 18 renkaiden rengasmelu on jotain käsittämätöntä verrattuna kitkarenkaisiin :-\. Aluksi tuntui, että pitäisi peltorit päässä ajella ;D, mutta kyllä sitä sit pikkuhiljaa tottui.. Pakko myöntää, että sisämelun suhteen golffi oli kyllä melko järkytys E39 Bemarin jälkeen  :-\. On tässä kyllä jotain parempaakin.. Nimittäin kuluttaa noin 6 litraa vähemmän bensaa per 100km ;D Jos ex-bemmille antoi kunnolla kenkää, niin sillä pääsi lähelle 20l/100km..

Samat kokemukset taalla. 528iA vaihtu golf vi 1.6 tdi:hin. Tosin Bimmeri kulki 8l keskikulutuksella ja tuo pallo 5l keskikulutuksella. Ajo on enimmakseen matka-ajoa vakkarilla. Melu on aika infernaalinen nastoilla ja ilman. Ehka melu helpottaa kun tiet tasottuu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy